Keskusta, parempia sotilaitakin

Avoimuus, asiallisuus, vastuuntunto ja luotettavuus ovat useimpien Keskustan ihmisten ominaisuuksia. Niissä ei pitäisi olla mitään pahaa, etenkään viestin poistamiseksi.

57

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen oikeaksi sotilaaksi harjaantunut monipuolisissa tehtävissä isänmaan parhaaksi.

      • Anonyymi

        Olet harjaantunut sotilaaksi vain tällä saitilla. Taistellessasi erästä veteraanikirjoittajaa ja palstojen valvontaa vastaan. Aina hävinnyt kaikki taistelusi.


      • Anonyymi

        Palstalla kyllä ihmetellään, ettei sinulla ole muuta elämää lainkaan koska joka päivä käyt täällä oksennuksesi jättämässä, usein jo aamuöisin ensimmäiset ja iltamyöhään viimeiset.

        Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla kyllä ihmetellään, ettei sinulla ole muuta elämää lainkaan koska joka päivä käyt täällä oksennuksesi jättämässä, usein jo aamuöisin ensimmäiset ja iltamyöhään viimeiset.

        Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä.

        Ihmeteltävää hänen käyttäytymisensä on, mutta sille on kai syynsä - joita en viitsi arvailla. Puutun vain tuohon, jossa ilmeisesti minua tarkoitat oikeana ja aitona sotilaana.

        Sellainen varmaan olin aikoinaan, kun niin hyvin menestyin varusmieskersantista alkaneella ja 24 v 3 kk myöhemmin kapteenina täydelle eläkkeelle päättyneellä sotilasurallani. Nuo ajat ovat kuitenkin jo hyvin kaukaisia ja niiden jälkeen elämässäni on tapahtunut kovin paljon muuta ja korkeasta iästäni huolimatta järkeä on pysynyt päässäni sen verran, että en toki enää koe itseäni sotilaaksi. Mannerheim varmaan koki itsensä sotilaaksi elämänsä loppuun saakka, mutta hän ei elänyt ihan näin vanhaksi, kuoli jo 83-vuotiaana.

        Kun viittaat matkusteluuni, niin merkittävä kimmoke sille kyllä tapahtui jo sotilasaikoinani. Elämäni ensimmäinen kaukomatka oli YK:n rauhanturvaajareissu Kyprokselle vv. 1965-66 ja tulihan niitä ”faitterireissuja” myöhemmin lisääkin, mutta olin jo ennen niitä tehnyt moniakin kaukomatkoja ihan omin kustannuksin. Eläkeläisvaarina - jollainen olen ollut jo 23 vuotta, yhä kiihtyneemmällä tahdilla, runsaan 16-vuoden leskeyteni aikana olen tehnyt nelisenkymmentä kaukomatkaa - n. viikko sitten laitoin tänne luettelon niistä.

        Toistaiseksi viimeisestä kaukomatkastani on kyllä jo aikaa 1,5 vuotta - eikä se hiipuminen johdu vanhuudestani vaan tätä koronasta. Sanoin edellä tarkoituksellisesti ”toistaiseksi”, sillä toivon toki vielä pääseväni kaukomatkoillekin, kun maailma yhä kiinnostaa jopa tätä palstaa enemmän;))


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Ihmeteltävää hänen käyttäytymisensä on, mutta sille on kai syynsä - joita en viitsi arvailla. Puutun vain tuohon, jossa ilmeisesti minua tarkoitat oikeana ja aitona sotilaana.

        Sellainen varmaan olin aikoinaan, kun niin hyvin menestyin varusmieskersantista alkaneella ja 24 v 3 kk myöhemmin kapteenina täydelle eläkkeelle päättyneellä sotilasurallani. Nuo ajat ovat kuitenkin jo hyvin kaukaisia ja niiden jälkeen elämässäni on tapahtunut kovin paljon muuta ja korkeasta iästäni huolimatta järkeä on pysynyt päässäni sen verran, että en toki enää koe itseäni sotilaaksi. Mannerheim varmaan koki itsensä sotilaaksi elämänsä loppuun saakka, mutta hän ei elänyt ihan näin vanhaksi, kuoli jo 83-vuotiaana.

        Kun viittaat matkusteluuni, niin merkittävä kimmoke sille kyllä tapahtui jo sotilasaikoinani. Elämäni ensimmäinen kaukomatka oli YK:n rauhanturvaajareissu Kyprokselle vv. 1965-66 ja tulihan niitä ”faitterireissuja” myöhemmin lisääkin, mutta olin jo ennen niitä tehnyt moniakin kaukomatkoja ihan omin kustannuksin. Eläkeläisvaarina - jollainen olen ollut jo 23 vuotta, yhä kiihtyneemmällä tahdilla, runsaan 16-vuoden leskeyteni aikana olen tehnyt nelisenkymmentä kaukomatkaa - n. viikko sitten laitoin tänne luettelon niistä.

        Toistaiseksi viimeisestä kaukomatkastani on kyllä jo aikaa 1,5 vuotta - eikä se hiipuminen johdu vanhuudestani vaan tätä koronasta. Sanoin edellä tarkoituksellisesti ”toistaiseksi”, sillä toivon toki vielä pääseväni kaukomatkoillekin, kun maailma yhä kiinnostaa jopa tätä palstaa enemmän;))

        Kun tuossa tuli puheeksi matkusteluintoisuuteni, siitä vielä. Viime vuonna jo hyvissä ajoin kesä-heinäkuun vaihteeksi varaamani 85-vuotis-synttärimatkani peruuntui tämän koronan estämänä. Matka olisi ollut melkein lähimatka, Irlannin kiertomatka, mutta minulle sikäli kiinnostava, että Irlanti on harvoja Euroopan maita, joissa en ole käynyt - vielä.

        Turha tässä iässä on ajatella enää kovin pitkälle, mutta jos tietyltä taholta minulle jo pikaiseksi vierailijaksi ennustettu Kharon ei vielä ihan pian tule ja jos tämä korona pian väistyy, kaukomatkani kohteena minua kiinnostaisi eniten Australia, ainoa asuttu manner, jossa en ole vielä käynyt.

        Tämä viestini syntyi ehkä jo iltadrinkkini vaikutuksesta, mutta nyt ei enää enempää drinkkejä kuin viestittelyä tänne, joten Hyvää Yötä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuossa tuli puheeksi matkusteluintoisuuteni, siitä vielä. Viime vuonna jo hyvissä ajoin kesä-heinäkuun vaihteeksi varaamani 85-vuotis-synttärimatkani peruuntui tämän koronan estämänä. Matka olisi ollut melkein lähimatka, Irlannin kiertomatka, mutta minulle sikäli kiinnostava, että Irlanti on harvoja Euroopan maita, joissa en ole käynyt - vielä.

        Turha tässä iässä on ajatella enää kovin pitkälle, mutta jos tietyltä taholta minulle jo pikaiseksi vierailijaksi ennustettu Kharon ei vielä ihan pian tule ja jos tämä korona pian väistyy, kaukomatkani kohteena minua kiinnostaisi eniten Australia, ainoa asuttu manner, jossa en ole vielä käynyt.

        Tämä viestini syntyi ehkä jo iltadrinkkini vaikutuksesta, mutta nyt ei enää enempää drinkkejä kuin viestittelyä tänne, joten Hyvää Yötä!

        Hemmetti. Minultahan tuo tietenkin on. Kirjautumiseni oli tippunut pois päältä, vaikka vasta pari tuntia aikaisemmin olin kirjautunut aikaisemman viestin lähettäessäni. Sorry!


      • Anonyymi

        Palstalla ihmetellään, ettei sinulla ole muuta elämää lainkaan koska joka päivä käyt täällä oksennuksesi jättämässä, usein jo aamuöisin ensimmäiset ja iltamyöhään viimeiset.

        Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi

        Mutta eikös se ole ihan luonnollista, että palstalla ihmetellään tätä:
        "Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä."

        ...kun tosiasia on, ettet ole kymmeneen vuoteen ollut päivääkään poissa palstalta. Kun vertaa vielä, että palstan oikea tosisotilas vaikka eläkkeellä onkin on samana aikana matkustellut satoja päiviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös se ole ihan luonnollista, että palstalla ihmetellään tätä:
        "Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä."

        ...kun tosiasia on, ettet ole kymmeneen vuoteen ollut päivääkään poissa palstalta. Kun vertaa vielä, että palstan oikea tosisotilas vaikka eläkkeellä onkin on samana aikana matkustellut satoja päiviä.

        Kerrotkos missä aidoksi sotilaaksi harjaannutaan, siis missä tehtävissä.


      • kapi_ kirjoitti:

        Ihmeteltävää hänen käyttäytymisensä on, mutta sille on kai syynsä - joita en viitsi arvailla. Puutun vain tuohon, jossa ilmeisesti minua tarkoitat oikeana ja aitona sotilaana.

        Sellainen varmaan olin aikoinaan, kun niin hyvin menestyin varusmieskersantista alkaneella ja 24 v 3 kk myöhemmin kapteenina täydelle eläkkeelle päättyneellä sotilasurallani. Nuo ajat ovat kuitenkin jo hyvin kaukaisia ja niiden jälkeen elämässäni on tapahtunut kovin paljon muuta ja korkeasta iästäni huolimatta järkeä on pysynyt päässäni sen verran, että en toki enää koe itseäni sotilaaksi. Mannerheim varmaan koki itsensä sotilaaksi elämänsä loppuun saakka, mutta hän ei elänyt ihan näin vanhaksi, kuoli jo 83-vuotiaana.

        Kun viittaat matkusteluuni, niin merkittävä kimmoke sille kyllä tapahtui jo sotilasaikoinani. Elämäni ensimmäinen kaukomatka oli YK:n rauhanturvaajareissu Kyprokselle vv. 1965-66 ja tulihan niitä ”faitterireissuja” myöhemmin lisääkin, mutta olin jo ennen niitä tehnyt moniakin kaukomatkoja ihan omin kustannuksin. Eläkeläisvaarina - jollainen olen ollut jo 23 vuotta, yhä kiihtyneemmällä tahdilla, runsaan 16-vuoden leskeyteni aikana olen tehnyt nelisenkymmentä kaukomatkaa - n. viikko sitten laitoin tänne luettelon niistä.

        Toistaiseksi viimeisestä kaukomatkastani on kyllä jo aikaa 1,5 vuotta - eikä se hiipuminen johdu vanhuudestani vaan tätä koronasta. Sanoin edellä tarkoituksellisesti ”toistaiseksi”, sillä toivon toki vielä pääseväni kaukomatkoillekin, kun maailma yhä kiinnostaa jopa tätä palstaa enemmän;))

        Kannattaisiko puuttua omaan käyttäytymiseen Kapi, lestan huutoon yms


    • Anonyymi

      Joenvarsi-Ossi on kyllä ihme tyyppi.

      • Anonyymi

        Mutta eihän tämä ole solvaamista vaan asia jonka palstalaiset ovat panneet merkille ja siksi hieman ihmetyttää ja ehkä myös hieman säälittää tuo:
        "Mutta eikös se ole ihan luonnollista, että palstalla ihmetellään tätä:
        "Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä.""


      • Jos paperia pyörittäessä voisi harjaantua aidoksi sotilaaksi niin eikös varusmiespalveluksenkin voisi suorittaa kirjekurssina.


    • Anonyymi

      Oikea sotilas taistelee kaikkea paskaa vastaan ja sitähän tälläkin saitilla riittää.

      • Taistelu jatkuu tänäänkin.


      • Anonyymi
        PuolustavaSOTILAS kirjoitti:

        Taistelu jatkuu tänäänkin.

        Aivanpa niin teet joka päivä ja niin olet tehnyt jo kymmenen vuotta. Palstalla ihmetelläänkin ja säälitellään, ettei sinulla ole muuta elämää lainkaan koska joka päivä käyt täällä oksennuksesi jättämässä, usein jo aamuöisin ensimmäiset ja iltamyöhään viimeiset.

        Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivanpa niin teet joka päivä ja niin olet tehnyt jo kymmenen vuotta. Palstalla ihmetelläänkin ja säälitellään, ettei sinulla ole muuta elämää lainkaan koska joka päivä käyt täällä oksennuksesi jättämässä, usein jo aamuöisin ensimmäiset ja iltamyöhään viimeiset.

        Et matkustele lainkaan tai vietä minkäänlaista sosiaalista elämää. Se on kummallista, eikö vaan kun vertaa palstan oikeaan ja aitoon sotilaaseen jolle matkustelu on ollut toinen luonto jo vuosikymmeniä.

        Mun mielestä siitä ei pidä toista haukkua, että toinen ei matkustele ollenkaan. Miksi verrata vaikkapa Jormaa ja Ossia sellaisessa asiassa; tuskinpa Jormakaan viitsisi tuollaista vertailua tehdä, ainakaan tuollaisella motiivilla?

        Toisia ei ehkä kiinnosta matkustelu. Toisilla ei siihen ole kunnollista mahdollisuutta, ainakaan kaukomatkoja tehdä. Voi olla, että jotkut säännölliset sitoumukset, rahanpuute, sairastelut tai muut vaikeuttaisivat asiaa liikaa. Käsittääkseni Ossi esimerkiksi on vaimonsa omaishoitaja; ei siitä niin vain pitkille matkoille lähdetä, vaikka joskus saisi lapsiaan "tuuraajiksi", tai saisi kunnalta apua.

        M47v, Tampere


      • Anonyymi

        En ole Jorma, ja olen Tampereelta.

        Ja minähän tuossa vain puolustin ja ymmärsin sinua, kun joku toinen piikitteli mielestäni väärällä asialla. Voi olla, että tuo matkustusvertailua tehnyt on vaan kyllästynyt toimintaasi tällä palstalla. Itse en silti ymmärrä, jos ihmisiä yritetään laittaa arvojärjestykseen tällaisten materialististen "saavutusten" avulla: esimerkiksi sillä, kuka on matkustanut enemmän.

        Olen kyllä itsekin matkustanut melkein 30 maassa, enimmäkseen Euroopassa (Euroopan ulkopuolella olen käynyt vain kolmessa maassa Venäjällä myös Aasian puolella), ja kaikki matkat ovat olleet mielekkäitä. Mutta minkäänlaisena statusasiana en ole asiaa ajatellut. Jokaisella matkalla on ollut aina joku tarkoitus: vanhempieni kanssa 80-luvulla ne olivat matkoja, joilla vanhempani halusivat varmasti antaa kokemuksia sekä meille lapsille (minulla on yksi veli) että itselleen. 2000- ja 2010-luvuilla matkoillani on ollut paljon toisenlaisiakin tarkoituksia: mm. työhön liittyviä opintomatkoja Eurooppaan ja vierailuja ulkomailla asuvien kaverien luokse. Ja sitten on muutamia virkistäytymismatkoja ja useampi hyväntekeväisyysmatka.

        M47v, Tampere


      • Anonyymi

        Työni on aika vapaata aikataulujen suhteen. Mutta sen 7-8 tuntia päivässä työtä kuitenkin teen. Kristillisiä liikkeitä kunnioitan niin, etten pysty käyttämään niistä edes tuollaisia l-ilmauksia kuin sinä tuossa edellä käytit. :( Esimerkiksi lestadiolainen on minulle aina lestadiolainen. Näin siitäkin huolimatta, etten ole ollut lestadiolaisten kanssa elämässäni tekemisissä. Kaksi entistä lestadiolaista muistan; kristittyinä ovat pysyneet senkin jälkeen, kun olivat lestadiolaisuuden jättäneet. Ja työni kautta olen tavannut joitain, joiden olen kuullut olevan lestadiolaisia.

        No, yksi armeijan tupakaverini kertoi käyvänsä vanhempiensa mukana "joissain seuroissa", mutta totesi, ettei oikein tiennyt, minkä liikkeen seuroja ne olivat. No, joitain vuosia myöhemmin katselin, kun silloisen asuntoni vieressä oleva Kalevan kirkko (Tampereella) näytti olevan autoista päätellen ihan täynnä väkeä, sunnuntai-iltana. Menin katsomaan, mitä ihmettä siellä oikein tapahtuu. Kirkko oli tosiaan aikalailla täynnä. Satuin näkemään sen armeijan tupakaverinikin siellä, ja morjestettiin kauempaa. Kysyin joltain lähellä seisovalta, mistä on kyse. Hän sanoi, että vanhoillislestadiolaisten seurat. Ajattelen, että se armeijakaverini ei kehdannut armeijassa sanoa lestadiolaisuudestaan, koska pelkäsi pilkkaamista tai jotain vastaavaa.

        M47v, Tampere


    • Anonyymi

      Ei ossilla ole varaa matkustaa, on köyhä.

    • Aito sotilas on rehellinen.

    • Huippu edelleenkin!

    • Hyvä sotilas on erityisen asiallinen.

    • Anonyymi

      Kapikin antoi sinulle eilen tunnustusta näin.


      Älä sentään noin samaista meitä kahta tarkoittamaasi. Sellaisen hän varmaan kokee hyvin loukkaavana. Minullahan oli paljon lyhempi sotilasura kuin hänellä. Hän sotilasuransa värvättynä aloitettuaan sitten toimiupseeriksi päästyään toimi kai pakolliseen eroamisikäänsä saakka samoissa tehtävissä, jossa toimiupseeriuransa aloittikin. Ja yhä edelleen hän on SOTILAS - isoin kirjaimin!

      • Kova on Keskustan perään!


      • Anonyymi

        Ihmettele ihan rauhassa. Palstalaiset ihmettelevät tosiasiaa, ettei sinulla ole muuta elämää kuin tämä palsta ja kapi. Kymmenen vuotta etkä päivääkään ole jättänyt väliin ja vielä voi sanoa 24/7. Pitäisikö onnitella vai esittää surunvalittelut?


      • Anonyymi

        Miss miss. Ihmettele ihan rauhassa. Palstalaiset ihmettelevät tosiasiaa, ettei sinulla ole muuta elämää kuin tämä palsta ja kapi. Kymmenen vuotta etkä päivääkään ole jättänyt väliin ja vielä voi sanoa 24/7. Pitäisikö onnitella vai esittää surunvalittelut?


    • Anonyymi

      Enpä tiä. En ole armeijaa käynyt. Lapin rajavartioston sissikersantti olen. Olin hyvä sotilas. Poromiehenä, metsästäjänä, kalastajana. Kepulainen en ole, eikä heitä lähipiiriini kuulu. Voivat olla hyviä sotilaitakin. Yleisesti ottaen isojen talojen kepulaiset pojat olivat ylimielisiä ja pehmeitä. Jotenkin vaarallinen yhdistelmä. Valmiita ääritekoihin?

      • Anonyymi

        Olen sammaa mieltä ylimielisyys ja pehmeys ruummilisesti on paha yhdistelmä. Ihmisen hätä on aina tiedostettava. Oli kysymys kepuista tai persuista ongelmaan pitää puuttua. Kokoomus on ongelma sinänsä ja paha.


      • Anonyymi

        Muistan nuo tyypit. En silloin aatellut. Lämminmaitomiehet eivät tainneet olla sitä kovinta ydintä?


    • Epäluotettavalla sotilaalla ei ole mitään käyttöarvoa.

      • Ei kerrassaan mitään arvoa.


    • Anonyymi

      Keskustalaiset ovat pudonneet Sipilän tuhoavaan loukkuun ja mätänevät siihen.
      Täysin vastuuton ja epäluotettava puolue.

    • Anonyymi

      Ovatko keskustan kannattajat yhtä epäisänmaallisia kuin itse puolue?

    • Anonyymi

      Maahantunkeutujat voivat luottaa vapaaseen pääsyyn ja laukkujen kantamiseen.
      Rahaa jaetaan pois Suomesta.
      Duunareilla ei kohta varaa ajaa töihin ja kaupunkien ulkopuolella elämä menee mahdottomaksi.

      Tämmöisten asioiden puolestahan te aina äänestätte.

      Luotettavia kyllä, mutta kenen kannalta...

    • Anonyymi

      Saarikko tiputti Sipilän painostuksessa keskustapuolueen täysin vastuuttomien joukkoon. Viimeinenkin arvostus meni kehysriihi-mediasirkuksessa. Joutavat pois koko poliittiselta kartalta, ainakin keskustalaisina. Perustakoot vaikka lestaadiolaisten pikku puolueen, jota lestaadiolaiset turpeenpolttaja-yrittäjät kannattavat.

    • Edelleen vain tosiasiaa hyvistä sotilaista ...

    • Hyvä sotilas ei anna periksi

    • Ei ole hyvällä sotilaalla vainoharhoja.

    • Hyvä sotilas kunnioittaa muita.

    • Anonyymi

      Jos olisi sotatila niin vihervasemmistolla olisi oma käpykaarti Marin olisi ylipäälikkö .

    • Jos vähänkään pää pelaa niin kyllä ymmärtää kuka täällä ihan oikeaksi sotilaaksi on harjaantunut.

      • Itse olen edelleen kenttäkelpoinen aito sotilas.


    • Hyvä sotilas kunnioittaa muita.

    • Aikuisen oikeaksi sotilaaksi harjaantuu ihan muissa kuin toimistotehtävissä. Niin se vain on.

    • Anonyymi

      Hienoja sotilaita kertakaikkiaan. Takitkin käännettäviä, Timo opetti kuinks se käännös tehdään.

    • Kelvotonkin voi saada sotilasarvon. Se on täällä nähty.

      • Anonyymi

        Uskotaan. Peilistähän se siellä näkyy.


    • Kiitettävän kenttäkelpoisia sotilaita ei kasva "joka puussa".

    • Valiosotilas hillitsee itsensä kaikissa tilanteissa.

    • Anonyymi

      Änkyrät ne taistelee hautaan saakka, jos ei muita löydy vastaan niin sitten toistensa kaa. Entisiä rintamamiehiä seuranneena ympäristössäni 1950 luvun puolestavälistä asti, voin tuon todeta. Eihän heitä paljoa enää ole ja pahimmat pervitiinin pehmentämät karsiutui yhteiskunnan ulkopuolelle viimeistään 1960 luvun lopussa. Muistakaa kuitenkin entisetkin sotilaat ettei " helvetistä " soitella, saatika kommunikoida, suolipalstallekaan.

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe