Onko Suomi24 tehty Rectilla?

Anonyymi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16894817/onko-s24-tehty-reactilla

Olipas KAUHEA ja ASIATON kysymys, kun kerkesi ehkä 10 minuuttia olla palstalla! Kyllä nyt joku otti ihan hirveästi nokkiinsa tästä rasistisesta ja laittomasta kysymyksestä!

Mutta itse asiaan. Onko S24 tehty Reactilla vai millä? Ainakin kaveri niin väittää. Mistä sen näkee?

11

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei oo, mulla on React:in selaimen lisäosa React Developer Tools ja se ei pala näillä sivuilla.

• Anonyymi

Ihan sama millä tämä on tehty, mutta yksi asia on varma; suomi24 jättää pahanmaun joka ikisen suuhun.

• Anonyymi

Toisin kun yllä sanotaan, niin react dev tools kyllä tunnistaa sivut. Jos ei usko, niin voi ihan itse käydä kurkkaamassa selaimen debuggerilla

• Anonyymi

Eipä ne mitään osaa tarkistaa, kunhan veikkailevat niitä näitä, mutta minäpä tarkistin ja sanomasi pitää paikkansa.

• Anonyymi

No niinpä onkii. Mä luen aina Incogniiitossa (jossa lisäosa ei käytössä), niin kävin tuolla normipuolella vaan kokeilemassa, mutta ilmeisesti en katsonut tarpeeks pitkään. Syttyhän se!

• Anonyymi

Siis React on SPA (single-page app) sovellusten tekoon. Suomi24 ei ole SPA.

Veikkaisin ASP.NET:tiä tai vastaavaa

• Anonyymi

Suomi24:n taustajärjestelmä tietääkseni on tehty Drupalin varaan mikä ohjelmoitu PHP-kielellä.

Voi siinä jotain Javascriptille käännettyä hässäkkää olla myös Reactia käyttämässä edustalla mutta tuon osuus kokonaisuudesta on hyvin vähäinen.

• Anonyymi

Miksi sivun koodissa sitten on

div id="react-root"

• Kyllä front puoli on tehty reactilla.
      Käytössä näyttäisi olevan myös styled-components.

Palvelin näyttäisi olevan express joten varmaan server side rendering käytössä.

• Anonyymi

"Onko S24 tehty Reactilla" ?

Ensinnäkin, mitään Reactia ei ole edes olemassa.

Ehkä Tarkoitat React.JS:ää, joka on luokkakirjasto JavaScript -ohjelmointikieltä varten (samoin kuin Node.JS ja Angular.JS).

Toisekseen, nuo ovat ohjelmointivälineitä selaimeen ladattavaan aineistoon. Palvelinpäässä on sitte omat työvälineensä (ja ne useimmin käytetyt EIVÄT ole ainoita vaihtoehtoja eivätkä edes parhaita !)

• Anonyymi

Selvitähän itsellesi aivan ensin mikä on Node.js, ennen kuin alat enempää pätemään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7422
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2366
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43