Kummassa paikassa sä oikein asut😂.. Toinen sanoo toista ja toinen lähde toista, mutta Okei, kyllä mä tiiän paljon, mutta niin säkin IHMEEN... paljon😔....
Niinpä niin..
14
112
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on muuttanut toiseen asuntoon mutta samalla kadulla? Mun osoitetiedot ovat ihan retuperällä, olen yrittänyt saada niitä päivitettyä operaattorin sivuilta mutta eivät päivity. Mutta eipä tämä mulle ollut, koska en tiedä oikein mitään mistään.
- Anonyymi
Maistraatti hoitaa osoitteen muutoksen
Se tulee useimmiten muuttoilmoituksen yhteydessä hoidettua - Anonyymi
Laskutusosoitteen muutos
Pääsääntöisesti päivitämme paperilaskujen toimitusosoitteen automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.
Tarkista laskutusosoitteesi (katuosoite ja paikkakunta) OmaElisassa >
Jos olet kieltänyt Postia luovuttamasta osoitetietoja ja haluat muuttaa niitä, tai laskutusosoitteessasi on jotakin korjattavaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Mikäli olet pelkästään liittymän käyttäjä ja liittymän omistaa esim. työnantajasi, laskutusosoitteen muutoksen voi tehdä vain liittymän omistaja.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/osoite-tai-asiakastietojen-muutos/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskutusosoitteen muutos
Pääsääntöisesti päivitämme paperilaskujen toimitusosoitteen automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.
Tarkista laskutusosoitteesi (katuosoite ja paikkakunta) OmaElisassa >
Jos olet kieltänyt Postia luovuttamasta osoitetietoja ja haluat muuttaa niitä, tai laskutusosoitteessasi on jotakin korjattavaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Mikäli olet pelkästään liittymän käyttäjä ja liittymän omistaa esim. työnantajasi, laskutusosoitteen muutoksen voi tehdä vain liittymän omistaja.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/osoite-tai-asiakastietojen-muutos/Miksi muuttoilmoitus kannattaa tehdä?
Muuttoilmoitus on tehtävä Postille, jotta postisi voidaan toimittaa oikeaan osoitteeseen viiveettä.
Ilmoita meille osoitteenmuutoksesta heti, kun tiedät muuttavasi. Tilaa samalla Muuttopostipalvelu, niin saat vanhaan osoitteeseen saapuvat postisi ohjattua uuteen osoitteeseen.
Voit tehdä samalla myös lakisääteisen muuttoilmoituksen Digi- ja väestötietovirastolle. Sen perusteella määräytyvät mm. verotuskunta, äänestyspaikka ja joidenkin sosiaaliturvaan liittyvien palvelujen saanti.
Muuttoilmoitus täytyy tehdä maistraateille aina, kun muuttaa pysyvästi asunnosta toiseen tai kun tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa kestää yli kolme kuukautta. Tiedot välittyvät automaattisesti myös monille muille organisaatioille (ks. alla kohta Osoitteen päivittyminen).
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/omat-tiedot/osoitteenmuutos-henkiloasiakkaille
- Anonyymi
Teen muuttoilmoituksen, mutta osoitetietoni ovat kai salaiset.
- Anonyymi
Kai? Et tiedä
Oletko pyytäny tietojesi
Salausta?
Tietojen luovuttamisen kieltäminen
Jokaisella on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen suoramarkkinointia, henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten sekä asiakasrekisterin tai muun vastaavan rekisterin päivitystä varten. Lisäksi jokaisella on oikeus kieltää yhteystietojensa luovuttaminen yhteys-, osoite- tai muuna vastaavana tietopalveluna.
Väestötietojärjestelmään voidaan kaiken kaikkiaan merkitä henkilölle
suoramarkkinointikielto
yhteystietojen luovutuskielto
asiakasrekisterin päivityskielto
sukututkimuskielto
henkilömatrikkelikielto
Tietojen luovuttamisen voi kieltää Tarkasta tietosi! -palvelussa tai ilmoittamalla asiasta puhelimitse tai vapaamuotoisella kirjeellä Digi- ja väestötietovirastoon. Tarkasta tietosi! -palveluun voi kirjautua henkilökortin tai verkkopankkitunnusten avulla.
Huomaa, että puhelinmarkkinoinnin rajoitusta ei voi tehdä väestötietojärjestelmään, koska sinne ei tallenneta puhelinnumeroita.
Kiellot ovat henkilökohtaisia ja ne ovat voimassa toistaiseksi eli kieltoja ei tarvitse uusia esimerkiksi asunnon muuton vuoksi.
https://dvv.fi/tietojen-luovuttamisen-kieltaminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai? Et tiedä
Oletko pyytäny tietojesi
Salausta?
Tietojen luovuttamisen kieltäminen
Jokaisella on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen suoramarkkinointia, henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten sekä asiakasrekisterin tai muun vastaavan rekisterin päivitystä varten. Lisäksi jokaisella on oikeus kieltää yhteystietojensa luovuttaminen yhteys-, osoite- tai muuna vastaavana tietopalveluna.
Väestötietojärjestelmään voidaan kaiken kaikkiaan merkitä henkilölle
suoramarkkinointikielto
yhteystietojen luovutuskielto
asiakasrekisterin päivityskielto
sukututkimuskielto
henkilömatrikkelikielto
Tietojen luovuttamisen voi kieltää Tarkasta tietosi! -palvelussa tai ilmoittamalla asiasta puhelimitse tai vapaamuotoisella kirjeellä Digi- ja väestötietovirastoon. Tarkasta tietosi! -palveluun voi kirjautua henkilökortin tai verkkopankkitunnusten avulla.
Huomaa, että puhelinmarkkinoinnin rajoitusta ei voi tehdä väestötietojärjestelmään, koska sinne ei tallenneta puhelinnumeroita.
Kiellot ovat henkilökohtaisia ja ne ovat voimassa toistaiseksi eli kieltoja ei tarvitse uusia esimerkiksi asunnon muuton vuoksi.
https://dvv.fi/tietojen-luovuttamisen-kieltaminenMuistilista
Turvakiellon hakeminen edellyttää kirjallista hakemusta.
Hanki hakemuksen liitteeksi uhkaa todentavat asiakirjat.
Tarkista, että olet allekirjoittanut hakemuksen ja sinulla on tarvittavat suostumukset (esim. samalla hakemuksella olevilta täysi-ikäisiltä hakijoilta ja alaikäisten lasten muilta huoltajilta).
https://dvv.fi/turvakielto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistilista
Turvakiellon hakeminen edellyttää kirjallista hakemusta.
Hanki hakemuksen liitteeksi uhkaa todentavat asiakirjat.
Tarkista, että olet allekirjoittanut hakemuksen ja sinulla on tarvittavat suostumukset (esim. samalla hakemuksella olevilta täysi-ikäisiltä hakijoilta ja alaikäisten lasten muilta huoltajilta).
https://dvv.fi/turvakieltoTurvakieltoa voi hakea henkilö, jolla on perusteltu ja ilmeinen syy epäillä itsensä tai perheensä terveyden tai turvallisuuden olevan uhattuna. Tällaisia tilanteita voisivat olla esimerkiksi todistajansuojelutilanne, perheväkivaltatilanne tai toimiminen sellaisessa ammatissa, jossa henkilö joutuu kokemaan säännöllistä vakavan fyysisen väkivallan uhkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvakieltoa voi hakea henkilö, jolla on perusteltu ja ilmeinen syy epäillä itsensä tai perheensä terveyden tai turvallisuuden olevan uhattuna. Tällaisia tilanteita voisivat olla esimerkiksi todistajansuojelutilanne, perheväkivaltatilanne tai toimiminen sellaisessa ammatissa, jossa henkilö joutuu kokemaan säännöllistä vakavan fyysisen väkivallan uhkaa.
Turvakiellon pystyy tekemään ainoastaan rikosilmoitusta vastaan. Osoitetiedot voi laittaa salaiseksi, mutta ne saa aina jostain mikäli ei ole tehnyt asiasta rikosilmoitusta.
Plaap.. Plaap... Tässä ketjussa ei ollut mistään tälläisesta kyse🤦♀️
- Anonyymi
No sä et pidä kyllä kovin matalaa profiilia, kaikkihan sut tietää.
- Anonyymi
heh, en tiedä paljonkaan, jos miettii, jotenkin,
miettii koko elämääni, se on työ, ja, "rohdot" siinä kaikki, aivan kaikki,
eikä lukeminen, ole kaikki, jos luen, niin, kaikesta lukemastani jää tietoa,
5% aivoihin, ja sekin unohtuu ajan myötä,
jotenkin, ihmisen aivot rupeavat väkisin vanhenemaan 40 vuotiaana,
ihminen, ei kaikesta huolimatta, ole pitkäikäinen, koska, esim.
elinikää pidentäviä lääkkeitä ei ole tullut vieläkään, sillä jos lääke estää
fyysisiä ja henkisiä sairauksia, ja pidentää huimasti ihmisen elinikää,
niin, lääkeyhtiöt EIVÄT pidä siitä sillä niiden tarkoitus, on ansaita rahaa,
rahaa, ja rahaa, mielettömiä määriä,
niin, paljon lopulta että sitä kaikkea mammonaa ja valtaa,
käytetään ihmiskuntaa vastaan, ja, se on tapahtunutkin,
en tiedä,
luultavasti, jo kauan, kauan aikaa,
mutta,
mutta,
ei lukeminen, mutta myöhemmin aivojumppa, näyttöpäätteellä,
joka päivä, :)
sillä jos esim, parannetaan systemaattisesti aivan kuin kuntosalilla nostetaan,
painoja, kevyemmästä raskaampaan, kuitenkaan ei liian raskaaseen,
koska se rikkoo paikat, ;) hyvä vinkki aivan kaikille, =)
niin, samalla tavalla aivojumppa tekee, sen,
eli, loogista, hmm.. sitten verbaalista, (sosiaaliseen vaikuttavaa) ja, yksi,
tärkeimmistä vaikka aika monen jutut ovat hömppä pömppää,
ja, sitten, se tärkein eli aivojen hippokampus, eli muistia ja muistia ja muistia,
vain lisää ja lisää,
että muut aivojen osat toimivat paremmin, ja tässä on tärkeää aivojen nopeus,
ottaa tietoa vastaan,
eli, mitä parempi muisti ja aivojen prosessointikyky, 1 1
on, 2, eli siinä on 2 aivojen tärkeintä osa-aluetta,
ja, se toteutuu on saatava töpseli pistororasiaan, ja seinään kiinni,
eli, virtaa kehooni aivojen fyysistä ja henkistä toimintaa parantamalla,
mikä vaikuttaa lopulta koko kehoon,
eli, 1 1 =2 ja a vot! =)
mutta, että nämä toteutuvat, siinä menee luultavasti 5 vuotta, =/
ja, 20 vuotta olen jo vain ventannut ja odottanut, ja tuhlannut elämääni, =/
mutta, elämä on elämää, =/
joillain parempaa, joillain mitä hienointa, kunnes kolhut suuremmat elämän,
sekä fyysisen ja henkisen,
pistävät arvojärjestyksen elämän uudestaan uusiksi, ja, saa arvostamaan,
itse, tärkeintä, eli elämää,
mutta, peikko, elämän olen, iso pää täynnä ajatuksia, sanomattomia,
ja, vain kohtalaisen heikko keho, =/
jotenkin, jotenkin,
haluaisin olla paljon enemmän, jos se vaatii leikkausta, ja, aivan uutta, mieleeni tai
kehooni laitettavan,
otan sen,
sillä 120 vuotta on ihmisen suurin maksimaalinen elinikä,
silloin vain yksinkertaisesti keho hajoaa viimeistään,
=/
joten, ei minulla ole muuta vaihtoehtoa, ja, jos elämä, jos, se minulle,
on tosiaan, todellakin minulle, suotu, on, onneni takia,
ja, on suotu,
niin, otan sen,
sillä, elämäni on ollut, kammottavaa, sen jälkeen kun olen ollut melkein,
vuoden sänkypotilaana täysin,
ennen sitä kuvittelin kaikenlaista hyvää ihmisistä, ja lapsen
maailman yksinkertaisen kun omistin ja se jatkui liian pitkään,
jolloin herätys on ollut liian myöhäinen,
joskus, miettii, että ihmisten kanssa täytyy olla äärimmäisen tarkka mitä
sanoo, sillä ihmiset tappelevat verisesti maailman mammonasta, vaikka se,
olisi almuja, elämän, ja, vain 2% kaikesta 98% maailman omaisuudesta,
en yhtään ihmettele että tietty porukka on nauranut vain nauramistaan,
vuosisadasta toiseen,
sillä se että tapellaan, verenhimo silmissä 2%, almuista mitkä mukiin ruosteiseen,
laitetaan, niin, se ällistyttää minua vieläkin, =/
ja, jos, ihmiset saavat kyberneettisiä osia tai kykevät massatuottamaan
erittäin kehittyneitä robotteja,
ja, vaikka ihminen on älykkäämpi ja viisaampi kuin koskaan,
ei, se koskaan tyynnytä ihmisen verenhimoa,
ihminen on kautta historian ollut erittäin verenhimoinen,
ja, jos sanon että maailman sota, on ollut niinkin vähästä kiinni,
kuin lintuparvesta tutkassa, ja ydinpommi vain napin painalluksen
päästä painamisesta,
niin, en tiedä uskooko sitä moni,
mutta, ei se tieto, ei se viisaus, ei se älykkyys,
kun on sydämen sivistystä itsellä,
niin, sillä rakennetaan kaikki maailman mahtavimmat paikat, ja asiat,
maailman,
ei, sillä että 98% maailman omaisuudesta, on jossain, jossain, vain, =/
ja, en tiedä,
minä olen pitkästä aikaa iloinen,
että, saisin vain elämäni takaisin,
ja, sillä elämällä haluaisin vain olla viisaampi ja fiksumpi,
ja, heh, vantterampi, kuin ketterin gaselli,
mutta, sen aika näyttää,
mutta, kaikesta huolimatta olen kiitollinen että olen tässä, =)
ja, se on suurin lahja elämän, mitä olen koskaan saanut, =)
ja, en tiedä ketä on sanonut,
sen,
luultavasti epäilisin että Albert Einstein,
että kun ihminen kuolee kuolee kaikki, sen älykkyys ja viisaus,
ja, se on mitä suurinta haaskausta elämän,
ja, Albert Einstein on sanonut että jos kolmas maailmansota tulee,
niin, sen jälkeen tapellaan kepein ja kivin,
eli, maailma menee takaisin luolakauteen, lyhyesti sanottuna, =/
ja, sitäkin että charlie chaplinkin ja monet muut, hyviä ihmisiä,
kolkon, elämän, vain, =/- Anonyymi
Tsori, ei jaksanut lukea:) etkä oo edes oikeaaaaa😂
- Anonyymi
Jos on varaa valita niin ihminen asuu siellä missä on pienempi kunnallisveroprosentti. Yksinkertaista :)
- Anonyymi
Sairaalloisesti seuraat missä joku on.hae apua pian.!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161