En tunne syyllisyyttä

Anonyymi

Tein abortin 3 kk sitten. Hormonit heitti kyllä alussa mutta en kertaakaan ole tuntenut syyllisyyden tunnetta. Päin vastoin, tuntui oikealta. Jännä juttu. Missä vaiheessa nämä tunteet pitäisi iskeä ja pilaa mun elämä?
Eikä tunnu siltä että olen murhannut ketään. Kai mä olen sitten psykopaatti..... mutta ehkä abortinvastustajat voi kertoa tarkemmin missä vaiheessa ne syyllisyyden tunteet iskee ja missä vaiheessa pitäisi mennä vankilaan tai mielisairaalaan.

77

156

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et ole ainoa joka ei tunne syyllysyyttä. Miksi pitäisi tuntea, tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Abortistani on reilu 40 vuotta ja vielä ei ole syyllisyys eikä katumus iskenyt. Se on vaan yksi asia elämässäni, kuten esim. ajokortin saanti. Etkä ole mikään psykopaatti.

• Anonyymi

Jepp, tiedän että en ole. On vaan tullut niin paljon ”asiantuntijoita” vastaan jotka tietää mitä minulta pitäisi tuntea, se että olen murhaaja ja ”kyllä se syyllisyyden tunnetta sielä on” ”kyl sä tuut huomaamaan että olet pilannut sun elämää” kyllä ne tunteet sitten tulee vaikka 20 vuoden päästä... jne.

• Anonyymi kirjoitti:

Jepp, tiedän että en ole. On vaan tullut niin paljon ”asiantuntijoita” vastaan jotka tietää mitä minulta pitäisi tuntea, se että olen murhaaja ja ”kyllä se syyllisyyden tunnetta sielä on” ”kyl sä tuut huomaamaan että olet pilannut sun elämää” kyllä ne tunteet sitten tulee vaikka 20 vuoden päästä... jne.

"Asiantuntijoita" on minunkin kohdalleni osunut oikein roppakaupalla. Ihan samanlaista potaskaa on tullut mullekin tässä vuosien varrella. Mä vaan edelleen odottelen noita negatiivisia tunteita........ reilun 40 vuoden jälkeen.

• Anonyymi

Ei jylläile "yhtään".. muuten vain joudut vielä vuosikymmentenkin jälkeen seliselittelemään tekoasi parhain päin vähätellen ja valehtelemaan joutavia tosiasiat vimmaisesti kiistäen siellä itsepetoksen verkoissa pyristellessäsi. :) Et tajua, että juuri ne on mitä läpinäkyvimpiä merkkejä kärventävästä syyllisyydestä ja omantunnon kirkumisesta, jota edelleen yrität epätoivolla vaientaa. Säälittävää.

>Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kieltämästä tosiasioita naiset usein ahdistuvat ja vihastuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vihaisia itselleen ja/tai toisille. Vihan ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. masennusta ja itsetuhoisuutta. Syyllisyys, häpeä ja itsesääli ovat myös usein esiin tulevia tunteita.>

Vaikka yrität esittää kuinka paksunahkaista, se kaikki tekoosi liittyvä negatiivinen kuona vain velloo kapseloituneena sisälläsi, jota yrität kylmällä asenteellasi ym. ylimielisyydellä tökerösti piilottaa.

"Etkä ole mikään psykopaatti."

Kyseessä onkin palstaa riivaava, provojaan kylvävä valhetelijat.rolli. Psykopatia on myös toki mahdollista.

• Anonyymi

Potilaan lääkärilehti.fi/uutiset/abortin-tehneella-on-oikeus-surra Raskauden keskeytys herättää paljon tunteita, mutta harvemmin keskustellaan siitä, miltä abortin läpikäyneestä naisesta tuntuu ja miten häntä tulisi hoitaa. Näihin kysymyksiin psykologian maisteri ja lääkäriopiskelija Lauri Kivikoski on yrittänyt löytää vastauksia. Hänen mukaansa osa naisista katuu aborttia vuosienkin jälkeen. Tämä johtuu usein siitä, ettei nainen ole miettinyt päätöstänsä kunnolla loppuun saakka tai on antanut muiden päättää puolestaan. Kivikoski korostaakin hoitavan lääkärin roolia raskauden keskeytyspäätöksen tekemisessä. Lääkäri saattaa olla ainoa henkilö, jonka kanssa nainen voi keskustella tilanteestaan puolueettomasti. Se, miten lääkäri toimii voi vaikuttaa naisen loppu elämään.

• Anonyymi

"Se, miten lääkäri toimii voi vaikuttaa naisen loppu elämään."

Juuri näin. Nyt jo aikuisen lapseni ja omankin elämän jatkosta ja laadusta on osin kiittäminen lääkäriä joka ei aborttia hakiessani laittanut liukuhihnamaisesti lähetettä eteenpäin vaan kehotti harkitsemaan vielä muutaman päivän. Jos isot pyörät olisi laitettu välittömästi liikkeelle, ei asiasta ehkä olisi enää keskusteltukaan mitään, eikä ne olisi olleet enää pysäytettävissä.. Niinä seuraavina päivinä tulin kuitenkin onnekseni järkiini ja tuo aika muodostui ennenkaikkea lapselleni elintärkeiksi ratkaisten koko loppuelämämme kulun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se, miten lääkäri toimii voi vaikuttaa naisen loppu elämään."

Juuri näin. Nyt jo aikuisen lapseni ja omankin elämän jatkosta ja laadusta on osin kiittäminen lääkäriä joka ei aborttia hakiessani laittanut liukuhihnamaisesti lähetettä eteenpäin vaan kehotti harkitsemaan vielä muutaman päivän. Jos isot pyörät olisi laitettu välittömästi liikkeelle, ei asiasta ehkä olisi enää keskusteltukaan mitään, eikä ne olisi olleet enää pysäytettävissä.. Niinä seuraavina päivinä tulin kuitenkin onnekseni järkiini ja tuo aika muodostui ennenkaikkea lapselleni elintärkeiksi ratkaisten koko loppuelämämme kulun.

Onko sitten niin, että kaikkien naisten automaattisesti pitää tuntea abortistaan loputtomasti syyllisyyttä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sitten niin, että kaikkien naisten automaattisesti pitää tuntea abortistaan loputtomasti syyllisyyttä?

Opettajalla on taas kyselyautomaatti päällä. Muuta moodia sinne keskustelumoodille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettajalla on taas kyselyautomaatti päällä. Muuta moodia sinne keskustelumoodille.

Mun mielestä se on hyvä kysymys.
        Uskon siihen että syyllisyyden tunnetta riippuu just siitä kuinka syvälle olet mennyt päätöksen kanssa.
        Jos nainen on oikeasti kääntänyt kaikki kortit ja oikeasti mennyt vaihtoehdot ja tunteet läpi ja sen jälkeen päättyy aborttiin, ei välttämättä tule syyllisyyden tunnetta.

Mutta varmasti jos sydämessä haluaa lapsen ja ”joutuu” tekemään abortin niin varmasti tuntuu.

Mun tapauksessa ehkäisy petti, en ole ikinä halunnut lapsia. Silti eka ajatus ei ollut aborttia. Ehkä just koska se on ”väärin” ja oli paineita pitää lasta. Valitettavasti huomasin että mun mies ei ollut todellakaan valmis siihen, ei yhtään. Se luopui kaikesta vastuusta ja meni vaan ryyppäämään ja jätti mut yksin.
        Olisin itse joutunut luopumaan mun urasta (mun keho on mun työkalu ja liittyy suoraan siihen). Tiesin että jos pidän lapsen, ura ja mies menee ovesta ulos, ja vaikea pitää kun ei ole ikinä ollut semmoinen oikea halu. Jos mies ois ollut siellä ja olisin voinut jatkaa mun uraa olisi ehkä ollut toinen asia. Ja varmasti olisin ollut tyytyväinen päätökseen.
        Oli se kova reissu tulla siihen päätökseen. Mutta sen jälkeen helpotti. Olen odottanut niitä syyllisyyden tunteita mistä kaikki puhuu. Mutta sydämessä tuntuu oikealta.
        Vaikka tappoi lapsen ja vaikka olisin murhaaja ja kaikki. Olen tosi itsetietoinen ihminen ja en peitä tunteita, päin vastoin kaivan ne esiin ja analysoin ne, niin tässä ei ole kyseessä siitä että peitän mitään.

Sen takia ihmettelen että ehkä olenkin psykopaatti.

• Anonyymi kirjoitti:

Vastustajien mielestä tietenkin täytyy tuntea kun on mennyt tekemään jopa atomipommin räjäyttämistä 1000-kertaisesti pahemman teon. Mun mielestäni asiassa ei ole mitään aihetta syyllisyyden tunteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä se on hyvä kysymys.
        Uskon siihen että syyllisyyden tunnetta riippuu just siitä kuinka syvälle olet mennyt päätöksen kanssa.
        Jos nainen on oikeasti kääntänyt kaikki kortit ja oikeasti mennyt vaihtoehdot ja tunteet läpi ja sen jälkeen päättyy aborttiin, ei välttämättä tule syyllisyyden tunnetta.

Mutta varmasti jos sydämessä haluaa lapsen ja ”joutuu” tekemään abortin niin varmasti tuntuu.

Mun tapauksessa ehkäisy petti, en ole ikinä halunnut lapsia. Silti eka ajatus ei ollut aborttia. Ehkä just koska se on ”väärin” ja oli paineita pitää lasta. Valitettavasti huomasin että mun mies ei ollut todellakaan valmis siihen, ei yhtään. Se luopui kaikesta vastuusta ja meni vaan ryyppäämään ja jätti mut yksin.
        Olisin itse joutunut luopumaan mun urasta (mun keho on mun työkalu ja liittyy suoraan siihen). Tiesin että jos pidän lapsen, ura ja mies menee ovesta ulos, ja vaikea pitää kun ei ole ikinä ollut semmoinen oikea halu. Jos mies ois ollut siellä ja olisin voinut jatkaa mun uraa olisi ehkä ollut toinen asia. Ja varmasti olisin ollut tyytyväinen päätökseen.
        Oli se kova reissu tulla siihen päätökseen. Mutta sen jälkeen helpotti. Olen odottanut niitä syyllisyyden tunteita mistä kaikki puhuu. Mutta sydämessä tuntuu oikealta.
        Vaikka tappoi lapsen ja vaikka olisin murhaaja ja kaikki. Olen tosi itsetietoinen ihminen ja en peitä tunteita, päin vastoin kaivan ne esiin ja analysoin ne, niin tässä ei ole kyseessä siitä että peitän mitään.

Sen takia ihmettelen että ehkä olenkin psykopaatti.

"Olisin itse joutunut luopumaan mun urasta (mun keho on mun työkalu ja liittyy suoraan siihen). Tiesin että jos pidän lapsen, ura ja mies menee ovesta ulos,"

Lisää s.eliselityksiä. Vaihdoit siis lapsesi koko ihmiselämän uraan, vastuuttomaan määräilevään ukkoon ym. toisarvoiseen. Mahtoi kannattaa, ukkokin luultavasti menee ovesta ulos joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
        Eikä niistäkään edes olisi tarvinnut luopua kun lapsesi olisi voinut jatkaa omaa, ihmisoikeutettua elämäänsä jossain muualla. Silkka mukavuudenhaluinen omanapaisuutesi takia lapsesi menetti henkensä ja oman tulevaisuutensa.

"Mutta sen jälkeen helpotti."

Joo, siltä näyttää. XD Kovastippa vaan joudut sitä ihan "helpottuneena" ja "vailla syyllisyyttä" puolustelemaan ja selittelemään parhain päin. Ja nyt pitää tekeytyä psykopaatiksikin jotta nahka parkkiintuisi.

"Mun mielestäni asiassa ei ole mitään aihetta syyllisyyden tunteisiin."

Niin, kuinkas nyt oman lapsen itsekkäässsä tappamisessa olisikaan..! Ja tähän taas odotetaan jatkeeksi se r.aivokas vastaan inttäminen kuinka "kun ei se nyt ollu mikään lapsi eikä ihminen"!! XD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olisin itse joutunut luopumaan mun urasta (mun keho on mun työkalu ja liittyy suoraan siihen). Tiesin että jos pidän lapsen, ura ja mies menee ovesta ulos,"

Lisää s.eliselityksiä. Vaihdoit siis lapsesi koko ihmiselämän uraan, vastuuttomaan määräilevään ukkoon ym. toisarvoiseen. Mahtoi kannattaa, ukkokin luultavasti menee ovesta ulos joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
        Eikä niistäkään edes olisi tarvinnut luopua kun lapsesi olisi voinut jatkaa omaa, ihmisoikeutettua elämäänsä jossain muualla. Silkka mukavuudenhaluinen omanapaisuutesi takia lapsesi menetti henkensä ja oman tulevaisuutensa.

Joo, siltä näyttää. XD Kovastippa vaan joudut sitä ihan "helpottuneena" ja "vailla syyllisyyttä" puolustelemaan ja selittelemään parhain päin. Ja nyt pitää tekeytyä psykopaatiksikin jotta nahka parkkiintuisi.

Niin, kuinkas nyt oman lapsen itsekkäässsä tappamisessa olisikaan..! Ja tähän taas odotetaan jatkeeksi se r.aivokas vastaan inttäminen kuinka "kun ei se nyt ollu mikään lapsi eikä ihminen"!! XD

Sori mut en vaan tunne sitä syylisyydentunnetta. Paras päätös mitä olen tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla taas on tuttu tapasi päällä, eli haluat vain syöttää palstalle sitä merkityksetöntä roskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Merkityksetöntä roskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Merkityksetöntä roskaa.

Sulle ehkä mutta ei minulle. Niinkun sanoin en halua lapsia. Piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat vaan syöttää tänne tuota iänikuista itsepetoksellista kiistodefenssiä.
        Siis merkityksetöntä roskaa. Säälittävää ja noloa.

"Piste."

:D Mites se suosijasakin mukaan olikaan,,..
        "Tuo on muuten naurettava tapa kirjoittaa kommenttinsa perään "Piste".
        Tuolla tavalla vain yritetään ilmaista, että ei halua keskustelun
        jatkuvan, koska on heikoilla argumenttiensa kanssa. :)"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

J.oo, "uskotaan". XD

Vielä muuttuu ääni ylimielisen lelliprinsessankin kellokkaassa kun elämä oikein kunnolla kyykyttää..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

J.oo, "uskotaan". XD

Vielä muuttuu ääni ylimielisen lelliprinsessankin kellokkaassa kun elämä oikein kunnolla kyykyttää..

Se on naurettavaa että ei voi hyväksyä että toinen ei tunne sitä ”mitä pitää”.
        Olen tyytyväinen lapsi murhaaja, kävi tuuri että laki on mun puolella. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

J.oo, "uskotaan". XD

Taasko syötät tänne tuota merkityksetöntä roskaasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat vaan syöttää tänne tuota iänikuista itsepetoksellista kiistodefenssiä.
        Siis merkityksetöntä roskaa. Säälittävää ja noloa.

"Piste."

:D Mites se suosijasakin mukaan olikaan,,..
        "Tuo on muuten naurettava tapa kirjoittaa kommenttinsa perään "Piste".
        Tuolla tavalla vain yritetään ilmaista, että ei halua keskustelun
        jatkuvan, koska on heikoilla argumenttiensa kanssa. :)"

Enemmän tarkoittaa sitä että en vaan halua lapsia mutta se on vissiin liian vaikea ymmärtää että kaikki ei vaan niitä haluaa. Olen sitten itsekäs koska ura on minulle tärkeämpi, mutta näin vaan tämä asia on. 🙂..... piste 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on naurettavaa että ei voi hyväksyä että toinen ei tunne sitä ”mitä pitää”.
        Olen tyytyväinen lapsi murhaaja, kävi tuuri että laki on mun puolella. 😂

Taas tursuaa tätä merkityksetöntä roskaa.
        Tyytyväisyys näyttäisi olevan kyllä kaukana, mutta pisteet siitä, että olet ainoita harvoja jotka vihdoin sentään myöntää tietyt tosiasiat. Porsaanreikäistä lepsuakia varmasti käytit sinäkin hyväksesi ja vääntelit valheita minkä ehdit, sitä en epäile.

"kaikki ei vaan niitä haluaa."

Ja silloin voi antaa niille jotka haluaa, eikä mitään mukavuusm.urhia tarvita. ...piste. XD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tursuaa tätä merkityksetöntä roskaa.
        Tyytyväisyys näyttäisi olevan kyllä kaukana, mutta pisteet siitä, että olet ainoita harvoja jotka vihdoin sentään myöntää tietyt tosiasiat. Porsaanreikäistä lepsuakia varmasti käytit sinäkin hyväksesi ja vääntelit valheita minkä ehdit, sitä en epäile.

"kaikki ei vaan niitä haluaa."

Ja silloin voi antaa niille jotka haluaa, eikä mitään mukavuusm.urhia tarvita. ...piste. XD

Sen verran itsekäs että en kyl luopuu urasta vain sen takia että joku abortti vastustaja haluaa että adoptoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen verran itsekäs että en kyl luopuu urasta vain sen takia että joku abortti vastustaja haluaa että adoptoin.

Niin, muut haluaisi pelastaa lapsia elämään kaltaistesi ahnaiden v.erikäsien kynsistä.
        Se ylevä (?) ura varmaan lohduttaa sitten eräänä päivänä kun lojut p.askavaippoihisi unohdettuna jossain vanhainkodin homeisessa nurkkauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, muut haluaisi pelastaa lapsia elämään kaltaistesi ahnaiden v.erikäsien kynsistä.
        Se ylevä (?) ura varmaan lohduttaa sitten eräänä päivänä kun lojut p.askavaippoihisi unohdettuna jossain vanhainkodin homeisessa nurkkauksessa.

Veikkaan kyl et kuolen ennen kun olen vanha. Et ei hätää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaan kyl et kuolen ennen kun olen vanha. Et ei hätää.

No se on kyllä hyvinkin yleistä t.raumaisilla aborttööreillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on kyllä hyvinkin yleistä t.raumaisilla aborttööreillä.

Jos abortti aiheuttaa itsemurhaa ja pilaa elämän en ois sitä tehnyt.
        Harrastan extreme lajeja, sen takia veikkaan että on hyvin mahdollista että kuolen vähän liian aikaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos abortti aiheuttaa itsemurhaa ja pilaa elämän en ois sitä tehnyt.
        Harrastan extreme lajeja, sen takia veikkaan että on hyvin mahdollista että kuolen vähän liian aikaisin.

"Jos abortti aiheuttaa itsemurhaa ja pilaa elämän en ois sitä tehnyt. "

Se aiheuttaa sitä kyllä ihan tutkitusti vaikka muuta luulet. Huomaahan tuon elämän pilaantumisen jo sinustakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos abortti aiheuttaa itsemurhaa ja pilaa elämän en ois sitä tehnyt. "

Se aiheuttaa sitä kyllä ihan tutkitusti vaikka muuta luulet. Huomaahan tuon elämän pilaantumisen jo sinustakin.

Huvittavaa kuinka paljon sua ärsyttää että olen onnellinen ja en vaan tunne sitä syylisyydetunnetta.
        Et selkeästi pystyt hyväksymään sitä. Olen tyytyväinen päätökseen, erittäin tyytyväinen. Olenko sitten murhaaja, psykopaatti tai mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittavaa kuinka paljon sua ärsyttää että olen onnellinen ja en vaan tunne sitä syylisyydetunnetta.
        Et selkeästi pystyt hyväksymään sitä. Olen tyytyväinen päätökseen, erittäin tyytyväinen. Olenko sitten murhaaja, psykopaatti tai mitä tahansa.

Surkuhupaisaa tosiaan seurata tuota kiivasta pakonomaista "onnen" vakuutteluasi ja syyllisyyden ym. negatiivisten tunteiden r.aivoisaa torjuntaa. Yritä nyt vaan hyväksyä ne niin pääset eteenpäin tuosta kieltämisvaiheesta ja psyyken edes jonkinasteinen toipuminen voi alkaa.
        Olet mainio varoittava esimerkki abortin piinaavista jälkivaikutuksista.
        Tähänkin sopii osuvasti tämä vanha paljastus,

"Onnellisuusmuurin varjossa:
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen
        etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja
        sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas.
        Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana
        surullinen totuus "onnesta" piilee."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Surkuhupaisaa tosiaan seurata tuota kiivasta pakonomaista "onnen" vakuutteluasi ja syyllisyyden ym. negatiivisten tunteiden r.aivoisaa torjuntaa. Yritä nyt vaan hyväksyä ne niin pääset eteenpäin tuosta kieltämisvaiheesta ja psyyken edes jonkinasteinen toipuminen voi alkaa.
        Olet mainio varoittava esimerkki abortin piinaavista jälkivaikutuksista.
        Tähänkin sopii osuvasti tämä vanha paljastus,

"Onnellisuusmuurin varjossa:
        Ihminen, joka on surmauttanut lapsensa abortissa saadakseen itselleen
        etua on pakotettu lakkaamatta julistamaan teostaan saamaansa hyötyä ja
        sen tuomaa "onnellisuutta". Tuon kohtalon täytyy olla raskas.
        Abortööri rakentaa ympärilleen onnellisuusmuurin, jonka takana
        surullinen totuus "onnesta" piilee."

Abortti ei ole syy minkä takia olen onnellinen. Ei se mikään kivaa kokemus oli (fyysisesti), mutta edelleenkin hyvä päätös.

Sä et sitten millään voi hyväksyä että olet väärässä. Hauskin tässä on että oletat että kaikki reagoi samalla tavalla, jos väitän vastaan luulet että tunnet mua paremmin kuin minä itse vaikka et ole ikinä tavannut mua.

Sun ajatusmaailma on erittäin pieni ja kapea. Kyllä suurimman osa aikuisista ihmisistä ymmärtää että ollaan kaikki erilaisia ja käydään erilaisia tunteita läpi.
        Jos joutuisit hyväksymään että minulla on oikeasti aidosti asiat kunnossa abortin jälkeen, olen onnellinen ja niin paljon muita ihania asioita elämässä, veikkaan että romahtaisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko opetella kirjoittamaan oikein, kiitos. En tiedä kuvitteletko saavuttavasi jotakin sillä, että kirjoittelet seksististen viestiesi perään "XD", mutta se saa sinut vaikuttamaan vaan melko... tietämättömältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Abortti ei ole syy minkä takia olen onnellinen. Ei se mikään kivaa kokemus oli (fyysisesti), mutta edelleenkin hyvä päätös.

Sä et sitten millään voi hyväksyä että olet väärässä. Hauskin tässä on että oletat että kaikki reagoi samalla tavalla, jos väitän vastaan luulet että tunnet mua paremmin kuin minä itse vaikka et ole ikinä tavannut mua.

Sun ajatusmaailma on erittäin pieni ja kapea. Kyllä suurimman osa aikuisista ihmisistä ymmärtää että ollaan kaikki erilaisia ja käydään erilaisia tunteita läpi.
        Jos joutuisit hyväksymään että minulla on oikeasti aidosti asiat kunnossa abortin jälkeen, olen onnellinen ja niin paljon muita ihania asioita elämässä, veikkaan että romahtaisit.

"Hyviä" päätöksiä saattaa katua katkerasti vielä jonakin päivänä. Elämä on arvaamaton.
        Eikä se katumattomuuskaan syyllisyyttä häivytä.

"olet väärässä."

Missä? Mitään et kuitenkaan ole kyennyt osoittamaan. Voithan toistella tuota mantraasi vaikka maailman tappiin, jos helpottaa ja uskot huijaavasi muitakin kuin itseäsi.

"veikkaan että romahtaisit."

Ei kovin pian näköpiirissä ainakaan sen perusteella mitä täältä saanut lukea. ;DMutta kaikkeahan sitä aina unelmoida saa.
        Ajatusmaailma ja totuus on hyvin yksselitteinen ja helppo ymmärtää jos haluaa, kuten normaalit ihmiset tajuaakin. Suosijasakkihan sitä joutuu mutkalle vääntelemään ja tekemään muka vaikeaksi kun yleisesti tunnetut faktat ei kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko opetella kirjoittamaan oikein, kiitos. En tiedä kuvitteletko saavuttavasi jotakin sillä, että kirjoittelet seksististen viestiesi perään "XD", mutta se saa sinut vaikuttamaan vaan melko... tietämättömältä.

Suomi on mun kolmas kieli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyviä" päätöksiä saattaa katua katkerasti vielä jonakin päivänä. Elämä on arvaamaton.
        Eikä se katumattomuuskaan syyllisyyttä häivytä.

"olet väärässä."

Missä? Mitään et kuitenkaan ole kyennyt osoittamaan. Voithan toistella tuota mantraasi vaikka maailman tappiin, jos helpottaa ja uskot huijaavasi muitakin kuin itseäsi.

"veikkaan että romahtaisit."

Ei kovin pian näköpiirissä ainakaan sen perusteella mitä täältä saanut lukea. ;DMutta kaikkeahan sitä aina unelmoida saa.
        Ajatusmaailma ja totuus on hyvin yksselitteinen ja helppo ymmärtää jos haluaa, kuten normaalit ihmiset tajuaakin. Suosijasakkihan sitä joutuu mutkalle vääntelemään ja tekemään muka vaikeaksi kun yleisesti tunnetut faktat ei kelpaa.

Sun faktat ei nyt vaan osuu kaikille. Niinkun olen sanonut, jotkut tuntee syyllisyyttä jotkut ei. Sun mielestä KAIKKI tuntee syylisyydentunnetta.
        Elää vaan siinä sun omassa pikku boksissa. Ehkä joku päivä itse tajuat että maailma ei ole niin yksinkertainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi on mun kolmas kieli.

Vastasin väärälle viestille. Eli en ole se joka kirjoittaa XD viesteissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urputatko nyt näppäinvirheistä vai mikä meni väärin?

""XD", mutta se saa sinut vaikuttamaan vaan melko... tietämättömältä."

Koskeeko sama myös omann sakkisi keltanaamat.rollia joka lisäilee samanlaisia viestiensä perään pitkiä litanioita?

"Sun mielestä KAIKKI tuntee syylisyydentunnetta. "

Jos on edes hitusia jäljellä inhimilisestä moraalista niin tietenkin tuntee raskasta syyllisyyttä lapsensa tappamisesta, myönsi tätä itselleenkään tai ei. Ja kuten todettu, paatuneet psykopaatit varmaankaan ei tunne oikeasti mitään, mutta heitä lienee melko marginaalinen osuus jopa aborttööreissäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskeeko sama myös omann sakkisi keltanaamat.rollia joka lisäilee samanlaisia viestiensä perään pitkiä litanioita?

Jos on edes hitusia jäljellä inhimilisestä moraalista niin tietenkin tuntee raskasta syyllisyyttä lapsensa tappamisesta, myönsi tätä itselleenkään tai ei. Ja kuten todettu, paatuneet psykopaatit varmaankaan ei tunne oikeasti mitään, mutta heitä lienee melko marginaalinen osuus jopa aborttööreissäkin.

Se että abortti on raskas asia mitä varmaan on 90%, EI ole sama asia kun syylisyydentunnetta.
        Aika moni kokee että se on raskas prosessi (fyysisesti ja myös hormoni vuoristoradan takia) mutta moni ei tunne syylisyydentunnetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.ucsf.edu/news/2020/01/416421/five-years-after-abortion-nearly-all-women-say-it-was-right-decision-study

Tässä on sinulle luettavaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.ucsf.edu/news/2020/01/416421/five-years-after-abortion-nearly-all-women-say-it-was-right-decision-study

Tässä on sinulle luettavaa

"EI ole sama asia kun syylisyydentunnetta. "

Mikähän siinä sitten sen niin raskaaksi tekee, jollei juurikin se piinaava tieto että oma lapsi on kuollut itsekkäiden ja mukavuudenhaluisten valintojen tähden?

"Tässä on sinulle luettavaa"

Vääristelevää puolueellisten suoltamaa propagandaa. Ilmoitettu kumotuksi.

wng.org/roundups/the-reality-of-abortion-regret-1617224395
        nationalreview.com/corner/a-flawed-study-claims-that-few-women-regret-abortion/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"EI ole sama asia kun syylisyydentunnetta. "

Mikähän siinä sitten sen niin raskaaksi tekee, jollei juurikin se piinaava tieto että oma lapsi on kuollut itsekkäiden ja mukavuudenhaluisten valintojen tähden?

"Tässä on sinulle luettavaa"

Vääristelevää puolueellisten suoltamaa propagandaa. Ilmoitettu kumotuksi.

wng.org/roundups/the-reality-of-abortion-regret-1617224395
        nationalreview.com/corner/a-flawed-study-claims-that-few-women-regret-abortion/

Eli kun laittaa todisteita niin sitten se on propagandaa. Bravo 🙏 Olen ylpeä sinusta.
        Niin kun tässä huomaa ihmiset kokee abortin eri tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kun laittaa todisteita niin sitten se on propagandaa. Bravo 🙏 Olen ylpeä sinusta.
        Niin kun tässä huomaa ihmiset kokee abortin eri tavalla.

Harmittaako? :)
        Kuten todettu, puolueelliset vääristelmät eivät vaan todista yhtikäs mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli vissiin liian vaikea kysymys 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Verikäsien kynsistä”.
        Aikamoista draamailua. Miksi? Oletko vihainen vai miksi ei voi keskustella kuin aikuinen? Olisi helpompi ottaa sinut tosissaan.

• Anonyymi

Vahinko lapsen elämä olisi ollut surkea ja viranomaisia työllistävä yksilö??

• Anonyymi

Mistä sinä sen tiedät?
        Tuttuni oli ns. äpärälapsi, joka kuitenkin nousi kovalla työllä ja ahkeruudella ihan yhteiskunnan yhdeksi huippuasiantuntijaksi. Kyllä sitten isä olisi ollut valmis tunnustamaan, mutta tämäpä vastusti, koska ei ennenkään isälleen kelvannut. Kukaan ei koskaan voi tietää pientä lasta katsoessaan, mitä hänestä isona tulee!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät?
        Tuttuni oli ns. äpärälapsi, joka kuitenkin nousi kovalla työllä ja ahkeruudella ihan yhteiskunnan yhdeksi huippuasiantuntijaksi. Kyllä sitten isä olisi ollut valmis tunnustamaan, mutta tämäpä vastusti, koska ei ennenkään isälleen kelvannut. Kukaan ei koskaan voi tietää pientä lasta katsoessaan, mitä hänestä isona tulee!

Niinku alkiotakin katsellessa vai???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkio ei juurikaan nouse asiantuntijaksi korkealle tasolle yhteskunnassa. Alkion tehtävä onkin kasvaa ja kehittyä ja olla siinä oman elämänsä asiantuntija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkio ei juurikaan nouse asiantuntijaksi korkealle tasolle yhteskunnassa. Alkion tehtävä onkin kasvaa ja kehittyä ja olla siinä oman elämänsä asiantuntija.

Kuka sen tehtävän on antanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmankuulut huippuasiantuntijat, valtionjohtajat ym. yhteiskuntien kruunut on olleet joskus alkioita.

• Anonyymi

Paneksumattaparas.

• Anonyymi

Kaikki aikanaan kun turha riisutaan, saitko rakastaa.

• Anonyymi

Nuorta puukkojunkkaria puolusti äitinsä vaikka sekin valitsi vankilan.

• Anonyymi

Jepp, eli näistä tutkimuksista huomataan selkeästi että ihmiset kokee aborttia eri tavalla, ja mitä ne sen kokee riippuu niin paljon heidän elämäntilanteesta jne.

• Jos ei elämän tukahduttaminen tuntunut pahalta niin tuolloin sinulle on ok tukahduttaa elämää ja sillä selvä .
      Olet melko tavallinen nainen tuolloin.

• Anonyymi

Joutavaa höpinää.

• Anonyymi kirjoitti:

Joutavaa höpinää.

Ei vaan ihan totta.

• Anonyymi
        Migone kirjoitti:

Ei vaan ihan totta.

Sinäkö sen elämän määrittelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biologiassahan se on selkeästi määritelty. Ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä, gameettien yhtyessä eli siittiön hedelmöitettyä munasolun. Koulussa tuo opitaan jo, mutta jos ei jaksa tunnilla opetella faktoja, niin mutut valtaa mielen ja toivotontahan sellaisen on myöhemmällä iällä sitten soveltaa oppimaansa elämään ja keskusteluun toisten kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä voisin pysyä aiheessa.
        Kitisemään voit mennä vanhemmillesi siitä mikseivät sinua abortoineet.
        Voithan syyttää sillä perusteella heitä kaikista ongelmistasi.

• Migone kirjoitti:

Voisit siis mutta tuskinpa et.

• Anonyymi
        Migone kirjoitti:

Et ole se taho joka määrittelee elämän muiden osalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta sinä määrittelet murhaamalla lapsia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin, ei se elämän määrittely olekaan toisten palstakirjoittajien tehtävä, ei sinunkaan. Biologiassahan se on selkeästi määritelty. Ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä, gameettien yhtyessä eli siittiön hedelmöitettyä munasolun. Siinä on yksilön elämän faktinen alku! Alkio/sikiö on elävä ihmisyksilön alku. Sitä voidaan ihan tutkiakin mikroskoopeilla ja sieltä ne elävät solut löytyvät. Tosin, eihän se alkio/sikiö vielä kovin maailmaa mullistavia ajatuksia ilmaise tai it-taitoja hallitse, mutta sehän ei sitä elämää kumoa mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin, ei se elämän määrittely olekaan toisten palstakirjoittajien tehtävä, ei sinunkaan. Biologiassahan se on selkeästi määritelty. Ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä, gameettien yhtyessä eli siittiön hedelmöitettyä munasolun. Siinä on yksilön elämän faktinen alku! Alkio/sikiö on elävä ihmisyksilön alku. Sitä voidaan ihan tutkiakin mikroskoopeilla ja sieltä ne elävät solut löytyvät. Tosin, eihän se alkio/sikiö vielä kovin maailmaa mullistavia ajatuksia ilmaise tai it-taitoja hallitse, mutta sehän ei sitä elämää kumoa mitenkään.

Maanista saman asian toistoa. Huolestuttavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maanista saman asian toistoa. Huolestuttavaa.

Pakonomaista tyhjänjankutusta. Erittäin hälyyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakonomaista tyhjänjankutusta. Erittäin hälyyttävää.

Heikko kirjoitustaito. Mene kouluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heikko kirjoitustaito. Mene kouluun.

Harhat senkun jylläilee. Näet heikkoa kirjoitustaitoa siellä missä sitä ei ole.

• Anonyymi

Milloin aiot lopettaa trollaamisesi jolla häpäiset itsesi?

• Anonyymi

Minun abortista jo 48 vuotta eikä minkäänlaista syyllisyyttä vieläkään. En edes muistanut enää koko asiaa ennenkuin näin tämän aloituksesi tuossa etusivulla. Minulle ratkaisu oli silloin ainoa oikea . Lämmin virtuaalihalaus sinulle.

• Kiitos 😊
        Ei tässä muita vaikeuksia on ollut kuin se että hormonit heitti paljon alussa, kesti noin 3 kk ennen kuin oli taas ”normaali” olo.
        Hyvä päätös.
        Eksyin tänne 4 kk sitten kun olin juuri tehnyt abortin ja haluaisin kysyä mitä muut on käynyt läpi kun hormonit heitti tosi paljon. Hämmennyin aika paljon kuinka paljon viha viestejä tuli ja että abortti aiheuttaa niin vahvoja tunteita ihmisissä. Ihan kiinnostavaa välillä seurata.

• Anonyymi
        Nooniin kirjoitti:

Kiitos 😊
        Ei tässä muita vaikeuksia on ollut kuin se että hormonit heitti paljon alussa, kesti noin 3 kk ennen kuin oli taas ”normaali” olo.
        Hyvä päätös.
        Eksyin tänne 4 kk sitten kun olin juuri tehnyt abortin ja haluaisin kysyä mitä muut on käynyt läpi kun hormonit heitti tosi paljon. Hämmennyin aika paljon kuinka paljon viha viestejä tuli ja että abortti aiheuttaa niin vahvoja tunteita ihmisissä. Ihan kiinnostavaa välillä seurata.

Yksi trolli täällä vain huutelee. Harmiton. Ei kannata välittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Yksi trolli täällä vain huutelee. Harmiton. Ei kannata välittää.

Joo ei se minua haittaa, en ota henkilökohtaisesti 😊 Mua kiinnostaa paljon psykologiaa, ihmisten tunteita jne, siinä mielessä on aikaa kiinnostavaa lukea näitä viestejä.

• Anonyymi

Koivupöheikkö siellä ilman nikkiä tällä kertaa.
        Niin, ihan vaan "hormoonit heittelee" siellä vielä vuosikymmentenkin jälkeen.. kun harva se päivä näyttää edelleen vaivaavan.
        Sinäkin voisit olla jo isoisoäiti, jollet olisi liiskannut lapsesi elämää heti alkuunsa. Mietippä sitä.
        Sen sijaan on varmaan paljon laadukkaampaa elämää olla katkera, lapsia v.ihaava, syyllisyyden riivaama, itsepetoksen verkoissa kippuroiva yksinäinen tantta.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ihan vaan "hormoonit heittelee" siellä vielä vuosikymmentenkin jälkeen.. kun harva se päivä näyttää edelleen vaivaavan.
        Sinäkin voisit olla jo isoisoäiti, jollet olisi liiskannut lapsesi elämää heti alkuunsa. Mietippä sitä.
        Sen sijaan on varmaan paljon laadukkaampaa elämää olla katkera, lapsia v.ihaava, syyllisyyden riivaama, itsepetoksen verkoissa kippuroiva yksinäinen tantta.

Ne heitti muutaman kuukauden mutta ei enää. Mistä koivupöheikkosta puhut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kuka on yksinäinen tantta???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Noin kovilleko ottaa kun sinut tunnistaa aina ja missä vain?
        Onko kaikki lausunnot jotka ei sinua miellytä aina 'typerää käytöstä'?
        Menikö tunteisiin?

• Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi vaan mutta nyt erehdyit. Koivupöheikkö kirjoittaa aina omalla nimimerkillään, ei koskaan anonyymisti. En huomannutkaan koko kirjoitusta ennenkuin tänään vasta kun selasin tätä sivustoa. Sattuuhan niitä erehdyksiä, kuten sinullekin.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Wau! Seksikäs Diili-Sointu poseeraa nahkarotsi auki: "Eka työviikko purkissa ja heti..."

Uhkea Sointu Borg poseeraa ekan työviikon kunniaksi nahkarotsissa ja revityissä farkuissa - toki tyylilleen uskollisena nahkarotsi paljastavasti auki.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      11661
    2. Mitä kuuluu nyt? Maajussi-Mustafa paljastaa, onko sutinaa vai ei - Yllätys kuvausten jälkeen

Turkin lahja suomineidoille elikkäs Maajussi-Mustafa on kyllä aikamoinen tapaus! https://www.suomi24.fi/viihde/mita-kuuluu-nyt-maajussi-mustafa-palja
      Viihde ja kulttuuri
      57
      4528
    3. Vappubrunssi

Vappubrunssin järjestäjät hävetkää! Tiesitte että näin tulee käymään,vaaransitte ihmisten terveyden muutaman euron takia. Mahtaa omatunto,ei teillä ta
      Kokkola
      263
      3918
    4. Miesten kokema seksuaalinen ahdistelu

Mieheni on kertonut aika uskomattomia juttuja nuoremmalla iällä tapahtuneista ahdisteluista. Oli vielä kokematon ja uimarannalla häntä vanhempi nainen
      Parisuhde
      58
      2499
    Aihe