Moi
1.Minulla on asunto jonka olen vuokrannut, nyt pitäisi ilmoittaa vuokratulot verotuksessa, mistä näen sen ajan , mikä pitää ilmoittaa omaverossa?
Onko se 2020 vuoden alusta, vuoden loppuun vai joku muu aika?
2.Voinko vähentää asuntolainan korot verotuksessa?
-kiitos
Apua veroilmoituksen täyttöön.
5
178
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmoitat viime vuoden vuokratulon ja niihin kohdistuvat menot. Siis ajalta 1.1. - 31.12. Jos laina on kyseisestä vuokratusta asunnosta, voit vähentää
- Anonyymi
Lainan korot voit vähentää tulonhankkimisvelan korkoina. Korjaa lainan käyttötarkoitus, jos se on asuntolainana tai muuna lainana tiedoissa. Korkoja ei vähennetä suoraan vuokratulojen kuluina.
- Anonyymi
Asuntolainan korot
1) oman asunnon asuntolainan korko on osittain vähennyskelpoinen (viime vuodelta 15 % koroista)
2) sijoitusasunnon lainan (eli tulonhankkimislainan / sijoituslainan) korko on 100 % vähennyskelpoinen
3) muiden "asuntolainojen" korko ei ole vähennyskelpoinen - Anonyymi
Kiitos kaikille kun olette vastailleet!
-Tämä on vähän uutta minulle niin kaikki vielä hakusessa.
Kysyisin vielä:
3. Voinko vähentää verotuksessa myös kerrostalo osakkeen korjaukseen käytettyä lainaa? Joka asuntoon vaihdettiin lasit ym korjausta tehtiin jonka takia samalla kun maksan hoitovastikkeen , maksan myös "pääomavastike" nimellä olevaa maksua eli lyhennän lainaa joka on otettu korjausta varten.
Voinko tämän vähentää verotuksessa kokonaan?
4.Maksan myös autopaikasta joka on vuokralaisen käytössä, voinko tämän vähentää verotuksessa?
-Jos voin nämä vähentää niin missähän kohtaa veroilmoituksessa?
-Iso kiitos teille.- Anonyymi
Saat vähentää tulon hankkimisesta aiheutuneet kulut, kuten autopaikan kulut. Tulot ja kulut vähennät omaverossa vuokratuloissa tai paperilla lomakkeella 7H.
Tutustu veon sivuihin asiasta. Esim. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/vuokratulot/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as973664Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna303180- 583145
- 612935
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)632788Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642750On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632484Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802301- 452152
- 692148