Mitä pitää uskoa pelastuakseen?

Anonyymi

Uudessa testamentissa on kerrottu mitä pitää uskoa, jotta pelastuu. Sieltä löytyy tasan nämä kolme kohtaa, jotka kertovat kaiken vaadittavan. Mitään muuta ei tarvitse uskoa kuin nämä seuraavat:

Markus 1:15
"Hän sanoi: ”Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi.” "

Heprealaiskirje 11:6
"Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. "

1. Johanneksen kirje 3:23
"Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toisiamme, niin kuin hän on meille käskyn antanut. "

Eli pelastuakseen on uskottava:
- evankeliumi
- Jumala on ja palkitsee häntä etsivät
- uskoa Jumalan pojan Jeesuksen nimeen

Ei siis tarvitse uskoa kymmenyksiin, helvettiin, jossa kidutaan päättymättömästi, Jeesuksen Jumaluuteen, Jeesuksen neitsyestä syntymiseen, siihen, että Jeesus olisi ollut luoja, ym.

Erikseen mainitaan kuitenkin, että pitää uskoa Jeesuksen nimeen ja siihen, että Jeesus on Jumalan poika. Jeesuksen nimeen uskominen tarkoittaa, että on uskottava se, kuka ja millainen Jeesus oli. Se, kuka ja millainen hän oli, pitää sisällään hänen opetuksensa. Hänen opetuksiinsa kuului myös kadotus, joka on eri asia kuin ikuinen helvetti mutta hän ei koskaan opettanut olevansa Jumala, ei kolmiyhteinen eikä neitsyestä syntynyt. Sen sijaan, Jeesus uskoi vedenpaisumukseen, joten siihen on uskottava pelastuakseen. Pelastuakseen on siis myös uskottava kaikkiin 49:ään hänen käskyynsä, joista yksi kuuluu, että rakkauden kaksoiskäskyjen pitäminen pitää sisällään Lain ja Profeetat. Tämän myös Jeesus itse vahvisti: "jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.

Se, että Jumala on, pitää sisällään kaiken sen mikä hän on ja millainen ja miten hän on.

Oletko eri mieltä?

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuten aloituksesta huomaamme usko ja vain usko jumalan olevaisuuteen on jumalalle tärkeää kaikki muu on retoriikkaa vain usko olevaisuuteen on palvelua ja palvontaa.

      Saatanalle asia on tietysti sama tämä ei vaadi enempää kuin jumalakaan joten onko uskovainen joka uskoo saatana olevaisuuteen todellisuudessa saatan palavoja sillä usko ja vain uskoko olevaisuuteen on saatnalle tärkeintä kaikki muu on retoriikkaa.

      Kun kristinusko kuolee samalla kuolee saatanapalvonta sillä kaikista näistä uskomuksista tulee loppu ja ihminen vapautuu luonnolliseksi ateistiksi joka nojaa oikeaan tietoon ja totuuteen olemassa oleviin asioihin vapautuen harhoista ja kristinuskon painajaisista veritöiden taakoista sekä olemattomista masennuksen lähteistä.

      Unohda uskomukset tukeudu tietoon todellisuuteen oikeisiin olemassa oleviin asioihin ja puhdista mielesi äläkä enään elä harhoissa ja uskomuksissa oikea elämä oikeiden asioiden parissa odottaa sinuakin ilman olemattomia pelkoja ja niiden tuomia masennuksia.

    • Anonyymi

      "mitä pitää uskoa"

      EVANKELIUMI.

    • Anonyymi

      "mitä pitää uskoa"


      Kaikki mitä mitä voi aistellaan nähdä ja kokea ja siten todentaa oikeaksi ja kaikki mitä voi opiskelemalla tieteistä ymmärtää .

    • Anonyymi

      "Sen sijaan, Jeesus uskoi vedenpaisumukseen, joten siihen on uskottava pelastuakseen."

      Eli, pitää uskoa Eedeniin ja Nooan Arkkiin todellisina historiallisina tapahtumina jotta pelastuu? Tuo voi olla haastavaa ainakin Raamatun raameissa olevina.

      Miltä pitää pelastua jos sitä helvettiä ei ole?
      Eikös kadotus ole se, että vain loppuu olemasta henkenä? Se meinaan kuulostaa paremmalta kuin tämä pelastus, missä pitää olla tuntemattomassa paikassa ikuisesti.

      • Anonyymi

        "Eikös kadotus ole se, että vain loppuu olemasta henkenä? Se meinaan kuulostaa paremmalta kuin tämä pelastus,"

        Tyhjyys on täydellinen olotila sanovat viisaat

        Siellä missä on hyvyyttä täytyy olla pahuuttakin ja päinvastoin koska kumpaakaan ei voi olla ilman toisiaan (kontrastia ) sillä ilman pahuutta hyvyys laskeutusi normaaliksi (tylsäksi olotilaksi) joka olisi ennen pitkää hyvin pitkästyttävää.


    • Anonyymi

      1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. 1Joh.3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisekseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisenaan, kun hän on. Kol.1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

    • Anonyymi

      Aloittaja on eksyttjä.

      Pitää usko Jeesusta jotta voi pelastua ja saada syntinsä anteeksi.

      Tekemällä parannuksen lain rikkomisesta ja ottamalla uskovien upotuskasteen, silloin saa synnit anteeksi.

      Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
      20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
      ---
      26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

      Jos joku ei lopeta lain rikkomista, hän ei saa Kristuksen uhria hyväkseen. Helluntailaiset ja luterilaiset eivät ole tehneet parannusta laittomuudesta, minkä takia he eivät saa armoa vaan tuomion.

      Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

      • Anonyymi

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)

        mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)

        Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        ( Apt. 16:30-31)

        Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen voi pelastua.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)

        mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)

        Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        ( Apt. 16:30-31)

        Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen voi pelastua.

        s-seutulainen

        >>>Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen voi pelastua.<<<<

        Vain uskomalla Jeesusta voi pelastua. Jos ei noudata lakia, ei usko voi uskoa edes Jeesusta. Usko ilman lain tekojan on kuollutta uskoa.

        Luuk 16:28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        "Tekemällä parannuksen lain rikkomiseen..."

        Tämähän sisältyy Jeesuksen käskyihin uskomiseen.

        "...ja ottamalla uskovien upotuskasteen, silloin saa synnit anteeksi."

        Näin voi olla mutta siihen ei tarvitse uskoa pelastuakseen. Kasteella voi siis käydä ihan vain huvikseen tai kuriositeetin vuoksi, täyttääkseen tuon säännön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen voi pelastua.<<<<

        Vain uskomalla Jeesusta voi pelastua. Jos ei noudata lakia, ei usko voi uskoa edes Jeesusta. Usko ilman lain tekojan on kuollutta uskoa.

        Luuk 16:28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
        29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        ( Joh. 5)

        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        ( Joh. 6)


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

        21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        ( Joh. 5)

        35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        ( Joh. 6)

        "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
        ( Joh. 8:12)

        35 Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
        36 Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
        37 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu."
        38 Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
        39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi."
        40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
        41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy."
        ( Joh. 9)


    • Anonyymi

      "1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."


      Näin kun ihminen tekee itse itsestään velvollisen eikä pystykään velvollisuuttaan hoitamaan on hän tuominnut itsensä helvettiin.

      Ihminen joka ei lupaa ja vanno mitään ei ole itseänsä tehnyt velvolliseksi ja näin ollen ei tuomitse itseään mihinkään.

      Sillä jokainen joka palvoo ihmistä tai jumalaa jota rakentavat vankileirejä tai helvettejä todennäköisesti löytää itsensä näistä paikoista jossain kohtaa .

    • Anonyymi

      Valhejuutalainen, sinulla on myös käsky surmata Jeesus, uuden liiton ylimmäinen pappi ja Hänen seuraajansa. "Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon."

    • Anonyymi

      Kun uskoo tosiasioihin ja itseensä niin pelastuu koko uskonnolta.
      Vapahtaja olet sinä.

    • Anonyymi

      Ihmisen pitää uskoa se, että Jeesus on kuollut ristillä juuri hänen puolestaan, jos haluaa pelastua. Jumalan olemassaoloon uskominen ei sinänsä vielä pelasta.

      • Anonyymi

        "Ihmisen pitää uskoa se, että Jeesus on kuollut ristillä juuri hänen puolestaan, jos haluaa pelastua. Jumalan olemassaoloon uskominen ei sinänsä vielä pelasta."


        En usko
        Tuo kaikki on tarua ja valhetta miksi pitäisi elävä luontokappale oli se sitten ihminen tai eläin tappaa että itse pelastuu ja mistä pelastuu ?kuka minun kimppuuni on käymässä ja uhkaa minua ?

        Koko ajatus on järjetön eikä tuollaista elävien uhrausta ole harjoitettu kuin primitiivisissä alkuasukasheimoyhteisöissä

        Elättekö te edes 2000 luvun tietoyhteiskunnasa primitiivisen taikauskonne kanssa ?

        Mikä teitä vaivaa ?


      • Anonyymi

        Kaikkiin aloituksessa mainittuihin pitää uskoa yhtä aikaa.


    • Anonyymi

      Matt.22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Mark.12:25 Sillä kun kuolleisa noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Saanran.3:20-21 Kaikki menee samaan paikkaa. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan? Saarn.12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Ps.31:6

    • Anonyymi

      Joh.11:25-26 Jeesus sanoi hänelle: Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Ei yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen? Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.

    • Anonyymi

      "Matt.22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida "


      Tämä ratkaisi asian .
      Ei kiitos taivaan munkkiluostarille
      Toisen taivas on toisen helvetti

    • Anonyymi

      Suun tunnustus JEESUS ON HERRA!
      Usko että hän on ylösnoussut kuolleista.
      Siellä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni minä olen heidän keskellään.
      Joka avuksi huutaa Herran nimeä pelastuu.
      Helpompi on kamelin päästä ahtaasta portista ohitse isoavan, nälkäisen, köyhän silmien kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Herra ei ole synonyymi Jumalalle.


      • Anonyymi

        Pelkkä suun tunnustus ei riitä, jos ei tee Jumalan tahtoa. Laittomuuden tekijät eivät saa armoa, vaikka olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta laittomuudesta parannuksen tehneet saavat armoa.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä suun tunnustus ei riitä, jos ei tee Jumalan tahtoa. Laittomuuden tekijät eivät saa armoa, vaikka olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta laittomuudesta parannuksen tehneet saavat armoa.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        >>Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:<<


        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
        18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
        23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
        33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
        34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
        35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
        36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
        37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
        39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        ( Hebr. 10)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä suun tunnustus ei riitä, jos ei tee Jumalan tahtoa. Laittomuuden tekijät eivät saa armoa, vaikka olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta laittomuudesta parannuksen tehneet saavat armoa.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, 27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."

        Tahallinen synti tarkoittaa sitä, että hylkää Jumalan, sillä kukaan ei pysty olemaan tekemättä syntiä tahallaan. Kun kerran laki on kertonut mitä synti on, saman synnin toistaminen on aina tahallista. Ja ensimmäisen synninkin tekeminen on tahallista, koska laki on jo osoittanut synnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:<<


        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
        18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
        23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
        33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
        34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
        35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
        36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
        37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
        39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        ( Hebr. 10)

        s-seutulainen

        Raamatun kopiointisi ei tee sinusta yhtään pyhempää eikä uskottavampaa kuin kaikista syntisimmästä ihmisestä.


    • Pelastuuko jos uskoo kalajuttuihin?

      • Anonyymi

        Sinä olet demoni, joten sinua ei kukaan usko täällä. Sinua pidetään pelkkänä häirikkönä. Mene pois ja käytä aikasi järkevämmin. Jos sinulla on kovin paha olo, niin ei kannata purkaa sitä täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet demoni, joten sinua ei kukaan usko täällä. Sinua pidetään pelkkänä häirikkönä. Mene pois ja käytä aikasi järkevämmin. Jos sinulla on kovin paha olo, niin ei kannata purkaa sitä täällä.

        Onko kova krapula? Enkä siis ole mikään demoni vaan itse Saatana, usko huviksesi!


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Onko kova krapula? Enkä siis ole mikään demoni vaan itse Saatana, usko huviksesi!

        Ilm 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Onko kova krapula? Enkä siis ole mikään demoni vaan itse Saatana, usko huviksesi!

        Niin...Saaaaataanaaaa!!! Kiitos hyvistä kommenteistasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilm 20:10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

        Jahven propagandaa. Täällä helvetissä on kuule kaikkien aikojen bileet joita ei taivaassa osata kuvitellakaan, jäätte hurskastelijat paljosta paitsi!


      • Demonipesä kirjoitti:

        Jahven propagandaa. Täällä helvetissä on kuule kaikkien aikojen bileet joita ei taivaassa osata kuvitellakaan, jäätte hurskastelijat paljosta paitsi!

        Niin, otin siis tosiaan aikoinaan hatkat taivaasta kun tuli aika niin pitkäksi ja Jahvekin oli aivan mulkku. Kaikki kiva oli siellä kielletty, mutta helvetissä sen sijaan ei turhia niuhoteta, vaan täällä hulvaton örvellys jatkuu yötä päivää, aina ja ikuisesti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin...Saaaaataanaaaa!!! Kiitos hyvistä kommenteistasi!

        Eipä kestä! 😁👍🏻


    • Anonyymi

      Satuja! Myös siitä pelastuksesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe