Surkeaksi on homma mennyt

Anonyymi

Ei ole enää 90 -osastoa meille ollenkaan. Ottaa aivoon kaikenlaiset sivistymättömät "noja-tuoli" -marttakerholaiset, jotka eivät osaa muuta kuin jauhaa jokapäiväistä surkeata elämäänsä milloin miltäkin kantilta. Milloin on kuu noussut milloin lintu lentänyt jne.

Kuka teillekin on opettanut, että nojatuoli pitäisi kirjoittaa "noja-tuoli"?
Ei niin syviä korpikylien kansakouluja teidänkään aikoihin ollut, missä noin typeriä opettajia olisi löytynyt opettaakseen tuollaista. Typeryys siis kumpuaa itsestänne. Ettekö ole tuohon ikään mennessä vielä mitään oppineet?

79

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juurikin näin on palsta mennyt, ettenkö sanoisi sen menneen suorastaan päin kurttuista persettä. Terv. Läylikki.

      • Anonyymi

        Olet kyllä todella oikeassa, Läylikki. Noinhan asia on, jos puhutaan kyseisestä palstasta..
        Itse en viitsi kirjoitella sinne. Ovat kyää yllyttäneet-

        Koetetaan kestää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä todella oikeassa, Läylikki. Noinhan asia on, jos puhutaan kyseisestä palstasta..
        Itse en viitsi kirjoitella sinne. Ovat kyää yllyttäneet-

        Koetetaan kestää.

        Hyvä että et ole yllytyshullu.
        Kaikki voittavat.


    • No millaisia aloituksia olet ajatellut kirjoittaa, niin että me surkeat noja-tuolilaiset voisimme saada uutta katsantoa sivistymättömään elämäämme.
      Kovasti odotamme uusia tuulia. Samoja asioitahan samat kirjoittajat kirjoittavat, näytä nyt meille, miten mielipidepalsta alkaa kukoistaa.

      • Heh, minua lähinnä nauratti tuo aloitus. Tuollaista asenteellisuutta ei ole nähtykään aikoihin..))

        No. Mieluummin sivistymätön marttakerholainen kuin ahdaskatseinen ja ylimielinen ja ilmeisesti vähintäinkin suomen kielen maisteri. Korjailehan nyt minunkin kirjoitusvirheeni niin saat vedettyä pisteet kotiin...

        Aurikoista kevätpäivää sinullekin, aloittaja, jos typerän ja sivistymättömän toivotukset kelpaavat...


    • Anonyymi

      Huomattavasti enemmän asiaa tuossa Noja-tuoli -ketjussa on kuin tässä aloituksessa.
      Tämän aloituksen otsikko jo torppaa muut aiheet kuin moittimiset. Noja-tuoli antaa äärettömät mahdollisuudet käsitellä mitä tahansa aihetta.

    • Anonyymi

      Alittajalle. Etkö ollut suosittu Noja-tuolissa, kun noin kateelliseksi on vetänyt?

    • Anonyymi

      Alottajan kanssa pitkälti samaamieltä

      ei ole tehnyt mieli osallisyua ainoallakaan komentilla " nojatuoli " ketjuun,

      pikkusieluista mielistelevää sisäänlämpiävää söpötystä kaikki ketjut,

      onneksi on muitaki alotuksia
      ihan tavallisista vanhan ihmisen elämään kuuluvista huolista
      ja näkemyksistä.

      • Anonyymi

        Ota huomioon, että palstalla ihan todennäköisestä syystä on huomattavasti vähemmän kirjoittajia kuin muilla ikäpalstoilla.
        Ne aloitukset, joissa käsitellään ihan tavallisia vanhan ihmisen huolia ovat todennäköisesti samojen kirjoittajien aloituksia, jotka söpöttävät noja-tuolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon, että palstalla ihan todennäköisestä syystä on huomattavasti vähemmän kirjoittajia kuin muilla ikäpalstoilla.
        Ne aloitukset, joissa käsitellään ihan tavallisia vanhan ihmisen huolia ovat todennäköisesti samojen kirjoittajien aloituksia, jotka söpöttävät noja-tuolissa.

        Tiedän asiasta paremmin
        täysin toista mieltä, ne muut alotukset on todella ihan tavallisten muitten vanhusten tekemiä alotuksia kuin nojatuolin mummeleitten,

        ei kaikki vanhukset halua selostaa tekemisään ja mahtavuuttaan mainostaa kuten nojatuolissa,

        on paljon yksinäisiä vanhuksia joille on tärkeää jutella arjen huolista, terveydestä , paranemisista ja selviytymisestä,

        pelkä oma mahtavuus kehu tympii,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän asiasta paremmin
        täysin toista mieltä, ne muut alotukset on todella ihan tavallisten muitten vanhusten tekemiä alotuksia kuin nojatuolin mummeleitten,

        ei kaikki vanhukset halua selostaa tekemisään ja mahtavuuttaan mainostaa kuten nojatuolissa,

        on paljon yksinäisiä vanhuksia joille on tärkeää jutella arjen huolista, terveydestä , paranemisista ja selviytymisestä,

        pelkä oma mahtavuus kehu tympii,

        Tiedät asiasta paremmin? Millainen kristallipallo sinulla on ja toimiiko se oikein?
        Olen yksi niistä, jotka kirjoittavat Noja-tuoli-ketjuun, mutta osallistun kyllä muihinkin ketjuihin, teen jopa aloituksia silloin tällöin. Mistä on herännyt kuva, että muilla ketjuilla liikkujat eivät kävisi Skillanin ketjussa. Skillan itse on sanonut, ettei juuri osallistu muihin kirjoituksiin, joten siitäkö olet mielipiteesi vetänyt. Skillanin panos on jokapäiväinen, ja sitä ketjulaiset odottavat joka aamu. Lienet sinäkin käynyt lukemassa, kun osaat niin hyvin luetella ne monipuoliset asiat, joita Noja-tuoli.ketju käsittelee.


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Tiedät asiasta paremmin? Millainen kristallipallo sinulla on ja toimiiko se oikein?
        Olen yksi niistä, jotka kirjoittavat Noja-tuoli-ketjuun, mutta osallistun kyllä muihinkin ketjuihin, teen jopa aloituksia silloin tällöin. Mistä on herännyt kuva, että muilla ketjuilla liikkujat eivät kävisi Skillanin ketjussa. Skillan itse on sanonut, ettei juuri osallistu muihin kirjoituksiin, joten siitäkö olet mielipiteesi vetänyt. Skillanin panos on jokapäiväinen, ja sitä ketjulaiset odottavat joka aamu. Lienet sinäkin käynyt lukemassa, kun osaat niin hyvin luetella ne monipuoliset asiat, joita Noja-tuoli.ketju käsittelee.

        hymmm, jooo,
        kait noja-tuoli ketjulaisille
        tiskaaminen linnun näkeminen kuistilla on elämääki suurempi täyttymys,

        ikävä kyllä kaikkia ei kotihommien selostaminen kiinosta,
        ne on pakollista rutiinia elämässä, niistä kertominen ei todellakaan kiinosta eikä niitten lukeminen kenekää ketjussa kiinosta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        hymmm, jooo,
        kait noja-tuoli ketjulaisille
        tiskaaminen linnun näkeminen kuistilla on elämääki suurempi täyttymys,

        ikävä kyllä kaikkia ei kotihommien selostaminen kiinosta,
        ne on pakollista rutiinia elämässä, niistä kertominen ei todellakaan kiinosta eikä niitten lukeminen kenekää ketjussa kiinosta,

        Mistä tiedät, mitä Noja-tuolissa kirjoitetaan?


    • Anonyymi

      " Nojatuoli" ketjuun kirjoittaa todellisuudessa vain pari komentoijaa,
      kyselee ja vastaile itseleen,

      pisteitä pistää itselleen heh,

      ei ole tehnyt mieli yhtää kertaa osallistua nojatuoli keskuteluihin,

      siellä on muuan tyyppi niin itseään täynnä
      ettei hänen maailmaansa mahdu muita kuin vain hän itse,
      ilmeisesti on maailman napa
      mahtava
      tavallista parempi ihmiseksi, heh,

    • Anonyymi

      Ano kirjoitti 8:52, että Noja-tuoli antaa äärettömät mahdollisuudet käsitellä mitä tahansa aihetta.
      Onhan sinne tietenkin mahdollista kirjoittaa säännösten rajoissa vaikka tosiasioita punaisten vallankumousyrityksestä vuonna 1918, mutta helposti käy niin, että ei pidetä suotavana, kun kaikkien "nuppi" ei kestä - nähdään riitelynä.

    • Anonyymi

      heh sori kun hymyilyttää,
      nojatuolin kirjoittajia ei kiinosta muu kuin oma oletteu paremmus,
      ja jokapiväinen arki rutiinin tekeminen heh
      jopa tiskiöydän luutuaminen, ja lintu kun lentää niiten pihassa,
      ooooh siinähän onki mielenkiintoista tekemistä,
      niillä ei taida vanhuuden vaivoja ollakaan,
      taitava elää ikuista uutta nuoruuttaan,,,

    • Nojatuoli on jatkoa kahvipirtille; palstan vanhojen rouvien oma blogi johon saa kirjoittaa arkipäiväisistä asioista ilman että joku on aina kimpussa ja neuvomassa mitä ja miten saa kirjoittaa. Sama vetäjä ollut jo kauan ja hyvin on toiminut, pienemmälläkin porukalla ja on mudostunut omaksi yhteisökseen. Minäkin osallistuisin mielelläni, mutta kun vedän tuota ihalijakaartia aina perässäni, niin ei ole mukavaa mennä häiritsemään rauhallista juttelemista ja tuoda riitaa palstalle.

      Mieluummin sitten tehdä omia aloituksia.

    • Anonyymi

      Kummallinen on " nojatuoli " ketju
      ei ole koskaan inspiroinu keromaan omia arjen jokapaiväisiä tekemisiä,
      ja havaintoja, näkemisiään pihapiirissä ym.
      kummaliseksi ole kokenu koko ketjun, sisäänlämpiävä, pikkusieluinen, omahyväinen, muita ei mahdu heidän maailmaansa kuin vain minä itse,

      meikää ku
      ei kiinosta kertoa siivoamisesta, pyykinpesemisestä, taulujen maalaamisesta , omeluista, pihalla kukkien parissa tonkimisesta, lintujen näkemisestä, syömisestä kahvin juonnista parvekeella, auringosta ,
      kissa kanssa leikkimisestä, koran rakkaudesta, heh heh heeeeee, ym.
      ei ole ikinä ollu tarvis kertoa jokapäiväisistä omista puuhista, heh,
      no se on heidän ilonsa,
      sallittakoon se heille,

      ihmetystä aiheuttaa
      kuinka he jaksavat joka päivä kirjoittaa samoista asioista

      luulis elämässä olevan muutaki kuin vain oma ittensä ja näkemyksensä,

      • Mistä sinä haluaisit sitten kirjoittaa?
        (Jos ei lasketa sitä mitä mieltä olet muiden kirjoittelusta :)
        Tee pari hyvää aloitusta, kyllä täällä on tilaa uusille ajatuksile, katto korkealla!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Mistä sinä haluaisit sitten kirjoittaa?
        (Jos ei lasketa sitä mitä mieltä olet muiden kirjoittelusta :)
        Tee pari hyvää aloitusta, kyllä täällä on tilaa uusille ajatuksile, katto korkealla!

        On alotuksia ollu montaki esm. " sielunvalellus " ym vastaavia eri aihepiiristä
        monilla eri otsikoilla,,,
        tapani ei ole ilmoitella kehuskella itsestä sori,,,


      • Sain käsityksen, että olet noja-tuolin vakioseuraaja. Luet kuten moni muukin noja-tuliin tulleet kirjoitukset.

        No, eihän siellä tyhjää hekotella se lie ero noja-tuolin kirjoittajien ja sinun kirjoitustesi välillä.

        heh hehee


      • Anonyymi

        Kyllä siellä joku ronski naisimmeinen pashahuussinkin tyhjää ja tekee raskaat maatyöt lumityöt ja veden kannot. Viinan keittokin siltä onnistuu joten ei ihan pelkkiä hienoja ladyja siellä kirjottele tekemisistään.Ei niihin pashahommiin nuoremmatkaan naiset pysty tai ainakaan suostu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä joku ronski naisimmeinen pashahuussinkin tyhjää ja tekee raskaat maatyöt lumityöt ja veden kannot. Viinan keittokin siltä onnistuu joten ei ihan pelkkiä hienoja ladyja siellä kirjottele tekemisistään.Ei niihin pashahommiin nuoremmatkaan naiset pysty tai ainakaan suostu.

        Kyllä sitä yli kahdeksankymppinen on moneen asiaan joutunut taipumaan, mm. jokakeväiseen huussin tyhjentämiseen kesämökillä, kun herkkävatsainen parempi puolisko ei siihen pystynyt. (No tämä tietysti on niitä kiellettyjä aiheita, jotka pakottavat paremman väen nyrpistämään nenäänsä, heh.)
        Mutta sielunvaelluksesta on vähemmän kokemuksia, ja siksi on parempi pysytellä maan kamaralla ja jutustella arkipäivän asioista. Nojatuolin arvostelijoiden arjesta ei ilmeisesti löydy mitään kerrottavaa, joten odotamme niitä yleviä aloituksia voidaksemme saada häivähdyksen korkeakulttuurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On alotuksia ollu montaki esm. " sielunvalellus " ym vastaavia eri aihepiiristä
        monilla eri otsikoilla,,,
        tapani ei ole ilmoitella kehuskella itsestä sori,,,

        On myös tullut arvostelua oikeinkirjoituksesta ja sanojen sivistymättömästä kirjoitustyylistä' Ihan aiheellista niille.


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Kyllä sitä yli kahdeksankymppinen on moneen asiaan joutunut taipumaan, mm. jokakeväiseen huussin tyhjentämiseen kesämökillä, kun herkkävatsainen parempi puolisko ei siihen pystynyt. (No tämä tietysti on niitä kiellettyjä aiheita, jotka pakottavat paremman väen nyrpistämään nenäänsä, heh.)
        Mutta sielunvaelluksesta on vähemmän kokemuksia, ja siksi on parempi pysytellä maan kamaralla ja jutustella arkipäivän asioista. Nojatuolin arvostelijoiden arjesta ei ilmeisesti löydy mitään kerrottavaa, joten odotamme niitä yleviä aloituksia voidaksemme saada häivähdyksen korkeakulttuurista.

        Minäkin pysyttelen mieluummin täällä maan päällä arkisissa asioissa kuin jossain sielunvaellusoppi-illuusioissa.


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa moni kirjoittaa itsensä kehujien Noja-tuolista, joka ei kiinnosta pätkääkään.
      Kummasti vaan pystytään tulkitsemaan kirjoittelut omakehuiksi.
      Taitaa olla tuo tulkinta jokaisen lukijan oma. Minä näen useinkin aivan muuta kuin kehuja, on kommelluksia, on harmia töistä, jotka on tehtävä, on kipuja, ongelmia. Ihan tavallista elämää. Moni ehkä asuu yksin ja koronan takia sosiaaliset kontaktit vähissä.
      Kaikkiin aloituksiin en minäkään osallistu. Silti en katso, että minun tulisi tehdä niistä aloituksista moiteketju.

      • Anonyymi

        Pitääkö valittaa vaivojaan ja vastoinkäymisiään, ettei leimata kehujaksi? Miksei eläkeläisillkin voi mennä hyvin, kun on aina itsensä hyvin hoitanut ja säästynyt vaivoilta ja sairauksilta. On ollut töitä joista on kertynyt kunnon eläke. Suurimmalla osalla on hyvät välit lapsiin ja lastenlapsiim, on harrastuksia, säästetty oma asunto ja siinäkin mielessä turvattu elämä. Nykyeläkeläiset on hyvin voivaa porukkaa, nauttivat ansaittua eläkettä ja ovat hyviä kuluttajia. Miksi pitäisi valittaa ja salata jos menee hyvin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö valittaa vaivojaan ja vastoinkäymisiään, ettei leimata kehujaksi? Miksei eläkeläisillkin voi mennä hyvin, kun on aina itsensä hyvin hoitanut ja säästynyt vaivoilta ja sairauksilta. On ollut töitä joista on kertynyt kunnon eläke. Suurimmalla osalla on hyvät välit lapsiin ja lastenlapsiim, on harrastuksia, säästetty oma asunto ja siinäkin mielessä turvattu elämä. Nykyeläkeläiset on hyvin voivaa porukkaa, nauttivat ansaittua eläkettä ja ovat hyviä kuluttajia. Miksi pitäisi valittaa ja salata jos menee hyvin?

        Ei tietenkään tarvitse valittaa, jos ei harmituksen aiheita ole.
        Tuskin sitä hyvää eläkettä viitsii mainita joka päivä tai sitä timmiä, hyvin hoidettua kroppaansa. Ne, kun ovat hyvällä tolallaan ja pysyvät samoina. Harmitukset tuppaavat muuttumaan. On harmitus vaikka sitten se viimeinen maitotilkka, joka kaatui ja jäi aamukahvista pois. Parhaista kengistä linttaan kulunut korkolappu Suutariin ei koronan takia menty. Ulkoiltua tuli kuitenkin.
        Niinpä juuri, minä olen sellainen lukija, joka tykkään muuttuvista tekijöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tarvitse valittaa, jos ei harmituksen aiheita ole.
        Tuskin sitä hyvää eläkettä viitsii mainita joka päivä tai sitä timmiä, hyvin hoidettua kroppaansa. Ne, kun ovat hyvällä tolallaan ja pysyvät samoina. Harmitukset tuppaavat muuttumaan. On harmitus vaikka sitten se viimeinen maitotilkka, joka kaatui ja jäi aamukahvista pois. Parhaista kengistä linttaan kulunut korkolappu Suutariin ei koronan takia menty. Ulkoiltua tuli kuitenkin.
        Niinpä juuri, minä olen sellainen lukija, joka tykkään muuttuvista tekijöistä.

        Juurikinnoin. Minulta katkesi teepussin naru aamulla, vaikka en ole kuin 5 kertaa pussia käyttänyt. Kyllä harmitti, onneksi on palstalla yksi jota kiinnostaa nämä mielenkiintoiset sattumukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikinnoin. Minulta katkesi teepussin naru aamulla, vaikka en ole kuin 5 kertaa pussia käyttänyt. Kyllä harmitti, onneksi on palstalla yksi jota kiinnostaa nämä mielenkiintoiset sattumukset.

        Miten ratkaisit ongelman? Putosiko pussi teekupin pohjalle ja ongit sen lusikalla pois? Jotkut käyttävät teepusseja teekannussa isomman määrän teetä valmistaessa. Minä käytän irtoteetä teekannussa hauduttaessani teetä. On minulla sihtilusikka, mihin irtoteen kaadan ennen upottamistani teekuppiin. Sihtilusikka on koppa joka aukeaa. Kyllä minä teepussejakin käytän. Lautan hunajaa teeheni. Käytätkö sinä?

        Hyviä teehetkiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ratkaisit ongelman? Putosiko pussi teekupin pohjalle ja ongit sen lusikalla pois? Jotkut käyttävät teepusseja teekannussa isomman määrän teetä valmistaessa. Minä käytän irtoteetä teekannussa hauduttaessani teetä. On minulla sihtilusikka, mihin irtoteen kaadan ennen upottamistani teekuppiin. Sihtilusikka on koppa joka aukeaa. Kyllä minä teepussejakin käytän. Lautan hunajaa teeheni. Käytätkö sinä?

        Hyviä teehetkiä!

        Laitan hunajaa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ratkaisit ongelman? Putosiko pussi teekupin pohjalle ja ongit sen lusikalla pois? Jotkut käyttävät teepusseja teekannussa isomman määrän teetä valmistaessa. Minä käytän irtoteetä teekannussa hauduttaessani teetä. On minulla sihtilusikka, mihin irtoteen kaadan ennen upottamistani teekuppiin. Sihtilusikka on koppa joka aukeaa. Kyllä minä teepussejakin käytän. Lautan hunajaa teeheni. Käytätkö sinä?

        Hyviä teehetkiä!

        En käytä hunajaa enkä sokeria teessä, on se tiabetes. Se naru irtosi ensin paperilipusta ja kun ongin pussia mukista, se naru irtosi pussistakin. Ja kun sen pussin pyydystin lusikalla, pussi hajosi ja teenmurut levisi veteen. Piti heittää pois ja ottaa uusi pussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä hunajaa enkä sokeria teessä, on se tiabetes. Se naru irtosi ensin paperilipusta ja kun ongin pussia mukista, se naru irtosi pussistakin. Ja kun sen pussin pyydystin lusikalla, pussi hajosi ja teenmurut levisi veteen. Piti heittää pois ja ottaa uusi pussi.

        Minä olisin kaatanut siivilän läpi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä hunajaa enkä sokeria teessä, on se tiabetes. Se naru irtosi ensin paperilipusta ja kun ongin pussia mukista, se naru irtosi pussistakin. Ja kun sen pussin pyydystin lusikalla, pussi hajosi ja teenmurut levisi veteen. Piti heittää pois ja ottaa uusi pussi.

        Tuos diabeteksestä tuli mieleen. Työpaikalla oli pikkuisessa kipossa "Hermesetas" -makeutusainetta, yksittäispakattuja. Nykyisin kait "Stevia" -merkkistä. Ei minulla itellä diabetestä ole. Kiinnitän vaan huomiota pikkujuttuihin. Siksi oudoksuttaa, kun nykyisin puhutaan miltä asiat näyttää "isossa kuvassa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olisin kaatanut siivilän läpi :)

        Ensi kerralla teen niin, jos vastaava juttu tapahtuu. Kiitos vinkistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä hunajaa enkä sokeria teessä, on se tiabetes. Se naru irtosi ensin paperilipusta ja kun ongin pussia mukista, se naru irtosi pussistakin. Ja kun sen pussin pyydystin lusikalla, pussi hajosi ja teenmurut levisi veteen. Piti heittää pois ja ottaa uusi pussi.

        Yksi työkaverini kuivatti aina teepussinsa työhuoneensa patterilla. En tullut kysyneeksi montako kertaa yhdestä pussillisesta sai vetensä teenväriseksi ja -makuiseksi:-)


    • Anonyymi

      Minua kiinnostaa palstalaisten menetelmä. millä he poistavat muiden silmistä vanhat veroilmoituksensa, ulosottolappunsa, pankkiensa tiliotteet jne. joita ei ihan mielellään pane paperikeräykseen.
      Tietysti viisas ei-nojatiuolilainen voi neuvoa, mite he hoitavat kerrostalossa tällaiset ongelmat.

      • Anonyymi

        Osta pieni silppurikone tai vie silputtavaksi, meillä se on kunnantoimistossa. Voi ne saksillakin leikellä pieniksi paloiksi ja laittaa sekajätteiden mukaan.


      • Anonyymi

        Minä kokeilin kerran sellaista konstia, että laitoin ämpäriin lämmintä vettä, siihen runsaasti kloriittia ja sinne likoamaan 10 sentin mapista tiliotteet. Seuraavana päivänä purskuttelin niitä papereita niin eikös tekstit näkyneet jopa selvempinä kuin ennen. paperit eivät edes hajonneet veteen, joten lopulta väänsin mytystä suurimmat nesteet pois ja vein sekajätteisiin. Olisi varmaan pitänyt olla laastinsekoituskone, niin ehkä paperit olisivat hajonneet.

        Loput mapit odottavatkin että ostan kotiin silppurin, käsin repimällä ja saksilla työ myös aivan toivotonta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen päivän mittaan miettinyt, mikä mahtaa muita kirjoittajia ahdistaa Noja-tuolin kirjoitukset. Eräs luettelo toteaa, että sieltä löytyy mm. aiheita " siivoamisesta, pyykinpesemisestä, taulujen maalaamisesta , omeluista, pihalla kukkien parissa tonkimisesta, lintujen näkemisestä, syömisestä kahvin juonnista parvekeella, auringosta ,
      kissa kanssa leikkimisestä, koran rakkaudesta,"
      Ihan peruskauraa, joka ilahduttaa lukijaa aina. Lisäksi voidaan keskustella erilaisista mieleen juolahtaneista aiheista, jotka lukija poimikoon itse palstalta, jos sinne menee.
      Hauska huomata, että muutkin ovat havainneet ketjun monipuolisuuden.

      Minusta ketju on vilkkain koko 80-palstalla.
      . Mkr. -

      • Anonyymi

        Se vaan ei ole mielenkiintoista kaikkien mielestä,

        se ketju miellyttää niitä muutamia jotka sinne kirjoittavatki,

        se olkoon heidän ilonsa,

        nyt sattui vaan ketju jossa vois sanoa mielipiteensä ,

        ei kiinosta kotihommaista kirjoitukset,
        ne kun on jokatapauksees arki- r u t i i n i a jokaisella jotka vielä ovat elossa,

        kaikki vanhukset ei saa inspiratiota noja-tuoli jutuista, mietä kun kiinostaa niin moni muu asia, ja maailman tapahtumat,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan ei ole mielenkiintoista kaikkien mielestä,

        se ketju miellyttää niitä muutamia jotka sinne kirjoittavatki,

        se olkoon heidän ilonsa,

        nyt sattui vaan ketju jossa vois sanoa mielipiteensä ,

        ei kiinosta kotihommaista kirjoitukset,
        ne kun on jokatapauksees arki- r u t i i n i a jokaisella jotka vielä ovat elossa,

        kaikki vanhukset ei saa inspiratiota noja-tuoli jutuista, mietä kun kiinostaa niin moni muu asia, ja maailman tapahtumat,

        Kyllä kai jokaisella on tietyt arkirutiinit kuten mihin aikaan herää, nousee sängystä, käy aamuistunnolla ja pesulla, valmistaa aamupalan, lukee päivänlehden.

        Joku lyö persauksen TV.n eteen ja seuraa maailman tapahtumia. Joku toinen suuntaa pesutupaa, harrastepiiriin, mökille, kauppaan jne.

        Elämää ihan normaali elämää siksi kai sitä sanotaan.

        En usko sinun olevan tietoisempi Etelä-Amerikan koronatilanteesta, Venäjän sotaharjoituksista Ukrainan rajan pinnassa sen enempää kuin muutkaan, jotka elävät tavan arkea.

        Ei silti ymmärrän sinuakin provoilet ja syötät tyhmiä omia totuuksiasi, joita on helppo pysähtyä kommentoimaan.

        Maailmaa parantavat ketjut ei ainakaan minua enää kiinnosta pätkääkään.

        Tein päivälliseksi ihanaa thai-kanaa. Kookosmaidossa keitettyjä ja punaisella curryllä maustettuja kanafilepaloja. Nuudeleita ja salaattia. Päivä mökillä, nyt poskia polttaa ja väsyttää. Pitää katsoa vielä puoliyhdeksän uutiset, jotta tiedän mitä maailmalla on tämän päivän aikana tapahtunut.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kyllä kai jokaisella on tietyt arkirutiinit kuten mihin aikaan herää, nousee sängystä, käy aamuistunnolla ja pesulla, valmistaa aamupalan, lukee päivänlehden.

        Joku lyö persauksen TV.n eteen ja seuraa maailman tapahtumia. Joku toinen suuntaa pesutupaa, harrastepiiriin, mökille, kauppaan jne.

        Elämää ihan normaali elämää siksi kai sitä sanotaan.

        En usko sinun olevan tietoisempi Etelä-Amerikan koronatilanteesta, Venäjän sotaharjoituksista Ukrainan rajan pinnassa sen enempää kuin muutkaan, jotka elävät tavan arkea.

        Ei silti ymmärrän sinuakin provoilet ja syötät tyhmiä omia totuuksiasi, joita on helppo pysähtyä kommentoimaan.

        Maailmaa parantavat ketjut ei ainakaan minua enää kiinnosta pätkääkään.

        Tein päivälliseksi ihanaa thai-kanaa. Kookosmaidossa keitettyjä ja punaisella curryllä maustettuja kanafilepaloja. Nuudeleita ja salaattia. Päivä mökillä, nyt poskia polttaa ja väsyttää. Pitää katsoa vielä puoliyhdeksän uutiset, jotta tiedän mitä maailmalla on tämän päivän aikana tapahtunut.

        Sehän on puhtaasti sinun asiasi
        mikä sinua kiinostaa,


        ihmiset on erilaisia,
        teille muutamille yksinäisille on mielenkiintoista selittää päivät pitkät
        mitä on tehny , nähnyt , kokenu,

        varsinki nyt vanhana moneenkertaan kun ei muista että on asiasta puhunu monta kertaa,

        toisia palstalaisia ei kiinosta selittää tuntemattomille pölyjen pyyhkimistä, tiskaamista, tiskipöydän hinkaamista, koirista , kissoista,

        kaikkia kun eläimetkää ei kiinosta

        tietojen mukaan ne tuo paljon pöpöjä nuollessaan omistajansa naamaa,
        jopa koronaa levittää ym. ihmiselle vaarallisia pöpöjä


        -- joku vihdoin avasi erilaisen ketjun, halusi sanoa suorat sanat

        ja palstan hiljaisetkin tuli sanomaan muutaman sanasen ja mielipiteen palstasta, ja sen alotuksista,


        alotuksissa on selkeä erilaisuus asiapohjassakin
        niillä jotka tekee alotuksen jonkin asian pohjalta

        kuin että "noja-tuoli " joka muistuttaa lähinnä muinoista leelian-lepotuoli,



        ei voi vaatia että kaikkien pitäisi olla kiinostunu " noja-tuoli" ketjusta,




        " elä ja anna toistenki elää "


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on puhtaasti sinun asiasi
        mikä sinua kiinostaa,


        ihmiset on erilaisia,
        teille muutamille yksinäisille on mielenkiintoista selittää päivät pitkät
        mitä on tehny , nähnyt , kokenu,

        varsinki nyt vanhana moneenkertaan kun ei muista että on asiasta puhunu monta kertaa,

        toisia palstalaisia ei kiinosta selittää tuntemattomille pölyjen pyyhkimistä, tiskaamista, tiskipöydän hinkaamista, koirista , kissoista,

        kaikkia kun eläimetkää ei kiinosta

        tietojen mukaan ne tuo paljon pöpöjä nuollessaan omistajansa naamaa,
        jopa koronaa levittää ym. ihmiselle vaarallisia pöpöjä


        -- joku vihdoin avasi erilaisen ketjun, halusi sanoa suorat sanat

        ja palstan hiljaisetkin tuli sanomaan muutaman sanasen ja mielipiteen palstasta, ja sen alotuksista,


        alotuksissa on selkeä erilaisuus asiapohjassakin
        niillä jotka tekee alotuksen jonkin asian pohjalta

        kuin että "noja-tuoli " joka muistuttaa lähinnä muinoista leelian-lepotuoli,



        ei voi vaatia että kaikkien pitäisi olla kiinostunu " noja-tuoli" ketjusta,




        " elä ja anna toistenki elää "

        Totta kait saat jatkaa omien ajatuksiesi jaossa....niin mitä ne ajatuksesi ovat?

        Olen kanssasi samaa mieltä lemmikkieläimistä, ei mun juttuni, mutta monelle vanhukselle ainoa läheinen, jota voi halia ja hoitaa.

        Suorat sanat yhtä viatonta keskinäisen kehumisen ketjua vastaan.

        Niin en ole saanut noja-tuolissa kehuja päin vastoin sillä minäkin tunnen usein sanovani suorat sanat.

        Kuitenkin lainatakseni jotain viisauksien latojaa muistutan "totuuden sanojalle ei löydy yösijaa". Näin se menee, totean kokemuksen rintaäänellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on puhtaasti sinun asiasi
        mikä sinua kiinostaa,


        ihmiset on erilaisia,
        teille muutamille yksinäisille on mielenkiintoista selittää päivät pitkät
        mitä on tehny , nähnyt , kokenu,

        varsinki nyt vanhana moneenkertaan kun ei muista että on asiasta puhunu monta kertaa,

        toisia palstalaisia ei kiinosta selittää tuntemattomille pölyjen pyyhkimistä, tiskaamista, tiskipöydän hinkaamista, koirista , kissoista,

        kaikkia kun eläimetkää ei kiinosta

        tietojen mukaan ne tuo paljon pöpöjä nuollessaan omistajansa naamaa,
        jopa koronaa levittää ym. ihmiselle vaarallisia pöpöjä


        -- joku vihdoin avasi erilaisen ketjun, halusi sanoa suorat sanat

        ja palstan hiljaisetkin tuli sanomaan muutaman sanasen ja mielipiteen palstasta, ja sen alotuksista,


        alotuksissa on selkeä erilaisuus asiapohjassakin
        niillä jotka tekee alotuksen jonkin asian pohjalta

        kuin että "noja-tuoli " joka muistuttaa lähinnä muinoista leelian-lepotuoli,



        ei voi vaatia että kaikkien pitäisi olla kiinostunu " noja-tuoli" ketjusta,




        " elä ja anna toistenki elää "

        . . . ja sinua jatkuvasti kiinnostaa lukea toisten arkisia asioita, joissa ei ole mitään mielenkiintoista.
        Oletko kenties utelias, vai miksi sinusta on niin mielenkiintoista muutamien ikäihmisten taloudenpito!


    • Anonyymi

      "Totuuden puhujille" ? Tällä ikäkaudella totuus tuntuu hämärtyvän yhä useammalla.
      Mikäpä hänessä. Haitanneeko tuo muuta kuin vääristelijää itseään,
      mutta itseään ylettömästi kehuvat ovat aika vastenmielisiä.

      • Anonyymi

        Miten ilmenee vastenmielisyyden tunnetila, jota koet luettuasi ylettömästi itseänsä kehuvaa ihmistä?
        Minkalaista yletöntä kehuista olet palstan kommenteista lukenut. Esiintyykö sitä usein? Kehutko sinä välillisesti itseäsi vertaillessasi muiden palstajuttelua omaasi?

        Kyselyikäinen korppis


    • Onhan se upeaa, kun joku saa aikaiseksi näin sivistyneen aloituksen.
      Toivoa on vielä siinäkin, kun sentään yksi aihe kiinnostaa.
      Nimittäin, toisten ihmisten solvaaminen, nimittely ja vähättely.💙

    • Nuoruutemme päivinä ilmestyivät "Hopeapeili" ja "Eeva", jotka olivat todellisia naistenlehtiä. Jommassakummassa oli "Leelian lepotuoli", kysymys- ja vastauspalsta, joka käsitteli ihmissuhteita naisen näkökulmasta. Se antoi vastauksia rakkaudessa pettyneille nuorille naisille, lohdutti eron tullessa. Kysymys oli tunteista, eikä Leelia ottanut kantaa ihmisten arkitodellisuuteen. Pois se, että Leelia olisi kannustanut erilaisiin taloustöihin, ei toki. Eivät kysyjätkään sellaisia kysyneet, rakkaushuolet ne kysyjiä kalvoivat.
      Ymmärrystä miespoloista kohtaan korostettiin, neuvottiin ottamaan aviomies iloiten ja kauniisti kammattuna ja hehkeänä vastaan, kun tämä tuli päivän työstä väsyneenä kodin helmaan.
      Aina lehdessä oli artikkeli kuvineen Persian shaahista ja vaihdellen sitten artikkeleita filmitähdistä, muotia käsiteltiin myös. Jatkokertomus loppui aina jännittävään kohtaan. Uusi jatkokertomus alkoi aina marraskuussa. Lehtiä säästettiin ja lainattiin niille, joille se tullut.
      Niinä aikoina kampaajalla istuttiin kuivauskoneessa pitkät ajat, ja lehden ehti sellainenkin pienituloinen lukea, jonka budjettiin ei lehti mahtunut, kuten minä. Pitihän se tukka fiinisti olla, kun Leeliakin sitä niin korosti.

      Voi niitä aikoja!

      • Ihania muistoja, Mak-Ris..)) Meidän "maalaismaisemassa" taisi Kotiliesi olla se neutraalein lehti naisihmisille. Muistan, että meidän kaupunkilainen kesävieras niitä lähetti äidille vuosikerta kerrallaan.
        50-luvun alussa ilmestyivät sitten Seura ja Apu, joiden katsottiin kai olevan jo perhelehtiä, ei vain naisihmisille suunnattuja.
        Silti ainakin Seura noteerasi meidän missit, Armi Kuusela tietysti ylitse muiden...


      • demeter1 kirjoitti:

        Ihania muistoja, Mak-Ris..)) Meidän "maalaismaisemassa" taisi Kotiliesi olla se neutraalein lehti naisihmisille. Muistan, että meidän kaupunkilainen kesävieras niitä lähetti äidille vuosikerta kerrallaan.
        50-luvun alussa ilmestyivät sitten Seura ja Apu, joiden katsottiin kai olevan jo perhelehtiä, ei vain naisihmisille suunnattuja.
        Silti ainakin Seura noteerasi meidän missit, Armi Kuusela tietysti ylitse muiden...

        Muistatko Demeter, kuinka tärkeitä filmitähtien kuvat olivat kouluaikoina, Elokuva-Aitassa oli kaava, jolla saattoi pyytää valokuvaa filmitähdeltä englanniksi tai ranskaksi, ja monet lähettivät pyynnön ja saivat ihanan valokuvan. Meidänkin luokassa yksi tyttö sai Gerard Philipen valokuvan, ja olimme aivan hurmiossa.
        Eihän me näitä elokuvia juurikaan nähneet, sillä paikkakunnallani oli yksi ainoa elokuvateatteri, joka sinnitteli pienellä katsojamäärällä. Joutui esittämään vuosia vanhoja filmejä, mutta kyllähän nekin meille kelpasivat.
        Naapuriin tuli sanomalehden muotoon painettu "Perjantai", joka oli rakkauskertomusten aarreaitta. Samoin "Viikonloppu", kaikkien teini-ikäisten rakas viikkolehti, jota ostettiin ja lainattiin.
        Aika kultaa muistot. Onko tämän päivän esiteineillä mitään vastaavaa? Internetissä vain roikkuvat ja viestittelevät toisilleen. Hah. Mistä he ottavat lääkkeet romantiikan nälkäänsä? Salatuista eläimistä? Tai muista television antimista?
        Voi niitä aikoja!


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Muistatko Demeter, kuinka tärkeitä filmitähtien kuvat olivat kouluaikoina, Elokuva-Aitassa oli kaava, jolla saattoi pyytää valokuvaa filmitähdeltä englanniksi tai ranskaksi, ja monet lähettivät pyynnön ja saivat ihanan valokuvan. Meidänkin luokassa yksi tyttö sai Gerard Philipen valokuvan, ja olimme aivan hurmiossa.
        Eihän me näitä elokuvia juurikaan nähneet, sillä paikkakunnallani oli yksi ainoa elokuvateatteri, joka sinnitteli pienellä katsojamäärällä. Joutui esittämään vuosia vanhoja filmejä, mutta kyllähän nekin meille kelpasivat.
        Naapuriin tuli sanomalehden muotoon painettu "Perjantai", joka oli rakkauskertomusten aarreaitta. Samoin "Viikonloppu", kaikkien teini-ikäisten rakas viikkolehti, jota ostettiin ja lainattiin.
        Aika kultaa muistot. Onko tämän päivän esiteineillä mitään vastaavaa? Internetissä vain roikkuvat ja viestittelevät toisilleen. Hah. Mistä he ottavat lääkkeet romantiikan nälkäänsä? Salatuista eläimistä? Tai muista television antimista?
        Voi niitä aikoja!

        Aivan Mak-Ris, filmitähtien kuvat olivat kovaa valuuttaa ja Elokuva-Aitasta niitä sai, jos raatsi leikata. 60-luvulla alkoikin sitten jo ilmestyä nuorten lehti "Ajan sävel" eli sllloin kai se "nuoruus" tuli ilmiönä meille.
        Perjantai ja Viikonloppu ruokkivat romantiikan nälkäisiä, Nyyrikki taisi tulla niiden jälkeen. Romantiikkaa riitti ja seurustelu oli ujostelevaa ja somaa.

        Pelkään pahoin, että tämä aika on tuhonnut jotakin tuon aikaisesta viattomuudesta lasten ja nuorten elämässä. Tästä on kyllä puhuttu ja kirjoitettu kirjojakin, mutta kovat arvot tuntuvat jyräävän alleen kaiken herkän ja kauniin ja eipä nuoret taida enää lukeakaan, katselevat ja pelaavat vain ? Mutta varmasti on toisenlaisiakin nuoria, minäkin tiedän..))
        demeter1


    • Me jauhamme jokapäiväisiä asioitamme ja olemme hyvillä mielin siitä, että saamme olla terveisiä ja kirjoituskykyisiä. Miksi moitit marttakerholaisten sivistystasoa? Se on vanha ja kunnioitettu yhdistys, joka on ajanut monia hyviä asioita suomalaisille perheenäideille. Kyllä sinunkin äitisi on varmasti niitä ohjeita opetellut js noudattanut.
      Jos noja-tuolin kirjoitusasu sinua noin tympii, herää kysymys, miksi seuraat ketjua. Se on helppo sivuuttaa.
      Ketjun moittijat ovat kaikki sen seuraajia. Se minua kummastuttaa. Jotkut sanovat, etteivät käy sitä lukemassa, mutta kuitenkin ovat selvillä siellä kirjoitetuista aiheista ja osaavat kommentoida niitä.
      Mitä tulee 90 osastoon, niin pianhan me sen avaamme.

      • Aloittajalle tämä ihmettelyni.
        Ihmettelen jälleen myös, miten näitten ketjun suunnittelijoiden ajatus on liikkunut, kun aloittajan kirjoitukselle kirjoitettu vastaus tipahtaa alimmaksi, vaikka olin kirjoittanut aloittajan "Kommentoi" - kohtaan.


      • Anonyymi

        hihiii, Mak-ris

        eihän tarvi koko ketjua edes lukea kun jo pääsee kärryille mitä siellä jutellaan,

        ei todellakaan jaksa kaikki tyhjän lässytystä lukea,

        ei vaan enää kiinosta jokapäiväiset selonteot arjen pyörittämisestä,
        kotihommat ei kiinosta, siivota, pestä pyykkia, silittää,
        nähdä, kuulla, lukea syödä, juoda ihmeitä ympäristössään ,

        kai me toiset vanhukset olemme jo kaiken sanoneet ja kirjoittaneet julki,
        enään ei ole mitää u u t t a sanottavaa,
        tuntuu jo asioitten toistolta,
        epäilee dementtian puhjeneen ainaki itsessään ,
        ja epäilee jo muistin heittävän kun jakuttaa samoja asioita
        ja havntojaan joka ikinen päivä montakertaa samana päivänä,
        sori kritiikki,
        se on teidän ilonne,
        sallin sen teille hyvillämielin,
        se on teidä tapa helpottaa yksinäisyyttä,
        ja pitäähän se teidät edeleen pirteänä,

        oma harmitus on kun ei ole enään mitää uutta kerrottavaa,
        samaa vanhuuden tunkkaista arkea jokapäivä,

        piristän itseäni lähtemällä ulos autolla, soppailen, ostelen jotain uutta,
        vaikka vanha olenki,
        jossainmäärin harrastan liikuntaa mitä ny fyysinen kunto antaa periksi,


      • Anonyymi kirjoitti:

        hihiii, Mak-ris

        eihän tarvi koko ketjua edes lukea kun jo pääsee kärryille mitä siellä jutellaan,

        ei todellakaan jaksa kaikki tyhjän lässytystä lukea,

        ei vaan enää kiinosta jokapäiväiset selonteot arjen pyörittämisestä,
        kotihommat ei kiinosta, siivota, pestä pyykkia, silittää,
        nähdä, kuulla, lukea syödä, juoda ihmeitä ympäristössään ,

        kai me toiset vanhukset olemme jo kaiken sanoneet ja kirjoittaneet julki,
        enään ei ole mitää u u t t a sanottavaa,
        tuntuu jo asioitten toistolta,
        epäilee dementtian puhjeneen ainaki itsessään ,
        ja epäilee jo muistin heittävän kun jakuttaa samoja asioita
        ja havntojaan joka ikinen päivä montakertaa samana päivänä,
        sori kritiikki,
        se on teidän ilonne,
        sallin sen teille hyvillämielin,
        se on teidä tapa helpottaa yksinäisyyttä,
        ja pitäähän se teidät edeleen pirteänä,

        oma harmitus on kun ei ole enään mitää uutta kerrottavaa,
        samaa vanhuuden tunkkaista arkea jokapäivä,

        piristän itseäni lähtemällä ulos autolla, soppailen, ostelen jotain uutta,
        vaikka vanha olenki,
        jossainmäärin harrastan liikuntaa mitä ny fyysinen kunto antaa periksi,

        Hyvä että viihdyt oman itsesi kanssa. Niinhän tässä jokainen toivoo omalla kohdallaan.
        Sinulla on mahdollisuus autoilla ja soppailla.
        Monella ei ole sitä mahdollisuutta, ikävä kyllä.
        He sitten vain käppäilevät kotosalla ja harrastavat sitä mitä jaksavat. Miksi se niin muita harmittaa? Pitäisikö ihmisen salata elämänsä kulku?


      • Mak-Ris kirjoitti:

        Hyvä että viihdyt oman itsesi kanssa. Niinhän tässä jokainen toivoo omalla kohdallaan.
        Sinulla on mahdollisuus autoilla ja soppailla.
        Monella ei ole sitä mahdollisuutta, ikävä kyllä.
        He sitten vain käppäilevät kotosalla ja harrastavat sitä mitä jaksavat. Miksi se niin muita harmittaa? Pitäisikö ihmisen salata elämänsä kulku?

        Olen aivan samaa mieltä Mak-Ris kanssasi ja monen toisenkin saman henkisen kanssa, nousemme joka aamu ylös vuoteesta, teemme samoja hommia kodissa, käymme kaupassa ym. samoja tuttuja juttuja ja toistoja.
        Miksi kuulostaakin niin turhalta nämä juttujemme arvostelut, samaa jauhantaa se on heidänkin elämä.
        Jos joku yrittää mieltään virkeänä pitää kirjoitellen niin ei kai kukaan aina jotain uutta pysty kehittämään, kyllä se tahtoo olla sitä hyvää päivää, kirvesvartta, jutustelua.
        Joka päivä on erilainen ainakin pienen verran, joku ilmaisu tai jopa tieto voi väriä
        antaa, miksi siitä pitää kapinoida?

        Monella suulla on puolusteltu Noja-tuolin väkeä ja kun seuraa lukijamääriä, aika vähäiseksi nämä moittivat jäävät.
        Kannattaako pahoittaa mielensä noinkin mitään aikaansaamattoman ketjun vuoksi, kuitenkin se voi virkistää monia, ainakin heitä joille kirjoittelu antaa mielenvirkeyttä, ehkä tapa hoitaa mieltään ja muistiaan.
        Minulle on tapana istahtaa koneen äären, se on tullut tärkeäksi ja jotenkin kun jutustelen tuttujen kanssa, vaikka kasvottomia ovatkin, se saa mielen aurinkoiseksi.
        Miksi ei näin saisi tehdä, tulkaa vaan kaikki viestejä laittamaan, ei asian tarvitse niin vaikea olla, että se estää kirjoittelun;)
        Kiitos kaikille, että olemme olemassa ja jaksamme toisiamme vihastuttaa tai jopa ilahduttaa;)
        Todiste siitä, että elämme.


    • Tuletko sitten mukaan, kun 90 avataan?
      Toivottavasti sinulla on silloin hyviä aloituksia ja ajatuksia, joita muut 90-ikäiset voivat käsitellä ja myötäillä. Toivotaan, että sille saitille siirtyy vain sivistyneitä ihmisiä, joilla ei ole halua istua nojatuolissa eikä seurata Marttojen taloudenpito-ohjeita. Moni jo onkin varmaan hoivakodissa, jossa ei huolta taloudenpidosta ole.

    • Anonyymi

      Ihan väärin on nimittää niitä marttakerholaisiksi.
      Todelliset marttakerholaiset ovat sivistyneitä naisellisia naisia, naisten valioluokkaa.

      • Anonyymi

        Minusta on naisellista kun iso ronski nainen tyhjää huussit ja vääntää kivet luo lumet ja kantaa vedet keittää kiljut ja pykää roskalavoista mitä vaan. Tämmönen hintelä ukko voi vaan katsella päältä ja vetää lonkkaa.


    • Anonyymi

      Kaikki kunnia Martta-kerolle, hieno juttu yhteiskunnassamme,

      mutta
      tämä kahdeksankymppisten sivusto on kärsiny pahan inflaation,

      suuri osa fiksusita kirjoittajista on poistunu palstalta
      tyhmän rähinän ja syrjinnän seurauksena,
      palstaa pitää yllä v a i n pari kolme samanhenkistä pikkusen dementoinutta mummelia,
      välillä kyllä pahastikki toisiaan arvostellen
      anonyymin takaa,
      olkoon se heidän ilonsa,
      onhan se merkki siitä että ovat vielä elossa, vaikka dementoituminen pistää jankuttamaanki samoja asioita päivästä toiseen,

      • Anonyymi

        Minä kun en muista mitään eilisestä, niin minulle joka aamu on armo uus. Kaikki on uutta ja ihmeellistä. Perheenjäsenet esittäytyvät aamukahvipöydässä. Välillä ihan ihmettelee kun se poikakin on harmaahiuksinen, vaikka justiin kävi rippikoulun. Peilit ovat pilalla. Niistä ei omaa kuvaa löydy. Elämä kuitenkin on jännää, kun joka päivä on täynnä uutta ja ennen kokematonta. Kaupatkin ovat aina uudessa paikassa. Ei uskalla yksin lähteä kun eksyy matkalla. - Jännäksi on elämä muuttunut. - Mkr. -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun en muista mitään eilisestä, niin minulle joka aamu on armo uus. Kaikki on uutta ja ihmeellistä. Perheenjäsenet esittäytyvät aamukahvipöydässä. Välillä ihan ihmettelee kun se poikakin on harmaahiuksinen, vaikka justiin kävi rippikoulun. Peilit ovat pilalla. Niistä ei omaa kuvaa löydy. Elämä kuitenkin on jännää, kun joka päivä on täynnä uutta ja ennen kokematonta. Kaupatkin ovat aina uudessa paikassa. Ei uskalla yksin lähteä kun eksyy matkalla. - Jännäksi on elämä muuttunut. - Mkr. -

        juu heh hauskaa huumoria, hiukan tottaki vanhuksille,

        elämä on seikkailu sanoi joku viisas aikoinaan,


      • Anonyymi

        "suuri osa fiksusita kirjoittajista on poistunu palstalta
        tyhmän rähinän ja syrjinnän seurauksena,
        palstaa pitää yllä v a i n pari kolme samanhenkistä pikkusen dementoinutta mummelia,?"

        Kaivelleppa esiin ne entiset 80 kirjoittajat, keitä niitä oli? Minä muistelen, että niitä oli vain muutamia ja erittäin hyviä kirjoittajia.

        Mullistuksen teki, kun SkillaN siirsi entisen Kahvipirttinsä tänne Noja-tuoliksi ikänsäpuolesta, josta oli jo huomautuksia edellisellä palstalla, mutta osa porukkaa löysi uuden saitin, mutta niin moni yleisesti tunnettu häirikkökin, jonka vuoksi myös poistot lisääntyi, sillä sopua ei löytyt "ikähaarukalla" 73-83-v, koska liikaa neuvoja tuli näiltä nuoremmilta ja sehän ei sovi meille, että muna neuvoo kanaa!DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suuri osa fiksusita kirjoittajista on poistunu palstalta
        tyhmän rähinän ja syrjinnän seurauksena,
        palstaa pitää yllä v a i n pari kolme samanhenkistä pikkusen dementoinutta mummelia,?"

        Kaivelleppa esiin ne entiset 80 kirjoittajat, keitä niitä oli? Minä muistelen, että niitä oli vain muutamia ja erittäin hyviä kirjoittajia.

        Mullistuksen teki, kun SkillaN siirsi entisen Kahvipirttinsä tänne Noja-tuoliksi ikänsäpuolesta, josta oli jo huomautuksia edellisellä palstalla, mutta osa porukkaa löysi uuden saitin, mutta niin moni yleisesti tunnettu häirikkökin, jonka vuoksi myös poistot lisääntyi, sillä sopua ei löytyt "ikähaarukalla" 73-83-v, koska liikaa neuvoja tuli näiltä nuoremmilta ja sehän ei sovi meille, että muna neuvoo kanaa!DD

        Ennen noja-tuolin tuloa täällä kirjoitti vain rituliini, sinisirkku ja makriina. Ovat tosiaan palstojen parhaita aina olleet. Skillan sopii siihen eliittijoukkoon mutta nuo muut on liian nuoria ja ihan raakileita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen noja-tuolin tuloa täällä kirjoitti vain rituliini, sinisirkku ja makriina. Ovat tosiaan palstojen parhaita aina olleet. Skillan sopii siihen eliittijoukkoon mutta nuo muut on liian nuoria ja ihan raakileita.

        heh, just nuo kolme on karkottanu kaikki muut pois palstalta,
        ovat osottautuneet " tavallista parempia ihmiseksi "
        siksi täältä katosi joukko fiksuja komentoijia pois, surku,


      • Anonyymi kirjoitti:

        heh, just nuo kolme on karkottanu kaikki muut pois palstalta,
        ovat osottautuneet " tavallista parempia ihmiseksi "
        siksi täältä katosi joukko fiksuja komentoijia pois, surku,

        Iltapäivää marttyyrit😁

        Olen kirjoittanut noin 15-vuotta ikäryhmiin, liekö jonkinmoinen riippuvuus tai yksi rutiinitoimi luppoaikoina.

        Tutuksi tuli aikoinaan nuorna kuuskymppisenä seitkytpalsta ja sen kirjoittajat, nyt jo kahdeksänkymppisiä jos eläisivät. Kuollut on moni, eivät palaa kommentoimaan mitä tänään syötäisiin.

        Tuttua on myös rutina vuosien vartelta kuinka hyvät kirjoittajat ovat hävinneet kun "se" tuli palstalle.

        Ja kissan paskat.

        Ne keskustelevat,  jotka vielä kykenevät ja ne valittavat, jotka eivät muuta osaa. Kuolleet ovat hiljaa.

        Pieni ja hintelä ukonkäppyrä ihailee minua 😊. Saat ihailla, mutta älä tuu liian lähelle voit olematon jäädä jalakoihin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Iltapäivää marttyyrit😁

        Olen kirjoittanut noin 15-vuotta ikäryhmiin, liekö jonkinmoinen riippuvuus tai yksi rutiinitoimi luppoaikoina.

        Tutuksi tuli aikoinaan nuorna kuuskymppisenä seitkytpalsta ja sen kirjoittajat, nyt jo kahdeksänkymppisiä jos eläisivät. Kuollut on moni, eivät palaa kommentoimaan mitä tänään syötäisiin.

        Tuttua on myös rutina vuosien vartelta kuinka hyvät kirjoittajat ovat hävinneet kun "se" tuli palstalle.

        Ja kissan paskat.

        Ne keskustelevat,  jotka vielä kykenevät ja ne valittavat, jotka eivät muuta osaa. Kuolleet ovat hiljaa.

        Pieni ja hintelä ukonkäppyrä ihailee minua 😊. Saat ihailla, mutta älä tuu liian lähelle voit olematon jäädä jalakoihin.

        Tunnustan, katteeksi käy
        kirjallinen lahjakkuus on psyykkistä terveyttä
        selkeäsi olet virkku ja tässä päivässä täysillä mukana,

        samaa ei voi sanoa allekirjoittanneesta,

        jostain syystä tökkii, ei ole enään juurikaan mitään uutta kerrottavaa,

        jokatapauksessa jonkinverran kattelen näitä juttuja joskus jotain komentoin,
        jos on jotain mielenkiintoista

        joten kukanenki taaplaa tyylillään,


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Iltapäivää marttyyrit😁

        Olen kirjoittanut noin 15-vuotta ikäryhmiin, liekö jonkinmoinen riippuvuus tai yksi rutiinitoimi luppoaikoina.

        Tutuksi tuli aikoinaan nuorna kuuskymppisenä seitkytpalsta ja sen kirjoittajat, nyt jo kahdeksänkymppisiä jos eläisivät. Kuollut on moni, eivät palaa kommentoimaan mitä tänään syötäisiin.

        Tuttua on myös rutina vuosien vartelta kuinka hyvät kirjoittajat ovat hävinneet kun "se" tuli palstalle.

        Ja kissan paskat.

        Ne keskustelevat,  jotka vielä kykenevät ja ne valittavat, jotka eivät muuta osaa. Kuolleet ovat hiljaa.

        Pieni ja hintelä ukonkäppyrä ihailee minua 😊. Saat ihailla, mutta älä tuu liian lähelle voit olematon jäädä jalakoihin.

        Menit siis itserakas tosikko halpaan. Ei ole mitään pientäkään ukonkäppyrää joka sinua ihailisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menit siis itserakas tosikko halpaan. Ei ole mitään pientäkään ukonkäppyrää joka sinua ihailisi.

        Meninkö? Enhän minä osannut edes kuvitella, että täällä olisi pieniä miehen käppyröitä, vaan tiesin, että se olit sinä ja menet halpaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menit siis itserakas tosikko halpaan. Ei ole mitään pientäkään ukonkäppyrää joka sinua ihailisi.

        Ainahan voi haaveilla, että täältä löytyy edes yksi pieni ukonkäppyrä, joka ihailee ihteeään täynnä olevaa akankoppuraa. Paljoa ei vanha vaadi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Meninkö? Enhän minä osannut edes kuvitella, että täällä olisi pieniä miehen käppyröitä, vaan tiesin, että se olit sinä ja menet halpaan.

        Hevosen puolikas kuvittelee taas jotain itsestään, sortui taas tyhmyyttään provoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hevosen puolikas kuvittelee taas jotain itsestään, sortui taas tyhmyyttään provoon.

        😂😁🤭 niinkö kuvittelit, että minä kuvittelin... koeta keksiä seuraavan kerran jotain mikä ei johda suoraan sylttytehtaalle.


        "Minusta on naisellista kun iso ronski nainen tyhjää huussit ja vääntää kivet luo lumet ja kantaa vedet keittää kiljut ja pykää roskalavoista mitä vaan."

        ...hehehee


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Meninkö? Enhän minä osannut edes kuvitella, että täällä olisi pieniä miehen käppyröitä, vaan tiesin, että se olit sinä ja menet halpaan.

        Luin sivusta ko juttua ja nauroin voiko joku uskoa pilaan.


    • Anonyymi

      Montako henkilöä 90 :ssa sitten olisi jos sellainen olisi ?
      Eikö täällä 80 :ssa ole mukavaa, kun on enemmän porukkaa ?
      Koittakaa viihtyä meidän kanssa :)

    • Anonyymi

      80 tai 90 , mikä ero ? Elävässä elämässäkin on tekemisissä kaiken ikäisten ihmisten kanssa ja sehän on virkistävää ja mukavaa !

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olet tyhmä ,,, tai pöljä,,,


        TUO ON JO VANHA JUTTU
        ajat sitten se on selvitetty julkisuudessa,
        ei siinä mitään sala-sudetta enään ole ollu piiiiiiiitkiiiin aikoihin,
        VAIMO ON OLLU TIETOINEN myös perheessä asia sovittu
        JOTEN LOPETA MOLLAUS JUTTUSI,,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe