Mistä rahaa nopeasti?

Anonyymi

Kertokaa mulle, mistä saisin rahaa nopeasti?

Teen osa-aikatyötä ja rahaa saan kuussa n. 900€. Kuulun liittoon, mutta sieltäkään ei tule kovinkaan suurta summaa. Vuokraan menee n. 700€. Olen aikoinaan menettänyt luottotietoni tyhmyyteni takia. Otin kaverille puhelimen ja liittymän omiin nimiini, jonka seurauksena nimeni meni kun hän ei maksanutkaan laskuja mitä lupasi. Maksuhäiriön takia en ole saanut koiralle muualta vakuutusta kun kalliimmasta paikasta (Agria). Joudun maksamaan tässä kuussa koiran vakuutuksen sekä käytin koiran rokottamassa. Nyt tilanne on se että kaikki rahat menivät ja saan palkan vasta 30.4.... Ystäviltä olen yrittänyt lainata rahaa mutta heilläkään ei ole kovinkan helppo tilanne. Olen yrittänyt myydä myös tavaroita tuloksetta. Mistä revin edes jotain rahaa että pärjään loppukuun? Ei taida mikään paikka lainata ilman luottotietoja? Kuivaruokaa on kyllä onneksi kaapissa, millä pärjään hetken. Minulla on todella orpo olo kun ei ole tilillä yhtään rahaa..

33

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myy koira?

      • Anonyymi

        Se ei kyllä valitettavasti ole vaihtoehto. Hän on mulle kuitenkin perheenjäsen... Ensi kuussa ei ole yhtä kovat menot ja heinäkuussa saan veronpalautuksia. Tämä kuukausi on vaan todella tiukka..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei kyllä valitettavasti ole vaihtoehto. Hän on mulle kuitenkin perheenjäsen... Ensi kuussa ei ole yhtä kovat menot ja heinäkuussa saan veronpalautuksia. Tämä kuukausi on vaan todella tiukka..

        Onneksi olet maksanut vuokran ja sähkön - ne kaksi tärkeintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olet maksanut vuokran ja sähkön - ne kaksi tärkeintä.

        Se on kyllä totta. Mitään hengenhätää minulla ei ole, kun on kuitenkin katto pään päällä mutta jotenkin vie "turvan" pois kun ei ole tilillä yhtään rahaa.


    • Anonyymi

      Hyvä tarina. Kokeile sossun luukkua.

      • Anonyymi

        Tässä on kyllä tarina kaukana kun on totta joka sana. Sossulta ei saa, kun olen kuitenkin työelämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kyllä tarina kaukana kun on totta joka sana. Sossulta ei saa, kun olen kuitenkin työelämässä.

        Noilla tuloilla saa Kelalta jo helposti vuokratukea. Siis ainakin osan vaikka sulla on yksineläjänä liian kallis asunto kelan käyttämiin taulukoihin nähden.


    • Anonyymi

      vuokraan 700e ? Tuollahan maksais jo omakotitalon lainoja hyvin

      • Anonyymi

        Maksaisi varmasti ja jäisi helposti vielä käteen ylimääräistä, mutta mutta asuntolainaa ei taida pankki myöntää noilla tuloilla. Eikä varsinkaan jos luottotiedot mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaisi varmasti ja jäisi helposti vielä käteen ylimääräistä, mutta mutta asuntolainaa ei taida pankki myöntää noilla tuloilla. Eikä varsinkaan jos luottotiedot mennyt.

        Näinhän se vähän on...


    • Anonyymi

      Kirpputorille ja huutokauppaan kaikki roina mitä asunnosta löytyy. Esimerkiksi jos on jotain televisiota, sohvaa, Bluray -levyjä jne. niin ne kun laittaa kaikki myyntiin niin voi saada jotain. Telkkarista vaikka 80€ ja sohvasta 70€. Hyllyllinen Bluray levyjä on helposti satoja euroja. Läppäri jos on niin siitä voi saada satasenkin, että kitkuttelee sitten puhelimella vain. Tori.fi ja huutokaupat.com on sivustoja missä voi myydä.

      Luottotietojen menetys tosiaankin estää uuden velan, että raha pitäisi saada töistä tai myymällä omaisuutta kunnes luottotiedot palautuvat. Esimerkiksi toisen työn etsiminen voisi auttaa.

      Ainoa tapa saada uutta velkaa on jättää laskuja tai vuokraa maksamatta jos sellaisia on mutta niissä pitää ilmoittaa sitten velkojalle mikä on tilanne että pyytää siirtää maksuaikaa eteenpäin. Lähes kaikkien laskujen eräpäivää voi siirtää 2-3vko eteenpäin poikkeustilanteissa, ja vuokraa voi onnistua siirtämään kuun alusta vaikka kuun loppuun. Jos maksaa yli 2vko siirretyn eräpäivän jälkeen myöhässä niin tulee perintäkirje ja alkaa maksamaan sitten ja jos vuokra on maksamatta pari kk niin tulee häätö.

      Vuokraa voi korkeintaan siirtää kuun alusta kuun loppuun jos löytyy 100% varmasti raha maksaa sitten kaksi vuoraa kerralla. Jos tuo ei onnistu niin parempi olla siirtämättä vuokraa että maksaa sen enste pois ja pelailee niillä rahoilla ja laskuilla mitä jää.

      Vappuna ehkä onnistuu tyhjien kaljatölkkien keräily ulkoa.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä! Tästä oli jo paljon apua :)


    • Anonyymi

      En osaa neuvoa ja olen itsekin rahaton seuraavat kolme viikkoa, mutta halusin vain sanoa että ihan mahtavaa että pidät koirastasi hyvää huolta! :) Tsemppiä sulle!

      • Anonyymi

        Todennäköisesti ei totta, että varattomalla olisi koira. Ja jos on, mikä on todella tyhmää, pomminvarmaa, ettei vakuutusta eikä rokotuksia. Silloin parasta myydä tai antaa koira pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti ei totta, että varattomalla olisi koira. Ja jos on, mikä on todella tyhmää, pomminvarmaa, ettei vakuutusta eikä rokotuksia. Silloin parasta myydä tai antaa koira pois.

        Missä vaiheessa olen sanonut että olisin aina ollut varaton? Kyse on tästä kuukaudesta. Ja koira on se tärkein asia tässä, niin tottakai haluan pitää vakuutukset ja rokotukset kunnossa. Koira ei kärsi rahatilanteestani millään. Jos joskus menee huonommin, ei sillon heti kannata luopua ja antaa koira pois? Kun koiralla on kuitekin kaikki hyvin.


    • Anonyymi

      Laitat kymmenkunta maskia päällekkäin ja tiedustelet onko hyvä suoritus.

    • Anonyymi

      "Kuulun liittoon, mutta sieltäkään ei tule kovinkaan suurta summaa".
      Mikä liitto on niin höveli, että maksaa jotakin jäsenilleen?

    • Anonyymi

      Eli saat rahaa kuussa 900€ ja vuokraan menee 700€ ja sulla jää 200€ käyttöön?

      Muuta pienempään asuntoon, jossa halvempi vuokra?

      • Anonyymi

        Luottotiedottomuuden takia ei ole niin yksinkertaista saada asuntoa. Saan n. 900-1000€ palkkaa ja liitosta 200€ päälle. Se riittää oikein hyvin, kunhan ei ole muita suuria kuluja.


      • Anonyymi

        Ja siintä koirasta pitää luopua, se on nyt vaan fakta.


    • Anonyymi

      Myy ylimääräiset tavarat jos on?

    • Anonyymi

      https://opivaurastumaan.fi/mista-rahaa/
      Tuolta itse löysin uuden tulonlähteen, josta saan kuukausittain lisää rahaa käyttööni. Rahaa on mahdollista saada aina lisää kunhan on vaan rohkea ja tarttu erilaisiin tilaisuuksiin. Toivottavasti löydät myös itsellesi uusia tulonlähteitä:)

    • Anonyymi

      Tuolla oli muutamia asioita joihin kiinnitin huomiota.

      Mikä hyväntekijä sinä olet? Oliko kaverilta mennyt tiedot niin että sinä ostit osamaksulla hänelle puhelimen? Jos kaveri ei saa omalla nimellään kolmen vuoden osamaksua puhelimeen, niin hänellä tuskin on ollut rahaa maksaa sitä sinullakaan.

      Mitä hyväntekijöitä sinun kaverisi olisivat sinulle. Ei kenenkään tarvitse antaa lainas sinulle jotta pääset eteenpäin. Sama tässä kuin tuossa puhelinhommassa. Kun olet kussut tietosi ja olet rahaton, niin millä maksat velkaa takaisin. Parin sadan euron velan ottaminen vaikka neljäksi kuukaudeksi on helppo, mutta sen takaisinmaksu voi olla kivistä eikä vuoden maksuajassa ole mitään järkeä.

      Sitten nämä typerät kommentit jotka kuluu aina sanoa. Yksi perheenäiti oli tutustunut netissä johonkin mieheen ja jutellut villejä jo netissä. Tavatessaan he olivat sitten päättäneet mennä vähän pidemmälle. Tämä ihminen oli maksanut hotellin ja ruokansa omasta puolstaan vaikka pillua antamalla olisi saanut asian hoidettua. Sanoi ettei ollut huora vaan tekis asian muista syistä.

      Jos saa esimerkiksi syödä toisen piikkiin ja hotellihuonepäivän toisen piikkiin ja hinta on pillun antaminen niin se kannattaa on oma taloustilanne mikä tahansa. Tällä ihmisellä oli työ ja asiat kunnossa, mutta ei halunnut seksistä rahaa.

      No joo! En ole mukana

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihan rehellisesti ei mistään.

      Pikaluottofirmat ei anna riittäviä määriä eikä pankki välttämättä mitään vaikket olisi siinä hetkessä velkaa lainkaan.

      Se on vaan otettava itseä niskasta kiinni ja myönnettävä totuus. Viisauden alku on tyhmyyden loppu!

      • Anonyymi

        P.S. Päivittäisen elämän pyörittäminen velaksi on ehkä typerintä mitä ihminen voi tehdä!

        2021 olleet merkinnät on näkymässä jollain tapaa vielä 2030 vaikka niiden sanotaan poistuvan viimeisen velan poistuttua. Varmaan monet merkinnät on myös ihan itsestä kiinni!


      • Anonyymi

        Millälailla pikavippifirmat ei anna tarpeeksi? Jokainen sentti sieltä on liikaa, eikä auta ketään koskaan missään tilanteessa.


    • Anonyymi

      Osa-aikainen.
      Mitä jos ottaa toisen osa-aikaisen työn = kokoaikainen.
      Mikä estää ottamasta 2 osa-aikaista lisää niin saa 1,5 kokoaikaisen palkan.

      Tuota olen tosiaan ihmetellyt että itketään ettei saa tehdä tunteja riittävästi mutta samaan aikaa tuskaillaan kun kukaan ei lähde osa-aikaiseen hommaan.
      Ei suomessa kielletä olemasta useammassa paikassa töissä, jotkut tekevät kahta täysaikaista työtä, eli 16 tuntista päivää ja ihan sallittua.

      • Anonyymi

        Olet aivan oikeassa.
        Suomessa on runsaasti "lähihoitaja" nimikkeellä työskenteleviä ihmisiä, joiden verotettava tulo ylittää vuodessa 50 000€ rajan. Miksi? Koska he todellakin tekevät "hieman" ylitöitä ja lisätöitä.
        Tuo ala on siinä helppo, voi ihan itse päättää paljonko haluaa tienata, vaikka olisi jokaisessa työpaikassa pelkästään keikkatöissä tai vajailla tunneilla.
        Ihan sama periaate sopii monelle alalle, joskin kilpailurajoitteet työsopimuksessa saattavat hieman rajata lisätöitä, niin että ei voi olla töissä sekä Citymarketissa, että Prismassa, mutta voi olla esimerkiksi Citymarketissa ja K-lähikaupassa.
        Bussikuski voi tehdä lisätöitä taksikuskina ja moni tekeekin.
        Mutta monella ei ole sitä palavaa intoa tehdä töitä, eikä ainakaan tällaisen monimutkaisemman systeemin kanssa useampaa osa-aikaista työtä, tai osa-aikaista yhden kokoaikaisen päälle. Mutta kyllä tienestit saa ihan kohdalleen kun löytää sopivan combon tarjolla olevista osa-aikatöistä. Tietty koiran ruokinta ja kusetus täytyy sitten jotenkin ratkaistu kun huomaa olevansa jonain päivänä 18 tuntia työkeikalla parissa-kolmessa työssä. Ehkä se sittenkin kaatuu siihen koiraan.


    • Anonyymi

      No ihan ensimmäiseksi kannattaa pyytää lainaa kaverilta tai perheenjäseneltä, mutta jos se ei tuota tulosta voi lainaa lähteä hakemaan jostain netin lainapalvelusta, kuten alle linkkaamastani.

      https://www.lainaa-heti-tilille.fi/

      Suosittelen käyttämään vakuudetonta lainaa kuitenkin aivan viimeisimpänä vaihtoehtona.

    • Anonyymi

      Kulujen karsiminen on eräs tapa tasapainottaa taloutta. Voi kuulostaa kovalta, mutta luovu koirasta. Hyvinvoivan koiran pitäminen ei ole halpaa huvia.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus, mutta silti. Ei 900€ tulolla mitään lainaa saa ja hoida. Se on ihan yksinkertainen totuus. Alle tonnilla sinnittäviä on paljon ja velka ainoastaan sotkee asioita.

    • Anonyymi

      Tuo on älytöntä että ottaa puhelimen ja liittymän kaverille. Toivottavasti oli kallis puhelin ja nopealla netillä. 2021 joku iphone 12 pro max 512 maksoi 1500€ ja teran liittymä yli 50€ kk. Eikä liittymässä ollut tietenkään rajoituksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe