Oli tuossa Trumpissa se hyvä puoli, ettei sitä kiinnostanut lähteä kalistelemaan sapeleita ympäri maailmaa. Ihmettelen tuota Biden intoa lähteä heilumaan pyssyjen kanssa joka paikkaan. Kolme kuukautta vallassa, niin nyt jo pariin konfliktiin osallistumassa.
Biden sotahullu?
71
243
Vastaukset
- Anonyymi
Noniin kato se on tajunnut nyt sen mitä Persut on hokenu kolme vuotta. Mitähän se seuraavaks tajuaa?
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
No se nyt ei vielä hyvää presidenttiä tee, jos jättää pari sotareissua käymättä.
Ihailet siis sotaa ja haluaisit että Suomi hyökkäisi Venäjälle kuten Biden ja Sanna Marin lietsoo? Etkö siis huomaa että he ovat saman globaalin eliitin sätkynukkeja?
Anonyymi kirjoitti:
Ihailet siis sotaa ja haluaisit että Suomi hyökkäisi Venäjälle kuten Biden ja Sanna Marin lietsoo? Etkö siis huomaa että he ovat saman globaalin eliitin sätkynukkeja?
Jotta on hyvä presidentti, siihen tarvitaan paljon muitakin taitoja. Esimerkiksi pandemian torjuminen. Jos Biden lupasi puolustaa Ukrainaa ja sinä olet sitä vastaan, niin etkö sinä ole silloin Putinin sätkynukke? Sinähän olet tässä puolesi valinnut.
En kyllä huomaa, että Biden ja Marin ovat saman globaalin eliitin sätkynukkeja. Kerropa meille lisää. Mikä on se globaali eliitti?- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Jotta on hyvä presidentti, siihen tarvitaan paljon muitakin taitoja. Esimerkiksi pandemian torjuminen. Jos Biden lupasi puolustaa Ukrainaa ja sinä olet sitä vastaan, niin etkö sinä ole silloin Putinin sätkynukke? Sinähän olet tässä puolesi valinnut.
En kyllä huomaa, että Biden ja Marin ovat saman globaalin eliitin sätkynukkeja. Kerropa meille lisää. Mikä on se globaali eliitti?En ole. Minä olen kansallismielinen ja uskon valtioinen suvereniteettiin. Venäjä on poikkeuksellisen suvereeni valtio. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kaikki suvereeniutta kannattavat nationalistit olisivat Venäjän sätkynukkeja. Venäjällä ei todellakaan ole samanlaisia imperialistisia tavoitteita kuten USA:lla. Sinä olet niin aivopesty että et osaa edes arvostella USA:n imperialismia. Se on sinusta vain kivaa ja ok, eikö niin?
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
En kyllä huomaa, että Biden ja Marin ovat saman globaalin eliitin sätkynukkeja. Kerropa meille lisää. Mikä on se globaali eliitti?Minusta on järjetöntä huuhaata väittää että presidentin tai pääministerin pitäisi olla joku tautiekspertti. Meillä on terveydenhuollon viranomaiset antamassa suosituksia joita jokainen muutenkin itse noudattaa oman arviointikykynsä mukaan. Sanna Marin esim. esittää olevansa joku pandemia ekspertti ja käyttää sitä vielä hyödyksi vallan korostamiseen ja siksi hän on nyt joutunut monen tahon epäsuosioon.
Anonyymi kirjoitti:
En ole. Minä olen kansallismielinen ja uskon valtioinen suvereniteettiin. Venäjä on poikkeuksellisen suvereeni valtio. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kaikki suvereeniutta kannattavat nationalistit olisivat Venäjän sätkynukkeja. Venäjällä ei todellakaan ole samanlaisia imperialistisia tavoitteita kuten USA:lla. Sinä olet niin aivopesty että et osaa edes arvostella USA:n imperialismia. Se on sinusta vain kivaa ja ok, eikö niin?
Vastahan minä USA:n toimintaa arvostelin avauksessa ja nyt minä olen jo imperialisti?
Valtioiden suvereniteetti on illuusio, eräänlainen kattokäsite johon on helppo tarttua ja uskotella kansallista yhtenäisyyttä itselleen ja muille. Silloin varmaan Pohjois-Korea olisi sinulle paras maa, jos valtion riippumattomuus on prioriteeteissa korkealla.
Mikä se on se globaali eliitti, mitkä jaot siinä on?Anonyymi kirjoitti:
Minusta on järjetöntä huuhaata väittää että presidentin tai pääministerin pitäisi olla joku tautiekspertti. Meillä on terveydenhuollon viranomaiset antamassa suosituksia joita jokainen muutenkin itse noudattaa oman arviointikykynsä mukaan. Sanna Marin esim. esittää olevansa joku pandemia ekspertti ja käyttää sitä vielä hyödyksi vallan korostamiseen ja siksi hän on nyt joutunut monen tahon epäsuosioon.
Sanna Marin ei ole pandemiaekspertti, hänhän toistuvasti hyödyntää asiantuntijoiden näkemyksiä toiminnassaan ja viestinnässään.
Miten sinä teet sellaisen johtopäätöksen, että hän esittäisi tautieksperttiä, missä tämä näkyy noin niinkuin käytännössä?
Trump heitti pihalle tautiekspertit ja häntä ihaillaan. Hohhoijaa.- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Sanna Marin ei ole pandemiaekspertti, hänhän toistuvasti hyödyntää asiantuntijoiden näkemyksiä toiminnassaan ja viestinnässään.
Miten sinä teet sellaisen johtopäätöksen, että hän esittäisi tautieksperttiä, missä tämä näkyy noin niinkuin käytännössä?
Trump heitti pihalle tautiekspertit ja häntä ihaillaan. Hohhoijaa.Aivan hän hyödyntää niitä omien poliittisten agendojen ajamiseen samalla kun hän esittää olevansa pandemia ekspertti lukemalla THL:än lausuntoja erittäin asiantuntevan oloisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan hän hyödyntää niitä omien poliittisten agendojen ajamiseen samalla kun hän esittää olevansa pandemia ekspertti lukemalla THL:än lausuntoja erittäin asiantuntevan oloisena.
Voi kilin kellit, mikä kommentti!
Pääministeri hallituksensa kanssa joutuu ja pitääkin tukeutua asiantuntijatahojen ohjeistuksiin, mutta nyt sinä olet sitä mieltä ettei Marin saisi näin tehdä, koska hän pian saa siitä hyötyä poliittiselle agendalleen. Mitä tai miten hänen siis pitäisi tehdä, jotta persu olisi siihen tyytyväinen? Ja eroamisehdotus ei ole nyt todellakaan oikea vastaus tähän. Kuvitteletko sinä, että hänen ensimmäinen ajatuksensa koronapandemian selättämisstrategioita luodessa on henkilökohtainen etu? Persuilta tuollaista kyllä voisi jopa odottaakin, koska moraali näyttää olevan hiukan mitä sattuu. Anonyymi kirjoitti:
Aivan hän hyödyntää niitä omien poliittisten agendojen ajamiseen samalla kun hän esittää olevansa pandemia ekspertti lukemalla THL:än lausuntoja erittäin asiantuntevan oloisena.
Ahaa.. no miten hänen pitäisi toimia jos ei kuunnella asiantuntijoita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kilin kellit, mikä kommentti!
Pääministeri hallituksensa kanssa joutuu ja pitääkin tukeutua asiantuntijatahojen ohjeistuksiin, mutta nyt sinä olet sitä mieltä ettei Marin saisi näin tehdä, koska hän pian saa siitä hyötyä poliittiselle agendalleen. Mitä tai miten hänen siis pitäisi tehdä, jotta persu olisi siihen tyytyväinen? Ja eroamisehdotus ei ole nyt todellakaan oikea vastaus tähän. Kuvitteletko sinä, että hänen ensimmäinen ajatuksensa koronapandemian selättämisstrategioita luodessa on henkilökohtainen etu? Persuilta tuollaista kyllä voisi jopa odottaakin, koska moraali näyttää olevan hiukan mitä sattuu.Lisäisin vielä, että uutisissa kerrottiin hallituksen ja opposition aloittavan keskustelut exit-strategian luomisesta. Tämä tarkoittaa sitä, että niin hallitus kuin oppositiokin saa täysin samat asiantuntijalausunnot käsiteltävikseen eli ei pääministerille ole silloin mitään henkilökohtaista hyötyä niistä lausunnoista. Luulisi nyt oppositiopuolueiden kannattajiakin ilahduttavan, kun vihdoin viimein aletaan puhumaan pandemia-ajasta paluuseen kohti normaalitilaa ja kun kaikki eduskuntapuolueet pääsevät mukaan osallistumaan sen luomiseen. Hallitus ja eduskunta tietysti tekevät ne viimeiset päätökset, mutta näin poikkeuksellisessa asiassa, joka on kestänyt jo yli vuoden ja jota on yli hallituspohjaisesti muutenkin hoidettu, niin siinä tulee näkymään kaikkien kädenjälki. Siitä ei voi yksittäinen puolue ottaa mitään erityiskunniaa itselleen.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Ahaa.. no miten hänen pitäisi toimia jos ei kuunnella asiantuntijoita?
Kaikki kuuntelevat niitä asiantuntijoita. Etkö ole huomannut esim. kaupoissaa on käsidesiä ja kassoilla on pleksejä? Ja kylttejä jossa kehoitetaan pitämään maskeja ja tuvavalejä. Niitä on kaikkialla. Etkö ole huomannut?
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kuuntelevat niitä asiantuntijoita. Etkö ole huomannut esim. kaupoissaa on käsidesiä ja kassoilla on pleksejä? Ja kylttejä jossa kehoitetaan pitämään maskeja ja tuvavalejä. Niitä on kaikkialla. Etkö ole huomannut?
Nythän tässä ei ollut kyse siitä että käytetään kaupoissa maskeja jne.
Nyt oli puhe Sanna Marinin toiminnasta. Tässä väitettiin, että hän käyttää asiantuntijoiden lausuntoja omaksi edukseen. Jos näin ei saa toimia, niin miten pitäisi toimia?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole. Minä olen kansallismielinen ja uskon valtioinen suvereniteettiin. Venäjä on poikkeuksellisen suvereeni valtio. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että kaikki suvereeniutta kannattavat nationalistit olisivat Venäjän sätkynukkeja. Venäjällä ei todellakaan ole samanlaisia imperialistisia tavoitteita kuten USA:lla. Sinä olet niin aivopesty että et osaa edes arvostella USA:n imperialismia. Se on sinusta vain kivaa ja ok, eikö niin?
Hyvin sanottu 👍 Niin aivopestyjä täällä ollaan, ja usko mediaan taitaa olla vieläkin vahva, vaikkakin heikkenemässä. Trumpista ei ollut mediallamme paljoakaan hyvää sanottavaa, vaikka jännitteistä lähialueillamme ei hänen aikanaan tarvinnutkaan puhua. Biden on todella arvaamaton ja jonkinlainen tarve hänellä on todistella kyvykkyyttään. Trump onnistui kautensa päätteeksi kasvattamaan äänimääräänsä. Rehellisesti ja reilusti voidaan todeta, että Eu-maat yhdessä ja erikseen vaikuttivat USAn presidentinvaaleihin. Se vaikuttaminen ei ollut salaista vaan hyvinkin näkyvää. Varmasti monet venäläisetkin ovat yrittäneet vaikuttaa lopputulokseen. Sehän on selvää. Kuka haluaisi amerikkalaisten ohjuksia rajojensa tuntumaan?? Suomikin saattaa olla naiiviuudessaan arvaamaton ja olla suostuteltavissa antamaan lupia tällaisten sijoitteluun. Ainakin toisinaan tuntuu siltä vahvasti. Sitten ei pidä ihmetellä, jos jännitteet Itä-merellä tuntuvat kiristyvän
- Anonyymi
Ne salaliittoteoriat on ihan totta. Demokraatit on se ison rahat, ison median ja aseteollisuuden taskussa oleva puolue. Kaikki Demokraattien ehdokkaat on köyhistä ja tavallisista taustoista ja sellaisia äärimmäisen helppo lahjoa.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Älä kaikkea usko, mitä netissä kirjoitetaan.
Minä olen kyllä erittäin mediakriittinen. En usko YLE:en, Hesariin, Iltasanomiin, Iltalehteen enkä MTV3:een
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen kyllä erittäin mediakriittinen. En usko YLE:en, Hesariin, Iltasanomiin, Iltalehteen enkä MTV3:een
No, mitkä ovat sinun tietolähteesi?
Eihän kyseessä ole uskon asia. Jos päivän uutisia katsoo, niin mitä uskomista niissä on? Toisin sanoen, jos katsotaan vaikka päivän Maikkarin uutisia, niin mikä niissä oli pielessä?
Tämähän sinun pitää pystyä kertomaan, jotta väitteesi olisi jokin pohja.- Anonyymi
landlord kirjoitti:
No, mitkä ovat sinun tietolähteesi?
Eihän kyseessä ole uskon asia. Jos päivän uutisia katsoo, niin mitä uskomista niissä on? Toisin sanoen, jos katsotaan vaikka päivän Maikkarin uutisia, niin mikä niissä oli pielessä?
Tämähän sinun pitää pystyä kertomaan, jotta väitteesi olisi jokin pohja.Minä pidän Reutersia, the Guardiania ja RT:tä erittäin tasokkaina uutismedioina
Anonyymi kirjoitti:
Minä pidän Reutersia, the Guardiania ja RT:tä erittäin tasokkaina uutismedioina
Mutta eivätkös nämä ole globalistien omistuksessa?
- Anonyymi
Aseteollisuus on kyllä pikemminkin republikaanien taustavoimissa. Trumpin suurin tukijahan on jo pitkään ollut Amerikan kivääriyhdistys. Että niin totta se salaliittoteoria oli ja sinä haukkasit sen noin vain.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Mutta eivätkös nämä ole globalistien omistuksessa?
Nämä eivät ole globalistien omistuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseteollisuus on kyllä pikemminkin republikaanien taustavoimissa. Trumpin suurin tukijahan on jo pitkään ollut Amerikan kivääriyhdistys. Että niin totta se salaliittoteoria oli ja sinä haukkasit sen noin vain.
Sotateoliisuus on eri asia kuin aseteollisuus
Anonyymi kirjoitti:
Nämä eivät ole globalistien omistuksessa.
Ensin pitäisi tietää keitä ovat globalistit. Koska sitä ei ole sanottu, niin minusta kyllä näyttää siltä että kuuluvat globalisteille. Jos RT:llä tarkoitat Russian Today -mediaa, niin sopiiko kysyä miksi tämä media kuuluu luottamaasi mediaan?
Ja toiseksi kysyisin valintaperusteita median luotettavuudelle? Näyttää että media on luotettava jos se toimittaa oman maailmankatsomukseen sopivia juttuja.
Pelottavaa.- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Ensin pitäisi tietää keitä ovat globalistit. Koska sitä ei ole sanottu, niin minusta kyllä näyttää siltä että kuuluvat globalisteille. Jos RT:llä tarkoitat Russian Today -mediaa, niin sopiiko kysyä miksi tämä media kuuluu luottamaasi mediaan?
Ja toiseksi kysyisin valintaperusteita median luotettavuudelle? Näyttää että media on luotettava jos se toimittaa oman maailmankatsomukseen sopivia juttuja.
Pelottavaa.Globalistit tunnistaa heidän turmiollisesta, vääristyneestä ja rappiollisesta moraalista joka on kristityn moraalin vastakohta koska globalistit ovat saatanan palvojia ihan oikeasti. Se ei ole pelkkä salaliittoteoria.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Pelottavaa.Sen näkee esim. suhtautumisesta LGBT sateenkaari liikkeeseen. Minulla ei ole mitään homoja ja lesboja vastaan, mutta tuo LGBT liike on käsitykseni mukaan osa kulttuurimarxilaista vallankumous agendaa. En luota medioihin jotka tukevat tuota liikettä.
Anonyymi kirjoitti:
Globalistit tunnistaa heidän turmiollisesta, vääristyneestä ja rappiollisesta moraalista joka on kristityn moraalin vastakohta koska globalistit ovat saatanan palvojia ihan oikeasti. Se ei ole pelkkä salaliittoteoria.
Millaisia sitten ovat nämä sinun mainitsemasi turmiolliset, vääristyneet ja rappiolliset moraalit, noin käytännössä, jotka liittyvät globalisteihin?
Anonyymi kirjoitti:
Sen näkee esim. suhtautumisesta LGBT sateenkaari liikkeeseen. Minulla ei ole mitään homoja ja lesboja vastaan, mutta tuo LGBT liike on käsitykseni mukaan osa kulttuurimarxilaista vallankumous agendaa. En luota medioihin jotka tukevat tuota liikettä.
En tiedä mikä on kulttuurimarxilainen vallankumousagenda. Mikä siinä on keskeinen tavoite ja toimenpiteet, ketkä ovat osallistujia sekä miten toimintaa rahoitetaan? Kuka siinä on ennen kaikkea ohjaamassa toimintaa, ei kait globalistit sentään?
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Älä kaikkea usko, mitä netissä kirjoitetaan.
En olekaan uskonut puheitasi ;)
- Anonyymi
USA:n kansa ei halua lähteä sotiin, vaan USA:n teollisuus haluaa. Trump oli kansan presidentti joka puhui kansan äänellä ja toteutti kansan tahtoa.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Miten tämä käytännössä näkyi mielestäsi?
Minä olin Gab alustalla koko vuoden 2018 ja luin ja kuuntelin Amerikan tavallisetn republikaani kannattajien mielipiteitä ja he kertoivat minulle asioiden taustat, jota me emme tiedä ja ymmärrä täällä suomessa.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Miten tämä käytännössä näkyi mielestäsi?
Hän lupasi äänestäjilleen rakentaa sen muurin Mexicon rajalle ja hän rakensi sen. Hän lupasi karkoittaa huumerikollisia ja hän karkoitti niitä. Nää oli varmaan konkreettisimmat lupaukset jotka hän piti äänestäjilleen.
Anonyymi kirjoitti:
Hän lupasi äänestäjilleen rakentaa sen muurin Mexicon rajalle ja hän rakensi sen. Hän lupasi karkoittaa huumerikollisia ja hän karkoitti niitä. Nää oli varmaan konkreettisimmat lupaukset jotka hän piti äänestäjilleen.
Laittoi se jonkinlaisen pätkän näön vuoksi. Muuri ei estä huumerikollistuutta, reitit vain vaihtuvat ja ongelmat pysyvät kun ei juurisyihin puututa.
Oletko ajatellut mikä mahdollistaa huumerikollisten toiminnan? Miksi heidän toiminta on niin tehokasta ja he saavat levitettyä huumeita yhteiskuntaan?Anonyymi kirjoitti:
Minä olin Gab alustalla koko vuoden 2018 ja luin ja kuuntelin Amerikan tavallisetn republikaani kannattajien mielipiteitä ja he kertoivat minulle asioiden taustat, jota me emme tiedä ja ymmärrä täällä suomessa.
Eli muutaman yksittäisen, puoluekannaltaan samanlaisen näkemyksen omaavan henkilön mielipide riittää muodostamaan käsityksen. Ymmärsinkö oikein?
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Eli muutaman yksittäisen, puoluekannaltaan samanlaisen näkemyksen omaavan henkilön mielipide riittää muodostamaan käsityksen. Ymmärsinkö oikein?
Tavallisten ihmisten kokemuksien kuuleminen paikanpäälla antaa kyllä paremman kuvan kuin asioista täysin ulkopuolinen suomalainen media.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Laittoi se jonkinlaisen pätkän näön vuoksi. Muuri ei estä huumerikollistuutta, reitit vain vaihtuvat ja ongelmat pysyvät kun ei juurisyihin puututa.
Oletko ajatellut mikä mahdollistaa huumerikollisten toiminnan? Miksi heidän toiminta on niin tehokasta ja he saavat levitettyä huumeita yhteiskuntaan?Kyllä se hidastaa. Nehän juoksenteli ihmisten takapihoilla keskellä yötä sielä.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Siis tavallisten Republikaanien kanssa keskustelu. Ei tavallisten Demokraattin kanssa. Jos puhuu tavallisen Demokraatin kanssa, niin saa tavallisen Demokraatin näkemyksen. Kun puhuu tavallisen Republikaaniin kanssa, niin saa tavallisen republikaanin näkemyksen. Ymmärsitkö?
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Yllättävintä oli huomata miten samanlaisia parjauksia USA:n tavalliset demokraatit harrastavat kuin suomen suvakit. Miten se on mahdollista että sama ilmliö on on täällä suomessa? Ettei vaan valtavirtamedia olis jotenkin samalla tavalla asennoitunut kaikkialla?
Anonyymi kirjoitti:
Tavallisten ihmisten kokemuksien kuuleminen paikanpäälla antaa kyllä paremman kuvan kuin asioista täysin ulkopuolinen suomalainen media.
Se antaa yhden näkökulman muiden joukossa, joka on subjektiivisesti värittynyt. Tämä ei tarkoita että se olisi väärä, mutta se perustuu vain kokemuspohjaiseen tietoon, joka voi olla jollakin toisella täysin erilainen.
Ihmisen mieli on rakennettu niin, että ihminen ensisijaisesti uskoo sitä tietoa, joka miellyttää häntä. Tätä vaikutelmaa tehostavat sosiaalisen median algoritmit, jotka ohjaavat käyttäjiä häntä miellyttävien informaatiosisältöjen äärelle.Anonyymi kirjoitti:
Yllättävintä oli huomata miten samanlaisia parjauksia USA:n tavalliset demokraatit harrastavat kuin suomen suvakit. Miten se on mahdollista että sama ilmliö on on täällä suomessa? Ettei vaan valtavirtamedia olis jotenkin samalla tavalla asennoitunut kaikkialla?
Millä tavalla samanlaisia parjauksia ja ketkä ovat Suomen suvakit? En ymmärrä, olet ilmeisesti luonut itsellesi kattokäsitteen, johon on helppo niputtaa tuntemattomia ihmisiä ja muodostaa maailmankuva heistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuri jäi kyllä pahasti kesken. Käsittääkseni Biden laittoi sen eteenpäinviemisen jäihin.
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Se antaa yhden näkökulman muiden joukossa, joka on subjektiivisesti värittynyt. Tämä ei tarkoita että se olisi väärä, mutta se perustuu vain kokemuspohjaiseen tietoon, joka voi olla jollakin toisella täysin erilainen.
Ihmisen mieli on rakennettu niin, että ihminen ensisijaisesti uskoo sitä tietoa, joka miellyttää häntä. Tätä vaikutelmaa tehostavat sosiaalisen median algoritmit, jotka ohjaavat käyttäjiä häntä miellyttävien informaatiosisältöjen äärelle.Miten se on siis subjektiivisesti vääristynyt jos henkilö kokee arjessa esim. El Salvadorilaista jengiväkivaltaa? Tiedätkö edes sellaista jengiä kuin Mara Salvatrucha MS-13? Se on eräs maailman väkivaltaisimmista ja tappavimmista jengeistä
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Millä tavalla samanlaisia parjauksia ja ketkä ovat Suomen suvakit? En ymmärrä, olet ilmeisesti luonut itsellesi kattokäsitteen, johon on helppo niputtaa tuntemattomia ihmisiä ja muodostaa maailmankuva heistä.
Lueppas tuosta Mara Salvatruchasta. Trumpin toimeenpanemat karkoitukset kohdistuivat enimmäkseen tämän jengin jäseniin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Mara_Salvatrucha
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Nämä samat Natsi, Rasisti, Fasisti, Venäjä, Naisvihaaja jne. Persut on ehkä rasisteja, mutta Trump ei kyllä ole rasisti eikä republikaanit eikä persut ole fasisteja tai natseja tai naivihaajia. Ihan tavallisia uskontoa harjoittavia protestantteja me ollaan. Ihmiset on aivopesty vainoamaan kristittyjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos sitä värittää tietty mielipide?
Kyllä suomalaista mediaa voi pitää maailmanlaajuisesti erittäin laadukkaana ja vastuuntuntoisena. Toimittajilla ja kirjeenvaihtajilla on pitkäaikaista kokemusta kohdemaissa, joten kyllä itse luotan enemmän ammattitaitoisten toimittajien analyyseihin kuin paikanpäältä annettuun tietoon, koska varsinkin silloin kun on kyseessä esim. poliittiset erimielisyydet, niin toimittaja/kirjeenvaihtaja ei ole keskustelun osapuoli silloin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tavallisten Republikaanien kanssa keskustelu. Ei tavallisten Demokraattin kanssa. Jos puhuu tavallisen Demokraatin kanssa, niin saa tavallisen Demokraatin näkemyksen. Kun puhuu tavallisen Republikaaniin kanssa, niin saa tavallisen republikaanin näkemyksen. Ymmärsitkö?
USA:n media on huomattavasti puoluevärittyneempää kuin esim. Suomen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos sitä värittää tietty mielipide?
Kyllä suomalaista mediaa voi pitää maailmanlaajuisesti erittäin laadukkaana ja vastuuntuntoisena. Toimittajilla ja kirjeenvaihtajilla on pitkäaikaista kokemusta kohdemaissa, joten kyllä itse luotan enemmän ammattitaitoisten toimittajien analyyseihin kuin paikanpäältä annettuun tietoon, koska varsinkin silloin kun on kyseessä esim. poliittiset erimielisyydet, niin toimittaja/kirjeenvaihtaja ei ole keskustelun osapuoli silloin.Mikä sitä värittää? Ei ainakaan valtavirtamedia. Toki kristittyjen negatiivinen suhtautuminen esim. LGBT liikkeeseen ja radikaaliin feminismiin värittyy kristityn etiikan kautta.
Anonyymi kirjoitti:
Miten se on siis subjektiivisesti vääristynyt jos henkilö kokee arjessa esim. El Salvadorilaista jengiväkivaltaa? Tiedätkö edes sellaista jengiä kuin Mara Salvatrucha MS-13? Se on eräs maailman väkivaltaisimmista ja tappavimmista jengeistä
Ei se ole subjektiivisesti vääristynyt, vaan se on subjektiivinen kokemus jossa joku tekee jossain väkivaltaa jostain syystä jollekin. Yksittäistapauksilla voidaan ottaa jostain yksi sopiva ryhmä, jonka kautta väritetään ja luodaan perusteita omalle maailmankuvalle.
USA:ssa on 330 miljoonaa ihmistä. Sinne varmaan mahtuu monta jengiä.Anonyymi kirjoitti:
Miten se on siis subjektiivisesti vääristynyt jos henkilö kokee arjessa esim. El Salvadorilaista jengiväkivaltaa? Tiedätkö edes sellaista jengiä kuin Mara Salvatrucha MS-13? Se on eräs maailman väkivaltaisimmista ja tappavimmista jengeistä
Ja miten tämä liittyy suomalaisiin mitenkään?
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se hidastaa. Nehän juoksenteli ihmisten takapihoilla keskellä yötä sielä.
Miten se muuri vaikuttaa ongelmien juurisyihin, kuten köyhyyteen ja osattomuuteen?
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Miten se muuri vaikuttaa ongelmien juurisyihin, kuten köyhyyteen ja osattomuuteen?
Miten muiden maiden köyhyys on meidän ongelmamme? Eikö sun ongelma pitäis olla sun oma köyhyys ja sun omat laskut? Maailmasta ei köyhyys lopu koskaan. Jokaisen pitää vaan oppia pitämään huolta itsestään ja äänestää viisaasti vaaleissa
- Anonyymi
landlord kirjoitti:
Ja miten tämä liittyy suomalaisiin mitenkään?
Sanoinko minä että se liittyy? Sä sanoit että se mielipide on subjektiivistesti vääristynyt. Mä sanoi että se ei varmasti ole kun joutuu olemaan tällaisten ihmisten kanssa päivittäin tekemissä arjessa. Persujakin äänestää enimmäkseen poliisit ja sairaanhoitajat jne. koska ne näkee nää maahanmuuton tuomat lieveilmiöt työssään joka päivä.
Anonyymi kirjoitti:
Miten muiden maiden köyhyys on meidän ongelmamme? Eikö sun ongelma pitäis olla sun oma köyhyys ja sun omat laskut? Maailmasta ei köyhyys lopu koskaan. Jokaisen pitää vaan oppia pitämään huolta itsestään ja äänestää viisaasti vaaleissa
Tämä pohdinta on samaa sarjaa, kuin pohditaan muurin merkitystä USA:lle. Se ei vaikuta meihin, mutta kuitenkin se esiintyy keskusteluissa. Koska keskustelemme muurista, niin keskustelemme ratkaisusta jota sillä yritetään saavuttaa. En ymmärrä miten se liittyy meihin, koska puhumme Trumpin muurista - emme Suomesta.
Anonyymi kirjoitti:
Sanoinko minä että se liittyy? Sä sanoit että se mielipide on subjektiivistesti vääristynyt. Mä sanoi että se ei varmasti ole kun joutuu olemaan tällaisten ihmisten kanssa päivittäin tekemissä arjessa. Persujakin äänestää enimmäkseen poliisit ja sairaanhoitajat jne. koska ne näkee nää maahanmuuton tuomat lieveilmiöt työssään joka päivä.
En ole sanonut, että se on subjektiivisesti vääristynyt, vaan se on subjektiivinen kokemus josta ei pidä muuta johtopäätöstä kuin että se on yksittäisen henkilön mielipide. Jollakin toisella henkilöllä on toinen, oma subjektiivinen mielipide. Näissä asiossa tuppaa olemaan niin, että valitaan vain niiden henkilöiden mielipiteitä, jotka tukevat omaa maailmankatsomusta. Sosiaalinen media vahvistaa tätä asiaa.
Tämä on mielenkiintoista, että näet maahanmuuton tuomia ongelmia, mutta et suomalaisten tekemiä ongelmia. Tällä perusteella, leimaat ei-kantasuomalaiset häiriköiksi.
Olen kauan ihmetellyt sitä asiaa, että miksi perussuomalaiset eivät ole kiinnostuneita kantasuomalaisten aiheuttamista ongelmista. Sen näkee viestinnässä - tai paremminkin sen puutteesta.
- Anonyymi
Persut ovat universaaleja. Heitä kiinnostaa USA , Trump , Venäjä Putin ja maahanmuuton vastustus. Pian he haluavat että Suomessa ryhdytään harrastamaan ns. wresling-painia .
Politiikan tuntijoita puolueessa tuskin on , tai jos niin sitä ei mainita eikä myöskään heillä ole visioita mikä on Suomen tulevaisuus.- Anonyymi
Mikä on politiikan tuntija? Onko Demari sitten joku politiikan tuntija? Persut saavat valtavaa itsetuntoa seruaamalla Demareiden häröilyä ja täydellistä pätevyyden puutetta.
- Anonyymi
Politiikka on mielipide. Kyllä jokainen Persu tuntee omat mielipiteensä. Täysin typerä argumentti. Olet ihan pihalla itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politiikka on mielipide. Kyllä jokainen Persu tuntee omat mielipiteensä. Täysin typerä argumentti. Olet ihan pihalla itse.
Nämä Naton ja Ukrainan kaavailemat yhteiset sotaharjoitukset. Eivät tunnu mitenkään järkeviltä. Jo muutenkin kireään Ukrainan tilanteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä Naton ja Ukrainan kaavailemat yhteiset sotaharjoitukset. Eivät tunnu mitenkään järkeviltä. Jo muutenkin kireään Ukrainan tilanteeseen.
Se on alusta asti ollut USA:n provokaatio alueella. He ovat lahjoneet Ukrainan johtajan. Bidenin poika Hunter Biden oli yllättäen sitten Ukrainalaisen öljy yhtiön hallituksessa. Tästä ei Suomen valtavirtamedia kertonut mitään, vaikka laadukas uutistoimisto Reuterskin kertoi siitä ja tietenkin MV-lehti joka käyttää paljon Reutersia lähteenä. Reuters oli ennen STT:n ulkomaanuutislähde, mutta he ovat vaihtaneet jossain vaiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on politiikan tuntija? Onko Demari sitten joku politiikan tuntija? Persut saavat valtavaa itsetuntoa seruaamalla Demareiden häröilyä ja täydellistä pätevyyden puutetta.
Missäs se persujen pätevyys sitten oikein näkyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä järkevältä vaikuttaa Putinin marssiminen tankkeineen Ukrainan ka Krimin maille?
Mitä se on muuta kuin uhon näyttämistä. Eikö tuo Putin nyt voisi elää rauhassa tuolla Venäjän rajojen sisäpuolella, niin kuin muutkin maat elelevät. Pitääkö tuon Venäjän pienen miehen näyttää uhoaan, jotta näyttäisi hieman suuremmalta ja pelottavammalta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on alusta asti ollut USA:n provokaatio alueella. He ovat lahjoneet Ukrainan johtajan. Bidenin poika Hunter Biden oli yllättäen sitten Ukrainalaisen öljy yhtiön hallituksessa. Tästä ei Suomen valtavirtamedia kertonut mitään, vaikka laadukas uutistoimisto Reuterskin kertoi siitä ja tietenkin MV-lehti joka käyttää paljon Reutersia lähteenä. Reuters oli ennen STT:n ulkomaanuutislähde, mutta he ovat vaihtaneet jossain vaiheessa.
Ukraina on itsenäinen maa ja jos se haluaa veljeillä Bidenin pojan kanssa, niin siihen Ukrainalla on täysi oikeus.
Mitä ihmettä se Putinille kuuluu, ketä Ukrainalaisen öljy-yhtiön hallituksessa on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukraina on itsenäinen maa ja jos se haluaa veljeillä Bidenin pojan kanssa, niin siihen Ukrainalla on täysi oikeus.
Mitä ihmettä se Putinille kuuluu, ketä Ukrainalaisen öljy-yhtiön hallituksessa on?Luuletko siis että Ukrainen kansa tahallaan äänestää korruptuneita poliitikkoja? Ukrainan oikeuslaitokselle ilmeisesti kuuluu kun ovat asettaneet edellisen presidentin, Poroshenkon tutkintaan korruptiosta ja rahan kätkemisestä. Myös Kiovan pormestari Klitchko on oikeudessa.
- Anonyymi
Trump hyväksyi venäjän laittomat maavaööoitukset. Kun Biden haluaa noudattaa kansainvälistä lakia, huutaa persu jo äitiä apuun. Miksi?
- Anonyymi
Kysyppä siis äidiltäs mitä tekee kun nenä persuussa koko ajan.
- Anonyymi
Täys kahjo. Sais sydädin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607594- 1314297
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313635- 212958
- 272533
- 232522
- 472100
- 252090
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732051- 321998