https://www.iltalehti.fi/asuminen/a/201705162200140257
eli koneellinen käy jossei vanhalla meiningissä mennä ja rakoja ei ole`?
hirsitalo/(mökki) koneellinen iv?
5
160
Vastaukset 5
- Anonyymi
Joo.
- Anonyymi
Lämmöntalteenotto 90K mc liesituulettimella. Raikas ilma, lähes äänetön.
- Anonyymi
Järjetöntä touhua asentaa koneellinen ilmanvaihto hirsitaloon.
Hirsitalo vetää ilmaa joka nurkasta muutenkin. Ei hirsitalossa tarvita mitään apukeinoja, jos vielä takka nurkassa niin varmasti ilma vaihtuu ja terveellinen tupa. Energiaa kuluu mutta sitä saa rahalla.- Anonyymi
Järjetöntä tai ei, asia ei ole rakentajan päätettävissä.
Vapaa-ajan asuntoihin ja alle 50 m2 ok- taloon ei tarvita iv- konetta.
Isompiin taloihin on pakollinen. Kuukleta vaikka "E- todistus" tai "ok- talon energialaskenta".
Nämä vaaditaan rakennuslupaan. - Anonyymi
Järjetöntä rakentaa energiaa tuhlaava talo. Tuossakin "massiivi" seinät eristävät lämpöä huonommin kuin 100 mm villaa. Joten tarvitaan kaikki lakiin kirjatut porsaanreiät ja kompensoinnit. Onkohan tässäkin puolipakollinen maalämpöpumppu .... mikä on vähän sellainen "muovittoman ja vailla turhaa tekniikkaa" hirsitalon perusominaisuus nykyään ;-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1151609Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91837- 56747
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja147747Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35721Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39611Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40601Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö226595- 67589
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33567