Elämänohjeita vailla

Anonyymi

Haluaisin lopettaa huumeiden käytön, mutta kun olen oikein kunnallisen erityislääkärin diagnosoima autismikirjon potilas, en näe mitään vaihtoehtoja. Ilman kannabista en minkään ikäisenä mistään suoriutunut läheskään niin hyvin kuin kannabiksella, mikä onkin ainoa lääke, joka autismiin voi auttaa ja omalla kohdallani se saa minut suoriutumaan selvästi mitattavasti asioista paremmin, aivan kaikesta, koska se häivyttää autismin siinä missä korkea kuumetilakin. Mutta kannabis tekee elämästäni helvettiä. Kannabiksen avulla sain itseni työkuntoon ja maksoinkin 7 vuotta veroja. Sitten nyt 5v. työttömänä, kun mihinkään ei pääse, koska on kannabiksen käyttörikos, hallusta löytyi 0.1g peräti polttokelvotonta jämää. En näe oikein vaihtoehtoja, jatkaa pakkotyöttömyyttä syyllistymällä yhä uusiin kannabiksen käyttörikoksiin. Minulta on evätty jopa autismikuntoutus neurotasolla eli nepsy, koska olen kannabiksen päivittäinen miniannostelija. Lohdutonta, haluan elää jälleen normaalia elämää, käydä töissä, mutta kannabis tukkii kaikki polut. Kielitaitoa löytyy, minne kannattaisi kirjoittaa ja hakea kansainvälistä turvapaikkaa, en voi elää näin ikuisesti yhteiskunnan ulkopuolelle suljettuna suomalaisena vain siksi, että aina tulee uusi käyttörikosmerkintä kerran viidessä vuodessa, näin ne eivät ehdi vanhentua koskaan. Olen lopettanut monta kertaa, mutt yleensä viidennen kuukauden aikana ilman ei kestä enää, kun terveys menee huonommaksi kuukausi kuukaudelta. Kaikkia neuvoja arvostetaan, yhteen hiileenhän tässä puhalletaan. Tyhmintä on, että olin työelämässä hyvin tarvittu, mutta kun ei sa palkata, kun pakollinen taustaselvitys kuuluu kai melkein ammattiin kuin ammattiin. Raksalle ei pääse, kun on metallitanko luun tilalla. Sairauspäivärahaa ei saa, koska kela pyysi kannabistestiä ja sai positiivisen.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hankala tilanne. Kannattaa ehkä kartoittaa sellaista yhtälöä, jossa sillä yhteisöllä, johon ehkä ottaa yhteyttä, on jo kokemusta asiasta. Jos ei ole jo kartoittanut.
      Autismi voi ehkä auttaa ja antaa myös muita mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja nauttia elämästä? Koska se auttaa erityisellä tavalla tiedostamaan ja erittelemään asiaa.
      Pitää ehkä olla edistystä asioissa tai viihtymistä niissä? Siis sen suhteen miten menettelee.

      Virallinen järjestelmä on monesti mitä se on. Ja, kun se on mitä se on, niin on niin vaikea edes kuvailla siten miten monin eri keinoin, se ei ole sitä mitä sen pitäisi olla.
      Ylimääräinen elvistely ja hyvistely tekevät ihmistä elviksiä, jotka kuvittelevat olevansa hyviksiä. Ja tämä siis on nimenomaan järjestelmän vika. Koska hyvin harvoin yksittäinen ihminen lähtisi niin pahasti leijumaan ja lentoon, kuin järjestelmässä mukana oleva.

      Siksi tärkeää on se, miten se taho johon kontaktoi kykenee olemaan jalat maassa. Ikävä kyllä kaikki eivät siihen kykene. Ja muutamien tahojen toimimattomuus sitten leimaa aiheetta koko kenttää ja kaikkia siinä operoivia.

      • Anonyymi

        Totta, tosin sellaista autistia ei lõydykään, joka ei olisi silminnähden hyõtynyt kannabiksesta. Alan nyt kysellä labrarotan paikkaa Israelista, ne tutkii paljon ja myõntää autismiin. Jenkkeihin mieluummin, kokeilen eka sieltä, mutta tuskin sinne European pääsee turvapaikanhakijaksi vaikka onkin oikea lääkehätä. Tai kai ihan ekaks pitäis kysyä koko Euroopan uniolta turvapaikkaa, aloitan eurooppa foorumeilta, onneks on ranska, enkku, italia, espanja ja kaikki pohjoismaalaiset kielet hallussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe