Vajaa vuosi sitten eräs palstatrolli sekoitti nikkini täysin enkä jaksanut enää roikkua Suomi24:lla saatuihin hyötyihin verrattuna. Olen päättänyt rekata uuden nikin ja osallistua silloin tällöin keskusteluihin. Jotta keskustelijat erottaisivat minut trolleista niin laitan tähän alkuun muutaman periaatteeni, joista minut tunnistaa:
-ateismi on vain jumaluskon puutetta
-ateismi ei vaadi "kiellettävän" jumalan tuntemusta, joten vastasyntynyt vauva, kärpänen tai kivi voi olla myös ateisti
-maatalouden "keksiminen" oli ihmiskunnan yksi pahimpia erheitä (Ei ole oma keksintö, vaan olen samaa mieltä Yuval Noah Hararin kanssa)
-maatalouden keksiminen johti omaisuuteen ja varallisuuteen sekä lopulta epätasa-arvoiseen luokkayhteiskuntaan
-luokkayhteiskunta johti epätasa-arvoon ja ainakin länsimaissa patriarkaaliseen yhteiskuntaan
-länsimaissa epätasa-arvoinen (ja patriarkaalinen) yhteiskunta johti mm. toisten ihmisten alistamiseen ja orjuuteen (Raamatussa jopa seksiorjuuteen)
-uskonnot ja niiden myytit sementoivat tämän epätasa-arvon ja loivat raja-aitoja ihmisten välille "me vastaan nuo muut väärä-uskoiset"
-uskonnot loivat perustan loputtomille sodille ja kanssaihmisten kiduttamiselle
-viime aikoihin asti tiedon luonteena pidettiin sitä, että kaikki tarvittava tieto oli jo keksitty ja se oli uskonnollisissa myyteissä
-vasta viime aikoina (tieteellinen vallankumous) on pyritty etsimään uutta tietoa
-tieteellisen kehityksen myötä jumalat menettivät merkityksensä ja tilalle tuli humanismi (ihmiskeskeisyys)
-jumalien jälkeen vallalle tuli humanismi, joka ilmentyi mm. kommunismina, kansallissosialismina ja liberalismina
-aivan viime aikoina liberalismi on saavuttanut voiton ja nykyään keskeisenä on yksilö itse
-tiede tuottaa parasta mahdollista tietoa
-ihmisen seksuaalinen suuntautuminen on synnynäinen ominaisuus
-tieteestä huolimatta ihmisillä on valtava määrä abstrakteja, intersubjektiivisia asioita jotka perustuvat pelkkään uskoon, näitä ovat esimerkiksi raha, ihmisoikeudet tai demokratia
Kampelatutkija on palannut
1
<50
Vastaukset
-uskonnot ja niiden myytit sementoivat tämän epätasa-arvon ja loivat raja-aitoja ihmisten välille "me vastaan nuo muut väärä-uskoiset"
Olen itse työelämässä esimiesasemassa, mutta pidän sitä velvollisuutena, en vallankäytön välineenä. Suhtautumistani esimiesasemaan kuvaa parhaiten Abraham Lincolnin toteamus, etten halua olla orja, enkä haluaisi olla herrakaan.
"As I would not be a slave, so I would not be a master. This expresses my idea of democracy."
-Abraham Lincoln-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37519Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3832018Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2681705Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291663Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2921375- 741124
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61809- 47796
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749