Moi
1.Minulla on asunto jonka olen vuokrannut, nyt pitäisi ilmoittaa vuokratulot verotuksessa, mistä näen sen ajan , mikä pitää ilmoittaa omaverossa?
Onko se 2020 vuoden alusta, vuoden loppuun vai joku muu aika?
2.Voinko vähentää asuntolainan korot verotuksessa?
-kiitos
Apua veroilmoituksen täyttöön.
5
213
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmoitat viime vuoden vuokratulon ja niihin kohdistuvat menot. Siis ajalta 1.1. - 31.12. Jos laina on kyseisestä vuokratusta asunnosta, voit vähentää
- Anonyymi
Lainan korot voit vähentää tulonhankkimisvelan korkoina. Korjaa lainan käyttötarkoitus, jos se on asuntolainana tai muuna lainana tiedoissa. Korkoja ei vähennetä suoraan vuokratulojen kuluina.
- Anonyymi
Asuntolainan korot
1) oman asunnon asuntolainan korko on osittain vähennyskelpoinen (viime vuodelta 15 % koroista)
2) sijoitusasunnon lainan (eli tulonhankkimislainan / sijoituslainan) korko on 100 % vähennyskelpoinen
3) muiden "asuntolainojen" korko ei ole vähennyskelpoinen - Anonyymi
Kiitos kaikille kun olette vastailleet!
-Tämä on vähän uutta minulle niin kaikki vielä hakusessa.
Kysyisin vielä:
3. Voinko vähentää verotuksessa myös kerrostalo osakkeen korjaukseen käytettyä lainaa? Joka asuntoon vaihdettiin lasit ym korjausta tehtiin jonka takia samalla kun maksan hoitovastikkeen , maksan myös "pääomavastike" nimellä olevaa maksua eli lyhennän lainaa joka on otettu korjausta varten.
Voinko tämän vähentää verotuksessa kokonaan?
4.Maksan myös autopaikasta joka on vuokralaisen käytössä, voinko tämän vähentää verotuksessa?
-Jos voin nämä vähentää niin missähän kohtaa veroilmoituksessa?
-Iso kiitos teille.- Anonyymi
Saat vähentää tulon hankkimisesta aiheutuneet kulut, kuten autopaikan kulut. Tulot ja kulut vähennät omaverossa vuokratuloissa tai paperilla lomakkeella 7H.
Tutustu veon sivuihin asiasta. Esim. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/vuokratulot/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247