Se on kaupungin vika kun ihmisiä jää isojen autojen

Anonyymi

alle risteyksissä. Ei pitäisi palaa vihreä liikennefalo autoille ja kävelijöille samaan aikaan. Tämähän on syy miksi nämä kaksi tapausta nyt hiljan ovat sattuneet, ei mikään muu.

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta, kaupunki päättää miten liikennevalot toimivat.

    • Anonyymi

      Kyllä noissa tapauksissa myös autojen kuljettajilla on ollut osuutta tapahtuneeseen.

      • Anonyymi

        Jalankulkijalla ja pyöräilijällä pitää olla itsesuojeluvaisto, jos sitä ei ole, huonosti käy ennemmin tai myöhemmin.
        Jalankulkijoita tulee silpoutumaan paljon ratikan alle, mielenkiintoista nähdä ketä sinun kaltaiset hörhöt sitten syyttävät.


    • Anonyymi

      Ei Tampereen kaupunki erikseen päätä, miten liikennevalot toimivat. Se noudattaa yleisiä ministeriöiden ohjeita.

      • Anonyymi

        Kaupungin liikennesunnitelija vastaa. Taas nähtiin ratikan heikennykset kun Hämeenkatu on suljettu. Yksi onnenttomuus niin valtavat ruuhkat kaikkialla kaupungissa .
        Saa nähdä millaisen kaaoksen ratikat saa rikkoutuessaan.
        Viherpipertäjät vastuuseen liikenteen haittaamisesta. 6-vuotta kakkua alkuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungin liikennesunnitelija vastaa. Taas nähtiin ratikan heikennykset kun Hämeenkatu on suljettu. Yksi onnenttomuus niin valtavat ruuhkat kaikkialla kaupungissa .
        Saa nähdä millaisen kaaoksen ratikat saa rikkoutuessaan.
        Viherpipertäjät vastuuseen liikenteen haittaamisesta. 6-vuotta kakkua alkuunsa.

        Ei liikennevalojen kanssa voi sooloilla. Niiden täytyy toimia yleisten ohjeiden mukaisesti maanlaajuisesti.


    • Anonyymi

      Kaikkien liikenteessä kulkevien korvien välistä löytyy se ohjain kuinka siellä toimii.

      • Anonyymi

        Niin PITÄISI LÖYTYÄ, ei vaan aina löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin PITÄISI LÖYTYÄ, ei vaan aina löydy.

        Ei ainakaan mansen vanhuksilta. Ureaa sen sijaan löytyy vaikka uutta koskea varten.


    • Anonyymi

      Jos valot vaihtuvat kaikille vuorollaan, niin sitten jalankulkijat kitisevät liian pitkästä odottelusta.

      • Anonyymi

        Ei niin vaan pannaan autot odottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin vaan pannaan autot odottamaan.

        Ymmärrätkö että jos kaikille vaihtuu liikennevalot vuorollaan, niin silloin KAIKKIEN odottamisaika lisääntyy.

        Kun liikennevalojen kiertoon tulee yksi vaihe lisää, niin kiertoaika kasvaa.
        Kyllä tuon luulisi jopa ajokortittomankin ymmärtävän.


    • Anonyymi

      Yhteiskuntakin voi tehdä paljon, että henkilöautoilua saadaan vähentymään. Vähenevä henkilöautoilu antaa tilaa ihmisille ja hyödylliselle ammattiliikenteelle.
      Aina, kun auton rattiin tarttuu pitää miettiä onko kyseessä välttämätön asia. Ja kuinka sen voisi tehdä toisin.

      • Anonyymi

        Henkilöautoilla liikkuu ihmisiä.
        Miten henkilöautoilun vähentäminen "antaa tilaa ihmisille"?

        Jos kiellettäisiin jalankulku ja pyöräily, niin jalankulkijat ja pyöräilijät eivät jäisi autojen alle.


      • Anonyymi

        Kuskin vika !
        Turha sitä on kiiistää ja oppikoot linnassa ajamaan autoa !
        Mitä on opetettu autokoulussa ?

        Taitaa monella olla unohtunu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöautoilla liikkuu ihmisiä.
        Miten henkilöautoilun vähentäminen "antaa tilaa ihmisille"?

        Jos kiellettäisiin jalankulku ja pyöräily, niin jalankulkijat ja pyöräilijät eivät jäisi autojen alle.

        Liikkuminen vaihtuu henkilöautosta muihin välineisiin, kuten ratikkaan. Katutilassa taas pysäköinnin siirtäminen pysäköintilaitoksiin vapauttaa tilaa ihmisille ihan konkreettisesti. Muistatko, kun Hämeenkadun jalkakäytävällä sai pysäköidä? Kävely oli pysäköityjen autojen kiertelyä, jota säesti vieressä neljällä kaistalla mukulakiviä pitkin rämisevät autot. Jopa oli viihtyisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkuminen vaihtuu henkilöautosta muihin välineisiin, kuten ratikkaan. Katutilassa taas pysäköinnin siirtäminen pysäköintilaitoksiin vapauttaa tilaa ihmisille ihan konkreettisesti. Muistatko, kun Hämeenkadun jalkakäytävällä sai pysäköidä? Kävely oli pysäköityjen autojen kiertelyä, jota säesti vieressä neljällä kaistalla mukulakiviä pitkin rämisevät autot. Jopa oli viihtyisää.

        Ei siellä enää kukaan huvikseen ajele, eikä niillä ajelijoilla ole mahdollisuutta siirtyä "muihin välineisiin".
        Sitten kun menet töihin, niin ehkä ymmärrät tämän.

        Pysäköinnin pakottaminen pysäköintilaitoksiin aiheuttaa vain asiakaskadon, kun maksavat asiakkaat siirtyy kaupungin reunojen liikekeskuksiin ostoksille.

        Muistan oikein hyvin pysäköinnin Hämeenkadulle, olen sinne itsekin pysäköinyt useasti.
        Valetta on, että kävely olisi ollut "pysäköityjen autojen kiertelyä". Pysäköidyt autot oli pysäköintiruuduissa aivan ajoradan tuntumassa, eikä sinne ollut jalankulkijoille mitään asiaa.
        Jalankulku onnistui oikein hyvin kauempana ajoradasta.

        Minun autoni ei ole koskaan rämissyt Hämeenkadulla, mutta olenkin aina tienannut sen verran hyvin, että ajan laadukkailla autoilla.

        Ja kyllä, ennen Hämeenkatu oli viihtyisä. Nyt se on kuin näkymä jostain Venäjältä, tai Pohjois-Koreasta, jossa näyttäisi olevan ulkonaliikkumiskielto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä enää kukaan huvikseen ajele, eikä niillä ajelijoilla ole mahdollisuutta siirtyä "muihin välineisiin".
        Sitten kun menet töihin, niin ehkä ymmärrät tämän.

        Pysäköinnin pakottaminen pysäköintilaitoksiin aiheuttaa vain asiakaskadon, kun maksavat asiakkaat siirtyy kaupungin reunojen liikekeskuksiin ostoksille.

        Muistan oikein hyvin pysäköinnin Hämeenkadulle, olen sinne itsekin pysäköinyt useasti.
        Valetta on, että kävely olisi ollut "pysäköityjen autojen kiertelyä". Pysäköidyt autot oli pysäköintiruuduissa aivan ajoradan tuntumassa, eikä sinne ollut jalankulkijoille mitään asiaa.
        Jalankulku onnistui oikein hyvin kauempana ajoradasta.

        Minun autoni ei ole koskaan rämissyt Hämeenkadulla, mutta olenkin aina tienannut sen verran hyvin, että ajan laadukkailla autoilla.

        Ja kyllä, ennen Hämeenkatu oli viihtyisä. Nyt se on kuin näkymä jostain Venäjältä, tai Pohjois-Koreasta, jossa näyttäisi olevan ulkonaliikkumiskielto.

        En tiennytkään, että asiaa on jo tutkittu. Missä tuo tutkimus on julkaistu? Tuollaisesta asiakaskadosta ei ole muuta todistetta kuin autoilun rajoittamisesta kiukustuneiden autopoikien ihan varmat tiedot. Ne on luotettavia, juu. Ja kyllä, haikailet menneeseen ja aika kultaa muistoja. Sori vaan, sinne ei enää palata. Voit vaikka muuttaa noihin ihailemiisi maihin, jos Tampereen kehitys tuntuu liian pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennytkään, että asiaa on jo tutkittu. Missä tuo tutkimus on julkaistu? Tuollaisesta asiakaskadosta ei ole muuta todistetta kuin autoilun rajoittamisesta kiukustuneiden autopoikien ihan varmat tiedot. Ne on luotettavia, juu. Ja kyllä, haikailet menneeseen ja aika kultaa muistoja. Sori vaan, sinne ei enää palata. Voit vaikka muuttaa noihin ihailemiisi maihin, jos Tampereen kehitys tuntuu liian pahalta.

        Keskusta on täynnä tyhjiä liiketiloja, niistä voit lukea vaikka Aamulehdestä, tai Tamperelaisesta.
        Tai voit tehdä niin kuin minä teen (vain työni johdosta) ja mennä kaupungin kaduille katsomaan.
        Luuletko että yksikään yritys muuttaa, jos asiakkaita on riittävästi?

        Mutta eihän se käy sinulle. Sinä laitat silmät kiinni, sormet korviin ja jatkat haaveilla punavihreässä kuplassasi.


      • Anonyymi

        Nykyaikana autoilun kustannukset ovat niin huipussaan, että kukaan ei ajele huvikseen, vaan se on välttämättömyys paikasta toiseen siirtymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkuminen vaihtuu henkilöautosta muihin välineisiin, kuten ratikkaan. Katutilassa taas pysäköinnin siirtäminen pysäköintilaitoksiin vapauttaa tilaa ihmisille ihan konkreettisesti. Muistatko, kun Hämeenkadun jalkakäytävällä sai pysäköidä? Kävely oli pysäköityjen autojen kiertelyä, jota säesti vieressä neljällä kaistalla mukulakiviä pitkin rämisevät autot. Jopa oli viihtyisää.

        Kämmenniemestä ei tule ratikkaa. Siuroon ei mene ratikkaa.
        Muistatko, kun keskelle Hämeensiltaakin sai pysäköidä auton, eikä se häirinnyt ketään eikä kukaan kitissyt pysäköinnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta on täynnä tyhjiä liiketiloja, niistä voit lukea vaikka Aamulehdestä, tai Tamperelaisesta.
        Tai voit tehdä niin kuin minä teen (vain työni johdosta) ja mennä kaupungin kaduille katsomaan.
        Luuletko että yksikään yritys muuttaa, jos asiakkaita on riittävästi?

        Mutta eihän se käy sinulle. Sinä laitat silmät kiinni, sormet korviin ja jatkat haaveilla punavihreässä kuplassasi.

        Se ei siis ollut tieto, vaan luulo tai toive. Yllätys. Mutta sinä siis katsomalla autoilijoita tiedät, ettei ne siellä huvikseen ajele, eikä niillä ole mahdollisuutta siirtyä muihin välineisiin?

        Näin oikeistoliberaalina se jaksaa edelleen herättää hilpeyttä, kun joku malttinsa omaa hölmöyttään menettänyt länkyttää jostain punavihreässä kuplassa olemisesta. Kun ei parempaan pystytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kämmenniemestä ei tule ratikkaa. Siuroon ei mene ratikkaa.
        Muistatko, kun keskelle Hämeensiltaakin sai pysäköidä auton, eikä se häirinnyt ketään eikä kukaan kitissyt pysäköinnistä.

        Ratikka oli vain esimerkki, ei kaikenkattava listaus kaikista vaihtoehdoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkuminen vaihtuu henkilöautosta muihin välineisiin, kuten ratikkaan. Katutilassa taas pysäköinnin siirtäminen pysäköintilaitoksiin vapauttaa tilaa ihmisille ihan konkreettisesti. Muistatko, kun Hämeenkadun jalkakäytävällä sai pysäköidä? Kävely oli pysäköityjen autojen kiertelyä, jota säesti vieressä neljällä kaistalla mukulakiviä pitkin rämisevät autot. Jopa oli viihtyisää.

        Nykyään Hämeenkadulla ei kulje kukaan. Kaikenlaisia viherkeitaita ja kaljajuottoloita pitää laittaa että joku tulisi keskustaan.
        Raitiotie tappoi elävän keskustan.
        Katsokaa vanhoja valokuvia. Oli meinaa jengiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään Hämeenkadulla ei kulje kukaan. Kaikenlaisia viherkeitaita ja kaljajuottoloita pitää laittaa että joku tulisi keskustaan.
        Raitiotie tappoi elävän keskustan.
        Katsokaa vanhoja valokuvia. Oli meinaa jengiä.

        Kaikki tuo on totta. Ja se todistetaan ihan kohta.


    • Anonyymi

      -----Ymmärrätkö että jos kaikille vaihtuu liikennevalot vuorollaan, niin silloin KAIKKIEN odottamisaika lisääntyy.------

      Kaikki sen ymmärtää mutta minne sinulla tai kellään on niin hulvaton kiire, että ei ehdi muutamaa sekuntia kauemmin odottamaan vihreää valoa vaan pitää jopa ihmishenkiä vaarantaa ?

      • Anonyymi

        Eipä tuosta pitkää aikaa ole, kun Aamulehdessä oli artikkeli, kuinka jalankulkijat joutuvat odottamaan heidän mielestään liian pitkään liikennevaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuosta pitkää aikaa ole, kun Aamulehdessä oli artikkeli, kuinka jalankulkijat joutuvat odottamaan heidän mielestään liian pitkään liikennevaloissa.

        Kuten kaupungin asiantuntija sanoi: "Pidentynyt odotteluaika valoissa voisi kasvattaa kiusausta olla noudattamatta punaista valoa."


    • Anonyymi

      Vaikka vihreät palaa katson silti, vihreissä yli ajettu.

    • Anonyymi

      Isojen autojen ei pitäisi kääntyä lainkaan, ei isot laivataan käänny. Äkkiä. Nevergiven

    • Anonyymi

      Kamalaa ja ikävää nuo tapahtumat sinänsä .

      Ikävä todeta , tyhmyyttään jää auton alle yleensä.

      Eihän nämä osaa kävellä edes jalkakäytävällä törmäämättä toisiinsa, ja joka paikassa tönii ja tuuppii ihan kaikkea ja kaikkea,

      Miten tälläinen täysin epämotoriikan omaava peruskoheltaja osaa kävellä ajotielle.
      Lisäksi kun ei ole tajua eikä huomiokykyä seurata ja varsinkaan ennakoida mitään.

      Miten kaikki kuvittelee nykyään olevansa oikeassa kävellen ja pyörällä , uhmalla ryntäävät suoraan alle, no huutele sitten pilvenreunalta näyttäen pitkää nenää , olin muuten oikeassa, niinpä niin.......

      Lapset jotenkin ymmärtää eivät aina ole ihan skarppina ja naama kiinni kännykässä .

      • Anonyymi

        Eivät läheskään kaikki ole tuollaisia. Mutta nyt tiedämme, minkälainen sinä olet.


      • Anonyymi

        Miten niin tyhmyyttään? Sokeakin saa käyttää suojatietä kävelläkseen yli. Autoilla on lain mukaan annettava "ESTEETÖN KULKU" suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille. Esteetön kulku on voimakkaampi velvoite kuin "tavallinen" väistäminen.

        Ajoradan ajoneuvot eivät saa estää tai häiritä suojatien ylittäviä jalankulkijoita ja heillä on siis tilanteessa voimakas velvoite varoa ja väistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin tyhmyyttään? Sokeakin saa käyttää suojatietä kävelläkseen yli. Autoilla on lain mukaan annettava "ESTEETÖN KULKU" suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille. Esteetön kulku on voimakkaampi velvoite kuin "tavallinen" väistäminen.

        Ajoradan ajoneuvot eivät saa estää tai häiritä suojatien ylittäviä jalankulkijoita ja heillä on siis tilanteessa voimakas velvoite varoa ja väistää.

        Oikeassa olemisen pakkomielle!

        Oletko mielummin oikeassa vai elossa?

        Kaikkea sattuu ja tapahtuu eikä syyttely ja jänkytys ja jankkaaminen aina auta ja katkeroitat vain ja ainoastaan itsesi, asioita vain tapahtuu eikä mikään eikä kukaan voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin tyhmyyttään? Sokeakin saa käyttää suojatietä kävelläkseen yli. Autoilla on lain mukaan annettava "ESTEETÖN KULKU" suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille. Esteetön kulku on voimakkaampi velvoite kuin "tavallinen" väistäminen.

        Ajoradan ajoneuvot eivät saa estää tai häiritä suojatien ylittäviä jalankulkijoita ja heillä on siis tilanteessa voimakas velvoite varoa ja väistää.

        Missä on määrätty, että "Esteetön kulku on voimakkaampi velvoite kuin "tavallinen" väistäminen."

        Tuota samaa olet jankannut jo vuosia, etkä ole tähän mennessä sitä kyennyt osoittamaan todeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on määrätty, että "Esteetön kulku on voimakkaampi velvoite kuin "tavallinen" väistäminen."

        Tuota samaa olet jankannut jo vuosia, etkä ole tähän mennessä sitä kyennyt osoittamaan todeksi.

        Miten sinä ymmärrät noiden eron?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä ymmärrät noiden eron?

        Onko kysymyksesi mielestäsi vastaus kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kysymyksesi mielestäsi vastaus kysymykseen?

        Ei. Mutta miten sinä ymmärrät noiden eron?


    • Anonyymi

      Ei jäisi ketään alle jos ajoradan liikenne noudattaisi väistämisvelvollisuuksiaan eivätkä hosuisi.

      Kun liikenteessä on kiire ja siellä hosutaan, niin sattuu ja tapahtuu. Tarkkana pitää olla eikä saa olla kiire.

      • Anonyymi

        ^ Liikenteellä kirjoittaja varmaankin tarkoittaa autoja. Mutta sama pätee myös jalankulkijoihin. Ei sinne ajoradalle kannata suinpäin hyppiä. Hosuminen voi tehdä kipeää. Kannattaa hyväksyä se tosiasia, että vaikka auton kuljettaja saattaa olla se syyllinen, niin jalankulkijaa ei aina saa parsittua ehjäksi. Luulisi itsesuojeluvaiston toimivan tässä tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^ Liikenteellä kirjoittaja varmaankin tarkoittaa autoja. Mutta sama pätee myös jalankulkijoihin. Ei sinne ajoradalle kannata suinpäin hyppiä. Hosuminen voi tehdä kipeää. Kannattaa hyväksyä se tosiasia, että vaikka auton kuljettaja saattaa olla se syyllinen, niin jalankulkijaa ei aina saa parsittua ehjäksi. Luulisi itsesuojeluvaiston toimivan tässä tilanteessa.

        Kuvittelevat tyhmyyksissään olevansa koskemattomia olentoja,
        esim. työntävät lastenvaununsa/-rattaansa suoraan auton eteen ,
        ajattelematta että käy sitten huonosti ,
        jos autoilijaa esim. aurinko häikäisee, keskittyy puhelimeensa , on huono reagoimaan jne. jne. kun on kysymys inhimillisyydestä virheissä,
        joita vaan tapahtuu ja sellaista se on ja tulee olemaan.

        Ihmeellisiä asennevammaisia ,
        minä ja minut v-tun oikeuteni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelevat tyhmyyksissään olevansa koskemattomia olentoja,
        esim. työntävät lastenvaununsa/-rattaansa suoraan auton eteen ,
        ajattelematta että käy sitten huonosti ,
        jos autoilijaa esim. aurinko häikäisee, keskittyy puhelimeensa , on huono reagoimaan jne. jne. kun on kysymys inhimillisyydestä virheissä,
        joita vaan tapahtuu ja sellaista se on ja tulee olemaan.

        Ihmeellisiä asennevammaisia ,
        minä ja minut v-tun oikeuteni.

        Onko suojatiellä kävelevät ihmiset sinulle isokin ongelma, kun ajat autolla? Entä sitten oikealta eteesi tulevat autot? Mitä fiiliksiä herää, kun sinulla on kärkikolmio tai punainen liikennevalo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko suojatiellä kävelevät ihmiset sinulle isokin ongelma, kun ajat autolla? Entä sitten oikealta eteesi tulevat autot? Mitä fiiliksiä herää, kun sinulla on kärkikolmio tai punainen liikennevalo?

        Sääntöjen mukaan tietenkin,
        mitäs sinulle,
        kun kävelijä poukkoilee vaunujensa kanssa , ei suojatiellä pitkin ja poikin hyppien tielle mistä ja miten sattuu,
        samoin pyöräilijöiden poukkoilu yhtäkkiä milloin mistäkin välistä suoraan eteen en ole nähnyt suuntamerkkiä näyttävää pyöräilijää kuin vanhemmissa ihmisissä ja hyvin harvoin.
        Mikä vaikeus on näyttää suuntamerkkiä kun muutenkin jankuttavat liikenne oikeuksistaan, kuuluu lakiin kun ovat niin tasa arvoisia kulkuneuvoja.

        No tähän taas joku jänkyttäjä me and me ........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääntöjen mukaan tietenkin,
        mitäs sinulle,
        kun kävelijä poukkoilee vaunujensa kanssa , ei suojatiellä pitkin ja poikin hyppien tielle mistä ja miten sattuu,
        samoin pyöräilijöiden poukkoilu yhtäkkiä milloin mistäkin välistä suoraan eteen en ole nähnyt suuntamerkkiä näyttävää pyöräilijää kuin vanhemmissa ihmisissä ja hyvin harvoin.
        Mikä vaikeus on näyttää suuntamerkkiä kun muutenkin jankuttavat liikenne oikeuksistaan, kuuluu lakiin kun ovat niin tasa arvoisia kulkuneuvoja.

        No tähän taas joku jänkyttäjä me and me ........

        Jos kävelijät ja pyöräilijät tuntuvat poukkoilevan milloin mistäkin, niin kannattaa keskittyä havainnointiin nykyistä paljon enemmän. Sinulla taitaa olla siinä hyvin vakavia puutteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kävelijät ja pyöräilijät tuntuvat poukkoilevan milloin mistäkin, niin kannattaa keskittyä havainnointiin nykyistä paljon enemmän. Sinulla taitaa olla siinä hyvin vakavia puutteita.

        ". Sinulla taitaa olla siinä hyvin vakavia puutteita."

        En kävele, hypi , enkä pyöräile pitkin ja poikin, kävelen suojatietä ja pyöräilen pyöräteitä.

        Mitä jänkytät ja länkytät , pakkomielle aina sanoa viimeinen sana, tyypillinen nuttura kireellä jokapaikassa riitelijä, opettele oleen normaali kun kaikkien kanssa riitelet ja aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Sinulla taitaa olla siinä hyvin vakavia puutteita."

        En kävele, hypi , enkä pyöräile pitkin ja poikin, kävelen suojatietä ja pyöräilen pyöräteitä.

        Mitä jänkytät ja länkytät , pakkomielle aina sanoa viimeinen sana, tyypillinen nuttura kireellä jokapaikassa riitelijä, opettele oleen normaali kun kaikkien kanssa riitelet ja aina.

        Omituinen hyökkäys sinulta. Jos luet sen verran tarkemmin että ymmärrät mitä kirjoitin niin yritin olla avuksi.


    • Anonyymi

      Joo, vikavihreä🐛jospa näytellessä ihminen oppii.

    • Anonyymi

      Tarkoitatko kaupunkisuunnittelua, kaavoitusta, liikennesuunnittelua (jossa on joku laki myös takana) vai jokin muu.

    • Anonyymi

      Pienempi väistää aina isompaa.

      • Anonyymi

        Saahan sitä uhmata isompaansa jos ei välitä hengestään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe