Miksi Suomi ei virallisesti tunnusta Turkin suorittamaa armenialaisten joukkomurhaa? Turkkihan tämän kiistää, vaikka se on todistetusti tapahtunut. Sitä ei varsinaisesti peitelty sitä tehtäessä, ja sitä olivat todistamassa mm. saksalaiset upseerit. Onko jokin kauppasuhde Turkin kanssa niin tärkeä, että pitää vaieta?
Armenialaisten kansanmurha 1915
96
779
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi ja Turkki ovat molemmat turaanilaisia kansoja, muutkaan turaanilaiset kansat, kuten Viro, Unkari, Mongolia jne. eivät ole tunnustaneet armenialaisten kansanmurhaa.
- Anonyymi
Armenialaiset kaukasialaisia ja kielikin on indoeurooppalainen.
Suomalaiset ovat uralilainen kansa suomenkieli on uralilainen kieli.
Indoeurooppalaiset tunnustavat armenian kansanmurhan, turaanilaiset kansat eivät tunnusta.
Suomi vaalii hyviä suhteita Turkkiin panturanismin hengessä. - Anonyymi
Valtahistoria on hiljaa itselle aroista aiheista. Suomessa suoritettiin organisoitu massalikvidointi tuhoamisleireillä 1918 ja vielä uudestaan 1941-44. Lisäksi armenian kirkko on sukua ortodoksikirkolle jote Suomen natsikirkkokaan ei antanut armoa.
- Anonyymi
Tunnustaa tai ei, sillä mitään merkitystä ole, paitsi jos ppp pyytää anteeksi homosteluaan
- Anonyymi
Tarkkispoika itse ja yksin on ainoa todellinen turaani Suomessa! Tekipä Suomi mitä hyvänsä missä asiassa niin tuo ei siihen ole ainakaan syynä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtahistoria on hiljaa itselle aroista aiheista. Suomessa suoritettiin organisoitu massalikvidointi tuhoamisleireillä 1918 ja vielä uudestaan 1941-44. Lisäksi armenian kirkko on sukua ortodoksikirkolle jote Suomen natsikirkkokaan ei antanut armoa.
” Suomessa suoritettiin organisoitu massalikvidointi tuhoamisleireillä 1918 ja vielä uudestaan 1941-44.”
Kumpikin väittämä on väärä!
Vuonna 1918 Punaisia kuoli taistelussa 5.199 ja teloitettiin oikeuden päätöksellä ampumalla 7.390 eli YHTEENSÄ punaisia surmattiin 12.589 henkeä.
Sotavuosina omien peltojen tuoton jäädessä puoleen tarvittavasta ja Saksan toimitusten viivästyessä kevääseen, Suomea kohtasi vakava elintarvikekriisi. Siitä kärsivät ensi sijassa sotavangit, joita menehtyi talven ja kevään aikana noin 12.000. Lisäksi Itä-Karjalan siviilejä kuoli noin 3.500 kuolemien painottuessa kevääseen ja kesään.
Nälkäkuolemia esiintyi myös suomalaisten siviilien joukossa, mutta heidän kuolemistaan ei ole katsottu aiheelliseksi tehdä tutkimustyötä.
Hajatietoja siviilien kuolleisuudesta:
Mielisairaalat. Kuolleisuus nousi 10%:iin eli kaksinkertaistui normaalista.
Vuosina 1941 ja 1942 mielisairaaloissa kuoli yhteensä 1.100 - 1.200 potilasta yli keskiarvon.
Vanhukset. Kuolleiden määrä tuntematon.
Siviilivangit. Vankiloissa oli 27 todettua ja 14 mahdollista nälkäkuolemaa.
Imeväiskuolleisuus. Kasvoi 7%:stä 9%:iin.
Pikkulapset. Kuolleiden määrä tuntematon.
Yleinen kuolleisuus. Siviilien yleinen kuolleisuus 1940-1944 oli 0,1%-yksikköä normaalia suurempi. Tämä tarkoittaa 19.500 menehtynyttä suomalaista siviiliä.
- Anonyymi
Ainoa turaani on Tarkkispoika itse ja armenialaisten murha on tiedetty maailman sivu ja varmaan joskus tuomittukn.
Tarkkispojalle putkahti tämä valtaisa epäkohta päähän 2021? Tuo asia kun tapahtui 1915! Historiasta toki löytyy muitakin kansanmurhia ja pitääkö ne keksiä ja pahoitella joka vuosi erikseen?
Jospa sinä keksit nyt Katynin murhan 1940 ja pahoittelet sitä niin näemme, että osaat olla symmetrinen tässäkin asiassa:-D- Anonyymi
Ahdistaako jos joku kirjoittaa jostain muustakin kuin Suomen sisällissodasta, vasemman ja oikean taistelusta, tai ei ylistä oikeistoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdistaako jos joku kirjoittaa jostain muustakin kuin Suomen sisällissodasta, vasemman ja oikean taistelusta, tai ei ylistä oikeistoa?
Ei laisinkaan! Tämähän on historiapalsta. Itsellesihän tuo vuosi 1918 on tärkeä.
- Anonyymi
"Ainoa turaani on Tarkkispoika itse ja armenialaisten murha on tiedetty maailman sivu ja varmaan joskus tuomittukn."
Ei Suomi ole tuominnut armenialaisten kansanmurhaa, länsimaat sen sijaan ovat.
Suomihan ei tosin ole länsimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ainoa turaani on Tarkkispoika itse ja armenialaisten murha on tiedetty maailman sivu ja varmaan joskus tuomittukn."
Suomihan ei tosin ole länsimaa.Tarkkispojiksi muita nimittelevä tomppeli ei varsinkaan ole länsimaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomihan ei tosin ole länsimaa.Suomihan on eu valtio, mallia 2004, a La sale
- Anonyymi
Jos haluat tehdä murhan ja selvitä siitä, älä tapa yhtä, tapa miljoonia.
- Anonyymi
Suomen on tärkeää tunnustaa ja kiinnittää huomiota NL/Venäjän suorittamiin kansanmurhiin Itä-Karjalassa, Inkerissä ja Virossa unohtamatta punikkien joukkomurhaa.
Tietenkin tulisi tuomita myös NL:n hyökkäys ja yritys vallata Suomi 1939. - Anonyymi
Millähän foorumilla tällainen tunnustus tulisi tehdä? Yli sata vuotta sitten sattuneesta tapahtumasta?
- Anonyymi
PöhveIi kuvittelee, että sitä tunnustusta odotetaan pöheIiltä itseltään
- Anonyymi
Näet puolet enemmän tuttujasi kuin on paikalla....
- Anonyymi
Varmaankin siksi, koska vihervasemmiston mielestä kansanmurha kirpaisee vain kerran kun taas "rasismi" jättää ikuisen kivun. Kansanmurha on vihervasemmiston mielestä pikkujuttu "rasismiin" verrattuna.
(Oliko se niin, että nykyään tuo "rasismi" on sama asia kuin "positiivinen erityiskohtelu"?) - Anonyymi
-----Jospa sinä keksit nyt Katynin murhan 1940 ja pahoittelet sitä niin näemme, että osaat olla symmetrinen tässäkin asiassa:----
Jaa että ovat oikein symmetrisiä, siis 25 000 vastaan 1 500 000? Minulla ja monella muulla on ihan eri käsitykset symmetriasta, noissa kun suhdeluku on 1:60. Se oikeistopojan symmetriasta, sehän tiedetään.- Anonyymi
Symmetrialla tarkoitan TUNNUSTAMISTA... en määrää!
Länsi on Turkki poislukien tunnustanut Armenian tapahtumat ja pahoitellut niitä! Suomi on samassa ruodussa!
Sen sijaan stallarilla on aina vaikeuksia edes tunnustaa saatikka sitten pahoitella:
- Katynin murhia
- suomalaisten (yli 10.000) teloituksia Itä-Karjalassa 30-luvulla.
Et tehnyt sitä edes nyt vaan puhuit lukumääristä!
Minä tuomitsen taas hereästi kaikki teloitukset! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Symmetrialla tarkoitan TUNNUSTAMISTA... en määrää!
Länsi on Turkki poislukien tunnustanut Armenian tapahtumat ja pahoitellut niitä! Suomi on samassa ruodussa!
Sen sijaan stallarilla on aina vaikeuksia edes tunnustaa saatikka sitten pahoitella:
- Katynin murhia
- suomalaisten (yli 10.000) teloituksia Itä-Karjalassa 30-luvulla.
Et tehnyt sitä edes nyt vaan puhuit lukumääristä!
Minä tuomitsen taas hereästi kaikki teloitukset!PöhveIi valehtelee kuten aina, Suomi ei ole tunnustanut armenialaisten kansanmurhaa kuten mm. EU ja länsimaat ovat tehneet.
Suomi on siis tässä asiassa eri linjoilla, kuin mitä on EU: n kanta.
Katyn ei ole mikään vastavoima armenialaisten kansanmurhalle, kuten pöhveIi naisenlogiikallaan asian tulkitsee, Puola tuomitsee armenialaisten kansanmurhan, kuten länsimaatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PöhveIi valehtelee kuten aina, Suomi ei ole tunnustanut armenialaisten kansanmurhaa kuten mm. EU ja länsimaat ovat tehneet.
Suomi on siis tässä asiassa eri linjoilla, kuin mitä on EU: n kanta.
Katyn ei ole mikään vastavoima armenialaisten kansanmurhalle, kuten pöhveIi naisenlogiikallaan asian tulkitsee, Puola tuomitsee armenialaisten kansanmurhan, kuten länsimaatkin.” PöhveIi valehtelee kuten aina, Suomi ei ole tunnustanut armenialaisten kansanmurhaa kuten mm. EU ja länsimaat ovat tehneet.
Suomi on siis tässä asiassa eri linjoilla, kuin mitä on EU: n kanta. ”
Eikö muka? Minn tietääkseni on eikä ainakaan sitä kiellä!
”Katyn ei ole mikään vastavoima armenialaisten kansanmurhalle, kuten pöhveIi naisenlogiikallaan asian tulkitsee, Puola tuomitsee armenialaisten kansanmurhan, kuten länsimaatkin.”
Ei olekaan! Ihmettelin vain, että onko Tarkkispoika itse sitä (Katyn) tuominnut kun niin kovaasti peräät asiaa muilta enkä juuri muista sinun neukun rikoksia tuominneen! Minuun on turha asiaa rinnastaa... minä tuomitsen hereästi kaikki teloitukset ja murhat maailmassa koska hyvänsä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” PöhveIi valehtelee kuten aina, Suomi ei ole tunnustanut armenialaisten kansanmurhaa kuten mm. EU ja länsimaat ovat tehneet.
Suomi on siis tässä asiassa eri linjoilla, kuin mitä on EU: n kanta. ”
Eikö muka? Minn tietääkseni on eikä ainakaan sitä kiellä!
”Katyn ei ole mikään vastavoima armenialaisten kansanmurhalle, kuten pöhveIi naisenlogiikallaan asian tulkitsee, Puola tuomitsee armenialaisten kansanmurhan, kuten länsimaatkin.”
Ei olekaan! Ihmettelin vain, että onko Tarkkispoika itse sitä (Katyn) tuominnut kun niin kovaasti peräät asiaa muilta enkä juuri muista sinun neukun rikoksia tuominneen! Minuun on turha asiaa rinnastaa... minä tuomitsen hereästi kaikki teloitukset ja murhat maailmassa koska hyvänsä!Hehehe no onko noin vaikeata löytää tietoja?
Katsopas vaikka tuolta, niin näet, että Suomi ei ole armenialaisten kansanmurhan tunnustaneiden valtioiden joukossa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Armenialaisten_kansanmurha
- Anonyymi
Saksa on myöntänyt holokaustin, Venäjä on myöntänyt Katynin, holomodorin ja muut veriteot (vaikkei niistä saakaan puhua). Mutta Turkki se vaan hokee, että ei me mitään olla tehty. Rakensivatpa vielä muistomerkin sille, miten armenialaiset tappoivat turkkilaisia.
- Anonyymi
Saksaa ei ole olemassa, vaan siellä miehityshallinto on määrännyt marionettinsa tunnustamaan holokaustivalheen. Holokausti on länsimaiden uusi uskonto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksaa ei ole olemassa, vaan siellä miehityshallinto on määrännyt marionettinsa tunnustamaan holokaustivalheen. Holokausti on länsimaiden uusi uskonto
Kyllä Saksa itse uskoo olevansa olemassa ja niin uskoo myös sen asukkaat! Painaako sen rinnalla Tiltun mielipide mitään? Tuskinpa!
- Anonyymi
Tappamisen voi laillistaa sodassa tapahtuvaksi murhaamiseksi, koska kohde on tiedossa, vihollinen
- Anonyymi
----Minä tuomitsen taas hereästi kaikki teloitukset!----
Missä ja milloin oletkaan tuominnut CIAn järjestämien sotilasjunttien Latinalaisessa Amerikassa sotien jälkeen toimeenpanemat ehkä sadat tuhannet murhat ? Kun ei sellaista tuomiota ole kukaan nähnyt eikä kuullut sinun esittämänäsil.- Anonyymi
Minä tuomitsen jyrkästi ” CIAn järjestämien sotilasjunttien Latinalaisessa Amerikassa sotien jälkeen toimeenpanemat ehkä sadat tuhannet murhat ”! Kas siinä!
Tee työtä nyt sinäkin. Tuomitse Katynin puolalaismurhat niin näemme, että pystyt siihen:-D
- Anonyymi
Suomi ei tuomitse koska käy tuottavaa kauppaa Turkin kanssa ja kun Turkki on Nato-maa. Rahalla ja Natolla saa nykyään vapautuksen jopa kansanmurhatuomiosta. Venäjällä sitä rahaa ei ole eikä ole Natomaa joten yhdestä Navalnyistä saa vapaasti huutaa vaikkei se ole vielä edes kuollutkaan.
- Anonyymi
” Suomi ei tuomitse koska käy tuottavaa kauppaa Turkin kanssa ja kun Turkki on Nato-maa. ”
Minun tietääksei on sen tehnyt. Ja Saksa myös mistä Erdogan taannoin poltti päreensä!
”Rahalla ja Natolla saa nykyään vapautuksen jopa kansanmurhatuomiosta. ”
Tuskinpa. Ainakaan yksikään Nato-maa ei kiellä niiden tapahtuneen!
”Venäjällä sitä rahaa ei ole”
Eikö? Etkö sinä sen varakkuutta jatkuvasti ylistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Suomi ei tuomitse koska käy tuottavaa kauppaa Turkin kanssa ja kun Turkki on Nato-maa. ”
Minun tietääksei on sen tehnyt. Ja Saksa myös mistä Erdogan taannoin poltti päreensä!
Eikö? Etkö sinä sen varakkuutta jatkuvasti ylistä?Ahaa, siis Nato-maa Turkki ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa? Mutta suomalaiset "stallarit" kieltävät tai eivät ainakaan joka päivä erikseen tuomitse suomalaisten maanpetturien ampumista Neuvostoliitossa, samaan aikaan kun kommunistit kuulema ovat kuolemanrangaistuksen ansaitsevia maanpettureita.
Oikeistolaisuus on tapansa mukaan taas hyvin "johdonmukaista". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, siis Nato-maa Turkki ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa? Mutta suomalaiset "stallarit" kieltävät tai eivät ainakaan joka päivä erikseen tuomitse suomalaisten maanpetturien ampumista Neuvostoliitossa, samaan aikaan kun kommunistit kuulema ovat kuolemanrangaistuksen ansaitsevia maanpettureita.
Oikeistolaisuus on tapansa mukaan taas hyvin "johdonmukaista".Outoja tulkintoja sinulta?
” Ahaa, siis Nato-maa Turkki ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa? ”
NIMENOMAAN KIELTÄÄ INTOHIMOISESTI ja uhkaa sen tunnustajaa välien katkaisulla!
”Mutta suomalaiset "stallarit" kieltävät tai eivät ainakaan joka päivä erikseen tuomitse suomalaisten maanpetturien ampumista Neuvostoliitossa, samaan aikaan kun kommunistit kuulema ovat kuolemanrangaistuksen ansaitsevia maanpettureita.”
Kukaan ei edellytä mitään ”joka päivä”, mutta totta on se, että fanaattisimmille stallareille se yksi kertakin (tuomita teloitukset) on liikaa vaadittu! En ole koskaan vaatinut kuolemanrangaistusta mielipiteestä vaan vasta teosta!
”Oikeistolaisuus on tapansa mukaan taas hyvin "johdonmukaista".”
Näemmä johdonmukaisempaa kuin sinun vasemmistolaisuutesi! En sepitä sinulle mielipiteitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoja tulkintoja sinulta?
”Mutta suomalaiset "stallarit" kieltävät tai eivät ainakaan joka päivä erikseen tuomitse suomalaisten maanpetturien ampumista Neuvostoliitossa, samaan aikaan kun kommunistit kuulema ovat kuolemanrangaistuksen ansaitsevia maanpettureita.”
Kukaan ei edellytä mitään ”joka päivä”, mutta totta on se, että fanaattisimmille stallareille se yksi kertakin (tuomita teloitukset) on liikaa vaadittu! En ole koskaan vaatinut kuolemanrangaistusta mielipiteestä vaan vasta teosta!
Näemmä johdonmukaisempaa kuin sinun vasemmistolaisuutesi! En sepitä sinulle mielipiteitä!Juuri tuossa aiemmin kirjoitit, että YKSIKÄÄN Nato-maa ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa.
Ei joko Turkki ei ole Natomaa tai sitten se ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa. Tai sitten sinä sekoilet tapasi mukaan yrittäessäsi valehdella oikeistolaisia valkoisen puhtoisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuossa aiemmin kirjoitit, että YKSIKÄÄN Nato-maa ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa.
Ei joko Turkki ei ole Natomaa tai sitten se ei kiellä armenialaisten kansanmurhaa. Tai sitten sinä sekoilet tapasi mukaan yrittäessäsi valehdella oikeistolaisia valkoisen puhtoisiksi.Onko Tirkki muka ’oikeistolainen’!oli se nyt mikä hyvänsä niin se nimenomaan kieltää tapahtuneen! Yllätyksekseni myös Suomi (ei sentään kiellä), mutta ei liioin erikseen tunnusta sitä. Luulin, että Halonen on jyrkkä noissa asioissa, mutta ei kun ei!
Olin sitten väärässä! Toisaalta pienenä lohtuna sinulle minä sen tuomitsin! Jos se auttaa niin voin tuomita uudelleenkin! Katynin tuomitseminen vaan taisi sinulta jäädä tekemättä? Ylivoimainen paikka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö? Etkö sinä sen varakkuutta jatkuvasti ylistä?"Tuskinpa. Ainakaan yksikään Nato-maa ei kiellä niiden tapahtuneen!"
Tosiasiassa moni NATO- maa ei tunnusta armenialaisten kansanmurhaa, eli Turkki, Viro, Latvia ja Liettua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Tirkki muka ’oikeistolainen’!oli se nyt mikä hyvänsä niin se nimenomaan kieltää tapahtuneen! Yllätyksekseni myös Suomi (ei sentään kiellä), mutta ei liioin erikseen tunnusta sitä. Luulin, että Halonen on jyrkkä noissa asioissa, mutta ei kun ei!
Olin sitten väärässä! Toisaalta pienenä lohtuna sinulle minä sen tuomitsin! Jos se auttaa niin voin tuomita uudelleenkin! Katynin tuomitseminen vaan taisi sinulta jäädä tekemättä? Ylivoimainen paikka?Et kai väitä kansallismielisen Ataturkin olleen vasemmistolainen?
Oletko sinä yleensä koskaan mitään muuta kuin väärässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuskinpa. Ainakaan yksikään Nato-maa ei kiellä niiden tapahtuneen!"
Tosiasiassa moni NATO- maa ei tunnusta armenialaisten kansanmurhaa, eli Turkki, Viro, Latvia ja LiettuaSe, että ei anna jollekin tapahtumalle virallista tunnusta, ei välttämättä tarkoita tapahtuneen kieltämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuskinpa. Ainakaan yksikään Nato-maa ei kiellä niiden tapahtuneen!"
Tosiasiassa moni NATO- maa ei tunnusta armenialaisten kansanmurhaa, eli Turkki, Viro, Latvia ja LiettuaMielenkiintoista. Armenialaiset olivat ja ovat kristittyjä, kun taas heitä murhanneet turkkilaiset ovat edelleen islamilaisia. Toki eteläiset naapurimme rakkaat törkyturvat baltit ovat maailman ateistisimpia edelleen, vaikka neuvostovallan päättymisestä on kulunut jo 30 vuotta.
Baltit käyttäytyvät niin oudosti, että mikään heidän loputon uhriutumisensa ei käy puolustukseksi alkuunkaan. Ja kun katsoo heidän historiaansa... saksalaisistako se hulluus on heihin tarttunut? He eivät pystyneet luomaan toimivia demokratioita ennen toista maailmansotaa, joten senkään takia heillä ei ollut mitään mahdollisuutta tehokkaaseen vastarintaan, koska mitään kansallista yhtenäisyyttä ei ollut. Ei mitään "talvisodan henkeä" kuten Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoja tulkintoja sinulta?
Näemmä johdonmukaisempaa kuin sinun vasemmistolaisuutesi! En sepitä sinulle mielipiteitä!Mörhiminen on vaikutukseltaan melkein tappavaa
- Anonyymi
Miten ihmeessä saatte tästäkin aikaan riidan?
- Anonyymi
No koska Katyn kumoaa kaiken muun
- Anonyymi
” No koska Katyn kumoaa kaiken muun”
Ei suinkaan kumoa, mutta on hyvä esimerkki. Kuten huomasitte niin Tarkkispoika vaatii itse milloin minkäkin tuomitsemista, mutta ITSE hän ei kykene tuomitsemaan yhtäkään Neuvostoliiton ilmiselvää rikosta, kuten Katyn!- Anonyymi
En tuomitse, ettei minua tuomittaisi. Näin opettaa Raamattu, ja siihen tulee uskovan ihmisen uskoa, eikä mihinkään natsien tai kommunistien oppeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tuomitse, ettei minua tuomittaisi. Näin opettaa Raamattu, ja siihen tulee uskovan ihmisen uskoa, eikä mihinkään natsien tai kommunistien oppeihin.
Tuskin olet se henkilö, josta puhuttiin ja toki joukkomurhat sopii tuomita eikä silloin häiritse vaikka joku tuomitsisi minutkin...
- Anonyymi
Kuka on Tarkkispoika, joku vihreä ja pienikö vai millainen, kiipeileekö seinillä ? Näetkö sen koko ajan edessäsi vai pyöriikö vain ympäriläsi ?
- Anonyymi
PöhveIi se jäi taas valehtelustaan kiinni, ja sekös vanhaa kurppaa taas niin kyrsii .
- Anonyymi
Teillä on kummallinen logiikka:
Henkilö A aloittaa puhumalla Armenialaisten joukkomurhasta, hän ei mainitse Katynia.
Henkilö B pitää Katynin mainitsemattomuutta merkkinä vasemmistolaisuudesta.
Eli samalla logiikalla: jos puhun vaikka säästä, enkä mainitse illan jääkiekko-ottelua, voisi se jonkun mielestä olla vihaa jääkiekkoa kohtaan.
Eli jos joku kirjoittaa vaikka Hiroshiman atomipommin siviiliuhreista, pitäisi hänen mainita samalla kaikki mahdolliset joukkosurmat mitä mieleen tulee, ettei häntä leimattaisi jonkin aatesuunnan edustajaksi?- Anonyymi
Kyllä näin on. Jos kirjoitat vaikka mustikan kasvusta mutta et mainitse Katynia niin olet ilmisevästi Tarkkispoika ja stallari. Näkeehän sen jokainen.
- Anonyymi
Se on sitä naisen logiikkaa.
- Anonyymi
Suomalaisnaisten matkat Turkin lomakohteisiin loppuisivat, jos alkaisimme nimittää virallisesti noita tapahtumia kansanmurhaksi.
- Anonyymi
Tuskinpa vain! Saksalaiset niin tekivät ja käyvät Turkissa entiseen tapaan!
Turkki on myös erityisesti venäläisten turistien suosikkikohde ja Venäjä on kansanmurhan tunnustanut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa vain! Saksalaiset niin tekivät ja käyvät Turkissa entiseen tapaan!
Turkki on myös erityisesti venäläisten turistien suosikkikohde ja Venäjä on kansanmurhan tunnustanut!Saksalaisten moraalilla nyt onnistuu ihan mikä tahansa. Venäläiset taas eivät muutenkaan piittaa.
- Anonyymi
Suomi on valtiona pelkuriraukka ja kyyryssä kaikkien edessä.
- Anonyymi
Niin, 1939-40 suomalaiset kyyristelivät juoksuhaudoissa kun taas baltit kulkivat rohkeasti päät pystyssä ja selkä suorana neuvostotukikohtien edestä.
Nykyäänkin virolaiset päät pystyssä ja selkä suorana ottavat vastaan kaikki heille ilmaiseksi annetut rahat ja naton tarjoaman puolustusken, jonka lystin Suomikin osaltaan kustantaa.
Kyllä meidänkin pitäisi oppia itkemään ja valittamaan kuten virolaiset, ehkä se tekisi meistä yhtä suoraselkäisiä ja pystypäisiä kuin urheat virolaiset ovat. - Anonyymi
Ei ollut ja puolusti rohkeasti itseään molemmissa sodissa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, 1939-40 suomalaiset kyyristelivät juoksuhaudoissa kun taas baltit kulkivat rohkeasti päät pystyssä ja selkä suorana neuvostotukikohtien edestä.
Nykyäänkin virolaiset päät pystyssä ja selkä suorana ottavat vastaan kaikki heille ilmaiseksi annetut rahat ja naton tarjoaman puolustusken, jonka lystin Suomikin osaltaan kustantaa.
Kyllä meidänkin pitäisi oppia itkemään ja valittamaan kuten virolaiset, ehkä se tekisi meistä yhtä suoraselkäisiä ja pystypäisiä kuin urheat virolaiset ovat.” Niin, 1939-40 suomalaiset kyyristelivät juoksuhaudoissa kun taas baltit kulkivat rohkeasti päät pystyssä ja selkä suorana neuvostotukikohtien edestä.”
Osa kiipesi KGB:n toimesta vankijuniinja katosi gulageihin! Suomi taas kävi Talvisodan!
”Nykyäänkin virolaiset päät pystyssä ja selkä suorana ottavat vastaan kaikki heille ilmaiseksi annetut rahat”
EU jakaa tukea myös Suommelle!
”ja naton tarjoaman puolustusken, jonka lystin Suomikin osaltaan kustantaa.”
Suomi ei maksa mitään Nato-toimia!
Tarkkispojan Viro-viha on huvittavaa tasoa:-D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Niin, 1939-40 suomalaiset kyyristelivät juoksuhaudoissa kun taas baltit kulkivat rohkeasti päät pystyssä ja selkä suorana neuvostotukikohtien edestä.”
Osa kiipesi KGB:n toimesta vankijuniinja katosi gulageihin! Suomi taas kävi Talvisodan!
”Nykyäänkin virolaiset päät pystyssä ja selkä suorana ottavat vastaan kaikki heille ilmaiseksi annetut rahat”
”ja naton tarjoaman puolustusken, jonka lystin Suomikin osaltaan kustantaa.”
Suomi ei maksa mitään Nato-toimia!
Tarkkispojan Viro-viha on huvittavaa tasoa:-DEU jakaa tukea myös Suommelle!
Vale, ei saa, nettomaksaja ei saa tukea. Sama jos minä annan naapurille satasen ja hän maksaa takaisin 50 niin olenko muka tuen saaja ? Lahjoittaja minä olen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vale, ei saa, nettomaksaja ei saa tukea. Sama jos minä annan naapurille satasen ja hän maksaa takaisin 50 niin olenko muka tuen saaja ? Lahjoittaja minä olen.Kysymys kuuluu , kuulutko euhun
- Anonyymi
Onko jokin kauppasuhde Turkin kanssa niin tärkeä, että pitää vaieta?
Juuri tuo on se syy tunnustamattomuuteen. - Anonyymi
Turkki suoritti samoihin aikoihin myös assyrialaisten kansanmurhan, noin 750 000 kuollutta, ja kreikkalaisten kansanmurhan noin 300 000 kuollutta.
- Anonyymi
Suomen suhtautuminen kansanmurhan tuomitsemiseen on ollut pidättyväinen. Vuonna 2005 presidentti Tarja Halonen laski seppeleen uhrien muistoksi ollessaan valtiovierailulla Armeniassa, mutta väisti armenialaistoimittajien kysymykset kansanmurhasta.
Perussuomalaisten kansanedustaja Kimmo Kivelä esitti helmikuussa 2012 Kataisen hallitukselle kirjallisen kysymyksen, aikoiko hallitus julistaa armenialaisten vuoden 1915 joukkoteloitukset kansanmurhaksi. Silloinen ulkoministeri Erkki Tuomioja vastasi, ettei ole poliittisten toimijoiden ja lainsäätäjien asia ”ottaa kollektiivista kantaa siihen, mikä on näiden ensimmäisen maailmansodan aikaisten tapahtumien historiallinen totuus”. - Anonyymi
Länsi tunnustaa armenialaisten kansanmurhan, Suomi kuuluu Viron ja Valko-Venäjän kanssa samaan leiriin, eikä tunnusta.
- Anonyymi
Miksi Suomi ei tunnusta Venäjän tekemää kansanmurhaa Suomessa Isonvihan aikana ja sitten viime sotien ajan ns. partisaanihyökkäykset siviilikyliin 1941-44.
- Anonyymi
"Miksi Suomi ei tunnusta Venäjän tekemää kansanmurhaa Suomessa Isonvihan aikana..."
Oletkö pöljä eihän Suomen tarvitse kenenkään muiden tekemisiä tunnustaa vaan tekijän itsensä pitää se tehdä!
- Anonyymi
Ei tällasia joukkomurhia ole koskaan tapahtunut. Ei holokaustiakaan.
Juha. - Anonyymi
Suomi arvostelee eri maita hyvin valikoivasti. Venäjää ja sen kavereita saa ja tulee arvostella jatkuvasti, mieluiten vaikka joka päivä. Länsimaita ja niiden kavereita, varsinkin Nato-maita, ei sovi arvostella ollenkaan. Kiina on kiikun kaakun siinä välimaastossa mutta ei oikeastaan sitäkään se kun ostaa paljon Kone Oy:n valmistamia hissejä ja nostureita.
- Anonyymi
-----Miksi Suomi ei tunnusta Venäjän tekemää kansanmurhaa Suomessa Isonvihan aikana ja sitten viime sotien ajan ns. partisaanihyökkäykset siviilikyliin 1941-44.-----
Nuo kaikki Suomi on aikaa sitten tunnustanut, olet vain niin sekaisin että hourit. Mutta miksi Suomi ei tunnusta työväestön joukkomurhaa 1918 eikä myöskään siviilien joukkomurhaa Petroskoin keskitysleireillä 1941-42 ? Näitä sopii kysyä. - Anonyymi
Kyllä Suomen täytyy reilusti tunnustaa, jos kerran moiseen olemme olleet syyllisiä!
- Anonyymi
Vuonna 1918 Punaisia kuoli taistelussa 5.199 ja teloitettiin oikeuden päätöksellä ampumalla 7.390 eli YHTEENSÄ punaisia surmattiin 12.589 henkeä.
Eihän tätä asiaa kukaan kiellä, mutta ei liioin koe siinä mitään anteeksipyydettävää! Aseellinen kapina on rikos!
Vuosina 1941-1944 tapahtui nälästä johtuvia kuolemia Suomen alueella:
Nälkäkuolemat talvella 1941-1942
Omien peltojen tuoton jäädessä puoleen tarvittavasta ja Saksan toimitusten viivästyessä kevääseen, Suomea kohtasi vakava elintarvikekriisi. Siitä kärsivät ensi sijassa sotavangit, joita menehtyi talven ja kevään aikana noin 12.000. Lisäksi Itä-Karjalan siviilejä kuoli noin 3.500 kuolemien painottuessa kevääseen ja kesään.
Nälkäkuolemia esiintyi myös suomalaisten siviilien joukossa, mutta heidän kuolemistaan ei ole katsottu aiheelliseksi tehdä tutkimustyötä.
Hajatietoja siviilien kuolleisuudesta:
Mielisairaalat. Kuolleisuus nousi 10%:iin eli kaksinkertaistui normaalista.
Vuosina 1941 ja 1942 mielisairaaloissa kuoli yhteensä 1.100 - 1.200 potilasta yli keskiarvon.
Vanhukset. Kuolleiden määrä tuntematon.
Siviilivangit. Vankiloissa oli 27 todettua ja 14 mahdollista nälkäkuolemaa.
Imeväiskuolleisuus. Kasvoi 7%:stä 9%:iin.
Pikkulapset. Kuolleiden määrä tuntematon.
Yleinen kuolleisuus. Siviilien yleinen kuolleisuus 1940-1944 oli 0,1%-yksikköä normaalia suurempi. Tämä tarkoittaa 19.500 menehtynyttä suomalaista siviiliä.
Ei siinä silti ketään tahallaan tapettu!- Anonyymi
"Ei siinä silti ketään tahallaan tapettu!"
Ei, koska Katyn kumoaa kaiken! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei siinä silti ketään tahallaan tapettu!"
Ei, koska Katyn kumoaa kaiken!Ei Katyn mitään kumoa, mutta ei liioin tautiin kuollutta ole ”tapettu”!
- Anonyymi
Kirjoita mieluummin totta, edes vähän malliksi:
Vuonna 1918 Punaisia kuoli ja TELOITETTIIN taistelussa 5.199
Tuo on lähempänä totuutta. - Anonyymi
Kun tekstisi mukaan hallinto Suomessakin tappoi ihmisiä nälkään talvella 1941-42 niin sekö oikeuttaa tappamaan nälkään myös naapurimaissa ???? Ei muuten oikeuta vaikka mitä inisisit. Kertoo vain Suomen hallinnon kammottavasta rikollisuuden määrästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoita mieluummin totta, edes vähän malliksi:
Vuonna 1918 Punaisia kuoli ja TELOITETTIIN taistelussa 5.199
Tuo on lähempänä totuutta.Pieni kysymys sinulle. Kun Kansallisarkiston mukaan 1918 kuoli hieman yli 40 000 ihmistä niin punaisten tappamia valkoisiako nuo laskelmastasi puuttuvat n. 35 000 olivat ? Koetas keksiä jotakin nerokasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni kysymys sinulle. Kun Kansallisarkiston mukaan 1918 kuoli hieman yli 40 000 ihmistä niin punaisten tappamia valkoisiako nuo laskelmastasi puuttuvat n. 35 000 olivat ? Koetas keksiä jotakin nerokasta.
Sodan aikana kuolee ihmsiä molemmin puolin. Myös valkoisi kuoli sodassa ja teloitettiin sattumanvaraisesti.
Lisäksi jouduttuaan häviölle tuhansittain punaisia karkasi Venäjän rajan yli ja katosi sinne. Osa arvatenkin teloitettiin bolsevikkien toimesta ja osa jäi sinne pysyvästi asumaan.
- Anonyymi
Biden tunnusti armenialaisten kansanmurhan – armenialaiset iloitsevat ja pitävät päätöstä voimakkaana esimerkkinä, Biden onkin indoeurooppalaisena ja anglosaksina länsimaalainen.
Sauli Niinistö ei ole tunnustanut armenialaisten kansanmurhaa, Niinistö tuntee kuuluvansa turkkilaisten kanssa samaan turaanilaiseen rotuun.- Anonyymi
Sale ei ala rotupetturiksi, ja rupea tanssimaan länsimaiden tahtipuikon tahdissa!
- Anonyymi
Jos olisi joskus tunnustanut niin Natoon ei olisi ikinä mitään asiaa. Se on saletti. Aiemmin oli kaupalliset edut kyseessä. Suomikin Juudaksena myi armenialaiset rahasta.
- Anonyymi
---- Onko jokin kauppasuhde Turkin kanssa niin tärkeä, että pitää vaieta?----
Taitaa olla tuo Nato-jäsenyys, että pitää vaieta joistain kansanmurhista.- Anonyymi
Tärkeämpää ja ajankohtaisempaa on Venäjän puuhaama kansanmurha Euroopassa NYT vuonna 2023!
- Anonyymi
Panturanismi Suur-Suomi aatteineen elää vielä vahvana Suomessa kulissien takana.
Eihän indoeuroppalaisilla ole mikään yksinoikeus toisten kansojen alistamiseen ja murhaamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeämpää ja ajankohtaisempaa on Venäjän puuhaama kansanmurha Euroopassa NYT vuonna 2023!
Juu juu, puhutaan vain lapualaisten mieliksi Venäjän rötöksistä ja vaietaan kaikki muu. Tosin ei Venäjä ole tappanut vielä lähellekään 2 miljoonaa kuten Turkki teki. Senkin voisi siellä henkisellä Lapualla muistaa ja ottaa huomioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu juu, puhutaan vain lapualaisten mieliksi Venäjän rötöksistä ja vaietaan kaikki muu. Tosin ei Venäjä ole tappanut vielä lähellekään 2 miljoonaa kuten Turkki teki. Senkin voisi siellä henkisellä Lapualla muistaa ja ottaa huomioon.
Kaikki tietää, miksi haluat puhua yli sadan vuoden takaisesta kansanmurhasta?
Se kun veisi huomiota pois SIITÄM KANSANMURHASTA, MITÄ VENÄJÄ HAVITTELEE UKRAINASSA!👎🇷🇺🇷🇺🇷🇺👎 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki tietää, miksi haluat puhua yli sadan vuoden takaisesta kansanmurhasta?
Se kun veisi huomiota pois SIITÄM KANSANMURHASTA, MITÄ VENÄJÄ HAVITTELEE UKRAINASSA!👎🇷🇺🇷🇺🇷🇺👎Olet oikeassa, AINA kuuluu kiinnittää huomio 110 %:sti Venäjän rikoksiin ja antaa pyytämättäkin anteeksi kaikkien muiden rikokset olkoot ne miten verisiä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa, AINA kuuluu kiinnittää huomio 110 %:sti Venäjän rikoksiin ja antaa pyytämättäkin anteeksi kaikkien muiden rikokset olkoot ne miten verisiä tahansa.
Ei suinkaan niin vaan AINA KANNATTAA KIINNITTÄÄ SUURIN HUOMIO PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ OLEVAAN KANSANMURHAAN EUROOPASSA KUIN YLI SADAN VUODEN TAKAISEEN!
VENÄJÄLLÄ ON SELKEÄT TAVOITTEET UKRAINAN KANSAN SUHTEEN! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan niin vaan AINA KANNATTAA KIINNITTÄÄ SUURIN HUOMIO PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ OLEVAAN KANSANMURHAAN EUROOPASSA KUIN YLI SADAN VUODEN TAKAISEEN!
VENÄJÄLLÄ ON SELKEÄT TAVOITTEET UKRAINAN KANSAN SUHTEEN!----KUIN YLI SADAN VUODEN TAKAISEEN!------
Murha ei vanhene koskaan, kansanmurha ei varsinkaan. Koska Turkki ei ole sitä rikostaan tunnustanut sitä ei saa unohtaa, se olisi kuin uusi murha Armenian kansaa kohtaan.
- Anonyymi
Länsimaat tunnustavat Turkkilaisten tekemän armenialaisten kansanmurhan, Suomi ei ole tunnustanut.
- Anonyymi
Presidentti Joe Bidenin julkilausuma Armenian muistopäivänä
Joka vuosi tänä päivänä muistamme kaikkien niiden elämää, jotka kuolivat ottomaanien aikaisessa armenialaisten kansanmurhassa, ja sitoudumme uudelleen estämään tällaisen julmuuden toistumisen. Alkaen 24. huhtikuuta 1915, jolloin ottomaanien viranomaiset pidättivät armenialaisia älymystöjä ja yhteisön johtajia Konstantinopolissa, puolitoista miljoonaa armenialaista karkotettiin, murhattiin tai marssi kuolemaan tuhoamiskampanjassa. Kunnioitamme Meds Yeghernin uhreja, jotta tapahtuneen kauhut eivät koskaan menetä historiaa. Ja muistamme niin, että pysymme aina valppaina vihan syövyttävää vaikutusta vastaan sen kaikissa muodoissa.
Heistä, jotka selvisivät, useimmat joutuivat etsimään uusia koteja ja elämää ympäri maailmaa, myös Yhdysvalloissa. Voimalla ja sitkeästi armenialaiset selvisivät ja rakensivat uudelleen yhteisönsä. Vuosikymmenten aikana armenialaiset siirtolaiset ovat rikastuttaneet Yhdysvaltoja lukemattomilla tavoilla, mutta he eivät ole koskaan unohtaneet traagista historiaa, joka toi niin monet heidän esi-isistään rannoillemme. Kunnioitamme heidän tarinaansa. Näemme sen tuskan. Vahvistamme historian. Emme tee tätä syyttääksemme, vaan varmistaaksemme, ettei tapahtunut koskaan toistu.
Tänään, kun suremme kadonneita, käännytään myös tulevaisuuteen – maailmaan, jonka haluamme rakentaa lapsillemme. Maailma, joka on tahraton kiihkoilun ja suvaitsemattomuuden päivittäisistä pahuksista, jossa ihmisoikeuksia kunnioitetaan ja jossa kaikki ihmiset voivat jatkaa elämäänsä arvokkaasti ja turvassa. Uudistakaamme yhteistä päättäväisyyttämme estääksemme tulevien julmuuksien tapahtumisen kaikkialla maailmassa. Ja pyrkikäämme parantumiseen ja sovintoon kaikille maailman ihmisille.
Amerikkalaiset kunnioittavat kaikkia niitä armenialaisia, jotka kuolivat kansanmurhassa, joka alkoi tänään 106 vuotta sitten.- Anonyymi
"Murha ei vanhene koskaan, kansanmurha ei varsinkaan. "
Venäjä puuhaa parhaillaan Ukrainan kansan kansanmurhaa ja Putinisti yrittää unohtaa se jo nyt:-D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Murha ei vanhene koskaan, kansanmurha ei varsinkaan. "
Venäjä puuhaa parhaillaan Ukrainan kansan kansanmurhaa ja Putinisti yrittää unohtaa se jo nyt:-DKoeta päästä hoitoon jonnekin psykiatriselle niin kauan kuin vielä ehdit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeta päästä hoitoon jonnekin psykiatriselle niin kauan kuin vielä ehdit.
EI OLE TARVISTA! MINULLE ON TÄRKEÄMPI KANSANMURHA, JOKA ON KÄYNNISSÄ 2023, kuin se, mikä tapahtui 1915 etäämpänä!
- Anonyymi
-----Miksi Suomi ei virallisesti tunnusta Turkin suorittamaa armenialaisten joukkomurhaa?------
Koska Suomen tulee lipoa Natomaa Turkin presettä. Vain Venäjän pahoja tekoja saa ja pitääkin revitellä.- Anonyymi
Totta turiset, tekojen hyvyys tai pahuus ei nykymaailmassa ole ollenkaan selvä ellei tiedetä ensin kuka ne teki.
- Anonyymi
Amerikan intiaanien kansanmurhassa murhattiin 50 miljoonaa.
- Anonyymi
Jos lasketaan mukaan sekä Pohjois- että Etelä-Amerikka luku nousee noin 130 miljoonaan länsimaiden kolonialismin uhriin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708