Juudas kavaltaa Jeesuksen

Anonyymi

(Tapahtui edellisessä jaksossa: Judas vaatii kavaltamisensa palkkiona taivaspaikkaa. Nurkkaan ajettuna Jesus suostuu vaatimukseen.)

Niin he sitten istuivat ehtoollisella. He olivat juuri nauttineet viiniä ja leipää. Jesus korotti äänensä.

Jesus (naurua pidätellen): Totisesti totisesti. Yksi teistä on kavaltava minut!

Kaikki opetuslapset Judasta lukuunottamatta meinasivat lentää selälleen kuultuaan Jesuksen profetian. He alkoivat Judasta lukuunottamatta kysellä Jesukselta asiasta.

Pietari: Herra. En kai se ole minä?

Jesus: Et sinä. Idiootti.

Jesus: Se joka laittaa minun kanssani kätensä samaan aikaan tähän vesiastiaan, kavaltaa minut.

Opetuslapset olivat edelleen ihmeissään. Judas meinasi kuolla nauruun seuratessaan tätä touhua. Jesus pidätteli itseään, ettei nauru kavaltaisi häntä jo ennen Judasta.

Jesus: Mutta voi sitä, joka... MUAHAHHAHAHHAAA kavaltaa minut! Minkä teet tee pian.

Judas lähtee vauhdilla ylipappien luo, jotta pääsee varmasti taivaaseen kavaltamalla Jesuksen hänen omasta pyynnöstään.

Kavallettuaan Jesuksen Judas hyppäsi innoissaan hirteen päästäkseen maallisesta sekavuudesta taivaan bileisiin. Perimätiedon mukaan hän kirkui innosta ja viimeiset sanat olivat: "Täältä tullaan, Jesus!"

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koston huuto. Yleensähän Jeesus oli tullut näihin poikiin. Se hyväksikäyttö olikin Juudaksen ilmiannon perimmäinen syy.

      Mutta uskovaiset, muistakaa kiittää Juudasta sillä ilman häntä koko jeesuskulttia ei olisi syntynyt.

      • Olet aivan väärällä kartalla?
        Mikä on kompetenssisi Juudaan, ei varmaan mikään, kun puhutaan hyväskäytöstä.

        Juudassa täyttyi Vanhan Testamentin profetiat: Sak. 11:12-13. Sitten sanoin heille: "Jos hyväksi näette, maksakaa minulle palkkani. Ellei se käy, olkaa maksamatta." Niin he antoivat minulle palkaksi vaivaiset kolmekymmentä hopearahaa. Herra sanoi minulle: "Vie ne temppeliin ja viskaa metallinsulattajalle. Näin korkean hinnan arvoisena he minua pitävät!" Minä viskasin ne kolmekymmentä hopearahaa metallinsulattajalle, Herran temppeliin.

        Toteutuminen Uudessa testamentissa:
        Jeesuksen pettämisestä maksettu hinta oli sama kuin orjan hinta, 30 hopearahaa (kts. 2. Moos. 21:32) – Sama määrä, joka vietiin metallinsulattajalle Sakarjan profetiassa.


    • Anonyymi

      Juudas on varsinainen tähti Jesus Christ Superstarissa.

    • Anonyymi

      Juuri pellosta nostettu pottu menee kivuttomasti kurkusta alas kokonaisena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe