Kotkasta alkaa konttijunaliikenne Aasiaan

Anonyymi

Kouvolasta 20v kuluttua pikavuoro Helsinkiin.

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Logistiikka-alan yhtiö Nurminen Logistics on avaamassa konttijunaliikennettä Kotkasta Aasiaan.
      Kouvolan ja Siperian halki Tyynenmeren rannalle. Veturimies soittaa kahdesti.

      Yhtiöllä on terminaalit Vuosaaren ja Mussalon satamissa sekä Vainikkalan raja-asemalla.

      • Anonyymi

        Aika hyvin Kouvola on asiat hoitanut. Meille jää junien äänet ja tärinät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin Kouvola on asiat hoitanut. Meille jää junien äänet ja tärinät.

        Pitäs kyllä se Kotka-Luumäki rata rakentaa, turha koukata Kouvolan kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs kyllä se Kotka-Luumäki rata rakentaa, turha koukata Kouvolan kautta

        Hinta oli jotain 2 miljardia. Siitä vaan kunhan rahoitus tulee Kotkalta. Aika pirun kallis rata pelkkää rahtia varten. Tuolla hintaa ei tule vielä rantarataa se vaatii toiset 2 miljardia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta oli jotain 2 miljardia. Siitä vaan kunhan rahoitus tulee Kotkalta. Aika pirun kallis rata pelkkää rahtia varten. Tuolla hintaa ei tule vielä rantarataa se vaatii toiset 2 miljardia.

        Se on nimenomaan rahti joka rautateille rahaa tuo. Matkustajaliikenne ainoastaan tukiaisten avulla. Merkittävät tavaramäärät kulkevat satamien kautta, Virtakiveä ei lasketa tähän joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nimenomaan rahti joka rautateille rahaa tuo. Matkustajaliikenne ainoastaan tukiaisten avulla. Merkittävät tavaramäärät kulkevat satamien kautta, Virtakiveä ei lasketa tähän joukkoon.

        Ei rahtiliikenne niin kiireistä ole etteikö se ehdi koukata Kouvolan kautta. Ihan sama kestääkö tuo matka 1 vai 2 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rahtiliikenne niin kiireistä ole etteikö se ehdi koukata Kouvolan kautta. Ihan sama kestääkö tuo matka 1 vai 2 tuntia.

        Kysymys ei ole kiireestä vaan kustannuksista. Kaksi veturia ei vedä 6000 tonnin junaa pyhällä hengellä. Paitsi ehkä Kouvolassa, siellähän ei mikään maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs kyllä se Kotka-Luumäki rata rakentaa, turha koukata Kouvolan kautta

        Juupa, Myllykoskella pari kiinteistönomistajaa on ruikutuksellaan aikaansaanut 40 km/h nopeusrajoituksen, pareet kun Kouvolan suuntaan ajettaisi ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys ei ole kiireestä vaan kustannuksista. Kaksi veturia ei vedä 6000 tonnin junaa pyhällä hengellä. Paitsi ehkä Kouvolassa, siellähän ei mikään maksa mitään.

        No kuinka monta kertaa juna saa ajaa tätä väliä että saadaan 2 miljardin säästö? Riittääkö 2000 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuinka monta kertaa juna saa ajaa tätä väliä että saadaan 2 miljardin säästö? Riittääkö 2000 vuotta?

        Joka tapauksessa säästöä tulee enemmän kuin Kouvolan kautta kulkevan itäradan 10 minuutin ajanlyhennyksen kautta. Kouvolan toivo on saada TVn Resiinaralli Kullasvuoren RR-terminaalin raiteistolle. Se tuo sitä tavoiteltua näkyvyyttä ja elinvoimaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa säästöä tulee enemmän kuin Kouvolan kautta kulkevan itäradan 10 minuutin ajanlyhennyksen kautta. Kouvolan toivo on saada TVn Resiinaralli Kullasvuoren RR-terminaalin raiteistolle. Se tuo sitä tavoiteltua näkyvyyttä ja elinvoimaisuutta.

        Itärataa suunnitellaan matkustajaliikenteen takia. Ihmisillä on kiire mutta kontti joutaa seilaamaan vaikka puoli vuotta merillä. Kun se saapuu Kotkaan on ihan sama kestääkö matka tunnin vai kaksi junan kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itärataa suunnitellaan matkustajaliikenteen takia. Ihmisillä on kiire mutta kontti joutaa seilaamaan vaikka puoli vuotta merillä. Kun se saapuu Kotkaan on ihan sama kestääkö matka tunnin vai kaksi junan kyydissä.

        Suunitellaan miksi suunnitellaan, mutta totuus on se, että rautatiet kannattavat ainoastaan tavaraliikenteen takia. Kunpa tästä asiasta ei tarvitsisi enää jauhaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunitellaan miksi suunnitellaan, mutta totuus on se, että rautatiet kannattavat ainoastaan tavaraliikenteen takia. Kunpa tästä asiasta ei tarvitsisi enää jauhaa?

        Ei tarvi jauhaa kun Itärata on päätetty rakentaa ja rantarata hylätty!


    • Anonyymi

      Veturimies vilkuttaa Kouvolaan.
      Suomen suurin tavarajuna on alkanut liikkua itärajalla – kilometrin pituinen Mörkö kuljettaa 92 rekan kuorman

      Uusi ennätyksenhaltija, Vainikkala–Hamina-välillä Suomen kauttakulkuliikenteessä liikennöivä jättimäinen tavarajuna, painaa 7 000 tonnia ja on noin kilometrin pituinen.

      Itärata vie Kouvolasta Helsinki Vantaalle. Kolmen viime vuoden aikana Kouvola kärsi 311 kunnasta eniten määrällistä muuttotappiota maan sisäisestä muuttoliikkeestä.
      Kaupungin maine ohjaa myös muuttajia sinne lentokentälle n. 500 vuodessa, Sernopili.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vartioinnin vähentäminen on lisännyt järjestyshäiriöitä Kouvolan asemalla .

      Kotka, Kotka, Kotka?????????????????????????????????????????????????????????

      • Anonyymi

        Nyt ei Kotkan huutaminen apuun auta, huolehtikaa vaan omista kersoistanne.


    • Anonyymi

      Kovin kalliita investointeja ovat nuo radanrakentamiset, etenkin jos tavoitteena on 10 minuutin ajansäästö. Mutta halvemmallakin pääsee samaan:
      Savon radan liikennettä on helppo nopeuttaa tekemällä muutama satametriä uutta rataa Kouvolan länsipuolelle, niin ettei Mikkelin junien tarvitse käydä enää kääntymässä Kouvolan asemalla. Eihän sinne muutenkaan kukaan halua.
      Karjalan suuntaan matka nopeutuu vastaavasti jättämällä pysähdys Kouvolassa pois. Jos haluan Helsingistä Joensuuhun, en todellakaan kaipaa stoppia Kouvolassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe