Se kamala juoppous

Anonyymi

Muutama viikko sitten oli tiedotusvälineissä kauhea hätä ihmisten, etenkin ikäihmisten juomisesta.
Nyt iloisesti kerrotaan miten kapakat voivat aukaista jo kello 9 aamulla ja se on iloinen uutinen. Ei hätäillä juoppoudesta.
Jos eläkeläinen hakee Alkosta juomaa ja nauttii kotonansa ilman humaltumisaietta, onko se kauheampaa kuin kapakkajuominen? Iltapäivän pieni nautinto voi olla ilo telkkaria katsoessa.

23

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikäihminen? Onko 1943 syntynyt mies sellainen?
      Juoppo? Juominen?
      "Tilanteen" ollessa päällä on kulutukseni noin 20 - 25 annosta / pv.
      "Tilanteen" kesto on kahdesti vuodessa 1-1,5kk ja irtoviikot lisäksi.
      Vuositasolle laskettuna kulutukseni on 3 - 4 annosta / pv.
      Aloitan ennen klo 9:ää ja lopetan ennen klo 23:a. Edes umpiraitis vaimoni ei ole katsonut tavassani olevan huomauttamista.
      Maksa-arvoni ovat viitealueiden keskustoissa.
      Terveyteni on hyvä narisevaa polveani ja lonkkani lukuun ottamatta.
      Keskeytymättömät yöunet edellyttävät eturauhaselle 2 tabua päivittäin.
      Aamukahvin ja brandyn nautin kahvilassa. Jokunen olutkin kuluu ulkona mutta suurimman osan hörpin asunnolla seurustellessani vaimoni kanssa.
      Brandyä, votkaa, viiniä ja keleistä riippuen olutta.
      Koskaan ei ole krapulaa. En örvellä enkä häiriköi.

      Minusta kaikkien ikäryhmien annosrajat ovat käsittämättömän alhaisia.
      Minun hieman vaille 20:n vuoden altistukseni olisi pitänyt jo vaikuttaa jotenkin.

      • Anonyymi

        Maksa poksahtaa ykskaks. Kestää kauan ennenkuin oireet tulevat ja sitten on myöhäistä.
        Oireitten tulo on nopean lopun alku.
        Toisaalta maksakirroosi voi alkaa nuorenakin ahkerasta ryyppäämisestä.
        Se johtaa aina kuolemaan. Vaikeaan kuolemaan.
        Annosrajat ovat päinvastoin aika korkeat ja juuri päivittäinen juominen on vaarallisinta,
        vaikka joisi vähänkin.
        Naisten maksat kestävät viinaa vähemmän kuin miesten.
        En "leikkisi" viinalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksa poksahtaa ykskaks. Kestää kauan ennenkuin oireet tulevat ja sitten on myöhäistä.
        Oireitten tulo on nopean lopun alku.
        Toisaalta maksakirroosi voi alkaa nuorenakin ahkerasta ryyppäämisestä.
        Se johtaa aina kuolemaan. Vaikeaan kuolemaan.
        Annosrajat ovat päinvastoin aika korkeat ja juuri päivittäinen juominen on vaarallisinta,
        vaikka joisi vähänkin.
        Naisten maksat kestävät viinaa vähemmän kuin miesten.
        En "leikkisi" viinalla.

        Miten pitkään minun pitäisi odottaa?
        Aikaisemmin, kymmenet vuodet olin tavallinen viikonloppu juoppo.
        Viimeiset parikymmentä vuotta olen elänyt kuvaamallani rytmillä. Täytän tämän vuoden aikana 78 vuotta. Tähän meneessä kuvaamasta alkoilusta ei ole ollut haittaa.
        Jos ei viina, niin joku muu minusta selvä tekee jossakin vaiheessa.
        Raittiit, rentoutumisten väliset kuntoilujaksot ovat pituudeltaan 2-3 kuukautta.
        Joskus muutaman viikon. Pisin on muistini aikana noin 5 kuukautta.
        Viime vuoden alusta alkaen on homma mennyt hulinaksi.
        Mimulla on aina kaapissa juomia. Amaretto likööriä joka sopii hyvin halvan brandyn kanssa. Viskiä ja jotakin kirkasta. Tarjoan mielelläni vieraille vaikka en itse ota. Viime vuoden ensimmäiset hörpyt otin jouluna. Saa nähdä miten pitkään tätä raittiutta kestää?
        Saimme koronapiikit 23.3 ja tehoste tulee 14.6. Jokohan pääsisi uhmaamaan noita naurettavan alhaisia suositusrajoja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten pitkään minun pitäisi odottaa?
        Aikaisemmin, kymmenet vuodet olin tavallinen viikonloppu juoppo.
        Viimeiset parikymmentä vuotta olen elänyt kuvaamallani rytmillä. Täytän tämän vuoden aikana 78 vuotta. Tähän meneessä kuvaamasta alkoilusta ei ole ollut haittaa.
        Jos ei viina, niin joku muu minusta selvä tekee jossakin vaiheessa.
        Raittiit, rentoutumisten väliset kuntoilujaksot ovat pituudeltaan 2-3 kuukautta.
        Joskus muutaman viikon. Pisin on muistini aikana noin 5 kuukautta.
        Viime vuoden alusta alkaen on homma mennyt hulinaksi.
        Mimulla on aina kaapissa juomia. Amaretto likööriä joka sopii hyvin halvan brandyn kanssa. Viskiä ja jotakin kirkasta. Tarjoan mielelläni vieraille vaikka en itse ota. Viime vuoden ensimmäiset hörpyt otin jouluna. Saa nähdä miten pitkään tätä raittiutta kestää?
        Saimme koronapiikit 23.3 ja tehoste tulee 14.6. Jokohan pääsisi uhmaamaan noita naurettavan alhaisia suositusrajoja!

        Kieltämättä itsekin mietin kuka noita alkoholin käyttörajoja on käytännössä kokeillut siten, että voi tehdä vertailua.

        Nuorempana käytin kossua ja viskejä sekä konjakkeja että juomasekoituksia. Nykyisin vain mietoja viinejä, yleensä valkkaria ja joskus saunaolut ulkona patiolla.

        Ei kai sitä viinipulloa avata vain yhdelle lasilliselle, illanistujaisissa pullollinen on pian lusittu.

        Ravintoloissa käymme nykyidin harvakseltaan. Ravintolailtana juomme kumppanin kanssa pullon puoliksi mikä käytännössä tarkoittaa kolmea lasia per/lärvi.


      • Anonyymi

        Suomalaisten Alkoasiointi on kuulemma hyvässä kurssissa. Ovet ovat käynhet tiuhaan. Voittoa on tullut rutkasti.
        Tämä sijoittaminen on riskialtista joillekin ihmisille. Jotkut hallitsevat ottamisen taidonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pitkään minun pitäisi odottaa?
        Aikaisemmin, kymmenet vuodet olin tavallinen viikonloppu juoppo.
        Viimeiset parikymmentä vuotta olen elänyt kuvaamallani rytmillä. Täytän tämän vuoden aikana 78 vuotta. Tähän meneessä kuvaamasta alkoilusta ei ole ollut haittaa.
        Jos ei viina, niin joku muu minusta selvä tekee jossakin vaiheessa.
        Raittiit, rentoutumisten väliset kuntoilujaksot ovat pituudeltaan 2-3 kuukautta.
        Joskus muutaman viikon. Pisin on muistini aikana noin 5 kuukautta.
        Viime vuoden alusta alkaen on homma mennyt hulinaksi.
        Mimulla on aina kaapissa juomia. Amaretto likööriä joka sopii hyvin halvan brandyn kanssa. Viskiä ja jotakin kirkasta. Tarjoan mielelläni vieraille vaikka en itse ota. Viime vuoden ensimmäiset hörpyt otin jouluna. Saa nähdä miten pitkään tätä raittiutta kestää?
        Saimme koronapiikit 23.3 ja tehoste tulee 14.6. Jokohan pääsisi uhmaamaan noita naurettavan alhaisia suositusrajoja!

        Juoppojen kannattaa aloittaa tankkaaminen 10:ltä jotta ehtii huuhdella päivän pölyt kurkusta , alkaen uusintakierroksen samaan aikaan jotta ehtii huuhdella päivän pölyt kurkusta.


    • Anonyymi

      Kova hätä on kapakoitten aukaisemisesta. Lappiinkin väki rientää suurin joukoin ja normaaliaikoina viina virtaa. Koskaan ei hätäillä alkoholihaitasta näissä tapauksissa. Mikä siihen on syynä. Ovatko "kaupunkijuopot" tuottavampia kuin kotona hiukan juovat?

    • Anonyymi

      Alkoholi ongelma alkoi silloin kun alkoholi keksittiin, ei kieltolaki sitä estänyt. Ihmisestä itsestään kiinni, sama se on tupakassa, nyt vielä huumeet.
      Vanhan ihmisen alkoholin käyttö omalta kohdaltani on muuttunut varovaiseksi, ei kuitenkaan täysin loppunut.

    • Kuten aikasempaan jankutukseen kirjoitin:

      Ymmärrän hyvin pointin.
      Kun kapakoita rajoitetaan, saadaan hyvä syy huumeita vapauttaa.
      Lastemme tulevaisuus ei tässäkään näytä hyvältä.
      60-luvun Hippinä tiedän ihan hyvin.
      Kuinka pahaa Huumeet voivat saada aikaan.
      -
      Aika hyvä olen myös Viinan vaikutuksista puhellellessa.
      Aloitinhan jo 1964.
      Katkeamattomasti läpi nuoruuden, työ-elämän, eläkeläisyden, on Viina ollut hyväksi.
      Mutta.
      Kuten monet ovat jo kirjoittaneet.
      Rajansa kaikella.
      Joten Hey, Hey!! Let´s be careful out there!
      -
      Kumpi on siis Poliisillemme mieluisampi?
      Känninen autoilija yksinäisellä Raatteen-tiellä?
      Huumeinen Sähkö-Potku-Lautailija ruuhkaisella Mannerheimin-tiellä?
      Olettaen että Poliisimme saa sakottaa tasa-puolisesti.
      Eikä, kuten tänään, Coronaarisen valinnaisesti.

      H.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla 60-luvun elähtänyt hippi tietääkseen että huumeet aiheuttavat pahaa.


    • Anonyymi

      Yrittäkää tajuta,

      Ei hätä ole juojien, vaan ravintoloitten omistajien, jotka ruokaa ja alkoholia myyvät.
      Se on elinkeino heille.

      Se on myös veronmaksajan asia.
      Niin kauan kuin ravintola joutuu ovensa kiinni pitämään hallituksen määräyksestä,
      niin kauan ravintola-alan yrittäjälle pitää maksaa korvausta. Veronmaksaja maksaa.

      • Anonyymi

        Ystäväni menehtyi, joi joka päivä. Oli muita sairauksia useita, mikä syy tai seuraus. Mutta vastuu on jokaisella itsellään. Kaikella aikansa.


      • Anonyymi

        Jos valtion toimesta liikkeitä pidetään kiinni,
        valtio joutuu korvaamaan myynnin,
        koska Suomessa on elinkeinovapaus.
        Vapaus harjoittaa liiketoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos valtion toimesta liikkeitä pidetään kiinni,
        valtio joutuu korvaamaan myynnin,
        koska Suomessa on elinkeinovapaus.
        Vapaus harjoittaa liiketoimintaa.

        Olin sata päivää tiputtelematta.

        Paljon parempi olo.

        Vapuksi aion ostaa valkoviiniputelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni menehtyi, joi joka päivä. Oli muita sairauksia useita, mikä syy tai seuraus. Mutta vastuu on jokaisella itsellään. Kaikella aikansa.

        " joi joka päivä. "

        Kerrankos näitä ystäviä menehtyy joka päivä ja kuten Ritva Santavuori totesi, että hänen isoäitinsä menehtyi, vaikka söi aina suuria perunoita.D

        Minunkin puolisoni menehtyi 83-v, mutta olihan hän juonnut joka päivä alkoholia nuoruudestaan saakka. Palovammat hänet lopulta nitisti, koska tuonikäisiä ei hoideta, kuten jotain Jukka Palmua!D

        Minunkin naapurissa on asukkaita, jotka juovat ja mikä rasittavinta, että he tulevat pyytämään rahaa, kunnes seuraava eläke tulee ja se kerjäys jatkuu, että edes yksi tupakka!

        Onneksi minulla on varaa juoda koko loppuelämäni, joka ei ilmeisesti jatku kauan, sillä poltan myös askin tupakkaa joka päivä.

        Vaan, mitä välii. Onhan täällä näitä kuolemanpiikkejä kaipaavia tarpeeksi ilman minuakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin sata päivää tiputtelematta.

        Paljon parempi olo.

        Vapuksi aion ostaa valkoviiniputelin.

        Olen ollut 33 vuotta tiputtelematta.
        Aloitin tiputtelun 1970 Alkon lakon johdosta.
        Laitteet paranivat kuten myös tiputetun laatukin jota myin rajoitetusta ja käytin myös maksuvälineenä.
        Lopetin tiputtelun 1988 päästyäni edustusjuomien pariin koskien myös kotivarantoja.
        Tiputtelu on hyvä harrastus ja tuottavakin varsinkin talovelkaiselle.

        Minulle vappu ei poikkea muista pyhistä. Odotan kesäkuun alkupuolen tehostepiikkä päästäkseni siedettävän hintaisten juomien pariin. Iltaruskoni lämmön terveydentila estää kaksin matkustamisen joten normaalien yhteisten 1kk - 3kk asemesta teen vain 1vko - 2vko pyrähdyksen.Siitäkin menee muutama päivä asunnon kunnostamiseen ikävimpänä puuhana kahden seinän homeen eliminointi ja homeenesto maalaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni menehtyi, joi joka päivä. Oli muita sairauksia useita, mikä syy tai seuraus. Mutta vastuu on jokaisella itsellään. Kaikella aikansa.

        Keskimäärin 84 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimäärin 84 vuotta.

        Toiset kuolevat alle 70-vuotiaana, toiset pysyvät hengissä yli 90-vuotiaaksi.
        Ei ole mitään "keskimäärin" ikää johon voi "luottaa" elävänsä.

        Tilastokeskuksen mukaan puolet 70-vuotta täyttäneistä ei näe 80-vuotispäiväänsä.
        Joka toinen 70-vuotias kuolee sitä ennen.


    • Ikäihmisiä vartenhan ne uudet ajat pitää olla, koska ei kai kukaan työikäinen siihen aikaan istu kapakassa ryyppäämässä. Tai mistä sen tietää, kun onhan niitä työttömiäkin.
      Siinä taas yksi epätoivoinen keino yrittää päästä nopeammin eroon näistä eläkeikäisistä vaikka viinalla, kun ei nuo rokotteetkaan näy tarpeeksi tappavan. Jospa jonkun lantin vielä kantaisivat kapakoitsijoille ennen kuolemaansa.

    • Anonyymi

      Astrazeneca sisältää alkoholia, varokaa raittiit!

    • Anonyymi

      Saa juoda, mutta jos juo liikaa on alkaa haista tosi pahalle.

    • Otatan viinaa joskus kerranan kuussa

    • Anonyymi

      Humala on aivojen myrkytystila.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe