Kotkasta alkaa konttijunaliikenne Aasiaan

Anonyymi

Kouvolasta 20v kuluttua pikavuoro Helsinkiin.

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Logistiikka-alan yhtiö Nurminen Logistics on avaamassa konttijunaliikennettä Kotkasta Aasiaan.
      Kouvolan ja Siperian halki Tyynenmeren rannalle. Veturimies soittaa kahdesti.

      Yhtiöllä on terminaalit Vuosaaren ja Mussalon satamissa sekä Vainikkalan raja-asemalla.

      • Anonyymi

        Aika hyvin Kouvola on asiat hoitanut. Meille jää junien äänet ja tärinät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin Kouvola on asiat hoitanut. Meille jää junien äänet ja tärinät.

        Pitäs kyllä se Kotka-Luumäki rata rakentaa, turha koukata Kouvolan kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs kyllä se Kotka-Luumäki rata rakentaa, turha koukata Kouvolan kautta

        Hinta oli jotain 2 miljardia. Siitä vaan kunhan rahoitus tulee Kotkalta. Aika pirun kallis rata pelkkää rahtia varten. Tuolla hintaa ei tule vielä rantarataa se vaatii toiset 2 miljardia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta oli jotain 2 miljardia. Siitä vaan kunhan rahoitus tulee Kotkalta. Aika pirun kallis rata pelkkää rahtia varten. Tuolla hintaa ei tule vielä rantarataa se vaatii toiset 2 miljardia.

        Se on nimenomaan rahti joka rautateille rahaa tuo. Matkustajaliikenne ainoastaan tukiaisten avulla. Merkittävät tavaramäärät kulkevat satamien kautta, Virtakiveä ei lasketa tähän joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nimenomaan rahti joka rautateille rahaa tuo. Matkustajaliikenne ainoastaan tukiaisten avulla. Merkittävät tavaramäärät kulkevat satamien kautta, Virtakiveä ei lasketa tähän joukkoon.

        Ei rahtiliikenne niin kiireistä ole etteikö se ehdi koukata Kouvolan kautta. Ihan sama kestääkö tuo matka 1 vai 2 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rahtiliikenne niin kiireistä ole etteikö se ehdi koukata Kouvolan kautta. Ihan sama kestääkö tuo matka 1 vai 2 tuntia.

        Kysymys ei ole kiireestä vaan kustannuksista. Kaksi veturia ei vedä 6000 tonnin junaa pyhällä hengellä. Paitsi ehkä Kouvolassa, siellähän ei mikään maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs kyllä se Kotka-Luumäki rata rakentaa, turha koukata Kouvolan kautta

        Juupa, Myllykoskella pari kiinteistönomistajaa on ruikutuksellaan aikaansaanut 40 km/h nopeusrajoituksen, pareet kun Kouvolan suuntaan ajettaisi ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys ei ole kiireestä vaan kustannuksista. Kaksi veturia ei vedä 6000 tonnin junaa pyhällä hengellä. Paitsi ehkä Kouvolassa, siellähän ei mikään maksa mitään.

        No kuinka monta kertaa juna saa ajaa tätä väliä että saadaan 2 miljardin säästö? Riittääkö 2000 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuinka monta kertaa juna saa ajaa tätä väliä että saadaan 2 miljardin säästö? Riittääkö 2000 vuotta?

        Joka tapauksessa säästöä tulee enemmän kuin Kouvolan kautta kulkevan itäradan 10 minuutin ajanlyhennyksen kautta. Kouvolan toivo on saada TVn Resiinaralli Kullasvuoren RR-terminaalin raiteistolle. Se tuo sitä tavoiteltua näkyvyyttä ja elinvoimaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa säästöä tulee enemmän kuin Kouvolan kautta kulkevan itäradan 10 minuutin ajanlyhennyksen kautta. Kouvolan toivo on saada TVn Resiinaralli Kullasvuoren RR-terminaalin raiteistolle. Se tuo sitä tavoiteltua näkyvyyttä ja elinvoimaisuutta.

        Itärataa suunnitellaan matkustajaliikenteen takia. Ihmisillä on kiire mutta kontti joutaa seilaamaan vaikka puoli vuotta merillä. Kun se saapuu Kotkaan on ihan sama kestääkö matka tunnin vai kaksi junan kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itärataa suunnitellaan matkustajaliikenteen takia. Ihmisillä on kiire mutta kontti joutaa seilaamaan vaikka puoli vuotta merillä. Kun se saapuu Kotkaan on ihan sama kestääkö matka tunnin vai kaksi junan kyydissä.

        Suunitellaan miksi suunnitellaan, mutta totuus on se, että rautatiet kannattavat ainoastaan tavaraliikenteen takia. Kunpa tästä asiasta ei tarvitsisi enää jauhaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunitellaan miksi suunnitellaan, mutta totuus on se, että rautatiet kannattavat ainoastaan tavaraliikenteen takia. Kunpa tästä asiasta ei tarvitsisi enää jauhaa?

        Ei tarvi jauhaa kun Itärata on päätetty rakentaa ja rantarata hylätty!


    • Anonyymi

      Veturimies vilkuttaa Kouvolaan.
      Suomen suurin tavarajuna on alkanut liikkua itärajalla – kilometrin pituinen Mörkö kuljettaa 92 rekan kuorman

      Uusi ennätyksenhaltija, Vainikkala–Hamina-välillä Suomen kauttakulkuliikenteessä liikennöivä jättimäinen tavarajuna, painaa 7 000 tonnia ja on noin kilometrin pituinen.

      Itärata vie Kouvolasta Helsinki Vantaalle. Kolmen viime vuoden aikana Kouvola kärsi 311 kunnasta eniten määrällistä muuttotappiota maan sisäisestä muuttoliikkeestä.
      Kaupungin maine ohjaa myös muuttajia sinne lentokentälle n. 500 vuodessa, Sernopili.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vartioinnin vähentäminen on lisännyt järjestyshäiriöitä Kouvolan asemalla .

      Kotka, Kotka, Kotka?????????????????????????????????????????????????????????

      • Anonyymi

        Nyt ei Kotkan huutaminen apuun auta, huolehtikaa vaan omista kersoistanne.


    • Anonyymi

      Kovin kalliita investointeja ovat nuo radanrakentamiset, etenkin jos tavoitteena on 10 minuutin ajansäästö. Mutta halvemmallakin pääsee samaan:
      Savon radan liikennettä on helppo nopeuttaa tekemällä muutama satametriä uutta rataa Kouvolan länsipuolelle, niin ettei Mikkelin junien tarvitse käydä enää kääntymässä Kouvolan asemalla. Eihän sinne muutenkaan kukaan halua.
      Karjalan suuntaan matka nopeutuu vastaavasti jättämällä pysähdys Kouvolassa pois. Jos haluan Helsingistä Joensuuhun, en todellakaan kaipaa stoppia Kouvolassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe