Lapsikaste on Jumalan vastinen ripottelu.

Minkä syyn Johannes kastaja sanoi Jeeukselle, Hänen pannessa hanttiin upotuskatseeseensa, joka on kaikkeen maailmaan kasteen esimerkki.

»Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi. Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!" Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä. Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.". Matt.3:13-17,

Se oli Jumalan ehdoton tahto; "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon.

10

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi työvaliokunta ei tiennyt tapahtuneesta.

• Anonyymi

Papit ovat palkkarenkejä ja ripottelevat vedellä vauvelin kirkon jäsenyyteen.

• Olen minäkin Pappi, ja se ei tarvitse edes Pappia, jos siunaa Lapsen, kuten Raamattu ja lopuksi myös Luther sen myösivät. Sama koskeen hautajaisia, mutta avioliittoon vihkiminen on maallisten lakien juttuja, ja se vaatii Maisraatin luvan.

• Mitä jos lapsi ei pidä siitä, että hänet on kastettu? Se on vain kraanavettä, mutta kirkkoon yhdistäminen vastentahtoaan on väärin.

• Anonyymi

Ymmärtämätön on helppo liittää kirkon jäseneksi. Muusta ei nk kasteessa ole kysymys. Mutta sitten kun kastettu ymmärtää asiat niin jäsenyys on helppo lopettaa. Menee nettiin ja etsii sivun Eroa kirkosta. Vain minuutti ja jäsenyys on poissa.
        Siksipä kasteeksi kutsuttu kirkon rituaali on hämäystä johon liitetään Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtämätön on helppo liittää kirkon jäseneksi. Muusta ei nk kasteessa ole kysymys. Mutta sitten kun kastettu ymmärtää asiat niin jäsenyys on helppo lopettaa. Menee nettiin ja etsii sivun Eroa kirkosta. Vain minuutti ja jäsenyys on poissa.
        Siksipä kasteeksi kutsuttu kirkon rituaali on hämäystä johon liitetään Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Näin on. Raamatussa ei "kastettu" yhtään lasta, ja mikä siellä kastettiin ja nut kristityt, kastetaan Jeesukseen, Kansankirkko ripottelee - tämän kirkon jäseneksi, eli veroluetteloon.
        En kuulu Lut, kirkkoon.

• Ei ne juuri vastaan pane, ovat liian nuoria. Silloin on parempi aikuistuessaan etsikä Jeesus ja sitten hakia paikka, jossa saa kasteen upottamalla Jeesukseen.
        Ei se ole lapsen vika, vaan Kirkon rahankerääjien vika.

• pinnasänky kirjoitti:

Ei ne juuri vastaan pane, ovat liian nuoria. Silloin on parempi aikuistuessaan etsikä Jeesus ja sitten hakia paikka, jossa saa kasteen upottamalla Jeesukseen.
        Ei se ole lapsen vika, vaan Kirkon rahankerääjien vika.

Mutta he voivat olla vanhempiensa kanssa eri mieltä kun tulevat ymmärtävään ikään. Onneksi minua ei kastettu.

• Ashera12 kirjoitti:

Mutta he voivat olla vanhempiensa kanssa eri mieltä kun tulevat ymmärtävään ikään. Onneksi minua ei kastettu.

Juuri näin. Olen kastanut monia, joita Jeesus on puhutellut, Sanasa kautta. Se edellinen ei ole kaste, vaan veromerkki.

• Anonyymi

Yli viistuhatta on mennyt nettiin tänä vuonna ja ottanut lopputulin pakkomaksamisestaan.

ei ihme jos on huutokaupassa kirkon rakennuksia myynnissä. tosi nätti pieni kirkko on nytkin tarjolla!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5691
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      49
      2945
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2615
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2291
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2053
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1982
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1706
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1305
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1177
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      260
      1130
    Aihe