Kerro ostamastasi pornosta - Dansken kehotus asiakkaalleen

Anonyymi

Pankit haluavat nykyään tuntea asiakkaansa syvällisesti. Jotkut selviävät netissä täytettävällä kyselylomakkeella, toiset joutuvat puhelimitse tentattavaksi pankkitilinsä tapahtumista. Muutoin pankki uhkaa mahdollisesti ja tarvittaessa "jäädyttää pankkitilin".

On jotenkin huvittavaa, miten ulkomaan tilisiirrot voivat kiinnostaa pankkia niin paljon. Suomalaisten pankkitilien välillä saa liikkua kymmenet tuhannet eurot. Se ei pankkia kiinnosta, mutta kun teet säännöllisiä tai satunnaisia ulkomaanmaksuja vaikkapa aikuisviihdeostosten muodossa, niin se kiinnostaa pankkia!

"Mitä ovat nämä ulkomaanmaksut?"
"Kenelle olet lähettänyt rahaa Liettuaan ja Saksaan? Miksi?"

Mitä näihin oikeasti voi vastata? "Ostin pornosivustolle 29,95 euron jäsenyyden kuukaudeksi ja maksoin sen ulkomaanmaksuna Saksassa toimivalle aikuissivustojen maksujenvälittäjälle."

Miettivätkö pankit yhtään, mistä kaikesta asiakkaalta voi kysellä ja missä menee se raja, että 30 euron ulkomaanamksuista ei tarvitse ripittäytyä pankille pari kertaa vuodessa?

Luottokortilla voi ostella mitä lystäät vaikka 2000 eurolla kuukaudessa. Se ei tietenkään pankille kuulu eikä pankkia kiinnosta, mutta suomalaiselta pankkitililtä ulkomaille maksetut parin kymmenen euron summat kiinnostavat. Se vähän ihmetyttää.

Onko pankki kysellyt sinulta ostoksistasi?

13

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi lykätä roskapostiin lukematta,

      • Anonyymi

        Minkä? Aloitus ei ole aprillipila. Dansken KYC eli Know Your Customer -vaatimukset sisältävät sen, että käydään puhelimessa läpi tilitapahtumia. Ihan oikeasti! Tämä menee jo melkein sille tasolle, että joku iltapäivälehti saisi hyvän lööpin: "Pankki tiedusteli asiakkaan aikuisviihdeostoista!"

        Totta joka sana.


      • Anonyymi

        Ja vinoilematta sinulle "Voi lykätä roskapostiin lukematta": kai sinullakin rahaa menee aikuisviihteeseen? Siihen viihteeseen, jota kukaan ei myönnä ostavansa, mutta joka pyörittää monen miljardin euron arvoista rahavirtaa globaalisti joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vinoilematta sinulle "Voi lykätä roskapostiin lukematta": kai sinullakin rahaa menee aikuisviihteeseen? Siihen viihteeseen, jota kukaan ei myönnä ostavansa, mutta joka pyörittää monen miljardin euron arvoista rahavirtaa globaalisti joka vuosi.

        Eipähän mene niin latiakaan mihinkään aikuisviihteisiin, eikä muuhunkaan hömppään. Siksi laitankin turhat utelut roskapostiin. Ei ole perään kyselty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipähän mene niin latiakaan mihinkään aikuisviihteisiin, eikä muuhunkaan hömppään. Siksi laitankin turhat utelut roskapostiin. Ei ole perään kyselty.

        Jännä. Palataanpa minun asiaani, koska se on mielenkiintoinen:

        Sain maaliskuun lopussa 2021 Danske Bankista yhteydenottopyynnön asiakastietojen päivittämiseksi. Soitin kehotuksen mukaisesti sinne 1.4. ja puhelimitse käytiin yli 20 minuuttia läpi tietojani ja verkkopankkini ulkomaille suuntautuneita tilisiirtoja. Yli 20 minuutin puhelu, siis! Uskomatonta.

        Heti seuraavalla viikolla sain uuden yhteydenottopyynnön verkkopankkiini tulleella viestillä. Jätin sen huomiotta. Luulin sitä virheeksi. Nyt olen saanut uuden yhteydenottopyynnön! Minun on pakko soittaa Danskeen ma-pe klo 10-15:30.

        Huomatkaa kyseinen palveluaika. Klo 10-15:30 ma-pe tarkoittaa, että normaalia päivätyötä tekevä joutuu soittamaan työpaikaltaan kesken työpäivän mahdollisesti yli 20 minuutin puhelun pankkiin, ja puhelun aikana saatan joutua kertoa aikuisviihdeostoistani.

        Mutta kun tämä kysely tehtiin jo kolme viikkoa sitten! Mitä minulta nyt kysellään?!??!?! Jututtaako Danske kaikkia suomalaisia yksityisasiakkaitaan kolmen viikon välein 20 minuutin puhelun muodossa? Mistä on kyse? Se selviää, kun soitan Danskeen huomenna. Kesken työpäivän. Erikoinen juttu silti, jos saan sanoa. Kerron huomenna lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä. Palataanpa minun asiaani, koska se on mielenkiintoinen:

        Sain maaliskuun lopussa 2021 Danske Bankista yhteydenottopyynnön asiakastietojen päivittämiseksi. Soitin kehotuksen mukaisesti sinne 1.4. ja puhelimitse käytiin yli 20 minuuttia läpi tietojani ja verkkopankkini ulkomaille suuntautuneita tilisiirtoja. Yli 20 minuutin puhelu, siis! Uskomatonta.

        Heti seuraavalla viikolla sain uuden yhteydenottopyynnön verkkopankkiini tulleella viestillä. Jätin sen huomiotta. Luulin sitä virheeksi. Nyt olen saanut uuden yhteydenottopyynnön! Minun on pakko soittaa Danskeen ma-pe klo 10-15:30.

        Huomatkaa kyseinen palveluaika. Klo 10-15:30 ma-pe tarkoittaa, että normaalia päivätyötä tekevä joutuu soittamaan työpaikaltaan kesken työpäivän mahdollisesti yli 20 minuutin puhelun pankkiin, ja puhelun aikana saatan joutua kertoa aikuisviihdeostoistani.

        Mutta kun tämä kysely tehtiin jo kolme viikkoa sitten! Mitä minulta nyt kysellään?!??!?! Jututtaako Danske kaikkia suomalaisia yksityisasiakkaitaan kolmen viikon välein 20 minuutin puhelun muodossa? Mistä on kyse? Se selviää, kun soitan Danskeen huomenna. Kesken työpäivän. Erikoinen juttu silti, jos saan sanoa. Kerron huomenna lisää.

        Danske bank on kuulemma hankalin pankki yksityisasiakkaalle. Asiakkaan tunteminen on ilmeisesti mennyt täysin överiksi. Häiriköivät asiakkaita soitoilla ja viesteillä ja kaiken lisäksi ovat täysin moukkamaisia ja tylyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä. Palataanpa minun asiaani, koska se on mielenkiintoinen:

        Sain maaliskuun lopussa 2021 Danske Bankista yhteydenottopyynnön asiakastietojen päivittämiseksi. Soitin kehotuksen mukaisesti sinne 1.4. ja puhelimitse käytiin yli 20 minuuttia läpi tietojani ja verkkopankkini ulkomaille suuntautuneita tilisiirtoja. Yli 20 minuutin puhelu, siis! Uskomatonta.

        Heti seuraavalla viikolla sain uuden yhteydenottopyynnön verkkopankkiini tulleella viestillä. Jätin sen huomiotta. Luulin sitä virheeksi. Nyt olen saanut uuden yhteydenottopyynnön! Minun on pakko soittaa Danskeen ma-pe klo 10-15:30.

        Huomatkaa kyseinen palveluaika. Klo 10-15:30 ma-pe tarkoittaa, että normaalia päivätyötä tekevä joutuu soittamaan työpaikaltaan kesken työpäivän mahdollisesti yli 20 minuutin puhelun pankkiin, ja puhelun aikana saatan joutua kertoa aikuisviihdeostoistani.

        Mutta kun tämä kysely tehtiin jo kolme viikkoa sitten! Mitä minulta nyt kysellään?!??!?! Jututtaako Danske kaikkia suomalaisia yksityisasiakkaitaan kolmen viikon välein 20 minuutin puhelun muodossa? Mistä on kyse? Se selviää, kun soitan Danskeen huomenna. Kesken työpäivän. Erikoinen juttu silti, jos saan sanoa. Kerron huomenna lisää.

        Juuri näin danske toimii, siellä on oma gestapo osasto tätä varten. Kokemusta on itse siedin tuota jokusen kuukauden, sitten tuli mitta täyteen ka pankki vaihtoon. Nyt tyyryväinen POP pankin asiakas.


    • Anonyymi

      Jenkit tutkivat Dansken megalomaanista rahanpesuperiodia 2008-2018 Venäjän ja Viron välillä. Virolainen Dansken tytärpankki välitti yli 200 miljardia euroa venäläisten yritysten ja "liikemiesten" hämäriä tilisiirtoja Saksan Deutsche B:iin ja sieltä edelleen USA:aan . Danske odottaa saavansa valtavat korvausvaatimukset tutkimusten valistuttua. Nämä korvaukset saattavat panna Dansken polvilleen joka tuhoaisi pankin kilpailukyvyn markkinoilla. Nyt ollaan todella kiinnostuneita pienten yksityistenkin palkansaajatasoisten asiakkaiden ulkomaisista tilisiirroista ja tilillepanoista. Nykyisten asiakkaiden on syytä miettiä pankkisuhteitaan tulevaisuudessa. Yllätyksiä voi olla tulossa.

    • Anonyymi

      Yllätyin, kun osuuspankki ei kysellyt rahojen alkuperästä, kun talletin 900€ tililleni 50€ setelleinä.
      Rahat olivat ruokakaupan verkkopankin ruoka ostoksista, jotka olin veljen puolesta tehnyt, kun hänellä ei ole verkkopankkia ja on sitten maksanut käteisellä ostoksensa.
      Tulostin kaikki verkkopankin tiliotteet, joissa näkyi verrkokaupan ostokset.
      Oletin, että pankki varmasti kyselee rahojen alkuperästä, mutta ei kysellyt ja talletti rahat tililleni.

    • Anonyymi

      Pankki ei halua tietää, mutta rahaliikenteen oikeasti hoitava USA haluaa.

    • Anonyymi

      Jokaiseen talletukseen olen laittanut kommenttikenttään selitteen että mistä rahat.
      - Myin peliautomaattini. 2 x Flipperi. 1 x jasso.
      - Myin autoni. (rekisterinumero)
      - Isovanhempien lahjaraha

      ...eikä muuten kannata pelleillä tuossa kommenttikentässä, sillä näköjään ihan oikesti seuraavat ja lukevat niitä. Nimimerkillä kokemusta on.

    • Anonyymi

      Danske on pellepankki, kiertäkää kaukaa. Häiritsevät asiakkaitaan kyselyillään, know your customer paskalla, tenttaavat ja utelevat tilitapahtumista, etenkin ulkomaan tilisiirroista. Niiden kyselyt kannattaa poistaa ja vaihtaa pankkia, op ainakin on suhteellisen normaali asiallinen pankki Toivottavasti menis koko rikollinen rahanpesu- danske nurin.

    • Anonyymi

      Onhan nuo pankkien harrastama yksityishenkilöihin kohdistuva suoranaisen tunkeileva häiriköinti poikkeusellisen tekopyhää ja kaksinaismoralista.

      Ovat itse kaulaansa myöten mitä erilaisimmissa todella suuren pääoman laittomissa suhmuroinniessa mukana, joista saa lukea ympäri mailmaa, joissa on kyse sadat miljoonat ja monet kymmenet miljardit.

      ***

      "Nordea, Swedbank ja Danske vain jäävuoren huippu – Selvitys: Nämä pankit kytkeyvät Troikan rahanpesuepäilyihin"

      "Euroopassa viime vuosina paljastuneisiin, Venäjään liittyviin rahanpesuepäilyihin kytkeytyy kaikkiaan satoihin pankkeja Euroopassa ja muualla maailmassa."

      2019

      - https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006026444.html

      :/

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe