https://www.theseus.fi/handle/10024/493795 "Arvonmäärityksen tuloksena saatiin Nokian liiketoiminnan arvoksi tuottoarvomenetelmällä 48,7 miljardia euroa ja markkina-arvomenetelmällä 18,6–37,3 miljardia euroa."
Nokia Oyj:n arvonmääritys
2
1437
Vastaukset
- Anonyymi
Mokia on luuserifirma.
Vieläköhän jossain on joku, joka ei vieläkään ole ymmärtänyt sitä? - Anonyymi
Niin, tuottoarvomenetelmässä arvoa on mahdollista manipuloida laskemalla tuottoprosenttia. Itse teen jonkin verran liiketaloudellisten arviointeja ja kyllä joillakin arvion tilaajilla väpättää alahuuli arviokirjan saatuaan. Minä en koskaan arvioi pk-seudun liikekiinteistöä alle 10 % nettotuottoarvolla, joidenkin arvion tilaajien mielestä
se pitäisi laskea 1-2 % nettotuottoarvolla. Pk-seudulla toki harrastetaan asuntosijoittamista pienillä katteilla, mutta liikekiinteistöistä on kamala ylitarjonta ja iso tappioriski, joten kukaan ei osta niitä pienellä tuotolla (tai, joku kampaamoyrittäjä voi ostaa itselleen liiketilan muutamalla kymppitonnilla).
Kansainvälisestä arviointistandardista (IVS) ei nyt näin pikaisesti muistellen löydy mitää "markkina-arvomenetelmää", kauppa-arvomenetelmän ja käyvän-arvon menetelmät on toki määritelty. Eli kauppa-arvo on se hinta, jolla yrityksen osakkeita on todistettavasti myyty. Tästä se ero johtuu, tuottoarvoa on mahdollista manipuloida varsin helposti, todellista kauppa-arvoa ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887