Suzukia harkitseva.

Anonyymi

Asiallisia faktakommentteja haluan. Eli...
Olen autoa vaihtamassa, en nyt kiireellä, mutta lähiaikoina kuitenkin ja Suzuki olisi yksi merkki, mitä harkitsen.
Onko Suzuki millainen autona ylipäätään, hyvät ja huonot puolet?
Olen kuullut, että osien saanti voi olla vaikeata ja huoltopaikat harvassa, mutta tosiaan autona ovatko millaisia?
Kaverillani oli aikanaan Altoja useampikin perätysten, joita kehui, mutta en ihan noin pientä ole ottamassa. Ja muutenkin, käytettyä etsin noin 5000€ hintaluokassa. Olisikin yksi Ignis ja 2 Lianaa tiedossa,joista ehkä yritän päästä kaupoille. Jokainen noista kolmesta on hyvin pidettyjä, alle 100tkm ajettuja ja juurikin tuossa hintaluokassa, mitä ajattelin. Eli 5000-7000€ välillä.
Toinen Liana on automaattivaihteilla, onko Suzukin automaattilaatikot kuinka kestäviä?
Mulle tosiaan auto on pelkkä käyttölaite, joten en välitä mistään merkkistatuksesta. Ja mulla on ollut mm. 1 Volvo, minkä pitäisi merkkinä jo olla kestävän laadun tae ja tämä kuitenkin oli yksiä surkeimpia autoja, mitä mulla on ollut.

12

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muista susukin huono ohjaus. Se saa sinutkin katsomaan muita merkkejä.

      • Anonyymi

        No mikä siinä on niin huonoa?
        Kaikki sitä haukkuu mutta onko siihen oikeasti syytä? Eli perustelu/selkeä syy ohjauksen "huonoudelle".
        Itse tykkään, jos ohjaus on hieman raskas. Mikään ei ole niin paska, kuin liian kevyeksi tehostettu ohjaus. Ja silloin ohjaus on liian tehostettu, jos ei tunne mitään rattia kääntäessä. Sähköisen ohjauksen vika on usein tuo.
        T:Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä siinä on niin huonoa?
        Kaikki sitä haukkuu mutta onko siihen oikeasti syytä? Eli perustelu/selkeä syy ohjauksen "huonoudelle".
        Itse tykkään, jos ohjaus on hieman raskas. Mikään ei ole niin paska, kuin liian kevyeksi tehostettu ohjaus. Ja silloin ohjaus on liian tehostettu, jos ei tunne mitään rattia kääntäessä. Sähköisen ohjauksen vika on usein tuo.
        T:Aloittaja

        Suzukin ohjaus on ihan ok (testaa itse niin vakuutut kyllä) ja auto on huoleton pitää ja kestävä.
        TM:n käyttötestien kautta historian vähiten kulkunut moottori (1,6L).
        Suzukista on vaikea löytää mitään erityisiä vikakohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suzukin ohjaus on ihan ok (testaa itse niin vakuutut kyllä) ja auto on huoleton pitää ja kestävä.
        TM:n käyttötestien kautta historian vähiten kulkunut moottori (1,6L).
        Suzukista on vaikea löytää mitään erityisiä vikakohteita.

        Mistä lienee tuo ohjausjuttu tullut, onko jollain testaajalla alkavaa parkinsonin tautia vai mitä, Liinpää testasi uuden Vitara Hybridin ja kehui autoa, sanoi jopa kehuja ohjauksesta, tästä sen voi katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=LnqlQunR3oY

        Toisekseen taisi olla perjantain iltalehdessä( vai oliko se Iltasanomat) jossa oli uusi Vitara Hybrid koeajossa, siksi kun siihen oli nyt laitettu automaatti, Pentti J Rönkkö sitä koeajoi, eikä moittinut ohjausta yhtään, en löytänyt tätä koeajoa nettilehdestä mutta paperilehdessä se oli perjantaina. Auto on paljon ostettu, siinä on kehittynyt neliveto ja hyvät varusteet, kehittynyt turvatekniikka ja avustimet, kuitenkin konstailematon kestävä auto, ei liikaa hipaisutekniikkaa, autoa rakennettaessa on pidettu tietynlainen maalaisjärki mukana, itsekin olen auton koeajanut ja hyvä oli.
        www.suzuki.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lienee tuo ohjausjuttu tullut, onko jollain testaajalla alkavaa parkinsonin tautia vai mitä, Liinpää testasi uuden Vitara Hybridin ja kehui autoa, sanoi jopa kehuja ohjauksesta, tästä sen voi katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=LnqlQunR3oY

        Toisekseen taisi olla perjantain iltalehdessä( vai oliko se Iltasanomat) jossa oli uusi Vitara Hybrid koeajossa, siksi kun siihen oli nyt laitettu automaatti, Pentti J Rönkkö sitä koeajoi, eikä moittinut ohjausta yhtään, en löytänyt tätä koeajoa nettilehdestä mutta paperilehdessä se oli perjantaina. Auto on paljon ostettu, siinä on kehittynyt neliveto ja hyvät varusteet, kehittynyt turvatekniikka ja avustimet, kuitenkin konstailematon kestävä auto, ei liikaa hipaisutekniikkaa, autoa rakennettaessa on pidettu tietynlainen maalaisjärki mukana, itsekin olen auton koeajanut ja hyvä oli.
        www.suzuki.fi

        ...sory, katsoin aloituksesi tarkemmin, tarkoitit Suzukia yleensä, ja käytettyjä, Lianahan on jo vanha malli, ei niitä enään paljon enään edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lienee tuo ohjausjuttu tullut, onko jollain testaajalla alkavaa parkinsonin tautia vai mitä, Liinpää testasi uuden Vitara Hybridin ja kehui autoa, sanoi jopa kehuja ohjauksesta, tästä sen voi katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=LnqlQunR3oY

        Toisekseen taisi olla perjantain iltalehdessä( vai oliko se Iltasanomat) jossa oli uusi Vitara Hybrid koeajossa, siksi kun siihen oli nyt laitettu automaatti, Pentti J Rönkkö sitä koeajoi, eikä moittinut ohjausta yhtään, en löytänyt tätä koeajoa nettilehdestä mutta paperilehdessä se oli perjantaina. Auto on paljon ostettu, siinä on kehittynyt neliveto ja hyvät varusteet, kehittynyt turvatekniikka ja avustimet, kuitenkin konstailematon kestävä auto, ei liikaa hipaisutekniikkaa, autoa rakennettaessa on pidettu tietynlainen maalaisjärki mukana, itsekin olen auton koeajanut ja hyvä oli.
        www.suzuki.fi

        Suzukilla on jostain syystä ollut ollut pitkään ongelmia taka-akseliston asennuksessa, esim Swift ja SX4 takaisinkutsut. Vitarassa on ollut samanlaista ongelmaa johon huolto on ollut haluton puuttumaan. Ilmeisesti Tekniikan Maailman yksilö kuului juuri näihin autoihin ja kun alan auktoriteetti asiaa korosti niin asiaan kiinnittivät huomiota kaikki tahot. Ulkomaisissa lehdissä asiaan ei juuri ole puututtu.
        Eihän sähkötehostettu ohjaus missään autossa hyvä ole eikä Suzuki ole poikkeus. Olen ajanut Vitaraa jossa takapään pyöränkulmat on säädetty oikeiksi. Ero on huomattava.


    • Anonyymi

      Ohjausta voisi tulevaan uuteen Vitaraan parantaa huomattavasti.

      • Anonyymi

        Videoarvosteluhan oli loistava. Mitä parannettavaa vielä näit siinä mukamas?

        Antti Liinpää: (käytäjille tuttuja ennestään)

        -Pitää hyvin suuntansa
        -Ohjaustuntuma on hyvä.

        Niin mitä vielä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videoarvosteluhan oli loistava. Mitä parannettavaa vielä näit siinä mukamas?

        Antti Liinpää: (käytäjille tuttuja ennestään)

        -Pitää hyvin suuntansa
        -Ohjaustuntuma on hyvä.

        Niin mitä vielä?

        Juuri näin, Liinpää pitää ajotuntumaa ja ajomukavuutta aina tärkeänä kriteerinä niinkuin tuossa Vitaran testissä. Tässä testaaja ajaa Vitaraa pitkään autobaanalla ja kovaa, katsoin "kuskin paikalta" tuota menoa, kuski ajoi välillä jopa 180 km vauhtia, seuratkaa rattia ja tietä, ei mitään ongelmaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=NifmjuScEhI


      • Anonyymi

        Ei siinä ole mitään parannettavaa, kun on hyvä jo valmiiksi.
        Voisit tulla aikuiseksi ja lopettaa tuon jatkuvan marinan. Ilmeisesti et ole koskaan ajanut metriäkään millään autolla. Mutta joskus sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään parannettavaa, kun on hyvä jo valmiiksi.
        Voisit tulla aikuiseksi ja lopettaa tuon jatkuvan marinan. Ilmeisesti et ole koskaan ajanut metriäkään millään autolla. Mutta joskus sitten.

        Suzuki Vitara on hyvä peli. tuo ajokokemus sen todistaa.


    • Anonyymi

      Ohjaus on vähän epämääräinen ja tunnoton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1496
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1258
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      853
    6. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      832
    8. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32
      745
    Aihe