Tosiaan olen 15.v tyttö ja ajattelin perustaa oman pien yrityksen jossa myisin kosmetiikka tuotteita jotka tilaan jostain ja jälleen myyn eteen päin. Myisin näitä tuotteita instagramin kautta. Onko tämä laitonta? Tarvitsenko erikseen jotkut luvat? Pitääkö minun maksaa veroja? Tms haluaisiko joku ennemmän aiheesta tietävä kertoa vähän näistä jutuista!?
Apua! Pienyrittäjyys ongelma
2
65
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeilla saa ilman mitään lupia tietenkin. Jos se alkaa toimimaan niin kysyt verovirastolta tarkempia ohjeita. Jotain pientä saa tehdä muistaakseni ilman että heti täytyy olla kaikki byrokratia mukana. Eli kokeile ja katso. Kirjoita ylös tulot ja menot.
Jos alkaa olla paljon tuloja mutta vähän menoja niin sitten perustat alkuun vaikka toiminimen tai jotain kevyttä. En halua masentaa, mutta netti aikakautena kaikkea saa netissä, joten voi olla vaikeaa saada NIIN halvalla itse että jää voittoa toiminnasta. - Anonyymi
Arvaan että ajatus on ostaa kosmetiikkaa nettukaupoista maailmalta, ja myydä sitä sitten Instassa. Jos tämä on idea, on noiden kemikaalituotteiden kanssa pientä lakiteknistä säätöä tosiaan olemassa.
https://tukes.fi/kemikaalit/kosmetiikka/toimijaroolit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885