Loimaan liitto???

puoliso

En tiedä millä palstalla kyselisin seuraavasta, mutta yritän kysyä täältä..

Puolisoni kuului aikoinaan Rakennusliittoon ja oltuaan vuosia työttömänä on nyt kuitenkin ollut töissä kohta vuoden päivät. Hän ei enää ole kuulunut Rakennusliittoon ja nyt koko 'suvun' kesken on herännyt kysymys n.s. Loimaan liittoon liittymisestä. Jotkut ovat liittoon liittymisen kannalla, jotkut taas aivan päinvastaista mieltä. Onko kenelläkään minkäänlaista tietoa k.o. liitosta? Yritin Google-haulla löytää tietoja liitosta, mutta lähes tuhannesta viittauksesta en haluamiani tietoja löytänyt.

Mikä siis on tämä n.s. Loimaan liitto? Tiedämme, että se on yksityinen työttömyyskassa ja että jäsenmaksu vuodessa on todella pieni, mutta emme tiedä miten liittoon liitytään, miten maksut maksetaan ja mitä liitto missäkin tapauksessa korvaa. Onko liitolla tai kassalla joku 'virallinenkin' nimi vai kulkeeko vain Loimaan liiton nimellä? Miten saada tarkempia tietoja toiminnasta ja toimimisesta yleensäkin? Kuka osaisi kertoa - edes sen, mistä kyseisiä asioita voisi kysellä..?

Asiat, jotka meitä perheessämme eniten askarruttavat, liittyvät palkkaan. Mieheni saa nykyisin 9,50 euroa/h todella raskaan työn tekemisestä, kun vastaavasti tiedämme monien vastaavia töitä tekevien tienaavan jopa yli 30 euroa/h. Emme palkasta valittaa halua sikäli, että aina työ on työtä ja palkka on kuitenkin enemmän kuin Kelan maksama työmarkkinatuki 370 euroa 'puhtaana käteen'/4 vkoa ja työnteko kiinnostaa aina, mutta askarruttavat monet asiat.

Olkaa kilttejä ja kertokaa meille edes jotakin!

29

69706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassan jäsen

      Tarkoittamasi "Loimaan liitto" on YTK-työttömyyskassa. Itse olen kuulunut siihen jo seitsemän vuotta, mieheni jonkun vuoden. Tämän vuoden jäsenmaksu oli 65 EUR. Lisätietoja osoitteesta www.ytk.fi. Otathan huomioon, että kyse on siis pelkästään työttömyyskassasta, eli mitään liiton palveluja ei kassasta saa. Kuulemani kokemukset esim. päivärahan maksatuksesta ovat olleet hyviä, päivärahat ovat tulleet nopeammin kuin liiton kassasta.

    • mette-maarit

      morjens!


      mä voin samaa vaan todeta ihan hyvin toimii toi ytk-liitto,kuuluin 10 vuotta ja nyt mä vaihdoin tyhmyyttäni viime keväänä pam:iin ja nyt maksan kalliin jäsen maksun melkein tekis mieli vaihtaa takas, kun vaa kehtais.

      samalla tavalla ne on hoitannu asiat kuntoon, mutta mua sieppaa se rahastus..
      ja mitä nyt äkkii tulee mieleen nii ei kukaa hullu lähe tappelee niin isoista asioista varmaakaa työpaikkallaa että tarvis noi esim. pam:in lakimiehet avuksi, vaikka näin muule perusteltii kun yllytettii vaihtoon ja tää hullu suostu...

      T: mette-maarit

      • paperman

        mitä mahtaisi tapahtua jos kaikki liittyisivät "loimaan liittoon" kuka silloin ajaisi työntekijän asiaa,työnantaja ehkä???? kuinkahan paljon työnantajaa kiinnostaa työntekijän hyvinvointi varsinkin näinä aikoina kun ainoa pääpointti on tuottavuudessa. yksittäinen työntekijä ei mahda mitään jos työnantaja esim. potkii pihalle ihan vaan sen takia että et suostu tai voi tehdä ylitöitä, kauanko luulet että työaikasi olisi 8H päivässä??? keskustelua!!!


      • paperimies
        paperman kirjoitti:

        mitä mahtaisi tapahtua jos kaikki liittyisivät "loimaan liittoon" kuka silloin ajaisi työntekijän asiaa,työnantaja ehkä???? kuinkahan paljon työnantajaa kiinnostaa työntekijän hyvinvointi varsinkin näinä aikoina kun ainoa pääpointti on tuottavuudessa. yksittäinen työntekijä ei mahda mitään jos työnantaja esim. potkii pihalle ihan vaan sen takia että et suostu tai voi tehdä ylitöitä, kauanko luulet että työaikasi olisi 8H päivässä??? keskustelua!!!

        Eipä taida ees "normaalit" duunarit ymmärtää ammattiliittojen ajamia asioita. Paperimiehet haukutaan ahneiksi paskoiksi lähes joka mediassa mutta so vot, hyväksytään ta:n ehdottama "helvetin hyvä ja työntekijän kannalta edullinen tes". Saadaan olla rauhassa muilta duunareilta seuraavaan tupoon asti. Sitten saadaan taas haukut kun tollasen sopimuksen ollaan tehty. Kateellisia panettelijoita ym ta:n agitaattoreita riittää näilläkin keskustelupalstoilla. Eagle has landed!!!


      • Loimmalainen-92
        paperman kirjoitti:

        mitä mahtaisi tapahtua jos kaikki liittyisivät "loimaan liittoon" kuka silloin ajaisi työntekijän asiaa,työnantaja ehkä???? kuinkahan paljon työnantajaa kiinnostaa työntekijän hyvinvointi varsinkin näinä aikoina kun ainoa pääpointti on tuottavuudessa. yksittäinen työntekijä ei mahda mitään jos työnantaja esim. potkii pihalle ihan vaan sen takia että et suostu tai voi tehdä ylitöitä, kauanko luulet että työaikasi olisi 8H päivässä??? keskustelua!!!

        Ja niin elämme vuotta 2009, kulunut 3 vuotta ja mitä saanut Paperiliitto aikaan teidän jäsenmaksuillanne???? Ei sillä että vahingoniloinen olisin;)


    • Liiton jäsen

      Soita sinne ja kysy siält, paperit tulee kotti.

      • BBB

        Hyvähän se on jonkun sika liksasen paperi työntekijän hehkuttaa liitosta, itse olen maksanut 14 vuotta omaan liittooni ja osoittanut solidaarisuutta. Ja nyt huomaan saavani 44% ansiosidonnaista palkastani hanskaan jää 650/kk
        Kyllä ensi kerralla en varmasti maksa liiton herrojen pullakahveita.
        Kirjoitan kokemuksesta.


    • jyp

      Moro,
      Loimaan "liitto" ei ole mikään ammattiliitto. Se ei ole muuta kuin työttömyysturvaa varten. Jos joskus tarvitsee muuta apua on syytä kuulua oikeaan liittoon eli oman alansa ammattiliittoon, joka neuvottelee juuri sen alan palkoista ja muista työhön liittyvistä eduista ja sopimuksisita. Oikea ammattiliitto ajaa jäsentensä etuja myös yksilötasolla. Eli jos saat vaikka väärää palkkaa, eikä työnantaja (palkanlaskija)suostu sitä korjaamaan, voit ottaa ay-liittoosi yhteyttä ja he ottavat työnantajaan yhteyttä ja korjaavat asian oikealle tolalle. Eipä tarvitse sitten itse ruveta riitelemään - on nimittäin kokemusta asiasta (yltyökorvaus- ja palkankorotus asioissa). Enkä haluaisi ruveta itse sopimaan peruspalkoistakaan työnantajan kanssa jos liitot ei sopisi keskenään palkankorotuksista - uskon että meikäläisellä jäisi vuosittaiset palkankorotukset saamatta, vaikka tullaankin t.a:n kanssa hyvin juttuun.

      • yhdistelmiä

        YTK on tosiaan vain työttömyyskorvauksia varten. Jos lisäksi haluaa kuulua ammattiliittoon, voi olla YTK:ssa työttömyyskassassa ja ammattiliitossa jäsenenä. Ammattiliitot ja kassathan on Suomessa lailla eriytetty, eli saa olla minkä vaan kassan jäsen, joka jäseneksi hyväksyy - ja lisäksi minkä tahansa ammattiliiton jäsen, joka jäseneksi hyväksyy. Kassaksi kannattaa valita joku halpa kassa, koska valtiohan työttömyyskorvausrahat kaikille kassoille antaa, joten korvaustaso on täsmälleen sama kaikissa kassoissa, vaikka toisissa jäsenmaksut on kalliita ja toisissa halpoja.


      • dsfååå
        yhdistelmiä kirjoitti:

        YTK on tosiaan vain työttömyyskorvauksia varten. Jos lisäksi haluaa kuulua ammattiliittoon, voi olla YTK:ssa työttömyyskassassa ja ammattiliitossa jäsenenä. Ammattiliitot ja kassathan on Suomessa lailla eriytetty, eli saa olla minkä vaan kassan jäsen, joka jäseneksi hyväksyy - ja lisäksi minkä tahansa ammattiliiton jäsen, joka jäseneksi hyväksyy. Kassaksi kannattaa valita joku halpa kassa, koska valtiohan työttömyyskorvausrahat kaikille kassoille antaa, joten korvaustaso on täsmälleen sama kaikissa kassoissa, vaikka toisissa jäsenmaksut on kalliita ja toisissa halpoja.

        Riippuu vähän alasta, mutta joskus muissa työttömyyskassoissa on halvemmat jäsenmaksut kuin YTK-kassassa. Kannatta kysyä, jos haluaa minimoida kulunsa.


    • kipe
    • loimaaseen

      Mikä yhteystieto on tähän liittoon on tullut mitta täyteen nykyisen liiton suhteen. Maksut kyllä kelpaa mutta jos olet sieltäpäin jotain vailla joudut selvittämään alushousujen koosta lähtien.

    • Sisko Ruovedeltä

      Ei oo kyllä mitään hyvää sanottavaa vielä ns."Loimaan liitosta"...Velipoika on jäsenenä siinä ja jäi työttömäksi nyt lokakuulla-2009.Tähän päivään mennessä ei oo saanut euron euroa päivärahaa!!!Kamala nivaska selvityksiä lähetettiin sinne ja koko ajan sieltä pyydetään lisäselvityksiä jne!!!!Eikö sieltä voisi heti kertoa,mitä kaikkee tarttee lähettää!!!Ihan turhaan juoksutetaan ihmistä!!!Nyt viimeisin lisäselvityspyyntö on lähettää verokortti sinne!!!!Eikö helvetti sitäkin olisi jo aikaa sitten voitu pyytää!!!Eka kerta,kun veli hakee päivärahaa,niin ei voi mitenkään tietää,mitä kaikkee vaaditaan!!!!!!!!!!PERKELE!!!!!Sossusta ei saa apua tässä kunnassa,että olen sitten mieheni kanssa antanut apua veljen elämiseen!!!SUOMI ON TODELLINEN HYVINVOINTIVALTIO JUU!!!!!!!..............Kannattaisi hävittää kaikki se vähäinen omaisuus,minkä omistaa ja alkaa puliukoksi-sitten kyllä saisi apua ja tukea elämiseen !!!!!VÄHÄN INHIMILLISYYTTÄ "LOIMAAN LIITON"TOUHUIHIN;KIITOS!!!!!!!!!

      • KalervonA

        Taitaa veljesi itse olla tunaroinut papereiden kanssa. Vaimoni jäi marraskuun lopulla työttömäksi ja kyllä YTK:lta rahaa jo tulee.
        Mitää erikoisia papereita ei tarvitse lähettää ja kaikki mitä pitää lähettää lukee ohjeissa.

        Jos ruoveden sisko potkis veljeä perseelle ettei tarvii tänne tulla mustamaalaamaan.


      • pena65
        KalervonA kirjoitti:

        Taitaa veljesi itse olla tunaroinut papereiden kanssa. Vaimoni jäi marraskuun lopulla työttömäksi ja kyllä YTK:lta rahaa jo tulee.
        Mitää erikoisia papereita ei tarvitse lähettää ja kaikki mitä pitää lähettää lukee ohjeissa.

        Jos ruoveden sisko potkis veljeä perseelle ettei tarvii tänne tulla mustamaalaamaan.

        onpa Kalervo ilkee toisia kohtaan!!!Mee vähän ittees!!!Ja pyydä anteeksi!!!


      • niin!!!
        pena65 kirjoitti:

        onpa Kalervo ilkee toisia kohtaan!!!Mee vähän ittees!!!Ja pyydä anteeksi!!!

        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !


      • rusikuikku
        KalervonA kirjoitti:

        Taitaa veljesi itse olla tunaroinut papereiden kanssa. Vaimoni jäi marraskuun lopulla työttömäksi ja kyllä YTK:lta rahaa jo tulee.
        Mitää erikoisia papereita ei tarvitse lähettää ja kaikki mitä pitää lähettää lukee ohjeissa.

        Jos ruoveden sisko potkis veljeä perseelle ettei tarvii tänne tulla mustamaalaamaan.

        ..niin ,ei tarvitse muuta kuin irtisanomisilmoitus,työtodistus ja palkkatodistus josta ne laskee omavastuuajan
        (kesälomakorvaus) jonka jälkeen alkaa laskenta aika,alussa kaksiviikkoa jonka jälkeen neljä viikkoa tai
        kuukausi,myös täytyy olla vähintään 10 kuukautta työtä siihen viimeiseen työpäivään( taitaa olla nykyään
        kahdeksan kuukautta )ja tietenkin YTK:n jäsenmaksu maksettu,nyt 99€,nousi vuoden alusta.
        Kun ilmoitta työttömyyspäivät ,voi netin kautta laitta jo edellisenä iltana niin ovat aamusta valmiina ja
        nopeuttaa huomattavasti käsittelyä,minulla henkilökohtaisesti on neljäviikon periodi ja laitan aina joka
        neljäs sunnuntai ilmoituksen niin rahat ovat tilillä jo seuraavana keskiviikkona tai torstaina,toimii kuin
        junan vessa .


    • mm

      kyllä nuo kaikki liitot jauhaa paaassss. mulla kohta 8. viikkoa kun ei edes ole käsitelty mitään ja väittävät että 5 viikkoa käsittely aika. eikö ole työttömiä palkanlaskijoita töihin jotka osaa tuon homman vai liitytäänkö kaikki siihen loimaan liitton niin pääsevät nekin liiton läskit odottamaan rahoja jos edes enää tarvitsevat yltä kylläisten vuosien jälkeen.

    • TimoH.

      Olen itse kuulunut tähän YTK:n kassaan jo useita vuosia ja kaikki on toiminut hyvin. Vuoden 2010 jäsenmaksu on vain 99e. Heillä on myös tarjolla tämä oikeusturva irtisanomisia ym. varten hintaan 17e / vuosi, eli jos tunnet epävarmuutta työnantajaasi kohtaan, niin se kannattaa ottaa. Hinta verrattuna muiden liittojen maksuihin on äärettömän halpa, itse säästän tuloillani yli 1000e / vuosi verrattuna PAM:n maksuihin.

      Ainoa huono puoli on, jos kaikki siirtyisivät YTK:n kassaan niin ketä neuvottelisivat meidän TES:sit?...

      • minä vaan

        se työntekijöiden kysyntä ja tarjonta ajaa aina palkan kohdallensa. mielestäni nuo liittojen ajamat asia ovat vain niitä todellisia velliperseitä varten jotka ei osaa työtänsä tai saa ääntänsä kuuluviin jos haluaa lisää liksaa.
        itse aloitin työni noin 10v sitten jolloin (vielä toki markka aikana) palkkani oli noin 7€/h. tästä olen noussut ylöspäin ja palkkani on tällä hetkellä 18,5€/h ja koko tämän ajan olen olen kuulunut ytk kassaan. metalli liitolla ei ole ollut mitään osuutta asiaan, eikä myöskään inflaatio noin isoa asiaa tee. toki 10v sitten vasta aloittelin ja nyt olen yksi alani parhaista, mutta olenpa vaihtanut työnantajaanikin 3 kertaa ihan vaan paremman palkan takia kun edellinen pomo ei suostunut maksamaan parempaa. naurettavaa mielestäni tuo odottaminen että liitto nostaa palkkaa... tehkää perkele suomalaiset joskus jotain itsekin älkääkä odottako aina että joku muu pyyhkii perseenne.


    • kassan uhri

      joo sellanen kokemus mulla kun jouduin pakkolomal et karenssi pitäis olla 7 arkipäivää mutta multa otettinkin 9 arkipäivää,ja kun kyselin sitä niin sanoi et vaik olen pakkolomal niin työnantajan pitäis mul maksaa pakkoloman aikaiset arkipyhäkorvaukset,paskaa jauhaa,onk niitten rahat vähis kun varasti multa 2 päivän korvaukset,enää ne varkaat ei vastaa mun kyselyihin,pitäis varmaan viedä juttu etenpäin,2 kuukautta kesti eka korvaus,oli pakko varastella ja myydä et sain ruokaa pöytään

      • jfioewjgiowejgiw

        EI ole mikään pakko varastella, leipäjonot on olemassa josta saa ruokaa pöytään jos ei muuten kykene. Mieti nyt edes vähän mitä oikein teet!


    • Minä

      Kannattaako liittyä ko. liittoon vai ei?

      • Vuosikymmen jäsenenä

        YTK ei ole liitto vaan työttömyyskassa. Liittyminen kyllä kannattaa sikäli, että 99 euron jäsenmaksu on ansiosidonnaiseen korvaukseen nähden halpa. Edes alkuhakemukseen ei tarvitse lähetellä kirjeitä, kun vain skannaa tarpeelliset todistukset ja pistää ne menemään linjaa pitkin. Jatkohakemuksen lomakkeet täyttää automaatti ja yksi kuittaus riittää kuukautta kohti. Rahat tulevat tilille kolmessa pankkipäivässä eli tuskinpa mikään muu kassa maksaa tämän nopeammin ja vähemmällä vaivalla.


    • oma valintainen jutt

      sitä ei tiedä kukaan... mutta mää kuulun metalliliittoon ja ollut työtön reilut 4v. ja rahaa pankissa 87800e.

    • mualari treelt

      ytk ehdottomasti, sinne itsekin kuulun. noiden ammattiyhdistysliikkeiden pomojen ketkuja ja suurpalkkoja en ole rahoittanut sitten vuoden 2006 ja sama korvaus lomautettuna tullut tuolta kuin rakennusliitosta ja vielä 1/10 siittä summasta mitä rakennusliittoon olisin maksanut vuodessa. Sieltä saa samat lakipalvelut kuin rakennusliitosta jossa näytettiin nyrpeetä naamaa kun vein lomalappuja, niissäkin oli sitten aina jotain sanomista et onko lomat pidetty ja mikä on ensimmäinen lomautuspäivä vaikka todistuksessa kaiki lukikin ja käsittely viivästyi kahdella viikolla ed asioiden takii ja pahimmillaan tuli rahat tilille 5 viikkoo lomautuksesta. Loimaalta tulee rahat melko heti ja asiointi sujuu vaikka netillä.

    • roletaarp

      Insinööriliitto. Työsopimukseni purettiin työnantajan toimesta 1996. Kysyin liitostani neuvoja jotka sainkin ja toimin niiden mukaan.
      Työnantaja uhkasi minua työtuomioistuimella johon sanoin, että antaa liittojen juristien riidellä. Olin maksanut jäsenmaksuni suoraan ja ilmeisesti työnantajani edustaja luuli minua villiksi.

      Liiton edustajan ohjeen mukaan jatkoin tehtäväni hoitamista ja viimeisen päälle hyvin.
      Nähtävästi vastapuoli oli ollut yhteydessä omaan etujärjestöönsä kun viikon kuluttua minut kutsuttiin neuvotteluun.
      Minulle tajottiin korvausta 156000mk joka 1996 oli rahaa, sen lisäksi tarjottiin loppuvuoden palkkaa ilman työvelvollisuutta ( = kotiin ), sekä minulle kuuluvat bonukset 20000mk.
      Liittoni heppu kehoitti hyväksymään tarjouksen kuten myös tein.

      Tietenkin olisin saanut liittoni kassasta karenssin mutta ehdin olemaan työttömänä vain 13 kalenteripäivää ennen kuin aloitin 7kk kestäneen konsulttitoimeksiannon.

      Olivatpa rahat miten tahansa niin villit tai loimaan liittolaiset ovat moraalittomia, toisten perseellä mäenlaskijoita joita halveksin.

      Ps. Olin tuohon mennessa toiminut työnantajan edustajana eri tehtävissä 26 vuotta.

      • Höpsistänyt

        Kyllä voit kuulua ammattiliittoon, vaikka et kuuluisikaan ko ammattiliiton työttömyyskassaan, vaan kuulut YTK:aan. Mikään laki ei pakota kuulumaan johonkin tiettyyn työttömyyskassaan.

        Sitten ihan toinen juttu onkin se, kestätkö sitä v*****lua ja saatko ammattiliitoltasi asiallista kohtelua, jos apua tarvitset joskus

        Ytklaiset eivät ole mitään sen kummemmin moraalittomia tai 'toisten perseellä mäkiä laskevia'. He kuuluessaan liittoon maksavat ihan yhtä paljon ammattiliiton jäsenmaksua, vaikka työttömyyskassan jäsenmaksun maksaisivatkin YTK:lle. Eihän ammattiliittokaan voi käyttää työttömyyskassan jäsenmaksuja omaan toimintaansa, joten ei ammattiliitolle mitään taloudellista merkitystä ole, kuuluuko sen jäsen kuuluu ammattiliiton omaan työttömyyskassaan tai YTK:aan.


      • regergoeog

        En näe ammattiliittoon kuulumattomuudessa mitään moraalitonta, se on vain oma valinta (itse en ole koskaan kuulunut liittoon). Jokainen päättää aivan täysin itse, miten elämänsä elää, eikä mitään tarvitse ikinä selittää sanallakaan. Jos yleissitovuus poistettaisiin ja jokainen neuvottelisi itse palkkansa, väitteesi menettäisi täysin merkityksen. Itse vertaisin liittoon kuulumista lähinnä vakuutukseen, jokainen saa itse päättää onko tuote hintansa arvoinen. Eihän kenenkään ole mikään pakko hankkia henkivakuutusta, autoon kaskoa jne.

        Ja tunnen niitäkin, jotka ovat eronneet liitosta, koska ovat kokeneet sen kohtelevan heitä huonosti. Tosin liittoahan voi vaihtaa miten lystää ja mistä syystä itseä vain huvittaa. Jos ei pidä nykyisestä liitosta, niin kannattaa vaihtaa liittoa aivan kuin sähkösopimusta... Aivan kuten ammattia voi vaihtaa miten itseä lystää ihan alasta toiseen.

        Ja ylipäätään toisten ihmisten halveksiminen noin idioottimaisesta syystä on typerää. Aivan yhtä aivotonta kuin halveksia ihmistä sen takia, että hän sattuu omistamaan kalliimman auton kuin itsellä on...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe