Aihe

Kasvojen ihon lehahtaminen tummanpunaiseksi?

Anonyymi

Olisiko ideaa, mistä nopeasti johtuva kasvojen punaisuus voi johtua? Olen normaalipainoinen vaihdevuosia lähestyvä perusterve nainen. Kasvojen punaisuuteen ei liity kuumia aaltoja, joten itsessään ei pidä vaihdevuosia syynä. Allergioita minulla on.

Olen miettinyt, voiko joku ihonhoitotuote tai lisäravinne aiheuttaa valoreaktiota. Ihon punoitus on tavallinen iltaisin, vaikka olen suojannut ihon huolella auringolta. Muut ihon osat eivät punoita (tosin ovat piilossa vaatteiden alla), punoitus rajoittuu kasvoille. Nyt olen läppärin edessä, kun lehahti punaiseksi. Mietin, voiko läppärin valosäteily jotenkin aiheuttaa punaisuutta? Myös iltaisin lukiessa saattaa lukuvalon puoleinen korva olla punainen, toisen puolen korva pysyy vaaleana. Aika karsean näköistä, häiritsee. Iho vähän kihelmöi myös.

Vaikka pidän ihoani herkkänä, niin jotkut tuotteet ja hoidot kestän todella hyvin, ja niiden jälkeen iho saattaa olla jopa "kalpea". Esim. teen oman C-vitamiinipitoisen kasvonaamion, ja sen jälkeen iho on aina vaalea ja rauhallinen.

Arvoitukseen ratkaisua?

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
        Kotimaiset julkkisjuorut
        116
        6155