Heikko itsetunto

Anonyymi

Henkilö ei osaa eikä tiedä asioita hänellä saattaa olla taustalla vaikka oppimishäiriö joka on silloin ymmärretty väärin, häntä on vaikka pidetty heikkolahjaisena ja tyhmänä. Hänelle itselleen on muodostunut käsitys ettei hän ole arvokas eikä suosittu ja hän on alkanut mitätöimään itseään. Hänen halunsa opetella mitään on nolla koska hän on itse päättänyt olevansa nolla. Hän jää muista jälkeen. Myöhemmin hän menee naimisiin ja saa lapsia. Millainen vanhempi hän on? Hän nostaa kaikki muut paremmiksi kuin hänen oma lapsensa ovat, koska on mahdotonta että heikkoitsetuntoinen voisi aidosti arvostaa sellaista, joka on hänestä tullut (lapset), tai hän on valinnut (aviopuoliso), siis kaikki mitä hän edustaa, on huonoa ja on huonompaa kuin muilla.

Hän tietää, koska on lehdestä lukenut, että lapsia täytyy kannustaa ja kehua. Mutta se on vain pinnallista. Hän ei tiedä milloin lasta täytyisi kannustaa ja kehua, hän kehuu kun mitään aihetta ei ole, lapsikin sen itse kyllä tajuaa ettei hän ole tehnyt mitään ja vanhempi kehuu ja ylistää häntä. Lapsen luottamus vanhempaan katoaa. Sama koskee sitä jos täytyisi torua tai kyseenalaistaa lapsen teot. Kun lapsi tekee oikeasti jotakin, jota täytyisi kehua tai arvostaa, vanhempi ei huomaa koko asiaa.

Vanhempi on avuton, koska ei ole oppinut asioita ja hän pitää tietysti siitä jos häntä autetaan hänen omissa asioissaan. Kukas häntä sitten auttaisi? Lapset tietysti. Hänellä on aina vaatimuksia lapsia kohtaan ja ne lapsista, jotka eivät tottele, joutuvat lähtemään kodista hyvin nopeasti ja ne, jotka auttavat häntä saavat jäädä. Parhaita lapsista ovat ne, jotka auttavat häntä henkilökohtaisissa asioissa, jotka eivät välitä niin omasta elämästään, vaan ovat solidaarisia ja ajattelevat sanalla me kun taas vanhempi ajattelee samasta sanalla minä. Lapsi ajattelee 'me' pärjäämme, mutta tämä vanhempi ajattelee aina 'minä' pärjään.

Kaikki johtuu siitä ettei vanhempi osaa eikä ole asioihin kykenevä, tämä ei tarkoita että hän olisi oikeasti tyhmä tai liikuntakyvytön. Hän ajattelee sisimmässään edelleen samoin kuin ajatteli lapsena, "en pärjää missään, en osaa mitään" ja siitä syystä hän turvautuu ulkopuoliseen apuun, siis omiin lapsiinsa. Hän tarraa lapsiin henkisesti kiinni etteivät he pääsisi karkuun, koska silloin hän ei saa apua, eikä hän pärjää, hänellä on hätä siitä. Lapsen osaa hän ei kyllä ajattele lainkaan, pelkästään itseään. Hän on kuin selviytymistaistelussa, jossa oma henki on arvokkain, jos muilta saat tai otat apua se auttaa sinua, muiden kustannuksella.
Edelleenkin vaikka lapsi on hänelle arvokas väline, joka auttaa että hän pystyy edelleen rypemään itsesäälissään, hän ei lasta oikeasti arvosta. Arvokkaampia hänelle ovat aivan muut kuin oman perheen sisällä olevat ihmiset, jotka elävät aina hänelle ja ovat hänen vuokseen jääneet häntä auttamaan.

Heikkoitsetuntoinen vanhempi haluaa arvostusta, mutta ei hän sitä kauppakassilta halua. Arvostajan täytyy olla joku, joka on monta kertaa varakkaampi tai lahjakkaampi kuin ne hänen omassa perheessään olevat. Hän tuntee kuuluvansa noiden parempien seuraan ja olevansa yksi heistä, hän tunkee itsensä sellaisten luo vaikka nuolemalla vaikka heidän varpaansa. Hänelle, joka tuntee sisimmässään itsensä mitättömäksi, on kultaakin arvokkaampaa jos saa huomiota sellaisilta joilla on jonkinlainen arvostatus kehittynyt osaamisen tai varakkuuden myötä. Hän on saavinaan siitä itsetuntoonsa vahvistusta todistamaan itselleen olevansa parempi ja hyväksytty. Mutta ikävä kyllä itsetunto ei taida vahvistua kantamalla ulkopuolisteen kekoon korsia, vaan se ehkä kasvaa oman perheen ja oman itsensä sisältäpäin tulevalla arvostuksella.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on lähipiirissä ihminen jolla on huono itsetunto. Hieman erilailla ilmenee kuin sinun kertomuksessa. Sellainen yleinen tyytymättömyys ja vaikeus kommunikoida. Voimakas tahto mutta ei tuo konkreettista esille, eikä pane itse tikkua ristiin asian ratkaisemiseksi. Jos kysyt tarkennustaja yrität huomioda niin pakoilee ja jatkaa linjalla ettei häntä huomioida. Laiminlyö etenkin itseään. Kun kehut aiheesta ei usko. Kiinnittää huomiota epäolennaisiin. Suuttuu herkästi, kokee että vihjaillaan, sanoo aina että puhuttava suoraan, tai suuttuu kun puhuu suoraan, toisaalta harrasta itse jatkuvaa vihjailua. Muutakin olisi, mutta jos joku on löytänyt tien ulos huonosta itsetunnosta, niin kiinnostaisi kuulla vinkkejä.

      • Anonyymi

        Jos katsotaan sellaisia joilla on aidosti hyvä itsetunto, he yleensä tekevät sellaisia asioita jotka nostavat hänen itsensä sekä hänen läheistensä elämän laatua. He eivät kohdista apuaan tai tekojaan pelkästään tietyille kohteille jotka tuottavat hänelle itselleen hyvää. He eivät ole itsekkäitä mutta eivät nöyristele. He elävät aitoina ihmisinä joka ajatellessaan itseään he eivät varasta sitä muilta. He luovat tähän maailmaan jotakin uutta, eivätkä taistele jo olemassa olevasta asioista, heistä kunniaa riittää kaikille eikä kunnia ole mikään yksi ainoa paketti jota pitää havitella keinolla millä hyvänsä ja vain yksi sen saa kerrallaan pitää.
        Tunnen monia ihmisiä jotka ovat erittäin kateellisia toiselle jos toinen saa jotain aikaan, vaikka toinen tekee kaiken itse eikä saa kaikkea lottovoittona. Ts. jos teet vaikka itse talon ja uurastat kovasti sen eteen ja teet kaiken sormet verissä ja maksat sen joku käyttäytyy kuin olisit häneltä sen kaiken varastanut. Hänen itsetuntonsa ei kestä että olet saanut jotain aikaan. Heikosta itsetunnosta pääsee ehkä eroon tekemällä itselleen ja muille sellaisia asioita joita itse arvostaa. Se että joku toinen arvostaa sinua ei ole niin vahvaa kuin että itse arvostaa itseään. Kun arvostaa itseään kestää myös enemmän epäonnistumisen tuomaa painetta joita jokaiselle tulee, itsetunto kasvaa kun pystyy epäonnistumisen jälkeen nousemaan taas. Heikkoitsetuntoinen saattaa siinä tilanteessa aloittaa kunnon juomakuurin epäonnen korvikkeena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsotaan sellaisia joilla on aidosti hyvä itsetunto, he yleensä tekevät sellaisia asioita jotka nostavat hänen itsensä sekä hänen läheistensä elämän laatua. He eivät kohdista apuaan tai tekojaan pelkästään tietyille kohteille jotka tuottavat hänelle itselleen hyvää. He eivät ole itsekkäitä mutta eivät nöyristele. He elävät aitoina ihmisinä joka ajatellessaan itseään he eivät varasta sitä muilta. He luovat tähän maailmaan jotakin uutta, eivätkä taistele jo olemassa olevasta asioista, heistä kunniaa riittää kaikille eikä kunnia ole mikään yksi ainoa paketti jota pitää havitella keinolla millä hyvänsä ja vain yksi sen saa kerrallaan pitää.
        Tunnen monia ihmisiä jotka ovat erittäin kateellisia toiselle jos toinen saa jotain aikaan, vaikka toinen tekee kaiken itse eikä saa kaikkea lottovoittona. Ts. jos teet vaikka itse talon ja uurastat kovasti sen eteen ja teet kaiken sormet verissä ja maksat sen joku käyttäytyy kuin olisit häneltä sen kaiken varastanut. Hänen itsetuntonsa ei kestä että olet saanut jotain aikaan. Heikosta itsetunnosta pääsee ehkä eroon tekemällä itselleen ja muille sellaisia asioita joita itse arvostaa. Se että joku toinen arvostaa sinua ei ole niin vahvaa kuin että itse arvostaa itseään. Kun arvostaa itseään kestää myös enemmän epäonnistumisen tuomaa painetta joita jokaiselle tulee, itsetunto kasvaa kun pystyy epäonnistumisen jälkeen nousemaan taas. Heikkoitsetuntoinen saattaa siinä tilanteessa aloittaa kunnon juomakuurin epäonnen korvikkeena.

        Toisin sanoen yritä ja yritä niin kauan kunnes onnistut, älä jätä asioita kesken, silloin mikään tehty ei ole mennyt hukkaan, jos luovutat, heität kaiken menemään. Itsetunto kasvaa kun jaksat yrittää uudelleen ja uudelleen vaikka epäonnistuisit ja se epäonnistuminen on aina ollut sinusta kiinni.


    • Anonyymi

      Diagnosoimaton adhd helposti johtaa myös huonoon itsetuntoon koska ei ole rauhallinen kuin muut ban ärsyyntyy helposti ja hälinästä menee keskittymiskyky.

      • Anonyymi

        Huono itsetunto on huonoa itsetuntemusta.
        Hyvän itsetunnon saa tuntemalla itsensä hyvin.


        ppoiuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono itsetunto on huonoa itsetuntemusta.
        Hyvän itsetunnon saa tuntemalla itsensä hyvin.


        ppoiuyuyuy

        Jokainen on oikeasti arvokas ja se selviää jos tutustuu itseensä hyvin, Siihen ei tarvita ulkopuolisten pönkää,


        pouyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen on oikeasti arvokas ja se selviää jos tutustuu itseensä hyvin, Siihen ei tarvita ulkopuolisten pönkää,


        pouyyyy

        Muistaakseni tuohon suuntaan opetettiin tunnetun tanssiterapeutin kursseillakin aikoinaan. Tutustumalla omaan kehoonsa ja tuntemuksiinsa ja sisimpäänsä saa hyvän itsetunnon.


        ppiuuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni tuohon suuntaan opetettiin tunnetun tanssiterapeutin kursseillakin aikoinaan. Tutustumalla omaan kehoonsa ja tuntemuksiinsa ja sisimpäänsä saa hyvän itsetunnon.


        ppiuuyyyyy

        siltipidän kehumista hyvänä asiana, on hyvä silti vähän ylimääräisesti antaa toinen toisilleen pönkää ihan vain hyväsydämisyyttään. Mutta toista alentamalla saatu kohotus ei oile yhtikäs minkään arvoinen eikä todellinen ansaittu itsetunto.


        poujhyhhh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siltipidän kehumista hyvänä asiana, on hyvä silti vähän ylimääräisesti antaa toinen toisilleen pönkää ihan vain hyväsydämisyyttään. Mutta toista alentamalla saatu kohotus ei oile yhtikäs minkään arvoinen eikä todellinen ansaittu itsetunto.


        poujhyhhh

        Toista alentamalla kerrytetty pönkä on vain selässä reppu syntiä.,


        ppuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni tuohon suuntaan opetettiin tunnetun tanssiterapeutin kursseillakin aikoinaan. Tutustumalla omaan kehoonsa ja tuntemuksiinsa ja sisimpäänsä saa hyvän itsetunnon.


        ppiuuyyyyy

        Tää on ihan totta mä menetin väliaikaisesti kaiken itsetunnon kun menition tuntoaistini lääkeainereaktiossa. Sen jälkeen kaikki pysty alentamaan mua koska en kyennyt tuntemaan kehoani.


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ihan totta mä menetin väliaikaisesti kaiken itsetunnon kun menition tuntoaistini lääkeainereaktiossa. Sen jälkeen kaikki pysty alentamaan mua koska en kyennyt tuntemaan kehoani.


        ppiuuuuu

        mulla on nyt vielä pahempi elämäntilanne, mutta parempi itsetunto koska mulla on enemmän tuntoaistia


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on nyt vielä pahempi elämäntilanne, mutta parempi itsetunto koska mulla on enemmän tuntoaistia


        ppoiuuuyuy

        Olen joutunut aiempaa tärkeämpien törkeyksien kohteeksi, mutta nyt on niin törkeetä, että tulen hymyilemään rennosti pää pystyssä loppuun asti.



        popiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen joutunut aiempaa tärkeämpien törkeyksien kohteeksi, mutta nyt on niin törkeetä, että tulen hymyilemään rennosti pää pystyssä loppuun asti.



        popiuuyyy

        Tuli kirjoitus virhe: Tarkoitan aiempaa törkeämpien törkeyksien.
        Mutta nyt ne on niin törkeää, että tippuu kuin vesi hanhen seleästä eikä minun itsetuntoani heikennä.
        Jumala tietää.

        popiuuyy


    • Anonyymi

      Helsingissä on merkkejä Venäjän suorittamasta valmistelutoiminnasta jopa mahdollista miehitystä varten. Venäläiset värväävät Suomenvenäläisiä ja Suomalaisia toimintaan , joka voi tähdätä jopa miehitykseen. Nimien kerääjiä liikkuu varsinkin Helsingissä keräämässä mielipiteitä Venäjänmielisiltä henkilöiltä. Toiminta on härskiä eikä keinoja kaihdeta. Huumeet ovat yksi keino Venäjämielistämisessä. Psykedeelisillä huumeilla muunnellaan ihmisen mieltä. Näitä huumeita voi saada elimistöönsä jopa työpaikalla, Hyväntekeväisyysjärjestöt ja puhelinmyynnin työpaikat ovat riskialttiita tässä mielessä. Myös metalli ja rakennusalan yritykset ovat vaarallisia. Venäläisomisteisen yrityksen tunnistaa Suomessa siitä, että työehtosopimuksia ei välttämättä kunnioiteta ja palkat ovat alan keskitasoa pienemmät. Nimi voi yrityksellä silti olla Suomalainen ja omistajat sekä esimiehet ja jopa koko henkilökunta voivat esiintyä Suomalaisilla nimillä.

      Näitä huumauksia joilla mieltä pyritään muokkaamaan voi tapahtua muuallakin. Helsingissä kapakat ovat vaarallisia paikkoja, jopa tarjoilija tiskin takaa voi sekoittaa drinkkiin aineita. Tätä tapahtuu erityisesti Kalliossa.

      Suomenvenäläisten luona vieraileminen voi myös olla erityisen vaarallista tässä mielessä. Toiminta näyttää keskittyvän erityisesti pääkaupunkiseudulle.

      Psykedeeliset huumeet muokkaavat mieltä tavalla jota kohde ei välttämättä huomaa. Ihminen, joka ei tunne aineiden vaikutuksia ei edes huomaa välttämättä olevansa pilvessä. Joskus aineet vievät kohteen muistin eikä toivottua vaikutusta saavuteta. Psykedeelejä käytetään samaan tapaan kuin hipit käyttivät niitä aikanaan tajunnan muokkaamiseen. Varma keino suojautua näiden aineiden tajunnan muokkaavaa vaikutusta vastaan on pitää kiinni lujasti vanhoista mielipiteistään. Tällöin ne vain vahvistuvat entisestä. Kuinka paljon toimintaa tapahtuu muualla maassa olisi syytä kartoittaa. Tällaisia "öljymiehiä" käytettiin apuna myös Krimin valloituksessa muokattaessa Ukrainalaisten mielipiteitä.

    • Anonyymi

      Huono itsetunto esiintyy myös itsensä jatkuvana pönkittämisenä, koulukiusaamisena ja vainoamisena. Naristteille ja heidän hurraajilleen tyypillistä toimintaa.

    • Anonyymi

      Jumalan silmissä arvokkaita ovat ne jotka ei omissa silmissään ole mitään.
      Jumala ei tarvitse meidän itse tuntojamme, eikä meidän vahvuutta me,
      Sillä heikoissa hän on väkevä.
      Lasta ei pidä latistaa eikä kannustaa, ainoastaan antaa lapsen tehdä ja touhuta ja sitten jos tulos on hyvä, voi sanoo: "ai näin hyvänkö sie siitä sait".
      Jos huono, viisas on vaiti, mutta jos tekijä on pettynyt tekeleeseen, niin sanoo että
      Ei se haittaa. Eli lapsen epäonnistuminen tekemisessä, koulussa. missään ei saa haitata vanhempia, silloin lapsesta tulee itsenäinen toimija. Oma aloitteinen ilman vanhempien kunnian himoisia vaatimuksia kuten : SINULLA PITÄÄ OLLA KORKEA ITSETUNTO, samaa vaatimusta kuin sinulla pitää olla 10 arvosana kaikessa tai et ole mitään.

      Itsetuntoa ei ole kenelläkään olemassa, jokainen vain tekee sitä missä on hyvä ja piste.

      Toki rakastavat vanhemmat saattavat kirota lapsiaan seuraavilla lauseilla:
      "ei sinusta mitään tule" se painuu lapsen sydämeen syvän masennuksen säestyksellä.

      "et sinä mitään osaa"
      Ei sinusta siihen ole"
      Kyllä sinä hajottaa osaat mutta et korjata.
      "kyllä se sun lantio niin laiha luikku on, ettet sie pysty synnyttää"

      Nää on kirouksia. Jotka meidän vanhempien velvollisuus on pyytää anteeksi lapsiltamme, jos vaikka kiivastuksissa tai liikaa liian varhain vaadittua lapselta olemme sen erehtyneet sanomaan, se pitää viipymättä korjata, ennen kuin se syöpyy lapsen sydämeen.

      Ja illalla pyytää anteeksi Jeesukselta ne kiroukset joita on pikapäissään tai liikaa liian nuorelta lapselta vaatiessaan syntisenä ihmisenä tehnyt. Amen.

      • Anonyymi

        Olen asiasta eri mieltä, kun kirjoitat, ettei kenelläkään ole itsetuntoa.
        Meillä kaikilla on itsetunto olemassa.

        Jo kaikki, mitä näemme, kuulemme, ylipäänsä tunnemme, muokkaa itsetuntoa jatkuvasti.
        Koska me itse tiedostamme itsemme, miten me koemme kaiken ympärillämme, ja miten me annamme sen vaikuttaa itseemme.

        Lapsen (kuten aikuisenkin ), itsetunto kärsii juurikin siitä, jos aina sanotaan " et sinä mitään osaa " tai " ei tuosta mitään tule ".
        Jos ihmistä jatkuvasti vähätellään, ja epäillään hänen kykyjään, taitojaan, tai mitä muuta tahansa, niin ihminen alkaa itsekin ajatella, ettei hänestä ole mihinkään.
        Se on juuri sitä huonoa itsetuntoa.

        Ja jos lasta kohtaan tekee tai sanoo jotenkin väärin, niin siltä lapselta pitää pyytää anteeksi, ei se mene Jeesuksen kautta lapsen tietoon, että aikuinen on pahoillaan omasta käytöksestään.


    • Anonyymi

      Valehtelu on halpamaista


      ppiuyyyuji

      • Anonyymi

        Mitä enemmän joku minusta valehtelee sitä enemmän itsetuntoni kohoaa...


        ppiuuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän joku minusta valehtelee sitä enemmän itsetuntoni kohoaa...


        ppiuuyuyyy

        Suosittelen samaa kaikille. Kohottakaa itsetuntoanne asteella joka valeesta joka teihin kohdistetaan...

        ppiuyyyy


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus, varsinkin tuo alla oleva teksti osuu hyvin kohdalleen erääseen tuttavaani jolla selvästi tarve saada arvostusta kun on elämäänsä vääränlaisilla arvoilla rakentanut.
      "Heikkoitsetuntoinen vanhempi haluaa arvostusta, mutta ei hän sitä kauppakassilta halua. Arvostajan täytyy olla joku, joka on monta kertaa varakkaampi tai lahjakkaampi kuin ne hänen omassa perheessään olevat. Hän tuntee kuuluvansa noiden parempien seuraan ja olevansa yksi heistä, hän tunkee itsensä sellaisten luo vaikka nuolemalla vaikka heidän varpaansa. Hänelle, joka tuntee sisimmässään itsensä mitättömäksi, on kultaakin arvokkaampaa jos saa huomiota sellaisilta joilla on jonkinlainen arvostatus kehittynyt osaamisen tai varakkuuden myötä. Hän on saavinaan siitä itsetuntoonsa vahvistusta todistamaan itselleen olevansa parempi ja hyväksytty. Mutta ikävä kyllä itsetunto ei taida vahvistua kantamalla ulkopuolisteen kekoon korsia, vaan se ehkä kasvaa oman perheen ja oman itsensä sisältäpäin tulevalla arvostuksella."

    • Anonyymi

      Filosofinen kysymys:
      Tiedättekö miksi edes 50 valehtelijaa ei välttämättä voita yhtä totuuden puhujaa?
      Koska mitä enemmän niitä valehtelijoita on, sitä villimmäksi se vale rönsyää, ja siinä ei sitten ole lopulta mitään logiikkaa, ja se on helppoa yhdenkin loogisen henkilön osoittaa.



      ppiuuyuiiooio

      • Anonyymi

        Pieni vinkki hyvät rouvat, olisi viisainta lopettaa se valehtelu saman tien.


        ppoiiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni vinkki hyvät rouvat, olisi viisainta lopettaa se valehtelu saman tien.


        ppoiiuiuuu

        Totuudessa pitäytyminen kannattaa silloinkin, kun se ei kannata. Saat voimavaran, että logiikkasi ei juuri koskaan mene solmuun, ja se on nautinto, jota moni kadehtii....


        ppiuuyyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuudessa pitäytyminen kannattaa silloinkin, kun se ei kannata. Saat voimavaran, että logiikkasi ei juuri koskaan mene solmuun, ja se on nautinto, jota moni kadehtii....


        ppiuuyyyyh

        Youtube tuntuu olevan ajan tasalla. Mainostaa minulle aihetta:
        Do not mess with God fearing woman



        ppoiiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtube tuntuu olevan ajan tasalla. Mainostaa minulle aihetta:
        Do not mess with God fearing woman



        ppoiiuuuuy

        Tuon voisi kääntää: Älä tee sotkuja Jumalaan uskovan naisen kanssa


        pouyttttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon voisi kääntää: Älä tee sotkuja Jumalaan uskovan naisen kanssa


        pouyttttt

        Jumalaan uskova saa itsetunnon itsestään, koska on hänen velvollisuutensa tuntea itsensä Jumalan palvelijana Jumalan tähden....


        ppiuiuuuyuyuy


      • Anonyymi

        Laittakoon vaan asiat pikaisesti jämptiin totuudenmukaiseen järjestykseen niin ei joudu kauaa minun perustelukykyäni kohtaamaan.


        ppoiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittakoon vaan asiat pikaisesti jämptiin totuudenmukaiseen järjestykseen niin ei joudu kauaa minun perustelukykyäni kohtaamaan.


        ppoiuuyy

        Älä tee sotkuja Jumalaan uskovan naisen kanssa,
        mun lempilause


        ppiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee sotkuja Jumalaan uskovan naisen kanssa,
        mun lempilause


        ppiuuyyyy

        Miten kehtaa !!!

        ppiiuyuyyy


      • Anonyymi

        Vedän nyt sitten tyylikkäästi läpi tämän farssin, vaikka mulla olisi ollut kiireellisempää ja tärkeämpää tekemistä.



        poiuuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedän nyt sitten tyylikkäästi läpi tämän farssin, vaikka mulla olisi ollut kiireellisempää ja tärkeämpää tekemistä.



        poiuuuuuy

        No mut ehkä hyvä niin, että meni oikein överiksi...., niin paljastuu valeeksi väistämättä...


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mut ehkä hyvä niin, että meni oikein överiksi...., niin paljastuu valeeksi väistämättä...


        ppoiiuuu

        Minä olen saanut aiiiivan tarpeekseni seuravasta asiasta:
        Että sosiaalisuus tarkoittaa sitä, että pitää kuluttaa aikansa ESITTÄEN tyhmää., ja ettei muka tietäisi aivan helposti ja itsestäänselveästio asioita, jotka tietää.
        Mieluummin olen yksinäni ja kehitän tietämystäni ja kokemustani eteenpäin, kuin toisten kanssa kommunikoiden ja esittäen tyhmää mikä on ollut hillittömän turhauttavaa lapsesta asti.


        ppouyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut aiiiivan tarpeekseni seuravasta asiasta:
        Että sosiaalisuus tarkoittaa sitä, että pitää kuluttaa aikansa ESITTÄEN tyhmää., ja ettei muka tietäisi aivan helposti ja itsestäänselveästio asioita, jotka tietää.
        Mieluummin olen yksinäni ja kehitän tietämystäni ja kokemustani eteenpäin, kuin toisten kanssa kommunikoiden ja esittäen tyhmää mikä on ollut hillittömän turhauttavaa lapsesta asti.


        ppouyyyy

        Koko aika pitää seurata sivusta kun joku tyyppi spekuloi jotakin asiasta joka on itselle ihan helppo tietää oikeesti ilman että tarvii spekuloida, Ja mun pitäs kulutta lyhyt elämä aina jonkun toisen hämäriin ajatuksiin, kun hän arvelee jotain muttei tiedä mitään oikeesti.,


        poiuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko aika pitää seurata sivusta kun joku tyyppi spekuloi jotakin asiasta joka on itselle ihan helppo tietää oikeesti ilman että tarvii spekuloida, Ja mun pitäs kulutta lyhyt elämä aina jonkun toisen hämäriin ajatuksiin, kun hän arvelee jotain muttei tiedä mitään oikeesti.,


        poiuuyuyuy

        Toistan , jos oikeesti tietää jotain osaa perustella väitteensä yksityioskohtaisesti ja perusteellisestu iolman ristiriitaisuuksia ja ilman ristiriitaisuuksia pitkät tähtäimen lopputuloksen kanssa,.


        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan , jos oikeesti tietää jotain osaa perustella väitteensä yksityioskohtaisesti ja perusteellisestu iolman ristiriitaisuuksia ja ilman ristiriitaisuuksia pitkät tähtäimen lopputuloksen kanssa,.


        ppoiuuyyyy

        jos ei osaa mä pudän sitä vain spekulaationa, jota ei voi pitää varsinaisena tietona-.

        tiedossa olisi hyvä olla aina myös mukana käytännön kokemuis, joka myös menmee yjksiin teorian kanssa, ennenkuin teoria on riittävästi testattu ottaa tosissaan...


        pouuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos ei osaa mä pudän sitä vain spekulaationa, jota ei voi pitää varsinaisena tietona-.

        tiedossa olisi hyvä olla aina myös mukana käytännön kokemuis, joka myös menmee yjksiin teorian kanssa, ennenkuin teoria on riittävästi testattu ottaa tosissaan...


        pouuuyuu

        jos näitä ei tee kunnolla vaan jättäytyy spekulaatioiden vataan voi vahingossa tehdä jotain jollekulle vahingiollista


        ppuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos näitä ei tee kunnolla vaan jättäytyy spekulaatioiden vataan voi vahingossa tehdä jotain jollekulle vahingiollista


        ppuuyuyuu

        Yksikin väärä logiikka voi kiertoteitse johtaa vaikka jonkun kuolemaan, joten virheelliseen tietoon eipidä suhtautua väklinpitäättömästi vaanj pitää aina perustaa VAIN Todelliseen tietoon,...ei esim. spekulaatioon...


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikin väärä logiikka voi kiertoteitse johtaa vaikka jonkun kuolemaan, joten virheelliseen tietoon eipidä suhtautua väklinpitäättömästi vaanj pitää aina perustaa VAIN Todelliseen tietoon,...ei esim. spekulaatioon...


        ppiiuuuu

        pitää tietää perusteellisesti mitä ajattelee, ei aJatella mitä saTTUU...


        PPOIUUYUYUYU


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe