Polkupyörä kortti takaisin

Anonyymi

Jokainen tietää millaisia "terroristeja" polkupyöräilijät ovat. Positiivista kuitenkin on, että ajoradalla pyöräillessään he tuntuvat osaavan väistämissäännöt kohtuullisen hyvin (paino sanalla "kohtuullisen"). Kokemukseni perusteella kuitenkin yksi väistämissääntö tuottaa jokaiselle pyöräilijälle ylitsepääsemättömiä vaikeuksia - en ole koskaan nähnyt yhdenkään pyöräilijän väistävän oikealta tulevaa ajoneuvoa tasa-arvoisessa risteyksessä vaikka niin kuuluisi tehdä. Tämän takia vuosien aikana on tullut muutama läheltä piti-tilanne pyöräilijän kanssa kun pyöräilijä ei ole noudattanut tasa-arvoisessa risteyksessä väistämisvelvollisuuttaan vaan on "tuhatta ja sataa" polkenut menemään eteenpäin. Olen myös lukenut ja kuullut monesta muusta vastaavanlaisesta tapauksesta.

1950-luvulla polkupyöräilyyn tarvittiin poliisin lupa ja niin tarvittaisiin nykyäänkin.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hupsista, otsikkoon tuli yhdyssanavirhe.

    • Anonyymi

      Ajelet vissiin silmät kiinni? Se on aika tyhmää, ja suosittelen lopettamaan heti.

      • Anonyymi

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Opettele vain ne liikennesäännöt äläkä syyttele muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Opettele vain ne liikennesäännöt äläkä syyttele muita.

        En minä aja tai kävele silmät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä aja tai kävele silmät kiinni.

        En minä sitä väittänytkään, itsehän sinä asian otit esille.. "Älähdit" kuitenkin niin pahasti, että tiedän että sinä et hallitse väistämissääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä väittänytkään, itsehän sinä asian otit esille.. "Älähdit" kuitenkin niin pahasti, että tiedän että sinä et hallitse väistämissääntöjä.

        Älä koskaan erehdy arvostelemaan pyöräilijöiden liikkumista liikenteessä, se on aikamme kardinaalirikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä väittänytkään, itsehän sinä asian otit esille.. "Älähdit" kuitenkin niin pahasti, että tiedän että sinä et hallitse väistämissääntöjä.

        Jaa. No mitä väistämissääntöjä minä en hallitse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. No mitä väistämissääntöjä minä en hallitse?

        Mitä ilmeisimmin et hallitse tasa-arvoisen risteyksen väistämissääntöjä. Hyökkäsit heti aggressiivisesti kimppuuni joka lähes aina on merkki syyllisyydestä,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ilmeisimmin et hallitse tasa-arvoisen risteyksen väistämissääntöjä. Hyökkäsit heti aggressiivisesti kimppuuni joka lähes aina on merkki syyllisyydestä,.

        No tuo on sinulta arvaus tai toive, joka ei perustu mihinkään, ja siksikin aika omituinen. Enkä hyökännyt kenenkään kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo on sinulta arvaus tai toive, joka ei perustu mihinkään, ja siksikin aika omituinen. Enkä hyökännyt kenenkään kimppuun.

        Puolustelusi on alkanut saamaan jo koomisia piirteitä ja se vain vahvistaa epäilystäni siitä, että liikennessäännöt eivät ole sinulla hallussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustelusi on alkanut saamaan jo koomisia piirteitä ja se vain vahvistaa epäilystäni siitä, että liikennessäännöt eivät ole sinulla hallussa.

        Sukkahoususukkulat ovat herkkähipiäisiä ja kovin lyhytpinnaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä koskaan erehdy arvostelemaan pyöräilijöiden liikkumista liikenteessä, se on aikamme kardinaalirikos.

        Pyöräilijöillä ei ole liikenne vakutusta ja kun aiheutavat vahinkon liikenteessä vaikka ajamalla lommon auton oveen niin korvausta ei autoilija saa kun suurin osa pyöräilijöistä on köyhiä ja kommunisteja sekä maksu halutomia ,olisi oltava pakollinen liikenne vakuutus kuten on autoilijoilla .


    • Anonyymi

      Et ole sitten nähnyt minua ajamassa pyörällä täällä pääkaupunkiseudulla?

      En aja pyörällä jalkakäytävillä, noudatan liikennesääntöjä muutenkin, mm. tasa-arvoisessa risteyksessä päästän oikealta tulevat ajoneuvot, päästän jalankulkijat suojatien yli (on sitten kyseessä pyörätien ylittävä tai ajoradan ylittävä suojatie), tiedän milloin olen väistämisvelvollinen ajaessani ajoradalla, pyörätiellä, pyörätien jatkeella tai suojatiellä, tunnen liikennemerkit, huomioin nopeuden eri tilanteissa, annan jalankulkijalle turvallisen tilan kohdatessa tai ohittaessa jne.

      Ajaessani pyörällä ja päästäessäni jalankulkijan suojatien yli niin useasti on tullut tilanne, että jalankulkija ihmettelee, että pyöräilijä päästää hänet suojatien yli! On joskus tullut keskustelua jalankulkijan kanssa siinä tilanteessa!

      Liikennesäännöt ovat helppoja ja liikenteessä on turvallista ajaa pyörällä ajoradalla. Autoilijat huomioivat pyöräilijät hyvin, mutta samaa ei voi sanoa suurimmasta osasta pyöräilijöistä ja sähköpotkulautailijoista!

      Pyörällä liikkuessani on paljon turvallisempaa ajaa ajoradalla kuin liikkuessani jalankulkijana jalkakäytävillä tai yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä; syynä pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat!

      • Anonyymi

        Minä en asu pääkaupunkiseudulla mutta on hienoa, että osaaviakin pyöräilijöitä löytyy ainakin jostain.


    • Anonyymi

      En tiedä missä ihmeen paikassa asut mutta tällä seudulla pyöräilijät eivät aiheuta sen enempää tilanteita kuin autoilijatkaan.

      • Anonyymi

        Epäilen vahvasti.


      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti sokea tai puolueellinen. Autoilija on suorittanut ajokokeen ja teoriakokeen ja tunteen siten liikennesäännöt todistetusti. Moniko pyöräilijä on suorittanut samat kokeet?


    • Anonyymi

      Siitä vaan lähdet edistämään asiaa. Varmasti menee hyvin, kun kuitenkin on selvästi pätevä henkilö asialla ja tiukkaa faktaa pontimena. Mitä kaikkea olet jo tehnyt asian eteen?

      • Anonyymi

        Sinulla on tyypillinen pyöräilijän asenne. Yrität sysätä kaiken vastuun toisille. Pyöräilijöillähän ei ole omasta mielestään mitään velvollisuuksia vaan pelkästään oikeuksia.


    • Anonyymi

      Tuo 50-luvun pyörän ajokortti oli vain rekisteröintipakko.
      Olen kuullut, että matkustamiseen toiselle paikkakunnalle ennen sotaa ja vielä sodan jälkeenkin piti hakea poliisilta lupapaperi.
      Oli senaikuista kansalaisten valvontaa.

      Pyörä mahdollisti liikkumisen yön pimeydessä toiselle paikkakunnalle luvatta ja ilman valvontaa ( tekemään rötöksiä/valokuvaamaan Suomen ydinohjussiiloja ).
      Pyörä ja ajuri oli siis erittäin vakava kansallinen uhka.

      Vielä sodan jälkenkin autoja maassa oli vain virkamiehillä ja kartanonherroilla. Rahvaalle ei autoja suotu. Rajoitettiin valuutan valumista ulos.
      Kerrostalossamme Töölössä oli 50-luvulla yhdellä asukkaalla henkilöauto.

      Tampereen pyöräkortti oli paikallisen päällikön määräys. Jonka kirjoittamisesta hän sai laittaa rahat omaan taskuun. Samoinkuin auton ajokorteistakin.
      Päällikön ”bonus”.

    • Anonyymi

      Ehdotan risteyksiin valvovaa peltipoliisia ja törttöilijälle lähetettävää sakkolappua rekisterinumeron perusteella.

    • Anonyymi

      On fiksuja polkupyöräilijöitä enemistö.Itsi sittarin takana menee iso-leveä kaksikaistainen pyörä tie.Rinalla siinä käveltytie.Mitä nämä keski-ikää lähestyvät aikuiset,kaverin tai puolison kanssa tekee? Ajavat kävelytietä pitkin uusilla pyörillä ja uusilla pyöräily-vaateikka,rinta rinnan puhuen.Huudellen jalankulkijalle,joka oikea oppisesti kävelee jalankulku tietä,jossa he väärin pyöräilevät itse! Sama koskee Itis prisma väliä Myllypuroon.Pyöräilijöillä hukassa,kuin inva mopon käyttäjillä kumpi pyörätie/kumpi kävelytie? Siihen väliin mahtuu viellä pieni hoikka mies hölkää.profiili: Keskoksena oletettavasti syntynyt?Kehitysvammaisen näköinen joka jokaiselle naiselle huutaa rivouksia,lähtee perään huutaa.Vaikka häneen ei katso,ei puhu mitään: Suoltaa pahimat rivoukset suustan kirosanoineen!Joten terveisä itä-Helsinki kehitys vammaisten pieni yksikkö.Hänellä isot mustat silmälasit ja on akresivinen.Liikunut yli vuoden sama aika Myllypuron voimalan kohdalla noin kello 11.00- 11.15Tuki henkilö hänelle mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe