Tutkimisen paikka ensiviikolla

Anonyymi

Nyt voi kaarisillan suojelijat tutustua miten liikenne vetää kantatiellä kun ensiviikolla, (viikko 17) alkaa kirkon luona olevan sillan huoltotarkastus ja toinen ajokaista on suljettu. Valmistautukaa jonottamaan siellä ajellessanne. Nyt olisi myös toinen ajokuntoinen silta tarpeen.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole tainnut liikkua kuin ullkomailla Jamalissa. Miten ovat tehneet isoja päällystöitä ja tienparannuksia muualla Suomessa isoilla valtateillä vuosien mittaan? Miten mahtoivat sujua isot eritasoliittymien rakentamiset Kuopion seudulla? Remontit ovat kestäneet joisaain tapauksissa pitkään. Valo- ja muulla ohjauksella kaikki sujuu. Saattaa joutua odottamaan jopa kaksi minuuttia omaa vuoroaan. Ei ole niin kiire tuollakaan kantatiellä millään kulkupelillä liikkujalla, etteikö sillan kuntoa ehtisi tarkastaa. Hälytysajoneuvot ovat aina etuoikeutettuja. Eikähän kantatien sillan liikennettä olla sulkemassa kokonaan. Toista kaistaa pitkin pääsee, kun oma vuoro on.

    • Anonyymi

      Tehkää uusi silta joen yläjuoksulle ja kaarisilta kävely-pyörätieksi. Ei ole vaikeaa mutta eihän siellä kaupungin hipat osaa ajatella kun eivät osanneet edes green fuel nordicin tapauksessa.

      • Anonyymi

        Vanha silta purkuun ja uusi tilalle, sitä voi sitten ajaa pyörällä ja kävellä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha silta purkuun ja uusi tilalle, sitä voi sitten ajaa pyörällä ja kävellä myös.

        Mistä luulet kaupungilla olevan kymmenen miljoonaa siihen herkkuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luulet kaupungilla olevan kymmenen miljoonaa siihen herkkuun?

        Teillähän on kova budjetti siltaan varattu, mutta eikös aiemmin sanottu että 4-5 miljoonaa silloin kun siltaa suunnittelivat? Tai onhan se noussut hinta tietysti kun valittajien takia on joutuneet vetkuttelemaan sillan rakennusta. Mutta toisaalta nouskoon hinta kun sitä kerran suojelijat halusi ja haluaa, maksakoon sitten aikanaan vaikka 12 miljoonaa kunhan tulee uusi silta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillähän on kova budjetti siltaan varattu, mutta eikös aiemmin sanottu että 4-5 miljoonaa silloin kun siltaa suunnittelivat? Tai onhan se noussut hinta tietysti kun valittajien takia on joutuneet vetkuttelemaan sillan rakennusta. Mutta toisaalta nouskoon hinta kun sitä kerran suojelijat halusi ja haluaa, maksakoon sitten aikanaan vaikka 12 miljoonaa kunhan tulee uusi silta.

        Uusi raskaalle liikenteelle mitoitettu entistä korkeampi silta vaatii uudet yhdysreitit ja katujen nostot molempiin päihin. Pitkät rekat eivät mahdu nykyisiin kiertoliittymiin yms. Näitä kuluja ei ole kaupungin laskelmissa huomioitu. Kyllä 10 miljoonaa on aika lähellä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha silta purkuun ja uusi tilalle, sitä voi sitten ajaa pyörällä ja kävellä myös.

        Koeta myös tuota kantaasi perustella, ei pelkästään heittää, että kaarisilta purkuun. Miksi uusi silta pitää tehdä juuri kaarisillan paikalle? Onhan tuota jokea. Toimivampia paikkoja löytyy. Raskaan liikenteen tuominen kaupungin keskustaan on vastuutonta ja niin vanhanaikaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi raskaalle liikenteelle mitoitettu entistä korkeampi silta vaatii uudet yhdysreitit ja katujen nostot molempiin päihin. Pitkät rekat eivät mahdu nykyisiin kiertoliittymiin yms. Näitä kuluja ei ole kaupungin laskelmissa huomioitu. Kyllä 10 miljoonaa on aika lähellä totuutta.

        Eikös Rantalantie 8 ole purkulistalla joten siinä ei ole risteyksen avartamisessa ongelmaa ja liikennettähän ei ole tarkoitus ohjata Pielisentielle, vaan siitä Lieksan lehden talon nurkilta sinne Viherkeskukselle päin kantatielle. Siitä sopii ajamaan eikä vaadi hirveitä katuhommiakaan.
        Nykyisin päästään paalutuksilla ja maan vaihdoilla siitä sillan molemmista päistä kantava, eikä tarvitse nostaa siltaa minnekkään korkealle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Rantalantie 8 ole purkulistalla joten siinä ei ole risteyksen avartamisessa ongelmaa ja liikennettähän ei ole tarkoitus ohjata Pielisentielle, vaan siitä Lieksan lehden talon nurkilta sinne Viherkeskukselle päin kantatielle. Siitä sopii ajamaan eikä vaadi hirveitä katuhommiakaan.
        Nykyisin päästään paalutuksilla ja maan vaihdoilla siitä sillan molemmista päistä kantava, eikä tarvitse nostaa siltaa minnekkään korkealle.

        Kukas se on määrännyt että se nimenomaan raskas liikenne tulee siihen uudelle sillalle joka tulee kaarisillan paikalle? Eiköhön rekat ajele kanatietä pitkin kuten nytkin, eikä lähde kiertämään uudelle sillalle. Kaikki vaan toitottaa että raskas liikenne tulee sinne Pielisentielle, se on pötypuhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas se on määrännyt että se nimenomaan raskas liikenne tulee siihen uudelle sillalle joka tulee kaarisillan paikalle? Eiköhön rekat ajele kanatietä pitkin kuten nytkin, eikä lähde kiertämään uudelle sillalle. Kaikki vaan toitottaa että raskas liikenne tulee sinne Pielisentielle, se on pötypuhetta.

        Olen samaa mieltä. Sinne kanatielle kaikki vaan, missä se sitten lieneekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas se on määrännyt että se nimenomaan raskas liikenne tulee siihen uudelle sillalle joka tulee kaarisillan paikalle? Eiköhön rekat ajele kanatietä pitkin kuten nytkin, eikä lähde kiertämään uudelle sillalle. Kaikki vaan toitottaa että raskas liikenne tulee sinne Pielisentielle, se on pötypuhetta.

        Teollisuuskylään ajavat rekat kääntyvät jo Timitran liittymästä, eivät tarvitse Pielisentiellä ajelua. Samasta liittymästä pääsevät myös pohjoisesta tulevat.
        Ei tekkakuskeja kiinnosta ylimääräinen seikkailu missään keskustoissa.
        Jos uusi silta tehdään, toki sen on oltava rekan kestävä.
        Kyllä valtio hoitaa sillasta oman osansa, kun hoitaa pienemmistäkin projekteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Rantalantie 8 ole purkulistalla joten siinä ei ole risteyksen avartamisessa ongelmaa ja liikennettähän ei ole tarkoitus ohjata Pielisentielle, vaan siitä Lieksan lehden talon nurkilta sinne Viherkeskukselle päin kantatielle. Siitä sopii ajamaan eikä vaadi hirveitä katuhommiakaan.
        Nykyisin päästään paalutuksilla ja maan vaihdoilla siitä sillan molemmista päistä kantava, eikä tarvitse nostaa siltaa minnekkään korkealle.

        Kyllä sillasta tulisi korkeampi, nykyiset määräykset vaativat vesiliikenteen vuoksi. Näitä kaikkia asioita ei ole haluttu avata julkisuuteen. Uusia yhdysreittejä ei ole merkitty asemakaavaluonnokseen eikä myöskään kustannuksia laskettu, saati julkistettu. Paljon on vielä yllätyksiä tulossa.
        Ja mietipä esimerkiksi, miten turvallisesti pitkät rekat nousevat Viherkeskukselta kantatielle. Ja ylipäänsä, miksi ne rekat ajaisivat mutkan kautta, kun on suora tie kantatien kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillasta tulisi korkeampi, nykyiset määräykset vaativat vesiliikenteen vuoksi. Näitä kaikkia asioita ei ole haluttu avata julkisuuteen. Uusia yhdysreittejä ei ole merkitty asemakaavaluonnokseen eikä myöskään kustannuksia laskettu, saati julkistettu. Paljon on vielä yllätyksiä tulossa.
        Ja mietipä esimerkiksi, miten turvallisesti pitkät rekat nousevat Viherkeskukselta kantatielle. Ja ylipäänsä, miksi ne rekat ajaisivat mutkan kautta, kun on suora tie kantatien kautta.

        Kantatieltä Viherkeskuksen kohdalta lähdetään oikaisemaan ja nostamaan korkeutta vähitellen? Paljonko paalutus, maapohjan vahvistaminen, tulee maksamaan? Jo Puustellia rakentaessa jouduttiin tekemään mittavat paalutustyöt. Entä kantatien alkupään ja Rantalan puoleiset liikennejärjestelyt? Paljonko tulee maksamaan? Siltakadun alkupään omakoti-ja kerrostalo asukkaiden, sekä lähellä Kaarisiltaa olevat Hovila ja rivitalot, mitkä ovat liikenne-saastehaitat, asuntojen arvonalennus?

        Onko tutkittu sillan rakentamisen mahdollisuutta esim. joen yläjuoksu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta myös tuota kantaasi perustella, ei pelkästään heittää, että kaarisilta purkuun. Miksi uusi silta pitää tehdä juuri kaarisillan paikalle? Onhan tuota jokea. Toimivampia paikkoja löytyy. Raskaan liikenteen tuominen kaupungin keskustaan on vastuutonta ja niin vanhanaikaista.

        Lähinnä siksi uusi silta kaarisillan paikalle koska vanhaa ei ole varaa korjata, tai ei pysty purkamatta korjaamaan ja siinä on uudelle sillalle paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillasta tulisi korkeampi, nykyiset määräykset vaativat vesiliikenteen vuoksi. Näitä kaikkia asioita ei ole haluttu avata julkisuuteen. Uusia yhdysreittejä ei ole merkitty asemakaavaluonnokseen eikä myöskään kustannuksia laskettu, saati julkistettu. Paljon on vielä yllätyksiä tulossa.
        Ja mietipä esimerkiksi, miten turvallisesti pitkät rekat nousevat Viherkeskukselta kantatielle. Ja ylipäänsä, miksi ne rekat ajaisivat mutkan kautta, kun on suora tie kantatien kautta.

        Höpö höpö. rautatiesilta määrää Lieksanjoen vesiliikenteen korkeuden, rautaiesiltaa ei enää käännellä ja yläjuoksulla ei ole laivaliikennettä eikä suuria veneitä. Elikkä korkeata siltaa ei tarvita kaarisillan paikalle, siihen on turhaa vedotakkaan. Nykyiset rekat ajaa jyrkempiäkin mäkiä kuin tuo viherkeskusken luona oleva risteys, ja toisaalta kadun voi tehdä pidemmältä matkalta loivemmaksi. Niimpä, miksi ne tulisivat rekat tulisi Rantalan kautta kun kantatietä pääsee suoraankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. rautatiesilta määrää Lieksanjoen vesiliikenteen korkeuden, rautaiesiltaa ei enää käännellä ja yläjuoksulla ei ole laivaliikennettä eikä suuria veneitä. Elikkä korkeata siltaa ei tarvita kaarisillan paikalle, siihen on turhaa vedotakkaan. Nykyiset rekat ajaa jyrkempiäkin mäkiä kuin tuo viherkeskusken luona oleva risteys, ja toisaalta kadun voi tehdä pidemmältä matkalta loivemmaksi. Niimpä, miksi ne tulisivat rekat tulisi Rantalan kautta kun kantatietä pääsee suoraankin.

        Korkeus kyllä löytyy suunnitelmista, kannattaa tutustua. Uusi silta nousisi merkittävästi korkeammalle kuin kaarisilta. On uudet määräykset uusissa silloissa. Sen mukaan rakennettava. Korkeat pengerrykset muuttaisivat huomattavasti jokimaisemaa.


    • Anonyymi

      Onko tutkittu miten paljon liikennepäästöt kasvaa Lieksan Lehden, kerros- ja rivitalojen läheisyydessä? Joskus taannoin puolusteltiin uuden sillan tarpeellisuutta rekkaliikenteen pääsyllä teollisuuskylään? Nyt tätä yritetään peitellä. Kiinteistöjen arvo tulee laskemaan, se on ainakin selvää.
      Kaarisilta ja sillan ympäristö pitäisi rauhoittaa jo senkin vuoksi että on esteettisesti kaunis ympäristö meille kuntalaisille.

      • Anonyymi

        Taitaa olla teollisuuskylään samanlainen rekkaruuhka kuin piomöhnätehtaalle kun ei rekat mahdu yhdelle sillalle.


      • Anonyymi

        Eipä siinä liikennepäästöt taida olla kovin kaksiset nytkään, miten ne siitä lisääntyisivät. Miten silta siihen vaikuttaisi.
        Siitä ajasta, kun silta oli kaiken liikenteen käytössä, on liikenne vähentynyt, ei lisääntynyt. Asukkaat ovat vähentyneet ja Teollisuuskylä taantunut. Mähköllä näkyy olevan runsaasti tyhjiä asuntoja, eikä joka torpan pihassa ole autoa.
        Ne vilkkaan liikenteen ajat ovat takanapäin, eivätkä ikinä palaa, se vain on tosiasia.
        Sitä ajatellen sillan rakennus on kymmeniä vuosia myöhässä, niinkuin moni muukin asia.
        Kun täällä oli asukkaita yli 23000, ei kukaan huudellut uimahallia, ei monitoimihallia, ei jäähallia, ei kunnon tiloja ammattikoululle, nuorisotiloista puhumattakaan. Silloin oli paljon nuorisoa ja lapsia, heille riitti itse tehdyt hiihtoladut, vaatimaton urheilukenttä, jääkiekko taivasalla, tanssit Viensuun Urheilutaloulla ja pieni kirjasto Keskuskoulun päädyssä.
        Nyt nuorisoa ja lapsia on hyvin vähän, heillä on kaikki "herkut", tietysti hyvä että edes nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siinä liikennepäästöt taida olla kovin kaksiset nytkään, miten ne siitä lisääntyisivät. Miten silta siihen vaikuttaisi.
        Siitä ajasta, kun silta oli kaiken liikenteen käytössä, on liikenne vähentynyt, ei lisääntynyt. Asukkaat ovat vähentyneet ja Teollisuuskylä taantunut. Mähköllä näkyy olevan runsaasti tyhjiä asuntoja, eikä joka torpan pihassa ole autoa.
        Ne vilkkaan liikenteen ajat ovat takanapäin, eivätkä ikinä palaa, se vain on tosiasia.
        Sitä ajatellen sillan rakennus on kymmeniä vuosia myöhässä, niinkuin moni muukin asia.
        Kun täällä oli asukkaita yli 23000, ei kukaan huudellut uimahallia, ei monitoimihallia, ei jäähallia, ei kunnon tiloja ammattikoululle, nuorisotiloista puhumattakaan. Silloin oli paljon nuorisoa ja lapsia, heille riitti itse tehdyt hiihtoladut, vaatimaton urheilukenttä, jääkiekko taivasalla, tanssit Viensuun Urheilutaloulla ja pieni kirjasto Keskuskoulun päädyssä.
        Nyt nuorisoa ja lapsia on hyvin vähän, heillä on kaikki "herkut", tietysti hyvä että edes nyt on.

        Lieksassa ei kiinteistöjen arvo nouse vaikka molemmat sillat purettaisiin, eikä ne laske sen enempää vaikka uusi silta tulisikkin. Silta ei vaikuta mitenkään kiinteistöjen arvoon.
        Eipä ole kummoista jos on estetiikka kaarisllan romussa ja siinä hotellin rannassa ja rivitalossa sillan vieressä. Eikä ne siitä häviä vaikka uusi silta tuliskin, eikä Hovilakaan varmaan häviäisi. Toinen silta on siitä hyvä olla olemassa jos kantatien silta rikkoontuu kun sekin on jo vanha. Joten kaarisillan paikalle uusi silta.


      • Anonyymi

        Kuuleppas, kiinteistöjen ja asuntojen arvot täällä laskevat ja ovat jo laskeneet ihan muun, kuin liikennepäästöjen takia. Eikä siinä sillan kupeessa ole edes mitään asuntojakaan.
        En ole koskaan nähnyt isompia ihmismääriä ihailemassa estetiikkaa, jonkun kulkijan vain, tai sillä kadulla asujan . Kyllä siinä joen rannat ja maisemat ovat kauniit, kieltämättä, eikä uusi silta niitä rumentaisi.


    • Anonyymi

      Huoltotyö kantatien sillalla ei haittaa yhtään sillä hälytysajoneuvot pääsee tarvittaessa kaarisillan kautta.
      Ja muu väki Pankajärven kautta Löpöntietä Ojalaan ja Pankakoskelle jne.
      Tai
      Nurmijärven kautta Ruunaalle ja siitä Pankakoskelle jne.
      Jos puutavararekat osaa ajaa niin pääsette muutkin näitä reittejä ajellen.
      Paskapuhetta että kantatien silta on ainoa ylityspaikka joen yli.

      • Anonyymi

        On ja onhan se vielä riippusiltakin. Pankakoskella on 6 tonnin painorajoitettu silta että sieltä ei rekat pääse Pnkajärvelle.


    • Anonyymi

      Ja tahallaan on Lieksan kaupunki jättänyt vuosia kaarisillan huoltotyöt tekemättä. Näin on asia.

      • Anonyymi

        Kansantaloudellisesti ajatellen on järkevää raskaankin liikenteen kiertää Lieksa Ruunaan kautta Nurmijärvelle jos on Kuhmoon päin meno. Ja yrittäjäkin pääsee vähemmällä polttoaineella, tulee halvemmaksi kuin ajaa suoraan Kevätniemen risteykseen ja siitä Kuhmoon.


    • Anonyymi

      Eikö nykyinen rautatiesilta kävisi varasillaksi. Pikku liittymät, kansi ja se on siinä.!? Kestää junan, niin miksi ei rekkaa.

      • Anonyymi

        Turhaa homma enää sinne ratasillalle rakentaa mitään, eikun kaarisillan romu pois ja uusi silta tilalle.


    • Anonyymi

      Kaarisillan suojelijat ovat yhtä paljon osallisina kantatien sillan peruskorjauksessa kuin kuka tahansa valtion veron maksaja. Valtio tarkastaa ja korjaa siltansa tarvittaessa ja järjestää liikenteen sinä aikana tilapäisjärjestelyin, ammattimaisesti. Näin tapahtuu myös Lieksassa. Kuten kaikkialla muualla maassa ja maailmalla, toimenpiteet aiheuttavat liikenteeseen poikkeusjärjestelyjä. Mutta eiköhän muutaman minuutin odottelusta selvitä. Kun vielä muistetaan, että noilla tehtävillä toimenpiteillä varmistetaan sitä paljon puhuttua lieksalaisten turvallisuutta.

    • Anonyymi

      Kyllä oli kepu kaupungilla laittaa kuntalaisten rahaa hyvä-veli pyrolyysi valheisiin mutta kaarisillan kunnossapitoon ei! Tahallista toimintaa antaa sillan rapautua!
      Tämä sietää tutkia mitä on ja milloin viimeksi tehty, samoin myös 'konsultit' taustoineen.

      • Anonyymi

        Miksi vaaditte vanhan sillan korjausta mutta kukaan ei anna neuvoa miten sieltä vanhan siltavalun seasta saa ne ruosteiset kantavat raudoitukset pois purkamatta siltaa? Tai miten ne vanhat kaaret saa korjattua kun pitäisi se hauras kaarien betoni purkaa ja valaaa uudelleen, ja tietysti raudoituksetkin olisi uusittava kaariin? Eikös tuo ole päivänselvää että koko silta pitäisi purkaa ja tehdä uudelleen? Uutta ei voi tehdä vanhan päälle koska paino tuplaantuisi ja silta sortuisi? Ja entäs ne sillan alla olevat tukikivetykset, kestäisikö ne tuplapainon, ei varmasti! Nekin pitäisi purkaa ja tehdä uudet vahvemmat. Ei se olisi enää vanha silta jos se puretaan ja kasataan uudelleen uusista tarpeista! Samalla jos uusitaan tehdään leveämpi ja vahvempi silta ihan kokonaan. Jos teillä on noihin ongelmiin ratkaisuja niin kirjoittakaa koska lukisin niitä mielelläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaaditte vanhan sillan korjausta mutta kukaan ei anna neuvoa miten sieltä vanhan siltavalun seasta saa ne ruosteiset kantavat raudoitukset pois purkamatta siltaa? Tai miten ne vanhat kaaret saa korjattua kun pitäisi se hauras kaarien betoni purkaa ja valaaa uudelleen, ja tietysti raudoituksetkin olisi uusittava kaariin? Eikös tuo ole päivänselvää että koko silta pitäisi purkaa ja tehdä uudelleen? Uutta ei voi tehdä vanhan päälle koska paino tuplaantuisi ja silta sortuisi? Ja entäs ne sillan alla olevat tukikivetykset, kestäisikö ne tuplapainon, ei varmasti! Nekin pitäisi purkaa ja tehdä uudet vahvemmat. Ei se olisi enää vanha silta jos se puretaan ja kasataan uudelleen uusista tarpeista! Samalla jos uusitaan tehdään leveämpi ja vahvempi silta ihan kokonaan. Jos teillä on noihin ongelmiin ratkaisuja niin kirjoittakaa koska lukisin niitä mielelläni.

        Asiasta on tehty selvitys, Rambollin raportti. Kysy vaikka kaupungin kirjaamosta. Siinä asiaa on selvitetty ja esitetty kunnostusvaihtoehdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on tehty selvitys, Rambollin raportti. Kysy vaikka kaupungin kirjaamosta. Siinä asiaa on selvitetty ja esitetty kunnostusvaihtoehdot.

        Kait teillä taviksillakin on jotain tietoa ja kustannusarviosta paljonko saneerauspurku ja uudelleen kunnostus kaarisillan osalta maksaa? Oma veikkaus on että samaan mennään kuin uuden rakentamisessa ja ajallisesti vielä enempi vie aikaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe