Nokia Oyj:n arvonmääritys

Anonyymi

https://www.theseus.fi/handle/10024/493795 "Arvonmäärityksen tuloksena saatiin Nokian liiketoiminnan arvoksi tuottoarvomenetelmällä 48,7 miljardia euroa ja markkina-arvomenetelmällä 18,6–37,3 miljardia euroa."

2

2427

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mokia on luuserifirma.
      Vieläköhän jossain on joku, joka ei vieläkään ole ymmärtänyt sitä?

• Anonyymi

Niin, tuottoarvomenetelmässä arvoa on mahdollista manipuloida laskemalla tuottoprosenttia. Itse teen jonkin verran liiketaloudellisten arviointeja ja kyllä joillakin arvion tilaajilla väpättää alahuuli arviokirjan saatuaan. Minä en koskaan arvioi pk-seudun liikekiinteistöä alle 10 % nettotuottoarvolla, joidenkin arvion tilaajien mielestä
      se pitäisi laskea 1-2 % nettotuottoarvolla. Pk-seudulla toki harrastetaan asuntosijoittamista pienillä katteilla, mutta liikekiinteistöistä on kamala ylitarjonta ja iso tappioriski, joten kukaan ei osta niitä pienellä tuotolla (tai, joku kampaamoyrittäjä voi ostaa itselleen liiketilan muutamalla kymppitonnilla).

Kansainvälisestä arviointistandardista (IVS) ei nyt näin pikaisesti muistellen löydy mitää "markkina-arvomenetelmää", kauppa-arvomenetelmän ja käyvän-arvon menetelmät on toki määritelty. Eli kauppa-arvo on se hinta, jolla yrityksen osakkeita on todistettavasti myyty. Tästä se ero johtuu, tuottoarvoa on mahdollista manipuloida varsin helposti, todellista kauppa-arvoa ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1168
    2. 69
      1081
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      838
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      761
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      741
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      38
      694
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      633
    8. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      25
      628
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      38
      518
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      487
    Aihe