Miksi kaksinkertainen asennus?

Anonyymi

Asensin juuri Windowsin tiistaipäivityksen. Se asentui kaksi kertaa. Ensin ilmoitus: Asennetaan 0 - 100 %, sitten noin puolen minuutin odotus ja sama uudestaan: Asennetaan 0 - 100 %.

Lopuksi uudelleen käynnistäminen ja asennuksen viimeistely. Mistä johtuu asentaminen kahteen kertaan? Miksei saman tien järjestetä kolminkertaista asennusta?

27

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vaikka kaikki ei onnistunut kerralla.
      Microsoftin paikkatiistai toi korjauksen 108 haavoittuvuuteen – mukana useita kriittisiä korjauksia

      • Anonyymi

        W10 on kimurantti tapaus!


      • Anonyymi

        KAKSINKETAANEE VAKOILU!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAKSINKETAANEE VAKOILU!

        Mene sinä ketaanee takaisin apukouluun.


    • Anonyymi

      Ei se tee kahta kertaa samaa asiaa, vaan paketissa tulee useampi toinen toisistaan riippuvainen erillinen asennus. Kakkososa voidaan asentaa vasta kun ykkösosa on loppuun asti asennettu ja se näkyy asennusta seuraavalle niin että prosentit juoksee useamman kerran nollasta sataan.

      Ihan normaalista asiasta on siis kysymys - ei syytä huoleen.

      • Anonyymi

        Kuvittelin tähän asti, että ensimmäisellä asennuksella tarkistetaan, onnistuuko asennus laitteelle.


      • Anonyymi

        W10 vakoilee ihan kaiken!


      • Anonyymi

        Asenna Ubuntu! se toimii!


      • Anonyymi

        Aivan näin. Samalla tavalla tuli 8.1:n päivitykset. Ensin suurempi päivitys ja senjälkeen pienempi päivitys.


    • Anonyymi

      Sellaista se on kun persjalkainen takarivin taavetti rupeaa pohtimaan yli hilseiden juttuja. Anna hevosen miettiä. Hevosella on iso pää.

      • Anonyymi

        Kommenttisi on samaa tasoa kuin palstan oikeikirjoitusihmeen eli täysin hyödytön kenellekkään.


      • Anonyymi

        Oudolsuvaa tuo vittuilu!


    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa asennusta on pakko käynnistää uudelleen koska muuten ei pysty asentamaan ring-0 eli privilege level 0 tason ajureita. Koska käyttöjärjestelmän pitää saada oikeudet jotka ylittävät muiden ohjelmien oikeudet.

    • Anonyymi

      Unohdit, että joskus muuten tulee kolminkertainen asennus, seuraavasti:

      1) Windows update lataa päivitykset, ja ilmoittaa asentavansa ne. Sitten kun windows-update näyttää 100% asennettu, niin se pyytää boottaamaan koneen

      2) Tulee siniruutu, ja windows ilmoittaa asentavansa päivityksiä

      3) siniruutu poistuu, ja nyt vasta windows itse asiassaa boottaa, ja tulee taas siniruutu, joka ilmoittaa asentavansa päivityksiä, taas

      Yleensä ei kohdan 3 jälkeen enää tule boottia, vaan windows käynnistyy normaalisti, mutta poikkeuksia on, vaikkakin harvoja

      • Anonyymi

        Toki niitä jonossa olevia ja toistensa olemassaolosta riippuvaisia asennuspaketteja voi olla useampiakin. Installeri vahtii että seuraavaa palasta yritetään asentaa vasta kun se edellinen palanen on loppuun asti asennettu. Mitä harvemmin konettaan päivittää sitä pitempiä niistä tapahtumista tulee kun jonossa on tavaraa ihan ruuhkaksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki niitä jonossa olevia ja toistensa olemassaolosta riippuvaisia asennuspaketteja voi olla useampiakin. Installeri vahtii että seuraavaa palasta yritetään asentaa vasta kun se edellinen palanen on loppuun asti asennettu. Mitä harvemmin konettaan päivittää sitä pitempiä niistä tapahtumista tulee kun jonossa on tavaraa ihan ruuhkaksi asti.

        Niin, mutta Linuxissa ei ole näin. Kaikki menee kerralla, ja kone pitää bootata vain jos asentuu kernel tai jokin kernel-moduuli...


      • Anonyymi

        Minulla Asetukset/ Update -näytössä on näkynyt: 1) lataaminen, 2) Asennus 0-100 % 3) Asennus 0-100 %, 4) Uudelleenkäynnistys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki niitä jonossa olevia ja toistensa olemassaolosta riippuvaisia asennuspaketteja voi olla useampiakin. Installeri vahtii että seuraavaa palasta yritetään asentaa vasta kun se edellinen palanen on loppuun asti asennettu. Mitä harvemmin konettaan päivittää sitä pitempiä niistä tapahtumista tulee kun jonossa on tavaraa ihan ruuhkaksi asti.

        Tuo tuollainen "harvemmin päivittäminen" ei windows 10 ole enää mahdollista, sillä windows 10 antaa estää, tai siis siirtää päivityksiä vain viikolla eteenpäin, jonka jälkeen ne vain tulevat.

        Ainoa tapa estää windows 10 päivitykset kokonaan on irrottaa kone netistä, tai asentaa jokin erillinen softa joka estää kaikki windows 10 päivitykset ihan kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki niitä jonossa olevia ja toistensa olemassaolosta riippuvaisia asennuspaketteja voi olla useampiakin. Installeri vahtii että seuraavaa palasta yritetään asentaa vasta kun se edellinen palanen on loppuun asti asennettu. Mitä harvemmin konettaan päivittää sitä pitempiä niistä tapahtumista tulee kun jonossa on tavaraa ihan ruuhkaksi asti.

        Itse päivitän omaa Linux konettani "harvemmin", sillä olen ottanut siitä automaattipäivityksen kokonaan pois päältä, ja päivitän sitä vain käsin aina silloin tällöin.

        Siinä on niin paljon erilaisia sovelluksia ja muita työkaluohjelmia, yhteensä lähes 5.000 pakettia, niin joskus kaikki päivitykset yhteensä voivat kooltaan olla jopa yli 1Gt.

        Kaikkien (1Gt) päivitysten lataukseen menee n. 15 minuuttia, ja itse päivitys myös n. 15 minuuttia, sillä olen muuttanut Linuxin päivitysjärjestelmän sellaiseksi että se käyttääkin RAM-levyä, (ramdiski) niin kiintolevy ei tällöin raksuta koko ajan edestakaisin, koska kaikki päivitykset ovatkin RAM-levyllä, tavallisen kiintolevyn sijasta.

        Tämä toiminne myös säästäisi SSD -leyvä ja sen kulumista huomattavasti, edellyttäen että olisin asentanut Linuxin SSD -levylle, mille ei ole tarvetta koska Linux boottaa tavalliselta 7200rpm RAID1 -levyjärjestelmästä todella, todella nopeasti.

        Mikään tällainen ei windows 10 (tietekään) ole mahdollista, koska windows 10 boottaa itsensaä kesken päivitysten, ja jatkaa sitten päivityksiä uudelleen bootin aikana, niin RAM-levyn (ramdiski) sisältö tuhoutuisi bootin johdosta.

        On se Linux vaan näppärä, ketterä ja nopea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse päivitän omaa Linux konettani "harvemmin", sillä olen ottanut siitä automaattipäivityksen kokonaan pois päältä, ja päivitän sitä vain käsin aina silloin tällöin.

        Siinä on niin paljon erilaisia sovelluksia ja muita työkaluohjelmia, yhteensä lähes 5.000 pakettia, niin joskus kaikki päivitykset yhteensä voivat kooltaan olla jopa yli 1Gt.

        Kaikkien (1Gt) päivitysten lataukseen menee n. 15 minuuttia, ja itse päivitys myös n. 15 minuuttia, sillä olen muuttanut Linuxin päivitysjärjestelmän sellaiseksi että se käyttääkin RAM-levyä, (ramdiski) niin kiintolevy ei tällöin raksuta koko ajan edestakaisin, koska kaikki päivitykset ovatkin RAM-levyllä, tavallisen kiintolevyn sijasta.

        Tämä toiminne myös säästäisi SSD -leyvä ja sen kulumista huomattavasti, edellyttäen että olisin asentanut Linuxin SSD -levylle, mille ei ole tarvetta koska Linux boottaa tavalliselta 7200rpm RAID1 -levyjärjestelmästä todella, todella nopeasti.

        Mikään tällainen ei windows 10 (tietekään) ole mahdollista, koska windows 10 boottaa itsensaä kesken päivitysten, ja jatkaa sitten päivityksiä uudelleen bootin aikana, niin RAM-levyn (ramdiski) sisältö tuhoutuisi bootin johdosta.

        On se Linux vaan näppärä, ketterä ja nopea.

        "On se Linux vaan näppärä, ketterä ja nopea."
        Ihme ettei juuri ketään kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On se Linux vaan näppärä, ketterä ja nopea."
        Ihme ettei juuri ketään kiinnosta.

        Noo... ainakin esim. QNAPia, Zyxeliä ja ASUSta kiinnostaa kun niiden NAS -palvelimet ja reitittmet toimii Linuxilla...

        Koska tulee windowsilla toimiva NAS -palvelin, koska?

        Koska tulee windowsilla toimivia reitittimiä, koska?

        Ei varmaan koskaan, kun Linux kiinnostaa maailman suurimpia laitevalmistajia, kun se Linux vaan on näppärä, ketterä ja nopea, ja sen pystyy vielä asentamaan todella pieneen tilaan, muistipiireille, eikä näin ollen tarvitse kiintolevyä toimiakseen lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla Asetukset/ Update -näytössä on näkynyt: 1) lataaminen, 2) Asennus 0-100 % 3) Asennus 0-100 %, 4) Uudelleenkäynnistys

        Niin, se siniruutu joka tulee uudellekäynnistyksen yhteydessä ei näy tuossa Asetukset/ Update -näytössä lainkaan, vaan tulee vasta bootin aikana.


    • Anonyymi

      Toiseen koneeseeni asennus meni läpi parissakymmenessä minuutissa, taisi siinä kertaalleen käynnistyä uudestaan itsekseen. ja sitten tuli perään jotain laatupäivityksiä. Mutta toinen koneeni vaikuttaa olevan pahasti solmussa, ensimmäisellä yrityksellä kuuden tunnin aikana ei tullut mitään valmista, niinpä keskeytin homman ja sammutin koneen oikein kokonaan sammuttamalla. Seuraavana päivänä jatkoin päivitystä, jolloin kone jauhoi noin 8 tuntia, ennenkuin sai päivityksen ajettua läpi.

      • Anonyymi

        Äh, tarkoitin edellä siis tätä isoa 20H2 ominaisuuspäiviystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äh, tarkoitin edellä siis tätä isoa 20H2 ominaisuuspäiviystä.

        Vielä tuosta 20H2 päivityksestä:
        Se oli viimeinen kerta kun päivitin kymppikoneita, hermot ei enää kestänyt sitä sekoilua,
        nyt olen estänyt päivitykset Stopupdates10 (Greatis Software) ohjelmalla.
        Versio 1903 ja toimii ihan hyvin.


      • Anonyymi

        On se hankala ja vaikea tuo windows!


    • Anonyymi

      "Ei se tee kahta kertaa samaa asiaa, vaan paketissa tulee useampi toinen toisistaan riippuvainen erillinen asennus. Kakkososa voidaan asentaa vasta kun ykkösosa on loppuun asti asennettu ja se näkyy asennusta seuraavalle niin että prosentit juoksee useamman kerran nollasta sataan."

      Vika onkin siis siinä, mitä käyttäjälle näytetään ja kerrotaan. Missään asennuksen vaiheessa ei mainita, että kysymyksessä on ensimmäisen paketin asennus tai toisen paketin asennus.

      Homman voisi hoitaa fiksusti siten, että asennuksen alussa mainittaisiin asennuksen koostuvan kahdesta/kolmesta paketista ja aina myös näytettäisiin monesko paketti on asentumassa. Ehkäpä tämä saadaan mukaan johonkin tulevaan päivitykseen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe