Uuden reittioppaan avulla voi vertailla matka-aikoja. Esimerkkinä reitti, jota usein käytän. Pirkkalasta Linnainmaalle pääsee nykyisin ilman vaihtoa vajaassa 50 minuutissa. Syksystä lähtien matka käy ensin linja-autolla, vaihto ratikkaan ja sitten taas vaihto linja-autoon, matka-aika minimissään tunti. Aina ei voi voittaa.
Ihana ratikka -- matka-aika pitenee
104
87
Vastaukset
- Anonyymi
Vähintään 90% treen asukkaista tulee häviämään jollakin tapaa ratikan takia. Moni joutuu hankkimaan oman auton.
- Anonyymi
Entäs sitten, kun ratikat seisovat liikenteen ohjauksen ongelmien tai onnettomuuden/johdinvaurion tms vuoksi?
- Anonyymi
Niin ja rekka palaa tunnelissa ja ratikka suistuu Tammerkoskeen ja Hämeensilta romahtaa?
- Anonyymi
Matkustajista viis, kunhan jonkun poliitikon tontin arvo nousee.
- Anonyymi
Itsekin tuumailin auton hankintaa. Ei ole mielekästä jumittaa tuntia suuntaansa joukkoliikenteessä. Omalla autolla jouhevampaa ja stressittömämpää.
Mietin myös, kuinka Pyynikintorille mahtuvat kaikki ne matkustajat, jotka siellä ratikasta busseihin vaihtavat. Porrastettuja ovat aikataulut, mutta kaikki joukkoliikennettä käyttävät tietävät, että peräkkäin sumassa ruuhka-aikoina ne joukkoliikennevälineet kulkevat. Toivottavasti osa matkustajista vaihtaa välinettä muillakin pysäkeillä.
Jään mielenkiinnolla odottelemaan mitä tapahtuu.- Anonyymi
Omassa autossa on se etu että voi ostaa halvemman asunnon jostakin syrjäkyliltä. Tampereen asunnoista saa nyt hyvän hinnan. Mäntti-vilppulasta tai orivedeltä joku vedetön mummonmökki lähtee halvalla, toki remppaa joutuu tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omassa autossa on se etu että voi ostaa halvemman asunnon jostakin syrjäkyliltä. Tampereen asunnoista saa nyt hyvän hinnan. Mäntti-vilppulasta tai orivedeltä joku vedetön mummonmökki lähtee halvalla, toki remppaa joutuu tekemään.
Totta tämäkin.
Maalla asuessa ei tarvitse myöskään piitata Tampereen lukuisista rakennusmetakoista. "Monttu siellä ja täällä, ja kappas, täräytetään tähänkin uusi, lisää puomia ja kiertoreittejä kaduille". - Anonyymi
Pyynikintorille voidaan perustaa cafeteria, vaihtoliikennettä odottavien myymälä ja miesten nakkikioski. Sama se on raideliikenteen myötä muuallakin. Espoossakin on muutama solmukohta, josta metroon pääsee. Sitä voi mennä sen puolituntia aiemmin tai myöhemmin, jos on ruuhkaa. Ei kaikkien tarvitse olla samassa. Ja jää sitten aikaa omille asioille.
- Anonyymi
Ajattele positiivisesti. Saat samalla rahalla istua pitempään maailman hienoimmassa raitiovaunussa.
Jess?- Anonyymi
No ehkä kuitenkaan ei. Raitovaunulla matkustettava osuus on vain 10 minuuttia. Sitä ennen linja-autossa köröttelyä ja ratikan odottelua. Ratikasta poistuttaessa taas linja-autossa köröttelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä kuitenkaan ei. Raitovaunulla matkustettava osuus on vain 10 minuuttia. Sitä ennen linja-autossa köröttelyä ja ratikan odottelua. Ratikasta poistuttaessa taas linja-autossa köröttelyä.
Stressaavaa juuri tuo liikennevälineen vaihto. Kellon kyttäystä. Omalla autolla tai pyöräillen ei tarvitse stressata.
Etätyö parasta ja toivottavasti yhä lisääntymään päin. Silloin ainakin on stressitön työmatka. Ja luontokin kiittää kun ei Tampereella rällätä monella vehkeellä per sivu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä kuitenkaan ei. Raitovaunulla matkustettava osuus on vain 10 minuuttia. Sitä ennen linja-autossa köröttelyä ja ratikan odottelua. Ratikasta poistuttaessa taas linja-autossa köröttelyä.
Mutta ratikka on esteetön. Siihen ja siitä ulos on helppoa liikkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ratikka on esteetön. Siihen ja siitä ulos on helppoa liikkua.
Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia linja-autoonkaan nousta tai poistua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ratikka on esteetön. Siihen ja siitä ulos on helppoa liikkua.
Entäs ne jotka eivät sitä ratikkaa voi käyttää kun sitä ei ole, mennäänkö apostolinkyydillä kun omaa autoakaan ei ole eikä kannata hankkia, siinä sitten kiertelet jonkun bussin kyydissä ympäri kaupungin laitaosia vaikka ennen pääsit keskustasta kotiin 15 minuutissa.
Ihan takapuolesta nämä uudet linjastot kuka taukki lienee suunnitellut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs ne jotka eivät sitä ratikkaa voi käyttää kun sitä ei ole, mennäänkö apostolinkyydillä kun omaa autoakaan ei ole eikä kannata hankkia, siinä sitten kiertelet jonkun bussin kyydissä ympäri kaupungin laitaosia vaikka ennen pääsit keskustasta kotiin 15 minuutissa.
Ihan takapuolesta nämä uudet linjastot kuka taukki lienee suunnitellut.Kyllä sinun olisi pitänyt olla päättämässä asioista. Mistähän se sitten johtuu, ettet ollut.
- Anonyymi
Ratikan takia keskinopeudet matkalla putoavat niin alas että polkupyöräkin on nopeampi.
Alkaa pikkuhiljaa selviämään pahimmillekkin ratikkauskovaisille kuinka järjetön investointi ratikka on.- Anonyymi
Ratikkasukovainen ei totuudesta välitä. Sen totuus löytyy ratikasuunnitelmasta.
- Anonyymi
Riippuu siitäkin, kenen matkalla keskinopeus putoaa. Suurimmalle osalle matkustajia ratikka on nopeampi kuin bussi. Jos jonkun yhden matka-aika Pirkkalasta Linnainmaalle pitenee, niin sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä. Ratikka on hyvä ja tarpeellinen investointi. Toikin on kummallista, miksi jotkut jaksavat vastustaa ratikkaa vuodesta toiseen, mutta turhat tunnelit ja areenat menevät läpi tuosta noin vaan ilman mekittävää vastustusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitäkin, kenen matkalla keskinopeus putoaa. Suurimmalle osalle matkustajia ratikka on nopeampi kuin bussi. Jos jonkun yhden matka-aika Pirkkalasta Linnainmaalle pitenee, niin sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä. Ratikka on hyvä ja tarpeellinen investointi. Toikin on kummallista, miksi jotkut jaksavat vastustaa ratikkaa vuodesta toiseen, mutta turhat tunnelit ja areenat menevät läpi tuosta noin vaan ilman mekittävää vastustusta.
Laitoin vain yhden konkreettisen esimerkin. Jos sekä lähtöpaikka että päämäärä on ratikkareitin varressa, niin mukavahan siinä ehkä on körötellä. Mutta useimmille tulee vaihtoja, kuten aloituksen esimerkissä, ja silloin matkustaminen jo kusee.
Mitä tulee tunneliin, niin sen turhuudesta on tarpeetonta keskustella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin vain yhden konkreettisen esimerkin. Jos sekä lähtöpaikka että päämäärä on ratikkareitin varressa, niin mukavahan siinä ehkä on körötellä. Mutta useimmille tulee vaihtoja, kuten aloituksen esimerkissä, ja silloin matkustaminen jo kusee.
Mitä tulee tunneliin, niin sen turhuudesta on tarpeetonta keskustella.On se sitten kummallista, miksei turhasta tunnelista saisi keskustella, mutta ratikka on joidenkin mielestä turha. Ratikka on ihan paras investointi sen jälkeen, kun viemäri ja vesijohto saatiin -50 luvun puolivälissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin vain yhden konkreettisen esimerkin. Jos sekä lähtöpaikka että päämäärä on ratikkareitin varressa, niin mukavahan siinä ehkä on körötellä. Mutta useimmille tulee vaihtoja, kuten aloituksen esimerkissä, ja silloin matkustaminen jo kusee.
Mitä tulee tunneliin, niin sen turhuudesta on tarpeetonta keskustella.Se vaihtaminen on tosi vaikeaa. Kukaan ei tiedä, miten se tehdään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se sitten kummallista, miksei turhasta tunnelista saisi keskustella, mutta ratikka on joidenkin mielestä turha. Ratikka on ihan paras investointi sen jälkeen, kun viemäri ja vesijohto saatiin -50 luvun puolivälissä.
Viemäriverkostolla ja ratikalla on yhteistä, että molemmisa kulkee pa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaihtaminen on tosi vaikeaa. Kukaan ei tiedä, miten se tehdään.
Kun tähän saakka on saanut istua samassa kulkuneuvossa alusta lopuun saakka, niin nyt täytyy kammeta autosta pois ja notkua ratikkapysäkillä, kun se edellinen on juri mennyt nenän edestä. Sitten nauttia siitä hienon ratikan hienosta kyydistä muutaman minuutin ajan ja sitten taas vaihtaa kulkuneuvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se sitten kummallista, miksei turhasta tunnelista saisi keskustella, mutta ratikka on joidenkin mielestä turha. Ratikka on ihan paras investointi sen jälkeen, kun viemäri ja vesijohto saatiin -50 luvun puolivälissä.
Keskustele tunnelista vapaasti, äläkä rutise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaihtaminen on tosi vaikeaa. Kukaan ei tiedä, miten se tehdään.
Kyllä se edunvalvoja siinä vieressä kertoo, mitä pitää tehdä. Ei tarvi itse ajatella mitään, eikä siitä ajattelusta mitään tulisikaan, kun suurimalla osalla valuu kuolaa suupielistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tähän saakka on saanut istua samassa kulkuneuvossa alusta lopuun saakka, niin nyt täytyy kammeta autosta pois ja notkua ratikkapysäkillä, kun se edellinen on juri mennyt nenän edestä. Sitten nauttia siitä hienon ratikan hienosta kyydistä muutaman minuutin ajan ja sitten taas vaihtaa kulkuneuvoa.
Olet ihan oikeassa. Se on tosi vaikeeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se edunvalvoja siinä vieressä kertoo, mitä pitää tehdä. Ei tarvi itse ajatella mitään, eikä siitä ajattelusta mitään tulisikaan, kun suurimalla osalla valuu kuolaa suupielistä.
Sinulla on sitten asiat hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitäkin, kenen matkalla keskinopeus putoaa. Suurimmalle osalle matkustajia ratikka on nopeampi kuin bussi. Jos jonkun yhden matka-aika Pirkkalasta Linnainmaalle pitenee, niin sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä. Ratikka on hyvä ja tarpeellinen investointi. Toikin on kummallista, miksi jotkut jaksavat vastustaa ratikkaa vuodesta toiseen, mutta turhat tunnelit ja areenat menevät läpi tuosta noin vaan ilman mekittävää vastustusta.
Ei olisi nekään menneet läpi jos olisi saanut vaikuttaa mutta Tampereella jyrää tietty porukka eikä vähiten rakennusliikkeet nimiä en viitsi mainita mutta ei pikkutekijöistä kyse.
- Anonyymi
Minäkin olen ahkerasti etsinyt sellaisia reittejä, jotka tulee huonommiksi, ja tosi monta on jo löytynyt!
- Anonyymi
Ratikkaan hassatuilla rahoilla olisi saatu ilmainen taksikyyti töihin ovelta ovelle jokaiselle Tamperelaiselle kymmeneksi vuodeksi.
Tämä suhteuttaa tämän hölmöyden hinnan ja vihervasemmisto hulluuden koko ilmasto vouhotuksessa.
Varsinkaan kun ilmaston lämpenemistä ei ole edes todistettu.
Mutta jos joku liikennesuunnittelija saa paremman erektion autolun haittaamisesta niin sitten... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaan hassatuilla rahoilla olisi saatu ilmainen taksikyyti töihin ovelta ovelle jokaiselle Tamperelaiselle kymmeneksi vuodeksi.
Tämä suhteuttaa tämän hölmöyden hinnan ja vihervasemmisto hulluuden koko ilmasto vouhotuksessa.
Varsinkaan kun ilmaston lämpenemistä ei ole edes todistettu.
Mutta jos joku liikennesuunnittelija saa paremman erektion autolun haittaamisesta niin sitten...No miten sitten kun tulee se 11. vuosi, rahat on käytetty eikä ratikkaa edelleenkään ole? Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
- Anonyymi
Nysselinja 32 lopetetaan. Minulle se tarkoittaa lisää matka-aikaa, pidempää työmatkaa ja montaa vaihtoa. Käytännössä nämä ovat niin suuria huononnuksia, että julkinen liikenne ei työmatkalla enää toimi. Pakko ostaa auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nysselinja 32 lopetetaan. Minulle se tarkoittaa lisää matka-aikaa, pidempää työmatkaa ja montaa vaihtoa. Käytännössä nämä ovat niin suuria huononnuksia, että julkinen liikenne ei työmatkalla enää toimi. Pakko ostaa auto.
Lisään, että 32 linja nykymuodossa loppuu 7.6. Osa siitä jatkaa, mutta ei se osa mitä itse käytän työmatkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään, että 32 linja nykymuodossa loppuu 7.6. Osa siitä jatkaa, mutta ei se osa mitä itse käytän työmatkoihin.
Vihervasemmistolainen ilmastopolitiikka sotkee kaupungin liikenteen, tekee sen kalliinmaksi ja epäluotettavammaksi.
Ääni näille viherhippiäisille on ääni Venäjälle.
Perussuomalaiset elää vakaalla pohjalla jota ei Gretathunberit paljoa heilauta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten sitten kun tulee se 11. vuosi, rahat on käytetty eikä ratikkaa edelleenkään ole? Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
Niillä koroilla joita on säästetty 10-vuotta mennään taksilla maailman tappiin.
Money walk, bullshit talk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä koroilla joita on säästetty 10-vuotta mennään taksilla maailman tappiin.
Money walk, bullshit talk.Eikö olekin erikoista, että missään päin maailmaa ei ole tajuttu taksien ylivoimaisuutta verrattuna ratikkaan. Jos taksiin tunkeutuu kuskin lisäksi 3 matkustajaa kerralla, yhden ratikkavuoron korvaamiseen ei tarvita kuin 90 taksia ja 90 kuljettajaa. Samalla ruuhkat ja päästöt vähenee rajusti verrattuna ratikkaan, eikö niin? Kimppataksihan on varsinkin työmatkoissa kätevä ja nopea, koska kaikki yrityksen työntekijät asuvat aina ihan lähekkäin, yleensä samassa vuokratalon rapussa ja kerroksessa...
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi osa kansalaisista menestyy elämässä ja pystyy ostamaan useamman omistusasunnon, mutta sinä tuhnuttelet vuokralla vuodesta toiseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olekin erikoista, että missään päin maailmaa ei ole tajuttu taksien ylivoimaisuutta verrattuna ratikkaan. Jos taksiin tunkeutuu kuskin lisäksi 3 matkustajaa kerralla, yhden ratikkavuoron korvaamiseen ei tarvita kuin 90 taksia ja 90 kuljettajaa. Samalla ruuhkat ja päästöt vähenee rajusti verrattuna ratikkaan, eikö niin? Kimppataksihan on varsinkin työmatkoissa kätevä ja nopea, koska kaikki yrityksen työntekijät asuvat aina ihan lähekkäin, yleensä samassa vuokratalon rapussa ja kerroksessa...
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi osa kansalaisista menestyy elämässä ja pystyy ostamaan useamman omistusasunnon, mutta sinä tuhnuttelet vuokralla vuodesta toiseen?Se on sellaisen vihervasemmistolaisen salaliiton aikaansaama juttu. Jos tätä järjellä tehtäisiin, niin kaikilla olisi oma taksi odottamassa koko ajan ja yhteiskunta maksaisi sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olekin erikoista, että missään päin maailmaa ei ole tajuttu taksien ylivoimaisuutta verrattuna ratikkaan. Jos taksiin tunkeutuu kuskin lisäksi 3 matkustajaa kerralla, yhden ratikkavuoron korvaamiseen ei tarvita kuin 90 taksia ja 90 kuljettajaa. Samalla ruuhkat ja päästöt vähenee rajusti verrattuna ratikkaan, eikö niin? Kimppataksihan on varsinkin työmatkoissa kätevä ja nopea, koska kaikki yrityksen työntekijät asuvat aina ihan lähekkäin, yleensä samassa vuokratalon rapussa ja kerroksessa...
Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi osa kansalaisista menestyy elämässä ja pystyy ostamaan useamman omistusasunnon, mutta sinä tuhnuttelet vuokralla vuodesta toiseen?No kerro miksi toiset pystyvät ostamaan useamman omistusasunnon?
Kuinka monta omaa kämppää tarvitsee omistaa ettei mielenterveys järky?
Pörssissä saa muuten monta sataa kertaa paremman tuoton pääomalle,)
Älä ny menetä yäunias! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro miksi toiset pystyvät ostamaan useamman omistusasunnon?
Kuinka monta omaa kämppää tarvitsee omistaa ettei mielenterveys järky?
Pörssissä saa muuten monta sataa kertaa paremman tuoton pääomalle,)
Älä ny menetä yäunias!En minä niin tyhmä ole, että kaikki rahat pörssiin sijoittaisin. Asunnot ja autotallit on turvallisia sijoituksia, vaikka niissä ei äkkirikastukaan. Asuminen on aina muodissa. Jopa asunnottomat haluaisivat asua jossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä niin tyhmä ole, että kaikki rahat pörssiin sijoittaisin. Asunnot ja autotallit on turvallisia sijoituksia, vaikka niissä ei äkkirikastukaan. Asuminen on aina muodissa. Jopa asunnottomat haluaisivat asua jossakin.
Minä olen sijoittanut pörssiin ja raha on tuottanut vuodessa 120 prossaa.
Paljonko sait asuntosijoittamisella?
Niin, et, paljon paskaakaan.
Kakkiko vuokralainen tuulettimeen?
Jos kehut raitiotien varteen sijoitetusta pääomasta niin ainoastaan aamulehden kesätoimittaja uskoo siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sijoittanut pörssiin ja raha on tuottanut vuodessa 120 prossaa.
Paljonko sait asuntosijoittamisella?
Niin, et, paljon paskaakaan.
Kakkiko vuokralainen tuulettimeen?
Jos kehut raitiotien varteen sijoitetusta pääomasta niin ainoastaan aamulehden kesätoimittaja uskoo siihen.9 sijoitusasuntoa, 4 autotallia, 2 halliosaketta. Reilu miljoona on rahaa kiinni noissa, eikä niitä pörssiromahdukset vie. Pörssiinkin olen sijoittanut, mutta pienemmän summan. Lisäksi olen pienosakkaana seitsemässä yrityksessä. Yhdeksästä yrityksestä olen myynyt osuuteni pois vuosien varrella.
Vuokralaiset ei ainakaan minun tuulettimiin kaki, vuokrasopimuksen ehtona on pitkäaikainen työsuhde, puhtaat luottotiedot. Lisäksi teen riskianalyysin, jossa arvioin työsuhteen jatkuvuuden tulevaisuudessa, joten monen vuoden kestänyt työsuhdekaan ei välttämättä takaa vuokrasopimuksen syntymistä. Tähän mennessä ei yksikään ole jättänyt vuokria maksamatta. Satoja hakemuksia olen hylännyt vuosien varrella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sijoittanut pörssiin ja raha on tuottanut vuodessa 120 prossaa.
Paljonko sait asuntosijoittamisella?
Niin, et, paljon paskaakaan.
Kakkiko vuokralainen tuulettimeen?
Jos kehut raitiotien varteen sijoitetusta pääomasta niin ainoastaan aamulehden kesätoimittaja uskoo siihen.Kerro mikä osake on tuottanut niin paljon. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mikä osake on tuottanut niin paljon. 😁
Robit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Robit
Myitkö pois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nysselinja 32 lopetetaan. Minulle se tarkoittaa lisää matka-aikaa, pidempää työmatkaa ja montaa vaihtoa. Käytännössä nämä ovat niin suuria huononnuksia, että julkinen liikenne ei työmatkalla enää toimi. Pakko ostaa auto.
Itselle käy juuri samoin. Ei tarvi kulkea enää linjan 32 busseilla töihin. Itseasiassa ei millään. Kiitos ratikka!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9 sijoitusasuntoa, 4 autotallia, 2 halliosaketta. Reilu miljoona on rahaa kiinni noissa, eikä niitä pörssiromahdukset vie. Pörssiinkin olen sijoittanut, mutta pienemmän summan. Lisäksi olen pienosakkaana seitsemässä yrityksessä. Yhdeksästä yrityksestä olen myynyt osuuteni pois vuosien varrella.
Vuokralaiset ei ainakaan minun tuulettimiin kaki, vuokrasopimuksen ehtona on pitkäaikainen työsuhde, puhtaat luottotiedot. Lisäksi teen riskianalyysin, jossa arvioin työsuhteen jatkuvuuden tulevaisuudessa, joten monen vuoden kestänyt työsuhdekaan ei välttämättä takaa vuokrasopimuksen syntymistä. Tähän mennessä ei yksikään ole jättänyt vuokria maksamatta. Satoja hakemuksia olen hylännyt vuosien varrella.Ja mitähän helkkaria tämä liittyy alkuperäiseen kirjotukseen, URPO!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitähän helkkaria tämä liittyy alkuperäiseen kirjotukseen, URPO!!!
Hei tyhjätasku, tuo vastaus ei ollut alkuperäiseen kirjoitukseen vaan kysymykseen, joka vastaajalle esitettiin. Menehän nyt keräämään niitä pulloja, toukokuun vuokran eräpäivä on lähempänä kuin arvaatkaan.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä teet asian noin vaikeasti? Vaihda keskustassa (Sorin aukiolla tai Koskipuistossa) bussilinjaan 6 tai 7 ja voilà, olet Linnainmaalla. Et tarvitse matkaasi ratikkaa missään vaiheessa.
Nämä kahdesta vaihdosta höpisijät eivät juuri koskaan ole perehtyneet kunnolla linjastoon, kuten aloittajan esimerkkikin osoittaa.- Anonyymi
Halojata halloo. Toki noteerasin myös tuon vaihtomahdolisuuden, mutta se kestää VIELÄ KAUEMMAN kuin ratikkavaihtoehto. Että älä sinä siellä höpäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halojata halloo. Toki noteerasin myös tuon vaihtomahdolisuuden, mutta se kestää VIELÄ KAUEMMAN kuin ratikkavaihtoehto. Että älä sinä siellä höpäjä.
Mutku... siis kun sehän on niin, että ratikalla kestää aina tosi kauan. Eihän joku bussimatka voi silloin kestää pidempään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku... siis kun sehän on niin, että ratikalla kestää aina tosi kauan. Eihän joku bussimatka voi silloin kestää pidempään?
Sitku huomaat, että vaihtoaikaa bussiin kuluu enemmän, niin kokonaismatkustusaika pitenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitku huomaat, että vaihtoaikaa bussiin kuluu enemmän, niin kokonaismatkustusaika pitenee.
Niin siis että vaihtoaika bussiin on pidempi kuin vaihtoaika ratikkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halojata halloo. Toki noteerasin myös tuon vaihtomahdolisuuden, mutta se kestää VIELÄ KAUEMMAN kuin ratikkavaihtoehto. Että älä sinä siellä höpäjä.
Öö miten niin kestää vielä kauemmin? Kuutonen ja ykkösratikka kulkevat ihan samaa reittiä Kekkosentien sillalle saakka, josta eteenpäin kuutonen jatkaa suoraan Teiskontietä Linnainmaalle ratikan kaartaessa sairaala-alueelle. Nopeammin sinä sillä kuutosbussilla olet Linnainmaalla kuin vaihtelemalla edestakaisin bussin ja ratikan välillä.
Missä ongelma? - Anonyymi
Ei tarvitse kysyä neuvoa, kun on yli 40-vuotta matkustanut kaupungin joukkoliikennevälineillä. Mutta, tiedätkös sitä, että vielä kaupungissa pystyy matkustamaan myös kaupunginosasta toiseen ilman, että tarvii käydä joka kerta kaupungin keskustassa tai että pitäisi aina väkipakolla toteuttaa osa matkasta ratikalla.
Se on ainakin varmaa, että yksityisautoilu tulee lisääntymään ratikan myötä, koska moni luonnollinen ja ihmisiä palveleva hyvin toiminut bussireitti lakkaa olemasta, ellei hyväksytä sitä faktaa, että ratikka ei voi olla puhtaasti bussilinjojen korvaaja vaan pikemminkin yksi liikkumismuoto muiden joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öö miten niin kestää vielä kauemmin? Kuutonen ja ykkösratikka kulkevat ihan samaa reittiä Kekkosentien sillalle saakka, josta eteenpäin kuutonen jatkaa suoraan Teiskontietä Linnainmaalle ratikan kaartaessa sairaala-alueelle. Nopeammin sinä sillä kuutosbussilla olet Linnainmaalla kuin vaihtelemalla edestakaisin bussin ja ratikan välillä.
Missä ongelma?Älä vänkerrä. Kyllä reittioppan mukaan bussilla matka kestää kauemman. Se vaihto nääs ottaa aikaa, kun kutosen bussia täytyy odotella pysäkillä.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä teet asian noin vaikeasti? Vaihda keskustassa (Sorin aukiolla tai Koskipuistossa) bussilinjaan 6 tai 7 ja voilà, olet Linnainmaalla. Et tarvitse matkaasi ratikkaa missään vaiheessa.
Nämä kahdesta vaihdosta höpisijät eivät juuri koskaan ole perehtyneet kunnolla linjastoon, kuten aloittajan esimerkkikin osoittaa.- Anonyymi
Aijjuu. Mitä tässä voitettiin? Viisi vuotta oli keskusta sekaisin.
- Anonyymi
Tämä esimerkki osoittaa, että ratikkaa ei tarvita mihinkään. MOT.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä esimerkki osoittaa, että ratikkaa ei tarvita mihinkään. MOT.
Nimenomaan noin.
Ratikkaa ei tarvita yhtään mihinkään.
Täysin hukkaan heitettyjä rahoja n. 800 miljoonaa ja kansa hurraa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä esimerkki osoittaa, että ratikkaa ei tarvita mihinkään. MOT.
Joo. Juuri tuo sen todistaa. Aukottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Juuri tuo sen todistaa. Aukottomasti.
Joku ratikkakooho esitti esimerkin vaihtamisesta bussista toiseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ratikkakooho esitti esimerkin vaihtamisesta bussista toiseen
Niin ja kun se on tosi vaikeeta niin se on ihan tyhmä ehdotus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kun se on tosi vaikeeta niin se on ihan tyhmä ehdotus.
Ehdotus oli hyvä , paitsi ratikkaa ei saatu mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdotus oli hyvä , paitsi ratikkaa ei saatu mukaan
Niin koska ratikka on kakka !
- Anonyymi
Ei huolen häivää. Onhan meillä ratikka.
- Anonyymi
Jos lähtee sen kymmenen minuuttia aiemmin, niin on samaan aikaan perillä. Ei kaikkien matka-ajat pitene. Lisäksi monelle tulee uusi mahdollisuus. Bussit ovat hieman hankalia ja monet varmaan ovat ihan tyytyväisiä, kun ratikkaliikenne pääsee alkamaan.
- Anonyymi
Ratikka tullessaan tuo työmatkojen pidentyessä noin kolmesataa miljoonaa euron lisämenot työnnanajille ja tekijöille.
Ilmaston muutoksen siivellä voidaan tehdä aina vaan hullumpia ratkaisuja ihmisten kiusaamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka tullessaan tuo työmatkojen pidentyessä noin kolmesataa miljoonaa euron lisämenot työnnanajille ja tekijöille.
Ilmaston muutoksen siivellä voidaan tehdä aina vaan hullumpia ratkaisuja ihmisten kiusaamiseksi.Oikeasti summa on vähän yli neljä miljardia.
- Anonyymi
Huomastiko, miten kompuroiva logiikka sinulla. Matka-aika ei pitene, kun lähdet kymmenen minuuttia aikaisemmin. Hehehe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka tullessaan tuo työmatkojen pidentyessä noin kolmesataa miljoonaa euron lisämenot työnnanajille ja tekijöille.
Ilmaston muutoksen siivellä voidaan tehdä aina vaan hullumpia ratkaisuja ihmisten kiusaamiseksi.Mistä tommonen 300 miljoonan lisämeno syntyy? Siis työnantajille ja -tekijöille? Olisko linkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tommonen 300 miljoonan lisämeno syntyy? Siis työnantajille ja -tekijöille? Olisko linkkiä?
Se on jo moneen kertaan todistettu. Jos olet niin tyhmä ettet sitä tiedä niin pysy sitten tyhmänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jo moneen kertaan todistettu. Jos olet niin tyhmä ettet sitä tiedä niin pysy sitten tyhmänä.
Oletko itse niin tyhmä, ettet osaa laittaa linkkiä, missä toi selitetään? Ja kuka on todistanut? Passiivimuoto ei todista mitään.
- Anonyymi
Kerroppa kulkijoiden määrällä se kymmenen minuuttia. Niin paljon aikaa menetetään yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomastiko, miten kompuroiva logiikka sinulla. Matka-aika ei pitene, kun lähdet kymmenen minuuttia aikaisemmin. Hehehe.
Tyypillistä hämäyshöpötystä.
- Anonyymi
Kannattaa haaskata satoja miljoonia ja myllätä kaupungin keskustaa vuositolkulla, jotta saadaan yksi bussilinja kulkemaan kiskoilla.
Helsingissä on käynnissä samanlainen loistoprojekti, sillä,erolla, että ei myllätä keskustaa vaan 30 kilometrin matkalta Kehä ykkösen eteläpuolta. Siinä sivussa pilataan vanhojen lähiöiden puistomaisia pihoja lisärakentamisella, kun pitää saada käyttäjiä sille rutikalle.- Anonyymi
Se on vihervaikerousten vaikeaa myöntää että ratikan haitat on busseja moninkertaisesti suuremmat. Kalliiksi tulee maailman pelastaminen....
Amerikassa mahtuu kaupunkeihin kaikki kulkuneuvot mutta viherhippilandiassa saadaan ruuhkat aikaiseksi joka pitäjään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vihervaikerousten vaikeaa myöntää että ratikan haitat on busseja moninkertaisesti suuremmat. Kalliiksi tulee maailman pelastaminen....
Amerikassa mahtuu kaupunkeihin kaikki kulkuneuvot mutta viherhippilandiassa saadaan ruuhkat aikaiseksi joka pitäjään.Kun ne vanhoilla saabeilla ajavat eläkeläiset ei osaa ajaa, niin ruuhkahan siitä sitten tulee.
- Anonyymi
Ehkä maailman järjettömin investointi on Tampereen ratikka koska ei ollut mitään ongelmaa jonka poistajaksi se piti tehdä.
Kaikki toimi loistavasti , nyt on keskusta elävöitetty ratikan varjolla niin hyvin että se on aivan autio ja ajojohtopylväineen ja orsineen ruma kuin mikäkin , kaikki puut kaadettu , liito-oravien asuma-alueellekin Hervannassa rakennettu ratikkakiskot missäs ovat vihreät luonnonsuojelijat nyt ? - Anonyymi
Ja nyt sitten paljastui, että ei pitänyt budjetti eikä aikataulu. Valmista tulee etuajassa ja 30 miljoonaa alle arvioidun. Tämä on kamalaa! YYYÄÄÄÄÄÄ!!
- Anonyymi
30 miljoonaa on aivan pikkuraha kokonaiskustannuksen ollessa n. 800 miljoonaa.
Kuten sanottu ratikkaa ei edes tarvita mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 miljoonaa on aivan pikkuraha kokonaiskustannuksen ollessa n. 800 miljoonaa.
Kuten sanottu ratikkaa ei edes tarvita mihinkään.Ei tietenkään kokoomusherrat tarvitse ratikkaa mihinkään. He tarvitsevat vain tunneleita ja keskusareenoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 miljoonaa on aivan pikkuraha kokonaiskustannuksen ollessa n. 800 miljoonaa.
Kuten sanottu ratikkaa ei edes tarvita mihinkään.Oikea hinta on kuusi miljardia. Kaikki kulut on siirretty muualle. Se on todistettu!
- Anonyymi
Kustannuskatto piti olla 250 M€. Nyt puuttuu vielä suuri määrä turvalaitteita .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea hinta on kuusi miljardia. Kaikki kulut on siirretty muualle. Se on todistettu!
Luvussa on mukana monorailmiehen mielenterveyden hoitoon kohdistuvat kustannukset. Se ei ole halpaa lystiä, ongelmat ovat sen verran vakavat.
- Anonyymi
Silmänkantamanpiirikin laajenee samantien https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8cf4656-2997-4848-a818-9eca6f77cbd1
Koettakaa pitää itsenne miehinä ja naisina vaikkette niin olisikaan👎💅 - Anonyymi
Lehdessä oli juttua, että paljon halvemmaksi oli tullut, kun oli alunperin arvioitu.
- Anonyymi
Voi nimellisesti ollakin kun kaikki oheiskulut on pimitetty muille momenteille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi nimellisesti ollakin kun kaikki oheiskulut on pimitetty muille momenteille...
Jos 30miljoonaa jäi yli niin miten olisi laittaa rahat vaikka Turtolan risteykseen.
Ai niin. Vihernarkit tarvii piikityshuoneet ratikkareitin varrelle.
Asiat tärkeysjärjestykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos 30miljoonaa jäi yli niin miten olisi laittaa rahat vaikka Turtolan risteykseen.
Ai niin. Vihernarkit tarvii piikityshuoneet ratikkareitin varrelle.
Asiat tärkeysjärjestykseen.Voi että tätä tätiä. Melkoinen traumakasa, eikä malta lopettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että tätä tätiä. Melkoinen traumakasa, eikä malta lopettaa.
Ärsyttääkö narkkia refloissa?
Älä huoli kyllä sä sinne piikityshuoneeseen vielä pääset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ärsyttääkö narkkia refloissa?
Älä huoli kyllä sä sinne piikityshuoneeseen vielä pääset.En tiedä mitä ovat reflat. Sinulla varmaan on sellaisista kokemuksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mitä ovat reflat. Sinulla varmaan on sellaisista kokemuksia?
Mene piikityshuoneeseen kysymään kavereilta mitä on reflat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene piikityshuoneeseen kysymään kavereilta mitä on reflat.
En tiedä missä on piikityshuoneet. Neuvo sinä, kun olet niissä asioinut.
- Anonyymi
Kyllä sitä voi hyvässä olla vähän pidempäänkin. Samalla hinnalla saa enemmän aikaa katsella maisemia. Voi, kun kaikilla olisi niin helppo elämä, että pitää valittaa siitä, että takamus puutuu muutaman minuutin istumisesta.
- Anonyymi
Miksi ylipäätään kenenkään pitäisi koskaan mennä Tampereelle?
- Anonyymi
Ratikka lisää palveluja reitin varrelle ,kioskeja,seurustelupaikkoja ynm.
missä on hyvä viettää aikaa kun odottelee jatkoyhteyttä.
Lähtö pirkkala linja-auto,vaihto ratikkaan ostat samalla kahvin ja juttelet maahan muuttaja poikien kanssa kultturista,ratikalla matka jatkuu,sit ootat linja autoa ja syöt makkaraperunat pularien kaa ,sitten saapuukin linja-auto ja pääset työpaikalle.
Kaksi tuntia vaan suunta meni mutta on maha täynnä ja hyvä mieli.- Anonyymi
Ja on vietetty selvää laatuaikaa. Tästä tulee kivaa,
- Anonyymi
Onko Tampereella liikaa muutosvastaisuutta. Oi voi joutuu ihan 10-15 minuuttia odottamaan kulkuneuvoa, veikkaan että 2-3 vuoden päästä kukaan ei enään rutkuta asiasta.
Täällä Helsingissä mulla menee 1h25min aamulla työmatkaan Espooseen kahdella vaihdolla jossa toisen vaihdon aikana ehtii juomaan ison kahvin ja polttamaan pari tupakkaa, eikä haittaa yhtään.
Asennetta peliin!- Anonyymi
Lopeta tupakan polttaminen. Pystyt siihen kyllä.
- Anonyymi
Liika kahvin juonti aiheuttaa impotenssiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liika kahvin juonti aiheuttaa impotenssiä.
Impotenssista seuraa syntyvyyden lasku, jonka ansiosta maapallon tuhoaminen vähenee. Kahvinjuonti siis lopulta pelastaa maapallon.
- Anonyymi
Munattu on.
- Anonyymi
Paljonkohan matkaan menisi aikaa omalla autolla?
- Anonyymi
Puolet vähemmän eikä tarvitsisi haistella kasvissyöjien hengitystä.
Porkkanan purijoitten hengitys haisee kalmalle tai sitten jollekin huumeelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk853230Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921849Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871683- 1401523
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621413
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671331Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur901308Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001264- 861237