Tärkein jäi pois, usko KRISTUKSEEN on tie iankaikkiseen elämään.

Anonyymi

Usko mihin muuhun tahansa ei avaa tietä taivaaseen.

Tämä on äärimmäisen tärkeä asia, koska on seurakunniksi järjestäytyneitä joukkoja, jotka korostaen omaa joukkoaan, sen perinnäissääntöjä ja opittuja tapoja, aivan liian usein kaupataan ihmisille tätä joukkoa tieksi iankaikkiseen elämään.

Lapsesta asti sisäistettyihin perinteisiin on helppo käärityä, kun samankaltainen joukko ympäröi eksynyttä.

Kun sitten 100% syntisyys kirkastuu ja tulee hätä, tavat tottumukset porukka ja parannuksen teot eivät vapautakkaan taakoita, oloon ja Jumalan lasten vapauteen, taakoittavien ihmiskäskyjen ja ihmisoppien alta. Silloin Kristusta huudetaan avuksi ja Kristus kohdataan omana henkilökohtaisena vapahtajana. Kuten minullekkin tapahtui, kiitos Jeesuksen.

Herää ihmetys siitä, kuinka minua on lapsesta opetettu lain alle, kaiken maailman ihmisopeilla ja kekstyillä syntiluetteloilla. Enkä tosiaan ole vl, vaan paljon vl vanhoillisempaan lestadipolaisuuteen kasvanut. Porukassa oli kuitenkin rakastavat läheiset, kiitos heistä. Ja johtokin alkoi herätä evankeliumin ihanuuteen. Mutta vallasta nauttinut johto hermostui evankeliumista, joka vapautti orjat heidän valjaistaan. Alkoi panetuskampanja evankeelisia johtajia kohtaan.

Ei paholainen siitä tykkää, että kristitty vapautuu kaikista syytöksistä ja julistetaan vanhurskautetuksi, Kristuksen maksettua koko syntivelan.

Paholaisella on ryhmässä apureita, - johtoportaassa, jotka alkavat lisäilemään omia syntejään, sääntöjään ja oppejaan Kristuksessa vapaiksi ostettujen kuormaksi.

Tämä sama on tapahtunut vanhoillislestadiolaisuutena tuntemassamme ryhmässä jo 120 vuotta sitten, kun ryhmä perustettiin hajonneen lestadiolaisuuden raunioilla. Kahdessa muussa ryhmässä käsi samoin. Kristus ei ole riittänyt tekemään syntistä vanhurskautetuksi. Kristuksen oppiin on pykätty lisäksi ihmisoppeja ja keksittyjä syntejä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usko avaa tietä harhaiseen elämään.

      • Anonyymi

        Varsinkin se että syntinen antaa toisen syntisen syntejä anteeksi osoittaa että sellaset ovat menneet ohi Jumalasta ja Jeesuksesta. Niin toimitaan lestoissa ja kirkossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3690
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2704
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2203
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1918
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe