PHP editori

Anonyymi

Aiempaan kysymykseeni jatkona. Mikä olisi (ilmainen) editori, joka osaisi tehdä sisennykset PHP-koodiin.
Olisiko suositusta hyvästä PHP-oppaasta, joka olisi ajantasalla? Kirja tai nettisivu.

1

1459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksi eniten käytetyistä oppaista (myös PHP) lienee edelleen sivusto

https://www.w3schools.com/

Ymmärtääkseni se on "riittävän" ajantasainen ja monipuolinen opas erinäisiin käytännön koodijekkuihin ja perusasioiden esittelyineen varsinainen aarrearkku ihmisille, jotka herää koodauksen ihanuuteen. Siellä voi myös testauttaa jo oppimaansa suorittamalla tehtäväsarjoja ja vastaamalla kysymyspattereihin.

Ilmaisia editoreita löytyy ihan googlehaulla ja sponsoreista riippuen TOP-listoille pääsee eniten maksava. Vain itse käytännössä muutamaa kokeilemalla löytää sen juuri itselle sopivan. Henk.koht. en lähde mainostamaan mitään nimeltä.

Ilmaisissa on luonnollisesti usein mukana rajoitteita millä houkutellaan lopulta hankkimaan maksullisen (full) versio tai sitten ne pyrkii mainostamaan itseään tuputtamalla bannereita.

Muistan omalla kohdalla käyneen aikanaan niin että otin iloisesti ensimmäisen silmiini osuneen ilmais-editorin käyttöön, taistelin viikon erinäisten ongelmien kanssa ja seuraavalla viikolla avasin lompsan ja hankin suutuspäissäni maksullisen softan 😊. Sitä päätöstä ei ole tarvinnut katua koska ohjelmaan tulee edelleen päivityksiä sitä mukaa kun koodi kehittyy ja validointi edistyy. Muutaman kympin investointi on maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin.

Siperia siis opettaa. Ilmaisilla pääsee varmasti alkuun ja sikäli kun inspiraatio on pitempikestoista niin tarpeet kasvaa ja maksuhalukkuuskin siinä sivussa lisääntyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2417
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      57
      1393
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      929
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      808
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe