Eroon perskärpäsistä

Kuinka pääset eroon, kun joku liimautuu takapuskuriisi? On vaarallista ajaa ettei ole turvaväliä 100km/h ja 120km/h alueilla. Miksei myös pienemmissä nopeuksissa. Aina kun joku tulee minun takapuskuriini kiinni. Minä nostan kaasun ylös tai otan vakionopeussäätimen pois päältä ja annan vauhdin pudota. Näin teen aina maantiellä ja moottoritiellä jopa ohituskaistallakin. Nyt tietysti rat sanoo tuon olevan vaarallista. Ehkä on, mutta vaarallisempaa on ajaa kiinni toisen takapuskurissa. Kun nopeus putoaa riittävästi silloin tuo perskärpänen joko ohittaa tai lisää turvaväliä.

95

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne takana ajavat terveitä häiritse

      • Anonyymi

        Häiritsevät ne. Jos ei ymmärrä miten, niin sitten ei ole penaalin terävin kynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häiritsevät ne. Jos ei ymmärrä miten, niin sitten ei ole penaalin terävin kynä.

        Et ole terve.


      • Mistä he tietävät kuka edellä on?


      • "Ei ne takana ajavat terveitä häiritse"

        Ainakin vaarantavat. Turvavälit pitää olla.


      • "Ei ne takana ajavat terveitä häiritse"

        Ainakin ovat vaarallisia. Ei tietenkään ole apinoille.


    • Anonyymi

      Ei ole muuta keinoa kuin mainitsemasi hiljentäminen. Jos takana tuleva valitsee hänen mielestään sopivan turvavälin, niin itse säätää sitten hänen valitsemalleen turvavälille sopivan nopeuden.

      • Anonyymi

        Sehän on täysin idioottimaista liikenteen vaarantamista, jos hiljentää vauhdin ja varmaan niin ettei jarruvalot välähdäkään, tollaset itsekkäät minäminäkuskit pitäisi eliminoida liikenteestä välittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on täysin idioottimaista liikenteen vaarantamista, jos hiljentää vauhdin ja varmaan niin ettei jarruvalot välähdäkään, tollaset itsekkäät minäminäkuskit pitäisi eliminoida liikenteestä välittömästi.

        Mikä on sinun ehdotuksesi kyseisen tilanteen parantamiseksi?


    • Anonyymi

      Nyt on Artolla asiat huonosti, toivottavasti kotihoito reagoi asiaan ajoissa.

      • Hyvin on asiat en tarvitse hoitoa toisin kuin sinä.


      • Vain sinä kutsut idiootiksi viisasta miestä. Se on haittaava, jos toinen tulee takapuskuriin kiinni?


      • Anonyymi

        Kyllä puskurissa roikkuminen on tutkitusti yksi eniten närää aiheuttavista törttöilyistä liikenteessä. Lisäksi se on vaarallista. Ihan turha perskärpäsen on siinä muuta länköttää.


      • Anonyymi

        Tunnetko sinä Arto777:n? Minua kiinnostaisi tietää mikä tyyppi tämä on. Jos annan sinulle mailin voitko kirjoittaa minulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko sinä Arto777:n? Minua kiinnostaisi tietää mikä tyyppi tämä on. Jos annan sinulle mailin voitko kirjoittaa minulle?

        Jos tällaisella palstalla alkaa joku kiinnostaa noin paljon, niin voi olla hyvä idea hetken aikaa pohtia, että onko kaikki nyt just niin kuin pitäisi.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Vain sinä kutsut idiootiksi viisasta miestä. Se on haittaava, jos toinen tulee takapuskuriin kiinni?

        Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko sinä Arto777:n? Minua kiinnostaisi tietää mikä tyyppi tämä on. Jos annan sinulle mailin voitko kirjoittaa minulle?

        Jaa joku haluaa tietoja minusta. Olen itse kertonut itsestäni kaiken useampaan kertaan esim. kotisivuille, mutta koko kotisivu suljettiin tuon kertomuksen vuoksi. Totuutta ei saa kertoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet.

        Tyhmä kutsuu viisasta idiootiksi. Näin tämä tyhmä kutsuu minua idiootiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet.

        Viisasta kadehditaan ja siksi haukutaan idiootiksi.


      • PERUSTELE. Ei yksin mielipide liikenteestä tee kenestäkään idioottia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tällaisella palstalla alkaa joku kiinnostaa noin paljon, niin voi olla hyvä idea hetken aikaa pohtia, että onko kaikki nyt just niin kuin pitäisi.

        "Jos tällaisella palstalla alkaa joku kiinnostaa noin paljon, niin voi olla hyvä idea hetken aikaa pohtia, että onko kaikki nyt just niin kuin pitäisi."

        Tiedän kyllä tyypin joka on kiinnostunut.


      • Älykkyyteni on kyllä huippua. Olen ollut älykkyystestissä sinä et sitä läpäisisi.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        PERUSTELE. Ei yksin mielipide liikenteestä tee kenestäkään idioottia.

        Ei mielipide liikenteestä teekkään idioottia vaan se toimintasi liikenteessä tekee sinusta idiootin.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Älykkyyteni on kyllä huippua. Olen ollut älykkyystestissä sinä et sitä läpäisisi.

        Taas autoilija arto jota myös aivan syystä idiootiksi kutsutaan, valehtelet.
        Katsos torvi kun älykkyystestiä ei "läpäistä".


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Viisasta kadehditaan ja siksi haukutaan idiootiksi.

        Autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, kuvitteletko aivan tosissasi sinua jonkin kadehtivan?
        Myöskään sinua ei haukuta vaan ainoastaan nimitetään siksi mikä olet, eikai siinä mitään pahaa ole?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, kuvitteletko aivan tosissasi sinua jonkin kadehtivan?
        Myöskään sinua ei haukuta vaan ainoastaan nimitetään siksi mikä olet, eikai siinä mitään pahaa ole?

        "Autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, kuvitteletko aivan tosissasi sinua jonkin kadehtivan?"

        Tuo osoittaa kateellisuutta, kun haukutaan Ja vain kateelliset haukkuvat toisia. Sinä jostain syystä kadehdit minua.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, kuvitteletko aivan tosissasi sinua jonkin kadehtivan?"

        Tuo osoittaa kateellisuutta, kun haukutaan Ja vain kateelliset haukkuvat toisia. Sinä jostain syystä kadehdit minua.

        Kyllä se, autoilija arto jota syystä myös idiootiksi kutsutaan, asianlaita on niin niin kuin on sanottu, ei sinua kukaan mistään syystä kadehti , joku epaattinen saattaisia tuntea myötähäpeää ja sääliä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet.

        "Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet."

        Sinä vain kutsut, koska olet kateellinen minulle.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet."

        Sinä vain kutsut, koska olet kateellinen minulle.

        Te molemmat ootte ihan tyhmejä !


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        PERUSTELE. Ei yksin mielipide liikenteestä tee kenestäkään idioottia.

        Kyllä se sinusta arto tekee sen idiootin siksi kun sen mielipiteesi mukaisesti ajat.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Ei kukaan viisasta henkilöä idiootiksi kutsu. Sinua idiootiksi kutsutaan sen tähden, että sitä olet."

        Sinä vain kutsut, koska olet kateellinen minulle.

        Idioottia kuten sinua kutsutaan siksi mitä olet.
        Mistä kuvittelet noinkin tumpelolle kuin sinä, jonkin kateellinen olevan?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jaa joku haluaa tietoja minusta. Olen itse kertonut itsestäni kaiken useampaan kertaan esim. kotisivuille, mutta koko kotisivu suljettiin tuon kertomuksen vuoksi. Totuutta ei saa kertoa.

        Aika kauas on keskustelu mennyt aloituksesta

        Yleensä puskurissa on kiinni niin virolaiset ammatiautoilijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kauas on keskustelu mennyt aloituksesta

        Yleensä puskurissa on kiinni niin virolaiset ammatiautoilijat

        Itse en ole huomannut, että virolaiset ammattiautoilijat syyllistyisivät tuohon jotenkin erityisen usein. Se on kyllä totta, että aika usein se roikkuja on pakettiauton kuski. Ehkä se muita korkeammalla istuminen antaa sellaisen valheellisen tunteen, että pystyy reagoimaan tilanteisiin pippeli muita nopeammin. Tai sitten muiden turvallisuus ei vaan kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole huomannut, että virolaiset ammattiautoilijat syyllistyisivät tuohon jotenkin erityisen usein. Se on kyllä totta, että aika usein se roikkuja on pakettiauton kuski. Ehkä se muita korkeammalla istuminen antaa sellaisen valheellisen tunteen, että pystyy reagoimaan tilanteisiin pippeli muita nopeammin. Tai sitten muiden turvallisuus ei vaan kiinnosta.

        " Tai sitten muiden turvallisuus ei vaan kiinnosta."

        Miksi muiden turvallisuus edes pitäisi kiinnostaa? Huolehtikoot kaikki vaan omalta kohdaltaan siitä omasta turvallisuudestansa. Niin minäkin teen, ja ohitan kaikki nysvärit vaikka risteysalueella suurta nopeutta käyttäen, jos katson sen omalta kohdaltani olevan turvallista.

        Audi King.
        -Teiden King-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tai sitten muiden turvallisuus ei vaan kiinnosta."

        Miksi muiden turvallisuus edes pitäisi kiinnostaa? Huolehtikoot kaikki vaan omalta kohdaltaan siitä omasta turvallisuudestansa. Niin minäkin teen, ja ohitan kaikki nysvärit vaikka risteysalueella suurta nopeutta käyttäen, jos katson sen omalta kohdaltani olevan turvallista.

        Audi King.
        -Teiden King-

        Älyllisesti todellinen kääpiö, ehkä muutenkin.


    • Anonyymi

      Itse noudatan samaa metodia. Lasken nopeutta kunnes tuo omista ajotaidoistaan epävarma kuljettaja uskaltautuu lähteä ohittamaan.

    • Anonyymi

      Jos ajan jonossa niin itse jätän suuren turvavälin edelläni ajavaan, ihan perskärpäsen kiusaksi ettei pääse kovin helposti useamman ohi samalla ohituksella.

      Prätkällä harrastan tuota nopeuden reilua tiputtamista koska siinä on oikeasti hengenvaarassa kun perskärpänen ajaa metrin päässä takana. Viime kesänä eräällä mutkaisella/mäkisellä tiellä keski-ikäinen nainen liimautui prätkäni perään kun ajoin noin 80 80-alueella. Tiputin nopeuden 50-60 paikkeille, ja sai aika pitkän matkan ajaa perässäni 50-60 ennen kuin tuli sopiva suora :D sivulle en siirtynyt koska ei ole mitään velvollisuutta siihen, sitäpaitsi vaaratilanne oli perskärpäsen syytä.

    • Anonyymi

      Onhan se ihan kauheaa jos joku ajaa lähellä odottamassa ohituspaikkaa.
      Tosi hurjaa ja vaarallista, voihan kiesus. Se voi olla myös vinkki, että nostappas nopeutesi tilanteeseen ja rajoitukseen sopivaksi ettei taaksesi ala kertymään jonoa.

      • Anonyymi

        Kyllä, se on vaarallinen tilanne jonka perskärpänen silkkaa tyhmyyttään aiheuttaa. Millä logiikalla se edessä olevan nopeus nousee jos sen takapuskuria nuuhkii?


      • Anonyymi

        Ohituspaikkaa EI odoteta ajamalla toisen takapuskurissa kiinni. Jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän. Nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta ei ole pakko ajaa vaan hitaampaakin saa ajaa. Jos et uskalla tai osaa ohittaa vaan roikut aina toisten perässä "odottamassa ohituspaikkaa" niin parasta on, että jätät autolla ajamisen tervejärkisille.


      • Anonyymi

        "Onhan se ihan kauheaa jos ..."

        Turha perskärpäsen on tässäkin muuta länköttää.

        Mikä siinä on niin kiehtovaa ja kiihottavaa yrittää ajaa mahdollisimman lähellä edellä ajava?


      • Anonyymi

        Edessäsi oleva kuski päättää mikä on hänelle sopiva tilannenopeus. Et tiedä hänen tilannetta.


      • Anonyymi

        Vaaratilanteen aiheuttaa se puskuriin liimautuja, ei edelläajava.
        Sitä paitsi edelläajavan nopeusvalinta on suuremmalla todennäköisyydellä tilanteeseen ja olosuhteisiin sopiva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohituspaikkaa EI odoteta ajamalla toisen takapuskurissa kiinni. Jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän. Nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta ei ole pakko ajaa vaan hitaampaakin saa ajaa. Jos et uskalla tai osaa ohittaa vaan roikut aina toisten perässä "odottamassa ohituspaikkaa" niin parasta on, että jätät autolla ajamisen tervejärkisille.

        Ohituspaikkaa on parempi odottaa pidemmältä etäisyydeltä edellä ajavasta. Näin näkee paremmin ja voi jo kiihdyttää ennen vastakkaiselle kaistalle siirtymistä. Toivottavasti ohitettava huomaa hidastaa vauhtia, kun olet rinnalla.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Ohituspaikkaa on parempi odottaa pidemmältä etäisyydeltä edellä ajavasta. Näin näkee paremmin ja voi jo kiihdyttää ennen vastakkaiselle kaistalle siirtymistä. Toivottavasti ohitettava huomaa hidastaa vauhtia, kun olet rinnalla.

        Kerroppas autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, miten ohituskaistatiellä siirrytään vastakkaiselle kaistalle?
        Vai oletko niin pöljä, joka sinällään ei yllätä, että ohituskaistalta siirryt vielä vastaantulevien kaistalle?
        Miksi sen ohitettavan pitäisi nopeuttaan ohittajan rinnalla ollessa hidastaa? Tuohan olisi aivan turha ja takanaan tulevien turhaan häiritsemistä.
        Sinä toki varmasti näin teet, vahvistaen kuvaasi liikennettä vaarantavana ja erikoisen osaamattomana kuljettajana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, miten ohituskaistatiellä siirrytään vastakkaiselle kaistalle?
        Vai oletko niin pöljä, joka sinällään ei yllätä, että ohituskaistalta siirryt vielä vastaantulevien kaistalle?
        Miksi sen ohitettavan pitäisi nopeuttaan ohittajan rinnalla ollessa hidastaa? Tuohan olisi aivan turha ja takanaan tulevien turhaan häiritsemistä.
        Sinä toki varmasti näin teet, vahvistaen kuvaasi liikennettä vaarantavana ja erikoisen osaamattomana kuljettajana.

        En ole idiootti, mutta vastaan kuitenkin. Sinulla on rajusti kirjoitus virheitä, joten idiootti olet sinä.

        Kerroppas autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, miten ohituskaistatiellä siirrytään vastakkaiselle kaistalle?

        Siinä on yleensä keltainen viiva tai kaide, joten ei onnistu. Takaisin paluu on helppoa laitetaan vilkku oikealle ja palataan takaisin kun ohitettava auto näkyy taustapeilissä.


        Vai oletko niin pöljä, joka sinällään ei yllätä, että ohituskaistalta siirryt vielä vastaantulevien kaistalle?

        En siirry


        Miksi sen ohitettavan pitäisi nopeuttaan ohittajan rinnalla ollessa hidastaa? Tuohan olisi aivan turha ja takanaan tulevien turhaan häiritsemistä.

        Jotta ohitusmatka lyhenisi ja tulisi turvalliseksi.


        Sinä toki varmasti näin teet, vahvistaen kuvaasi liikennettä vaarantavana ja erikoisen osaamattomana kuljettajana.

        Minä hiljennän aina, kun ohittaja on rinnallani.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        En ole idiootti, mutta vastaan kuitenkin. Sinulla on rajusti kirjoitus virheitä, joten idiootti olet sinä.

        Kerroppas autoilija arto jota myös idiootiksi kutsutaan, miten ohituskaistatiellä siirrytään vastakkaiselle kaistalle?

        Siinä on yleensä keltainen viiva tai kaide, joten ei onnistu. Takaisin paluu on helppoa laitetaan vilkku oikealle ja palataan takaisin kun ohitettava auto näkyy taustapeilissä.


        Vai oletko niin pöljä, joka sinällään ei yllätä, että ohituskaistalta siirryt vielä vastaantulevien kaistalle?

        En siirry


        Miksi sen ohitettavan pitäisi nopeuttaan ohittajan rinnalla ollessa hidastaa? Tuohan olisi aivan turha ja takanaan tulevien turhaan häiritsemistä.

        Jotta ohitusmatka lyhenisi ja tulisi turvalliseksi.


        Sinä toki varmasti näin teet, vahvistaen kuvaasi liikennettä vaarantavana ja erikoisen osaamattomana kuljettajana.

        Minä hiljennän aina, kun ohittaja on rinnallani.

        Ensinnäkin autoilija arto kyllä sinä se idiootti olet, jonka toki molemmat hyvin tiedämme.
        "Siinä on yleensä keltainen viiva tai kaide, joten ei onnistu."
        Et siis ymmärtänyt, että ohituskaistatiellä se ohituskaista ei ole vastakkainen kaista, kuten pöljässä kommentissasi kirjoitit.

        "En siirry"
        Miksi sitten kirjoitit että siirryt?

        "Jotta ohitusmatka lyhenisi ja tulisi turvalliseksi."
        Toiminnallasi vaarannat liikennettä, tyhmää toimintaa jota sinulta toki sopii odottaa.

        "Minä hiljennän aina, kun ohittaja on rinnallani."
        Niinhän sinä teet ja sillä liikennettä vaarannat.
        Muuten hiljennätkö myös jos se ohittaja on caravaanari?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohituspaikkaa EI odoteta ajamalla toisen takapuskurissa kiinni. Jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän. Nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta ei ole pakko ajaa vaan hitaampaakin saa ajaa. Jos et uskalla tai osaa ohittaa vaan roikut aina toisten perässä "odottamassa ohituspaikkaa" niin parasta on, että jätät autolla ajamisen tervejärkisille.

        "Ohituspaikkaa EI odoteta ajamalla toisen takapuskurissa kiinni."

        Ohituspaikan havaitsee paremmin, kun on välimatkaa edellä olevaan. Silloin näkee tosien ohi.


    • Anonyymi

      Arto ei ole selvästikään edes ajanut autoa. Jos olisit ajanut niin tietäisit, että "perskärpäset" eivät lähde ohittamaan vaikka kuinka etummainen auto hidastaisi eivätkä varsinkaan jätä lisää väliä etummaiseen.

    • En ole koskaan kuulutkaan noista kannattaa mennä apteekkiin ostamaan esim bepanteenia

      • "bepanteenia"

        Mitä se on?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "bepanteenia"

        Mitä se on?

        Tietämättömälle ja tyhmälle artolle tiedoksi, bepanteeni on voidemaista apteekki tavaraa jota kun takapuoleesi laitat niin ne "perskärpäset" kaikkoaa.


    • Anonyymi

      Kaksi Toyotaa kun menee peräkkäin, niin toinenen on aina perskärpänen ja perässä tulee valtava autojono.

    • Anonyymi

      Minulla on kätevä käsikäyttöinen öljypumppu josta pieni letku on johdettu takapuskurin välittömään läheisyyteen. Notkea ATF-öljyn, dieselin ja jarrunesteen sekoitus leviää hienona sumuna jo 60 km/ h vauhdissa.

      Perskärpäsen pieni turvaväli yleensä pidentyy tovin kuluttua.

      T. Tollo Peloton

      • Tuo on hyvä keino. Jos perseessä kiinni oleva vielä erehtyy käyttämään lasinpesua tulee vielä pahempaa jälkeä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Tuo on hyvä keino. Jos perseessä kiinni oleva vielä erehtyy käyttämään lasinpesua tulee vielä pahempaa jälkeä.

        Kaikkinainen laittomuus liikentessä on autoilija artolle jota myös idiootiksi kutsutaan, hyvää ja kannatettavaa toimintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkinainen laittomuus liikentessä on autoilija artolle jota myös idiootiksi kutsutaan, hyvää ja kannatettavaa toimintaa.

        "Kaikkinainen laittomuus liikentessä on autoilija artolle jota myös idiootiksi kutsutaan, hyvää ja kannatettavaa toimintaa."

        Laittomuutta on ajaa toisen puskurissa kiinni. Ei öljyn ruiskuttaminen sen tuulilasiin.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Kaikkinainen laittomuus liikentessä on autoilija artolle jota myös idiootiksi kutsutaan, hyvää ja kannatettavaa toimintaa."

        Laittomuutta on ajaa toisen puskurissa kiinni. Ei öljyn ruiskuttaminen sen tuulilasiin.

        Vaikka autoilija arto jota myös idiootiksi mainitaan ei sitä tiedäkkään, niin molemmat on laitonta toimintaa.
        Tosin tiedetään, että idiootti artolle kaikkinainen laittomuus liikenteessä on, ainakin itsensä suorittamana sallittua.


    • Anonyymi

      Mikä lienee ajatus siinä, että liimaudutaan kantaan kiinni moottoritien oikeanpuoleisella kaistalla ? Yleensä ajan vakkarilla siinä melko rauhallisesti, nopeuden nostaminen ei auta, vähentäminen joskus.

      • Anonyymi

        Mikä lie ajatus että liimaudutaan toiseen kiinni ylipäätään? Monesti jonoutuneessa liikenteessä joku tulee perää nuuskimaan. Ei se jono edessä etene sen lujempaa vaikka miten lähelle sitä edellä ajavaa tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lie ajatus että liimaudutaan toiseen kiinni ylipäätään? Monesti jonoutuneessa liikenteessä joku tulee perää nuuskimaan. Ei se jono edessä etene sen lujempaa vaikka miten lähelle sitä edellä ajavaa tulee.

        Varmaan sama porukka nuuhkii pyörän satuloita.
        Onkohan seksuaalista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lie ajatus että liimaudutaan toiseen kiinni ylipäätään? Monesti jonoutuneessa liikenteessä joku tulee perää nuuskimaan. Ei se jono edessä etene sen lujempaa vaikka miten lähelle sitä edellä ajavaa tulee.

        Tuostahan tunnistaa sen perässä nuuhkivan seksuaalisen suuntautumisen. Eli homo on.
        Heterot ymmärtää pitää väliä edellä ajavaan.


    • > Nyt tietysti rat sanoo tuon olevan vaarallista.

      Miksi rat noin sanoisi? Siis tietysti hidastetaan, jos ei muuta viahtoehtoa ole. Tosin jos olet vasemmalla kaistalla, yleensä on vaihtoehtona myös väistää oikealle...

    • Anonyymi

      Joskus olen napsauttanut takasumuvalon hetkeksi päälle. On usein tehonnut.

      • Joskus auttaa ja joskus jarruvalojen vilkuttelu.


    • Anonyymi

      Tämä on tuttua, ajan sääntöjen mukaisesti ja seuraan peilistä kun joku tulee vauhdilla perään ja sit alkaa se perässä ajo, Jos pudotan vauhtia niin ei aja ohi ja jos nostan vauhtia niin perskärpänen roikkuu: pelotti että joku hyppää auton eteen ja perässä ajaja tulee päälle. MONELLA ON NISKAT NITKAHTANUT NIISSÄ TILANTEISSA JA siitä voi jäädä pysyvästi vamma . Usein ajan tien sivuun ja päästän ohi ne typerykset jotka eivät ymmärrä pitää turvavälejä.

      • Anonyymi

        Mitä lähempänä takana tulija ajaa, sitä pienempi on törmäysvoima mahdollisessa peräänajossa.


    • Anonyymi

      Minulle kun teet tuollaisen tempun, niin annan sinulle vähän lisää vauhtia puskemalla. Tuuppaan Toyotaasi alkuun 150 km/h ja jos jarruvalot välähtääkin, niin lisään nopeutta.

    • Anonyymi

      Miksikähän minun perään ei yleensä kukaan liimaudu?

      • Et aja autoa.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Et aja autoa.

        Ajan. Joka päivä.


      • Anonyymi

        Syy saattaa olla siinä, että ajat omaa ajoasi ja annat muiden tehdä samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy saattaa olla siinä, että ajat omaa ajoasi ja annat muiden tehdä samoin.

        Millä tavoin voi ajaa omaa ajoaan siten, ettei kukaan tule puskuriin roikkumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin voi ajaa omaa ajoaan siten, ettei kukaan tule puskuriin roikkumaan?

        Sen parhaiten tietänee ano 23.04.2021 23:54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin voi ajaa omaa ajoaan siten, ettei kukaan tule puskuriin roikkumaan?

        Ei minunkaan perään ole aina tultu. Ei vain ole sattunut kohdalle.


    • Anonyymi

      Pese tuulilasia niin kauan kun on takapuskurissa kiinni, kaikki paska lentää takanaolijan lasiin.

      • HIENOA!!!


    • Anonyymi

      Sinä olet juuri sellainen LIIKENTEENVAARANTAJA! Kyllä juuri sellainen sinä olet.

      Antaisit vaikka ohitusmerkin jos se on turvallista. Näin pääset nopeammin eroon peässäajelijoista.

    • Anonyymi

      Monestikinpa joku on edessä ja joku perässä, jos ei ihan korpitaipaleilla yksikseen ajele. Vittuako tuosta ulisemaan. Saa ne muutkin siellä ajaa.

      • Anonyymi

        Tottahan tuo on. Autoilija artolle asia ei vaan vielä ole auennut.


    • Anonyymi

      Perskärpäset ovat useimmiten joko naiskuljettajia, juuri kortin saaneita tai muuten ohitustaidottamia.

      Mikähän siinä ohittamisessa onkaan niin vaikeaa(?)

      • Anonyymi

        Sas se. Vaikeaa ohittaminen näyttää monille olevan. Sitten kun ohitat, valitetaan että audi,bmw tai mersu sitä ja tätä.

        Minulle on jäänyt se kuva, että perässäroikkujat ohitustaidottomat ja em. automerkeistä valittajat ovat samaa porukkaa.

        Ps. en aja millä em. automerkillä, mutta en myöskään roiku persiissä. Edelle mennään, jos saavutan hitaampia tai sitten reilu turvaväli.


      • Anonyymi

        Ohittaa voi sieltä kauempaakin. Ei tarvitse roikkua jokun perässä kiinni silloinkaan. Toki jos ei osaa niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohittaa voi sieltä kauempaakin. Ei tarvitse roikkua jokun perässä kiinni silloinkaan. Toki jos ei osaa niin...

        Sehän on helpompaakin lähteä ohitukseen vähän kauempaa kuin ihan siitä lähituntumalta. Ainakin minun keskivertoa paremmilla ajotaidoillani.


    • Anonyymi

      Kiroileva Siili -tarra takapellissä auttaa

    • Anonyymi

      On aivan turhaa edes yrittää pääsevänsä eroon perskärpäsistä. 80% autoilijoista on ajotaidottomia ja roikkuvat perässä vaikka baana on vapaa. Omasta mielestään mitä lähempänä perässä sitä parempi kuski.

      • Anonyymi

        Millaisiahan tunareita ne 20% kuskeista on, jos 80% on tosiaan mainitsemallasi tavalla ajavia?
        Kuulunet tuohon 20% kyseenalaiseen ryhmään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisiahan tunareita ne 20% kuskeista on, jos 80% on tosiaan mainitsemallasi tavalla ajavia?
        Kuulunet tuohon 20% kyseenalaiseen ryhmään?

        Onko tuolla jälkimmäisellä kysymyksellä jokin muu tarkoitus kuin tölviä kohdettaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuolla jälkimmäisellä kysymyksellä jokin muu tarkoitus kuin tölviä kohdettaan?

        Yksinkertaisesti, kumpaan % ryhmään Anonyymi27.09.2021 10:25 tuntee kuuluvansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaisesti, kumpaan % ryhmään Anonyymi27.09.2021 10:25 tuntee kuuluvansa.

        Se on kyllä merkittävä ja tärkeä tieto. Kumpaan sinä kuulut?


      • Anonyymi

        "𝟴𝟬% 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗶𝗹𝗶𝗷𝗼𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗼𝗻 𝗮𝗷𝗼𝘁𝗮𝗶𝗱𝗼𝘁𝘁𝗼𝗺𝗶𝗮 "

        olen samaa mieltä, toki tiellä pysyvät niin kauan kuin kaikki on ennakoitua.

        Mutta jos tulee jotain yllättävää, varsinkin kaarteessa, silloin mennnään katon kautta ympäri.
        Eipä siinä pahasti satu, bonuksiakaan ei aina menetä, eikä auto mene lunastukseen.
        Kuukauden kuluttua saa jatkaa harjoituksia samalla autolla.

        Vaikka kuinka paljon ajaa kilometrejä, ei oi kuin hallintaa hyvissä olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä merkittävä ja tärkeä tieto. Kumpaan sinä kuulut?

        Tieto sinällään ei ole kovinkan merkittä kenellekään tuskin edes ano 27.09.2021 10:25 itselleen.
        Kuulunko minä jompaan kumpaan ryhmään tai ei kumpaankaan on merkitykseltään vieläkin vähäisempi asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "𝟴𝟬% 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗶𝗹𝗶𝗷𝗼𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗼𝗻 𝗮𝗷𝗼𝘁𝗮𝗶𝗱𝗼𝘁𝘁𝗼𝗺𝗶𝗮 "

        olen samaa mieltä, toki tiellä pysyvät niin kauan kuin kaikki on ennakoitua.

        Mutta jos tulee jotain yllättävää, varsinkin kaarteessa, silloin mennnään katon kautta ympäri.
        Eipä siinä pahasti satu, bonuksiakaan ei aina menetä, eikä auto mene lunastukseen.
        Kuukauden kuluttua saa jatkaa harjoituksia samalla autolla.

        Vaikka kuinka paljon ajaa kilometrejä, ei oi kuin hallintaa hyvissä olosuhteissa.

        80% ajotaidottomia, ok. Mitä ne loput 20%sitten mielestäsi on?

        "Vaikka kuinka paljon ajaa kilometrejä, ei oi kuin hallintaa hyvissä olosuhteissa."
        Nettipalstoilaa riehuu muuan "viisas" kolmikko jotka todistaa juuri päinvastaista. Kertovat ajaneensa pari miljoonaa kilometriä per lurjus, ja selviytyneet juuri sen kilometrien tuoman taivaallisen varmuuden ja ajokin hallinan takia haastavista oloduhteista loistavasti.
        Mihin siis tavallinen matti meikäläinen osaa/pystyy luottamaan?


    • Anonyymi

      Jos minulla alkaa ajamaan ilman ohitusmahdollisuutta Siis maatiellä 80 aluella on pidettävä yli 40metäisyys.
      Jo kaksi kertaa olen saanut takana olevan hermostumaan ja molemmat ovat ohitustilanteeen jälkeen ajaneet hyvin nopeasti eteeni ja siitä on liu ut alkaneet.

      Takapää lähtee varsinkin sateella helpolla kun etupyörät kulkee eri rataa eikä puhdista ajorataa.

      • Anonyymi

        Ymmärsinkö oikein, että ajoit 80km/h alueella 40km/h ja takanasi tulevat hermostuivat ja ohittivat sinut, jonka jälkeen palasivat eteesi varsin pikaisesti ja molemmilla alkoi auto heittelehtiä? Et kertonut saivatko ohittajat liut loppumaan vai tapahtuiko heidän kohdallaan esim. ojaan suistumista tms.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe