Kovassa henkisessä stressitilassa

Anonyymi

Ihmiselle saattaa tulla narsistisia piirteitä. Silloin pitää levätä.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin olen tehnyt. Sitä minulle on suositeltu ammattilaisten toimesta.

    • Anonyymi

      Et kai ole tuo palstanarsissi ja nyt puolustele itseäsi. Ne sanat on jo kirjoitettu ja niitä ei mikään ota pois. Kiitä onneasi, että ollaan anonyymeja täällä.

    • Anonyymi

      Niinkö, mitäpä tarkoitat tällä, et kai vaan perustele käyttäytymistäsi levon puutteella? Prinssi pruusunen ottaa ja lepää sitten. Kaikkien muidenkin olisi hyvä ymmärtää, että mikäli ei ymmärrä toista, se ei oikeuta mihin tahansa käytökseen ja setvimiseen. Lisäksi loppuun totean, että voi hyvinkin olla hetkellisesti niin, että kun maailma näyttää siltä, ettei täällä tarvitse säännöistä välittää, niin kokee itsekin eräänlaisen rajattomuudrn retriitin. Mitäpä tällä tarkoitetaan, jotain syvän patologista epäilemättä vai sittenkin tiettyä uutta mutkatonta asennetta elämään. Kun joku hyppii silmille, niin raapaise sinäkin.

    • Anonyymi

      Etelässä on rento meininki, kun saa viettää siestaa päivisin!

    • Anonyymi

      2 Sääntöjenvastaisesta päätellen stressikäyrä tai joku käyrä on lähtenyt noususuuntaan trololooaloituksesi ansiosta, tai sitten jonkun muun. Noh, c'est la vie.

    • Anonyymi

      Millä tavalla narsistisia?

    • Anonyymi

      Ihmisille, jotka eivät ole henkisellä tasolla kasvaneita (terveesti, ja ennenkaikkea syvästi, huomioiden myös rakkauden ja turvallisuuden tunnetta lapsuudessa vaillinaisesti tai kolhuisasti kasvaneilla, Voi tulla lieviä narsistisia "kohtauksia" tai piirteitä, jotka haihtuvat kyllä aika nopeasti kriisin hälvettyä.

      MUTTA uskallan väittää, että jos ihminen on henkisesti ihan aidon oikeasti kasvanut/kasvattanut ihan juurta jaksaen omaa henkisiä kykyjä aitojen terveiden arvojen kautta, EI TULE NARSISTISIA piirteitä toiminnassaan edes kovimman kovinta kriisin kohdatessa (ajatuksissa voi tullakin), mutta ei siinä toiminnassa, jota tekee ihan konkreettisesti itselleen ja muille ja ympäristölleen.

      Tiedän myös, että tähän ryhmään ihmisiä ei kuulu montaa prosenttia ihmisistä. Valitettavasti. Tämä olisi se prosentti, joka saisi loistaa vaikka 100 %:lla.

      Puhun ihan kokemuksesta. Olen todellakin kohdannut todella kovia paineita, ja suoranaista vääryyttä, jossa olisi ollut kohtuullistakin heittää "narsistinen vaihde päälle", mutta ei olisi tullut mielenkään, koska narsistiset toimet ovat aina häviö ihiselle itselleen, joka niin toimii, ihan konkreettisestikin, puhumattakaan henkisellä tasolla. Olisin tosi pettynyt itseeni, jos lähtisin sille tielle, edes paineen keskellä. Ja omalla kohdalla puhutaan suurimmista paineista silloin, kun VÄÄRYYDELLÄ JA VALHEILLA toimitaan. Silti olen vahvasti kantanut toisten heittämät vääryydet harteillani juuri niin kauan kuin se on ollut pakollista kunnes on tullut se hetki, että heittänyt vääryydet ikuiseen tuleen, ja silloin on oikeasti henkisesti ilolla kohdannut elämän vaativat ja haastavat hetket.

      Se mitä luoja on antanut, sitä voi VAIN luoja ottaa pois, ei kukaan muu. Ilo ei ole minusta koskaan kadonnut, kostoa en ole koskaan edes harkinnut, lannistus ei ole koskaan käynyt edes mielessä vaikka sitä on niin paljon yritetty. Se määrä ihmisiä, jotka minulle ovat pahaa, todellakin pahista pahinta halunneet ei ole suuri, ihan muutamia, mahtuu yhden käden sormiin, mutta sitäkin pirullisimpia tempauksia on ollut. Heitä on ajanut kateus, katkeruus omaan itseensä ja elämäänsä, ja ihan puhtaasti raukkamainen pahuus, johon ovat itseään ajaneet aikojen saatossa. Mutta, se mitä luoja on minulle antanut, ei ole sen minulta ottanut pois, ja ihmiset ei siihen kykene, niin voittajaa on turha edes mainita. Elämä on näyttänyt pahan tekijälle voittajan.

      • Anonyymi

        Kuulostaapa lähes alfamaiselta suuruuden kokemukselta värittyneine uhrinäkemyksineen. Ihmiset vs sinä, ilmeisesti et ole tai koe olevasi sellainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaapa lähes alfamaiselta suuruuden kokemukselta värittyneine uhrinäkemyksineen. Ihmiset vs sinä, ilmeisesti et ole tai koe olevasi sellainen?

        ei ole ihmiset vastaan minä, vaan viisi ihmistä vastaan aito ilo ja onni, jota ei suvaita nähdä. Kateus ja katkeruus asuu joiden ihmisten sielun raunioilla niin syvällä, että on tuhonnut koko ko. ihmisen sielun, silloin on elämä menetetty. Eikä siinä ole pienintäkään suuruuden kokemusta, kun se henkinen auvoisuus ja tasapaino ei ole kovinkaan alfamaisilla asenteilla saavutettavissa, sen opettaa elämä, elämä itse, vaikka olisi kuinka ruusunnupusta puhjennut armon kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole ihmiset vastaan minä, vaan viisi ihmistä vastaan aito ilo ja onni, jota ei suvaita nähdä. Kateus ja katkeruus asuu joiden ihmisten sielun raunioilla niin syvällä, että on tuhonnut koko ko. ihmisen sielun, silloin on elämä menetetty. Eikä siinä ole pienintäkään suuruuden kokemusta, kun se henkinen auvoisuus ja tasapaino ei ole kovinkaan alfamaisilla asenteilla saavutettavissa, sen opettaa elämä, elämä itse, vaikka olisi kuinka ruusunnupusta puhjennut armon kautta.

        Juu juu. No voi että.


    • No ny se sit selvis.

      Ap.: "Kovassa henkisessä stressitilassa ihmiselle saattaa tulla narsistisia piirteitä."

      Mää ku oon aina miettiny, et mikä palstalaisii niiku vaivaa. Soon siis kova henkinen ressitila.

    • Anonyymi

      Onhan se ressiä ollut jo monta vuotta.

    • Anonyymi

      Niin, silloin kun ei jaksa enää muuta kuin suojella itseään koko maailmalta. Silloin muut ihmiset kääntyvät yhdentekeviksi. Oman elämän ylläpito on ainoa johon voimat riittävät. ...

    • Anonyymi

      Ei se ole narsismia jos ihminen vaikka vakavasti sairastuneena ei jaksa keskittyä kuin itseensä ja lähimpiin. Ihmiselle täytyy antaa aikaa ja tilaa. Turhat huolet saavat silloin eri merkityksen kun on elämästä ja kuolemasta kyse.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe