Alkaa nämä ilmaiset nettisanakirjat kyllästyttää. Tuoreimpana etsin sanalle 'kiila' englanninnosta. Jotta löytäisi oikean käännöksen pitäisi jaksaa copy-pasteta lukemattomat yhden sanan käännökset googlen kuvahakuun yksi kerrallaan, jotta löytäisi oikean sanan. Vanha kunnon painettu sanakirja olisi tietenkin optio, vaan hassulta tuntuu sellaista tänä nettiaikana käyttää... Oletteko löytäneet toimivan palvelun itsellenne, jonka tiedon haluatte jakaa täällä?
Kunnollista nettisanakirjaa?
6
68
Vastaukset
Mitä mieltä olet tästä:
https://translate.google.com/?hl=fi&sl=fi&tl=en&text=kiila&op=translate
Tarjoaa ainakin nipun sinänsä oikeita käännöksiä, joista kunkin oikeellisuus on kiinni kontekstista, ja vain siitä.
Ollakseen varma oikeasta käännöksestä englantiin on vielä tarkistettava englanti – englanti -sanakirjasta, vaikka vielä sittenkin saattaa mennä pieleen, jos kielessä on ko. sanan sisältävälle asialle sanonta, jolla asia kerrotaan poikkeavalla tavalla. Olisi vielä etsittävä käännetyn sanan käyttöä alkuteksteissä jne...- Anonyymi
Suuret kiitokset! Olen kyllä käyttänyt tuota lauseiden tai pidempien tekstipätkien kääntämiseen ja itse asiassa arabian, kiinan ja venäjän kielisten yksittäisten sanojenkin kääntämiseen, mutta enpä ollut tullut ajatelleeksi että voisi käyttää niinkin tutun kielen kuin englannin "sanakirjana"! :D
En juurikaan kirjoita englanniksi, joten käännöstarpeeni liittyvät tiedon hakuun (englanniksi kun nyt yleensä löytyy paremmin asioita - haasteena vain on joskus löytää oikea hakusana/fraasi; helposti kun luulisi että tekniikan alalla käsitteet menisivät yksi yhteen, mutta eivätpäs vaan aina menekään). Minun suosikkini on Wiktionary ja erityisesti englanninkielinen Wiktionary:
https://en.wiktionary.org/wiki/kiila- Anonyymi
Kiitoksia! Pitääpä huomata etsiä tuokin hakutuloksista.
- Anonyymi
Linnux hajottaa konneen!
- Anonyymi
RedFoxissa on kontekstiakin annettu: https://redfoxsanakirja.fi/fi/sanakirja/-/s/fin/eng/kiila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272830Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2642673Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51875- 2171405
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2917Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907