Minulla on todettu paniikkihäiriö, joka on onneksi ollut ihan siedettävällä tasolla lähivuosina. Tietyissä tilanteissa saan kohtauksen, mutta hengittelemällä se menee nopeasti ohi. Uutena ongelmana on silmieni hallitsematon käyttäytyminen. Jos keskustelen jonkun kanssa, yht'äkkiä silmäluomeni alkavat väristä, ikäänkuin ne yrittäisivät sulkeutua. En ymmärrä miksi näin tapahtuu, sillä tilanne voi muutoin olla ihan rento. Jotain alitajuntaista jännittämistä siinä täytyy olla takana, sillä ei noin tapahdu kuitenkaan koskaan lähimpien ihmisten seurassa.
Mun on pakko aina siirrellä katsetta siinä toivossa, ettei muut huomaa että mun silmissä tapahtuu jotain outoa. Ihan todella ahdistavaa, eikä tätä ole ollut ennen. Mikä siihen voisi auttaa? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Miten saan katseeni hallintaan?
3
61
Vastaukset
- Anonyymi
PRO TIP: Anna vain kehosi tehdä mitä se haluaa tehdä. Ne ovat tahdosta riippumattomia reaktioita. Jos itse yrität vastustaa, niin ne oireet jäävät kellumaan pinnalle. Anna vain kehosi tehdä mitä haluaa tehdä.
Esim. ennen esitystä kehossa lähtee liikkeelle adrenaliinia ja syke voimistuu ja hengitys muuttuu. Pitää vain muistaa hengitellä. Se menee itsestään 1-2 minuutissa ohi kun se antaa tapahtua. Se että jos tietoisesti Yrittää yentoutua, ei minulla ainakaan koskaan toiminut kovinkaan hyvin. Mutta kun sen näkee niin että ei yritä mitään, vaan antaa kehon tehdä mitä se haluaa tehdä. (Dont intrerfere with it).- Anonyymi
Täytyy varmaan yrittää tota. Ihmiset varmaan ihmettelee, mikä kohtaus mulla on menossa. No, minkäs teet.
- Anonyymi
Ehkä jos tekisit säännöllisesti rentoutumis tai mindfullness/meditaatio-harjoituksia voisi keho olla rennompi myös stressaavemmissakin tilanteissa.
Voit kokeilla myös semisupine-asentoa, jos se auttaisi rentoutumaan.
Voi myös olla että kyseessä on jonkin vakavemman neurologisen sairauden oire mikä tarvitsee lääkitystä, mistäs sen perimmäisen syyn voisi tietää näin netin välityksellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381