UPM sopimus ja yhteiskunta vastuu

Anonyymi

Mitä se on kysyy toimitusjohtaja ja nostaa palkkaansa ja palkkioitaan silittäen nallen poskea vienosti hymyillen. Lähdemmehän ruotsiin jatkoille nalle iskee silmää mutta ennen sitä annetaan kaikille potkut . Tämä on meidän upm läisten vastuuta ja sopimusten noudattamista.

25

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa kun kerran on yrityksen tai tehtaan perustanut, sitä ei voi AY - liikkeen mielestä ikinä lopettaa. Ei vaikka tuotteita ei enää kukaan ostaisi.

      Ja jos toiminta lopettaan kuitenkin, niin ainakin luottamusmies jää yksin istumaan yritykseen eläkeikään asti täydellä palkalla. Muuten lakkoon...

      • Anonyymi

        Nalle nauhrahtaa ja toteaa siirretään varat luxenburiin ja jerseylle. Urugyaista on halvempaa tuoda palmuöljyä suomeen rahtihan ei maksa siellä mitään.Sanotaan kaikki sopimukset irti ja ei makseta kenellekkään mitään rahathan ovat meidän eikös niin jussiseni.Kun pakenemme ruotsiin emme tarvitse enään antinkärkeä myydään sekin pois.Eurooppaan ei kannata jäädä siellä tehtaiden lopettaminen on kalliimpaa kuin suomessa tuuma nalle jussille... Mennään luxenburiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nalle nauhrahtaa ja toteaa siirretään varat luxenburiin ja jerseylle. Urugyaista on halvempaa tuoda palmuöljyä suomeen rahtihan ei maksa siellä mitään.Sanotaan kaikki sopimukset irti ja ei makseta kenellekkään mitään rahathan ovat meidän eikös niin jussiseni.Kun pakenemme ruotsiin emme tarvitse enään antinkärkeä myydään sekin pois.Eurooppaan ei kannata jäädä siellä tehtaiden lopettaminen on kalliimpaa kuin suomessa tuuma nalle jussille... Mennään luxenburiin

        Ennen lähtöään nalle ja jussi päättävät korottaa kokouspalkkioita 100.000 e per nuppi ja annetaan ny jussille viellä puolimilliä että hän pärjää. Tarvii olla ovela ja viedäänkin rahat cayman saarille. kun suljetaan loputkin tehtaat saadaan vielä enemmän liksaa...
        Satuhan päättyy niin että kun kaikki tehtaat ja laitokset on suljettu niin jussi ja nalle huomaavatkin että perskeles nyt loppu heiltäkin palkanmaksu,mutta onneksi saimme rahat luxenburgiin,jerseylle ja caymansaarille .Hyvä minä itse paskamättäällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lähtöään nalle ja jussi päättävät korottaa kokouspalkkioita 100.000 e per nuppi ja annetaan ny jussille viellä puolimilliä että hän pärjää. Tarvii olla ovela ja viedäänkin rahat cayman saarille. kun suljetaan loputkin tehtaat saadaan vielä enemmän liksaa...
        Satuhan päättyy niin että kun kaikki tehtaat ja laitokset on suljettu niin jussi ja nalle huomaavatkin että perskeles nyt loppu heiltäkin palkanmaksu,mutta onneksi saimme rahat luxenburgiin,jerseylle ja caymansaarille .Hyvä minä itse paskamättäällä

        Nyt on jussia alkanut pölöttään josko ihmiset huomaakin kuinka paljon hän toimillaan tienaa.. Ei voi vietä luxenburgiin rahoo jos verottaja ja kansa tietää.. Pitäis saata bonukset pimeinä.. Nallukka apuva...


    • Anonyymi

      PESONEN aina A-studiossa. PItäisi olla Suurimmassa pudottajassa. Osakkeenomistajana ja ylempänä toimihenkilönä hävettää tuollainen paska.

    • Anonyymi

      Ei yrityksillä ole mitään yhteiskuntavastuuta. Toimitusjohtajan on osakeyhtiölain mukaan ajettava osakkeenomistajien etuja, ei työntekijöiden.

      • Anonyymi

        Tässä asia kiteytettynä, kaikki muu on roskaa. Tämä on muuten Pörssi-palsta!


    • Anonyymi

      UPM-piensijoittajana toivon että AY-mafilalle ei enää anneta periksi.
      Vuosikymmenet on taivuttu kiristyks11n ja paperimiehen palkka 61 tonnia

      • Anonyymi

        IDIOOTTI..Katso firman tulosta ja toimintasuunitelmaa


      • Anonyymi

        UPM:n sanelupolitiikka tulee todella kalliiksi.
        Neuvottelupöydössä istuu ammattitaidotonta väkeä jotka eivät osaa sopia asioista.
        Tehtaat seisovat samalla kun kilpailijat ovat tehneet sopimukset työntekijöidensä kanssa.
        Jussi Pesonen neliraaja-jarruttaa ja haluaa vain oman tahtonsa läpi.
        Hinta tälle kaikelle on 20milj € / viikko tappiota.
        Osakkeet myyntiin ja Stora Ensoa tilalle.


    • Anonyymi

      Sitten meno kuin Smithissä, ylinjohto kuin jostain hölmölän sarjasta. Ovi käy tiheään, fiksummat jättäneet uppoavan muinaisputiikin. Uusia projekteja liukuhihnalta, vailla järjen hiventäkään.

    • Anonyymi

      Selluköpikö kykenisi esimerkiksi rallienkullaan hoitamaan yhtiön vientiä? Kovat on luulot paperipertsoilla.

    • Anonyymi

      Selluköpi haluaisi olla toimari mutta kun ei lahjat riitä.

      • Anonyymi

        Mikäs kommentoija on?
        Mutta asiaan. Käykääpä upm n sivuilla ja lukekaa diips daata työntekijöiden kohtelusta ja arvostuksesta ko yhtiössä. Kuka sitä enään uskoo?Tosiasiahan on niin että jos työnantaja saa määrätä palkat ja palkkiot niin hyväveli systeemi on arvossaan. Rahat menee veroparatiisiin eikös nalle ole siitä hyvä esimerkki jo. Lisäksi esimerkki jo nyt olevasta toiminnasta talon sisällä. Pomojen lapse tja sisaruksien lapset ja sukulaiset saa hyvät suojatyöpaikat ja kesätyöpaikat. Ex sä tiedä kuka mä oon mä oon tullu tänne opiskeleen eli lukeen en tekeen töitä.
        Yhtiön johto on tuhoamassa ns sopimisoikeudet ja röyhistelee sillä että ollaan kovia jätkiä.
        Mites jos nalle muistelis nuoruuttaan ja jussi vaikka velipoikaansa toisiko ajatuksia?
        Johdon palkat ja palkkiot aivan kohtuuttomia samoin optiot ja osingot, Upm rypee vuodesta toiseen erilaisissa skandaaleissa niin suomessa kuin ulkomaillakin. Kartellia suomessa, kivihiiltä kiinassa, uruguaissa hämminkiä tehtaanrakennuksissa maanomistuksissa ym...
        Jos katsotaan menneisyyteen esim sota aikaan miten toimisi nalle ja jussi menisivät häntä koipien välissä ruotsiin karkuun, Miten toimi yhtyneet paperitehtaan perustajat ja johto olivat rintamalla miesten /työntekijöiden kanssa. Iso ero jo johtajissa. Aikoinaan oma esimieheni ei ymmärtänyt kun hän ei ollut oikein pidetty verrattuna vanhaan pomoon kysyi miksi? Kerroin Vanha pomo sanoi Minun miehet ja piti sanansa sinä sanot alaiset ja käännät
        selkäsi
        Toivotaan että paperiliiton rintama pitää ja saavat tarvittaessa tukea muilta ammattiliitoilta sillä tää taistelu tulee muuten vastaan kaikilla liitoilla. Ja miksi työntekijän palkka on se joka kaataa suomen talouden. Voisiko se olle ek n ja metsäteollisuuden johdon ahneus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs kommentoija on?
        Mutta asiaan. Käykääpä upm n sivuilla ja lukekaa diips daata työntekijöiden kohtelusta ja arvostuksesta ko yhtiössä. Kuka sitä enään uskoo?Tosiasiahan on niin että jos työnantaja saa määrätä palkat ja palkkiot niin hyväveli systeemi on arvossaan. Rahat menee veroparatiisiin eikös nalle ole siitä hyvä esimerkki jo. Lisäksi esimerkki jo nyt olevasta toiminnasta talon sisällä. Pomojen lapse tja sisaruksien lapset ja sukulaiset saa hyvät suojatyöpaikat ja kesätyöpaikat. Ex sä tiedä kuka mä oon mä oon tullu tänne opiskeleen eli lukeen en tekeen töitä.
        Yhtiön johto on tuhoamassa ns sopimisoikeudet ja röyhistelee sillä että ollaan kovia jätkiä.
        Mites jos nalle muistelis nuoruuttaan ja jussi vaikka velipoikaansa toisiko ajatuksia?
        Johdon palkat ja palkkiot aivan kohtuuttomia samoin optiot ja osingot, Upm rypee vuodesta toiseen erilaisissa skandaaleissa niin suomessa kuin ulkomaillakin. Kartellia suomessa, kivihiiltä kiinassa, uruguaissa hämminkiä tehtaanrakennuksissa maanomistuksissa ym...
        Jos katsotaan menneisyyteen esim sota aikaan miten toimisi nalle ja jussi menisivät häntä koipien välissä ruotsiin karkuun, Miten toimi yhtyneet paperitehtaan perustajat ja johto olivat rintamalla miesten /työntekijöiden kanssa. Iso ero jo johtajissa. Aikoinaan oma esimieheni ei ymmärtänyt kun hän ei ollut oikein pidetty verrattuna vanhaan pomoon kysyi miksi? Kerroin Vanha pomo sanoi Minun miehet ja piti sanansa sinä sanot alaiset ja käännät
        selkäsi
        Toivotaan että paperiliiton rintama pitää ja saavat tarvittaessa tukea muilta ammattiliitoilta sillä tää taistelu tulee muuten vastaan kaikilla liitoilla. Ja miksi työntekijän palkka on se joka kaataa suomen talouden. Voisiko se olle ek n ja metsäteollisuuden johdon ahneus?

        "Mikäs kommentoija on?
        Mutta asiaan. Käykääpä upm n sivuilla ja lukekaa diips daata työntekijöiden kohtelusta ja arvostuksesta ko yhtiössä. Kuka sitä enään uskoo?Tosiasiahan on niin että jos työnantaja saa määrätä palkat ja palkkiot niin hyväveli systeemi on arvossaan. Rahat menee veroparatiisiin eikös nalle ole siitä hyvä esimerkki jo. Lisäksi esimerkki jo nyt olevasta toiminnasta talon sisällä. Pomojen lapse tja sisaruksien lapset ja sukulaiset saa hyvät suojatyöpaikat ja kesätyöpaikat. Ex sä tiedä kuka mä oon mä oon tullu tänne opiskeleen eli lukeen en tekeen töitä."

        Työantaja ei tietenkään voi määrätä palkkoja, ketään ei pakoteta allekirjoittamaan mitään vaan kysyntä ja tarjonta määrittäköön palkkatason. Tällä hetkellä Suomalaisten paperimiesten palkat ovat kansanvälisessä vertailussa korkeita.

        "Rahat menee veroparatiisiin eikös nalle ole siitä hyvä esimerkki jo"

        En tiedä mihin tässä viitataan mutta UPM: tulos käytetään investointeihin ja loput maksetaan osinkoina omistajille. Useimmat meistä pyrkivät lain puitteissa minimoimaan veronsa (mukaanlukien AY-liike, joka ei maksa veroja lainkaan).

        "Yhtiön johto on tuhoamassa ns sopimisoikeudet ja röyhistelee sillä että ollaan kovia jätkiä."

        Käsittääkseni UPM vain haluaa jatkossa neuvotella eri sopimukset eri liiketoiminta-alueille, mikä on vain järkevää koska eri alueiden työntekijöiden tuottama taloudellinen lisäarvo on myös hyvin erilainen.

        "Mites jos nalle muistelis nuoruuttaan ja jussi vaikka velipoikaansa toisiko ajatuksia?
        Johdon palkat ja palkkiot aivan kohtuuttomia samoin optiot ja osingot, Upm rypee vuodesta toiseen erilaisissa skandaaleissa niin suomessa kuin ulkomaillakin. Kartellia suomessa, kivihiiltä kiinassa, uruguaissa hämminkiä tehtaanrakennuksissa maanomistuksissa ym..."

        Eivät ne ole kohtuuttomia. UPM on Jussi Pesosen, muun johtoryhmän ja hallituksen johtamana muuttunut velkaisesta paperiyhtiöstä nettovelattomaksi ja kasvavaksi metsäyhtiöksi. Tämä samalla kun paperin kysyntä maailmassa on tasaisesti laskenut, eli siellä on tehtyjä järkeviä strategisia ratkaisuja. UPM tekee tulosta yli miljardi euroa vuodessa ja esim. Pesosen palkka on vain joitain miljoonia.

        "Jos katsotaan menneisyyteen esim sota aikaan miten toimisi nalle ja jussi menisivät häntä koipien välissä ruotsiin karkuun, Miten toimi yhtyneet paperitehtaan perustajat ja johto olivat rintamalla miesten /työntekijöiden kanssa. Iso ero jo johtajissa. Aikoinaan oma esimieheni ei ymmärtänyt kun hän ei ollut oikein pidetty verrattuna vanhaan pomoon kysyi miksi? Kerroin Vanha pomo sanoi Minun miehet ja piti sanansa sinä sanot alaiset ja käännät
        selkäsi
        Toivotaan että paperiliiton rintama pitää ja saavat tarvittaessa tukea muilta ammattiliitoilta sillä tää taistelu tulee muuten vastaan kaikilla liitoilla. Ja miksi työntekijän palkka on se joka kaataa suomen talouden. Voisiko se olle ek n ja metsäteollisuuden johdon ahneus?"

        Ylimmän johdon palkkiot eivät juuri koskaan ole merkittävä kustannuserä yrityksille. UPM:n henkilöstökulut ovat suuruusluokkaa miljardi euroa vuodessa, johdon palkkiot ovat siihen verrattuna pisara meressä.


    • Anonyymi

      Lakko ei ehkä vaikuta osakkeeseen
      Minulla on 5 % panos salkussa

      Jos voitto laskee 2 miljoonaa päivässä lähinnä bio- Lappeenrannan takia eli 15 milj viikossa tappio on luokkaa 15/ 500 eli 3 senttiä pois osingosta ja jos lakko kestää 3 kuukautta kuten on oletettu niin luokkaa 30 senttiä osingosta pois

      Liittykää osakeliittoon
      Suomalainen pörssiyhtiö maksaa voitosta keskimäärin 22-23 %:in yhteisöveroa. Omistaja maksaa pääomaveroa osingosta ja yrityksen arvonnoususta. Verot yhdessä nostavat nimellistuoton veron 45 %:n ja reaalituoton veron 60 %:n tasolle.

      Osakesäästäjien tavoite on laskea kokonaisvero noin 30 %:iin. Tavoite toteutuu esimerkiksi, jos osingoista ja osakkeiden myyntivoitoista 25 % on verotettavaa tuloa.

      Ruotsin osakesäästötili ISK:lla osinkoa, myyntivoittoa ja varojen pois nostoa ei veroteta. Veroa maksetaan 0.375 % tilin pääomasta. Tämä vastaa noin 4.7 % pääomaveroa. Ruotsissa ISK-tilillä oleville osakkeille yhteisö- ja pääomaveron yhteisvaikutus on noin 26 %.

      • Anonyymi

        Heikko panos Kossussakin jo enempi


    • Anonyymi

      Kaksi sarvikuonoa siellä teutaroi, ennen poistumistaan.

    • Anonyymi

      Paperimies osaisi toki hoitaa virmaa itse. On se niin helppoa. Osasihan Severi Suhonenkin.

    • Anonyymi

      Pesonen on tavallisen kansalaisen ja yhteiskunnan yläpuolelle loisinut ahne ja omatunnoton paskiainen.

    • Anonyymi

      Nyt iso bossi alkoi uhkailemaan; järjestelyillä.

    • Anonyymi

      UPM osake viiden prossan laskussa, alkaa lakko vaikuttaa.
      Hianoo Pesonen, pidä vaan tehtaat kiinni.

    • Anonyymi

      Onneksi myin jo viime viikolla UPM:n osakkeet. Syy: Pesosen typerän suhtautumisen takia ammattiyhdistysliikkeeseen.

      Enkä enää sijoita siihen yhtiöön mitään ennen kuin tulevat järkiinsä. Näin kannan oman yhteiskuntavastuuni.

    • Anonyymi

      Paperi ja pahvi firmat ostavat paljon raaka-aineita Venäjältä. Sitten kehuvat kuinka ovat niin vähäpäästöisiä ja muuta hölynpölyä. Katsokaa mitä alkaa tapahtua kun raaka-aineet loppuu. Alkaa menemään laitosta kiinni ja valitetaan kun ei saa Suomesta niin halvalla. Miksi pitäisi saada? varsinkin maasta joka sotii. Näiden metsäfirmojen asiakkaille vinkki, kysykää mistä raaka-aineet ovat tulleet, Venäjältä!!

    • Anonyymi

      UPM:n lakko jatkuu…
      Tehtaat seisoo ja paperista alkaa olemaan pulaa.
      Vanha jääräpää haluaa että tehdään yhtiölle talkootyötä.
      Omaa etua ajetaan ja työntekijöille näytetään keskisormea.
      Voiko tälläinen henkilö johtaa näinkin suurta yritystä ?
      No eipä hänellä mitään hätää ole kun itselle tulee rahaa ovista ja ikkunoista.
      UPM:n osakkeen omistajat ovat hänelle hyödyllisiä idiootteja….mutta kuinka kauan ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe