Peugeotin huono laatu vain menneisyyden haamuja?

Anonyymi

Minulle on sattunut kaksi Peugeotia, joista ei oikein pahaa sanottavaa löydy.
Olen ollut aikamoinen autojen suurkuluttaja. Kilometrejä on kertynyt 50.000-100.000km vuosittain. 2004 vuoteen asti ajelin Toyotan valmisteilla, joissa tekninen laatu oli kaiketi hyvä, mutta varsinkin viimeinen Avensis oli jokseenkin epäonnistunut ergonomialtaan ja lisäksi keulasta hävisi maalaus 100.000km:iin mennessä. Tuolloin sain suorassa vaihdossa 140.000km ajetun 406 HDi pösön. Ei tuo pösö kovin ihmeelliseltä sinänsä tuntunut, mutta leppoisaa kyytiä siinä sai. Kun mitään kummempia ongelmiakaan ei esiintynyt, niin ajelin vaan ja mittariin kertyi muutamassa vuodessa mukavat 500.000km. Siinä vaiheessa alkoivat suuttimet kiukutella ja vaihdoin auton vähän käytettyyn 407 HDi 2,0 pösöön. Tässä mallissa on hiukan ollut remontoitavaa ilmastointilaitteessa, mutta muutoin kilometrejä kertyi tasaiseen tahtiin 450.000km. Auto oli tuolloin vielä hienossa kunnossa, mutta kun sain työsuhdeauton alleni sai hyvin palvellut pösö mennä.

26

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Menneitä muistelet, ei taida nykypösöt olla ihan samanlaista tavaraa.

      • Anonyymi

        No ei ne siitä mitenkään huonontuneitakaan ole. Uusin ei vaan oikein vedä. Isohko koko ja silti hieman vajavaiset sisätilat eivät käy oikein yksiin. Pösö lähti ihan pellelinjalle myös tuolla mittaristosysteemillään, joka jää mukavan ajoasennon asettelun jälkeen eittämättä pienen ratin taa piiloon. Ei mitään järkeä. Vaan tosi pitkä voi jotenkin pärjätä mittariston kanssa.


    • Anonyymi

      Onneksi minun ei tarvitse enää viettää puolta elämää tuolla maanteillä, vaan halusin, ja myös pääsin siitä oravanpyörästä pois. Palkkakin nousi huomattavasti, ja ei tarvitse enää näitä vähiä ajojakaan enää millään rapealla ranskalaisella ajaa. Suosittelen teille kaikille muillekin vastaavaa elämän muutosta.

    • Anonyymi

      Rapeita löytyy nykyisin Saksan maalta. Ja se rapeus, pojat, se maksaa!

      • Anonyymi

        Kollega hommasi tuliterän rinkelimersun kolmen litran supermoottorilla ja kun sen kilometrit tulivat täyteen vajaan kahden vuoden kuluttua syntyi laskua 18000euroa. Onneksi takuun piikkiin, mutta opetus oli sen verran kova, että nyt ajelee toista vuotta hienoa leijonakeulaa.


    • Anonyymi

      Pökötit ovat tänä päivänä parhaita käytettyjä autoja, jos vain huollot on muistettu tehdä ja autoa hoidettu hyvin.
      Pihallamme on -12 vuotiset Auris ja 508, joista Aurin pienellä bensakoneella ja 508 pikku dieselillä. Molemmat ostettu uutena eikä kumpaankaan ole tarvinnut vielä tehdä korjauksia. Pösöön on kertynyt 220.000km ja Aurikseen 140.000km.
      Pösö tuntuu keräävän jostain syystä tykkäyksiä enemmän perheessämme. Ja jostain syystä se on siistimmässä kunnossakin kuin tuo turkkilainen japsi.

    • Anonyymi

      Mulla oli vielä 3 v. sitten 2003 vuosimallin 307 kahden litran bensakoneella, automaattina. Täytyy sanoa että oli ensimmäinen ja viimeinen Peogeot minulla - huonompaa autoa saa hakea.

      • Anonyymi

        Nyt täytyy kompata. 307 bensakoneella oli surkea sätös. Saman ikäluokan 407 isommalla dieselillä sen sijaan oli parasta ja kestävintä, mitä rahalla sai.


      • Anonyymi

        no mikäs siinä oli sitten huonoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mikäs siinä oli sitten huonoa

        Eniten se, että se tykkäsi hajota usein eikä korjaaminen ollut mitenkään halpaa. Ruostetta oli jo useammassa paikassa pintapelleissä ennen myymistä ja sähkölaitteet sekoilivat toisinaan talvisin mutta toimivat kesäisin. Katsastukseen mennessä piti aina ajaa pari kilsaa kaasu pohjassa että päästöt oli hyväksytyn rajoissa. Lisäksi 2 l bensakone SystemPorsche-automaatti oli hyvin epätaloudellinen yhdistelmä. Kovalla pakkasella ärsytti lämmitys jossa varpaat jäätyi ja pää paistui. Muuten se oli ihan ok paitsi että ajettaessa se otti aina uutta suuntaa urapaikkauksen alkaessa. Lisäksi toisena autona oli ja on edelleenkin hyvin varmatoiminen automerkki eli oli vertailukohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten se, että se tykkäsi hajota usein eikä korjaaminen ollut mitenkään halpaa. Ruostetta oli jo useammassa paikassa pintapelleissä ennen myymistä ja sähkölaitteet sekoilivat toisinaan talvisin mutta toimivat kesäisin. Katsastukseen mennessä piti aina ajaa pari kilsaa kaasu pohjassa että päästöt oli hyväksytyn rajoissa. Lisäksi 2 l bensakone SystemPorsche-automaatti oli hyvin epätaloudellinen yhdistelmä. Kovalla pakkasella ärsytti lämmitys jossa varpaat jäätyi ja pää paistui. Muuten se oli ihan ok paitsi että ajettaessa se otti aina uutta suuntaa urapaikkauksen alkaessa. Lisäksi toisena autona oli ja on edelleenkin hyvin varmatoiminen automerkki eli oli vertailukohde.

        "Eniten se, että se tykkäsi hajota usein eikä korjaaminen ollut mitenkään halpaa."

        Mitäs siitä sitten hajosi?

        "Ruostetta oli jo useammassa paikassa pintapelleissä ennen myymistä ja sähkölaitteet sekoilivat toisinaan talvisin mutta toimivat kesäisin."

        Helmat ja farmarin takaluukku noissa taitaa ruostua vähän enemmän, mutta ei ne muuten ole kovia ruostumaan.

        "Katsastukseen mennessä piti aina ajaa pari kilsaa kaasu pohjassa että päästöt oli hyväksytyn rajoissa."

        No tuosta ei voi automerkkiä syyttää, sun auto on vaan ollut huonolla pidolla tai sitten siinä on ollut vähintään 500tkm mittarissa.

        "Lisäksi 2 l bensakone SystemPorsche-automaatti oli hyvin epätaloudellinen yhdistelmä."

        Ei se mikään porschen tekele taida olla...

        "Kovalla pakkasella ärsytti lämmitys jossa varpaat jäätyi ja pää paistui."

        Ymmärrän, mutta monessa uudemmassakin autossa toi on korjattu siten, että varpaat sekä pää jäätyy.

        "Muuten se oli ihan ok paitsi että ajettaessa se otti aina uutta suuntaa urapaikkauksen alkaessa."

        Renkaissa vikaa tai sitten on alustan kulmat olleet pielessä. Asioiden ollessa kunnossa, se ei tee tuollaista.

        "Lisäksi toisena autona oli ja on edelleenkin hyvin varmatoiminen automerkki eli oli vertailukohde."

        Jep. Tuollaisiahan autot tuppaa olemaan, merkistä riippumatta, jos ne on olleet huonolla pidolla.

        Seuraavalla kerralla valkkaat vähän paremman yksilön, sitä halvinta ei kannata ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eniten se, että se tykkäsi hajota usein eikä korjaaminen ollut mitenkään halpaa."

        Mitäs siitä sitten hajosi?

        "Ruostetta oli jo useammassa paikassa pintapelleissä ennen myymistä ja sähkölaitteet sekoilivat toisinaan talvisin mutta toimivat kesäisin."

        Helmat ja farmarin takaluukku noissa taitaa ruostua vähän enemmän, mutta ei ne muuten ole kovia ruostumaan.

        "Katsastukseen mennessä piti aina ajaa pari kilsaa kaasu pohjassa että päästöt oli hyväksytyn rajoissa."

        No tuosta ei voi automerkkiä syyttää, sun auto on vaan ollut huonolla pidolla tai sitten siinä on ollut vähintään 500tkm mittarissa.

        "Lisäksi 2 l bensakone SystemPorsche-automaatti oli hyvin epätaloudellinen yhdistelmä."

        Ei se mikään porschen tekele taida olla...

        "Kovalla pakkasella ärsytti lämmitys jossa varpaat jäätyi ja pää paistui."

        Ymmärrän, mutta monessa uudemmassakin autossa toi on korjattu siten, että varpaat sekä pää jäätyy.

        "Muuten se oli ihan ok paitsi että ajettaessa se otti aina uutta suuntaa urapaikkauksen alkaessa."

        Renkaissa vikaa tai sitten on alustan kulmat olleet pielessä. Asioiden ollessa kunnossa, se ei tee tuollaista.

        "Lisäksi toisena autona oli ja on edelleenkin hyvin varmatoiminen automerkki eli oli vertailukohde."

        Jep. Tuollaisiahan autot tuppaa olemaan, merkistä riippumatta, jos ne on olleet huonolla pidolla.

        Seuraavalla kerralla valkkaat vähän paremman yksilön, sitä halvinta ei kannata ostaa.

        "Mitäs siitä sitten hajosi?"

        Pyöränlaakerit, -nivelet, pakoputki, moottorin ja vaihdelaatikon välistä joku tiiviste, mistä vuosi öljyä maahan (korjaus yli 900,-) jne... Kaikkea en edes muista. Lisäksi pyyhkijöiden koneisto piti karseaa ääntä ja muutenkin auto kului sisätiloiltaan paljon nopeammin, mitä pitäisi.

        ""Katsastukseen mennessä piti aina ajaa pari kilsaa kaasu pohjassa että päästöt oli hyväksytyn rajoissa."

        No tuosta ei voi automerkkiä syyttää, sun auto on vaan ollut huonolla pidolla tai sitten siinä on ollut vähintään 500tkm mittarissa."

        Sillä oli ajettu alle 80000 km saadessa ja alle 120000 siitä luovuttaessa ja se oli käynyt / kävi kaikissa huolto-ohjelman mukaisessa huollossa. Mitä tuo "hyvä pito" sitten on? Minulla autot käy määräaikaishuolloissa, joskus pesen ja vahaan ne, thats it - muuten kovaa ajoa!

        ""Kovalla pakkasella ärsytti lämmitys jossa varpaat jäätyi ja pää paistui."

        Ymmärrän, mutta monessa uudemmassakin autossa toi on korjattu siten, että varpaat sekä pää jäätyy."

        No, tuossa verrokissa on erittäin mukava lämmitys. Kyllä tuo Pösön lämmitys toimi pikkupakkasella hyvin, mutta kovalla pakkasella ei edes etujalkatilaan saanut millään riittävästi lämpöä.

        ""Lisäksi 2 l bensakone SystemPorsche-automaatti oli hyvin epätaloudellinen yhdistelmä."

        Ei se mikään porschen tekele taida olla..."

        Jotenkin Porsche on ollut mukana suunnittelussa, että nimi on voitu laittaa näkyviin. Kulutus oli normaalistikin 8,5 l/100km, mutta noin 10 km työmatkalla talvisin se nousi 10 l/100km. Verrokki (1,8 l, 129 heppainen tila-auto (robotti)automaatilla) vie vastaavassa pakkas-työmatka-ajossa 7 l/100 km eli 3 l vähemmän vaikka on paljon auto.

        ""Muuten se oli ihan ok paitsi että ajettaessa se otti aina uutta suuntaa urapaikkauksen alkaessa."

        Renkaissa vikaa tai sitten on alustan kulmat olleet pielessä. Asioiden ollessa kunnossa, se ei tee tuollaista."

        Kyllä siinä kaikki oli alustassa kunnossa, mutta tuo oli vähän "sporttisempi" alustaltaan ja istuimiltaan ym. Kesärenkailla auto oli allerginen urapaikkausten alulle ja lopulle, talvirenkailla ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitäs siitä sitten hajosi?"

        Pyöränlaakerit, -nivelet, pakoputki, moottorin ja vaihdelaatikon välistä joku tiiviste, mistä vuosi öljyä maahan (korjaus yli 900,-) jne... Kaikkea en edes muista. Lisäksi pyyhkijöiden koneisto piti karseaa ääntä ja muutenkin auto kului sisätiloiltaan paljon nopeammin, mitä pitäisi.

        ""Katsastukseen mennessä piti aina ajaa pari kilsaa kaasu pohjassa että päästöt oli hyväksytyn rajoissa."

        No tuosta ei voi automerkkiä syyttää, sun auto on vaan ollut huonolla pidolla tai sitten siinä on ollut vähintään 500tkm mittarissa."

        Sillä oli ajettu alle 80000 km saadessa ja alle 120000 siitä luovuttaessa ja se oli käynyt / kävi kaikissa huolto-ohjelman mukaisessa huollossa. Mitä tuo "hyvä pito" sitten on? Minulla autot käy määräaikaishuolloissa, joskus pesen ja vahaan ne, thats it - muuten kovaa ajoa!

        ""Kovalla pakkasella ärsytti lämmitys jossa varpaat jäätyi ja pää paistui."

        Ymmärrän, mutta monessa uudemmassakin autossa toi on korjattu siten, että varpaat sekä pää jäätyy."

        No, tuossa verrokissa on erittäin mukava lämmitys. Kyllä tuo Pösön lämmitys toimi pikkupakkasella hyvin, mutta kovalla pakkasella ei edes etujalkatilaan saanut millään riittävästi lämpöä.

        ""Lisäksi 2 l bensakone SystemPorsche-automaatti oli hyvin epätaloudellinen yhdistelmä."

        Ei se mikään porschen tekele taida olla..."

        Jotenkin Porsche on ollut mukana suunnittelussa, että nimi on voitu laittaa näkyviin. Kulutus oli normaalistikin 8,5 l/100km, mutta noin 10 km työmatkalla talvisin se nousi 10 l/100km. Verrokki (1,8 l, 129 heppainen tila-auto (robotti)automaatilla) vie vastaavassa pakkas-työmatka-ajossa 7 l/100 km eli 3 l vähemmän vaikka on paljon auto.

        ""Muuten se oli ihan ok paitsi että ajettaessa se otti aina uutta suuntaa urapaikkauksen alkaessa."

        Renkaissa vikaa tai sitten on alustan kulmat olleet pielessä. Asioiden ollessa kunnossa, se ei tee tuollaista."

        Kyllä siinä kaikki oli alustassa kunnossa, mutta tuo oli vähän "sporttisempi" alustaltaan ja istuimiltaan ym. Kesärenkailla auto oli allerginen urapaikkausten alulle ja lopulle, talvirenkailla ei.

        Pitää se vissiin uskoa.

        Itse olen ajellut 406:lla viimeiset 13 vuotta ja se on ollut aivan hemmetin hyvin toimiva auto. Mukavakin ja lämmin.

        Olen sille pikkuhiljaa alkanut miettimään seuraajaa ja 307 on ollut mielessä mutta pieni epäily on ollut laadun tasosta.

        Mitähän sitä sitten seuraavaksi ostaisi, on tää vaikeeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää se vissiin uskoa.

        Itse olen ajellut 406:lla viimeiset 13 vuotta ja se on ollut aivan hemmetin hyvin toimiva auto. Mukavakin ja lämmin.

        Olen sille pikkuhiljaa alkanut miettimään seuraajaa ja 307 on ollut mielessä mutta pieni epäily on ollut laadun tasosta.

        Mitähän sitä sitten seuraavaksi ostaisi, on tää vaikeeta.

        Ei hyvää autoa kannata vaihtaa ollenkaan....

        307, paitsi uudempi, oli myös tuttavalla ja samalla tavalla sille korjaamo tuli tutuksi, vaihtoi sen vuoksi pois. Osti Focuksen, josta en tiedä miten se toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää se vissiin uskoa.

        Itse olen ajellut 406:lla viimeiset 13 vuotta ja se on ollut aivan hemmetin hyvin toimiva auto. Mukavakin ja lämmin.

        Olen sille pikkuhiljaa alkanut miettimään seuraajaa ja 307 on ollut mielessä mutta pieni epäily on ollut laadun tasosta.

        Mitähän sitä sitten seuraavaksi ostaisi, on tää vaikeeta.

        Pitää kuitenkin vielä sen verran kehua, että 307 oli sisustukseltaan nätti vuoden 2003 autoksi - monessa vastaavan ikäisessä on rumempi sisustus ja talviset sähkölaiteviat korjautuivat aina, kun sammutti auton ja lähti uudelleen liikkeellä - toistuakseen sitten taas joskus myöhemmin. Takalasinpyyhin lähti joskus pyyhkimään, kun kauko-ohjaimesta napsautti ovet auki ja joskus taasen varashälytin huuteli omiaan ym. Jotenkin minulla on myös sellainen mielikuva, että se oli myös aika hiljainen etupenkkiläisille, mutta takapenkillä oli enemmän ääntä.


    • Anonyymi

      Korjaus " vaikka on paljon auto" siis "vaikka on isompi".

    • Anonyymi

      Niistä autoista on tehtävä merkittömiä kuten savukekoteloista kun saastuttavat ihmisiä.

    • Anonyymi

      Ranskiksista löytyy nykyään paras ruostesuojaus ja moottoritkin on aika hyviä. Essonbaarien puheissa muistellaan vuosikymmeniå vanahaa tietoa ka täälläkin tietysti arviot perustuu jonkin verran historiaan.

      Öljyjen ja filtterien kanasa jos säästää niin nykyaikainen pikkuturbo ei anna anteeksi. Myös jos autoilu on pelkkää pyrähtelyä niin kone ei ole parhaimmillaan.

      Käytetyissä eanskis antaa usein parhaan hinta/♡laatu-suhteen.

    • Anonyymi

      Toinen pösö 208 menossa ja pirun hyvin on toiminut.
      Ei valittamista.
      Ostan toistekkin.
      Ja melko hiljainen.

      • Anonyymi

        Ekan olet ottanut käyttöön aikaisintaan 2013 ja toisen (vissiin mallin vaihduttua) 2019? Ja kirjoituksesi mukaan tuo toinen on toiminut hyvin - ok, uskon sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekan olet ottanut käyttöön aikaisintaan 2013 ja toisen (vissiin mallin vaihduttua) 2019? Ja kirjoituksesi mukaan tuo toinen on toiminut hyvin - ok, uskon sinua.

        Eka myös toimi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekan olet ottanut käyttöön aikaisintaan 2013 ja toisen (vissiin mallin vaihduttua) 2019? Ja kirjoituksesi mukaan tuo toinen on toiminut hyvin - ok, uskon sinua.

        eikai noissa mitään suurempaa ongelmaa ole jos vaan moottorit toimii


    • Anonyymi

      läskit ostaa paljon pösöä ja hirvenliha maistuu-viinako lihottaa kun lihassa ei rasvaa?

    • Anonyymi

      Käytin tytön pikkupösön katsastuksessa. Hienosti meni läpi jälleen kerran. Siisti ja hyvä kipponen (207), vaikka ikää jo 13 vuotta. Kun vaan joku muistaisi öljynvaihdot ajallaan. Meni nimittäin jälleen 5000km pitkäksi.

    • Anonyymi

      Peugeot 607 V6 bensa 3l. oli minulla luotettava peli sen 5 vuoden ajan, jona sitä käytin niin tuiskussa kuin paukkupakkasessa (ilman säteilylämmitin-lelua). Luja kone.
      Aika selkeä rakenne, vaikka ranskalaisia on kuvattu joskus konstikkaiksi.

      Oikeastaan suunnitteluvirheet löytyvät vain etupyörien ripustuksesta , jossa hankala ja hyödyton pallonivelratkaisu tukivarressa erikoishylsyllä. Jos on lujassa! Laakerinvaihto vaikea.
      Sitten se apurunko ruostuu nostokohdista herkästi, kun tuuletustakaan ei ole palkkiin tajuttu tehdä, hitsausta vaati.
      Keskuslukitus epälooginen: kun takaluukun avaa kaukolla, niin myös ovet avautuvat.
      "Lehmänkorvien kääntyminen" (sivupeilit) sähköllä jokseenkin turha kotkotus.

      • Anonyymi

        Apurunkoja ei saa enää hitsata. Ne on vaihdettava jos ruoste on iskenyt.

        Kun 607:aan ei ole varaosaa tuohon kohtaan saatavilla, tulee nykyisinkin suhteellisen harvinainen 607 katoamaan tieliikenteestä muutaman vuoden sisällä kokonaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe