Nokia Oyj:n arvonmääritys

Anonyymi

https://www.theseus.fi/handle/10024/493795 "Arvonmäärityksen tuloksena saatiin Nokian liiketoiminnan arvoksi tuottoarvomenetelmällä 48,7 miljardia euroa ja markkina-arvomenetelmällä 18,6–37,3 miljardia euroa."

2

1824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mokia on luuserifirma.
      Vieläköhän jossain on joku, joka ei vieläkään ole ymmärtänyt sitä?

• Anonyymi

Niin, tuottoarvomenetelmässä arvoa on mahdollista manipuloida laskemalla tuottoprosenttia. Itse teen jonkin verran liiketaloudellisten arviointeja ja kyllä joillakin arvion tilaajilla väpättää alahuuli arviokirjan saatuaan. Minä en koskaan arvioi pk-seudun liikekiinteistöä alle 10 % nettotuottoarvolla, joidenkin arvion tilaajien mielestä
      se pitäisi laskea 1-2 % nettotuottoarvolla. Pk-seudulla toki harrastetaan asuntosijoittamista pienillä katteilla, mutta liikekiinteistöistä on kamala ylitarjonta ja iso tappioriski, joten kukaan ei osta niitä pienellä tuotolla (tai, joku kampaamoyrittäjä voi ostaa itselleen liiketilan muutamalla kymppitonnilla).

Kansainvälisestä arviointistandardista (IVS) ei nyt näin pikaisesti muistellen löydy mitää "markkina-arvomenetelmää", kauppa-arvomenetelmän ja käyvän-arvon menetelmät on toki määritelty. Eli kauppa-arvo on se hinta, jolla yrityksen osakkeita on todistettavasti myyty. Tästä se ero johtuu, tuottoarvoa on mahdollista manipuloida varsin helposti, todellista kauppa-arvoa ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe