Onko minulla kilpirauhasen vajaatoiminta?

Anonyymi

Hei, kävin kilpirauhas kokeissa ja tulokseksi tuli TSH 4.26 ja T4V oli 14, minulla on kaikki kilpirauhasen vajaatoimintaan viittaavat oireet, alakuloisuutta väsymystä ja turvotusta ja paino nousee todella nopeasti ja vaikea saada painoa putoamaan.

9

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mitä lääkäri sanoi sulle noista arvoista?

      • Anonyymi

        Lääkäriä en ole vielä päässyt kuulemaan kun sain vasta tulokset, mutta omat oireet viittaavat myös kilpirauhasen vajaatoimintaan, esim palelua alakuloisuutta ja väsymystä ja painonnousu aivosumu ja monia muitakin kilpirauhasen vajaatoiminnalle tyypillisiä oireita on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäriä en ole vielä päässyt kuulemaan kun sain vasta tulokset, mutta omat oireet viittaavat myös kilpirauhasen vajaatoimintaan, esim palelua alakuloisuutta ja väsymystä ja painonnousu aivosumu ja monia muitakin kilpirauhasen vajaatoiminnalle tyypillisiä oireita on.

        Vahvasti vaikuttaa vajaatoiminnalta, mutta kannattaa silti huomioida muitakin seikkoja eli mm. väärä syöminen tai rautavaje oireiden takana.

        Hashimoto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäriä en ole vielä päässyt kuulemaan kun sain vasta tulokset, mutta omat oireet viittaavat myös kilpirauhasen vajaatoimintaan, esim palelua alakuloisuutta ja väsymystä ja painonnousu aivosumu ja monia muitakin kilpirauhasen vajaatoiminnalle tyypillisiä oireita on.

        Miten sinä sait itsellesi laboratoriotulokset ennen lääkäri(puhelin)keskustelua? Minä en ole saanut erikoissairaanhoidossa koskaan labratuloksia ensin.. Taidat olla pelkkä keskustelunavaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä sait itsellesi laboratoriotulokset ennen lääkäri(puhelin)keskustelua? Minä en ole saanut erikoissairaanhoidossa koskaan labratuloksia ensin.. Taidat olla pelkkä keskustelunavaaja.

        Omakannastahan noi tulokset näkee? ainakin itsellä tulokset merkitty sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä sait itsellesi laboratoriotulokset ennen lääkäri(puhelin)keskustelua? Minä en ole saanut erikoissairaanhoidossa koskaan labratuloksia ensin.. Taidat olla pelkkä keskustelunavaaja.

        Kanta.fi -palvelusta pitäisi löytyä . Mä ainakin olen katsonut arvoja ennen lääkärin soittoaikaa.

        Hashimoto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanta.fi -palvelusta pitäisi löytyä . Mä ainakin olen katsonut arvoja ennen lääkärin soittoaikaa.

        Hashimoto

        Voi voi, tulipas hätäiltyä, joku näköjään saman jo kertonutkin.

        Hashimoto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanta.fi -palvelusta pitäisi löytyä . Mä ainakin olen katsonut arvoja ennen lääkärin soittoaikaa.

        Hashimoto

        No voi kuule meidän sairaanhoitopiirissä on kanta.fi palvelussa sellainen valovuosien viive.


    • Anonyymi

      Jos arvoissa on häikkää, niin heti ei aloiteta lääkitystä. Omalla kohdalla loppuvuodesta 2019 oli arvoissa häikkää eli osoitti kilpirauhasen vajaatoimintaa.Muutaman kuukauden kuluttua menin uudelleen kokeisiin ja arvot oli normaalit. Omalla kohdalla luulen arvoihin vaikuttaneen dietti jonka olin lopettanut hiukan ennen kilpirauhaskokeisiin menoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1346
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe