Dissosiaatiöhäiriö

Anonyymi

Midtä apu.3 vuotta kuljin psykoterapiassa, sitten kaikki oli siinä, kituutin työttömänä, nyg sain vakavan masis diagnoosin tunnin tapaamisella, ja vuodessa kokeiltu kymmeneg lääkkeet. Lääkkeet eibät auta, vain rauhoitgavat ja nukahduslääkkeet. Mistä lääkäri tähän kela nauraa ettdn ole vakav.psykolog.sairas ja heitti pois sairaspv rahoiltaan. Olen yksin, rahaton, kuka auttaa saamaan empaattisen taitavan psykiatrin joka auttaa kunt.tuki rai eläkehakemuksissa? Kuolen tähän kidutukseen

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijään tuossa vaiheessa

    • Anonyymi

      Katso Trauma- ja dissosiaatioyhdistys Disso ry:n sivut, www.disso.fi. Sieltä neuvoja, tietoja ja vertaistukea. Ehkä voit tulla johonkin kokoontumiseenkin kun korona talttuu...

      • Anonyymi

        ...eikä dissosiaatiohäiriö ole sen pahempi diagnoosi kuin mikään muukaan, siitä voi aivan hyvin selvitä. Useimmissa mielen ongelmissa on jollain tavalla kyse dissosiaatiosta, eli siitä että psyyke ei kestä kokemiaan traumoja vaan sulkee ne tietoisuudesta. Luonnollinen prosessi.

        Useimmat jotka ovat saaneet jonkin muun psyykediagnoosin saisivat jonkintyyppisen trauma- tai dissosiaatiodiagnoosin jos vain osuisivat niistä ymmärtävälle psykiatrille.


    • Anonyymi

      KELAlle mikään ei koskaan ole vakavaa, sillä aina on tarpeeksi toimintakykyä jäljellä työn tekemiseksi, josta syystä moni päätyy päättämään päivänsä, ja vie usein myös muita mukanaan.

      Esim. vuosi 2014 alkoi hienosti kun iltapäivälehdissä oli melkein joka viikko juttu kun porukkaa oli poistunut vapaaehtoisesti keskuudestamme, ja joskus vienyt muitakin mukanaan.

      Ei se ole mikään ihme että autot täällä aina ajautuvat tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle jääneen rekan alle.

      Ja sitten se rekkakuski, junankuljettaja, mertokuljettaja tms. traumatisoituu ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle, mikä ei KELAlle yms. ole enää ongelma, koska yksi tuensaaja kun poistui, niin näitä rahoja voidaan sitten käyttää ko. henkilön tukiin.

      • Anonyymi

        Jos et hae. Et saa. Mutta jos haet olet selvästi työkykyinen.


    • Anonyymi

      Kyllä, Kela on huono. Aina kannattaa kuitenkin hakea terapiaa, jos tuntee sitä tarvitsevansa. Kuntoutuspsykoterapiaahan voi saada uuden jakson kun edellisestä on kulunut 5 v. Miten terapiasi sujui, aloittaja, haluatko kertoa oliko siitä mitään hyötyä? - Terapian onnistuminenhan on monesta asiasta kiinni. Pitää olla sopiva ihminen terapeutiksi, ja hänellä oikeanlainen koulutus. Aina ei valinta osu kohdalleen ja koko jakso voi mennä hukkaan. Itse olen hyötynyt mutta ehdinkin vaihtaa muutaman kerran terapeuttia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe