Psykoottisuus, epätodellisuus ja MS-tauti

Anonyymi

Onko kenelläkään muulla liittynyt pahenemisvaiheeseen ”psykoottisuutta”, mikä oireilee lähinnä itkuherkkyytenä, pahoinvointina, pelkona, epätodellisena olona, epäluuloisuutena, tututkin ihmiset voi tuntua oudolta, väsymys on voimakas.
Mitään ääni- tai kuuloharhoja ei ollut, mutta ekana yhteyttä psykiatrialle ja lääkitystä oireisiin.

Tätä kesti reilun viikon ja alkoi helpottamaan ihan ilman lääkehoitoa.
Fyysisiä oireita lähinnä tällä hetkellä, kuten huimausta, lihasten väsymistä ja kipuja siellä sun täällä.

3

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki on mahdollista, mutta melkon harvoin MS psykoosin kaltaisesti oireilee.
      Tulee mieleen, voisko vaan väsymys ja uupumus olla syynä. Sitä kun ei sitten pidä sekoittaa terveiden vähän huonoihin yöuniin.

      Monisairas

    • Anonyymi

      Niin kyllä minulla on välillä itkuherkkyyttä juu..ja jonkinlaista huonoa oloa mutta niin minulla on kyllä vähän muitakin sairauksia rasittamassa.. En usko että minulla on kuitenkaan varsinaista psykoosia ollut vaikka tuntuu ikävästi jotkut pikkuasiat liian tärkeiltä että tulee harmistumisen puuskia kuin nuorella tai vähän kuin pikku lapsella..Että ehkä ne on vähän sellaista takaumaa,taantumaa henkisesti kun kehollakin tai ehkäpä aivoullakin pientä huonoa oloa ,ehkä ms-pahenemisvaihettakin??.Mutta näin korona aikaan tuntuu että voisi olla myös jonkinlaista yksinäisyyteen vähän harmistumista..?että tulee iostain pienestä ylikiukkua vaikka ei sitä haluaisikaan,mutta kun ei pysty purkamaan jotenkaan kehittävästi ärsytystään ...puhumalla esim. jollekin kun ei voi kokoajan valittaa vaan sekin pitää olla jotenkin tietyn ajan valitusta vain, kun toiselle suuntautuu..En tiedä tekevätkö lääkkeet minut hieman ärsyyntyneeksi esim?kun keho ei saa lääkkeiden takia ihan olla rauhassa??..No sori tästä ei tainnut olla erityisemmin apua,mutta niin ei kai minullakaan oikein niin hyvältä tunnu syödä somatiikan ja neurologian lääkkeitä että jotenkin tuntuu että ne minulla ehkä lisää ärsyyntyvyyttä ja keskittymiskyvuttömyyttä ..?.Ikävää jos tunnet vielä psykoottisuutta kun se on jo realiteeteista erossa oloa,ei varmaankaan mukavaa..!

    • Anonyymi

      Minulla on nuo kaikki oireet ja vähän lisääkin. Yksi oire on että minun aivoja käytetään vara-aivoina asia joka hieman askarrutaa on se että miten pirun tyhmä on se joka tarvitsee vara-aivoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe