Ajatellaanpa, että lennetään maailman ympäri vaikka päiväntasaajaa myöten. Se tapahtuu viivasuoraa reittiä, lentäen kokoajan samaan suuntaan, mikäli sää sallii.
Mutta jos maa olisi litteä, ja käyttäisimme Gleasonin karttaa, niin päiväntasaajaa kulkeva joutuisi kokoajan kaartamaan konettaan pysyäkseen rengasmaisella tasaajalla.
Eli taas saamme aikaiseksi "salaliiton", jossa pitäisi olla mukana älyttömästi väkeä, jotka eivät ole vahingossakaan paljastaneet mitään satoihin vuosiin. Jo yli tuhat vuotta sitten osattiin purjehtia suoraan ilmansuuntien mukaan, se ei olisi ollut mahdollista Gleasonin kartan mukaan.
Gleasonin kartta on vain yksi projektio muuttaa pallon pinta paperille.
Maailman ympäri, pallo vs. lättä
57
63
Vastaukset
- Anonyymi
Käytännössä tämä on sama argumentti, kun litteään maahan uskovien "avaruuteen karkaavat lentokoneet". Mutta tässä on jotain järkeä.
- Anonyymi
Pallomaateoriassa koneen nokkaa pitäisi kokoajan laskea alaspäin että lentokone laskeutuu pallomaan kaarevuuden mukaan, eikä karkaa avaruuteen. Todellisuudessa näin ei tehdä mikä on oiva todiste litteästä maasta.
- Anonyymi
Käytännössä sitä ei tarvitse tehdä, koska käsiajossa sitä ei huomaa ja automaatti pitää lentokorkeuden tasaisena. Maa on pallo, sori vaan!
T: Lentäjä - Anonyymi
Lentääkseen korkeammalle, lentokoneen pitäisi käyttää kokoajan enemmän energiaa, eli saada työntövoimaa päästäkseen ohuempiin ilmakerroksiin. Eli käytännössä muuttua kokoajan enemmän raketiksi, sillä jossain korkeudessa ollaan jo niin ohuessa ilmassa, että aerodynamiikastakaan ei ole enää mitään hyötyä.
Sitä lentokoneet ei tietenkään tee, joten ne on helppo pitää samalla korkeudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentääkseen korkeammalle, lentokoneen pitäisi käyttää kokoajan enemmän energiaa, eli saada työntövoimaa päästäkseen ohuempiin ilmakerroksiin. Eli käytännössä muuttua kokoajan enemmän raketiksi, sillä jossain korkeudessa ollaan jo niin ohuessa ilmassa, että aerodynamiikastakaan ei ole enää mitään hyötyä.
Sitä lentokoneet ei tietenkään tee, joten ne on helppo pitää samalla korkeudella.Se korkeus missä ei voi nousta ylemmäs pelkästään siipien tuottaman nosteen avulla on Karmanin raja sadan kilometrin korkeudessa ja avaruuden määritelty raja.
Anonyymi kirjoitti:
Se korkeus missä ei voi nousta ylemmäs pelkästään siipien tuottaman nosteen avulla on Karmanin raja sadan kilometrin korkeudessa ja avaruuden määritelty raja.
ok. eli maa ei siis enää sijaitsekkaan avaruudessa vaan avaruus siis alkaa 100km pallomaan yläpuolella?
Voisitko kertoa miten korkealla tämä avaruus loppuu? Ja sijaitseeko esimerkiksi Kuu avaruudessa, vai alkaako avaruus vasta 100km kuun yläpuolella?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä sitä ei tarvitse tehdä, koska käsiajossa sitä ei huomaa ja automaatti pitää lentokorkeuden tasaisena. Maa on pallo, sori vaan!
T: LentäjäKorkeusanturit pitävät koneen siinä asennossa että se lentää vaakalentoa.
Jos Maa olisi pallo niin koneet joutuisivat liian korkealle ja sakkaisivat.
T. Liikennelentäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se korkeus missä ei voi nousta ylemmäs pelkästään siipien tuottaman nosteen avulla on Karmanin raja sadan kilometrin korkeudessa ja avaruuden määritelty raja.
Eli Ilman tiheys vähenee kokoajan noustessa korkeammalle. Mitä korkeammalle mennään, sitä nopeammin koneen pitää liikkua, jotta se saisi tarvittavan määrän nostetta ohenevasta ilmakehästä, kunnes sitten lopulta saavutetaan tämä Kármánin raja.
Tuon Kármánin rajan jälkeen ei pitäisi olla väliä kuinka nopeasti kone lentää, sillä ilmaa ei yksinkertaisesti ole, jotta sillä olisi koneen lentoon mitään vaikutusta. Kone ei siis saa nostetta mistään. Käytännössä nyt puhutaan alueesta jossa ilmamolekyylien määrä on niin vähäinen, että niillä ei ole merkitystä lentokoneen kannalta.
Eli lennolla voitaisiin periaatteessa vaikka vaikka hinata perässään laskuvarjoa ilmakehän loppumisen jälkeen, eikä se tekisi koneen lentoon muutosta.
Kármánin raja on hiukan hämäävä, sillä ilmamolekyylit ei lopu tuolla tavalla täydellisesti, vaan jopa avaruusaseman korkeudella on edelleen hiukan ilmamolekyylejä, jotka hidastavat avaruusaseman lentonopeutta. Jotta asema ei pikkuhiljaa vaipuisi takaisin maan pinnalle, sen nopeutta ylläpidetään välillä rakettimoottorien avulla. Polttoainetta tuodaan avaruusasemalle Progress-lastirakettien avulla, joilla tuodaan myös ruokaa yms. tarvikkeita.
Eri avaruusorganisaatioilla onkin määriteltynä hiukan eri korkeuksille se raja mistä katsotaan avaruuden alkavan. Tuo 100km, eli kármánin raja on kansainvälisen ilmailuliiton määritelmä. Mikään laki ei pakota määrittelemään avaruuden rajaa johonkin tiettyyn ilmakehän paksuuteen, joten esimerkiksi NASA määrittelee sen 80km korkeudelle.
Jossain menee raja, jossa lentokoneen pitäisi liikkua kiertoratanopeutta suuremmalla nopeudella, jotta voisi saada siivillensä nostetta. Itse pidän tätä aika hyvänä määritelmänä avaruuden reunalle. - Anonyymi
Delphin kirjoitti:
ok. eli maa ei siis enää sijaitsekkaan avaruudessa vaan avaruus siis alkaa 100km pallomaan yläpuolella?
Voisitko kertoa miten korkealla tämä avaruus loppuu? Ja sijaitseeko esimerkiksi Kuu avaruudessa, vai alkaako avaruus vasta 100km kuun yläpuolella?Avaruus loppuu n. 13 miljardin valovuoden jälkeen. Kuuhun on sataa kilometriä pidempi matka, joten seon avaruudessa Maan ja avaruuden reunan välissä.
Anonyymi 11.04.2021 13:57
Pallomaa teoriaa ei ole ole olemassa.
Wikipedia: "Maa on Aurinkokunnan kolmas planeetta Auringosta lukien. Maan keskietäisyys Auringosta on noin 150 miljoonaa kilometriä, eli määritelmän mukaisesti 1 AU. Maan kiertoaika Auringon ympäri on 365 vuorokautta 6 tuntia ja pyörähdysaika oman akselinsa ympäri on noin yksi vuorokausi eli 23 tuntia 56 minuuttia ja 4,10 sekuntia. Maapallon pyörähdysaika saattaa muuttua hieman luonnonilmiöiden, asteroidi-iskujen yms. tapahtumien johdosta. Muutos on silti hyvin vähäistä".
Mikäli planeettamme oli lättänä niin koko planeettamme kiertokulku ja ajanlasku
pitäisi muuttaa kokonaan?
Mitä ovat taivaalla näkyvät tähdet?
Ne ovat aurinkoja.
Anonyymilla on selvästi jokin diagnosoitava mielisairaus?
Mikäli hänet pidätettäisiin esim: Jostain väkivaltarikoksesta.
Hänet tuomittaisiin syyntakeettomana ja kuolisi vankimielisairaalan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaruus loppuu n. 13 miljardin valovuoden jälkeen. Kuuhun on sataa kilometriä pidempi matka, joten seon avaruudessa Maan ja avaruuden reunan välissä.
Miten avaruus voi loppua? Ei yhden universumin loppu tarkoita "tyhjyyden" loppumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten avaruus voi loppua? Ei yhden universumin loppu tarkoita "tyhjyyden" loppumista.
Se loppuu kun sitä kauemmas ei näy. Voimme arvioida että siellä on jotain sen takana, mutta emme voi nähdä sitä.
- Anonyymi
Delphin kirjoitti:
ok. eli maa ei siis enää sijaitsekkaan avaruudessa vaan avaruus siis alkaa 100km pallomaan yläpuolella?
Voisitko kertoa miten korkealla tämä avaruus loppuu? Ja sijaitseeko esimerkiksi Kuu avaruudessa, vai alkaako avaruus vasta 100km kuun yläpuolella?haluatko vastata kysymykseesi ? vinkki google.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeusanturit pitävät koneen siinä asennossa että se lentää vaakalentoa.
Jos Maa olisi pallo niin koneet joutuisivat liian korkealle ja sakkaisivat.
T. Liikennelentäjä.Korkeusanturi on pelkkä painemittari, sellainen ei kyllä tiedä palloudesta tai litteydestä yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeusanturit pitävät koneen siinä asennossa että se lentää vaakalentoa.
Jos Maa olisi pallo niin koneet joutuisivat liian korkealle ja sakkaisivat.
T. Liikennelentäjä.Totta. Hemmetin moni koni sakkais ja putoais sukkana alas, jos maa olisi pallo. Olisi pirun vaikeaa taiteilla siinä ilma-alassa, joka kannattelee konetta, jos se koko ajan kaartais silleen alas päin. Pallomaassa lentokoneita putoilisi tuon tuosta taivaalta. Mutta koska maa ei ole pallo, koneet voivat sakata vasta sitten, jos lentäjä itse lähtee tavoittelemaan kuuta, eli nousee ylemmäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Hemmetin moni koni sakkais ja putoais sukkana alas, jos maa olisi pallo. Olisi pirun vaikeaa taiteilla siinä ilma-alassa, joka kannattelee konetta, jos se koko ajan kaartais silleen alas päin. Pallomaassa lentokoneita putoilisi tuon tuosta taivaalta. Mutta koska maa ei ole pallo, koneet voivat sakata vasta sitten, jos lentäjä itse lähtee tavoittelemaan kuuta, eli nousee ylemmäksi.
Todella omituista höpötystä, eihän tuossa ole mitään järkeä!
Etkö tosiaankaan ymmärrä, että kone lentää juuri siinä korkeudessa, johon se asetetaan lentämään automaattiohjauksella. Ilmakehä ei todellakaan "kaarra silleen alaspäin" vaan seuraa maapallon muotoa, lapsikin tuon tajuaa! Et näköjään myöskään tiedä ja ymmärrä, mitä sakkaus tarkoittaa?
Taidat olla trollityperys! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä sitä ei tarvitse tehdä, koska käsiajossa sitä ei huomaa ja automaatti pitää lentokorkeuden tasaisena. Maa on pallo, sori vaan!
T: LentäjäAutomaattiohjaus tuli tarpeeseen vasta sen jälkeen kun Amelia Earhart oli yrittänyt lennollansa todistaa Maan olevan pallon. Lento luonnollisesti epäonnistui sillä ei sitä koneen nokkaa saa kääntää kohti Maalättyä sillä lentokone törmää silloin Maalättyn.
- Anonyymi
On vain yksi magneettinen Pohjoisnapa minne kompassin viisarit näyttävät.
Lentokoneet tottelevat sitä ja siksi päiväntasaajaa pitkin voi mainiosti lentää litteässä maassa.
T. Liikennelentäjä.- Anonyymi
Tais tulla kirjoitusvirhe. Taidat olla jooga lentäjä.
T. Matalaliitäjä - Anonyymi
Delphin kirjoitti:
Jälleen pallopäät hävisivät yhden väittelyketjun, ja maa tuli jälleen todistettua litteäksi
Missä kohden tämä tapahtui? Osoita se meille! On tainnut taas olla kostea viikonloppu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohden tämä tapahtui? Osoita se meille! On tainnut taas olla kostea viikonloppu?
Jos et sitä huomaa, niin syytä vain itseäsi. Pallopäät ovat järkijään järjettömiä sokkofantteja, jotka eivät huomaa edes ilmiselviä todisteita. Sehän on nähty jo niin monta kertaa näissä väittelyissä. Pallofantit ovat uskossaan täysin sokeita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et sitä huomaa, niin syytä vain itseäsi. Pallopäät ovat järkijään järjettömiä sokkofantteja, jotka eivät huomaa edes ilmiselviä todisteita. Sehän on nähty jo niin monta kertaa näissä väittelyissä. Pallofantit ovat uskossaan täysin sokeita!
Miksi pitää haukkua ja herjata toisinajattelijoita?
Sinulta kysyttiin, missä kohtaa voititte väittelyketjun?
Kun et tuohon yksinkertaiseen kysymykseen osannut vastata, muutit aihetta ja aloit herjaamaan vastaväittelijöitä?
Silläkö todistatte järkevyytenne ja oikeassaolemisenne?
- Anonyymi
Älä kuule pallopää höpötä. Kaikki navigointi perustuu litteään ja liikkumattomaan maahan. Jopa nasa myöntää tämän.
- Anonyymi
Laitappa linkki tähän NASAn julistukseen. Vai tarkoitatko Nasu Marttaa ?
- Anonyymi
Jos maa olisi litteä ja aurinko ja kuu kiertäisivät ympyrärataa sen yläpuolella siitä seuraisi, että kaikki maailman ihmiset asuvat pohjoisnavalla aivan keskellä maalättyä. Koska eri paikassa oleville tarkkailijoille auringon koko näyttäisi vaihtelevan rajusti riippuen siitä, kuinka kaukana se on tarkkailijasta. Lisäksi aurinko näyttäisi välillä zoomailevan kauheaa vauhtia taivaalla kun kulma kahden pisteen välillä olisi suuri ja välillä mataisi hitaasti kun se olisi kaukana ja liikkuisi tietyssä ajassa vain hieman sivuun.
Lisäksi jos joku tarkkailisi auringon liikettä sen kiertoradan ulkopuolelta (siis lähempää maakiekon reunaa) aurinko näyttäisi liikkuvan välillä itään ja välillä länteen.
Jos lättärit pitävät kiinni siitä, että maa on litteä ja aurinko kiertää sen yläpuolella ympyrärataa me kaikki olemme keskellä pohjoisnapaa - aina.- Anonyymi
Älä pallopää höpise. Voit mennä ihan itse tarkkailemaan auringon kulkua. Tuolla ulkona maa on liikkumaton litteä pinta. Pallopään mallissa pallo pyörii 1500kmh tyhjiössä eikä kukaan huomaa mitään pyörimisliikettä. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pallopää höpise. Voit mennä ihan itse tarkkailemaan auringon kulkua. Tuolla ulkona maa on liikkumaton litteä pinta. Pallopään mallissa pallo pyörii 1500kmh tyhjiössä eikä kukaan huomaa mitään pyörimisliikettä. 😂
Jostain kumman syystä Aurinko siirtyy taivaalla. Johtuisikohan se alustan kiertymisestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pallopää höpise. Voit mennä ihan itse tarkkailemaan auringon kulkua. Tuolla ulkona maa on liikkumaton litteä pinta. Pallopään mallissa pallo pyörii 1500kmh tyhjiössä eikä kukaan huomaa mitään pyörimisliikettä. 😂
Mittakaava. Maapallo pyörii silti varsin maltillista vauhtia, yksi kokonainen kierros vuorokaudessa. Maapallon mittakaavassa ihminen on kuin kirppu rantapallon pinnalla. Tuskin se kirppukaan pahemmin hetkahtaisi, jos se rantapallo tekisi yhden kierroksen vuorokauden aikana.
Ilmeisesti lättärit eivät uskaltaudu koskaan edes karuselliin, se kun on monin verroin hurjempaa menoa kuin maapallon pyöriminen. Varmaan littarin tunnistaa siitä, kun se parkuu karuselliin jotenkin jouduttuaan paniikissa "Apua, pysäyttäkää ! Tämä on liian hurjaa menoa, minä sinkoudun kohta avaruuteen !" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pallopää höpise. Voit mennä ihan itse tarkkailemaan auringon kulkua. Tuolla ulkona maa on liikkumaton litteä pinta. Pallopään mallissa pallo pyörii 1500kmh tyhjiössä eikä kukaan huomaa mitään pyörimisliikettä. 😂
Mene karuselliin ja aseta vauhdiksi yksi kierros päivässä. Ei paljoa tukka hulmua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene karuselliin ja aseta vauhdiksi yksi kierros päivässä. Ei paljoa tukka hulmua.
Mene pallopää karuselliin joka pyörii 1500kmh. 😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene pallopää karuselliin joka pyörii 1500kmh. 😂😂😂
Tarvitaan vain riittävän iso karuselli, niin se on helppoa. Jos karusellin halkaisija olisi vaikka 1500 km ei tarvittaisi kovin suurta pyörimisnopeutta tuohon. Niin ison karusellin rakentaminen tosin ei olisi helppoa, mutta onhan meillä jo yksi iso karuselli, joka pyörii sangen leppoisaan tahtiin...
- Anonyymi
Noinhan se menee.
Mutta väki jotka ei osaa hahmottaa kokonaisuuksia päässään ei tuota tajua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pallopää höpise. Voit mennä ihan itse tarkkailemaan auringon kulkua. Tuolla ulkona maa on liikkumaton litteä pinta. Pallopään mallissa pallo pyörii 1500kmh tyhjiössä eikä kukaan huomaa mitään pyörimisliikettä. 😂
Miten tasaisen liikkeen voisi huomata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tasaisen liikkeen voisi huomata?
Ihan vaan siitä että emme sinkoudu tyhjiöön 😂 maa on ja pysyy paikallaan eikä liiku milliäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan siitä että emme sinkoudu tyhjiöön 😂 maa on ja pysyy paikallaan eikä liiku milliäkään.
Oletko kuullut sellaisesta kuin painovoima ? Se pitää ihmiset ja muut maan pinnalla ja saa asiat tippumaan.
Vai oletko yksi niistä painovoimadenialisteista, joiden mielestä on uskottavampaa, että maalätty kiitää ylöspäin vähintään 6000-kertaisella valonnopeudella ja kiihtyy aina vain lisää tasaista tahtia ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain kumman syystä Aurinko siirtyy taivaalla. Johtuisikohan se alustan kiertymisestä?
Alustan kiertymisestä😂
Voi jösses te pallopäät ootte sitte niin pihalla, ku olla ja voi 🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta kuin painovoima ? Se pitää ihmiset ja muut maan pinnalla ja saa asiat tippumaan.
Vai oletko yksi niistä painovoimadenialisteista, joiden mielestä on uskottavampaa, että maalätty kiitää ylöspäin vähintään 6000-kertaisella valonnopeudella ja kiihtyy aina vain lisää tasaista tahtia ?Flat earth society on pallopäiden satiirisivusto, eli turhaan hyökkäät pallopäiden kyhäämien olkiukkojen kimppuun. Painovoima eli aika-avaruuden taittuminen on pelkkä konsepti. Aika-avaruus on pelkkä matemaattinen malli. Matemaattisen mallin taittaminen ei aiheuta yhtään mitään todellisessa maailmassa. Eli painovoimaa ei ole olemassakaan vaan asiat menevät järjestykseen niiden suhteellisen tiheyden perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Flat earth society on pallopäiden satiirisivusto, eli turhaan hyökkäät pallopäiden kyhäämien olkiukkojen kimppuun. Painovoima eli aika-avaruuden taittuminen on pelkkä konsepti. Aika-avaruus on pelkkä matemaattinen malli. Matemaattisen mallin taittaminen ei aiheuta yhtään mitään todellisessa maailmassa. Eli painovoimaa ei ole olemassakaan vaan asiat menevät järjestykseen niiden suhteellisen tiheyden perusteella.
Tiheyksien ero ei selitä sitä, miksi asiat putoavat maahan. Ilma on yhtä ohutta ylhäällä, alhaalla ja sivuilla. Kivi ei tiedä missä on alaspäin, joten pelkän tiheyseron seurauksena sen pitäisi lähteä satunnaisesti johonkin suuntaan, koska missä tahansa suunnassa on yhtä lailla harvaa ainetta (ilmaa). Ja jos heittäisit kiven ilmaan se jatkaisi matkaansa samaan suuntaan kunnes törmäisi johonkin kiinteään, tai lähtisi sinkoilemaan holtittomasti joka suuntaan.
Ainoa selitys esineiden putoamiselle, oli kyse tiheyserosta tai ei, on että kaikkialla vaikuttaa jokin alaspäin vaikuttava voima. Se on yksinkertaista maalaisjärkeä ja logiikkaa. Jos painovoimaa ei ole ainoa selitys on, että maalätty itse liikkuu jatkuvasti ylöspäin, jolloin kaikki irtain näyttää tippuvan. Ja jokainen voi itse todeta, että tavarat tippuvat kiihtyvällä nopeudella, joten maalätty ei pelkästään liiku jatkuvasti ylöspäin vaan se liikkuu koko ajan kiihtyvällä vauhdilla ylöspäin. Putoamiskiihtyvyydeksi on helppo mitata noin 9.8 m/s2, joten sillä nopeudella maalätyn liike ylöspäin myös kiihtyy jatkuvasti.
Nopeuden voi arvioidaa maan iän perusteella. Nuoren maan kreationistien mukaan maa luotiin noin 6000 vuotta sitten ja voitaneen olettaa, että tavarat putoilivat silloin siinä missä nykyään. Yksinkertaisella matematiikalla voidaan laskea, että nyt, 6000 vuoden kuluttua, maalätty liikkuu yli 6000-kertaisella valon nopeudella ylöspäin.
Siinä se. Yksinkertaista logiikkaa, maalaisjärkeä, fysiikkaa ja matematiikkaa. Joka kiistää tämän kiistää logiikan, maalaisjärjen, fysiikan ja matematiikan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiheyksien ero ei selitä sitä, miksi asiat putoavat maahan. Ilma on yhtä ohutta ylhäällä, alhaalla ja sivuilla. Kivi ei tiedä missä on alaspäin, joten pelkän tiheyseron seurauksena sen pitäisi lähteä satunnaisesti johonkin suuntaan, koska missä tahansa suunnassa on yhtä lailla harvaa ainetta (ilmaa). Ja jos heittäisit kiven ilmaan se jatkaisi matkaansa samaan suuntaan kunnes törmäisi johonkin kiinteään, tai lähtisi sinkoilemaan holtittomasti joka suuntaan.
Ainoa selitys esineiden putoamiselle, oli kyse tiheyserosta tai ei, on että kaikkialla vaikuttaa jokin alaspäin vaikuttava voima. Se on yksinkertaista maalaisjärkeä ja logiikkaa. Jos painovoimaa ei ole ainoa selitys on, että maalätty itse liikkuu jatkuvasti ylöspäin, jolloin kaikki irtain näyttää tippuvan. Ja jokainen voi itse todeta, että tavarat tippuvat kiihtyvällä nopeudella, joten maalätty ei pelkästään liiku jatkuvasti ylöspäin vaan se liikkuu koko ajan kiihtyvällä vauhdilla ylöspäin. Putoamiskiihtyvyydeksi on helppo mitata noin 9.8 m/s2, joten sillä nopeudella maalätyn liike ylöspäin myös kiihtyy jatkuvasti.
Nopeuden voi arvioidaa maan iän perusteella. Nuoren maan kreationistien mukaan maa luotiin noin 6000 vuotta sitten ja voitaneen olettaa, että tavarat putoilivat silloin siinä missä nykyään. Yksinkertaisella matematiikalla voidaan laskea, että nyt, 6000 vuoden kuluttua, maalätty liikkuu yli 6000-kertaisella valon nopeudella ylöspäin.
Siinä se. Yksinkertaista logiikkaa, maalaisjärkeä, fysiikkaa ja matematiikkaa. Joka kiistää tämän kiistää logiikan, maalaisjärjen, fysiikan ja matematiikan.Miksi yrität kasata tuota samaa flat earth societyn (lue pallopäiden) luomaa olkiukkoa ja hyökätä sitä vastaan. Painovoima eli aika-avaruuden (matemaattinen malli) taittuminen ei tee yhtään mitään todellisessa maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi yrität kasata tuota samaa flat earth societyn (lue pallopäiden) luomaa olkiukkoa ja hyökätä sitä vastaan. Painovoima eli aika-avaruuden (matemaattinen malli) taittuminen ei tee yhtään mitään todellisessa maailmassa.
Selitäpä sitten, miksi esineet putoavat maahan, jos painovoimaa ei ole ? Pelkkä tiheysero ei sitä selitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan siitä että emme sinkoudu tyhjiöön 😂 maa on ja pysyy paikallaan eikä liiku milliäkään.
Mistä sitten tiedät milloin olet liikkeellä? Jos vaikka menet junaan pimeällä, mistä tiedät onko se liikkeellä?
- Anonyymi
Siinä taas yksi pallo pää joka ei ole perehtynyt luonnon lakien toimivuuteen. Lentokoneen lentäessä suoraan, kurssi oikeasti kaartaa koko ajan johon vaikuttaa luonnon lain sallimat työntövoimat. Kun lentokone ottaa kurssiksi suoran, itseasiassa se kaartuu ja näin lentokone luulee lentävänsä suoraan. Tämä toimii siis itä-länsi suunnassa kulkemiseen. Työntövoima estää myös lentämästä jäävallin yli... Kun kone lähtee lentää maan reunan yli, työntövoima kääntää kurssia niin, että lentokone luulee lentäneensä jäämantereen eli kuvitteellisen etelänavan yli. Todellisuudessa aikavääristymä yhdessä työntövoiman kanssa ohjaa koneen kaaren kautta ihan toiseen kohtaan ja kurssi kääntyy jälleen eri suuntaan kuin maailman reuna. Tästä syystä maailman laidalta ei voi pudota kekään, eikä yksikään pääse edes kävellen maailman reunalle. Joko kylmyys, tai rotkot nielevät uskalikon kitaansa ja siihen loppuu seikkailu. Eikä tällöinkään ihminen ole riittävän lähellä maailman laitaa!
- Anonyymi
Saman pitäisi toimia myös heitetyillä kivillä ja ampuma-aseen luodelila. Eli jos heität kiven tai ammut luodin päiväntasaajan suuntaisesti myös se kaartaa ilmassa samalla tavalla. Hyvin uskottavaa, joopa joo...
- Anonyymi
Että semmoinen fantasia lähti päästäsi! Mites olis risperdal?
- Anonyymi
Mikä vitun jäävallin työntövoima? Miksi sellaista ei voi havaita jos se on siellä? Kerropa miksi tuota aikavääristymää ei havaita esim. Grönlannissa?
- Anonyymi
Joo, minäkin olen huomannut että suoraan etelään lennettäessä lentokoneen moottorit pauhaavat täysillä ja silti matka kestää ja kestää, kun taas paluumatkalla moottorit käyvät nousun jälkeen tyhjäkäynnillä ja silti matka joutuu monta kertaa nopeammin. Moottorit pitää jopa välillä kääntää peruutusasentoon ettei vauhti kiihdy ihan mahdottomaksi, ja kaikki jarrusiivekkeet ovat auki koko matkan. On se melkoinen työntövoima! Se myös aiheuttaa sen että maahanmuutto tapahtuu aina pohjoiseen päin vaikka täällä on ikävää ja kylmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, minäkin olen huomannut että suoraan etelään lennettäessä lentokoneen moottorit pauhaavat täysillä ja silti matka kestää ja kestää, kun taas paluumatkalla moottorit käyvät nousun jälkeen tyhjäkäynnillä ja silti matka joutuu monta kertaa nopeammin. Moottorit pitää jopa välillä kääntää peruutusasentoon ettei vauhti kiihdy ihan mahdottomaksi, ja kaikki jarrusiivekkeet ovat auki koko matkan. On se melkoinen työntövoima! Se myös aiheuttaa sen että maahanmuutto tapahtuu aina pohjoiseen päin vaikka täällä on ikävää ja kylmää.
"Se myös aiheuttaa sen että maahanmuutto tapahtuu aina pohjoiseen päin vaikka täällä on ikävää ja kylmää."
Mulla ei ollut mitään vaikeuksia muuttaa kauas etelään muinoin.
Suosittelen, lumesta ja kylmästä ei tarvi kärsiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman pitäisi toimia myös heitetyillä kivillä ja ampuma-aseen luodelila. Eli jos heität kiven tai ammut luodin päiväntasaajan suuntaisesti myös se kaartaa ilmassa samalla tavalla. Hyvin uskottavaa, joopa joo...
Niin tapahtuukin. Mutta koska heitetyn kiven, kuin ampuma-aseen luotikin lentää niin lyhven matkan, ettei sitä kaartumaa erota. Yksinkertaista! Horisontin jälkeen vasta olisi havaittavissa pientä kaartumaa sivulle, mutta koska horisontin nousee aina lakipisteeseen ja ilma sinertää, niin se estää näkemästä horisontin taakse. Horisontti on aina lakipisteessä, tarkastelit sitä sitten vaikka maan tasalta, tai 22-kerroksesta. Äläkä puhu lentokoneen akkunasta. Ne on linssejä ja ne vääristävät näkymää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, minäkin olen huomannut että suoraan etelään lennettäessä lentokoneen moottorit pauhaavat täysillä ja silti matka kestää ja kestää, kun taas paluumatkalla moottorit käyvät nousun jälkeen tyhjäkäynnillä ja silti matka joutuu monta kertaa nopeammin. Moottorit pitää jopa välillä kääntää peruutusasentoon ettei vauhti kiihdy ihan mahdottomaksi, ja kaikki jarrusiivekkeet ovat auki koko matkan. On se melkoinen työntövoima! Se myös aiheuttaa sen että maahanmuutto tapahtuu aina pohjoiseen päin vaikka täällä on ikävää ja kylmää.
Ei ne työntövoimat minnekään ohjaa, jos ei ole potkurissa voimaa. Potkuri tai turbiinit ovat ne, jotka sysäävät konetta eteenpäin. Työntövoimat mahdollistavat sen, että lentokone pysyy ilmassa. Työntövoima myös ohjaa kurssia ohjaajan tietämättä. Jos työntövoimia ei olisi lainkaan, lentokoneetkaan eivät ilmassa pysyis ja autot voisivat oikeesti ajaa huitsin tiipetiaan...... Työntövoimia emme silmin havaitse, eivätkä ne liikuta mitään, jos ei itse liiku jollain itse tuottamalla voimanlähteellä. Työntövoima ei ole myöskään kuten painovoima, joka liikuttaa kaikkia putoavia. Se on vain ilmassa pysymisen ja suuntauksen mahdollistava voima!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne työntövoimat minnekään ohjaa, jos ei ole potkurissa voimaa. Potkuri tai turbiinit ovat ne, jotka sysäävät konetta eteenpäin. Työntövoimat mahdollistavat sen, että lentokone pysyy ilmassa. Työntövoima myös ohjaa kurssia ohjaajan tietämättä. Jos työntövoimia ei olisi lainkaan, lentokoneetkaan eivät ilmassa pysyis ja autot voisivat oikeesti ajaa huitsin tiipetiaan...... Työntövoimia emme silmin havaitse, eivätkä ne liikuta mitään, jos ei itse liiku jollain itse tuottamalla voimanlähteellä. Työntövoima ei ole myöskään kuten painovoima, joka liikuttaa kaikkia putoavia. Se on vain ilmassa pysymisen ja suuntauksen mahdollistava voima!
Mielenkiintoista! Onko sinulla jotain linkkiä tähän "työntövoimaan"? Olen aina luullut että lentokoneen pitää ilmassa nostovoima. Meillä on sillekin laskukaava. Onko työntövoimalle jotain kaavaa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nostovoima - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne työntövoimat minnekään ohjaa, jos ei ole potkurissa voimaa. Potkuri tai turbiinit ovat ne, jotka sysäävät konetta eteenpäin. Työntövoimat mahdollistavat sen, että lentokone pysyy ilmassa. Työntövoima myös ohjaa kurssia ohjaajan tietämättä. Jos työntövoimia ei olisi lainkaan, lentokoneetkaan eivät ilmassa pysyis ja autot voisivat oikeesti ajaa huitsin tiipetiaan...... Työntövoimia emme silmin havaitse, eivätkä ne liikuta mitään, jos ei itse liiku jollain itse tuottamalla voimanlähteellä. Työntövoima ei ole myöskään kuten painovoima, joka liikuttaa kaikkia putoavia. Se on vain ilmassa pysymisen ja suuntauksen mahdollistava voima!
Eli ohjaus on työntövoima. AIka tarpeetonta venkulointia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, minäkin olen huomannut että suoraan etelään lennettäessä lentokoneen moottorit pauhaavat täysillä ja silti matka kestää ja kestää, kun taas paluumatkalla moottorit käyvät nousun jälkeen tyhjäkäynnillä ja silti matka joutuu monta kertaa nopeammin. Moottorit pitää jopa välillä kääntää peruutusasentoon ettei vauhti kiihdy ihan mahdottomaksi, ja kaikki jarrusiivekkeet ovat auki koko matkan. On se melkoinen työntövoima! Se myös aiheuttaa sen että maahanmuutto tapahtuu aina pohjoiseen päin vaikka täällä on ikävää ja kylmää.
Hieno parodia noitten littu-uskovaisten harhoihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174346
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251290Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187- 113928
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830