Suzukia harkitseva.

Anonyymi

Asiallisia faktakommentteja haluan. Eli...
Olen autoa vaihtamassa, en nyt kiireellä, mutta lähiaikoina kuitenkin ja Suzuki olisi yksi merkki, mitä harkitsen.
Onko Suzuki millainen autona ylipäätään, hyvät ja huonot puolet?
Olen kuullut, että osien saanti voi olla vaikeata ja huoltopaikat harvassa, mutta tosiaan autona ovatko millaisia?
Kaverillani oli aikanaan Altoja useampikin perätysten, joita kehui, mutta en ihan noin pientä ole ottamassa. Ja muutenkin, käytettyä etsin noin 5000€ hintaluokassa. Olisikin yksi Ignis ja 2 Lianaa tiedossa,joista ehkä yritän päästä kaupoille. Jokainen noista kolmesta on hyvin pidettyjä, alle 100tkm ajettuja ja juurikin tuossa hintaluokassa, mitä ajattelin. Eli 5000-7000€ välillä.
Toinen Liana on automaattivaihteilla, onko Suzukin automaattilaatikot kuinka kestäviä?
Mulle tosiaan auto on pelkkä käyttölaite, joten en välitä mistään merkkistatuksesta. Ja mulla on ollut mm. 1 Volvo, minkä pitäisi merkkinä jo olla kestävän laadun tae ja tämä kuitenkin oli yksiä surkeimpia autoja, mitä mulla on ollut.

12

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muista susukin huono ohjaus. Se saa sinutkin katsomaan muita merkkejä.

      • Anonyymi

        No mikä siinä on niin huonoa?
        Kaikki sitä haukkuu mutta onko siihen oikeasti syytä? Eli perustelu/selkeä syy ohjauksen "huonoudelle".
        Itse tykkään, jos ohjaus on hieman raskas. Mikään ei ole niin paska, kuin liian kevyeksi tehostettu ohjaus. Ja silloin ohjaus on liian tehostettu, jos ei tunne mitään rattia kääntäessä. Sähköisen ohjauksen vika on usein tuo.
        T:Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä siinä on niin huonoa?
        Kaikki sitä haukkuu mutta onko siihen oikeasti syytä? Eli perustelu/selkeä syy ohjauksen "huonoudelle".
        Itse tykkään, jos ohjaus on hieman raskas. Mikään ei ole niin paska, kuin liian kevyeksi tehostettu ohjaus. Ja silloin ohjaus on liian tehostettu, jos ei tunne mitään rattia kääntäessä. Sähköisen ohjauksen vika on usein tuo.
        T:Aloittaja

        Suzukin ohjaus on ihan ok (testaa itse niin vakuutut kyllä) ja auto on huoleton pitää ja kestävä.
        TM:n käyttötestien kautta historian vähiten kulkunut moottori (1,6L).
        Suzukista on vaikea löytää mitään erityisiä vikakohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suzukin ohjaus on ihan ok (testaa itse niin vakuutut kyllä) ja auto on huoleton pitää ja kestävä.
        TM:n käyttötestien kautta historian vähiten kulkunut moottori (1,6L).
        Suzukista on vaikea löytää mitään erityisiä vikakohteita.

        Mistä lienee tuo ohjausjuttu tullut, onko jollain testaajalla alkavaa parkinsonin tautia vai mitä, Liinpää testasi uuden Vitara Hybridin ja kehui autoa, sanoi jopa kehuja ohjauksesta, tästä sen voi katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=LnqlQunR3oY

        Toisekseen taisi olla perjantain iltalehdessä( vai oliko se Iltasanomat) jossa oli uusi Vitara Hybrid koeajossa, siksi kun siihen oli nyt laitettu automaatti, Pentti J Rönkkö sitä koeajoi, eikä moittinut ohjausta yhtään, en löytänyt tätä koeajoa nettilehdestä mutta paperilehdessä se oli perjantaina. Auto on paljon ostettu, siinä on kehittynyt neliveto ja hyvät varusteet, kehittynyt turvatekniikka ja avustimet, kuitenkin konstailematon kestävä auto, ei liikaa hipaisutekniikkaa, autoa rakennettaessa on pidettu tietynlainen maalaisjärki mukana, itsekin olen auton koeajanut ja hyvä oli.
        www.suzuki.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lienee tuo ohjausjuttu tullut, onko jollain testaajalla alkavaa parkinsonin tautia vai mitä, Liinpää testasi uuden Vitara Hybridin ja kehui autoa, sanoi jopa kehuja ohjauksesta, tästä sen voi katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=LnqlQunR3oY

        Toisekseen taisi olla perjantain iltalehdessä( vai oliko se Iltasanomat) jossa oli uusi Vitara Hybrid koeajossa, siksi kun siihen oli nyt laitettu automaatti, Pentti J Rönkkö sitä koeajoi, eikä moittinut ohjausta yhtään, en löytänyt tätä koeajoa nettilehdestä mutta paperilehdessä se oli perjantaina. Auto on paljon ostettu, siinä on kehittynyt neliveto ja hyvät varusteet, kehittynyt turvatekniikka ja avustimet, kuitenkin konstailematon kestävä auto, ei liikaa hipaisutekniikkaa, autoa rakennettaessa on pidettu tietynlainen maalaisjärki mukana, itsekin olen auton koeajanut ja hyvä oli.
        www.suzuki.fi

        ...sory, katsoin aloituksesi tarkemmin, tarkoitit Suzukia yleensä, ja käytettyjä, Lianahan on jo vanha malli, ei niitä enään paljon enään edes ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lienee tuo ohjausjuttu tullut, onko jollain testaajalla alkavaa parkinsonin tautia vai mitä, Liinpää testasi uuden Vitara Hybridin ja kehui autoa, sanoi jopa kehuja ohjauksesta, tästä sen voi katsoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=LnqlQunR3oY

        Toisekseen taisi olla perjantain iltalehdessä( vai oliko se Iltasanomat) jossa oli uusi Vitara Hybrid koeajossa, siksi kun siihen oli nyt laitettu automaatti, Pentti J Rönkkö sitä koeajoi, eikä moittinut ohjausta yhtään, en löytänyt tätä koeajoa nettilehdestä mutta paperilehdessä se oli perjantaina. Auto on paljon ostettu, siinä on kehittynyt neliveto ja hyvät varusteet, kehittynyt turvatekniikka ja avustimet, kuitenkin konstailematon kestävä auto, ei liikaa hipaisutekniikkaa, autoa rakennettaessa on pidettu tietynlainen maalaisjärki mukana, itsekin olen auton koeajanut ja hyvä oli.
        www.suzuki.fi

        Suzukilla on jostain syystä ollut ollut pitkään ongelmia taka-akseliston asennuksessa, esim Swift ja SX4 takaisinkutsut. Vitarassa on ollut samanlaista ongelmaa johon huolto on ollut haluton puuttumaan. Ilmeisesti Tekniikan Maailman yksilö kuului juuri näihin autoihin ja kun alan auktoriteetti asiaa korosti niin asiaan kiinnittivät huomiota kaikki tahot. Ulkomaisissa lehdissä asiaan ei juuri ole puututtu.
        Eihän sähkötehostettu ohjaus missään autossa hyvä ole eikä Suzuki ole poikkeus. Olen ajanut Vitaraa jossa takapään pyöränkulmat on säädetty oikeiksi. Ero on huomattava.


    • Anonyymi

      Ohjausta voisi tulevaan uuteen Vitaraan parantaa huomattavasti.

      • Anonyymi

        Videoarvosteluhan oli loistava. Mitä parannettavaa vielä näit siinä mukamas?

        Antti Liinpää: (käytäjille tuttuja ennestään)

        -Pitää hyvin suuntansa
        -Ohjaustuntuma on hyvä.

        Niin mitä vielä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videoarvosteluhan oli loistava. Mitä parannettavaa vielä näit siinä mukamas?

        Antti Liinpää: (käytäjille tuttuja ennestään)

        -Pitää hyvin suuntansa
        -Ohjaustuntuma on hyvä.

        Niin mitä vielä?

        Juuri näin, Liinpää pitää ajotuntumaa ja ajomukavuutta aina tärkeänä kriteerinä niinkuin tuossa Vitaran testissä. Tässä testaaja ajaa Vitaraa pitkään autobaanalla ja kovaa, katsoin "kuskin paikalta" tuota menoa, kuski ajoi välillä jopa 180 km vauhtia, seuratkaa rattia ja tietä, ei mitään ongelmaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=NifmjuScEhI


      • Anonyymi

        Ei siinä ole mitään parannettavaa, kun on hyvä jo valmiiksi.
        Voisit tulla aikuiseksi ja lopettaa tuon jatkuvan marinan. Ilmeisesti et ole koskaan ajanut metriäkään millään autolla. Mutta joskus sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään parannettavaa, kun on hyvä jo valmiiksi.
        Voisit tulla aikuiseksi ja lopettaa tuon jatkuvan marinan. Ilmeisesti et ole koskaan ajanut metriäkään millään autolla. Mutta joskus sitten.

        Suzuki Vitara on hyvä peli. tuo ajokokemus sen todistaa.


    • Anonyymi

      Ohjaus on vähän epämääräinen ja tunnoton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe