Veropäätöksestä puuttui matkakulut

Anonyymi

Moikka. Nyt on päässy käymää silleen että kun tuli tuo verotuspäätös niin sieltä puuttuu matkakulut tyystin vaikka ne on sielä aikaisempana vuonna ollut jo eikä ne sieltä pitäisi mihinkään hävitä.. Matkakuluja 2019 on tullut se 8tuhatta mikä näkyy sielä verotuspäätöksessä ja aikasemmin asioidessani verottajan kanssa puhelimitse oli sieltä sanottu että jossei tule mitään muutoksia niin ei tarvitse tehdä mitään.

Matkakulut on huomioitu suoraan tällä uudella tavalla suoraan veroprosentissa.
Tämä oli siis toinen vuosi jo kun ne huomioitiin suoraan veroprosentissa nämä matkakulut ja nyt ne olikin sieltä hävinneet niin myös työhuonevähennys.

Miten voi olla mahdollista ja saako niitä vähennyksiä lisättyä sinne oikaisupyynnössä ja tarviiko siihen olla jotkut erikoiset perusteet vai meneekö tämä omaan piikkiin kun ei ole tarkistanut esitäytettyä verotusilmoitusta... ?

T Huolestunut

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei matkakuluja kyllä automaattisesti oteta huomioon, ne täytyy sinne aina itse laittaa. Sinun pitää tehdä oikaisupyyntö.

      • Anonyymi

        Kun nimenomaa sieltä verottajalta sanottiin että vähennys on laskettu veroprosenttiin ja sitten sitä ei tarvitse enää erikseen ilmottaa jossei tule muutoksia... Todella hämärää...


    • Anonyymi

      Miten voi olla mahdollista ja saako niitä vähennyksiä lisättyä sinne oikaisupyynnössä ja tarviiko siihen olla jotkut erikoiset perusteet vai meneekö tämä omaan piikkiin kun ei ole tarkistanut esitäytettyä verotusilmoitusta... ?

      No eipä tietenkään mene omaan piikkiin vaan siksi sulle tulee verotuspäätös, jotta pääset tarkistaa tiedot ja sitten teet veroilmoituksen niistä puuttuvista asioista.

      Ei kyllä ikinä ole verottaja huomioinut minun työhuonevähennyksiä tms...juttuja automaattisesti vaan joudun ite ne aina joka vuosi ilmoittaa... Tottakait se verottaja haluaa,. ettei kukaan noita lisäilisi niin saavat ilmaista verotuloa.

      Ja olisi kyllä hyvä tehä selvitys just että miksi haet työhuonevähennystä ja matkakuluja....olen tiennyt monta kaverii jotka on saanut muutaman vuoden noita matkakulu vähennyksiä ja sitten yx kax...tuleekin verottajalta päätös ettei tollasiii maksella ja vaikka kuinka tekee oikaisupyyntöjä niin niiden päätös on ettet saa mitään.... yhdellekkin sanottiin puhelimessa että jos tää ei käy, niin voidaan tehä tarkastus noista muutamana vuonna tehdyistä verohyvityksistä (matkakuluista).
      Se on ihan tuuria kuka siellä päätöksen tekee.

    • Anonyymi

      Joo kyllä matkakuluille on ihan perusteet, ei niistä voi pidättäytyä maksamasta.. Mutta kiitoksia vastauksista, täytynee huomenna olla yhteydessä verottajaan..

      • Anonyymi

        Turhaan olet yhteydessä verottajaan, mene Omaveroon ja täydennä ilmoitusta siellä. Saat sitten kesällä tai viim. syksyllä uuden verotuspäätöksen.

        Matkakulut tulee verotuspäätökselle suoraan, jos tekee kesken vuotta muutosverokortin. Perusverokortillakin eli se mikä vuoden vaihteessa tulee automaattisesti, ne näkyy jos vähennys on huomioitu edellisvuonna muutosverokortilla tai verotuksessa. Matkakulut ei perusverokortilta siirry verotuspäätökselle vaan ne täytyy merkitä itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe