Jos rakennan terassin ihan maata vasten soran ja betonilaattojen varaan niin kuinka hyvin 48x73mm kestopuu sopii materiaaliksi? Jokaisessa ohjeessa käytetään 48x148mm kestopuuta, mutta sitä en pysty käyttämään kun pitäisi kaivaa maata niin paljon pois. Jos 48x73mm ei ole riittävän tukevaa niin onko 48x98mm jo riittävä?
Terassin rungon materiaali
Anonyymi
3
112
Vastaukset
- Anonyymi
Vahvat tuplasti tiuhempaan, niin tuokin kestänee, mutta itse kaivaisin jo senkin takia, että saa vaihdettua maan routimattomaan ja routaeristyksen alle.
- Anonyymi
Siis vasat
Itse pistin rungon kasaan kevyellä mallilla, eli kakkosnelosta kahden metrin jännevälillä betonilaatan päällä (kattohuopa välissä) ja sen päällä ykkösvitosta. Jos nyt tekisin, kaivaisin muutaman sentin syvemmälle ja laittaisin finnfoamin väliin niin loppuisi routiminen.
Ihan hyvin on kestänyt muutaman vuoden, jopa sen kun keväällä romahtaa muutama sata kiloa lunta katolta kerralla alas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856