Aihe

Verkostomarkkinoinnin mahdottomuus

Verkostomarkkinointi on matemaattisesti mahdoton konsepti, siis jos sitä ajattelee tuotteiden myyntinä. Kaupanteolla verkostomarkkinointi ei elä eikä elätä mutta pyramidipelillä kyllä.

Joku hörhö äskettäin ilmaisi pahoittaneensa mielensä kun täällä (TÄÄLÄ) keskustellaan verkostomarkkinoinnista vain huijausaspektin kannalta. No, ei sitä vakavasti oikein voi muualta tarkastellakaan. Hän toi esiin että täällä (TÄÄLÄ) keskustellaan vain onecoineista ja muista huijauksista mutta ei rehellisistä VM-firmoista lainkaan. Kun tiedusteltiin esimerkkejä tällaisista firmoista, tuli radiohiljaisuus. Niin käy aina.

Ihmisten sosiaalinen verkostoituminen on varsin huikea. Jos olet naamakirjassa, käy hieman läpi kaveripiiriäsi, ja etenkin heidän kavereitaan. Huomaat että piiri pieni pyörii kun kavereillasi A ja B on hyvin monta sellaista kaveria jotka ovat myös kavereidesi C ja D kavereita, mutta A ja B eivät ole koskaan olleet tekemisissäkään C:n ja D:n kanssa. Ja sitten kaverin kaverin ... kautta päädytään taas omaan kaveripiiriin.

No, tämä annettuna yritä tässä sitten kaupustella saippuoita, vitamiinijuomaa tai kahvinkeittimiä. Jos olet aivan yksin liikkeellä, voit saada jotain myytyäkin. Mutta jos joku muukin alkaa myydä, olet pian tilanteessa jossa kohde sanoo, että "mulle jo tarjottiin tai ostin jo tolta toiselta". Ymmärtänette yskän. Ei tarvita kovin montaakaan alueellista myyjää kun koko alue on markkinoinnin kannalta käytetty, siis kun huomioidaan että yhtä myytyä muovipurkkia kohden pitää käydä läpi 10-20 ihmistä tai enemmän.

VM-hörhö ei olisi VM-hörhö jos hän ajattelisi asiaa tältä kannalta. Tai jos ajattelee, hän on ajat sitten unohtanut tuotteiden myynnin ja siirtynyt pyramidipelin puolelle.

25

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumpaan voi luottaa enemmän, Massikeisarien puheisiin vai tuon videon juttuihin? Eikös niillä Massikeisareilla ole rahaa niin että ranteet notkuu?

      https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI
      Multilevel marketing companies claim to be legitimate businesses, but some seem awfully…pyramid shaped. John Oliver and Jaime Camil demonstrate how they work.

      • Anonyymi

        Kas, joko nyt 10 vuoden jankkaamisen jälkeen on erotettu kaksi asiaa.

        - pyramidipelit
        - verkostomarkkinointi

        Edistystä!
        Lippu salkoon!
        Rasti seinään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kas, joko nyt 10 vuoden jankkaamisen jälkeen on erotettu kaksi asiaa.

        - pyramidipelit
        - verkostomarkkinointi

        Edistystä!
        Lippu salkoon!
        Rasti seinään!

        Huomannette minkä takia jotkut populaatiomme jäsenet ovat verkostomarkkinoinnille erinomaista riistaa! Tässäkin anonyymi kuvittelee että pyramidipelit ja verkostomarkkinointi ovat kaksi eri asiaa. Tälle on mahdotonta osoittaa että ne eivät sitä ole. Avauskirjoitukseni meni - odotetusti - yli hilseen, vaikka yritin käyttää mahdollisimman yksinkertaista esimerkkiä. Mutta ehkä niin yksinkertaista esimerkkiä ei kertakaikkiaan ole.


      • Anonyymi
        Avotampio_ kirjoitti:

        Huomannette minkä takia jotkut populaatiomme jäsenet ovat verkostomarkkinoinnille erinomaista riistaa! Tässäkin anonyymi kuvittelee että pyramidipelit ja verkostomarkkinointi ovat kaksi eri asiaa. Tälle on mahdotonta osoittaa että ne eivät sitä ole. Avauskirjoitukseni meni - odotetusti - yli hilseen, vaikka yritin käyttää mahdollisimman yksinkertaista esimerkkiä. Mutta ehkä niin yksinkertaista esimerkkiä ei kertakaikkiaan ole.

        Kumma juttu. Joissain avauksissaan Avo ajoittain osoittaa jopa satunnaisia, etäisesti järjen ääntä muistuttavia lausahduksia ja sitten kuitenkin romuttaa tämän illuusion päästelemällä tuollaisia aivotuhnuja ilmoille.

        Kummallista kerrassaan.
        Mää ole kauhia hämmästyny.

        Mutta ei se mitään, Massikeisarit tekee alati kasvavaa, rajua tiliä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, joko nyt 10 vuoden jankkaamisen jälkeen on erotettu kaksi asiaa.

        - pyramidipelit
        - verkostomarkkinointi

        Edistystä!
        Lippu salkoon!
        Rasti seinään!

        Verkostomarkkinoinnissa lähes kaikki raha päätyy pyramidin yläosaan ja verkostomarkkinoinnissa on todella vaikea vaurastua ilman uusien jäsenten hankintaa. Verkostomarkkinointi on ihan aiheesta ansainnut huonon maineensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu. Joissain avauksissaan Avo ajoittain osoittaa jopa satunnaisia, etäisesti järjen ääntä muistuttavia lausahduksia ja sitten kuitenkin romuttaa tämän illuusion päästelemällä tuollaisia aivotuhnuja ilmoille.

        Kummallista kerrassaan.
        Mää ole kauhia hämmästyny.

        Mutta ei se mitään, Massikeisarit tekee alati kasvavaa, rajua tiliä!

        Yritetään vääntää rautalangasta: verkostomarkkinointi on pyramidipeliä koska uusien jäsenten hankinta + tulojen saaminen tästä on erottamaton osa toimintaa, tuotteiden myynnin ohella. Tuotteiden myynti on rehellinen puoli ja pyramidipeli laiton mikäli tulot mudostuvat myöhemmin liittyneiden sijoituksista.

        Avauksessa toin esille VM:n käytännön mahdottomuuden ihmisten laajojen sosiaalisten verkostojen vuoksi. Ja jos ihan matemaattisesti tarkastellaan, mieti tilannetta jossa henkilö värvää alleen kolme ihmistä. Ja kukin näistä taas kolme jne. Kuinka monta kerrosta tarvitaan että koko Suomen populaatio n. 5 milj. ihmistä olisi värvätty?

        Potenssiinkorotus on huikean jyrkästi kasvava funktio eikö totta? Kerroksia ei todellakaan ole kuin 14. Jos mietit asiaa, huomaat että olo ei ole kovin ruusuista muualla kuin pyramidin ylimmillä askelmilla, koska värvääminen ja kaupustelu vaikeutuu olennaisesti alempana, tämä kun on mahdollista vain niille jotka eivät jo ole mukana. Ja huomioiden sosiaalisten verkostojen laajuus on erittäin vaikeata löytää sellaista jolle ei olisi jo markkinoitu ostettavaa tai yritetty värvätä mukaan.

        Ja jos mietit asiaa, huomaat että sinun pahin kilpailijasi tuotteiden myynnin kannalta on toinen verkostomarkkinoija. Eli aina kun värväät itsellesi alaisen, tuhoat omia myyntimahdollisuuksiasi. Ristiriitaista myynnin kannalta eikö totta? Mutta verkostomarkkinointi onkin tarkoittettu sellaisille yksilöille jotka eivät näitä asioita vaivaudu lainkaan pohtimaan.

        Summa summarum: jos olet ymmärtänyt VM:n matemaattisen puolen, käsität että sillä voi tienata ainoastaan jäseniä värväämällä ja edelleen, että tämä on mahdollista vain pyramidin ylimmillä askelmilla, koska alemmilla askelmilla uusien jäsenten löytäminen muodostuu mahdottomaksi. Ja koska tuotteiden myynti ulkopuolisille ei edellä esitetyistä seikoista johtuen voi olla kannattavaa, pyramidin tulonmuodostus syntyy jäsenten itsensä tekemistä ostoksista.

        Oletko muuten yhtään laskenut paljonko olet laittanut rahaa pajatsoon ja paljonko olet saanut takaisin? MUAHAHAHAHAAAAAAA


      • Anonyymi
        Avotampio_ kirjoitti:

        Yritetään vääntää rautalangasta: verkostomarkkinointi on pyramidipeliä koska uusien jäsenten hankinta + tulojen saaminen tästä on erottamaton osa toimintaa, tuotteiden myynnin ohella. Tuotteiden myynti on rehellinen puoli ja pyramidipeli laiton mikäli tulot mudostuvat myöhemmin liittyneiden sijoituksista.

        Avauksessa toin esille VM:n käytännön mahdottomuuden ihmisten laajojen sosiaalisten verkostojen vuoksi. Ja jos ihan matemaattisesti tarkastellaan, mieti tilannetta jossa henkilö värvää alleen kolme ihmistä. Ja kukin näistä taas kolme jne. Kuinka monta kerrosta tarvitaan että koko Suomen populaatio n. 5 milj. ihmistä olisi värvätty?

        Potenssiinkorotus on huikean jyrkästi kasvava funktio eikö totta? Kerroksia ei todellakaan ole kuin 14. Jos mietit asiaa, huomaat että olo ei ole kovin ruusuista muualla kuin pyramidin ylimmillä askelmilla, koska värvääminen ja kaupustelu vaikeutuu olennaisesti alempana, tämä kun on mahdollista vain niille jotka eivät jo ole mukana. Ja huomioiden sosiaalisten verkostojen laajuus on erittäin vaikeata löytää sellaista jolle ei olisi jo markkinoitu ostettavaa tai yritetty värvätä mukaan.

        Ja jos mietit asiaa, huomaat että sinun pahin kilpailijasi tuotteiden myynnin kannalta on toinen verkostomarkkinoija. Eli aina kun värväät itsellesi alaisen, tuhoat omia myyntimahdollisuuksiasi. Ristiriitaista myynnin kannalta eikö totta? Mutta verkostomarkkinointi onkin tarkoittettu sellaisille yksilöille jotka eivät näitä asioita vaivaudu lainkaan pohtimaan.

        Summa summarum: jos olet ymmärtänyt VM:n matemaattisen puolen, käsität että sillä voi tienata ainoastaan jäseniä värväämällä ja edelleen, että tämä on mahdollista vain pyramidin ylimmillä askelmilla, koska alemmilla askelmilla uusien jäsenten löytäminen muodostuu mahdottomaksi. Ja koska tuotteiden myynti ulkopuolisille ei edellä esitetyistä seikoista johtuen voi olla kannattavaa, pyramidin tulonmuodostus syntyy jäsenten itsensä tekemistä ostoksista.

        Oletko muuten yhtään laskenut paljonko olet laittanut rahaa pajatsoon ja paljonko olet saanut takaisin? MUAHAHAHAHAAAAAAA

        Taas spekuloidaan auttamatta vanhanaikaisilla ja ehdottoman väärillä "tiedoilla" ja luulon varassa koohotetaan.

        Ettekö millään voisi ymmärtää, että pyramidit ja laillinen VM - ovat eri asioita? Vaikka kuinka vääntäisi, niistä ei samaa saa.

        Tuo esimerkki suomen populaatiosta ja 14:sta kerroksesta on yksi naurettavimmista sekä myös aiheuttaa myötähäpeää lähinnä, voiko joku todella olla noin yksinkertainen?
        Miten joku voi kuvitella, että VM:n tulonmuodostus perustuisi tuollaiseen malliin?
        Huoh!

        Koita tässä nyt sitten vaihtaa ajatuksia, kun alkeellisimmatkin perustason tiedot aiheesta loistavat poissaolollaan. Mutta mitäpä sitä murehtimaan. Massimiehet tekee isoa tulosta, hiirulaiset piipittää ja karavaani kulkee eteenpäin :)))


    • Anonyymi

      olen mieluummin yksin oikessa ,kun miljoonan idiootin kanssa väärässä.

    • Anonyymi

      MITÄ JEESUKSEN SELVITYKSIÄ TUOLLAINEN TÄYSIN UKLKOPUOLINEN KEKKULI ON SUOMEN TALOUSHISTORIAN SUURIMMAKSI EPÄILLYSTÄ WINCAPUTT KUSETUKSESTA TEKEMÄÄN ? EI MITÄÄN!

      Ps.1
      Onkohan tämäkin tutkija istunut samoilla luennoilla kuin EEUUKOON LÄTTÄNÄ, joka ei löytänyt WinCaputista mitään rikokseen viittaavaa omissa tutkimuksissaan.

      Ps.2
      Luentoja KESKIMITTAISELLE pitivät sadat vakavien talousrikosepäilyjen alla itse olevat WinCaputtin kusettajat.

      He KERTOIVAT, VAHVISTIVAT ja VAKUUTTIVAT toinen toistensa KERTOMUKSIA ristiin niin kauan ja niin moneen, kuulemma jopa satoja kertoja, että LYHYT oli lopulta vakuuttunut että rikosta ei WinCaputissa ole tehty.

      LYHYENLÄNTÄ ei luonnollisesti ollut itse henkilökohtaisesti voinut asioita VERIFIOIDA koska WinCaputin rahaliikenettä ei oltu pystytty selvittämään.

      • Anonyymi

        Muista, vain otettu lääke auttaa. Myös puhuminen voi auttaa, varannet ajan pikaisesti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        YES!

        Mahtavaa lukea pitkästä aikaa "haippiksen" puolihulluja sepustuksia - oluet kylmään ja popparit mikroon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YES!

        Mahtavaa lukea pitkästä aikaa "haippiksen" puolihulluja sepustuksia - oluet kylmään ja popparit mikroon!

        Ja haippis tietää kyllä, kuinka vaikeaa on "koko maailmaa käännyttää"
        Eikös eräs hörhö yrittänyt, värväsi 12 kpl edustajia tiimiinsä ja lähtivät sitten levittämään epistolaa - kuitenkaan ei vieläkään ole maailma täyttynyt uusista edustajista.

        Joten case closed - haippis on puhunut itsensä pussiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YES!

        Mahtavaa lukea pitkästä aikaa "haippiksen" puolihulluja sepustuksia - oluet kylmään ja popparit mikroon!

        Mainioita nuo hakutoiminnot... :)

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/10/markkinoiden-kyllastymisen-pakoiluyritykset/

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/11/markkinoiden-kyllastyminen-on-taloustieteellinen-fakta/

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/11/lyhyt-oppimaara-markkinoiden-kyllastymisesta/

        http://www.pyramidihuijaus.fi/wp-content/uploads/2021/04/mrk.pdf

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/13/markkinoiden-kyllastyminen-ja-verkostomarkkinointi-linkit-ja-lahteet/

        https://slideplayer.fi/slide/1937188/

        Eihän se verkostointi lopu "koskaan", mutta kaikille ei riitä värvättäviä, jotta kaikki voisivat "voittaa". Matemaattinen mahdottomuus, että jokaisella olisi riittävän iso alalinja voiton saamiseksi... :)

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/09/yksinkertaista-matematiikkaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haippis tietää kyllä, kuinka vaikeaa on "koko maailmaa käännyttää"
        Eikös eräs hörhö yrittänyt, värväsi 12 kpl edustajia tiimiinsä ja lähtivät sitten levittämään epistolaa - kuitenkaan ei vieläkään ole maailma täyttynyt uusista edustajista.

        Joten case closed - haippis on puhunut itsensä pussiin!

        Wikipedia ei voi olla väärässä. ;)

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/hakemisto/#tie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haippis tietää kyllä, kuinka vaikeaa on "koko maailmaa käännyttää"
        Eikös eräs hörhö yrittänyt, värväsi 12 kpl edustajia tiimiinsä ja lähtivät sitten levittämään epistolaa - kuitenkaan ei vieläkään ole maailma täyttynyt uusista edustajista.

        Joten case closed - haippis on puhunut itsensä pussiin!

        Markkinoiden kyllästyminen

        Jos epäilet sitä, että myyjiä ei ole liikaa tuotteiden kysyntään ja asiakasmäärään nähden, niin mieti sitä, mikä säätelee myyjien määrää tietyllä alueella? Pääyhtiö ja markkinointitiimit eivät sitä tee, sillä niiden etujen mukaista on värvätä jokainen ihminen verkostomarkkinoijaksi. Sääteleekö myyjien määrää sitten ”kysynnän ja tarjonnan laki”? Toki se sen tekee, sillä myyjien määrä ei voi kasvaa loputtomiin. Kysynnän ja tarjonnan laki ei kuitenkaan estä myyjiä olemasta liikaa tietyllä alueella, jotta suoramyynti voisi olla kaikille myyjille kannattavaa yhtä aikaa.

        Kun myyjiä on liikaa kysyntään nähden, niin puhutaan markkinoiden kyllästymisestä. Verkostomarkkinoinnissa markkinat ovat jatkuvasti kyllästyneessä tilassa, kun alueella on harjoitettu verkostomarkkinointia riittävän kauan, vähintään parin vuoden ajan. Tämä ei tarkoita sitä, että myyntiä ei lainkaan tapahdu. Se tarkoittaa sitä, että samalla kun jokainen myyjä voi myydä vähän tuotteita, niin myynnistä saatavat tuotot eivät riitä kuitenkaan kulujen peittämiseen. Niinpä valtaosa myyjistä tekee työtä tappiolla ja häviää lopulta rahansa ja työpanoksensa, kun lopettaa tappiollisen liiketoiminnan. Nämä häviäjät korvataan sitten uusilla häviäjillä, ja näin loputtomassa ketjussa, jossa häviäjät tulevat sisään, ja menevät ulos verkostomarkkinoinnin heiluriovesta.

        On liiketalouteen kuuluva perustotuus, jonka mukaan jokaista myyjää kohti täytyy olla minimimäärä asiakkaita, jotta kaupankäynti kannattaisi. Jos alueella on liikaa myyjiä asiakas- ja asukasmäärään nähden, niin on selvää, että myynti ei kannata kaikkia myyjiä, koska myyjiä on liikaa kysyntään nähden. Niinpä suurin osa myyjistä häviää rahaa, vaikka myynti ei kokonaan lakkaa, ja jokainen voi myydä vähän. Myynnistä saatavat tuotot eivät kuitenkaan riitä näissä järjestelmissä kulujen peittämiseen, mistä syystä suurin osa myyjistä tekee tappiollista tulosta, ja häviää rahansa sekä työpanoksensa. Verkostomarkkinoinnissa tapahtuu juuri näin, koska myyjien määrää ei rajoiteta millään tavalla, vaan pyritään sen sijaan värväämään mahdollisimman paljon myyjiä kaikille markkina-alueille.

        Rehellisessä suoramyyntiyhtiössä palkataan myyjiä vain sen verran kuin kullakin alueella kannattaa pitää. Jos yritys palkkaisi liikaa myyjiä, tekisi se tappiollista tulosta palkanmaksun vuoksi. Verkostomarkkinoinnissa ei ole tätä pelkoa, koska myyjille ei makseta palkkaa, vaan myyjät maksavat pääyhtiölle siitä, että saavat myydä heidän tuotteitaan ja värvätä lisää uusia myyjiä kilpailemaan rajallisista markkinoista kanssaan! Eikö ole ovela ja salakavala systeemi?! Verkostomarkkinoijat saadaan tekemään työtä yhdessä, vaikka jokainen heistä on toisensa kilpailija?!!

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/09/tahdotko-vahan-lisatuloja-ja-hyvan-mahdollisuuden-rikastua-ilman-mitaan-riskeja/

        Asiaahan tuo puhuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinoiden kyllästyminen

        Jos epäilet sitä, että myyjiä ei ole liikaa tuotteiden kysyntään ja asiakasmäärään nähden, niin mieti sitä, mikä säätelee myyjien määrää tietyllä alueella? Pääyhtiö ja markkinointitiimit eivät sitä tee, sillä niiden etujen mukaista on värvätä jokainen ihminen verkostomarkkinoijaksi. Sääteleekö myyjien määrää sitten ”kysynnän ja tarjonnan laki”? Toki se sen tekee, sillä myyjien määrä ei voi kasvaa loputtomiin. Kysynnän ja tarjonnan laki ei kuitenkaan estä myyjiä olemasta liikaa tietyllä alueella, jotta suoramyynti voisi olla kaikille myyjille kannattavaa yhtä aikaa.

        Kun myyjiä on liikaa kysyntään nähden, niin puhutaan markkinoiden kyllästymisestä. Verkostomarkkinoinnissa markkinat ovat jatkuvasti kyllästyneessä tilassa, kun alueella on harjoitettu verkostomarkkinointia riittävän kauan, vähintään parin vuoden ajan. Tämä ei tarkoita sitä, että myyntiä ei lainkaan tapahdu. Se tarkoittaa sitä, että samalla kun jokainen myyjä voi myydä vähän tuotteita, niin myynnistä saatavat tuotot eivät riitä kuitenkaan kulujen peittämiseen. Niinpä valtaosa myyjistä tekee työtä tappiolla ja häviää lopulta rahansa ja työpanoksensa, kun lopettaa tappiollisen liiketoiminnan. Nämä häviäjät korvataan sitten uusilla häviäjillä, ja näin loputtomassa ketjussa, jossa häviäjät tulevat sisään, ja menevät ulos verkostomarkkinoinnin heiluriovesta.

        On liiketalouteen kuuluva perustotuus, jonka mukaan jokaista myyjää kohti täytyy olla minimimäärä asiakkaita, jotta kaupankäynti kannattaisi. Jos alueella on liikaa myyjiä asiakas- ja asukasmäärään nähden, niin on selvää, että myynti ei kannata kaikkia myyjiä, koska myyjiä on liikaa kysyntään nähden. Niinpä suurin osa myyjistä häviää rahaa, vaikka myynti ei kokonaan lakkaa, ja jokainen voi myydä vähän. Myynnistä saatavat tuotot eivät kuitenkaan riitä näissä järjestelmissä kulujen peittämiseen, mistä syystä suurin osa myyjistä tekee tappiollista tulosta, ja häviää rahansa sekä työpanoksensa. Verkostomarkkinoinnissa tapahtuu juuri näin, koska myyjien määrää ei rajoiteta millään tavalla, vaan pyritään sen sijaan värväämään mahdollisimman paljon myyjiä kaikille markkina-alueille.

        Rehellisessä suoramyyntiyhtiössä palkataan myyjiä vain sen verran kuin kullakin alueella kannattaa pitää. Jos yritys palkkaisi liikaa myyjiä, tekisi se tappiollista tulosta palkanmaksun vuoksi. Verkostomarkkinoinnissa ei ole tätä pelkoa, koska myyjille ei makseta palkkaa, vaan myyjät maksavat pääyhtiölle siitä, että saavat myydä heidän tuotteitaan ja värvätä lisää uusia myyjiä kilpailemaan rajallisista markkinoista kanssaan! Eikö ole ovela ja salakavala systeemi?! Verkostomarkkinoijat saadaan tekemään työtä yhdessä, vaikka jokainen heistä on toisensa kilpailija?!!

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/09/tahdotko-vahan-lisatuloja-ja-hyvan-mahdollisuuden-rikastua-ilman-mitaan-riskeja/

        Asiaahan tuo puhuu

        Höpö höpö - pelkkää schaissea suoltaa, mokoma huru-ukkeli.
        Ota esiin jesse-osiot saman kaverin jutuista, niin johan alkaa naama puonoittaa.

        Kuka tuollaista kaveria ottaisi vakavasti? Aivan, ei kukaan.

        Sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinoiden kyllästyminen

        Jos epäilet sitä, että myyjiä ei ole liikaa tuotteiden kysyntään ja asiakasmäärään nähden, niin mieti sitä, mikä säätelee myyjien määrää tietyllä alueella? Pääyhtiö ja markkinointitiimit eivät sitä tee, sillä niiden etujen mukaista on värvätä jokainen ihminen verkostomarkkinoijaksi. Sääteleekö myyjien määrää sitten ”kysynnän ja tarjonnan laki”? Toki se sen tekee, sillä myyjien määrä ei voi kasvaa loputtomiin. Kysynnän ja tarjonnan laki ei kuitenkaan estä myyjiä olemasta liikaa tietyllä alueella, jotta suoramyynti voisi olla kaikille myyjille kannattavaa yhtä aikaa.

        Kun myyjiä on liikaa kysyntään nähden, niin puhutaan markkinoiden kyllästymisestä. Verkostomarkkinoinnissa markkinat ovat jatkuvasti kyllästyneessä tilassa, kun alueella on harjoitettu verkostomarkkinointia riittävän kauan, vähintään parin vuoden ajan. Tämä ei tarkoita sitä, että myyntiä ei lainkaan tapahdu. Se tarkoittaa sitä, että samalla kun jokainen myyjä voi myydä vähän tuotteita, niin myynnistä saatavat tuotot eivät riitä kuitenkaan kulujen peittämiseen. Niinpä valtaosa myyjistä tekee työtä tappiolla ja häviää lopulta rahansa ja työpanoksensa, kun lopettaa tappiollisen liiketoiminnan. Nämä häviäjät korvataan sitten uusilla häviäjillä, ja näin loputtomassa ketjussa, jossa häviäjät tulevat sisään, ja menevät ulos verkostomarkkinoinnin heiluriovesta.

        On liiketalouteen kuuluva perustotuus, jonka mukaan jokaista myyjää kohti täytyy olla minimimäärä asiakkaita, jotta kaupankäynti kannattaisi. Jos alueella on liikaa myyjiä asiakas- ja asukasmäärään nähden, niin on selvää, että myynti ei kannata kaikkia myyjiä, koska myyjiä on liikaa kysyntään nähden. Niinpä suurin osa myyjistä häviää rahaa, vaikka myynti ei kokonaan lakkaa, ja jokainen voi myydä vähän. Myynnistä saatavat tuotot eivät kuitenkaan riitä näissä järjestelmissä kulujen peittämiseen, mistä syystä suurin osa myyjistä tekee tappiollista tulosta, ja häviää rahansa sekä työpanoksensa. Verkostomarkkinoinnissa tapahtuu juuri näin, koska myyjien määrää ei rajoiteta millään tavalla, vaan pyritään sen sijaan värväämään mahdollisimman paljon myyjiä kaikille markkina-alueille.

        Rehellisessä suoramyyntiyhtiössä palkataan myyjiä vain sen verran kuin kullakin alueella kannattaa pitää. Jos yritys palkkaisi liikaa myyjiä, tekisi se tappiollista tulosta palkanmaksun vuoksi. Verkostomarkkinoinnissa ei ole tätä pelkoa, koska myyjille ei makseta palkkaa, vaan myyjät maksavat pääyhtiölle siitä, että saavat myydä heidän tuotteitaan ja värvätä lisää uusia myyjiä kilpailemaan rajallisista markkinoista kanssaan! Eikö ole ovela ja salakavala systeemi?! Verkostomarkkinoijat saadaan tekemään työtä yhdessä, vaikka jokainen heistä on toisensa kilpailija?!!

        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/09/tahdotko-vahan-lisatuloja-ja-hyvan-mahdollisuuden-rikastua-ilman-mitaan-riskeja/

        Asiaahan tuo puhuu

        Hyviä kirjoituksia, ei ihme jos moni verkostokoijari ei halua noiden kirjoitusten ja linkkien leviävän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö - pelkkää schaissea suoltaa, mokoma huru-ukkeli.
        Ota esiin jesse-osiot saman kaverin jutuista, niin johan alkaa naama puonoittaa.

        Kuka tuollaista kaveria ottaisi vakavasti? Aivan, ei kukaan.

        Sori.

        VM-uskovainen kieltää kaikki sellaiset tosiasiat jotka sotivat hänen uskoaan vastaan. Tai ilkeämmin sanottuna, hän ei ehkä edes kykene ymmärtämään argumentteja, joilla kiistattomasti osoitetaan ettei verkostomarkkinointi voi olla yleisesti kannattavaa. Tulee mieleen Wallu Wahlroosin kokemukseen perustuvat arviot siitä populaation osasta joka nielee kaiken mitään kyselemättä, siis nämä kuuluisat VIISIPROSENTTILAISET.

        >Höpö höpö - pelkkää schaissea suoltaa, mokoma huru-ukkeli

        Näissä vastineissa on aina luonteenomaista, että kirjoitus tyrmätään roskaksi mutta ei sanallakaan mennä kirjoituksen sisään erittelemään MIKÄ siinä on roskaa tai MIKSI. Tällä tavoin voisi kirjoittaa esim. sellainen joka ei ole ymmärtänyt kyseistä kirjoitusta lainkaan.

        >Kuka tuollaista kaveria ottaisi vakavasti? Aivan, ei kukaan.

        Aivan, kuka tällaisen argumentin kirjoittajaa vakavasti ottaisikaan, MUAHAHAMUAHAHAHAAA

        Poijjaat!! Taasen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö - pelkkää schaissea suoltaa, mokoma huru-ukkeli.
        Ota esiin jesse-osiot saman kaverin jutuista, niin johan alkaa naama puonoittaa.

        Kuka tuollaista kaveria ottaisi vakavasti? Aivan, ei kukaan.

        Sori.

        Päinvastoin, erittäin hyviä pointteja verkostomarkkinoinnin paskapuheista ja tavallisen työn aliarvostamisesta.

        "Perinteistä työntekoa halveksuva ideologia

        Verkostomarkkinoinnin ideologia pitää halpana perinteisen työnteon ja etenkin matalapalkka-alojen työn. Verkostomarkkinoinnin ideana on herättää tyytymättömyyttä perinteistä palkkatyötä ja työnantajia kohtaan. Verkostomarkkinointi synnyttää jokaisessa ehdokkaassa halun olla oman itsensä pomo, joka elää muiden tekemän työn turvin rikasta elämää, eikä siihen tarvita mitään erityisosaamista.

        Verkostomarkkinoinnin ideologia vetoaa ihmisten ahneuteen, rahanhimoon ja kateuteen. Se saa heissä esiin pahansuovat piirteet, mitkä naamioituvat hyväntekemiseksi. Verkostomarkkinoinnin uhrit tietävät, mistä on kysymys, mutta rikoksen tekijät eivät tiedä totuutta tai eivät tahdo sitä kuulla, vaikka sen tietäisivätkin.

        Verkostomarkkinointi kumoaa perinteiset arvot. Se ruokkii ihmisiä rahanhimolla, ahneudella ja kateudella. Verkostomarkkinointi pyrkii tekemään ihmisistä matearialisteja, jolloin hyvinvointia mitataan varallisuuden perusteella. Ahneelle ei kuitenkaan mikään ole tarpeeksi vaan hän haluaa aina vain lisää ja yleensä muiden kustannuksella. Monet köyhtyvät ja harvat rikastuvat: siinä on verkostomarkkinoinnin periaate."
        http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/11/kristinusko-ja-pyramidipelit/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö - pelkkää schaissea suoltaa, mokoma huru-ukkeli.
        Ota esiin jesse-osiot saman kaverin jutuista, niin johan alkaa naama puonoittaa.

        Kuka tuollaista kaveria ottaisi vakavasti? Aivan, ei kukaan.

        Sori.

        Ei kannata väheksyä tai pilkata uskovia. He ovat suuri potentiaali verkostoille. Kun saarnaaja lähtee mukaan, niin lauma seuraa perässä.

        Reijo Ruotsalainen sai monet mukaan Netmissionin kautta (Helluntaiseurakuntien sisälähetys).


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Verkostomarkkinointi on huijausta alusta asti

      Verkostomarkkinointi on suunniteltu siten, että suurin osa verkoston jäsenistä häviää rahansa ja työpanoksensa ylälinjan ”johtajien” sekä pääyhtiön rikastuttamiseksi. Jokainen ”myyjä” tarvitsee alalinjaansa ja asiakkaakseen 20–30 henkilöä saadakseen edes kulunsa peitettyä. Tämä ei muutu miksikään, vaikka jäseniä olisi kuinka paljon tai vähän tahansa.

      Yhtä omansa takaisin saavaa kohti täytyy olla vähintään 20–30 muuta, jotka häviävät rahansa tai ovat pelkkiä asiakkaita ja ostavat tuotteita niiden loppukäyttäjinä. Voittoa saavia verkostoijia on siten enintään 3–5 % kaikista osallistujista. Vaikka kaikki ihmiset koko maailmassa olisivat verkostomarkkinoijia, niin tämä tilanne ei muutu. Kukaan myyjä ei voi tehdä voittoa ilman asiakkaita, eikä kaikilla verkostoijilla voi olla yhtä suurta alalinjaa. Se on matemaattinen mahdottomuus.

      Miten verkostot sitten toimivat vuodesta toiseen romahtamatta, jos ne ovat pyramidihuijausta? Siten, että häviäjien tilalle värvätään jatkuvasti lisää uusia häviäjiä. Alan vaihtuvuus on 50-75 % vuodessa ja jopa 98 % kahdessa vuodessa. Joudut siis värväämään jatkuvasti uusia jäseniä entisten luovuttua tappiollisesta liiketoiminnasta. Asiakkaatkin kaikkoavat, sillä suurin osa myynnistä tapahtuu verkoston sisään jäsenille ja heidän läheisilleen. Pääasiallinen syy ostaa tuotteita on verkostoijan tukeminen hänen liiketoiminnassaan ja toiminnan pitäminen aktiivisena.

      Verkostomarkkinointi on huijausta alusta asti siitä syystä, että se on suunniteltu toimimaan tällä tavalla. Verkostoissa levitetään tarkoituksella totuuden vastaisia tietoja liiketoiminnasta ja ansaitsemisen mahdollisuudesta, joka on värvääjien ja pääyhtiön sanojen mukaan ”hyvä”. Jos uusia verkostoijia ja jälleenmyyjiä värvättäisiin totuudenmukaisilla väitteillä, niin myyjien määrä pysyisi pienenä, eikä pääyhtiö saisi myydyksi riittävästi tuotteita ja palveluja pysyäkseen pystyssä. Sen etujen mukaista on hyväksyä ja edesauttaa totuudenvastaista markkinointia: huijata verkoston jäseniä ja levittää valheita jopa itse tuotteista, joita ei ostettaisi ilman ansaintamahdollisuutta.

      Verkostoija on orjaakin huonommassa asemassa. Hän ei saa pääyhtiöltä tai ylälinjaltaan ruokaa, vaatteita eikä kattoa pään päälle. Sen sijaan hän joutuu maksamaan siitä hyvästä, että tekee työtä ja rikastuttaa siten muita. Kaiken lisäksi hänet on saatu tekemään yhteistyötä omien kilpailijoiden kanssa. Verkostoijat rakentavat bisnestään yhdessä, eivätkä tajua sitä, että he kilpailevat toisiaan vastaan. Jokainen verkostoija muualla kuin omassa alalinjassasi on sinun kilpailijasi. Mitä järkeä on tehdä yhteistyötä ja ”auttaa kilpailijoita”? Niin – eivät ne ylälinjan verkostoijat auta ketään. He yrittävät rikastua toisten tekemän työn ansiosta ja käyttävät häikäilemättömästi muita hyväkseen. He valehtelevat, johtavat harhaan ja pettävät kaiken aikaa. Eroa heistä.

      Kun verkostosta eroaa joka vuosi vähintään puolet jäsenistä, niin häviäjien lukumäärä kasvaa pitkän ajan kuluessa yli 99 prosenttiin. Suurin syy lopettaa liiketoiminta on sen kannattamattomuus. Jos verkostoijat tekisivät voittoa ja saisivat vaikka vain vähän lisäansioita pienellä vaivalla, niin he eivät lopettaisi toimintaansa. He lopettavat sen vuoksi, että kärsivät tappiota tai pitävät työtä liian rasittavana pieniin palkkioihin nähden. Asiakkaatkin lopettavat tilaukset, kun heidän läheisensä lopettaa toiminnan. Syy tuotteiden ostamiseen on verkostomarkkinointi: yritys ansaita lisätuloja tai tulla taloudellisesti riippumattomaksi muiden tekemän työn ansiosta. Tavoitteena on rikastuminen ja varhainen eläkkeelle jääminen toisten raataessa harvojen voittajien elintason ylläpitämiseksi.

      Tee järkevä päätös ja lopeta verkostomarkkinointi, jos olet siinä mukana. Varoita muita sen sudenkuopista ja harhaanjohtavasta markkinoinnista. Ohjaa ehdokkaat ja jäsenet näille sivuille. Löydät täältä asiantuntijoiden lausuntoja, tilastoja ja tutkimustuloksia yli 20 vuoden ajalta. Vaikka tiedot ovat peräisin 10–20 vuotta sitten toimineista yhtiöistä, ei verkostomarkkinoinnin perusrakenne ja idea ole muuttunut miksikään. Se on huijausta alusta asti: suunniteltu tuottamaan valtava joukko häviäjiä, jotta pääyhtiö ja muutamat ylälinjan johtajat voisivat rikastua.

      Luettavaa

      Miten verkostomarkkinointi toimii? Kattava selonteko ja lähdeluettelo

      http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/10/miten-verkostomarkkinointi-toimii/

      Aloita yleinen kritiikki alusta asti ja lue järjestyksessä, niin silmäsi avautuvat ja huomaat, mistä verkostomarkkinoinnissa on kysymys.

      http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/hakemisto/#haku

    • Anonyymi

      Verkostomarkkinointi voi jatkua loputtomiin, kun vain saadaan värvättyä jatkuvasti lisää uusia häviäjiä entisten tilalle, jotka ovat lopettaneet toiminnan kannattamattomana.

      Alan vaihtuvuus on 90-99 % kahdessa vuodessa. Värvääminen ei siten lopu koskaan: aina on saatava uusia uhreja entisten tilalle. Unelma varhaisesta eläkkeelle jäämisestä ja rikastumisesta muiden tekemän työn turvin ei toteudu edes tiimien johtajilla.

      http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/11/lopettavien-maara-perinteisissa-liikeyrityksissa-ja-verkostomarkkinoinnissa/

      http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/13/verkostomarkkinoinnin-voittajat-ja-haviajat/

      Tiedot perustuvat monien amerikkalaisten yritysten tilastoihin ja mol.fi sivuston tietoihin (nykyinen TE-palvelut).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

      https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      6008