Vihjailu ja leikkiminen

Anonyymi

Tapasin ennen koronaa erään naisen, tunsin jotain häntä kohtaan ja hän vihjaili että olisi kiinnostunut minusta. En tiedä jos hän vaan leikki kanssani, kuitenkin - hän jäi mieleeni. Minua harmittaa että tilanne jäi mihin se jäi: en tehnyt mitään silloin asian eteen (eli en tehnyt aloitetta), ja sitten tuli korona joka sotki mahdollisuudet tavata, nähdä ja jutella kasvotusten. Some päivityksien perusteella hänellä on joku elämässään - tämä sekoittaa ajatukseni vielä enemmän: miksi vihjailla kiinnostuksesta toista kohtaan jos on jo joku jonka kanssa jakaa arki? Romantisoin ehkä jonkun verran tilannetta, mutta toivon sisimmissäni että se joka hänellä ehkä on, on historiaa jossain vaiheessa ja hänestä ja minusta tulee pari.

Ja se mikä minua ärsyttää tässä asiassa myös (romantisoimisen ohella) on se etten tiedä jos hän vaan leikki kanssani paremman tekemisen puutteessa.

102

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla, että ei leikkinyt.
      Itse olen kertonut, kun joku herättää minussa sellaisia tunteita.
      Jos toinen ei tunne samoin, tai tilanteessa ei ole molemminpuolinen kipinä, niin sitten jatkan elämääni.
      Jos on vähääkään läpöisiä tunteita toista kohtaan, niin suosittelen olemaan niiden suhteen rehellinen heti.
      Elämä on tarkoitettu elettäväksi täysillä.
      Liian paljon,kun miettii , että mitähän tästä tulee ja ollaanko vielä vanhoinakin yhdessä, huomaa vanhan olevansa yksin.

      • Anonyymi

        Eihän toi vihjailikaan ollu rehellinen, miks ap:n pitäis tilittää avoimesti kaikki. Muka vanhana yksin, ihan kun olis yhdestä naisesta kiinni hohhoijaa taas..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän toi vihjailikaan ollu rehellinen, miks ap:n pitäis tilittää avoimesti kaikki. Muka vanhana yksin, ihan kun olis yhdestä naisesta kiinni hohhoijaa taas..

        Samaa kummastelin, osa täällä kääntää asiat päälaelleen. Ensin selvitetään toisen aikeet ja sinkkuus perin juurin ja sitten vasta katsotaan mitä tapahtuu. Kiirettä ei ole valmiissa maailmassa.


      • Anonyymi

        Siinä vasta tunteet kuumeneekin, jos yhtäkkiä tulee ilmi että toinen on varattu haha!


    • Anonyymi

      Tuossa on mielestäni monta mahdollisuutta. Voi olla että hän ei tarkoittanut vihjailla tosissaan. Joskus ihmiset flirttailevat leikillisesti ajattelematta, että toinen voi kokea sen syvemmin. Heillä ei ole pahaa tarkoitusta, mutta eivät aina osaa tai viitsi huomioida muita. Toinen mahdollisuus on, että hän tarkoitti tosissaan jotain, ehkä lähestyä sinua seksimielessä vaikka olikin varattu. Jotkut tekevät sellaista, itse asiassa yllättävän monet. Yleensä vihjailussa on kyllä silloin selvä seksuaalinen sävy. Kolmas mahdollisuus on, että hän oli oikeasti kiinnostunut sinusta vaikka ei olisikaan saanut varattuna olla. Silloin vihjailun ja flirttailun sävy on yleensä enemmän romanttinen kuin seksuaalinen.

      Itse ehkä tiedät mikä näistä sopii parhaiten vai onko vielä jokin muu vaihtoehto. En oikein ymmärrä sitä miksi harmittelet, että et tehnyt aloitetta kun myöhemmin kuitenkin sait tietää hänen olevan varattu. Ja eikö muutenkin ole aika negatiivista, ettei hän kertonut sitä heti?

      Nämä ajatukset keski-ikäisen naisen elämänkokemuksella.

      • Anonyymi

        Antaa tosi huonon kuvan itsestään, jos yrittää pimittää/huijata statuksensa. Somesta sitten selviää yhtä ja toista perästä päin. Ei pidä luottaa muissakaan asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa tosi huonon kuvan itsestään, jos yrittää pimittää/huijata statuksensa. Somesta sitten selviää yhtä ja toista perästä päin. Ei pidä luottaa muissakaan asioissa.

        Joo epärehelliset vedättäjät voi unohtaa saman tien, ite en ainakaan arvosta tippaakaan.


    • Anonyymi

      Komppaan edellisiä. Ota huomioon vielä sekin vaihtoehto, että olet luulotellut koko jutun. Ei mikään mieltä ylentävä ajatus, mutta voiko olla mahdollinen? Helposti voi alkaa luulottelemaan ja keksimään muka vihjeitä neutraalista käytöksestä, jos haluaisi asian olevan näin.

      Palstalta saa lukea jatkuvasti näitä tapauksia, joissa kaverillisuus/ystävällinen käytös on sekoitettu ihastumiseen. Käy läpi voiko kohdallasi olla näin. Tsemppiä kesä tulee, se on ainakin varmaa!:)

      • Anonyymi

        Ap:n kuvauksesta päätellen joko kuvittelua tai jotain ihan läpällä flirttiä. Jos olisi tosissaan ap olisi varmana sen havainnut, eikä tarvis täällä kysellä.. Näkee jos joku flirttaa tosissaan, ei oo mitään pientä vihjailua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap:n kuvauksesta päätellen joko kuvittelua tai jotain ihan läpällä flirttiä. Jos olisi tosissaan ap olisi varmana sen havainnut, eikä tarvis täällä kysellä.. Näkee jos joku flirttaa tosissaan, ei oo mitään pientä vihjailua..

        Ei pidä paikkaansa.
        Jos on ujo ja epävarma ihminen niin ihastumistaan ei ole helppo näyttää jos tilanne on sellainen et toinen ei ole vielä kovin tuttu.
        Ite en aina kehtaa, just silloin kun kyseessä on todella kova ihastuminen. 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.
        Jos on ujo ja epävarma ihminen niin ihastumistaan ei ole helppo näyttää jos tilanne on sellainen et toinen ei ole vielä kovin tuttu.
        Ite en aina kehtaa, just silloin kun kyseessä on todella kova ihastuminen. 😔

        No mikä ujo siinä on jos kehtaa kahta pyörittää samaan aikaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ujo siinä on jos kehtaa kahta pyörittää samaan aikaan..

        Samaa mieltä, ujo ei ole tollanen vempula. Tunnen montakin ujoa ihan lähipiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ujo siinä on jos kehtaa kahta pyörittää samaan aikaan..

        Tarkoitin ihan että mulla ei todellakaan ole ketään. Enkä flirttaile muille jos olisin jonkun kanssa.
        Vain yksi ja ainut aina mielessä ja sydämessä ❤️💔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin ihan että mulla ei todellakaan ole ketään. Enkä flirttaile muille jos olisin jonkun kanssa.
        Vain yksi ja ainut aina mielessä ja sydämessä ❤️💔

        Samoin. Rakastamaani naista kunnioitan yli kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ujo siinä on jos kehtaa kahta pyörittää samaan aikaan..

        Ei ole varmaa onko toinen suhteessa... Joten en usko, että pyörittää kahta... Itse ensin selvittäisin onko sinkku vai ei. Siis oikeasti, ei vain somepäivitysten mukaan. Mitä jos kyseessä oli paras ystävä, jonka kanssa on hyvät välit (niitäkin ystäviä löytyy) tai pelkkä väärinkäsitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole varmaa onko toinen suhteessa... Joten en usko, että pyörittää kahta... Itse ensin selvittäisin onko sinkku vai ei. Siis oikeasti, ei vain somepäivitysten mukaan. Mitä jos kyseessä oli paras ystävä, jonka kanssa on hyvät välit (niitäkin ystäviä löytyy) tai pelkkä väärinkäsitys?

        Minun elämässäni ei ole muita kuin ystäviä. Vain yhden kanssa haluan enemmän. Somessa hän ei ole minun juttuihini kommentoinut mitään.


    • Anonyymi

      Flirttiä on kolmea lajia: kevyt seurusteluflirtti/ seksin haku flirtti/ kumppanin haku flirtti. Ensiksi mainittua harrastetaan huvikseen tuttujen ja mikä ettei tuntemattomienkin kesken. Kakkosella isketään seksiseuraa/ yhden illan juttuja. Kolmosella taas yritetään valloittaa kumppani itselle. Nämä pitää opetella erottamaan ettei tee vikatulkintoja.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Ja mä oon varmaan tämmöinen horo, mutta varatun kanssa en sänkyyn menisi, mutta en ajattele lähtökohtaisesti ketään muuten vedättäjänä. Mitä hittoa, tuli harrastettua seksiä ja jos juttu ei jatkunutkaan, niin olipahan ainakin jotain.😅 En suostu kokemaan itseäni uhriksi jos itse olen suostunut kanssakäymiseen.

        Toki sit eri juttu, jos itsellä tunteita ja toinen haluaisi vaan seksiä. Se voisi olla haavoittavaa, jos ei oltaisi rehellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä! Ja mä oon varmaan tämmöinen horo, mutta varatun kanssa en sänkyyn menisi, mutta en ajattele lähtökohtaisesti ketään muuten vedättäjänä. Mitä hittoa, tuli harrastettua seksiä ja jos juttu ei jatkunutkaan, niin olipahan ainakin jotain.😅 En suostu kokemaan itseäni uhriksi jos itse olen suostunut kanssakäymiseen.

        Toki sit eri juttu, jos itsellä tunteita ja toinen haluaisi vaan seksiä. Se voisi olla haavoittavaa, jos ei oltaisi rehellisiä.

        Eikö tässä ollut kyse, että jos antaa ymmärtää olevansa vapaa vaikka on varattu, se on vedätystä. Mistä tiedät olla menemättä sen varatun kanssa sänkyyn, jos se ei kerro olevansa varattu, haloo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tässä ollut kyse, että jos antaa ymmärtää olevansa vapaa vaikka on varattu, se on vedätystä. Mistä tiedät olla menemättä sen varatun kanssa sänkyyn, jos se ei kerro olevansa varattu, haloo!

        No onhan ihmisillä avioliitossa enää pelkkää vanhemmuuskumppanuutta, jolloin voidaan sopia vaikka oikeudesta sivusuhteeseen tai muuten avoimeen järjestelyyn. Silloin ketään ei petetä, eikä siinä ole moraalisesti mitään kyseenalaista.


    • Anonyymi

      Tämä on nyt myöhäistä, mutta olisi kannattanut kysyä ihan pokkana "mitä vihjailet siinä?" Jos olisi kieltänyt tehneensä mitään, olisit voinut sanoa "miksi sitten sanoit/teit x, mitä tarkoitat sillä?"

    • Anonyymi

      Miksi harmittaa, kelaa jos olisit ehtinyt mennä sänkyyn sen kanssa ja vasta sitten käynyt ilmi että on varattu! Sitten vasta harmittais!! Tiedän yhden kenelle kävi toi. Aina pitää ottaa kunnolla selvää!

      • Anonyymi

        Näin just, vedättäjiä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin just, vedättäjiä riittää.

        Ap oli fiksu 👍kun ei mennyt lankaan, yrittäjiä aina löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap oli fiksu 👍kun ei mennyt lankaan, yrittäjiä aina löytyy

        Eikä se ollu fiksuutta kun korona tuli väliin, lue aloitus kunnolla. Ap:lle olis käyny huonosti ilman koronaa.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja myöhäänherännyt?

      • Anonyymi

        En ole. Olen vaan joku joka ihmettelee minkä takia joku vihjailee ja pelaliee vaikka selkeästi on joku kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole. Olen vaan joku joka ihmettelee minkä takia joku vihjailee ja pelaliee vaikka selkeästi on joku kotona.

        Onko se kotona oleva nainen vai mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kotona oleva nainen vai mies?

        Se kotona oleva on mies, vihjailija on bi-nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kotona oleva on mies, vihjailija on bi-nainen.

        No ylläri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kotona oleva on mies, vihjailija on bi-nainen.

        Voihan nainen olla myös myöhäänherännyt lesbo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan nainen olla myös myöhäänherännyt lesbo.

        Siis kumpikaan ei ole myöhäänherännyt, en itse eikä se varattu bi nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kumpikaan ei ole myöhäänherännyt, en itse eikä se varattu bi nainen

        Mitä sillä on väliä, varattu mikä varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kumpikaan ei ole myöhäänherännyt, en itse eikä se varattu bi nainen

        Itselleni tapahtui muuten aika samanlainen juttu samoihin aikoihin, että varattu bi-nainen flirttaili ja vihjaili olevansa kiinnostunut seksuaalisesti. Ei ollut ensimmäinen kerta kylläkään, tuollainen on aika yleistä. Hän kertoi kyllä avoimesti olevansa varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni tapahtui muuten aika samanlainen juttu samoihin aikoihin, että varattu bi-nainen flirttaili ja vihjaili olevansa kiinnostunut seksuaalisesti. Ei ollut ensimmäinen kerta kylläkään, tuollainen on aika yleistä. Hän kertoi kyllä avoimesti olevansa varattu.

        Ohis, mistä tiedätte kuka on myöhäänherännyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohis, mistä tiedätte kuka on myöhäänherännyt?

        Kyllä sen huomaa yleensä käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen huomaa yleensä käytöksestä.

        Miten myöhäänherännyt käyttäytyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten myöhäänherännyt käyttäytyy?

        On passiivisempi kuin muut. Ei koske ihan kaikkia, mutta suurin osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On passiivisempi kuin muut. Ei koske ihan kaikkia, mutta suurin osa.

        No miten sen erottaa bistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten sen erottaa bistä?

        Tarkoitin kaikkia myöhäisheränneitä, oli bi tai lesbo. Itselleni on kyllä epärelevanttia onko joku lesbo, bi, myöhäisherännyt, kunhan on vapaa eikä varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni tapahtui muuten aika samanlainen juttu samoihin aikoihin, että varattu bi-nainen flirttaili ja vihjaili olevansa kiinnostunut seksuaalisesti. Ei ollut ensimmäinen kerta kylläkään, tuollainen on aika yleistä. Hän kertoi kyllä avoimesti olevansa varattu.

        Jatkan vielä, voisin mielelläni keskustella kanssasi tästä aiheesta enemmänkin, mutta en tiedä miten sen toteuttaisi koska en halua laittaa yleiselle palstalle mitään yhteystietoja.


    • Anonyymi

      Mitä ap sanoo vastauksiin?

      • Anonyymi

        Jos ap säikähti näitä. Ite oon ainakin ap:n puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ap säikähti näitä. Ite oon ainakin ap:n puolella.

        Mitä ihmeen säikkymisen aihetta on tällaisessa keskustelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen säikkymisen aihetta on tällaisessa keskustelussa.

        Mun viesti poistettiin. Me nähtiin ap:n naisen läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun viesti poistettiin. Me nähtiin ap:n naisen läpi.

        Joo itelläkin on huonoja kokemuksia vedättäjistä.


      • Anonyymi

        Ajattelen että sain vahvistuksen ajatuksiini, onneksi en tehnyt mitään asian eteen. Tilanne missä tavattiin oli sen laatuinen ettei minun mielestä kummankaan olisi pitänyt/voinut tehdä mitään aloitetta. Hän vihjaili, minä en vastannut. Jos tapaan hänet joskus tulevaisuudessa otan asian puheeksi.

        Loppujen lopuksi oli kiva saada vähän huomiota ja piristystä harmaaseen arkeen. Korona-arki on vahvistanut yksinäisyyttäni ja sosiaalisen elämän kaipuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ap säikähti näitä. Ite oon ainakin ap:n puolella.

        En säikähtänyt - mitä aihetta siihen olisi ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen että sain vahvistuksen ajatuksiini, onneksi en tehnyt mitään asian eteen. Tilanne missä tavattiin oli sen laatuinen ettei minun mielestä kummankaan olisi pitänyt/voinut tehdä mitään aloitetta. Hän vihjaili, minä en vastannut. Jos tapaan hänet joskus tulevaisuudessa otan asian puheeksi.

        Loppujen lopuksi oli kiva saada vähän huomiota ja piristystä harmaaseen arkeen. Korona-arki on vahvistanut yksinäisyyttäni ja sosiaalisen elämän kaipuuta.

        Hienoa että sait ajatuksistamme tukea. Tämä korona-aika on tosiaan ollut poikkeuksellisen yksinäistä, kun monet harrastuksetkin on kiinni ja sosiaalinen elämä on enimmäkseen etänä.

        Mielestäni sinun ei kannata ottaa hänen vihjailuaan enää puheeksi. Se olisi hänen tehtävänsä ja aikaakin on jo kulunut todella kauan, jos kerran oli jo ennen koronaa. Odota että hän sen tekee ja jos ei tee, niin ole kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että sait ajatuksistamme tukea. Tämä korona-aika on tosiaan ollut poikkeuksellisen yksinäistä, kun monet harrastuksetkin on kiinni ja sosiaalinen elämä on enimmäkseen etänä.

        Mielestäni sinun ei kannata ottaa hänen vihjailuaan enää puheeksi. Se olisi hänen tehtävänsä ja aikaakin on jo kulunut todella kauan, jos kerran oli jo ennen koronaa. Odota että hän sen tekee ja jos ei tee, niin ole kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

        Samaa mieltä, mitä alkaa jostain vihjailusta puhumaan varatun kanssa. Etenkin ikuisuus jälkeenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mitä alkaa jostain vihjailusta puhumaan varatun kanssa. Etenkin ikuisuus jälkeenpäin.

        Minä olen eri mieltä. Ajattelet häntä vielä, ja hänkin on voinut ajatella sinua. Hänen tilanteensa on voinut muuttua tänä aikana. Se kannattaa selvittää. Jos vaikka löydätte yhteisen molemmille sopivan tavan olla yhdessä. Joitakin ihmisiä kohtaan tuntee paljon voimakkaammin kuin toisia, eikä sitä unohda koskaan. Sellaiset tapaukset kannattaa selvittää, vaikka aikaakin olisi kulunut. Tärkeää on oikean tuntuinen henkilö ja jaettavissa olevat tunteet, ei niinkään suhteen tarkka määritelmä. Se oikea ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen eri mieltä. Ajattelet häntä vielä, ja hänkin on voinut ajatella sinua. Hänen tilanteensa on voinut muuttua tänä aikana. Se kannattaa selvittää. Jos vaikka löydätte yhteisen molemmille sopivan tavan olla yhdessä. Joitakin ihmisiä kohtaan tuntee paljon voimakkaammin kuin toisia, eikä sitä unohda koskaan. Sellaiset tapaukset kannattaa selvittää, vaikka aikaakin olisi kulunut. Tärkeää on oikean tuntuinen henkilö ja jaettavissa olevat tunteet, ei niinkään suhteen tarkka määritelmä. Se oikea ihminen.

        Täällä jo joku kerkeä ehdottaa että ap on tuntenut voimakkaasti, vaikka ap itse kirjoittaa tunteneensa "jotain". Eiköhän vain ole tuon vihjailua harjoittaneen naisen asia olla ap:en yhteydessä, jos tilanteensa olisi muuttunut ja vakavia aikeita.

        Valtaosalle naisista suhteen tarkka määritelmä on hyvinkin tärkeä, näin vinkkinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä jo joku kerkeä ehdottaa että ap on tuntenut voimakkaasti, vaikka ap itse kirjoittaa tunteneensa "jotain". Eiköhän vain ole tuon vihjailua harjoittaneen naisen asia olla ap:en yhteydessä, jos tilanteensa olisi muuttunut ja vakavia aikeita.

        Valtaosalle naisista suhteen tarkka määritelmä on hyvinkin tärkeä, näin vinkkinä.

        En jaksanut lukea koko ketjua. Itse haluaisin selvittää asian oli varattu tai ei. Eipähän flirttailisu jatkossa, jos haki vain itselleen huomioo. Samalla kupla puhkeaisi ja AP voisi jatkaa omaa elämää, ilman kaipuuta sinne mistä ei ole mitään tulossa. Voi toki käydä niinkin, että tunne molemmin puoleinen, siitä sitten keskustellen miten toimitaan.

        On inhimillistä ihastua varattuun, toinen asia miten toimii ihastuksen tunteiden kanssa... kertoo sekin arvoista. En lähtisi mihinkään keskeneräiseen mukaan, en antaisi varatulle mitään ja lähtökohtaisesti yrittäisin vältellä varattua, johon tunteita, mutta voi olla, että en tosielämässä pystyisi arvojen mukaan elämään, jos ihastus, vaikka samassa työpaikassa ja tunteet molemminpuolisia. 🐉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksanut lukea koko ketjua. Itse haluaisin selvittää asian oli varattu tai ei. Eipähän flirttailisu jatkossa, jos haki vain itselleen huomioo. Samalla kupla puhkeaisi ja AP voisi jatkaa omaa elämää, ilman kaipuuta sinne mistä ei ole mitään tulossa. Voi toki käydä niinkin, että tunne molemmin puoleinen, siitä sitten keskustellen miten toimitaan.

        On inhimillistä ihastua varattuun, toinen asia miten toimii ihastuksen tunteiden kanssa... kertoo sekin arvoista. En lähtisi mihinkään keskeneräiseen mukaan, en antaisi varatulle mitään ja lähtökohtaisesti yrittäisin vältellä varattua, johon tunteita, mutta voi olla, että en tosielämässä pystyisi arvojen mukaan elämään, jos ihastus, vaikka samassa työpaikassa ja tunteet molemminpuolisia. 🐉

        Lisään vielä:

        ”Romantisoin ehkä jonkun verran tilannetta, mutta toivon sisimmissäni että se joka hänellä ehkä on, on historiaa jossain vaiheessa ja hänestä ja minusta tulee pari.”

        Tämä ajattelutapa on minulle kylmä lavuaariin unohdettu haiseva tiskirätti. En ikinä haluaisi viedä toiselta ihmiseltä hänen onneaan. Hyvää kestävää suhdetta ei rakenneta ahneiden ja varkauden varaan. Sanonpahan vaan ja osaan olla ahne itsekkin 🐉, mutta pyrkimys pois sellaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä:

        ”Romantisoin ehkä jonkun verran tilannetta, mutta toivon sisimmissäni että se joka hänellä ehkä on, on historiaa jossain vaiheessa ja hänestä ja minusta tulee pari.”

        Tämä ajattelutapa on minulle kylmä lavuaariin unohdettu haiseva tiskirätti. En ikinä haluaisi viedä toiselta ihmiseltä hänen onneaan. Hyvää kestävää suhdetta ei rakenneta ahneiden ja varkauden varaan. Sanonpahan vaan ja osaan olla ahne itsekkin 🐉, mutta pyrkimys pois sellaisesta.

        "Romantisoin ehkä jonkun verran tilannetta, mutta toivon sisimmissäni että se joka hänellä ehkä on, on historiaa jossain vaiheessa ja hänestä ja minusta tulee pari.”

        Itse olen tilanteessa, jossa olen naiseen rakastunut, suurin syvin tuntein. Tiedän, että nämä syvimmät tunteet, huumaavan rakkauden ja himon voin tuntea vain naista kohtaan. Olen enemmän lesbo kuin bi. Avioliittoni ja miehet ovat historiaa. Pienehköjen lasten vuoksi vielä harkitsen saman katon alla oloa, että nämä pääsisivät varttumaan rauhassa ainakin muutaman vuoden. Haluan suhteen rakastamaani naiseen. En ole nuori enää. Matkan oikeaan rakastavaan suhteeseen haluan aloittaa, jos vain kelpaisin tällaisenaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksanut lukea koko ketjua. Itse haluaisin selvittää asian oli varattu tai ei. Eipähän flirttailisu jatkossa, jos haki vain itselleen huomioo. Samalla kupla puhkeaisi ja AP voisi jatkaa omaa elämää, ilman kaipuuta sinne mistä ei ole mitään tulossa. Voi toki käydä niinkin, että tunne molemmin puoleinen, siitä sitten keskustellen miten toimitaan.

        On inhimillistä ihastua varattuun, toinen asia miten toimii ihastuksen tunteiden kanssa... kertoo sekin arvoista. En lähtisi mihinkään keskeneräiseen mukaan, en antaisi varatulle mitään ja lähtökohtaisesti yrittäisin vältellä varattua, johon tunteita, mutta voi olla, että en tosielämässä pystyisi arvojen mukaan elämään, jos ihastus, vaikka samassa työpaikassa ja tunteet molemminpuolisia. 🐉

        Itse ajattelen ettei arvojen mukaan eläminen edellytä välttelyä. Aivan hyvin voi olla tekemisissä, kunhan suhde ei ole seksuaalinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen ettei arvojen mukaan eläminen edellytä välttelyä. Aivan hyvin voi olla tekemisissä, kunhan suhde ei ole seksuaalinen.

        Entä jos se toinen halaisi tmv. Sinänsä olen samaa mieltä, jotenkin omituista alkaa räikeästi välttelemäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos se toinen halaisi tmv. Sinänsä olen samaa mieltä, jotenkin omituista alkaa räikeästi välttelemäänkään.

        Mielestäni voisi halata ja muutenkin epäseksuaalisesti koskettaa. En näe mikä siinä rikkoisi arvoja tai periaatteita, ainakaan omiani vastaan sellainen ei olisi. Raja menee itselläni seksuaalisessa kontaktissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Romantisoin ehkä jonkun verran tilannetta, mutta toivon sisimmissäni että se joka hänellä ehkä on, on historiaa jossain vaiheessa ja hänestä ja minusta tulee pari.”

        Itse olen tilanteessa, jossa olen naiseen rakastunut, suurin syvin tuntein. Tiedän, että nämä syvimmät tunteet, huumaavan rakkauden ja himon voin tuntea vain naista kohtaan. Olen enemmän lesbo kuin bi. Avioliittoni ja miehet ovat historiaa. Pienehköjen lasten vuoksi vielä harkitsen saman katon alla oloa, että nämä pääsisivät varttumaan rauhassa ainakin muutaman vuoden. Haluan suhteen rakastamaani naiseen. En ole nuori enää. Matkan oikeaan rakastavaan suhteeseen haluan aloittaa, jos vain kelpaisin tällaisenaan.

        Kuulostaa siltä, että joudut punnitsemaan tarkkaan miten toimit tästä eteenpäin. Eteenpäin kuitenkin näyttää suuntasi olevan. Kysymys taitaa olla siitä, kauanko kasvatat lapsia miehen kanssa ja millä avoimuudella puhut asioista. Uskallan oman kokemuksen kautta sanoa, että kannattaa olla miestä kohtaan lojaali ja kertoa avoimesti omista ajatuksista, että haluat tulevaisuuden olla naisen kanssa.

        Minulle kävi niin, että nainen johon hullaannuin antoi kohteliaat pakit, jos hän olisi vastannut myöntävästi luulen, että ero-prosessista olisi tullut kivulias, sillä olin niin sieluani myöden ihastunut, että se olisi ollut menoa ja varmaan tuntunut miehestä pettämiseltä, vaikka hän oli alusta asti hyvin tietoinen minun ihastuksesta kyseiseen naiseen.

        Tapahtuman johdosta oma suuntautuminen kirkastui ja laitoimme asiat eteenpäin. Elämäntilanteet ovat erilaisia, minun oli helpompi tehdä päätös, kun lapset jo isoja. Avoimuutta suosittelen, viimeksi tänään tuleva ex-mies sanoi, että arvostaa minussa lojaalisuutta. Kerroin hänelle, silloin rehellisesti, etten olisi pystynyt vastustamaan ihastusta, jos olisin saanut tunteisiin vastakaikua. Se loukkasi miestä, mutta silloin hän viimeistään ymmärsi, että ero on meidän kohdalla ainoa oikea vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen ettei arvojen mukaan eläminen edellytä välttelyä. Aivan hyvin voi olla tekemisissä, kunhan suhde ei ole seksuaalinen.

        Olet ehkä vahvempi, kuin minä. Olen herkkä ja tiedän rajani näissä ihastus jutuissa. Tiedän milloin riski toimia omien arvojen vastaisesti, joten kyllä välttelisin, jos olisin parisuhteessa toisen kanssa ja alkaisin ihastua. Itse kuitenkin kannan vastuun, etten satuta määräänsä enempää toista osapuolta. Mun seksuaalisuus on päänsisällä ja alkaa hyrräämään kauan ennen kosketusta. (On toki ei seksuaalista kosketusta ystävien kesken, mutta se on eri asia.)

        Olin ihastuksen kanssa (minusta riippumattomista syistä) 2vuoden ajan päivittäin tekemisissä. Oli minun onni, että hän lopulta torjui minut (,vaikka oli välittämistä ja koskettamista hänen puolelta). Tietenkin sydämeni murtui ja se sattui, mutta oli myös helpotus, sillä nyt saatoin rauhassa alkaa järjestää elämääni otolliseen tilaan. Nyt ei minun mies tai lapset joutuneet pahimpaan välikäteen ja saatan elää arvojen mukaan.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Olet ehkä vahvempi, kuin minä. Olen herkkä ja tiedän rajani näissä ihastus jutuissa. Tiedän milloin riski toimia omien arvojen vastaisesti, joten kyllä välttelisin, jos olisin parisuhteessa toisen kanssa ja alkaisin ihastua. Itse kuitenkin kannan vastuun, etten satuta määräänsä enempää toista osapuolta. Mun seksuaalisuus on päänsisällä ja alkaa hyrräämään kauan ennen kosketusta. (On toki ei seksuaalista kosketusta ystävien kesken, mutta se on eri asia.)

        Olin ihastuksen kanssa (minusta riippumattomista syistä) 2vuoden ajan päivittäin tekemisissä. Oli minun onni, että hän lopulta torjui minut (,vaikka oli välittämistä ja koskettamista hänen puolelta). Tietenkin sydämeni murtui ja se sattui, mutta oli myös helpotus, sillä nyt saatoin rauhassa alkaa järjestää elämääni otolliseen tilaan. Nyt ei minun mies tai lapset joutuneet pahimpaan välikäteen ja saatan elää arvojen mukaan.

        Olen itsekin herkkä, mutta en koe että pelkästä halaamisesta voisi tulla seksuaalinen tilanne. Ajattelen että kosketusta on erilaista, vaikka olisikin tunteita toista kohtaan. En ole koskaan rakastunut ollessani jonkun kanssa suhteessa, joten siitä en tiedä mitään. Tarkoitin lähinnä että, jos toinen osapuoli olisi varattu kuten ap:llä, voisin kuitenkin olla tekemisissä ja koskettaakin epäseksuaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksanut lukea koko ketjua. Itse haluaisin selvittää asian oli varattu tai ei. Eipähän flirttailisu jatkossa, jos haki vain itselleen huomioo. Samalla kupla puhkeaisi ja AP voisi jatkaa omaa elämää, ilman kaipuuta sinne mistä ei ole mitään tulossa. Voi toki käydä niinkin, että tunne molemmin puoleinen, siitä sitten keskustellen miten toimitaan.

        On inhimillistä ihastua varattuun, toinen asia miten toimii ihastuksen tunteiden kanssa... kertoo sekin arvoista. En lähtisi mihinkään keskeneräiseen mukaan, en antaisi varatulle mitään ja lähtökohtaisesti yrittäisin vältellä varattua, johon tunteita, mutta voi olla, että en tosielämässä pystyisi arvojen mukaan elämään, jos ihastus, vaikka samassa työpaikassa ja tunteet molemminpuolisia. 🐉

        Varmaan lähtökohtaisesti jokainen sanoo ei varatuille. Mutta sitten kun ne tunteet kolahtaa kunnolla sitä varattua kohtaan niin periaatteet ja arvot kyllä saattavat unohtua...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen ettei arvojen mukaan eläminen edellytä välttelyä. Aivan hyvin voi olla tekemisissä, kunhan suhde ei ole seksuaalinen.

        The Real L Wordin yksi hahmoista sanoi mielestäni aika hyvin:

        ”Rakkautta romantisoidaan. Missä rajat kulkevat? Tietääkö sen? Himo on minulle helppoa, rakkaus vaikeaa. Himo on jännittävää, rakkaus pelottavaa.”

        Parasta on tietenkin himon ja rakkauden sekoitus, ristiriita tulee silloin, kun on toista luvannut rakastaa ja toista jo (seksuaalisesti haluaa) himoaa. Silloin on päätettävä miten rakastaa sen edellisen suhteen loppuun, jos se on loppu. Sattumaan tulee, mutta kuinka paljon. Voiko erota, niin että luottamus ei mene rikki. Omakohtainen kokemus on ehdottomasti KYLLÄ voi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan lähtökohtaisesti jokainen sanoo ei varatuille. Mutta sitten kun ne tunteet kolahtaa kunnolla sitä varattua kohtaan niin periaatteet ja arvot kyllä saattavat unohtua...

        Juu, näin olisi minullekin käynyt, oli onni matkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan lähtökohtaisesti jokainen sanoo ei varatuille. Mutta sitten kun ne tunteet kolahtaa kunnolla sitä varattua kohtaan niin periaatteet ja arvot kyllä saattavat unohtua...

        Itse olen kyllä niin periaatteen nainen, että ei unohtunut.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        The Real L Wordin yksi hahmoista sanoi mielestäni aika hyvin:

        ”Rakkautta romantisoidaan. Missä rajat kulkevat? Tietääkö sen? Himo on minulle helppoa, rakkaus vaikeaa. Himo on jännittävää, rakkaus pelottavaa.”

        Parasta on tietenkin himon ja rakkauden sekoitus, ristiriita tulee silloin, kun on toista luvannut rakastaa ja toista jo (seksuaalisesti haluaa) himoaa. Silloin on päätettävä miten rakastaa sen edellisen suhteen loppuun, jos se on loppu. Sattumaan tulee, mutta kuinka paljon. Voiko erota, niin että luottamus ei mene rikki. Omakohtainen kokemus on ehdottomasti KYLLÄ voi!

        Varmasti todella vaikea tilanne, mutta rehellisyys on tärkeää vaikeissakin tilanteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan lähtökohtaisesti jokainen sanoo ei varatuille. Mutta sitten kun ne tunteet kolahtaa kunnolla sitä varattua kohtaan niin periaatteet ja arvot kyllä saattavat unohtua...

        Itsetuntemusta vaatii, että huomaa milloin alkaa mennä kolahtamisen puolelle. On kait joku veteen piirretty viiva, jonka jälkeen tunteet ottaa vallan (ainakin minulla).

        Jos on varomaton tai heikko itsetuntemus asiat riistäytyvät helposti käsistä. Itsepetosta on selittää, että ystäviä tässä ollaan, vaikka raja ylitetty. Saahan niinkin elää, mutta en tiedä kuinka vahva itsekunnioitus sellaisella ihmisellä on.

        Mulla oli hyvin lähellä sotkuinen kipeä ero, olin ihastuksen tunteissa pitkällä yli rajojen, kuitenkin asiat meni toisin (minusta riippumattomista syistä). Sain pitää itsekunnioitukseni, mutta en voi siitä ylpeillä, koska itse olisin sen yhtään miettimättä rikkonut.

        Kuitenkin opin tilanteesta sen, missä rajani kulkee, enkä halua niitä ylittää. En halua rikkoa toista ihmistä ja haluan pystyä katsomaan peiliin.

        Mielummin olen tarkka sellaisissa tunneasioissa, joissa tekoni voi satuttaa muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti todella vaikea tilanne, mutta rehellisyys on tärkeää vaikeissakin tilanteissa.

        Tavallaan se ei ollut vaikeaa, koska olin ollut alusta asti täysin rehellinen avoin ihastuksesta, en tiputtanut pommia. Oli myös helppo olla avoin ja rehellinen, koska tiesin, että kaikki muu satuttaa vielä enemmän. Mun suurimmat kamppailut oli siinä, voinko olla niin itsekäs, että mun seksuaalinen suuntaaminen rikkoo lasten ydinperheen. Helpottavaa erosta teki aikuisille sen, että minusta ei ole seksiin miehen kanssa, näin ex- kumppani vapaa elämään omaa hetero elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen eri mieltä. Ajattelet häntä vielä, ja hänkin on voinut ajatella sinua. Hänen tilanteensa on voinut muuttua tänä aikana. Se kannattaa selvittää. Jos vaikka löydätte yhteisen molemmille sopivan tavan olla yhdessä. Joitakin ihmisiä kohtaan tuntee paljon voimakkaammin kuin toisia, eikä sitä unohda koskaan. Sellaiset tapaukset kannattaa selvittää, vaikka aikaakin olisi kulunut. Tärkeää on oikean tuntuinen henkilö ja jaettavissa olevat tunteet, ei niinkään suhteen tarkka määritelmä. Se oikea ihminen.

        Samaa mieltä olen kanssasi.
        Itsellänikin on yksi nainen jäänyt mieleen, vuosi pian siitä kun hänet ekan kerran näin...
        Häntä en koskaan unohda.
        Haikeana olen ollut koko vuoden.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Tavallaan se ei ollut vaikeaa, koska olin ollut alusta asti täysin rehellinen avoin ihastuksesta, en tiputtanut pommia. Oli myös helppo olla avoin ja rehellinen, koska tiesin, että kaikki muu satuttaa vielä enemmän. Mun suurimmat kamppailut oli siinä, voinko olla niin itsekäs, että mun seksuaalinen suuntaaminen rikkoo lasten ydinperheen. Helpottavaa erosta teki aikuisille sen, että minusta ei ole seksiin miehen kanssa, näin ex- kumppani vapaa elämään omaa hetero elämää.

        Minulla on samantyylinen tilanne ollut. Mieheni ei vaan halua erota lasten vuoksi siitäkään huolimatta, etten seksiä enää hänen kanssaan harrastaisi. Hän ei sano eikä näytä tuntevansa mustasukkaisuutta tunteistani naista kohtaan, eikä myöskään siitä, että minulla olisi suhde naiseen. Hän on tukenut minua huomatessani lesbouteni syystä mitä en ymmärrä. Ehkä ystävyydestä. Toista miestä hän ei hyväksyisi, mutta sillä ei ole merkitystäkään, sillä miehiä en halua. Annan hänelle vapauden etsiä muuta seuraa, naisen tai miehen, kun hän haluaa.

        Riitelemme edelleen jonkin verran, mutta opettelemme myös kommunikoimaan paremmin ja tunnistamaan ja puhumaan tunteistamme. Siinä onkin projektia molemmille. Pohdin yhteistä kotia ja erillisiä makuuhuoneita. Ehkä mökkiä.. Rakkaudellista suhdetta toivon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on samantyylinen tilanne ollut. Mieheni ei vaan halua erota lasten vuoksi siitäkään huolimatta, etten seksiä enää hänen kanssaan harrastaisi. Hän ei sano eikä näytä tuntevansa mustasukkaisuutta tunteistani naista kohtaan, eikä myöskään siitä, että minulla olisi suhde naiseen. Hän on tukenut minua huomatessani lesbouteni syystä mitä en ymmärrä. Ehkä ystävyydestä. Toista miestä hän ei hyväksyisi, mutta sillä ei ole merkitystäkään, sillä miehiä en halua. Annan hänelle vapauden etsiä muuta seuraa, naisen tai miehen, kun hän haluaa.

        Riitelemme edelleen jonkin verran, mutta opettelemme myös kommunikoimaan paremmin ja tunnistamaan ja puhumaan tunteistamme. Siinä onkin projektia molemmille. Pohdin yhteistä kotia ja erillisiä makuuhuoneita. Ehkä mökkiä.. Rakkaudellista suhdetta toivon.

        En ole ap, mutta ihmettelen miksi näitä mökkeilyjuttuja laitatte joka keskusteluun. Tästäkin aiheesta hukkui pääasia, josta ainakin itse olisin halunnut keskustella.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että joudut punnitsemaan tarkkaan miten toimit tästä eteenpäin. Eteenpäin kuitenkin näyttää suuntasi olevan. Kysymys taitaa olla siitä, kauanko kasvatat lapsia miehen kanssa ja millä avoimuudella puhut asioista. Uskallan oman kokemuksen kautta sanoa, että kannattaa olla miestä kohtaan lojaali ja kertoa avoimesti omista ajatuksista, että haluat tulevaisuuden olla naisen kanssa.

        Minulle kävi niin, että nainen johon hullaannuin antoi kohteliaat pakit, jos hän olisi vastannut myöntävästi luulen, että ero-prosessista olisi tullut kivulias, sillä olin niin sieluani myöden ihastunut, että se olisi ollut menoa ja varmaan tuntunut miehestä pettämiseltä, vaikka hän oli alusta asti hyvin tietoinen minun ihastuksesta kyseiseen naiseen.

        Tapahtuman johdosta oma suuntautuminen kirkastui ja laitoimme asiat eteenpäin. Elämäntilanteet ovat erilaisia, minun oli helpompi tehdä päätös, kun lapset jo isoja. Avoimuutta suosittelen, viimeksi tänään tuleva ex-mies sanoi, että arvostaa minussa lojaalisuutta. Kerroin hänelle, silloin rehellisesti, etten olisi pystynyt vastustamaan ihastusta, jos olisin saanut tunteisiin vastakaikua. Se loukkasi miestä, mutta silloin hän viimeistään ymmärsi, että ero on meidän kohdalla ainoa oikea vaihtoehto.

        "...olevan. Kysymys taitaa olla siitä, kauanko kasvatat lapsia miehen kanssa ja millä avoimuudella puhut asioista."

        Olen ap, en tiedä jos kirjoitit tämän minulle mutta minulla ei ole miestä eikä ikinä ole ollut - eikä ole lapsiakaan. Se nainen joka on jäänyt mieleeni on binainen jonka parempi puolisko on mies. Lapsista en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...olevan. Kysymys taitaa olla siitä, kauanko kasvatat lapsia miehen kanssa ja millä avoimuudella puhut asioista."

        Olen ap, en tiedä jos kirjoitit tämän minulle mutta minulla ei ole miestä eikä ikinä ole ollut - eikä ole lapsiakaan. Se nainen joka on jäänyt mieleeni on binainen jonka parempi puolisko on mies. Lapsista en tiedä.

        Ette taida tuntea kovin hyvin, jos et tiedä onko lapsia. Tai sitten halusi pitää etäisyyttä ja salata kaiken olennaisen elämästään. Viittaa pahasti siihen, että haki seksisuhdetta tai ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette taida tuntea kovin hyvin, jos et tiedä onko lapsia. Tai sitten halusi pitää etäisyyttä ja salata kaiken olennaisen elämästään. Viittaa pahasti siihen, että haki seksisuhdetta tai ei mitään.

        Kyllä joku voi kertoa paljonkin henkilökohtaisista asioistaan ja silti haluta pelkkää seksiä. Toisaalta siinä olen samaa mieltä, että kertomatta jättäminen tarkoittaa melko varmasti, ettei miellä toista merkityksellisenä ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette taida tuntea kovin hyvin, jos et tiedä onko lapsia. Tai sitten halusi pitää etäisyyttä ja salata kaiken olennaisen elämästään. Viittaa pahasti siihen, että haki seksisuhdetta tai ei mitään.

        Oletkohan lukenut viestit kunnolla läpi? Tämä vihjaileva binainen antoi ymmärtää että olisi kiinnostunut, en lähtenyt mukaan kun en tienyt hänen aikeistaaan. Vasta luettuani hänen somepäivityksyään kävi ilmi että hänellä on joku elämässään. Ei sillä ole minun mielestäni väliä onko lapsia vai ei - jos on varattu niin on varattu oli sitten lapsia tai ei. Varattuna ei tarjoile itseään tai flirttaile muille. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan lukenut viestit kunnolla läpi? Tämä vihjaileva binainen antoi ymmärtää että olisi kiinnostunut, en lähtenyt mukaan kun en tienyt hänen aikeistaaan. Vasta luettuani hänen somepäivityksyään kävi ilmi että hänellä on joku elämässään. Ei sillä ole minun mielestäni väliä onko lapsia vai ei - jos on varattu niin on varattu oli sitten lapsia tai ei. Varattuna ei tarjoile itseään tai flirttaile muille. Piste.

        Hyvin sanottu tämä varattuna ei tarjoile itseään. Mitä tyrkyttää seuraansa, jos on varattu ja vetää toisen mukaan leikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu tämä varattuna ei tarjoile itseään. Mitä tyrkyttää seuraansa, jos on varattu ja vetää toisen mukaan leikkiin.

        Samaa mieltä tuosta, sen varatun naisen syytä että ap:lle tuli tunteita turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu tämä varattuna ei tarjoile itseään. Mitä tyrkyttää seuraansa, jos on varattu ja vetää toisen mukaan leikkiin.

        No voihan oikea ja pitkäkin parisuhde syntyä monin eri tavoin. Alkaa vaikka best-friends-with-benefits suhteesta.. Onhan näistä rakastajattarista tullut aviovaimoja monissakin tapauksissa. Mielestäni kyse on siitä, onko rakkautta vai ei. Jos on rakkautta, voi suhde kestää vaikeammatkin tilanteet.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Tavallaan se ei ollut vaikeaa, koska olin ollut alusta asti täysin rehellinen avoin ihastuksesta, en tiputtanut pommia. Oli myös helppo olla avoin ja rehellinen, koska tiesin, että kaikki muu satuttaa vielä enemmän. Mun suurimmat kamppailut oli siinä, voinko olla niin itsekäs, että mun seksuaalinen suuntaaminen rikkoo lasten ydinperheen. Helpottavaa erosta teki aikuisille sen, että minusta ei ole seksiin miehen kanssa, näin ex- kumppani vapaa elämään omaa hetero elämää.

        Minkä ikäiset lapsesi ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan oikea ja pitkäkin parisuhde syntyä monin eri tavoin. Alkaa vaikka best-friends-with-benefits suhteesta.. Onhan näistä rakastajattarista tullut aviovaimoja monissakin tapauksissa. Mielestäni kyse on siitä, onko rakkautta vai ei. Jos on rakkautta, voi suhde kestää vaikeammatkin tilanteet.

        No joko sopimus on tehty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan oikea ja pitkäkin parisuhde syntyä monin eri tavoin. Alkaa vaikka best-friends-with-benefits suhteesta.. Onhan näistä rakastajattarista tullut aviovaimoja monissakin tapauksissa. Mielestäni kyse on siitä, onko rakkautta vai ei. Jos on rakkautta, voi suhde kestää vaikeammatkin tilanteet.

        Rakastajattarista tulee harvoin aviovaimoja, täytyy olla aika tyhmä pitääkseen sellaista varmana. Ja miten kukaan voi edes luottaa ihmiseen, jonka jo tietää pettäneen edellistä puolisoaan. Yhtä hyvin voi pettää seuraavaakin, jos on sellainen arvomaailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan oikea ja pitkäkin parisuhde syntyä monin eri tavoin. Alkaa vaikka best-friends-with-benefits suhteesta.. Onhan näistä rakastajattarista tullut aviovaimoja monissakin tapauksissa. Mielestäni kyse on siitä, onko rakkautta vai ei. Jos on rakkautta, voi suhde kestää vaikeammatkin tilanteet.

        Mikä motiivi sillä naisella yleensäkään olisi ryhtyä sivusuhteeseen? Eikö suhteesta pitäisi olla jotain iloa, miksi kukaan aloittaisi suhdetta jos se ei toisi mitään lisäarvoa elämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastajattarista tulee harvoin aviovaimoja, täytyy olla aika tyhmä pitääkseen sellaista varmana. Ja miten kukaan voi edes luottaa ihmiseen, jonka jo tietää pettäneen edellistä puolisoaan. Yhtä hyvin voi pettää seuraavaakin, jos on sellainen arvomaailma.

        Ei sopiminen sivusuhteesta avioliitossa ollessaan ole pettämistä. Se on avointa ja rehellistä toimintaa. Eihän parisuhteista kaikki muutenkaan kestä, elämän pituiset ovat harvassa. Sarjasuhteet ovat tällä hetkellä vallalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä motiivi sillä naisella yleensäkään olisi ryhtyä sivusuhteeseen? Eikö suhteesta pitäisi olla jotain iloa, miksi kukaan aloittaisi suhdetta jos se ei toisi mitään lisäarvoa elämään?

        Iloa juuri suhteesta saisi, kun arki ei siinä painaisi. Yhteisiä rakkaudessa jaettuja hellyyden hetkiä, arjesta irroittautumista seikkailuihin reissujen ja matkojen muodossa. Myös henkistä tukea ja ystävyyttä, sitoutuneisuutta pitkään suhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sopiminen sivusuhteesta avioliitossa ollessaan ole pettämistä. Se on avointa ja rehellistä toimintaa. Eihän parisuhteista kaikki muutenkaan kestä, elämän pituiset ovat harvassa. Sarjasuhteet ovat tällä hetkellä vallalla..

        Eihän tuossa puhuttu mistään sopimisesta. Ja sivusuhde on joka tapauksessa sananmukaisesti sivuasia. Omaan ajatusmaailmaani ei sovi ihmisten asettaminen arvojärjestykseen.

        Miksi muuten edes pohdit sivusuhteen aloittamista, jos olet sillä kannalla etteivät parisuhteet kestä ja sarjasuhteet ovat vallalla, eikö logiikkaasi sopisi paremmin kokonaan uuden suhteen aloittaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iloa juuri suhteesta saisi, kun arki ei siinä painaisi. Yhteisiä rakkaudessa jaettuja hellyyden hetkiä, arjesta irroittautumista seikkailuihin reissujen ja matkojen muodossa. Myös henkistä tukea ja ystävyyttä, sitoutuneisuutta pitkään suhteeseen.

        Ahaa, meillä on eri määritelmä rakkaudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, meillä on eri määritelmä rakkaudelle.

        Jatkan vielä. Esimerkiksi omaa elämääni ei kuvailemasi sivusuhde muuttaisi mitenkään. Ystävien kanssa voi jakaa asioita, saada henkistä tukea ja matkustaa. Arkikaan ei paina ja ollaan kuitenkin sitoutuneita pitkään ystävyyssuhteeseen. Seksiä ei ystävien kanssa ole, mutta en pidä sitä niin tärkeänä, että pelkän seksin vuoksi aloittaisin suhteen. Jos pitäisin, niin sinkkuna hankkisin seksisuhteeseen toisen sinkun, jolla olisi aikaa silloin kun sitä seksiä haluaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, meillä on eri määritelmä rakkaudelle.

        Oikeammin en koe rakkautta noin, sillä rakastan tiettyä ihmistä, en rakastumisen laajemmin tunnetta sitä jakaen. Rakkaudellani on selkeä kohde. Muotoilin asian huonosti. Hyvä kun huomasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä. Esimerkiksi omaa elämääni ei kuvailemasi sivusuhde muuttaisi mitenkään. Ystävien kanssa voi jakaa asioita, saada henkistä tukea ja matkustaa. Arkikaan ei paina ja ollaan kuitenkin sitoutuneita pitkään ystävyyssuhteeseen. Seksiä ei ystävien kanssa ole, mutta en pidä sitä niin tärkeänä, että pelkän seksin vuoksi aloittaisin suhteen. Jos pitäisin, niin sinkkuna hankkisin seksisuhteeseen toisen sinkun, jolla olisi aikaa silloin kun sitä seksiä haluaisin.

        No eihän sivusuhde ole pelkästään seksiä. Eihän sitä ketä tahansa rakasta. Rakastuessaan haluaa tehdä yhdessäolon mahdolliseksi ja muuttaa itseäänkin, niin että yhdessäolo olisi mahdollista. Itse en ole aiemmin kyennyt sivusuhteita edes harkitsemaan. Pettämisestä ja avoimista suhteista puhumattakaan. Nyt olen tutkinut asioita, miten voisin tässä tilanteessa olla rakastamani naisen kanssa omien arvojeni mukaisesti muutkin rakkaat (lapseni) huomioon ottaen. Minulle se olisi oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sivusuhde ole pelkästään seksiä. Eihän sitä ketä tahansa rakasta. Rakastuessaan haluaa tehdä yhdessäolon mahdolliseksi ja muuttaa itseäänkin, niin että yhdessäolo olisi mahdollista. Itse en ole aiemmin kyennyt sivusuhteita edes harkitsemaan. Pettämisestä ja avoimista suhteista puhumattakaan. Nyt olen tutkinut asioita, miten voisin tässä tilanteessa olla rakastamani naisen kanssa omien arvojeni mukaisesti muutkin rakkaat (lapseni) huomioon ottaen. Minulle se olisi oikein.

        Mitä rakkaus on ellei arjen jakamista? En saa kiinni mikä tuossa kuvaamassasi sivusuhteessa on rakkautta. Olen sitä mieltä, että meillä on eri käsitys siitä mitä rakkaus on. Itse näen sen kokonaisvaltaisena suhteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sivusuhde ole pelkästään seksiä. Eihän sitä ketä tahansa rakasta. Rakastuessaan haluaa tehdä yhdessäolon mahdolliseksi ja muuttaa itseäänkin, niin että yhdessäolo olisi mahdollista. Itse en ole aiemmin kyennyt sivusuhteita edes harkitsemaan. Pettämisestä ja avoimista suhteista puhumattakaan. Nyt olen tutkinut asioita, miten voisin tässä tilanteessa olla rakastamani naisen kanssa omien arvojeni mukaisesti muutkin rakkaat (lapseni) huomioon ottaen. Minulle se olisi oikein.

        Kerro jo miten rakkaus ilmenee konkreettisesti sivusuhteessa. Mikä siinä mielestäsi on rakkautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sivusuhde ole pelkästään seksiä. Eihän sitä ketä tahansa rakasta. Rakastuessaan haluaa tehdä yhdessäolon mahdolliseksi ja muuttaa itseäänkin, niin että yhdessäolo olisi mahdollista. Itse en ole aiemmin kyennyt sivusuhteita edes harkitsemaan. Pettämisestä ja avoimista suhteista puhumattakaan. Nyt olen tutkinut asioita, miten voisin tässä tilanteessa olla rakastamani naisen kanssa omien arvojeni mukaisesti muutkin rakkaat (lapseni) huomioon ottaen. Minulle se olisi oikein.

        Trol lol lol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä rakkaus on ellei arjen jakamista? En saa kiinni mikä tuossa kuvaamassasi sivusuhteessa on rakkautta. Olen sitä mieltä, että meillä on eri käsitys siitä mitä rakkaus on. Itse näen sen kokonaisvaltaisena suhteena.

        Niin minäkin, mutta aina juuri sillä hetkellä ei pysty kaikkea antamaan, vaikka rakkautta onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin, mutta aina juuri sillä hetkellä ei pysty kaikkea antamaan, vaikka rakkautta onkin.

        Kaikenlaisia tunteita voi olla, rakkaus, viha, pelko ym. Ajattelen etteivät tunteet ole olemassa niiden kohteelle ennen kuin ne konkretisoituvat toiminnaksi. Sitä ennen ne ovat yksilön sisäisiä asioita.


    • Anonyymi

      Mitä tästä opimmekaan. Ap, seuraavan kerran kun joku alkaa vihjailla, kysyt heti siviilisäätyä.

      • Anonyymi

        Joo. Älkää lähtekö soitellen sotaan. Ja muita tarpeellisia sanontoja ja sananlaskuja.


    • Anonyymi

      Ap, mihin päädyit?

      • Anonyymi

        Päädyin siihen etten ota häneen yhteyttä. Haluan kyllä tavata, ja toivottavasti nähdään jossain vaiheessa. Olisi kiva tutustua kaveripohjalla. Jos se johtaa johonkin - kiva, jos ei - no ei se mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyin siihen etten ota häneen yhteyttä. Haluan kyllä tavata, ja toivottavasti nähdään jossain vaiheessa. Olisi kiva tutustua kaveripohjalla. Jos se johtaa johonkin - kiva, jos ei - no ei se mitään.

        Mielestäni hyvä päätös, käyttäydy ihan kaverillisesti jos tapaatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyin siihen etten ota häneen yhteyttä. Haluan kyllä tavata, ja toivottavasti nähdään jossain vaiheessa. Olisi kiva tutustua kaveripohjalla. Jos se johtaa johonkin - kiva, jos ei - no ei se mitään.

        Asiaa. Voithan tavata häntä jatkossa kaverina, jos tilanne siihen sujuvasti menee.

        Jos olisi omalla kohdalla, jäisi kyllä se suhdestatuksen kertomattomuus kaivelemaan hieman ja vähän enemmänkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa. Voithan tavata häntä jatkossa kaverina, jos tilanne siihen sujuvasti menee.

        Jos olisi omalla kohdalla, jäisi kyllä se suhdestatuksen kertomattomuus kaivelemaan hieman ja vähän enemmänkin...

        Sama täällä, suoraan sanoen itse tuskin haluaisin olla ystävä tai kaverikaan sellaisen ihmisen kanssa, joka ensimmäiseksi on yrittänyt huijata.


    • Anonyymi

      Olen ihastunut yhteen naiseen olen lesbo olen jo saanut selville että häkin on lesbo mutta kuinka saisin hänet ihastumaan minuun mistä voin tietää että rakastaako hän minua hän on erittäin kiinnostava ja ihana meillä on sama harrastus mutta milloin pitäisi kertoa ja miten omat tunteeni hätä kohtaan🙂😊❤️🥰 hän on jatkuvasti mun mielessä ja melko saman kaltainenkin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe