Dissosiaatiöhäiriö

Anonyymi

Midtä apu.3 vuotta kuljin psykoterapiassa, sitten kaikki oli siinä, kituutin työttömänä, nyg sain vakavan masis diagnoosin tunnin tapaamisella, ja vuodessa kokeiltu kymmeneg lääkkeet. Lääkkeet eibät auta, vain rauhoitgavat ja nukahduslääkkeet. Mistä lääkäri tähän kela nauraa ettdn ole vakav.psykolog.sairas ja heitti pois sairaspv rahoiltaan. Olen yksin, rahaton, kuka auttaa saamaan empaattisen taitavan psykiatrin joka auttaa kunt.tuki rai eläkehakemuksissa? Kuolen tähän kidutukseen

6

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijään tuossa vaiheessa

• Anonyymi

Katso Trauma- ja dissosiaatioyhdistys Disso ry:n sivut, www.disso.fi. Sieltä neuvoja, tietoja ja vertaistukea. Ehkä voit tulla johonkin kokoontumiseenkin kun korona talttuu...

• Anonyymi

...eikä dissosiaatiohäiriö ole sen pahempi diagnoosi kuin mikään muukaan, siitä voi aivan hyvin selvitä. Useimmissa mielen ongelmissa on jollain tavalla kyse dissosiaatiosta, eli siitä että psyyke ei kestä kokemiaan traumoja vaan sulkee ne tietoisuudesta. Luonnollinen prosessi.

Useimmat jotka ovat saaneet jonkin muun psyykediagnoosin saisivat jonkintyyppisen trauma- tai dissosiaatiodiagnoosin jos vain osuisivat niistä ymmärtävälle psykiatrille.

• Anonyymi

KELAlle mikään ei koskaan ole vakavaa, sillä aina on tarpeeksi toimintakykyä jäljellä työn tekemiseksi, josta syystä moni päätyy päättämään päivänsä, ja vie usein myös muita mukanaan.

Esim. vuosi 2014 alkoi hienosti kun iltapäivälehdissä oli melkein joka viikko juttu kun porukkaa oli poistunut vapaaehtoisesti keskuudestamme, ja joskus vienyt muitakin mukanaan.

Ei se ole mikään ihme että autot täällä aina ajautuvat tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle jääneen rekan alle.

Ja sitten se rekkakuski, junankuljettaja, mertokuljettaja tms. traumatisoituu ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle, mikä ei KELAlle yms. ole enää ongelma, koska yksi tuensaaja kun poistui, niin näitä rahoja voidaan sitten käyttää ko. henkilön tukiin.

• Anonyymi

Jos et hae. Et saa. Mutta jos haet olet selvästi työkykyinen.

• Anonyymi

Kyllä, Kela on huono. Aina kannattaa kuitenkin hakea terapiaa, jos tuntee sitä tarvitsevansa. Kuntoutuspsykoterapiaahan voi saada uuden jakson kun edellisestä on kulunut 5 v. Miten terapiasi sujui, aloittaja, haluatko kertoa oliko siitä mitään hyötyä? - Terapian onnistuminenhan on monesta asiasta kiinni. Pitää olla sopiva ihminen terapeutiksi, ja hänellä oikeanlainen koulutus. Aina ei valinta osu kohdalleen ja koko jakso voi mennä hukkaan. Itse olen hyötynyt mutta ehdinkin vaihtaa muutaman kerran terapeuttia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      2995
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1716
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      81
      1551
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1428
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1422
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      155
      1319
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1253
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      98
      1197
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      82
      1187
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      82
      1178
    Aihe