Seiska katsastus

Anonyymi

Tulihan testattua tämäkin paikka, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Kun saat kotiin alennukupongin ja menet se kourassa asemalle niin tiedät jo melko varmasti joutuvasi menemään uudelleen katsastukseen jossa peritään 25 euron maksu hylätystä autosta ekalla rundilla.
Uusi asema ja rahaa pitää saada sisään keinolla millä hyvänsä.
No oma moka kun menin. Harmittaa vaan se että autossa ei ollut mitään vikaa mennessä mutta lähtiessä sieltä ratissa helvetinmoinen vatkaaminen. 20 vuotta vanha iso auto jossa painava keula niin viimeisessä vatkaustestissä rytkytti autoa helvetin pitkään ja renkaasta vyö poikki ja ilmoitti että alatukivarren yksi pusla on hiukan kulunut ja se menee uusiksi. Tällä alatukivarrella oli ajettu noin 30 tuhatta enkä usko että se siinä ajassa luovuttaa ilman tajutonta rytkettä. No renkaat oli kitkat ja ne oli menossa vaihtoon joka tapauksessa mutta olisi niillä vielä tämän kevään ajanut.

14

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä niin. Katsastusaseman syyhän se on, että autosi ei ole tieliikennekelpoinen.

      • Anonyymi

        No autohan oli 100 % :sti tieliikennekelpoinen, ihan turha sun on siitä nälviä. Kannattaa olla mieluummin hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Asentaja joka vaihtoi uuden alatukivarren sanoi että ei ne helvetin vemputukset tee millekkään nivelille hyvää, helpommallakin näkee onko nivelissä väljää.
        Vaikka auto on 20 vuotta vanha niin olen aina pitänyt sen kunnossa. Huollot on tehty ajallaan kuten myös automaattilaatikon öljynvaihto 80 tuhannen välein. Mittarissa on nyt 372000 tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No autohan oli 100 % :sti tieliikennekelpoinen, ihan turha sun on siitä nälviä. Kannattaa olla mieluummin hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Asentaja joka vaihtoi uuden alatukivarren sanoi että ei ne helvetin vemputukset tee millekkään nivelille hyvää, helpommallakin näkee onko nivelissä väljää.
        Vaikka auto on 20 vuotta vanha niin olen aina pitänyt sen kunnossa. Huollot on tehty ajallaan kuten myös automaattilaatikon öljynvaihto 80 tuhannen välein. Mittarissa on nyt 372000 tuhatta.

        "Mittarissa on nyt 372000 tuhatta."

        Noniin.

        Kun auton omistajan ulosanti/ymmärrys on tätä tasoa, voimme varmaankin päätellä loput.

        Vaikka joskus tuntuu että vika on muissa ja maailma on paha, niin usein se vika onkin ihan itsessä.

        Tsemiä sulle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No autohan oli 100 % :sti tieliikennekelpoinen, ihan turha sun on siitä nälviä. Kannattaa olla mieluummin hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Asentaja joka vaihtoi uuden alatukivarren sanoi että ei ne helvetin vemputukset tee millekkään nivelille hyvää, helpommallakin näkee onko nivelissä väljää.
        Vaikka auto on 20 vuotta vanha niin olen aina pitänyt sen kunnossa. Huollot on tehty ajallaan kuten myös automaattilaatikon öljynvaihto 80 tuhannen välein. Mittarissa on nyt 372000 tuhatta.

        Suurin osa autoilijoista on aina sitä mieltä, että se oma kulkupeli on "100 % :sti tieliikennekelpoinen". Siksi auto pitääkin kerran vuodessa (ei tietenkään uusia autoja) käyttää katsastuksessa jossa ammattilainen tutkii onko auto oikeasti tieliikennekelpoinen vai ei. Sinun ei ollut ja se siitä. Turha sinun on täällä räyhätä toisille siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mittarissa on nyt 372000 tuhatta."

        Noniin.

        Kun auton omistajan ulosanti/ymmärrys on tätä tasoa, voimme varmaankin päätellä loput.

        Vaikka joskus tuntuu että vika on muissa ja maailma on paha, niin usein se vika onkin ihan itsessä.

        Tsemiä sulle :)

        Taidat olla Seiskakatsastuksen henkilökuntaa kirjoituksestasi päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla Seiskakatsastuksen henkilökuntaa kirjoituksestasi päätellen.

        Turha sinun on purkaa ärtymystäsi toisiin. Jos katsastuksessa tulee hylätty niin ei muuta kuin laittamaan autoa kuntoon.


    • Anonyymi

      Kyllä ajettaessa jousitusta ja iskunvaimennusta rytkytetään paljon voimakkaammin ja toistuvasti kuin katsastuksessa.

      • Anonyymi

        juu juurikin näin....katsastuksen iskaritesti on niin pelleilyä jos ei sitä läpäise on auto niin heikossa kunnossa ettei suomen heitteisille teille ole asiaa......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu juurikin näin....katsastuksen iskaritesti on niin pelleilyä jos ei sitä läpäise on auto niin heikossa kunnossa ettei suomen heitteisille teille ole asiaa......

        Aloittaja ei puhunut jousi ja iskaritestistä mitään vaan että viimeinen välystesti aiheutti vanhan renkaan vyön poikkeamisen.


      • Anonyymi

        Missä puhuttiin jousi ja iskaritestistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei puhunut jousi ja iskaritestistä mitään vaan että viimeinen välystesti aiheutti vanhan renkaan vyön poikkeamisen.

        Eli auto ei ollut tarpeeksi tukevaa tekoa josta luonnollisesti seuraa hylätty katsastuspäätös. Simple as that.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu juurikin näin....katsastuksen iskaritesti on niin pelleilyä jos ei sitä läpäise on auto niin heikossa kunnossa ettei suomen heitteisille teille ole asiaa......

        Ei se ole pelleilyä, vaan kyse on siitä ettei testilaitetta osata käyttää ja/tai sen tuloksia ei osata tulkita. Mitään raja-arvoja ei ole tarkoituksella asetettu, koska tulosten tulkinta on riippuvainen mm. laitteen toimintaperiaatteesta. Raja-arvot selviävät testerin käyttöohjekirjasta. Tyyppillisesti käyttöohjekirjojen mukaan vaimennus on riittämätön ainakin silloin kun saman akselin vaimennus on toisella puolella yli 15 % heikompi.


    • Anonyymi

      Pikkasen asian ohi, mutta tämä katsastusasema oli katsastanut ostamani auton….. ja kaksi kuukautta katsastuksen jäljeen auto ajokieltoon jarrujen takia…. Että kuinkakohan oli katsottu jarrut. Olikohan kossupullo kauppaa käyty 😳

      • Anonyymi

        Jarruputket eivät todellakaan ole koko matkaltaan näkyvillä. Tai jos ruostetta on näkyvillä, niin sen arviointi onko seinämävahvuudesta syöpynyt yli vai alle 1/3 on hankalaa. Näitä tapahtuu niin kauan kunnes mennään brittimeininkiin jossa vähäinenkin näkyvä ruoste aiheuttaa hylkäyksen. Halutaanko sitä? Toivottavasti on koeponnistettu 100 kg voimalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

      Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe