10v ja jo kansiremontti Honda 20hv

Anonyymi

23

160

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missäs tuossa mainitaan kansiremontti? Jakohihna on kyllä juuri vaihdettu, mutta ei se ole kansiremontti eikä maksa lähellekään tonnia.

    • Anonyymi

      Ei ole tosiaankaan niin.
      Tosin varmaan jossain käytössä huonolla huollolla koneen saa rikki lyhyemmässäkin ajassa.

    • Anonyymi

      sillä sivulla missä on huollon leimat lukee hihna + kansiremontti

      • Anonyymi

        Siltä se näyttää. Kannen tiiviste on vaihdettu, kansi koneistettu ym.

        Toisaalta huoltoja ei ole kirjattu 2011-2016 viiteen vuoteen. Paperin perusteella ei voi tietää onko niitä tehty vai ei tai onko kone seissyt käyttämättömänä säilytysöljyissä tai tyystin laiminlyötynä.

        TODELLA SIISTI JA HYVIN HUOLLETTU! ei vaikuta ainakaan huoltokirjan perusteella pitävän paikkaansa.

        Veikkaan, että koneen historiaan kirjaamaton 5 vuoden kausi selittää kansiremontin...


    • Anonyymi

      No ei se "kansiremontti" siitä synny, ettei käytä merkkihuollossa leimattavana. Tuosta lienee mennyt kannentiiviste. Kansiremontissa tehtäisiin paljon muutakin kuin vaihdettaisiin tiiviste.

      Yleensä syynä on ylikuumentuminen eli tukos vedenkierrossa tai siipipyörä rikki.

      Tonni oli kokonaishinta, jossa on myös vaihdettu öljyt, tulpat, jakohihna jne.

      • Anonyymi

        Siis sinun luku- ja ymmärrystäidoillasi olet päätynyt siihen tulokseen, että koneesta on vain vaihdettu kannen tiiviste eikä tehty muuta kanteen liittyvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinun luku- ja ymmärrystäidoillasi olet päätynyt siihen tulokseen, että koneesta on vain vaihdettu kannen tiiviste eikä tehty muuta kanteen liittyvää?

        Onhan siinä tehty myös koneistus, mutta noilla tiedoilla uskoisin sen olevan vain kannen oikaisu. Sitä varten on tietysti pitänyt purkaa kansi kokonaan. Mutta ei tuossa ole venttiileitä vaihdettu, nokka-akselille tehty mitään jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä tehty myös koneistus, mutta noilla tiedoilla uskoisin sen olevan vain kannen oikaisu. Sitä varten on tietysti pitänyt purkaa kansi kokonaan. Mutta ei tuossa ole venttiileitä vaihdettu, nokka-akselille tehty mitään jne.

        Eikö nokka-akselin laakeria vaihdettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nokka-akselin laakeria vaihdettu?

        Ei ole mainittu kuin stefa eli huulitiiviste.


    • Anonyymi

      ETEC/2t höööpön trollitehtaan avaus. Älä ruoki trollia älä ruoki trollitehdasta. Dissausta kaikki jakohihna venttiili ym 4t parjaus. Ennen vaihdan alle satasen jakohihnan n 10v välein ennekuin vaihtelisin 1000E ecuja e romuun. vuoden välein . siinä höööpöl suhteellisuutta.

      • Anonyymi

        Siis jäätiin siihen nokka-akseliin.
        Sen laakeri on vaihdettu.

        Kyllä tuo kansirempalta kovasti vaikuttaa, kun kansi on purettu, oikeistu ja kuluneet osat on vaihdettu. Kun kone on auki, niin ihan varmasti on käyty muutkin osat läpi. Joskus pääsee helpommalla, joskus kunto on sellainen että avaamista seuraa paalaus.


    • Anonyymi

      Olisiko hihna katkennut ja siksi tehty kansiremontti?

      • Anonyymi

        Jos hihna olisi katkennut, remppa olisi ollut paljon isompi. Silloin mänta olisi lyönyt venttiileihin.

        Veikkaan savutusta. huonoa käyntiinlähtöä, vuotoja, huonoa tehoa tms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hihna olisi katkennut, remppa olisi ollut paljon isompi. Silloin mänta olisi lyönyt venttiileihin.

        Veikkaan savutusta. huonoa käyntiinlähtöä, vuotoja, huonoa tehoa tms

        Riippuu kai siitä kuinka tiukat toleranssit moottorissa on? Jospa vain venttiilit ovat osuneet mäntiin ja vääntyneet mutta alapäähän ei olisi tullut vaurioita? No, jossitteluahan tämä vain on kuitenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kai siitä kuinka tiukat toleranssit moottorissa on? Jospa vain venttiilit ovat osuneet mäntiin ja vääntyneet mutta alapäähän ei olisi tullut vaurioita? No, jossitteluahan tämä vain on kuitenkin...

        Ei riipu vaan se riippuu moottorin rakenteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kai siitä kuinka tiukat toleranssit moottorissa on? Jospa vain venttiilit ovat osuneet mäntiin ja vääntyneet mutta alapäähän ei olisi tullut vaurioita? No, jossitteluahan tämä vain on kuitenkin...

        Eipä männän alapuolelle vaurioita tule jakohihnan katkeamisesta. Kaikissa koneissa ei tule vaurioita edes kanteen, kun mäntä ei yletä venttiileihin. Niissä, joissa mäntä voi osua venttiileihin, jotain hajoaa kannessa jakohihnan katketessa.

        Itsellä kokemusta vain yhdestä autosta, josta lähti hampaat hihnasta 80-luvulla. Silloin en edes tiennyt, että hihna pitää vaihtaa ja tuolla ajoin yli 100 tkm ja hihna oli vanha jo kun ostin auton. Pari venttiiliä vääntyi, ei muuta vaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä männän alapuolelle vaurioita tule jakohihnan katkeamisesta. Kaikissa koneissa ei tule vaurioita edes kanteen, kun mäntä ei yletä venttiileihin. Niissä, joissa mäntä voi osua venttiileihin, jotain hajoaa kannessa jakohihnan katketessa.

        Itsellä kokemusta vain yhdestä autosta, josta lähti hampaat hihnasta 80-luvulla. Silloin en edes tiennyt, että hihna pitää vaihtaa ja tuolla ajoin yli 100 tkm ja hihna oli vanha jo kun ostin auton. Pari venttiiliä vääntyi, ei muuta vaurioita.

        Hondan 20hp kone on ns interference engine, jossa venttiilit ja mäntä kohtaavat palotilassa. Se kohtaaminen ei koskaan tapahdu kivuttomasti koska se on nopea ja siinä on suuret massat liikkeessä.

        Siinä voi tulla hyvinkin vaurioita männän alapuolelle esimerkiksi kampiakseliin ja sen laakereihin ja tietenkin männän tappiin ja kiertokankeen. Näin kansan kielelle kone voi mennä tuusannuuskaksi ja sellaiseen kuntoon ettei sitä enää ole järkeä korjata ja aina ei edes pysty.

        Tuossa on hiukan maistiaisia:
        https://line.17qq.com/articles/sgwsswwky_p2.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan 20hp kone on ns interference engine, jossa venttiilit ja mäntä kohtaavat palotilassa. Se kohtaaminen ei koskaan tapahdu kivuttomasti koska se on nopea ja siinä on suuret massat liikkeessä.

        Siinä voi tulla hyvinkin vaurioita männän alapuolelle esimerkiksi kampiakseliin ja sen laakereihin ja tietenkin männän tappiin ja kiertokankeen. Näin kansan kielelle kone voi mennä tuusannuuskaksi ja sellaiseen kuntoon ettei sitä enää ole järkeä korjata ja aina ei edes pysty.

        Tuossa on hiukan maistiaisia:
        https://line.17qq.com/articles/sgwsswwky_p2.html

        Hauskaa, että täällä on edes yksi, joka ymmärtää koneista. Siis minun lisäkseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan 20hp kone on ns interference engine, jossa venttiilit ja mäntä kohtaavat palotilassa. Se kohtaaminen ei koskaan tapahdu kivuttomasti koska se on nopea ja siinä on suuret massat liikkeessä.

        Siinä voi tulla hyvinkin vaurioita männän alapuolelle esimerkiksi kampiakseliin ja sen laakereihin ja tietenkin männän tappiin ja kiertokankeen. Näin kansan kielelle kone voi mennä tuusannuuskaksi ja sellaiseen kuntoon ettei sitä enää ole järkeä korjata ja aina ei edes pysty.

        Tuossa on hiukan maistiaisia:
        https://line.17qq.com/articles/sgwsswwky_p2.html

        Kaikkea voi tietysti tapahtua, mutta tyypillistä on vain tuo kansivaurio. Minulla tuosta samaisesta autosta katkesi aiemmin venttiili. Oli tyyppivika ko. koneen natriumtäytteisissä venttiileissä. Siinä sitten venttiililautanen iskeytyi männän ja kannen väliin. Kierroksia oli reilusti. Tuloksena paha vekki kannessa, tulppa muodoton ja jälki männässä. Alakertaan ei tullut vaurioita, mutta kansi meni uusiksi. Vaihtomoottoreita sai onneksi halvalla kolariautoista. Tuosta varaosaksi jääneestä kannesta otin myöhemmin ne venttiilit ja vielä myöhemmin nokka-akselin laakerit, kun kone pääsi todella pahasti ylikierroksille kaasupolkimen juututtua pohjaan vaihdettaessa punarajalla kakkoselle.

        Oppia ikä kaikki. Tuolloin olin 18-20 v ja nyt yli 30 v myöhemmin on ollut pelkkiä nokkahihnallisia autoja. Itse huoltanut kaikki ja tuon jälkeen ei yhdestäkään ole kannelle tehty muuta kuin joskus kauan sitten tarkistettu venttiilivälykset (ei ollut hydraulista sääätöä) ja vaihdettu venttiilivarren kumit (tuostakin on 25 v).


    • Anonyymi

      Huonoja on nuo perämoottorit, mullakin vanha Volvo Penta ja nyt edessä remonttia, tulppa pitää vaihtaa ja käynnistys naru, ei kestänyt moottori kuin 40vuotta, todella kehno rakkine.

      • Anonyymi

        Nyt on Volvon maine mennyt, paha takaisku. Naapurilla oli Volvo BM -76, kävi nätisti, mutta siinä olikin perkinsin kone. Itsellä on MF vuosimallia 65, multipowri, hyvin pelittää. Harmi ettei Perkins tee perämoottoreita (dieseleitä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on Volvon maine mennyt, paha takaisku. Naapurilla oli Volvo BM -76, kävi nätisti, mutta siinä olikin perkinsin kone. Itsellä on MF vuosimallia 65, multipowri, hyvin pelittää. Harmi ettei Perkins tee perämoottoreita (dieseleitä).

        Mullakin on ollut kaksi volvoa.
        Toisessa oli volkkarin ja toisessa rellun kone.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koronan levittäminen kapakoissa on perusoikeus ja rokotus&rokotepassi on pian pakko, hienoa Hjallis!

      Nyt Suomeen puuhataan rokotepassipakkoa - Hjallis Harkimo: sanktiot käyttöön rokottamattomille https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfdb73b1-d86e-481
      Maailman menoa
      306
      4404
    2. Sofia ja Stefan kihloissa

      Sormus on kuvissa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      2570
    3. Hyvinvointivalmentaja voi pahoin

      Kyllä niin kaikesta näkee että hyvin ei mene. Ktuota juoksua ja menoa on nyt jo liikaa . Miten käy kisojen. Keskeyttää tietenkin . Mitä sen jälkeen ..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      2130
    4. "Marbella tuntuu niin kodilta, on aina tuntunut" sanoo Martina.

      Jep, nainen ei osaa edes vähän maan kieltä ja elää siellä turistielämää, urheilee ja syö dinnereitä. Ei mitään tekemistä oikean arjen kanssa kun pitää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1905
    5. Tuomo Ylipulli on kuollut

      Olympiavoittaja Tuomo Ylipulli on kuollut tänään perjantaina sairauskohtaukseen kotonaan Rovaniemellä. Tuomo oli kuollessaan vasta 56-vuotias.
      Rovaniemi
      30
      1709
    6. Sofia ja Stefan yhdessä!

      Tämä tieto henkilöllr, joka kyselee Sofian hinnastoa päivät. Ei ole sinkku, vaan lähes 2v parisuhteessa. Ei ole ollut Sofialla vuodessa 3 eri miestä!!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1394
    7. Monen päivän Marttiinan ja Hannun erospekulaatiot meni hukkaan

      Tunnen suurta vahingoniloa että te suurimmat ja fanaattisimmat Mara vihaajat olette täällä antikliimaksissa viettäneet monta kesäpäivää iloiten heidän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1389
    8. Tarvitsen sinua

      Mies. Ja sinä tiedät sen.
      Ikävä
      73
      873
    9. Atlantis FC:n pelaajia syytetään lapsiin

      kohdistuneista raiskauksista ja seksuaalisista hyväksikäytöistä.
      Maailman menoa
      43
      865
    10. Cowboy Pikkarainen

      Mitä toi sen cowboy insta video tarkoittaa..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      834
    Aihe