Pyhän profeetan tunnusmerkit Raamatussa

Jeremia:
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.Jeremia:
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra. >> Jakeen lisätiedot
23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
23:30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
23:31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana.'
23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

-Pastori Profeetta J Pasanen

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia
      8.8.2017 21:40

      Ilm.16:11. Biblia (1776). Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa kipuinsa ja haavainsa tähden, ja ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi?

      --------------------------------------------------------------------------------------

      "...ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi? "

      ........

      Herran rauhaa ja armoa !
      ...................................................

      Johanneksen ilmestys 16

      10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
      11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

      ........

      JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

      ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

      SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

      ........

      JEREMIA 23

      30. Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
      31. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
      32. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

      • Anonyymi

        No mitä aiot tehdä, kun nyt "tiedät" yhden nimen?

        T. profeetta


    • Anonyymi

      En tiedä onko tämä nimimerkki tosiaan Pasanen.
      Tukholman profeetta hän ei ole, sillä ne merkit eivät hänessä täyty.

      T. se oikea profeetta.

    • Anonyymi

      Jari Pasanen on ottanut käyttöönsä nikin Tukholman.Profeetta. Hän väittää olevansa Tukholman profetiassa tarkoitettu Suomen profeetta.

      Jari Pasanen ei ole Tukholman profetian tarkoittaman Suomen profeetta. Jos hän itsestään sellaista luulee, niin hän luulee liikoja. Näyttää siltä, ettei hänellä ole nyt oikeaa käsitystä äänistä ja itsestään.

      Myös Harri Veijonen ja Jouko Piho ovat väittäneet olevansa mahdollisesti Tukholman profetian tarkoittaman Suomen profeetta, mutta sekään ei pidä paikkansa. Tukholman profetian kasettia levitti aikanaan mm. Viktor Klimenko. Hän on kerran sanonut, että hänelle ilmoittautuu vuosittain muutama itseään profeetaksi luuleva henkilö, joka väittää olevansa Tukholman profetiassa tarkoitettu profeetta. Jerusalemissa otetaan vuosittain kiinnin kymmeniä ihmisiä, jotka luulevat olevansa Johannes Kastaja tai joku muu Raamatussa mainittu henkilö.

      Tukholman profetian sai aikanaan Tukholmassa Yrjö Säkkinen, joka on hänen muista opetukista päätellen ilmeisesti messiaaninen juutalainen. Itse profetiassa on myös sellaisia osia, jotka noudattavat messiaanisessa juutalaisuudessa esiintyviä opetuksia.

      Kaikesta huolimatta tähän profetiaan uskoo moni helluntailainen. Petri Paavolakin on alkanut selittämään, että monet ovat saneet profetoita Venäjän tulemisesta rajan yli, minkä Paavola näytti ottavan vakavasti. Olen kuullut jopa usealta luterilaisilta sellaisen todistuksen, että Herra olisi vahvistanut profetian olevan Herrasta. Leo Meller sanoi, ettei hän halua uskoa nimettömien antamiin profetioihin, mutta oli kuitenkin tavannut Yrjö Säkkisen Ruotsissa, joten sen takia hän hyväksyi profetian todeksi, koska siihen muutenkin uskoi.

      On hyvin todennäköistä, että Suomen profeetta on nimenomaan messiaaninen juutalainen. Hän ei voi olla kukaan helluntailainen tai luterilainen, koska profetiassa puhutaan mm. sapatin puolesta ja siinä on muutakin vastaavaa, mitä hellutailaiset eikä luterilaisetkaan noudata.

      "Jari Pasaselle avoin kirje,

      Sinä luulet olevasi Tukholman profetiassa tarkoitettu profeetta. Et ole. Hyväksy totuus ja tee oikeat johtopäätökset.

      Sinun tulee nyt ymmärtää, ettei kaikki äänet ole aina Herran ääni. Ota nyt nöyrästi koettelu asiaksesi ja tutkiskele, kuka sinua oikein ohjailee.

      1. Johanneksen kirje 4
      1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

    • Anonyymi

      Profeetan koettelun ohjeet ovat Raamatussa. Ei taida Jari Pasanen tätä koettelua läpäistä.

      1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

      Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

      5 Moos 13:1 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
      2 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
      3 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
      4 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.
      5 Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.

      Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
      2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
      3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
      4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
      6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei oole Jumalan kutsuma., lähettämä ja valtuuttama profeetta, vaan itse itsensä nimennyt. Älkää uskoko haihattelua.

    • Anonyymi

      Uuden liiton aikana profetoiminen on vajavaista.

      • Anonyymi

        Niin on kirjoitettu. Mutta?
        Uudenkaan Liiton aikana profetoiminen (raamatullinen) ei saa olla valheeellista!


      • Anonyymi

        Paavali ei tarkoittanut sitä, että profetointi epäonnistuisi tai olisi virheellistä. Vajavaisuudella Paavali tarkoitti sitä, ettei profetian armolahja voi korvata rakkautta. Sen takia profetointi on vajavaista, koska se ei voi olla rakkauden korvike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei tarkoittanut sitä, että profetointi epäonnistuisi tai olisi virheellistä. Vajavaisuudella Paavali tarkoitti sitä, ettei profetian armolahja voi korvata rakkautta. Sen takia profetointi on vajavaista, koska se ei voi olla rakkauden korvike.

        Vai niin!
        mitä tämä on samassa kirjeessä:
        24 Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
        ja
        29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        siis arvotelee vajavaista profeettaa tahi profetiaa, joka on eri-asia, HENKILÖ = profeetta,
        profetia = ihmisen tuoma sanoma Herralta tahi sitten ei.

        sekä profeetta Elia oli vajaainen, mutta ei sanoma, sillä se ei ollut profeita vaan Jumalan antama sana!
        myös profeetat voivat antaa profetioita eli Hengen ilmoituksia, ja niitä tulee arvostella.
        ja se arvostelu tapahtuu, sen perusteella onko se yhtä Raamatun ilmoituksen tahi asian kanssa mikä on esillä.

        Joten, sanot:
        "Sen takia profetointi on vajavaista,"
        eli opetuksen eli Jumalan Sanan, vai rakkauden märään ja laadun!

        oelt sekaisin ja pihalla kuin lumiukko!


    • Anonyymi

      On se kyllä uskomatonta, että joku nimittää itse itsensä isoin kirjaimin profeetaksi

      • Anonyymi

        Esiintyy myös samalla nimellä facebookissa. On siis ominut profeetta sanan erisnimeksi itselleen. Voiko maistraatissa vaihtaa nimeksensä profeetta? En tiedä, mutta epäilen.


    • Anonyymi

      Tämä Pasanen? Tiedetään.
      Henki todistaa että, että hän ei liiku puhtain mielin.
      "Joka itsensä ylentää"?

    • Anonyymi

      Lisäksi hän ei tunne Pyhän kirjan ilmoitusta seurakunnan ylöstempauksesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3418
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2098
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1517
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1376
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1111
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1097
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe