Kunpa voisin uskoa.
Silloin, kun väsyttää.
Silloin, kun tekisi vain mieli nukkua elämä ohitse.
Kunpa voisin uskoa, johonkin suurempaan.
Matkalainen tämän ihmiskunnan.
Matkalainen tämän maan.
Elämä on liian lyhyt tällaiseen, tiedän sen.
LS
Matkalainen
223
978
Vastaukset
- Anonyymi
Olen niin samoissa syvissä vesissä,tuntuu ettei Jumala ole kiinnostunut.
- Anonyymi
Eikö sinulla ollut muuta? Minulla sattuu olemaan jonkun suuntainen matalapaine menossa.
Ehkei semmoinen voi olla kiinnostunut, mitä ei ole. Olisi mukava, saada jostain voimaa tällaisina hetkinä, kun väsyttää...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ollut muuta? Minulla sattuu olemaan jonkun suuntainen matalapaine menossa.
Ehkei semmoinen voi olla kiinnostunut, mitä ei ole. Olisi mukava, saada jostain voimaa tällaisina hetkinä, kun väsyttää...
LSEikö sinulla ole muuta,kuinka itsekäs olet,kommentoija on tuskan syöväreissä ja sinä kuvittelet,että vain sinun ahdistuksesi on tärkein!!!!!Olet jatkuvasti kitisemässä,haluat toista miestä,kuinka miehesi jaksaa.
- Anonyymi
Kaipaan rakkautta.
Se on välittämistä.
Ei vain sanoja, Jumala rakastaa sinua, Jeesus rakastaa sinua, olet arvokas.
Minulla on tarve.
Tarve olla välitetty.
Etsin sitä väärästä paikasta, kun etsin sitä täältä.
Kirjoitin ennen paljon sanoja rakkaudesta.
Kyse olikin loppuviimein omasta tarpeestani, kaipuustani.
Mutta mikä sen voi täyttää?
LS- Anonyymi
Jeesuksen ympärillä oli rakastavia,huolehtivia ihmisiä,miksi minun pitäisi hyväksyä,että vain sanotaan,Jeesus rakastaa sinua,ei Hän ole läsnä,halimassa,pyyhkimässä kyyneleitä ym.Uskisten sanat seurakunnassa,älä odota ihmisiltä on niin vastenmielistä,mitä tehdään hengellisellä kodilla,missä ei ole ihmisyyttä?Olen kahviloissa,toreilla saanut sitä,mitä en hellareissa saa,niin ja eivät todellakaan ole fanaattisia uskiksia,vaan ihmisiä.
- Anonyymi
Säälittävää että joudut kuvittelemaan itsellesi jumalan että edes joku rakastaisi sinua.
Osta mieluummin vaikka iso halinalle. Se olisi sentään todellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää että joudut kuvittelemaan itsellesi jumalan että edes joku rakastaisi sinua.
Osta mieluummin vaikka iso halinalle. Se olisi sentään todellinen.Nimenomaan,ei jumala hali,ei jeesus istu kanssani ja kuuntele,anna rakkautta,me tarvitsemme ihmisiä,niinkuin raamatun aikana.
- Anonyymi
Miettinyt, että tämä maapallo on koko ajan liikkeessä, matkalla. Universumi on niin käsittämätön asia. Mielenkiintoista mitä kaikkea voikaan olla.
Jo yjsistään luontoa seuraamalla ei voi kuin hämmästellä sen runsautta.
ST- Anonyymi
Niin. En osaa tuohon mitään sanoa. Onhan se käsittämätöntä.
LS - Anonyymi
No mitä sinulle muutoin kuuluu? Varmaan muutakin kuin universumin pohjatonta mietintöä :)
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä sinulle muutoin kuuluu? Varmaan muutakin kuin universumin pohjatonta mietintöä :)
LSKiitos ktsymästä. Kuuluu sellaista että nyt pitää ihan tietoisesti pyrkiä hillitsemään itsensä. Kysyy kärsivällisyyttä, mitä minulla ei aina ole.
En osaa sanoa onko tämä tilanteeni nyt menossa huonompaan vai parempaan. Matalaa profiilia yritän pitää sen suhteen jos ymmärrät. Yleensä älykkäänä ymmärrät outojakin selityksiä
Mitäpä sinulle?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ktsymästä. Kuuluu sellaista että nyt pitää ihan tietoisesti pyrkiä hillitsemään itsensä. Kysyy kärsivällisyyttä, mitä minulla ei aina ole.
En osaa sanoa onko tämä tilanteeni nyt menossa huonompaan vai parempaan. Matalaa profiilia yritän pitää sen suhteen jos ymmärrät. Yleensä älykkäänä ymmärrät outojakin selityksiä
Mitäpä sinulle?
STNo en ymmärrä :) ehken ole niin älykäs kuin oletat. Miksi sinun pitää hillitä itseäsi?
Olen ollut jotenkin ahdistunut viimeaikoina. Sellaista.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en ymmärrä :) ehken ole niin älykäs kuin oletat. Miksi sinun pitää hillitä itseäsi?
Olen ollut jotenkin ahdistunut viimeaikoina. Sellaista.
LSMikä ahdistaa?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ahdistaa?
STMonenlaiset asiat. Niistä tulee lumivyöry. Koen itseni reppanaksi, jolle harakatkin nauraa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ahdistaa?
STInhoan itseäni, inhoan itsessäni ihan kaikkea.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ahdistaa?
STEt sano mitään...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ahdistaa?
STMinusta tuntuu....että...ehkä...ajattelet, että haen vain huomiota tms. Ettei siis kokemukseni ole mielestäsi sellainen, että saisin kokea ja "sanoa mitä sanon"...se saa minut murheelliseksi....koska niinhän sinä ajattelet niinkuin muutkin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ahdistaa?
STMinusta ei tule ehjää koskaan. Olen täysin rikki.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuntuu....että...ehkä...ajattelet, että haen vain huomiota tms. Ettei siis kokemukseni ole mielestäsi sellainen, että saisin kokea ja "sanoa mitä sanon"...se saa minut murheelliseksi....koska niinhän sinä ajattelet niinkuin muutkin.
LSEipä käynyt mielessä että hakisit huomiota 🤔
Enkä usko että kaikki muutkin kuvittelee sinun hakevan huomuota koska en voi olla ainoa ajatuksineni.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta ei tule ehjää koskaan. Olen täysin rikki.
LSMikä tuossa ahdistaa eniten, rikkonaisuudessa?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tuossa ahdistaa eniten, rikkonaisuudessa?
STNäin painajaista. Olin lapsen kanssa hammaslääkärissä.
Olen huono äiti, kun en ole jaksanut pestä hampaita häneltä tarpeeksi usein aamuin illoin, hän on pessyt usein iltaisin ilman niin että olisin itse tarkastanut ja käynyt vielä itse ne läpi, en ole muistanut syöttää ksylitolia ja on syönyt karkkia varmaan usein...en ole vaatinut aamulla hampaanpesua (jonka nyt kyllä hoidan)...tarkastuksessa saldo oli toistamiseen järkyttävä, ensimmäisestä kerrasta ei opittu vaikka niitä käytiin paikkauttamassa monena kertana. En onneksi päässyt käyttämään, mutta oikean tiedon saanti, sen todellisuus..kysyin, oliko lääkäri pahana ja mies oli sitä mieltä että ei kait se mitään...tiedän, että varmasti on asiasta sanottu, ainahan ne hammaslääkärit sanoo, olisin itse kuullut vähintään ihmetystä äänestä...mutta mennään tiedolla että ei kait se mitään vaikka lapsen suu on reikiä täynnä, siis oikeasti...enemmän kuin pari...välillä tuntuu että kaikki pitäisi tehdä itse...näin siis painajaista että olin käyttämässä lasta hammaslääkärissä...mietin, että onko afrikkalaisilla lapsillakin paremmat hampaat.
Teen kaikkeni ja en pysty parempaan...paitsi näköjään pystyn, mutta jos olen esim aamulla jo lähtenyt töihin, kuka nekin hampaat huolehtii, ei sitten kukaan.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOlen vain väsynyt.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOlen vain stressaantunut ja puran sen väärällä tavalla, tämähän on eräänlainen tunkio tämä palsta. Tänne on helppo heittää paskafiiliksensä ja saada jostain puskista samalla mitalla takaisin. En vain osaa olla kunnollinen, olen tällainen vmäinen ämmä joka haukkuu ukkoaan palstalla....kait se on tapa selviytyä sekin....tiedä, että väärin, muiden kirjoittajien sanomattakin....parempi kait se tänne kuin muutoin tekisi...totuushan on, että en tuo oikeasti esiin asioita...koska en haluaisi näin toimia kuin toimin täällä...mutta...en oikeastaan tiedä muuttaisiko mikään mitään, vaikka asioita olisi toisin, ehkä ihmisellä on taipumus tyytymättömyyteen.
Tuntuu, että elämä on yks pirumoinen suoritus ja en pysy tahdissa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä käynyt mielessä että hakisit huomiota 🤔
Enkä usko että kaikki muutkin kuvittelee sinun hakevan huomuota koska en voi olla ainoa ajatuksineni.
STToisaalta tulee tosi paska fiilis...koska mietin, että ehkä suurentelen asioita ja elämään kuuluu nyt vaan kaikenlaista. Syytän muita siitä, etten itse kykene kaikkeen ja voi. Minä tiedän sen kyllä ja siitä tulee paska fiilis. En halua olla sellainen.
Pitäisi itsekin pystyä ottamaan asioita, relax, niin ei kasaisi päällensä kauheita vuoria.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin painajaista. Olin lapsen kanssa hammaslääkärissä.
Olen huono äiti, kun en ole jaksanut pestä hampaita häneltä tarpeeksi usein aamuin illoin, hän on pessyt usein iltaisin ilman niin että olisin itse tarkastanut ja käynyt vielä itse ne läpi, en ole muistanut syöttää ksylitolia ja on syönyt karkkia varmaan usein...en ole vaatinut aamulla hampaanpesua (jonka nyt kyllä hoidan)...tarkastuksessa saldo oli toistamiseen järkyttävä, ensimmäisestä kerrasta ei opittu vaikka niitä käytiin paikkauttamassa monena kertana. En onneksi päässyt käyttämään, mutta oikean tiedon saanti, sen todellisuus..kysyin, oliko lääkäri pahana ja mies oli sitä mieltä että ei kait se mitään...tiedän, että varmasti on asiasta sanottu, ainahan ne hammaslääkärit sanoo, olisin itse kuullut vähintään ihmetystä äänestä...mutta mennään tiedolla että ei kait se mitään vaikka lapsen suu on reikiä täynnä, siis oikeasti...enemmän kuin pari...välillä tuntuu että kaikki pitäisi tehdä itse...näin siis painajaista että olin käyttämässä lasta hammaslääkärissä...mietin, että onko afrikkalaisilla lapsillakin paremmat hampaat.
Teen kaikkeni ja en pysty parempaan...paitsi näköjään pystyn, mutta jos olen esim aamulla jo lähtenyt töihin, kuka nekin hampaat huolehtii, ei sitten kukaan.
LSKarkinsyönti on yleistä nykyään ja se näkyy lasten hampaissa. Et todellakaan ole läheskään ainoa äiti jonka lapsi syö karkkia ja hampaat reikiintyy.
Onneksi Suomessa on hyvä hammashuolto.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vain väsynyt.
LSVäsyneensä usein ajatukset jotenkin pyörivät kehää eikä jaksa nähdä kkuin niitä epäkohtia tai siis takertuu niihin mikä on ihan luonnollista kun kuormittuu liikaa. Saisi sullekkin tulla jo helpotusta.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vain stressaantunut ja puran sen väärällä tavalla, tämähän on eräänlainen tunkio tämä palsta. Tänne on helppo heittää paskafiiliksensä ja saada jostain puskista samalla mitalla takaisin. En vain osaa olla kunnollinen, olen tällainen vmäinen ämmä joka haukkuu ukkoaan palstalla....kait se on tapa selviytyä sekin....tiedä, että väärin, muiden kirjoittajien sanomattakin....parempi kait se tänne kuin muutoin tekisi...totuushan on, että en tuo oikeasti esiin asioita...koska en haluaisi näin toimia kuin toimin täällä...mutta...en oikeastaan tiedä muuttaisiko mikään mitään, vaikka asioita olisi toisin, ehkä ihmisellä on taipumus tyytymättömyyteen.
Tuntuu, että elämä on yks pirumoinen suoritus ja en pysy tahdissa.
LSEt sinä ole miestäsi haukkunut vaan tuonut esille sen factan että toivoisit joitain muutoksia hänen suhteen.
Minusta et oke kertaakaan haukkunut häntä vaan asiallisesti kertonut mikä tilanne on ja mmikä harmittaa. Eihän tuo ole haukkumista vaan tilanteen kertomista.
Minusta et ole tehnyt tuossa väärin. Anonyyminä tänne kirjoittanut, purkanut jotain. Sun tilanne on vaatinut sitä. Olisit voinut tehdä huonommankin valinnan eli kylillä kaikille oukeasti haukkunut miestäsu, tuolkaistakin on.
Osa gaukkuu miehiään ihan yleisesti työpaikoilkaan ja ihan kaikille.
Olin vanhustyössä ja siellä muutama nainen haukkui miestään vaikka miksi jatkuvasti. Niin uysilke kuin vanhoille työntekijöille se oli useun heidän kahvipöytäkeskustelunsa aihe. Kiroilivat kuin tyhmä, ääliö mies on kun pessyt valkoisen paidan mustien kanssa. Olusikun sanonut että harmittaa kun mies ei opi pesemään pyykkiä mutta ei vaan piti kiroilla ja haukkua ja lytätä mies maanrakoon eikä vain muutaman kerran vaan jatkuvasti. Silloin minusta tuntui etten viitsi enää kuunnella.
Kuulistaa että sulla on nyt paljon kuormaa harteillasi ❤️ minusta sinä olet jos siis jostain olet tänne valittanut esim miehestäsi niin ihan aiheesta olet sen tehnyt.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta tulee tosi paska fiilis...koska mietin, että ehkä suurentelen asioita ja elämään kuuluu nyt vaan kaikenlaista. Syytän muita siitä, etten itse kykene kaikkeen ja voi. Minä tiedän sen kyllä ja siitä tulee paska fiilis. En halua olla sellainen.
Pitäisi itsekin pystyä ottamaan asioita, relax, niin ei kasaisi päällensä kauheita vuoria.
LSNiin mutta jos olet kuirmittunut niin silloin olet. Ehkä sinua kuormittavat juuri ne asiat mitä sinulle juuri nyt tapahtuu. Jotain toista taas kuormittaa jotku toiset asiat.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta jos olet kuirmittunut niin silloin olet. Ehkä sinua kuormittavat juuri ne asiat mitä sinulle juuri nyt tapahtuu. Jotain toista taas kuormittaa jotku toiset asiat.
STVoi noita kirjoitusvirheitä, ihan älytöntä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta jos olet kuirmittunut niin silloin olet. Ehkä sinua kuormittavat juuri ne asiat mitä sinulle juuri nyt tapahtuu. Jotain toista taas kuormittaa jotku toiset asiat.
STNiin ja kuule LS, meistä jokaisen saa valittamaan kun oikeista naruista nyitään.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kuule LS, meistä jokaisen saa valittamaan kun oikeista naruista nyitään.
STKiitos kun osoitat ymmärtämystä. ♥️
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kun osoitat ymmärtämystä. ♥️
LSTiijä häntä tuon ymmärrykseni suhteen mutta hyvää vappua 🎈🎉
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiijä häntä tuon ymmärrykseni suhteen mutta hyvää vappua 🎈🎉
STAinakin kirjoitit niin jotenkin...
Hyvää vappua. Miten aiot sitä viettää?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiijä häntä tuon ymmärrykseni suhteen mutta hyvää vappua 🎈🎉
STOlisi mukava kuulla sinusta 🙂 miten menee ja sellaista....
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi mukava kuulla sinusta 🙂 miten menee ja sellaista....
LSMunkkeja syönyt, eipä oikein muuten poikkea muusta päivästä.
Entä mitäs sinun vappuusi?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munkkeja syönyt, eipä oikein muuten poikkea muusta päivästä.
STEi mitenkään ihmeemmin. En ole niitä munkkejakaan syönyt. En koe isona päivänä sitä, ei ole brunsseja tai picnikkejä. En ole mikään suuri juhlija.
Miten voit?.... Kerroit, että sinulla on jotain hillitsemisjuttuja...ja että minä tajuan sellaisen, mutta en tajunnut.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STEt kai osta liikaa niitä purkkeja huutokaupoista 🙂
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOlet jotenkin vaisu. Onko jokin hätänä?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jotenkin vaisu. Onko jokin hätänä?
LSMinulla on kokemus, että ihmiset ovat ystävällisiä, mutteivät halua olla ystäviä. Vika kait on silloin minussa. Sanotaan, että ymmärretään, mutta entä ne oikeat ajatukset?
En tietenkään odota tai vaadi päivystämistä tälläkään palstalla, mutta jostain syystä on vaikea luottaa,vettä olisin arvokas ja välitetty...ihmisenä, en auttamiskohteena.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kokemus, että ihmiset ovat ystävällisiä, mutteivät halua olla ystäviä. Vika kait on silloin minussa. Sanotaan, että ymmärretään, mutta entä ne oikeat ajatukset?
En tietenkään odota tai vaadi päivystämistä tälläkään palstalla, mutta jostain syystä on vaikea luottaa,vettä olisin arvokas ja välitetty...ihmisenä, en auttamiskohteena.
LSKyse hehkuttamusesta ja ilosta, sen hillitsemisestä. Mennyt nyt paremmin, kiitos Jumalalle. Mutra koen etten yskalla sitä hirveästi hehkuttaa ja siittä hirveästi iloita etten tipahda liuan korkealta kun ja jos alkaakin mennä taas huonosti.
Se kippo, purnukka innostus laimeni enkä ole enää ollut huutokaupoilla.
Mää luulen, en tiedä, että sulla on ollut niin rankkaa jotenkin, että koet itsesi sellaisena ettei sinusta voi oikeasti kukaan välittää. Et ole saanut vahvistavia vuorovaikutuksia. Välitätkö itse itsestäsi?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kokemus, että ihmiset ovat ystävällisiä, mutteivät halua olla ystäviä. Vika kait on silloin minussa. Sanotaan, että ymmärretään, mutta entä ne oikeat ajatukset?
LSEiköhän tämä keskustelu täällä ole ihan vain tällaista meidän keskustelua täällä, ei auttamusta, en koe ainakaan noin. Kunhan keskustelen sun kanssa. Mökillä nyt ja on kyllä kova tuuli.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse hehkuttamusesta ja ilosta, sen hillitsemisestä. Mennyt nyt paremmin, kiitos Jumalalle. Mutra koen etten yskalla sitä hirveästi hehkuttaa ja siittä hirveästi iloita etten tipahda liuan korkealta kun ja jos alkaakin mennä taas huonosti.
Se kippo, purnukka innostus laimeni enkä ole enää ollut huutokaupoilla.
Mää luulen, en tiedä, että sulla on ollut niin rankkaa jotenkin, että koet itsesi sellaisena ettei sinusta voi oikeasti kukaan välittää. Et ole saanut vahvistavia vuorovaikutuksia. Välitätkö itse itsestäsi?
STNo en kait välitä.
Ainoa ihminen joka välittää, jos ei oteta lapsen ja vanhemman suhdetta huomioon, on mieheni. Toisaalta ajattelemme asioista eri tavalla ja on vaikea elää ihmisen kanssa, joka ajattelee jotenkin toisin...esim ehdotin, että hankitaan askosta kunnon säilytyslaatikosto tai senkki lapsen huoneeseen, olisi ollut eilen 50 pros tarjouksessa..siellä on vuosia vanha rikkinäinen, jonka keskimmäistä laatikkoa en saa kunnolla auki tai sitä ei saa auki kuin muutaman sentin, josta ei kannata hirveästi tunkea sisään vaatteita, jos ne haluaa sieltä poiskin saada...noanyways... No sanoin siitä ja se kysyi, että mitä olin sieltä ajatellut...sanoin ja se sanoi että ai eikö se vieläkään toimi ja siihen jäi asia...se kait on jotenkin tyypillistä, siksi ärsyttävää..no ehkä uuttakaan ei kannattaisi hankkia, koska kukaan ei osaisi hävittää vanhaa ja se jäisi nurkkiin...kuin hamstraajilla ja tulisi yksi lisäongelma ja jos kantaisin sen ulos, se voisi olla siellä parikin vuotta ja minun räjähtämispisteessä, se jotenkin pilkkoisi tai tekisi siitä jotain tms...ja en tosin minäkään sille mitään osaisi tehdä...olemme uusavuttomia kumpikin...käytännöllisissä asioissa...ja minä kokoajan patoan enemmän vihaa toista kohtaan sisimpääni, vaikka hän rakastaa minua. Mutta hän on ainoa ystäväni, joka välittää oikeasti. Hän tulisi ainoana ihmisenä auttamaan, jos olisin hädässä. Niin, että kyllä se on väärin, että hänestä kirjoitan tänne pahaa...et sinäkään välitä minusta kuten hän välittää. Ristiriitaista ja ehkä en ole ansainnut jaan rakkautta...
Niin ..suomalaiset on kasvatettu uskomaan, ettei saa iloita asioista...se joka korkealle kurkottaa, se katajaan napsahtaa.. mutta eihän sillä ole merkitystä asioiden kulkuun, iloitsemmeko esim jostain hyvästä, jonka osakseen on saanut ..se ei muuta sitä huonompaan...tai vaikuta...
Niin että ymmärrän miksi en ole lajityypillisesti hauska ja mukava, valitan vain miehestäni koko ajan :/ ei kait se nyt ole hauskaa ..tosin vain netin välityksellä, en puhu näistä asioista hyvän päivän tutuille...
Ei minulla ole ystävyyssuhteet toimineet. Kait minä olen sitten niiden ongelma.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tämä keskustelu täällä ole ihan vain tällaista meidän keskustelua täällä, ei auttamusta, en koe ainakaan noin. Kunhan keskustelen sun kanssa. Mökillä nyt ja on kyllä kova tuuli.
STSinusta ei taida kuulua enää?
Hyvää mökkiviikonloppua.
Ymmärrän, että vappuna olet varmasti todellisten ystäviesi ympäröimä, ei kait tällaiseen kannata tuhlata aikaansa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta ei taida kuulua enää?
Hyvää mökkiviikonloppua.
Ymmärrän, että vappuna olet varmasti todellisten ystäviesi ympäröimä, ei kait tällaiseen kannata tuhlata aikaansa.
LSSain imurointua keittiön ja olohuoneen. Uskotko, että se on minulle iso saavutus....normaaleille ihmisille se on vain normaalia.
Minun ei pitäisi kirjoittaa niin paljon avioliitostani. En itsekään jaksaisi kuunnella itseäni pidemmän päälle.
Onko mökillä muita kuin sinä?
Jos haluat olla rauhassa ilman kirjoituksiani. Ilmoittahan siitä minulle, on kamalaa pettyä ihmisiin niin, että he sanovat muuta, mutta toimivat niinkuin...
No niin....
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain imurointua keittiön ja olohuoneen. Uskotko, että se on minulle iso saavutus....normaaleille ihmisille se on vain normaalia.
Minun ei pitäisi kirjoittaa niin paljon avioliitostani. En itsekään jaksaisi kuunnella itseäni pidemmän päälle.
Jos haluat olla rauhassa ilman kirjoituksiani. Ilmoittahan siitä minulle, on kamalaa pettyä ihmisiin niin, että he sanovat muuta, mutta toimivat niinkuin...
No niin....
LSSitäpaitsi...kyllä minä toisaalta ajattelen niinkin, että mieluummin haluaa elää todellista elämää, kuin jotain...mikä ei ole totta...esim sen imuroinnin tulisi tuntua itsessään paremmalta kuin tänne kirjoittaminen, täällähän ei loppuviimein ole mitään merkitystä, mitä täällä kirjoitan.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitäpaitsi...kyllä minä toisaalta ajattelen niinkin, että mieluummin haluaa elää todellista elämää, kuin jotain...mikä ei ole totta...esim sen imuroinnin tulisi tuntua itsessään paremmalta kuin tänne kirjoittaminen, täällähän ei loppuviimein ole mitään merkitystä, mitä täällä kirjoitan.
LSMinä taidan valittaa kaikesta turhasta.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taidan valittaa kaikesta turhasta.
LSJa olen aika vmäinen akka. Palstalaiset ovat oikeassa, vaikka ei sitä tahdo kuulla muilta täällä.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta ei taida kuulua enää?
Hyvää mökkiviikonloppua.
LSNo oon yksin. Oon vaan ollut. Kövin äsken pällistelemässä jokea. Ihan älytön linnunlaulu kobsertti oli käynnissä, kosken kohina hiljaa taustalla
Saahan sitä valittaa kun on vaikea tilanne elämässä.
Ihana, että sulka on mies johon voit kuitenkin luottaa vaikka suhteessanne on haasteita..
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain imurointua keittiön ja olohuoneen. Uskotko, että se on minulle iso saavutus....normaaleille ihmisille se on vain normaalia.
No niin....
LSEi mun oo pakko lukea näitä jos en halua. Tämä näiden lukeminen on mun oma päätökseni.
Se on ihana tunne kun saa jotain tehtyä niinkuin sulla tuo imuroiminen.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin....
LSMun mielipiteeni on se ettet ole kirjoitranut mitenkään paljon avioliitostasi, mutta siittä kirjoittaminen tuo sulle huonon mielen, morkkiksen niin tuosta syystä voi olla hyvä ettet kirjoita. Mutta toisaalta, morkkujsetkin kuuluvat elämään.
En tiedä. Kait sitä kokee ihminen välillä tarpeelliseksi kertoa asioitaan kun patti pullistuu, ihan normaalia
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No oon yksin. Oon vaan ollut. Kövin äsken pällistelemässä jokea. Ihan älytön linnunlaulu kobsertti oli käynnissä, kosken kohina hiljaa taustalla
Saahan sitä valittaa kun on vaikea tilanne elämässä.
Ihana, että sulka on mies johon voit kuitenkin luottaa vaikka suhteessanne on haasteita..
STKuulostaa rauhalliselta mökkeilyltä.
Luulen että pitäisi oppia ymmärtämään toista paremmin. Esimerkki, menin aukaisemaan ketsuppipurkin ja sieltä tuli paineella ketsupit mun housuille. En huomannut, että sitä oli mennyt lattiallekin. Mies jonkun ajan päästä sanoi että...ei se sitten tätäkään voinut itse siivota ja pyyhki ketsupit lattialta...josta raivostuin koska otin sen kettuiluna...toinen oli ihmeissään sitten minun reaktiosta...reaktion oli silleen spontaani, koska omassa lapsuudessani vanhempani naljailivat jatkuvasti toisilleen tietyllä tapaa...ja se varmaan muistutti siitä...mutta luotan siihen, ettei hän sitä sanonut naljailumielessä...toisen tapa ilmaista asioita voi tulla väärinymmärretyksi...lisäksi siinä mätätessä onnellisena ruokaa lärviini, koin varmaan jotain omaan nolostumisen kokemusta asiassa...
Mutta joo...voisin yrittää olla ottamatta itseeni vaikka luulisin kuulevani toisen sanoissa ja tavassa ilmaista jotain..niin luultavasti toinen vain omalla tavallaan ilmaista asioita, sattuu hipaisemaan jotain arkaa paikkaa...
Ja kyllä luotan häneen ja hän on ainoa ihminen, joka on loppuviimein mun puolella, vaikka olen tällainen törkimys, että kirjoitan palstalla näitä...niin olen kuitenkin ymmärtänyt sen.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mun oo pakko lukea näitä jos en halua. Tämä näiden lukeminen on mun oma päätökseni.
Se on ihana tunne kun saa jotain tehtyä niinkuin sulla tuo imuroiminen.
STNiin mutta omasta epävarmuudestani käsin en tahdo olla taakaksi...ihmiset ei sano että niitä haittaa, mutta katoavat elämästä vähin äänin ja...tajuanhan minä kuitenkin, että olen ollut siihen syyllinen...niin haluan kait varmistella...rtää onko tosiaan niin, ettei nämä jutut haittaa ja että jaksat näitä lukea ja vastata....siltikin...voisit sanoa ettei haittaa, mutta osoittaisit toisin...ja se...on rankkaa...vaikka olet täysin vieras ihminen mulle ja vain jossain palstalla...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielipiteeni on se ettet ole kirjoitranut mitenkään paljon avioliitostasi, mutta siittä kirjoittaminen tuo sulle huonon mielen, morkkiksen niin tuosta syystä voi olla hyvä ettet kirjoita. Mutta toisaalta, morkkujsetkin kuuluvat elämään.
En tiedä. Kait sitä kokee ihminen välillä tarpeelliseksi kertoa asioitaan kun patti pullistuu, ihan normaalia
STNiin...olisi varmaan parempi, etten saisi siitä morkkiksia...morkkis tulee kait siitä, että olen toista kohtaan jotenkin epälojaali...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa rauhalliselta mökkeilyltä.
Luulen että pitäisi oppia ymmärtämään toista paremmin. Esimerkki, menin aukaisemaan ketsuppipurkin ja sieltä tuli paineella ketsupit mun housuille. En huomannut, että sitä oli mennyt lattiallekin. Mies jonkun ajan päästä sanoi että...ei se sitten tätäkään voinut itse siivota ja pyyhki ketsupit lattialta...josta raivostuin koska otin sen kettuiluna...toinen oli ihmeissään sitten minun reaktiosta...reaktion oli silleen spontaani, koska omassa lapsuudessani vanhempani naljailivat jatkuvasti toisilleen tietyllä tapaa...ja se varmaan muistutti siitä...mutta luotan siihen, ettei hän sitä sanonut naljailumielessä...toisen tapa ilmaista asioita voi tulla väärinymmärretyksi...lisäksi siinä mätätessä onnellisena ruokaa lärviini, koin varmaan jotain omaan nolostumisen kokemusta asiassa...
Mutta joo...voisin yrittää olla ottamatta itseeni vaikka luulisin kuulevani toisen sanoissa ja tavassa ilmaista jotain..niin luultavasti toinen vain omalla tavallaan ilmaista asioita, sattuu hipaisemaan jotain arkaa paikkaa...
Ja kyllä luotan häneen ja hän on ainoa ihminen, joka on loppuviimein mun puolella, vaikka olen tällainen törkimys, että kirjoitan palstalla näitä...niin olen kuitenkin ymmärtänyt sen.
LSEn oikein tiedä, en minäkään tykkäisi jos mies tai kuka tahansa sanoisi että et sitten tätäkään voinut itse siivota ja minun lapsuuteni ilmapiiri oli kannustava. Uskon että suurin osa ihmisistä olisi tykännyt huonoa miehesi sanavallinnasta. Häntä tympi niin iski vyön alle, niin hän teki.
Hän olisi voinut valita rakentavamman tavan sanoa saman asian eli vaikkapa : ohoh, sulla on nähtävästi pudonnut ketsuppua tuonne lattialle. Todennäköisesti olisit sen silloin aiivonnut vai mitä?
Mutta häntä tympi ja teki itsestään uhrin ja marttyyrinä pyyhki ketsupin käyttäen yleistystä ettet TÄTÄKÄÄN voinut itse siivota ilmrisesti viittasi johonkin muuhun mitä et tee joten noin Sisältää piiloviestintää joka mitätöi ja halventaa sinua. Itseasiassa juuri jaksamattomuus vaivaa myös sinua itseäsi joten tuo oli isku vyön alle. Totta hitossa, sulla oli oikeus pahoittaa mielesi.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikein tiedä, en minäkään tykkäisi jos mies tai kuka tahansa sanoisi että et sitten tätäkään voinut itse siivota ja minun lapsuuteni ilmapiiri oli kannustava. Uskon että suurin osa ihmisistä olisi tykännyt huonoa miehesi sanavallinnasta. Häntä tympi niin iski vyön alle, niin hän teki.
Hän olisi voinut valita rakentavamman tavan sanoa saman asian eli vaikkapa : ohoh, sulla on nähtävästi pudonnut ketsuppua tuonne lattialle. Todennäköisesti olisit sen silloin aiivonnut vai mitä?
Mutta häntä tympi ja teki itsestään uhrin ja marttyyrinä pyyhki ketsupin käyttäen yleistystä ettet TÄTÄKÄÄN voinut itse siivota ilmrisesti viittasi johonkin muuhun mitä et tee joten noin Sisältää piiloviestintää joka mitätöi ja halventaa sinua. Itseasiassa juuri jaksamattomuus vaivaa myös sinua itseäsi joten tuo oli isku vyön alle. Totta hitossa, sulla oli oikeus pahoittaa mielesi.
STEn tiedä. Luulen, että ei se oikeasti tarkoita mitään. Se on vähän kreisin kuuloinen tilanne, mutta tämmöistä on ollut elämässämme paljon....ja olen aidosti sitä mieltä, että hän ei tarkoita asioita miten joskus ne ilmaisee. Ei kait sitä yllättyneisyyttä mun kohtaukselle voisi feikata, se on aidosti ihmeissään, että mistä suutuin...toki siinä aina itse loppuviimein kantaa syyllisen viittaa, koska on itse temperamentikas...mutta ei kait se maailmanloppu ole...jonkun toisen ihmisen kohdalla kait kirjoittamasi voisi päteäkin...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Luulen, että ei se oikeasti tarkoita mitään. Se on vähän kreisin kuuloinen tilanne, mutta tämmöistä on ollut elämässämme paljon....ja olen aidosti sitä mieltä, että hän ei tarkoita asioita miten joskus ne ilmaisee. Ei kait sitä yllättyneisyyttä mun kohtaukselle voisi feikata, se on aidosti ihmeissään, että mistä suutuin...toki siinä aina itse loppuviimein kantaa syyllisen viittaa, koska on itse temperamentikas...mutta ei kait se maailmanloppu ole...jonkun toisen ihmisen kohdalla kait kirjoittamasi voisi päteäkin...
LSNo jokatapaujsessa, olen edelleen sitä mieltä ettei hänen sanavalintansa ollut rakentavaa keskustelua vaan sisäksi syytöksen.
Ja voithan itse hareastaa samaa, sitä en tiedä.
Sanansäilä lentää ees taas.
No, toisille pareille tuollainen on luontaista eikä se hätkäytä heitä. Nakellaan puolin ja toisin ja se siittä välillä hermoten ja tiuskien eikä mikään kaadu siihen vaikka purkaa touseen kiukkuaan sekä turhautumistaan. Suhde kestää tuon ja siinä on jokseenkin hyvä olla muilta osin.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jokatapaujsessa, olen edelleen sitä mieltä ettei hänen sanavalintansa ollut rakentavaa keskustelua vaan sisäksi syytöksen.
No, toisille pareille tuollainen on luontaista eikä se hätkäytä heitä. Nakellaan puolin ja toisin ja se siittä välillä hermoten ja tiuskien eikä mikään kaadu siihen vaikka purkaa touseen kiukkuaan sekä turhautumistaan. Suhde kestää tuon ja siinä on jokseenkin hyvä olla muilta osin.
STNo en pyri vmäisyyteen, toki joskus asioista on tullut sanottua, toisinaan luovuttanut ja on ollut hiljaa.. sitten se onkin elämä sopeutumista vallitsevaan olosuhteeseen , jossa toisaalta kokee masentuvansa...koska toivoo jotain kait enemmän asioilta....mutta en väitä olleeni aina kiltti...pitäisi oppia rakentavasti toiselle viestittämään tieten...tietenkin on tullut sanottua asioista, esim olen sanonut etukäteen, että saa toki auttaa vanhempiaan muttei lasten kustannuksella ja kun sen on päässyt sanomasta menee vanhemmilleen ja unohtaa viemästä lapsensa harrastukseensa...miten se sattuukin? Ja toki olen vihainen, ja saan toteamuksen siitä, ettei hän saa auttaa vanhempiaan...niin...tietenkin on tullut sanottua...en tiedä miten sanoisi asioita rakentavasti että ei olisi hirveä akka vaan.
Meillä ei varsinaisesti tapella, mutta välillä suutun ha koen olevani se tappelija...ja koen olevani huono, koska teen niin...en pidä naljailusta ja aggressioita, olen sille allerginen.
Ehkä nämä on arkisia ongelmia ja pitäisi olla tyytyväinen...ja varmastikin niin osittain onkin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jokatapaujsessa, olen edelleen sitä mieltä ettei hänen sanavalintansa ollut rakentavaa keskustelua vaan sisäksi syytöksen.
STEi edes viikoittain tule miehelle suuttua näkyvästi...joskus jäpätän...mutta ..ehkä se itselle on vaikeaa kun jos suuttuu niin että paiskaa ovea ja tulee isoäänisesti sanottua jotenkin niin "että aina sä syytät, en huomannut koko ketsuppitahraa...ja joku yksi kirosana"....niin se...koen sen itselleni massiivisena pillastumisena...ja koska käyttäydyn kuin teini-ikäinen siinä kohdin...koen olevani koko jutun pahis... Jolla on ongelmia hillitä itseään...se varmaan juontuu lapsuudesta, että on vaikeaa käsitellä sitä, että on oikeus suuttua...tai osoittaa sitä
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei edes viikoittain tule miehelle suuttua näkyvästi...joskus jäpätän...mutta ..ehkä se itselle on vaikeaa kun jos suuttuu niin että paiskaa ovea ja tulee isoäänisesti sanottua jotenkin niin "että aina sä syytät, en huomannut koko ketsuppitahraa...ja joku yksi kirosana"....niin se...koen sen itselleni massiivisena pillastumisena...ja koska käyttäydyn kuin teini-ikäinen siinä kohdin...koen olevani koko jutun pahis... Jolla on ongelmia hillitä itseään...se varmaan juontuu lapsuudesta, että on vaikeaa käsitellä sitä, että on oikeus suuttua...tai osoittaa sitä
LSToivon ja rukoilen,että miehesi löytää kauniin,rakastavan hyvän vaimon,ei tuollaista kitisijää kukaan kestä,ei huolehdi ulkoisesta olemuksesta,ylipainoinen ja himoitsee toista miestä.St on hoitanut ja hoitanut,ei tälle mikään riitä,vain hän ja hänen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STLuultavasti Aurorab laittaa nimettömiä viestejä...mutta kaipaisi kait tukea siinä...että olenko se jutun pahis oikeasti vai onko minulla oikeus suuttua tilanteeseen?
Esimerkki mies on jälleen lähtenyt auttamaan vanhempiaan. Ok, ei se haittaa....soitan ja kysyn missä on kun huomaan kadonneen auton ja nuorin lapsista mukana....mies kysyy, että tuodaanko noutoruoka...ja minä et voihan sitä...odotamme vanhempien lasten kanssa kotona ja he kyselevät milloin isi tulee, en laita ruokaa, onhan tulossa sitä noutoruokaa, huomenna on normaali arkiaamu....isi tulee puoli yksitoista mäkkärin noutoeväiden kanssa....olinko pahis, kun suutuin ...ja miksi suutuin? Mutta tunsin olleeni se jutun pahis... Odotimme siis isiä monta tuntia aikaisemmin palaavaksi ...mutta koska suutuin tilanteessa, minusta tuli koko jutun pahis.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti Aurorab laittaa nimettömiä viestejä...mutta kaipaisi kait tukea siinä...että olenko se jutun pahis oikeasti vai onko minulla oikeus suuttua tilanteeseen?
Esimerkki mies on jälleen lähtenyt auttamaan vanhempiaan. Ok, ei se haittaa....soitan ja kysyn missä on kun huomaan kadonneen auton ja nuorin lapsista mukana....mies kysyy, että tuodaanko noutoruoka...ja minä et voihan sitä...odotamme vanhempien lasten kanssa kotona ja he kyselevät milloin isi tulee, en laita ruokaa, onhan tulossa sitä noutoruokaa, huomenna on normaali arkiaamu....isi tulee puoli yksitoista mäkkärin noutoeväiden kanssa....olinko pahis, kun suutuin ...ja miksi suutuin? Mutta tunsin olleeni se jutun pahis... Odotimme siis isiä monta tuntia aikaisemmin palaavaksi ...mutta koska suutuin tilanteessa, minusta tuli koko jutun pahis.
LSNiin että ei kyse kait ole siitä, että haluaisin toista haukkua, mutta tunnepuolella, se oman aggression käsitteleminen, on haastavaa...että en halua ilmaista suuttumusta...jopa vihaa...mutta on vaikea...tietää, miten rakentavasti toimia...onko minulla oikeus suuttua?
Kyse ei ole todellakaan siitä, että haluaisin haukkua häntä ja hänen osaamistaan...mutta haluaisin toimia jotenkin niinkuin muutkin toimii, eikä olla se erikoinen perhe, jossa lapset syö mäkkärinevästä puoli yksitoista....ja huomenna on kouluaamu. Haluaisin toimia niin, että...toki elämä voi olla joustavaakin...eikä kaikesta tarvitsisi stressata, mutta asiat kasaantuu...ja...jos perusasiat toimisi, niin yksi mäkkärijuttu ei varmaan olisi se pointti.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivon ja rukoilen,että miehesi löytää kauniin,rakastavan hyvän vaimon,ei tuollaista kitisijää kukaan kestä,ei huolehdi ulkoisesta olemuksesta,ylipainoinen ja himoitsee toista miestä.St on hoitanut ja hoitanut,ei tälle mikään riitä,vain hän ja hänen ongelma.
Minäkin toivoisin hänelle sellaista vaimoa, joka ei olisi tällainen pahis...hän on hyvä ihminen oikeasti ja tarvitsisi ihmisen, joka häntä osaisi ymmärtää. Minä en osaa ja hän ei ansaitse sellaista.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin toivoisin hänelle sellaista vaimoa, joka ei olisi tällainen pahis...hän on hyvä ihminen oikeasti ja tarvitsisi ihmisen, joka häntä osaisi ymmärtää. Minä en osaa ja hän ei ansaitse sellaista.
LSNyt todellakin näin,että sinusta löytyy inhimillisyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en pyri vmäisyyteen, toki joskus asioista on tullut sanottua, toisinaan luovuttanut ja on ollut hiljaa.. sitten se onkin elämä sopeutumista vallitsevaan olosuhteeseen , jossa toisaalta kokee masentuvansa...koska toivoo jotain kait enemmän asioilta....mutta en väitä olleeni aina kiltti...pitäisi oppia rakentavasti toiselle viestittämään tieten...tietenkin on tullut sanottua asioista, esim olen sanonut etukäteen, että saa toki auttaa vanhempiaan muttei lasten kustannuksella ja kun sen on päässyt sanomasta menee vanhemmilleen ja unohtaa viemästä lapsensa harrastukseensa...miten se sattuukin? Ja toki olen vihainen, ja saan toteamuksen siitä, ettei hän saa auttaa vanhempiaan...niin...tietenkin on tullut sanottua...en tiedä miten sanoisi asioita rakentavasti että ei olisi hirveä akka vaan.
Meillä ei varsinaisesti tapella, mutta välillä suutun ha koen olevani se tappelija...ja koen olevani huono, koska teen niin...en pidä naljailusta ja aggressioita, olen sille allerginen.
Ehkä nämä on arkisia ongelmia ja pitäisi olla tyytyväinen...ja varmastikin niin osittain onkin.
LSNiinpä, en tarkoittanut että pyrkii veemäisyyteen jos annoin sellaisen käsityksen vaan että spinttaanisti antaa vaan tulla jos tympii tai kiukuttaa. Ei tuollaista edes harkitse, vaan sitä vain sanoo tunnetilastaan riippuen jotain ei-rakentavia asioura eikä sitä niin ajattele eikä harkitse sanomisiaan. Yleistä tuolkainen. Enkä nyt tarkouta että teillä olisi tuollaista mutta yleistähän tuo on.
Minä taidan olla juurikin se joka paukauttaa suoraan. Jos mies sanousi että et tätäkään itse siuvonnut niin olisin sanonut että miten niin itsekkään kun sinä ehdit jo siihen hääräämään kuin akka essu päällä, huivi vaan puuttuu päästäs. Että meeppäs siittä kauemmaksi hus hus. Noun olusin tokaissur että kukas se tässä se veemäinen on. No minä!! Enkä koe edes huonoa omaatuntoa tuollaisesta.
Kun kirjoutit tuosta että pitäisi olla tyytyväinen niin jos on joihinkin epäkohtiin tyytymätön niin eihän se tarkoita että olusi kaikenkaikkuaan tyytymätön. Nuo epäkihdat vouvat tosin olla hyvin raskaita asioita jotka vaikuttavat arjen sujuvuuteen ja niin suhteen kuin omaankin hyvinvointiin merkittävästi.
Jos jotkit epäkihdat tuivat suurta pahoinvointia, minusta on luonnollista tarttua niihin ja todellakin valittaa niistä sekä tuntea vihaa, surua, epätoivoa, katkeruutta ja mitä moninaisempia tunteita.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, en tarkoittanut että pyrkii veemäisyyteen jos annoin sellaisen käsityksen vaan että spinttaanisti antaa vaan tulla jos tympii tai kiukuttaa. Ei tuollaista edes harkitse, vaan sitä vain sanoo tunnetilastaan riippuen jotain ei-rakentavia asioura eikä sitä niin ajattele eikä harkitse sanomisiaan. Yleistä tuolkainen. Enkä nyt tarkouta että teillä olisi tuollaista mutta yleistähän tuo on.
Minä taidan olla juurikin se joka paukauttaa suoraan. Jos mies sanousi että et tätäkään itse siuvonnut niin olisin sanonut että miten niin itsekkään kun sinä ehdit jo siihen hääräämään kuin akka essu päällä, huivi vaan puuttuu päästäs. Että meeppäs siittä kauemmaksi hus hus. Noun olusin tokaissur että kukas se tässä se veemäinen on. No minä!! Enkä koe edes huonoa omaatuntoa tuollaisesta.
Kun kirjoutit tuosta että pitäisi olla tyytyväinen niin jos on joihinkin epäkohtiin tyytymätön niin eihän se tarkoita että olusi kaikenkaikkuaan tyytymätön. Nuo epäkihdat vouvat tosin olla hyvin raskaita asioita jotka vaikuttavat arjen sujuvuuteen ja niin suhteen kuin omaankin hyvinvointiin merkittävästi.
Jos jotkit epäkihdat tuivat suurta pahoinvointia, minusta on luonnollista tarttua niihin ja todellakin valittaa niistä sekä tuntea vihaa, surua, epätoivoa, katkeruutta ja mitä moninaisempia tunteita.
STEn näe taadkaan kirjoittaa. Ärsyttävää 😞
Ketsupista puheenolle. Mmää tykkään ketsupista. Laitan sitä välillä voileivällekkin. Ja makarooniruokaan paaaaljon. Lasagneen lusään sitä lautaselleni vaikken itse valmistuksessa käytä ketsuppia. Mutta jauhelihakastikkeen valnustuksessa laitan paljon kelta ja valko sipulia sekä paljon ketsuppua. Slurps. Tulee tässä nälkä ihan.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, en tarkoittanut että pyrkii veemäisyyteen jos annoin sellaisen käsityksen vaan että spinttaanisti antaa vaan tulla jos tympii tai kiukuttaa. Ei tuollaista edes harkitse, vaan sitä vain sanoo tunnetilastaan riippuen jotain ei-rakentavia asioura eikä sitä niin ajattele eikä harkitse sanomisiaan. Yleistä tuolkainen. Enkä nyt tarkouta että teillä olisi tuollaista mutta yleistähän tuo on.
STJa siksi olusin sanonut miehelle noin että häärää kuin akka että annan takaisin. En minä mittäön ilmaiseksi ota. Takaisin tulee että kajahtaa ja nauran vielä räkäisen naurun päälle.
ST Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti Aurorab laittaa nimettömiä viestejä...mutta kaipaisi kait tukea siinä...että olenko se jutun pahis oikeasti vai onko minulla oikeus suuttua tilanteeseen?
LSNo en ollut minä joka tuon viestin kirjoitti. Sun täytyy kuule ottaa itseäsi niskasta kiinni ja laittaa ittes järjestykseen.
Minä oisin tossa sanonut..kiva kun tulit, mut me odotettiin vähän aikaisemmin.. En olisi ollut pahis eikä mies, joka viihtyy vanhemmillaan.
Ja on täällä näköjään joku muukin seurannut tilannetta... Mullakin oli ylipainoa 160/89 24kg liikaa.. Nyt enään 10kiloa.ja sen suoritan. Sinä vaan rähjäät kun pitäisi alkaa jo tehdä jotain.
Masennusko sua estää? Hopihopi lääkäriin sitten.. Ei pahalla.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
No en ollut minä joka tuon viestin kirjoitti. Sun täytyy kuule ottaa itseäsi niskasta kiinni ja laittaa ittes järjestykseen.
Minä oisin tossa sanonut..kiva kun tulit, mut me odotettiin vähän aikaisemmin.. En olisi ollut pahis eikä mies, joka viihtyy vanhemmillaan.
Ja on täällä näköjään joku muukin seurannut tilannetta... Mullakin oli ylipainoa 160/89 24kg liikaa.. Nyt enään 10kiloa.ja sen suoritan. Sinä vaan rähjäät kun pitäisi alkaa jo tehdä jotain.
Masennusko sua estää? Hopihopi lääkäriin sitten.. Ei pahalla.No tiedätkö koko elämä ei ole painonpudotusta....jollekin se on se tärkein asia toisille ei.
LS - Anonyymi
No en ollut minä joka tuon viestin kirjoitti. Sun täytyy kuule ottaa itseäsi niskasta kiinni ja laittaa ittes järjestykseen.
Masennusko sua estää? Hopihopi lääkäriin sitten.. Ei pahalla.Rouva täydellisyys...mitenhän olisi ollut oikeassa elämässä?
Sori, en usko ihan kaikkee...minäkään.
LS - Anonyymi
Masennusko sua estää? Hopihopi lääkäriin sitten.. Ei pahalla.Hyvä auroora,noin sitä pitää,olen todellakin seurannut tuota kitisemistä,miehensä haukkumista ja st vielä ruokkii tuollaista negatiivisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siksi olusin sanonut miehelle noin että häärää kuin akka että annan takaisin. En minä mittäön ilmaiseksi ota. Takaisin tulee että kajahtaa ja nauran vielä räkäisen naurun päälle.
STKyllä olet lapsellinen,ei tuollaista naista kukaan mies halua,noita-akka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä auroora,noin sitä pitää,olen todellakin seurannut tuota kitisemistä,miehensä haukkumista ja st vielä ruokkii tuollaista negatiivisuutta.
Jostain syystä st:n kanssa on melko helppo tulla toimeen. Luultavasti olemme melko samanlaisia ihmistyyppeinä...hän ymmärtää asettaa realiteetteihin asiat..toki, hänenkin kanssa on otettu jollain tavalla yhteen...mutta loppuviimein hän on ihminen jolle on hyvä saada puhua asioista.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä st:n kanssa on melko helppo tulla toimeen. Luultavasti olemme melko samanlaisia ihmistyyppeinä...hän ymmärtää asettaa realiteetteihin asiat..toki, hänenkin kanssa on otettu jollain tavalla yhteen...mutta loppuviimein hän on ihminen jolle on hyvä saada puhua asioista.
LSHän ei oikeesti auta sinua,ruokkii sinun itsesäälissä rypemistä ja mieheesi kohdistuvaa negatiivisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olet lapsellinen,ei tuollaista naista kukaan mies halua,noita-akka.
🤣🤣 Kyllä. Taijon sinutkin rupisammakoksi jos saat vaan kiinni 😘 myn kanssa ei pärjääkkään mikään nössö mies, mamman poika. Ne on erillaisia naisia varten. Enkä minäkään kaadu herkästi joten kyllä, olen äkäinen ja koen itseni arvokkaaksi naisena sekä äitinä. Mutta mies sen olla pitää eikä hiiri. En jaksaisi nössöä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei oikeesti auta sinua,ruokkii sinun itsesäälissä rypemistä ja mieheesi kohdistuvaa negatiivisuutta.
Ei se noin päin ole mennyt...hänen ymmärtämyksensä, on päinvastoin antanut voimaa arkeen ...se miten arjessa kohtaan haasteet, teen ne omalla tavallani.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olet lapsellinen,ei tuollaista naista kukaan mies halua,noita-akka.
Mutta tää oli hyvin sanottu 😆😆😆😆
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rouva täydellisyys...mitenhän olisi ollut oikeassa elämässä?
Sori, en usko ihan kaikkee...minäkään.
LSAuroora tekee hienosti,laihduttaa ja on sairaan tyttönsä rinnalla,olen itse joutunut kokemaan lapseni kohdalla mielensairauden,henkeni lähtö on ollut lähellä ym.Sairastuin myöskin syöpään,joten kovaa on ollut muillakin,kuin vain sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se noin päin ole mennyt...hänen ymmärtämyksensä, on päinvastoin antanut voimaa arkeen ...se miten arjessa kohtaan haasteet, teen ne omalla tavallani.
LSTottakait olet järkevä ja teet itse omat päätöksesi etkä jonku tällaisen palsta heitukan ohjeiden mukaan.
ST
- Anonyymi
Elämämme kurvit ovat kuin aaltoviiva. On nousukausia ja on laskukausia. Nousukauttaan tuskin kukaan murehtii. Laskukautena kaikelle tuntuu olevan yks'hailee. Siitä se elämä koostuu.
- Anonyymi
Niin varmaan kaikilla on jonkinlaista...en varmaan osaa ottaa niin, että kaikki olisi yks hailee, ehkä ahdistun enemmän asioista, kun on laskukausi.
En tiedä onko syytä ahdistuakin vai otanko asiat liian vakavasti. Vaikea sanoa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan kaikilla on jonkinlaista...en varmaan osaa ottaa niin, että kaikki olisi yks hailee, ehkä ahdistun enemmän asioista, kun on laskukausi.
En tiedä onko syytä ahdistuakin vai otanko asiat liian vakavasti. Vaikea sanoa.
LSEnkä minä oikeastaan häntä vihaa tai syytä, ahdistaa, etten osaa toimia elämässäni niin, että se olisi järjestyksessä...miten voisin toista syyttää, jos en itsekään osaa...olen varmaan uusavuton jotenkin.
No mikä asia on hyvin, ettet edes uskalla iloita siitä? Minua kiinnostaa se.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä minä oikeastaan häntä vihaa tai syytä, ahdistaa, etten osaa toimia elämässäni niin, että se olisi järjestyksessä...miten voisin toista syyttää, jos en itsekään osaa...olen varmaan uusavuton jotenkin.
No mikä asia on hyvin, ettet edes uskalla iloita siitä? Minua kiinnostaa se.
LSMeni väärään kohtaan kirjoitus, oli kommentti aiempaan juttuun...
LS
- Anonyymi
Ap.t.2:44-47 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä, ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Ap.t. 11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri joukko, joka uaskoi ja kääntyi Herran puoleen. Ap.t. 5:14
Lightning star.. Ls. Sano vain jos voisin jotenkin auttaa.
- Anonyymi
En tiedä voiko sieltä käsin auttaa. En tiedä miksi uin näin syvissä vesissä. Ensimmäisenä aamulla ajattelen etten jaksaisi herätä, raahaudun ylös, mietin sitä pitkin aamupäivää vain kuinka ei jaksa, jos siihen on aikaa jäädä miettimään...esitän muille, että jaksan, vaikka en jaksaisi, saan itsestäni irti väkisin asioita, kun...mutta tuntuu kuin suorittaisin äärirajoilla, pieniäkin asioita.
Mitä tälle edes voisi, on jatkettava näin...tämä on minulle normaali, vaikka se ei ole normaalia.
LS Anonyymi kirjoitti:
En tiedä voiko sieltä käsin auttaa. En tiedä miksi uin näin syvissä vesissä. Ensimmäisenä aamulla ajattelen etten jaksaisi herätä, raahaudun ylös, mietin sitä pitkin aamupäivää vain kuinka ei jaksa, jos siihen on aikaa jäädä miettimään...esitän muille, että jaksan, vaikka en jaksaisi, saan itsestäni irti väkisin asioita, kun...mutta tuntuu kuin suorittaisin äärirajoilla, pieniäkin asioita.
Mitä tälle edes voisi, on jatkettava näin...tämä on minulle normaali, vaikka se ei ole normaalia.
LSEntisenä hoitajana näin lyhyesti sanoisin että sairastat masennusta. Miksi?
- Anonyymi
Entisenä hoitajana näin lyhyesti sanoisin että sairastat masennusta. Miksi?
Niin ehkäpä, on se mahdollista. En tiedä miksi.
LS Anonyymi kirjoitti:
Niin ehkäpä, on se mahdollista. En tiedä miksi.
LSMietihän miksi. Siinä voi olla ratkaisujen avain. Mutta mä meen nukkuu. Yritän saada unta. Pariksi tunniksi makaamaan ja sitten kahvinkeittoon kuitenkin. Viime yönä nukuin vain viisi tuntia. Hyvää yötä ja palataan.
- Anonyymi
Mietihän miksi. Siinä voi olla ratkaisujen avain. Mutta mä meen nukkuu. Yritän saada unta. Pariksi tunniksi makaamaan ja sitten kahvinkeittoon kuitenkin. Viime yönä nukuin vain viisi tuntia. Hyvää yötä ja palataan.
On siihen varmasti moniakin syitä.
LS Anonyymi kirjoitti:
On siihen varmasti moniakin syitä.
LSAloituksessasi selvästi etsit Jumalaa. Mun tyttö on psykoosissa ja tässä vierelläni hiljaa joskin itkee taas. Jumala on näkymätön ja äänetön, hänellekin.
Kuinka voisin ns.. mainostaa Jumalaa sinulle tai tytölle... Menisi entistä enemmän sekaisin. Välillä Jumala kumminkin kuulemma puhuu lapselleni... Mistä sitä tietää puhuuko oikeasti vai eikö.
Mä oon ollut psykoosissa vuosia. Perinnöllinen sairaus.. Tai siitä ne viisaat tiedemiehet kiistelee... Mutta mä paranin. Luovutan.auroraboreallis kirjoitti:
Aloituksessasi selvästi etsit Jumalaa. Mun tyttö on psykoosissa ja tässä vierelläni hiljaa joskin itkee taas. Jumala on näkymätön ja äänetön, hänellekin.
Kuinka voisin ns.. mainostaa Jumalaa sinulle tai tytölle... Menisi entistä enemmän sekaisin. Välillä Jumala kumminkin kuulemma puhuu lapselleni... Mistä sitä tietää puhuuko oikeasti vai eikö.
Mä oon ollut psykoosissa vuosia. Perinnöllinen sairaus.. Tai siitä ne viisaat tiedemiehet kiistelee... Mutta mä paranin. Luovutan.Tyttö on varannut itselleen työ ja opiskelupaikan. Mutta itseäni suojellakseni olen suht pessimisti. Huusi juuri äsken että ei haluakkaan niitä. Hänellä on ryhmä mielikuvituskavereita jotka haluavat huumata hänet. Ettei käyttäisi oikeita huumeita. Selvinä hetkinään hän käyttää kaiken energiansa joko itsensä soimaamiseen tai päihteiden hankkimiseen ja nauttimiseen.
Nyt hän ei enää kierrä eri jätkien kämpillä hakemassa apua (jolloin häntä on hyväksikäytetty usein) vaan kuukausitolkulla on istunut mun kämpillä.
Olen sanonut että irtoseksi vain rikkoo ja hän vain myöntää... Ottaa loukkauksena jos häntä "vain pannaan". Istukoon vain täällä.
Kertoo että pelkää saavansa hivin likaisista neuloista.
Siitä lähdetään. Olen ihan toivoton. En voi tehdä mitään.
En voi marssia sinne huumekämpille vierelle katsomaan... Ettei viimeinen toivo, terveyttä, ei häneltä viedä!
Jaha. Akka tahtoo lähtee kämpilleen "keittää perunoita". Ihan ku kaikki ois taas hyvin. Ja äitihän passaa. Kauppaan ja kyyti ovelle. Hän voi nyt ookoo.- Anonyymi
Tyttö on varannut itselleen työ ja opiskelupaikan. Mutta itseäni suojellakseni olen suht pessimisti. Huusi juuri äsken että ei haluakkaan niitä. Hänellä on ryhmä mielikuvituskavereita jotka haluavat huumata hänet. Ettei käyttäisi oikeita huumeita. Selvinä hetkinään hän käyttää kaiken energiansa joko itsensä soimaamiseen tai päihteiden hankkimiseen ja nauttimiseen.
Nyt hän ei enää kierrä eri jätkien kämpillä hakemassa apua (jolloin häntä on hyväksikäytetty usein) vaan kuukausitolkulla on istunut mun kämpillä.
Olen sanonut että irtoseksi vain rikkoo ja hän vain myöntää... Ottaa loukkauksena jos häntä "vain pannaan". Istukoon vain täällä.
Kertoo että pelkää saavansa hivin likaisista neuloista.
Siitä lähdetään. Olen ihan toivoton. En voi tehdä mitään.
En voi marssia sinne huumekämpille vierelle katsomaan... Ettei viimeinen toivo, terveyttä, ei häneltä viedä!
Jaha. Akka tahtoo lähtee kämpilleen "keittää perunoita". Ihan ku kaikki ois taas hyvin. Ja äitihän passaa. Kauppaan ja kyyti ovelle. Hän voi nyt ookoo.Jos haluat keskustella palstalla asiasta, st varmaankin osaa sanoa oikeita sanoja, en osaa kirjallisesti ilmaista asioita ehkä niin, ettei tulisi väärinymmärrystä.
Kaikkea hyvää elämääsi toivon.
LS Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat keskustella palstalla asiasta, st varmaankin osaa sanoa oikeita sanoja, en osaa kirjallisesti ilmaista asioita ehkä niin, ettei tulisi väärinymmärrystä.
Kaikkea hyvää elämääsi toivon.
LSJoo. Mun elämä on ookoo. On työtä, on terveyttä ja rakkautta. Jo aikuisen lapseni elämä murenee käsiin.
Lapsi se on aina vaikka ikävuosia kertyy. Tulet huomaamaan sen.
Sanonta ensin ne polkee syliä ja aikuisena sydäntä pitää paikkansa.auroraboreallis kirjoitti:
Joo. Mun elämä on ookoo. On työtä, on terveyttä ja rakkautta. Jo aikuisen lapseni elämä murenee käsiin.
Lapsi se on aina vaikka ikävuosia kertyy. Tulet huomaamaan sen.
Sanonta ensin ne polkee syliä ja aikuisena sydäntä pitää paikkansa.Ps. Juu st. N kanssa on helppo keskustella mutta en aio enempää odottaa että hän ilmaantuisi taas jostain. Voi olla kuukaudenkin pois palstalta.
Mäkin oon vaan oppinut siihen että asioita ei ole hyvä pitää sisällään. Ihan sama kuin sulla.. Nämä syyt kirjoitella.
Tuli vaan mieleen että miehen ansiosta sullakin on työtä, rakkautta ja terveyttä... No tuli vähän väärin sanottua.
Sain voimaa. Sinä toimit kuuntelijana... Ihan hyvä ettet alkanut mua syyllistää. Tmv mistä vaikenit.
Tajusin että mun täytyy vain hakea puhtaita neuloja sille jostain Espoosta. Hän tietää paremmin mistä.
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.- Anonyymi
Ps. Juu st. N kanssa on helppo keskustella mutta en aio enempää odottaa että hän ilmaantuisi taas jostain. Voi olla kuukaudenkin pois palstalta.
Mäkin oon vaan oppinut siihen että asioita ei ole hyvä pitää sisällään. Ihan sama kuin sulla.. Nämä syyt kirjoitella.
Tuli vaan mieleen että miehen ansiosta sullakin on työtä, rakkautta ja terveyttä... No tuli vähän väärin sanottua.
Sain voimaa. Sinä toimit kuuntelijana... Ihan hyvä ettet alkanut mua syyllistää. Tmv mistä vaikenit.
Tajusin että mun täytyy vain hakea puhtaita neuloja sille jostain Espoosta. Hän tietää paremmin mistä.
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.Ei kyse ole siitä, ettei huono siivo haittaisi. Se on varmaan jotain jaksamattomuutta.
Minä vaikein niinkin itsekkäistä syistä, etten koe osaavani keskustella kanssasi, raapaisen jotain pintaa...
Puhtaat neulat ovat tärkeä asia. Niin en tiedä kestäisinkö sellaista tilannetta kuin sinulla on, en varmaan.
LS - Anonyymi
Ps. Juu st. N kanssa on helppo keskustella mutta en aio enempää odottaa että hän ilmaantuisi taas jostain. Voi olla kuukaudenkin pois palstalta.
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.Minä en tiedä haluatko oikeasti...tiedätkö että on elänyt kuitenkin toisen ihmisen kanssa jo vuosikymmeniä ja...ei ole ollut koskaan toisenlaista tilannetta, ei ole nähnyt normaalia...tietenkin on asioita jotka vtuttaa...ne on semmoisia...en ole tyypillinen kotirouva...mutta minun tulisi olla, koska toinen ihminen ei ole ikinä pessyt pyykkiä, vessaa, mopannut, ei tee ruokaa kuin pakosta lasten myötä lämmittää jotain iisiä, kuten ranskalaiset uunissa, ja se on excellent, olen siihen tyytyväinen oikeasti...mutta...ei ole koskaan luutunnut keittiön pöytää, yhden käden laskettavissa ja silloinkin käskystä...ei koskaan ota tiskialtaasta likaisia lautasia, jos täyttää tiskikoneen(sitä täyttää jonkin verran ja laittaa sen päälle, se onkin ainoa kotityö roskien viennin lisäksi, mitä hän tekee), jos ne laitan siihen...lista on loputon...kuitenkin nämä mun rakkaat osaavat sotkea kun olen töissä...sipsipussit ovat lattioilla, riskit keittiön ruokapöydällä...joskus iltavuoroon päättyessä, itse nälissään, olen kurvannut jopa ruokakauppaan...kukaan ei ole käynyt ja maito on loppunut jne...
Olenko väsynyt? Juu olen. Kun astut kotiin raskaan työvuoron jälkeen, väsyttää...ja sen jälkeen alat tarkastamaan läksyjä, huolehtimaan iltapaloista pesemään hampaita, saattamaan lapset nukkumaan ja iltasadulle...olen hitokseen väsynyt niistäkin asioista, joiden pitäisi tuottaa iloa.
En osaa kirjoittaa sinulle, koska vaikka pyysit anteeksi, olen sun mielestä huora joka haukkuu vain toista ihmistä...ja on vaikea uskoa, että muutoin asiaa näkisit. Kyse ei ole siitä että haluan toista haukkua, en vain tiedä mitä asialle osaa tehdä. Ja luultavasti kummankin syyttävä sormi osoittaisi toisiaan siinä, kuka ei tee mitään ja kuka yrittää raataa kaikkensa...jokin piuha on rikki kummallakin.
LS - Anonyymi
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.Joskus kuuntelen työpaikalla kuinka naiset kertovat miestensä tekevän eväät heille töihin ja kuinka tekevät hyvää ruokaa, syövät puolisonsa tekemiä ruokia..ja minä lähinnä mietin, että olisi kiva, jos joku ripustaisi pyykit kuivumaan, ettei käy taas niin, että jäävät sinne ja sama kone pitää laittaa uudestaan päälle, kun ovat ummehtuneet sinne...hänelle on varmaan opetettu perinteiset miesten ja naisten työt...mutta minä kun en ole hänen äitinsä...olen minä.
LS - Anonyymi
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.Ja täytyy todeta, etten ole mikään kultakaivos hälle itselleenkään...olen laiska, oikeasti...saamaton...ja olen kysellyt neuvoja vierailta miehiltä, jotka ovat vain henkisesti pahoinpidelleet.
Niin, etten väitä olevani puhdas pulmunen. Varmasti raskasta on ollut elää minunkin kanssa. Luulen...että pahimpina aikoina, se on ollut varmasti tosi raskasta katsottavaa ja vaikeasti ymmärrettävää...
LS - Anonyymi
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.Ja olet oikeassa siinäkin, että häntä pitää sääliä ei minua...koska olen ollut hänelle todella myös hirviö...ja tämäkään ei ole oikein häntä kohtaan.
Mutta en jaksa kaiken lisäksi kuulla, että olen huora.
LS Anonyymi kirjoitti:
Ja olet oikeassa siinäkin, että häntä pitää sääliä ei minua...koska olen ollut hänelle todella myös hirviö...ja tämäkään ei ole oikein häntä kohtaan.
Mutta en jaksa kaiken lisäksi kuulla, että olen huora.
LSÄlä heitä lasta pois pesuveden mukana. Sanoin myös että olen huolissani sinun elämästä. Tuollaiset asiat kun johtaa helposti eroon.
Mikset sä vaan siivoo joka päivä, valvo reippaasti ne lapsesi hampaidenpesun, ja oot kiltimpi sun miehelle... Kerran nämä asiat painaa sua.
Itsesi vuoksi.
Mä antaisin mitä vaan että saisin tollasen hienon ydinperheen.. Mutta nyt se on myöhäistä mun kohdalla. Sä oot tärkee-sä oot perheenäiti.- Anonyymi
Älä heitä lasta pois pesuveden mukana. Sanoin myös että olen huolissani sinun elämästä. Tuollaiset asiat kun johtaa helposti eroon.
Mikset sä vaan siivoo joka päivä, valvo reippaasti ne lapsesi hampaidenpesun, ja oot kiltimpi sun miehelle... Kerran nämä asiat painaa sua.
Itsesi vuoksi.
Mä antaisin mitä vaan että saisin tollasen hienon ydinperheen.. Mutta nyt se on myöhäistä mun kohdalla. Sä oot tärkee-sä oot perheenäiti.Kiitos auroorab.olin ihan samoissa ajatuksissa,sulla on tosi vaikeeta,niin mullakin,olisin onnellinen,kun mulla olisi tuollaisia normaaliin elämään kuuluvia huolia ja murheita,mut munkin taistelut ovat yli voimavarojen,mutta en niitä avaa täällä,on niin henkisesti pahoinpidelty.
- Anonyymi
Älä heitä lasta pois pesuveden mukana. Sanoin myös että olen huolissani sinun elämästä. Tuollaiset asiat kun johtaa helposti eroon.
Itsesi vuoksi.
Mä antaisin mitä vaan että saisin tollasen hienon ydinperheen.. Mutta nyt se on myöhäistä mun kohdalla. Sä oot tärkee-sä oot perheenäiti.Minä ehkä kuitenkin huomaan, ettet ihan ymmärrä, että on vaikeaa yhdistää työ ja kotirouvana olemisen...siksi kait koen vaikeaksi sinulle kertoa asioista.
Tietenkin pidän tärkeänä sitä, että on ydinperhe. Ja haluan lapsilleni parhaan tulevaisuuden, jos siihen voin mitenkään vaikuttaa osaltani. Olen huolehtinut nyt joka aamu ja ilta hampaista, aina se ei tietenkään ole mahdollista, esim työaikataulujen vuoksi, silloin pitäisi voida luottaa toiseen, että hoitaa osansa. Joskus ja usein on niin kiire, että on mahdotonta imuroida joka päivä, siksi kommentti kuulostaa korviini epärealistiselta, jos tulen illalla kotiin, en tietenkään ensimmäisenä ala imuroimaan, aamutkin voi olla hektisiä, että ei kerkeä kuin lapsia kuljetella, käydä ehkä kaupassa tai laittaa pesukoneen päälle...hyvällä onnella aikaa on laittaa valmiiksi ruoka koulusta tulijoille.
Arvostan sitä tietenkin, mutta olen välillä väsynyt... Käsitykseni mukaan ei saisi olla tai saisi ainakaan valittaa, koska aina on joitakin joilla on elämä vielä huonommin?... Ja periaatteessa onkin paremmin kuin kaikilla olla voisi. Et ehkä ystävänä olisi kovin ideaali, koska jos erehtyisin valittamaan, saisin "turpaani"...siksi koska koet, että en osaa arvostaa jotain mitä itse olisit ehkä elämääsi kaivannut.
LS - Anonyymi
Itsesi vuoksi.
Mä antaisin mitä vaan että saisin tollasen hienon ydinperheen.. Mutta nyt se on myöhäistä mun kohdalla. Sä oot tärkee-sä oot perheenäiti.Se miksi st:lle on helppo avautua, niin johtuu ehkä siitä, että luulen hänen jotenkin ymmärtävän tilannettani, vaikka kirjoittaakin ettei ehkä ymmärrä...mutta osaa asettua asemaani siinä, että ei vaan sano, että miksi ihmeessä et vaan tee....ja ole onnellinen.
Ei lapsillekaan sanota, että syö ruokasi, koska Afrikassa ei kaikilla ole ruokaa.
LS Anonyymi kirjoitti:
Kiitos auroorab.olin ihan samoissa ajatuksissa,sulla on tosi vaikeeta,niin mullakin,olisin onnellinen,kun mulla olisi tuollaisia normaaliin elämään kuuluvia huolia ja murheita,mut munkin taistelut ovat yli voimavarojen,mutta en niitä avaa täällä,on niin henkisesti pahoinpidelty.
Kiitos itsellesi ja voimaa sulle.
- Anonyymi
Ja alkaa esimerkiksi. Miksi sun on niin vaikea siivota? Tyttö on paljon siistimpi kuin mä. Mullakin lojuu jätesäkillinen roskia etuterassilla... Ei ne haittaa... Teen sen myöhemmin... Ajattelin kun läksin lenkille ja oisin voinut viedä ne. Vaan kyllä se nyt v*tuottaa kun ne on yhäti siinä.Täälä ei kannata odottaa mitään. Vaan on ajateltava ennenkaikkea irseään. Jokainen on itsensä paras asiantuntija. Itsestään kannattaa pitää huoli.
Jos jokin ei tunnu hyvältä täällä palstalla niin ohittaa sen. Palstan varaan ei kannata minusta rakentaa mitään syvällisempiä asioitaan koska tämä on niin epävarma paikka.
Ennenkaikkea rakkaat ihmiset, pitäkää huolu myös itsestänne sillä kukaan muu ei tiedä yhtä hyvin mikä teille itsellenne on hyväksi kuin ihminen itse.
Paitsi tietenkin Isä Jumala.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ehkä kuitenkin huomaan, ettet ihan ymmärrä, että on vaikeaa yhdistää työ ja kotirouvana olemisen...siksi kait koen vaikeaksi sinulle kertoa asioista.
Tietenkin pidän tärkeänä sitä, että on ydinperhe. Ja haluan lapsilleni parhaan tulevaisuuden, jos siihen voin mitenkään vaikuttaa osaltani. Olen huolehtinut nyt joka aamu ja ilta hampaista, aina se ei tietenkään ole mahdollista, esim työaikataulujen vuoksi, silloin pitäisi voida luottaa toiseen, että hoitaa osansa. Joskus ja usein on niin kiire, että on mahdotonta imuroida joka päivä, siksi kommentti kuulostaa korviini epärealistiselta, jos tulen illalla kotiin, en tietenkään ensimmäisenä ala imuroimaan, aamutkin voi olla hektisiä, että ei kerkeä kuin lapsia kuljetella, käydä ehkä kaupassa tai laittaa pesukoneen päälle...hyvällä onnella aikaa on laittaa valmiiksi ruoka koulusta tulijoille.
Arvostan sitä tietenkin, mutta olen välillä väsynyt... Käsitykseni mukaan ei saisi olla tai saisi ainakaan valittaa, koska aina on joitakin joilla on elämä vielä huonommin?... Ja periaatteessa onkin paremmin kuin kaikilla olla voisi. Et ehkä ystävänä olisi kovin ideaali, koska jos erehtyisin valittamaan, saisin "turpaani"...siksi koska koet, että en osaa arvostaa jotain mitä itse olisit ehkä elämääsi kaivannut.
LSYstävyys on sitä että kummankin tarpeista ja niistä rikkimenneistä unelmista voidaan välittää. Ei vain toisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus kuuntelen työpaikalla kuinka naiset kertovat miestensä tekevän eväät heille töihin ja kuinka tekevät hyvää ruokaa, syövät puolisonsa tekemiä ruokia..ja minä lähinnä mietin, että olisi kiva, jos joku ripustaisi pyykit kuivumaan, ettei käy taas niin, että jäävät sinne ja sama kone pitää laittaa uudestaan päälle, kun ovat ummehtuneet sinne...hänelle on varmaan opetettu perinteiset miesten ja naisten työt...mutta minä kun en ole hänen äitinsä...olen minä.
LSVarmasti tuo tuntuu pahalta. Mutta ei auta sinua. Miehesi ei vain ole tuon luontoinen. Lopeta vertailu ja huolehdi itsestäsi, omasta jaksamisestasi niin hyvin kuin vain se on tilanteessasi majdollista. Pyri tekemään voimaannuttavia asioita. Kerran et saa mieheltäsi kotitöihin apua niin koveta itsesi jos hän valittaa tekemättömistä töistä.
Ymmärtäisin myös niin että koska miehesi ei tule kotitöissä vastaan niin uuvut. Eikä keskusteluyhteys toimi aina niin että tulisit ymmärretyksi miehrsi taholta niin herkemmin ihastuukin toiseen.
Kaikki miehet eivät ymmärrä tuota.
Pidä itsestäsi huolta. Olet tärkeä. Minä ymmärrän wttä olet uupunut enkä ihmettele sitä.
En ihmettele mitään mitä olet tänne kirjoitta ut. Kuulostat ihmiseltä jossa kuvastuu vain menneiayys ja eletty elämä sekä eri elämäntilanteesi elämäsi varrella tähän nykytilanteesi saakka sekä niiden vaikutukset toisiinsa
Kuinka monta lasta teillä olikaan?
ST
- Anonyymi
Tuollaisina hetkinä voi huokailla että Isä kanna ja vie perille!
- Anonyymi
Nyt on todella aika jokaisen kristityn vakavasti juurtua Kristukseen ja Hänen opetuksiinsa. Raamatussa olevat uuden liiton uskoville osoitetut opetukset ovat kaikki perimmäisesti Jeesuksen opetuksia. Pyhä Henki ottaa Hänen omastaan ja julistaa meille.. armon ja totuuden sanaa. Tähän tahdomme sitoutua.
Linkissä rohkaisevia kirjoituksia, puheita ja videoita:
https://Jeesus-on-Herra.com/tietoa-meista/ - Anonyymi
Suomalaisilla on paljon heikkoa itsetuntoa ja masennusta. Matalapainekin voi vaikuttaa.
Ei pidä luovuttaa. Kyllä aina jokin ratkaisu löytyy. Liikunta kuulema auttaa masennukseen.- Anonyymi
Niin kait se auttaisi. Minulla on varmasti heikko itsetunto. Tunnistan sen. En tiedä onko ratkaisua olemassa muuta kuin että kait ne olotilat muuttuvat ajassa...riippuu mitä on tapahtunut ja miten ne ottaa...joskus itseään soimaa kaikista sanomisistaan ja tuntuu, ettei tee oikein missään...mutta kaitpa asioilla on taipumus myös unohtua ja välillä menee rennommin, toisinaan taas ei...tämä että voi johonkin purkaa alakuloakin on kait jokin selviytymiskeino.
LS
- Anonyymi
Jatkan tänne alas. Haluatko tietää kuin hankala minä olen 🤣
Jos mies olisi sanonut tai puuttunut keittiössä epäkohtiin niin olisin sanonut kivasti takaisin.
Mies joka ei itse tee kotihommia saa pysyä hiljaa ja omalla reviirillään!!
En minäkään mennyt sanomaan hänen autotalliinsa tai harrastustiloihinsa (joita oli useampia kun keräili ja hääräili kaikenlaista) että minäkö joudun tämänkin pyyhkimään. Ei oasketti tulisi kuuloonkaan. Niin äkäinen olen että pysyköön ukko omalla reviurillään ja olkoon hiljaa keittiössä tai jos jotain tekee niin suu pysyköön kiinni. En minäkäön motkotranut töitä tehessäni niin eipä tarvi tulla toisenkaan ilmapiiriä pahentammaa turhilla motkotuksilla että ketsuppia lattialla. Ja vaikka olisin ollut laiska niin eipä tarvi motkottaa ketsuppi tahroista. En tykkää. Noin hankala olen. Etenkin keittiö on sellainen jossa taistelen kaulin kädessä. Se on MINUN. sunne ei SAA TULLA kukaan sanomaan miten jonkun asian putää olla tai miten minun pitää siellä olla. Ajan pois ja liukkaasti.
ST - Anonyymi
Eikä LS ole jutun pahis vaan tilanteet ovat olleet sellaisia, että olet vastannut niihin omalla tavallasi. Kysehhän on usein tunteista loppuseltaan.
ST- Anonyymi
Kiitos, st. ♥️
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, st. ♥️
LSMistä kiitos. Sanoohan tuon jokaisen sydän ettet sinä pahis ole vaan olisuhteiden johdosta olet joissakin tilanteissa toiminut niinkuin ihmiset yleensä toimivat.
Ei mitään ennen kuulumatonta vaan hyvin yleistä käytöstä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, st. ♥️
LSKatsoin juuri youtubesta 2 vuotiaan kunniakävelyä,kun hänen elimiänsä luovutettiin,joillekkin,jotka hänen kuolemansa kautta saivat elämän.Voi äidin ja isän tuskaa ja kuitenkin antoivat tähän luvan.🙏🏻🙏🏻❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin juuri youtubesta 2 vuotiaan kunniakävelyä,kun hänen elimiänsä luovutettiin,joillekkin,jotka hänen kuolemansa kautta saivat elämän.Voi äidin ja isän tuskaa ja kuitenkin antoivat tähän luvan.🙏🏻🙏🏻❤️
Niin eihän se tuo heidän lastansa takaisin vaikka eivät olisi suostuneet elinluovutukseen.
Suurempi apu jollekkin on elinluovutuksesta. He menetyksensäkkin kautta varmaankin ymmärsivät, että jos vouvat auttaa jotakuta toista heidän murheessaan niin he tekevät mahdollisuuksiensa mukaan että joku saa helpotukaen ja tässätapquksessa se oli elinluovutus.
Surussakin voi elää toivo joka rakkauden kautta antaa jollekulle mahdollisuuden elämään.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eihän se tuo heidän lastansa takaisin vaikka eivät olisi suostuneet elinluovutukseen.
Suurempi apu jollekkin on elinluovutuksesta. He menetyksensäkkin kautta varmaankin ymmärsivät, että jos vouvat auttaa jotakuta toista heidän murheessaan niin he tekevät mahdollisuuksiensa mukaan että joku saa helpotukaen ja tässätapquksessa se oli elinluovutus.
Surussakin voi elää toivo joka rakkauden kautta antaa jollekulle mahdollisuuden elämään.
STKun entisenä hellarina voin sanoa,tällaiseen he eivät pysty,se itsekkyys,oman navan ympärillä pyöriminen,ahneus ym.Yhdelle kitisijälle tätä näytin,ei mitään tunteita,vain oma minä,miten hänellä on kovaa,vaikka todella elämä on hyvin.Myönsi kyllä,ettei kiinnosta,kun sanoin suoraan,mikä peto hän on ja teeskentelijä,mutta.......katsotaan kun tulee omalle kohdalle.
- Anonyymi
Lippu salossa, äitienpäivä.
- Anonyymi
Kyllä kultaseni, viikon päästä liehutellaan lippua korkealla. Sinivalkoinen kuten on Israelinkin lippu
Mutra yhtä sortumaton on äidin sydän kuin on Israel.
Jumala siunaa suojellen molempia.
Myös äidin sydämmeen on käynyt miekka läpi kuin kävi Maria äidinkin sydämmen lävitse.
Äidin sydämnen maaperään ovat kätketyt monet huojaukset sekä itkut. Se taistelee kuin Juudaan leijona itse lastensa oikeuksien puolesta.
Sen vuorilla huutavat vartijat pitäen soihtuja yllä tarkaten, ettei vihollinen hyökkää laumaansa.
Itse Kristus Herra on sen paimen joka ohjaa ja neuvoo sekä nuhtelee rakkaudestaan ja rakkaudellisesti.
Missä on nausen pää, joka turvaa Herraan??!!
Missä on kilpi, vyö ja miekka?
Naisen neuvot eivät ole aina itsekkäät, puhuihan Herra aasinkin suulla.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kultaseni, viikon päästä liehutellaan lippua korkealla. Sinivalkoinen kuten on Israelinkin lippu
Mutra yhtä sortumaton on äidin sydän kuin on Israel.
Jumala siunaa suojellen molempia.
Myös äidin sydämmeen on käynyt miekka läpi kuin kävi Maria äidinkin sydämmen lävitse.
Äidin sydämnen maaperään ovat kätketyt monet huojaukset sekä itkut. Se taistelee kuin Juudaan leijona itse lastensa oikeuksien puolesta.
Sen vuorilla huutavat vartijat pitäen soihtuja yllä tarkaten, ettei vihollinen hyökkää laumaansa.
Itse Kristus Herra on sen paimen joka ohjaa ja neuvoo sekä nuhtelee rakkaudestaan ja rakkaudellisesti.
Missä on nausen pää, joka turvaa Herraan??!!
Missä on kilpi, vyö ja miekka?
Naisen neuvot eivät ole aina itsekkäät, puhuihan Herra aasinkin suulla.
STAnteeksi uteliaisuuteni,oletko käynyt koulua,on niin paljon kirjoitusvirheitä ja muutenkin kirjoitukset ei mitään,liirumlaarumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi uteliaisuuteni,oletko käynyt koulua,on niin paljon kirjoitusvirheitä ja muutenkin kirjoitukset ei mitään,liirumlaarumia.
🤣 🤣
Ehkei nuo asiat kulje aina käsi kädessä.
ST
- Anonyymi
St, mikä kumma nausen pää on nyt kadoksissa?
- Anonyymi
Haluatko todella tietää?
Se on hukassa miehiltä, jotka olusivat naisen pää ikäänkuin Kristus on seueakunnanpää, että miehet jaksaisivat kuunnella Pyhänhe gen ääntä pukeutuneena vyöhön, miekkaan ja kilpeen, että he olisivat ojentautumassa Jumalansanan mukaan vaan kuuntelevat lihansa ääntä ennemmin.
ST Anonyymi kirjoitti:
Haluatko todella tietää?
Se on hukassa miehiltä, jotka olusivat naisen pää ikäänkuin Kristus on seueakunnanpää, että miehet jaksaisivat kuunnella Pyhänhe gen ääntä pukeutuneena vyöhön, miekkaan ja kilpeen, että he olisivat ojentautumassa Jumalansanan mukaan vaan kuuntelevat lihansa ääntä ennemmin.
STSe että sinun mielestäsise pää on kadoksissa kertoo vain omasta tilanteestasi. Samallatuo kun tunnut tietävän paljon noista ihastumisista kertoo paljon omasta elämästäsi.ja olenhan mä nähnyt miten sä olet oikein tyrkyttänyt itseäsi palstan miehille, jopasiinä määrin ettäsinua on muistutettu ettei se sovellu ikäisellessi isoäidille. Enää.
Ja sinulla on sitkeä mielikuva siitä miten miehetkään ei muuta ajattele. Minkälainen isäsuhde sulla on?
Moraalia en tällä kokemuksella sulle saarnaa, mutta tiedän että irtosuhteet rikkoo ja en siksi niitäkenellekään suosittele.
Ja Jumalasta sen verran..miksihän on sukupuolitaudit?- Anonyymi
Se että sinun mielestäsise pää on kadoksissa kertoo vain omasta tilanteestasi. Samallatuo kun tunnut tietävän paljon noista ihastumisista kertoo paljon omasta elämästäsi.ja olenhan mä nähnyt miten sä olet oikein tyrkyttänyt itseäsi palstan miehille, jopasiinä määrin ettäsinua on muistutettu ettei se sovellu ikäisellessi isoäidille. Enää.
Ja sinulla on sitkeä mielikuva siitä miten miehetkään ei muuta ajattele. Minkälainen isäsuhde sulla on?
Moraalia en tällä kokemuksella sulle saarnaa, mutta tiedän että irtosuhteet rikkoo ja en siksi niitäkenellekään suosittele.
Ja Jumalasta sen verran..miksihän on sukupuolitaudit?Kirjoitat aika rumasti st:stä. Huomaatko sitä itse?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat aika rumasti st:stä. Huomaatko sitä itse?
LSHuomaa se 🤣
ST
- Anonyymi
Eikä LS. n tarvitse kantaa syyllisyyttä siittä mitä hänen miehensä on tehnyt. Jotkut tahtovat kerätä kiviä toisten päälle sekä kuormaa.
Älä LS kuuntele heitä.
ST- Anonyymi
Mitä hänen miehensä on tehnyt,sinä st olet pelkkä teeskentelijä,pelinpelaaja,todellisessa kärsimyksessä olevista sinä et ole kiinnostnut,vain kitisijästä,joka solvaa miestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hänen miehensä on tehnyt,sinä st olet pelkkä teeskentelijä,pelinpelaaja,todellisessa kärsimyksessä olevista sinä et ole kiinnostnut,vain kitisijästä,joka solvaa miestään.
Kun LS kirjoittaa joskus ettei hänen miehensä tee kotitöitä ja pihtii omaa osuuttaan siihen niin täällä tmrkeästi on syyllistetty LS ää tuosta. On tämä sitten törkeää palsta.
Tässähän minä olen keskustellut LS. n kanssa hänen tekemässä ketjussaan. Kenestä minun pitäisi sinun mielestäsi olla kiinnostunut keskustellessani LS. n kanssa hänen ketjussaan?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos hänen muehensä ei kuuntele LS. ää niin sekin on jinkun mielestä LS. n syy? Niinpä tietenkin, kaikkuhan se on LS oma syy. Tottakait, tuollainen huora joka ihastuu toiseen mieheenkin (rilastojen mukaan suurin osa pitkässä parisihteessa olleista ihastuu toiseen osapuoleenkuotenkaan pettämättä puolisoaan) mutta ei, LS ei saa ihastua ei saa puolustaa itseään eikä olla mitään mieltä mistään. Hänen on oltava hajuton, mauton ja näkymätön ilman omia tarpeitaan ja tunteitaan.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun LS kirjoittaa joskus ettei hänen miehensä tee kotitöitä ja pihtii omaa osuuttaan siihen niin täällä tmrkeästi on syyllistetty LS ää tuosta. On tämä sitten törkeää palsta.
Tässähän minä olen keskustellut LS. n kanssa hänen tekemässä ketjussaan. Kenestä minun pitäisi sinun mielestäsi olla kiinnostunut keskustellessani LS. n kanssa hänen ketjussaan?
STMitä sitten,jos ei tee kotitöitä,tuntuu olevan tällä rakkaallasi ls:llä olevan paljon suuremmat ongelmat itsensä kanssa,aivan sairasta samaa kitinää,minulla on ollut vaivoina samanlainen ulisija monta vuotta,kitisee ja valittaa avioliitostaan,itse on kuitenkin kiimoissa naisiin,siis nainen.Kaatopaikalle kuskaan tuollaisen,annan kaiken empatiani ja aikani todellisissa kärsimyksissä oleville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten,jos ei tee kotitöitä,tuntuu olevan tällä rakkaallasi ls:llä olevan paljon suuremmat ongelmat itsensä kanssa,aivan sairasta samaa kitinää,minulla on ollut vaivoina samanlainen ulisija monta vuotta,kitisee ja valittaa avioliitostaan,itse on kuitenkin kiimoissa naisiin,siis nainen.Kaatopaikalle kuskaan tuollaisen,annan kaiken empatiani ja aikani todellisissa kärsimyksissä oleville.
Anna ja anna minun hoitaa oma osani. Minäkin annan sinun hoitaa oman osasi. Hienoa, että autat vaikeissa tilanteissa olevia.
Onko tämä keskusteluni LS. n kanssa jotenkin pois joltain? Tuskin.
Älä astu minun varpailleni. Enhän miäkään tule sanomaan miten sinä toimit omalla reviirilläsi.
Miksi keskutelu LS. n kanssa on paha asia? Oletko huolestunut että pahennan LS. n tilannetta vai oletko huolestunut minusta, etten pysy totuudessa?
Minä en ole kiimoissani naisiin, mutta mitä tulee tuohon mitä kirjoitit kaatopaikasta niin tiedätkö sinä, etttä Jeesus on sielläkin, eikö vain?
Sanoisin että nimenomaan siellä. Hän seisoo siellä ottamassa vastaan ihmisten kaatopaikoille paiskaamia ihmisiä. Ja tuo on tosi jos mikä.
Jeesus on siellä anteeksiantamuksensa kanssa jota ei ihmisiltä herunut, tiesitkö sitä?
Mieti! Käytä päätäsi, pyydän.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna ja anna minun hoitaa oma osani. Minäkin annan sinun hoitaa oman osasi. Hienoa, että autat vaikeissa tilanteissa olevia.
Onko tämä keskusteluni LS. n kanssa jotenkin pois joltain? Tuskin.
Älä astu minun varpailleni. Enhän miäkään tule sanomaan miten sinä toimit omalla reviirilläsi.
Miksi keskutelu LS. n kanssa on paha asia? Oletko huolestunut että pahennan LS. n tilannetta vai oletko huolestunut minusta, etten pysy totuudessa?
Minä en ole kiimoissani naisiin, mutta mitä tulee tuohon mitä kirjoitit kaatopaikasta niin tiedätkö sinä, etttä Jeesus on sielläkin, eikö vain?
Sanoisin että nimenomaan siellä. Hän seisoo siellä ottamassa vastaan ihmisten kaatopaikoille paiskaamia ihmisiä. Ja tuo on tosi jos mikä.
Jeesus on siellä anteeksiantamuksensa kanssa jota ei ihmisiltä herunut, tiesitkö sitä?
Mieti! Käytä päätäsi, pyydän.
STÄlä sinä tule minulle opettamaan yhtään mitään,tiedän tasan tarkkaan,minne Jeesus menee,todella kärsivien,niiden pienten lasten luo,joita raiskataan,pahoinpidellään,niiden luo,jotka on maahanlyöty,joiden huutoa ei ole haluttu kuulla,vaan hyysätään niitä,joille ei mikään riitä.
- Anonyymi
Se että olet tänne avautunut ihastumisestasi, ei tarkoita aitä että olisit pahempi kuin muut.
Kuinkahan moni on parisuhteessaan, etenkin pitkässä suhteessa ihastunut toiseen ilman että on missään avautunut aiheesta? Hyvin moni.
Se että sinä tuot asian päuvän valoon, ei kerro siittä, että ihastumisesi olisi pahempi teko kuin sellaisen joka ei avaudu aiheesta mihinkään vaan hiljaa mielessään ihannoi toista.
Nämä syyllistäjät syyllistävät oman lihansa tähden. He näkevät vääryyttä kaikkialla, ehkä siksikin että ovat tulleet itse petetyksi.
Mitä olen ymmärtänyt niin sinä LS et ole edes pettämässä miestäsi vaan painit ristiriitaisien tunteiden aaallokossa.
ST- Anonyymi
Sinä olet kevät.
Puu vihreässä silmussaan.
Lempeä tuulen henkäys.
Illassani kajastava auringonpaiste.
Se sinä olet, lämmin tunne sydämessäni.
LS
Kaikki on ok. Älä ole huolissasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet kevät.
Puu vihreässä silmussaan.
Lempeä tuulen henkäys.
Illassani kajastava auringonpaiste.
Se sinä olet, lämmin tunne sydämessäni.
LS
Kaikki on ok. Älä ole huolissasi.No en tiijä mitä olen, mutta voun kertoa sinulle, että et ilahdu kuulemasta mutta suututtaa kun Jeesuksen nimissä tehdään törkeyksiä ja puhutaan.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tiijä mitä olen, mutta voun kertoa sinulle, että et ilahdu kuulemasta mutta suututtaa kun Jeesuksen nimissä tehdään törkeyksiä ja puhutaan.
STSitähän te juuri teette,älkää muita syyttäkö.
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän te juuri teette,älkää muita syyttäkö.
Tässä ketjussa ei ole Jeesuksen nimissä kirjoittanut todella muut kun st itse.
- Anonyymi
Tässä ketjussa ei ole Jeesuksen nimissä kirjoittanut todella muut kun st itse.
Palstalla on kirjoittanut monikin ja se suututtaa vasta. Noh, lepyin jo Arska. Söin ruisleipää ja nyt kirvelee suuta. Pitäisi heittää pois sen syöminen.
Hyvää yötä ❤️
ST
- Anonyymi
Huomenta st.
Arvaa mitä? Kun sun kanssa saa keskustella, tulee hyvä fiilis. Siitä se runokin kertoi. Oot niitä ihmisiä, jotka nostaa mua ylöspäin. Et sitä usko ja myönnä, olet sellainen...mutta niin se vain on.
LS- Anonyymi
Varmaan johtuu tolloudestani.
Laiskottaa, pitäisi alkaa kuorimaan pottuja. Tulee porukkaa syömään. Ihan vaan keiton teen, kun on niin riittoisaa, keitto.
Millainen sää siellä on?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan johtuu tolloudestani.
Laiskottaa, pitäisi alkaa kuorimaan pottuja. Tulee porukkaa syömään. Ihan vaan keiton teen, kun on niin riittoisaa, keitto.
Millainen sää siellä on?
STHarmaata, ei mahdottoman kylmää, muttei lämpimääkään. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, se keitto.
Et sinä ole tollo, vaan viisas, ainakin minun silmiini.
Mietin...että tunteeko ihminen sisimmässään hengen. Mitä luulet?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmaata, ei mahdottoman kylmää, muttei lämpimääkään. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, se keitto.
Et sinä ole tollo, vaan viisas, ainakin minun silmiini.
Mietin...että tunteeko ihminen sisimmässään hengen. Mitä luulet?
LSSamanlainen keli täälläkin. Musta tuntuu, että ihminen tuntee sisällään hengen.
Eikö tiede kutsu sitä tietoisuudeksi? Se on suuri mysteeri.
On niin paljon mitä ei tiedetä. On niin arvoituksellinen koko Universumi että minusta Jumalaan uskominen ei ole mikään outo juttu.
Mitä sinä ajattelet hengestä?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlainen keli täälläkin. Musta tuntuu, että ihminen tuntee sisällään hengen.
Eikö tiede kutsu sitä tietoisuudeksi? Se on suuri mysteeri.
On niin paljon mitä ei tiedetä. On niin arvoituksellinen koko Universumi että minusta Jumalaan uskominen ei ole mikään outo juttu.
Mitä sinä ajattelet hengestä?
STAloin miettimään sitä, että...kun keskustelen kanssasi...ja samoin oli hänen kanssaan ..niin...se vaikuttaa sisimpääni, hyvällä tavalla. Tottakai rakastan esimerkiksi lapsiani, mutta tämä tunne tai kokemus, on toisenlainen...ja sillä on yhteys siihen, että olemme tekemisissä keskenämme...sitä ei tapahdu usein, vain sinun ja hänen kanssa...ei siis uskovien kanssa ole yleensä...mietin riippuuko se siitä millainen uskova on...jos on tuomitseva, niin se tukahduttaa vain jotain toisessakin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloin miettimään sitä, että...kun keskustelen kanssasi...ja samoin oli hänen kanssaan ..niin...se vaikuttaa sisimpääni, hyvällä tavalla. Tottakai rakastan esimerkiksi lapsiani, mutta tämä tunne tai kokemus, on toisenlainen...ja sillä on yhteys siihen, että olemme tekemisissä keskenämme...sitä ei tapahdu usein, vain sinun ja hänen kanssa...ei siis uskovien kanssa ole yleensä...mietin riippuuko se siitä millainen uskova on...jos on tuomitseva, niin se tukahduttaa vain jotain toisessakin.
LSMinä olen armoitettu ja sanon,teitä yhdistää valheen ja haureuden henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen armoitettu ja sanon,teitä yhdistää valheen ja haureuden henki.
Ei tarvitse olla mitenkään armoitettu nähdäkseen että tuossa viestissäsi on valheenhenki, riettaudenhengestä puhumattakaan.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloin miettimään sitä, että...kun keskustelen kanssasi...ja samoin oli hänen kanssaan ..niin...se vaikuttaa sisimpääni, hyvällä tavalla. Tottakai rakastan esimerkiksi lapsiani, mutta tämä tunne tai kokemus, on toisenlainen...ja sillä on yhteys siihen, että olemme tekemisissä keskenämme...sitä ei tapahdu usein, vain sinun ja hänen kanssa...ei siis uskovien kanssa ole yleensä...mietin riippuuko se siitä millainen uskova on...jos on tuomitseva, niin se tukahduttaa vain jotain toisessakin.
LSEn tiedä, osaa sanoa mistä mikin johtuu. Sinä varmaan tiedät sen parhaiten.
Laitoin Herbamarea keittoon ja ihan vain ripauksen merisuolaa.
Käytätkö Herbamarea?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitenkään armoitettu nähdäkseen että tuossa viestissäsi on valheenhenki, riettaudenhengestä puhumattakaan.
STKyllä sinun riettaat kommentit ovat monet nähneet,lesbot haluaa sinua,nuoremmat miehet,sanojesi mukaan ym. kaksinaismoraalia,Jumala tulee sinut ottamaan kiinni.Ls:ää ohjaat täysin väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, osaa sanoa mistä mikin johtuu. Sinä varmaan tiedät sen parhaiten.
Laitoin Herbamarea keittoon ja ihan vain ripauksen merisuolaa.
Käytätkö Herbamarea?
STEn ole ikinä käyttänyt herbamarea. Mikä keitto se on?
No en tiedä. Se on outoa ja en ymmärrä miksi ja mistä mikin johtuu.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt herbamarea. Mikä keitto se on?
LSIhan vain perus jauhelihakeitto. Herbamare on yrttisuola
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt herbamarea. Mikä keitto se on?
LSMutta musta tuntuu, että Jeesus on tullut etsimään sinua, hakemaan sut.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta musta tuntuu, että Jeesus on tullut etsimään sinua, hakemaan sut.
STNiin kuin mitä tarkoitat? En ymmärrä sinua.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin mitä tarkoitat? En ymmärrä sinua.
LSEn tiedä. Jotain sellaista, että oot lähtenyt pois ja hän pyytää tulemaan takaisin.
Mää mietin jos istutraisi elämäni ensimmäisen kerran kukkasipuleita.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Jotain sellaista, että oot lähtenyt pois ja hän pyytää tulemaan takaisin.
STEn tiedä. Järjellä ajateltuna, uskonnot..sydämellä... ajateltuna.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Jotain sellaista, että oot lähtenyt pois ja hän pyytää tulemaan takaisin.
STMillaisia kukkia aiot kasvattaa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia kukkia aiot kasvattaa.
LSOotappa kun katson pussinkyljestä. Tässä lukee, että Hollandaise mixes apua, mitähän nämä onkaan, ootappa. 4 pussia otin.
ST - Anonyymi
Kuulostaa hyvältä. Suoraan maahanko istutat?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Suoraan maahanko istutat?
LSSe on hassua...tunnen...sut?...vaikka puhut vain niitä näitä, höpöjä...silleen sisimmässä, lämpönä...sydämessä...
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hassua...tunnen...sut?...vaikka puhut vain niitä näitä, höpöjä...silleen sisimmässä, lämpönä...sydämessä...
LSJohtuu varmaan kun ollaan niin paljon keskusteltu täällä niin on käyty jonkinverran tutuksi.
Niin ne oli kurjenmiekkoja ne kasvit ja suoraan maahan ajattelin, ehkä? Täytyy tunnustaa nyt, etten tiedä tarkkaan miten nuo istutetaan, piyää ottaa selvää. Ajattelin mökille lämpimään rinteeseen johon aurinko paistaa hajavalona.
Oletko sinä laittanut kukkamukuloita tai sipuleita maahan koskaan?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu varmaan kun ollaan niin paljon keskusteltu täällä niin on käyty jonkinverran tutuksi.
Niin ne oli kurjenmiekkoja ne kasvit ja suoraan maahan ajattelin, ehkä? Täytyy tunnustaa nyt, etten tiedä tarkkaan miten nuo istutetaan, piyää ottaa selvää. Ajattelin mökille lämpimään rinteeseen johon aurinko paistaa hajavalona.
Oletko sinä laittanut kukkamukuloita tai sipuleita maahan koskaan?
STJohtuu se varmaan myös siitä mitä juuri sinä olet. Olen keskustellut muidenkin ihmisten kanssa paljon elämäni aikana. Sinä olet aurinko. Lempeä. Ystävällinen.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, toivottavasti menestyvät siellä. En ole tainnut koskaan laittaa mukuloita maahan. Luulin että sinä olisit oikea multasormi....minä olen huono kasvattamaan kukkasia.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu se varmaan myös siitä mitä juuri sinä olet. Olen keskustellut muidenkin ihmisten kanssa paljon elämäni aikana. Sinä olet aurinko. Lempeä. Ystävällinen.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, toivottavasti menestyvät siellä. En ole tainnut koskaan laittaa mukuloita maahan. Luulin että sinä olisit oikea multasormi....minä olen huono kasvattamaan kukkasia.
LSKyllä me tiedetään molemmat kuinka hankala ja temperamenttinen oövoun olla.
Vasta olen innostunut noista kukkien kasvattelusta enemmän.
Sinulla niin pieniä lapsiakin viellä että varmasti et ehtisikään kukkien kimpussa hääriä töiden lisäksi. Paljon muuta ja pakollista homnaa.kukkaset ei ole niin pakollisia ja tärkeitä. Sellainen harrastelu vain kun on nykyään ihan jouto aikaa.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me tiedetään molemmat kuinka hankala ja temperamenttinen oövoun olla.
Sinulla niin pieniä lapsiakin viellä että varmasti et ehtisikään kukkien kimpussa hääriä töiden lisäksi. Paljon muuta ja pakollista homnaa.kukkaset ei ole niin pakollisia ja tärkeitä. Sellainen harrastelu vain kun on nykyään ihan jouto aikaa.
STOnko sinun työsi millaista? Onko se fyysisesti raskasta entä henkisesti? Oletko paljon tietokoneella töissä vai teetkö enemmänkin käslläsi töitä?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinun riettaat kommentit ovat monet nähneet,lesbot haluaa sinua,nuoremmat miehet,sanojesi mukaan ym. kaksinaismoraalia,Jumala tulee sinut ottamaan kiinni.Ls:ää ohjaat täysin väärin.
Kyllä, me olemme vastuussa Jumalalle ja se on kaukkein parasra niin sillä silloun se menee täydellisesti oikein eikä tarvitse pelätä mitään., sillä Jumala näkee sydämmen ja koko kokonaisuuden niin alysta loppuun kuin lopysta aljuun. Häneltä ei mikään ole salassa ja se on hyvä se.
Ajatrekes, jos asiat olusivatkin ihmisten käsissä. Ihmiset tekevät väöriä oletujsia ja johtopäätöjsiä kukun oman kykynsä ja tikabteensa mukaan mutra Jumalansana on vakaa ja se ptsyy, se joko on rai ei ole ja se on oikeudenmukainen. Onnejsi noin on, eikä asiat ike ihmisten luulojen ja väärieb kuvitelmien varassa.
Olen kiitollinen, että Jumala näkee ja tietää tämänkin tilanteen sekä ymmärtää sen meitä paremmin.
Näkee niinkuin se oikein on eikä niinkuin sinä sen luulet olevan!
Mitä ohjaamiseen tulee niin en ole ohjannut vaan keskustellut.
Ohjaamisen jätän Jumalalle.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me tiedetään molemmat kuinka hankala ja temperamenttinen oövoun olla.
STHaluaisin olla ystäväsi oikeassa elämässä. Onkohan se mitenkään mahdollista?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin olla ystäväsi oikeassa elämässä. Onkohan se mitenkään mahdollista?
LSToivomme sitä,teidän rakkauden luritus täällä on rasittavaa,nyt rohkeasti sovitte treffit,st vie sinua mökille ja hoitaa ❤️❤️❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivomme sitä,teidän rakkauden luritus täällä on rasittavaa,nyt rohkeasti sovitte treffit,st vie sinua mökille ja hoitaa ❤️❤️❤️
Ihan ystäväksi pyysin ja toivoin. Minä kaipaan luotettavia ja Mukavia ihmisiä elämääni, jotka eivät soimaa kaikesta ja ole negatiivisia.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivomme sitä,teidän rakkauden luritus täällä on rasittavaa,nyt rohkeasti sovitte treffit,st vie sinua mökille ja hoitaa ❤️❤️❤️
Eikä se olisi "hoivasuhde", vaan vasta koroista ystävyyttä. Netissä ehkä väärällä tavalla on korostuneet mun ongelmat, mutta ei ehkä tosielämässä asiat olisi niin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ystäväksi pyysin ja toivoin. Minä kaipaan luotettavia ja Mukavia ihmisiä elämääni, jotka eivät soimaa kaikesta ja ole negatiivisia.
LSVastavuoroista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LSJos et huomaa,olet itse hyvinkin negatiivinen,vain sinun ongelmasi ovat suurimpia,mutta rukoilen että voisitte tavata,tulette hyvin toimeen.Olettehan kauan täällä viestitelleet henk.kohtaosiakin asioita,parempi kohdata henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et huomaa,olet itse hyvinkin negatiivinen,vain sinun ongelmasi ovat suurimpia,mutta rukoilen että voisitte tavata,tulette hyvin toimeen.Olettehan kauan täällä viestitelleet henk.kohtaosiakin asioita,parempi kohdata henkilökohtaisesti.
Varmasti täällä palstalla sellainen on voinut korostua. Olenko niin negatiivinen todellisesti...niin sitä ei varmaan palstalla näe ihan kokonaisuudessaan.
En tiedä miksi koet tarvetta ottaa asiaan kantaa. Ehkä ystävyys ei onnistu, koska ollaan palstalla... tai eihän elämästä tiedä, vaikka hän tulisi vastaan huomenna. Mutta kysyn tavallaan hänen lupaansa siihen, haluaisiko ystävyyttä...jos hän tulisi vastaan vaikka viikon päästä...kuukauden...vuoden... Ystävänä toivon olevani sellainen, että se toisellekin merkitsee...ja on tärkeää.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti täällä palstalla sellainen on voinut korostua. Olenko niin negatiivinen todellisesti...niin sitä ei varmaan palstalla näe ihan kokonaisuudessaan.
En tiedä miksi koet tarvetta ottaa asiaan kantaa. Ehkä ystävyys ei onnistu, koska ollaan palstalla... tai eihän elämästä tiedä, vaikka hän tulisi vastaan huomenna. Mutta kysyn tavallaan hänen lupaansa siihen, haluaisiko ystävyyttä...jos hän tulisi vastaan vaikka viikon päästä...kuukauden...vuoden... Ystävänä toivon olevani sellainen, että se toisellekin merkitsee...ja on tärkeää.
LSOtan kantaa siksi,että me ihmisinä tarvitsemme toinen toistamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan kantaa siksi,että me ihmisinä tarvitsemme toinen toistamme.
Niin. Minusta vain tuntuu siltä, että vähän myös piikittelet...mutta ehkä se on vain kokemukseni.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sika.
Ei saa uskovan haukkua siaksi ketään,pitää siunata st.Siunatkaa vihamiehiänne,kääntäkää toinenkin poski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin olla ystäväsi oikeassa elämässä. Onkohan se mitenkään mahdollista?
LSOlisi se mahdollisra jos olisimme tavanneet oikeassa elämässä mutta täällä en pysty luottamaan keheenkään. En tiedä mihin työnnän pääni jos tapaan jonkun palstan kautta. En uskalla semmoista tehdä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi se mahdollisra jos olisimme tavanneet oikeassa elämässä mutta täällä en pysty luottamaan keheenkään. En tiedä mihin työnnän pääni jos tapaan jonkun palstan kautta. En uskalla semmoista tehdä.
STTässä on eräs toinenkin yhtäläinen piirre häneen. Mitähän maailmankaikkeus haluaa tällä kertoa? Jotain kait se tarkoittaa.
Koen jotenkin, että joka kerta torjut ystävyyteni, niinkuin hän torjui silloin. Se tuntuu ikävältä sydämessä ja saa itkemään. Tiedän joka kerta niin tapahtuvan jo ennalta...mutta samalla tavoin aina kysyn...kelpaanko? Jokin saa aina kysymään ja toivomaan ystävyyttäsi...Ja en ikinä kelpaa...en ikinä kelpaa ja ole kyllin arvokas.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on eräs toinenkin yhtäläinen piirre häneen. Mitähän maailmankaikkeus haluaa tällä kertoa? Jotain kait se tarkoittaa.
Koen jotenkin, että joka kerta torjut ystävyyteni, niinkuin hän torjui silloin. Se tuntuu ikävältä sydämessä ja saa itkemään. Tiedän joka kerta niin tapahtuvan jo ennalta...mutta samalla tavoin aina kysyn...kelpaanko? Jokin saa aina kysymään ja toivomaan ystävyyttäsi...Ja en ikinä kelpaa...en ikinä kelpaa ja ole kyllin arvokas.
LSJa jos sinä et pysty näkemään minua sydämesi silmillä...ei meistä ystäviksi kait olisikaan?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on eräs toinenkin yhtäläinen piirre häneen. Mitähän maailmankaikkeus haluaa tällä kertoa? Jotain kait se tarkoittaa.
LSNetissäkö keskustelit hänenkin kanssaan vai ihan oikeassa elämässä?
En nyt noin sanousi että on kelpaamusesra kyse vaan minun uskaltamisestani ennemminkin. Netissä kun ei voi olla täysin varma kuka tai mikä kirjoittaja on koska ei tavata kasvotusten
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos sinä et pysty näkemään minua sydämesi silmillä...ei meistä ystäviksi kait olisikaan?
LSEn luottaisi keheenkään täällä täysin niin että uskaltaisin tavata.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netissäkö keskustelit hänenkin kanssaan vai ihan oikeassa elämässä?
En nyt noin sanousi että on kelpaamusesra kyse vaan minun uskaltamisestani ennemminkin. Netissä kun ei voi olla täysin varma kuka tai mikä kirjoittaja on koska ei tavata kasvotusten
STAsia on loppuun käsitelty.
En tapaisi näistä ihmisistä ketään, koska vähemmästäkin näkee, ettei monilla ole kaikki kunnossa. En tunne muuta kuin kylmää rautaa ja betonia hukkuvan heistä. Luulin, että tunsin Jumalan voiman keskuudessamme, niinkuin minä tunsin sydämessäni...ehkä sitä ei ole olemassakaan ja todistaa sen sillä, että se ei ole tai välity keskuudessamme...se on vaan jokin viba minussa, joka on jokin sairaus.
Mene pois. En halua enää kirjoittaa sinulle. Se on turhaa.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luottaisi keheenkään täällä täysin niin että uskaltaisin tavata.
STAsia on loppuun käsitelty.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on loppuun käsitelty.
En tapaisi näistä ihmisistä ketään, koska vähemmästäkin näkee, ettei monilla ole kaikki kunnossa. En tunne muuta kuin kylmää rautaa ja betonia hukkuvan heistä. Luulin, että tunsin Jumalan voiman keskuudessamme, niinkuin minä tunsin sydämessäni...ehkä sitä ei ole olemassakaan ja todistaa sen sillä, että se ei ole tai välity keskuudessamme...se on vaan jokin viba minussa, joka on jokin sairaus.
Mene pois. En halua enää kirjoittaa sinulle. Se on turhaa.
LSJumalan voimanko? Uskot siis Jumalaan? Munysta sinä kirjoitat nyt inhottavasti, etkä ymmärrä pelkoani.
Tämä minun pelkoni on hyvin yleistö. Moni pelkää ravata tuntemattomia ihmisiä netin kautta.
Kun kirjoitit Jumalanvoimasta joka on keskuudessamme niin minuunhan se ei liity eikä ihmisiin vaan niinkuin tiedät, Henki toimii missä tahtoi, milloin tahtoo ja miten tahtoo ihmisistä riippumattomista syistä.
Minulla rai kellään ihmisellä ei ole tuollaiseen osaa eikä arpaa. Sitä ei kannata etsiä ihmisestä vaan se on sisäisesti sinussa eli ihmisessä itsessään tai sitten ei ole.
Ei ole muiden ihmisten vika, jos et kykene uskomaan Jumalaan vaan sinä valitset itse. Se on sinun henkilökihrainen valintasi. Saat itse tehdä päätöksen välittämättä muista. Kyse on nimittäin sinun henkilökohtaisesta uskostasi, ei muiden.
Mutta jos päätät uskoa niin Jumala ottaa vastaan kyllä, sen tiedätkin.
Päätös on sinun, eikä minulla ole siihen mitään osuutta.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on loppuun käsitelty.
LSKauhee känkkäränkkä 🤣 vai sydän vuotaa verta. Höpö höpö se mun takia mitään verta vuoda 😅
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan voimanko? Uskot siis Jumalaan? Munysta sinä kirjoitat nyt inhottavasti, etkä ymmärrä pelkoani.
Tämä minun pelkoni on hyvin yleistö. Moni pelkää ravata tuntemattomia ihmisiä netin kautta.
Kun kirjoitit Jumalanvoimasta joka on keskuudessamme niin minuunhan se ei liity eikä ihmisiin vaan niinkuin tiedät, Henki toimii missä tahtoi, milloin tahtoo ja miten tahtoo ihmisistä riippumattomista syistä.
Minulla rai kellään ihmisellä ei ole tuollaiseen osaa eikä arpaa. Sitä ei kannata etsiä ihmisestä vaan se on sisäisesti sinussa eli ihmisessä itsessään tai sitten ei ole.
Ei ole muiden ihmisten vika, jos et kykene uskomaan Jumalaan vaan sinä valitset itse. Se on sinun henkilökihrainen valintasi. Saat itse tehdä päätöksen välittämättä muista. Kyse on nimittäin sinun henkilökohtaisesta uskostasi, ei muiden.
Mutta jos päätät uskoa niin Jumala ottaa vastaan kyllä, sen tiedätkin.
Päätös on sinun, eikä minulla ole siihen mitään osuutta.
STPyydän sinua poistumaan palstalta. En halua enää nähdä sinua täällä. Ikinä.
Koen häpeää, aivan kuin olisin alasti...olet antanut minun repiäiä sisimpääni palstalle, olet nauttinut sen avoimuudesta... sillä, että ilmestyt mukamas jostain keskustelemaan, vaikka todellisesti, et välitä yhtään. Minä saatan kiintyä, mutta saan potkuja persuuksille..
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauhee känkkäränkkä 🤣 vai sydän vuotaa verta. Höpö höpö se mun takia mitään verta vuoda 😅
STNämä kirjoittajat näillä palstoilla, elävät jotain toista todellisuutta...kuplassaan.
Minä oikeasti tunsin jotain voimakkaasti hengessä...mutta ehkä sillä ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi....luulin, että olet jotain enemmän kuin muut täällä ja että sinäkin ymmärtäisit asian jotenkin...
Tietenkään ei pidä tavata nettituttavuuksia...en minäkään..mutta olisit voinut sanoa, että olisi mukava olla ystäväni, vaikka se ei mahdollista olisikaan ..olisi riittänyt että...olisin...merkinnyt...ja olisit tuntenut Hänet....mutta et tuntenut.
Ja saan tuntea itseni nyt hulluksi ja hölmöksi.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydän sinua poistumaan palstalta. En halua enää nähdä sinua täällä. Ikinä.
Koen häpeää, aivan kuin olisin alasti...olet antanut minun repiäiä sisimpääni palstalle, olet nauttinut sen avoimuudesta... sillä, että ilmestyt mukamas jostain keskustelemaan, vaikka todellisesti, et välitä yhtään. Minä saatan kiintyä, mutta saan potkuja persuuksille..
LSEntä jos lähdetkin itse, jos et halua tavata minua?
Tämä paksta kun on kaikille vapaasti käytössä etkä sinä voi terrorisoida ajamalla ihmisiä täältä pois.
Se menee niinpäin että jos oaksta ja sen kurjoittajat eivät miellytä niin täältä voi lähteä pois.
Kirjoitit, olen antanut sinun repiä sydämmesi oakstalle. Äläpä kuule höpötä, sinä olet ihan itse avautunut tänne omasta tahdostasi. Aikuinen ihminen ei siihen tarvitse kenenkään lupaa, vähiten minun, tällaisen anonyymin ihmisen.
Ehkä jos kiinnyt jatkossa oakstalla, on hyvä tietää, ettei kaikki yskalla ottaa yhteyttä oakstan ulkopuolella. Ei tuolkaista voi vaatiakkaan toiselta. Kysyä voi muttei vaatia.
On hyvä ymmärtää että sen tousenkin isapuolen tunteetkin on olemassa. Esimerkiksi tässä tapauksessa minun pelkoni joka estää ottamasta yhteyttä itsesuojeluvaistoni on niin voimakas kuitenkin.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos lähdetkin itse, jos et halua tavata minua?
Tämä paksta kun on kaikille vapaasti käytössä etkä sinä voi terrorisoida ajamalla ihmisiä täältä pois.
Se menee niinpäin että jos oaksta ja sen kurjoittajat eivät miellytä niin täältä voi lähteä pois.
Kirjoitit, olen antanut sinun repiä sydämmesi oakstalle. Äläpä kuule höpötä, sinä olet ihan itse avautunut tänne omasta tahdostasi. Aikuinen ihminen ei siihen tarvitse kenenkään lupaa, vähiten minun, tällaisen anonyymin ihmisen.
Ehkä jos kiinnyt jatkossa oakstalla, on hyvä tietää, ettei kaikki yskalla ottaa yhteyttä oakstan ulkopuolella. Ei tuolkaista voi vaatiakkaan toiselta. Kysyä voi muttei vaatia.
On hyvä ymmärtää että sen tousenkin isapuolen tunteetkin on olemassa. Esimerkiksi tässä tapauksessa minun pelkoni joka estää ottamasta yhteyttä itsesuojeluvaistoni on niin voimakas kuitenkin.
STKun luen viestisi ymmärrän että ystävällisyytesi on ollut pelkkää petosta.
Sydämeen ei muuten mahdu kahta ämmää.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STEi nämä kirjoittamiset tällä palstalla mitenkään merkittävää ole...niinkuin jutella ihan vaan hölmöjä outojen ihmisten kanssa muuten vaan. Ehkä lähdenkin, kun kerran kauniisti pyydät
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun luen viestisi ymmärrän että ystävällisyytesi on ollut pelkkää petosta.
Sydämeen ei muuten mahdu kahta ämmää.
LSEn huomaa olleeni tietoisesti ystävällinen. Mitä tarkoutat tuolla että olisin ollut ystävällinen?
Sydämmellisesti. Sydämmeen. Kirjoitan vaikka kolmella ämmällä jos haluan.
Tiijäkkö tuli tänään taas migreenu, aurallinen. Mulla on nyt ollut noin kerta kaksi viikossa aurallinen migreeni puolen vuodrn ajan. Mistähän tuollainen voi johtua että tulee vähän väliä migreeni?
Otin joku aika sitten läkkeen ja helpottamaan päin. Mutta kauhean uuvuttavaa tämmönen kun saan samalla neuroligisia oireita huoh.
Ja ei en yritä muuttaa puheenaihetta, kunhan avaudun päällimmäisestä ajatuksistani ja juuri tämän hetkisestä tuntemuksistani.
Emmää itse asiassa voi uskoa sinusta, että olet noin huono ihmistuntija että oikeasti kuvittelet, että olen jotenkin nauttinut sydämmesi repimisestä tai muusta sellaisesta. Uskon että olet hyvä ihmistuntija siksi en usko että olet ihan tosissasi vaan olet jostain syystä raivopäällä tai sitten höpsit mutten tiedä miksi. Noh, väliäkös tuolla.
Olen väsynyt.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nämä kirjoittamiset tällä palstalla mitenkään merkittävää ole...niinkuin jutella ihan vaan hölmöjä outojen ihmisten kanssa muuten vaan. Ehkä lähdenkin, kun kerran kauniisti pyydät
LSPäätös lähtemisestäsi on yksin sinun, en pyydä jäämään enkä lähtemään. Teet niinkuin parhaaksesi koet.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STPyydän anteeksi, että pahoitin mielesi.
Olet oikeassa, en tapaisi tuntemattomia palstalaisia.
Mutta koen häpeää jälleen kerran kaikesta. Jotenkin koen nolatuksi itseni...täysin.
Niin reaktio on varmaan siitä käsin.
Toivon sinulle antoisaa keskusteluyhteyttä palstalla muiden kirjoittajien kanssa...ei näissä palstailuissa mitään järkeä ole...ystävyys on muuten aidossa elämässä paljon järkevämpää.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En huomaa olleeni tietoisesti ystävällinen. Mitä tarkoutat tuolla että olisin ollut ystävällinen?
Sydämmellisesti. Sydämmeen. Kirjoitan vaikka kolmella ämmällä jos haluan.
Tiijäkkö tuli tänään taas migreenu, aurallinen. Mulla on nyt ollut noin kerta kaksi viikossa aurallinen migreeni puolen vuodrn ajan. Mistähän tuollainen voi johtua että tulee vähän väliä migreeni?
Otin joku aika sitten läkkeen ja helpottamaan päin. Mutta kauhean uuvuttavaa tämmönen kun saan samalla neuroligisia oireita huoh.
Ja ei en yritä muuttaa puheenaihetta, kunhan avaudun päällimmäisestä ajatuksistani ja juuri tämän hetkisestä tuntemuksistani.
Emmää itse asiassa voi uskoa sinusta, että olet noin huono ihmistuntija että oikeasti kuvittelet, että olen jotenkin nauttinut sydämmesi repimisestä tai muusta sellaisesta. Uskon että olet hyvä ihmistuntija siksi en usko että olet ihan tosissasi vaan olet jostain syystä raivopäällä tai sitten höpsit mutten tiedä miksi. Noh, väliäkös tuolla.
Olen väsynyt.
STOlen pahoillani migreenistä.
Sydämellisesti, sydämeen. No, on se kivemman näköistä, että kirjoittaa oikein eikä oikkein. Se pistää silmään...et ole ainoa joka kirjoittaa sen väärin, tälläkin palstalla.
Ethän sinä tiedä mikä hirviö olen oikeasti, miksi siis edes uskot minusta mitään ihmisasiantuntijana? Varmaan jos tapaisit, söisin sinut suihini..ristiriitaista...sanoa uskovansa minusta hyvä ja ajatella tuntevansa minut...voin olla ihan psyko.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nämä kirjoittamiset tällä palstalla mitenkään merkittävää ole...niinkuin jutella ihan vaan hölmöjä outojen ihmisten kanssa muuten vaan. Ehkä lähdenkin, kun kerran kauniisti pyydät
LSJa tottakait toivon että saat ystävän, ystäviä joiden kanssa saat jakaa asioitasi. Kyllähän sinä tiedät etten minä ole tahalleen ilkeä ollut mutta ihminen kuitenkin, usein taitamaton sellainen niinkuin nyt ihmiset usein ovat.
Et tiijä, taidan mennä syömään.
Rukoilen että kaikki menisi hyvin. Rukoilen etten olisi niin tyhmä ja rukoilen että meidän ihmisten silmät avautuisivat totuudelle ja että Jumala varjelisi jokaista kaikelta pahalta.
Ja että katkeruus saisi väistyä tekemästä tuhojaan Jeesuksen Kristuksen nimeasä niin että vankilankalterit aukeavat ja ulos saa astua uusi luomus, vapaana ja kiitollisena, nauttien Herran rauhaa.
ST
ST
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tottakait toivon että saat ystävän, ystäviä joiden kanssa saat jakaa asioitasi. Kyllähän sinä tiedät etten minä ole tahalleen ilkeä ollut mutta ihminen kuitenkin, usein taitamaton sellainen niinkuin nyt ihmiset usein ovat.
Et tiijä, taidan mennä syömään.
Rukoilen että kaikki menisi hyvin. Rukoilen etten olisi niin tyhmä ja rukoilen että meidän ihmisten silmät avautuisivat totuudelle ja että Jumala varjelisi jokaista kaikelta pahalta.
Ja että katkeruus saisi väistyä tekemästä tuhojaan Jeesuksen Kristuksen nimeasä niin että vankilankalterit aukeavat ja ulos saa astua uusi luomus, vapaana ja kiitollisena, nauttien Herran rauhaa.
ST
ST
STMenepä syömään.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menepä syömään.
LSJuu, tein 2 lämmintä leipää mikrossa. Laitoin tomaattia ja juustoa ruisleipien päälle. Tässä mussutan nyt vaikka hampaatkin jo pesin.
Hyvää ja rauhallista yötä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tein 2 lämmintä leipää mikrossa. Laitoin tomaattia ja juustoa ruisleipien päälle. Tässä mussutan nyt vaikka hampaatkin jo pesin.
Hyvää ja rauhallista yötä.
STTuli hassu juttu mieleen. Tuntuu tällä hetkellä, että ei olisi yhtään hassumpaa olla jossain oikein vanhassa kirjastossa siellä perimmäisessä nurkassa kirjastonhoitajana. Rillit päässä järjestelisii kirjoja jupisten että missäs se yksi kirja olikaan ja mihin sen yhden paninkaan 😂
Ehkä kerran kuussa joku asiakas eksyisi sinne perimmäiseen hämärään nurkkaan kyselemään jotain vanhaa teosta.
Kaikenlaista sitä tulee väsyneenä mieleen.
En kyllä ymmärrä, kun kirjoutit häoeästä, että miksi pitäisi hävetä jos kysyy tousta ystäväksi, mikä häpeä se on?
Öitä
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli hassu juttu mieleen. Tuntuu tällä hetkellä, että ei olisi yhtään hassumpaa olla jossain oikein vanhassa kirjastossa siellä perimmäisessä nurkassa kirjastonhoitajana. Rillit päässä järjestelisii kirjoja jupisten että missäs se yksi kirja olikaan ja mihin sen yhden paninkaan 😂
Ehkä kerran kuussa joku asiakas eksyisi sinne perimmäiseen hämärään nurkkaan kyselemään jotain vanhaa teosta.
Kaikenlaista sitä tulee väsyneenä mieleen.
En kyllä ymmärrä, kun kirjoutit häoeästä, että miksi pitäisi hävetä jos kysyy tousta ystäväksi, mikä häpeä se on?
Öitä
STPyydän vielä anteeksi eilistä, jos syyllistin jostakin siitä mitä itse olen.
Minun täytyy olla jotenkin sairas, kun pyytelen tuntemattomia ihmisiä ystäviksi. Raskasta sekin, huomata olevansa jotenkin kummallinen ja epänormaali...mutta siihen aina sorrun.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydän vielä anteeksi eilistä, jos syyllistin jostakin siitä mitä itse olen.
Minun täytyy olla jotenkin sairas, kun pyytelen tuntemattomia ihmisiä ystäviksi. Raskasta sekin, huomata olevansa jotenkin kummallinen ja epänormaali...mutta siihen aina sorrun.
LSEi se minusta mitenkään erikoista ollut tai kummallista pyytää ystäväksi vaan ihan tavallista elämää.
Emmää nyt tiijä, eipä tässä oo mitään ihmeellistä tai pahempaa sattunut, että sun hävetä tarvis tms.
Lupasin tehdä kakkupohjan äidilleni. Sitä tässä nyt yritän aloitell,a laiskottais ja tympii etenkin migreenin jälkimainingeissa, mutta pakotan itseni kun sitten tympii enemmän jos en leivo 😅
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se minusta mitenkään erikoista ollut tai kummallista pyytää ystäväksi vaan ihan tavallista elämää.
Emmää nyt tiijä, eipä tässä oo mitään ihmeellistä tai pahempaa sattunut, että sun hävetä tarvis tms.
Lupasin tehdä kakkupohjan äidilleni. Sitä tässä nyt yritän aloitell,a laiskottais ja tympii etenkin migreenin jälkimainingeissa, mutta pakotan itseni kun sitten tympii enemmän jos en leivo 😅
STNo on se outoa, varsinkin kun toinen näyttää, että ei omat ajatukset ole realiteeteissa, niin sietää hävetä...turhaan jälkikäteen asiaa muuksi selittää. On vaikeaa antaa itselleen anteeksi, että avasi jälleen sydämensä ja teki itsensä hölmöksi...se on anteeksiantamston virhe, olla haavoittuva, paljas, aito...jos toinen sitä ei voisi edes arvostaa.
Mutta jatkajan sinä kakkupohjien teossa. Kyllä se siitä lähtee käyntiin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No on se outoa, varsinkin kun toinen näyttää, että ei omat ajatukset ole realiteeteissa, niin sietää hävetä...turhaan jälkikäteen asiaa muuksi selittää. On vaikeaa antaa itselleen anteeksi, että avasi jälleen sydämensä ja teki itsensä hölmöksi...se on anteeksiantamston virhe, olla haavoittuva, paljas, aito...jos toinen sitä ei voisi edes arvostaa.
Mutta jatkajan sinä kakkupohjien teossa. Kyllä se siitä lähtee käyntiin.
LSMitä tarkoitat ettei toinen arvostanut? Miten ajattelemasi arvostuksenpuute mielestäsi näkyi?
Kakkupohja on valmis, 10 munan. Nyt makaan kun migreeninjälkimainingit meinaa tehdä välillä sahalaitaa ja ällöä oloa mutta niin tuttua, menee ohi.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat ettei toinen arvostanut? Miten ajattelemasi arvostuksenpuute mielestäsi näkyi?
Kakkupohja on valmis, 10 munan. Nyt makaan kun migreeninjälkimainingit meinaa tehdä välillä sahalaitaa ja ällöä oloa mutta niin tuttua, menee ohi.
STLisään vielä. Eikä. Täällä juuri kukaan jaksa kauaa miettiä näitä meidän kirjoituksia, ei tarvi hävetä.
Hyvä jos pari ihmistä seuraa kunnolla näitä meidän keskuateluja. Ja en usko kenenkään olevan niin vähäjärkinen että rakentaisi mielipiteitönsä ihmisestä yksistään tämän palstakirjoittelyn perusteella. Se elämä kun tapahtuu auurimmaksi osaksi muualla kuin täällä. Ei täällä saa kuvaa millainen ihminen tosellisuudessa on. Ei ainun tarvitae hävetä. Olet suutimmaksi osaksi muuta kuin tämän palstan LS, kyllä lukijat sen ymmärtää
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä. Eikä. Täällä juuri kukaan jaksa kauaa miettiä näitä meidän kirjoituksia, ei tarvi hävetä.
Hyvä jos pari ihmistä seuraa kunnolla näitä meidän keskuateluja. Ja en usko kenenkään olevan niin vähäjärkinen että rakentaisi mielipiteitönsä ihmisestä yksistään tämän palstakirjoittelyn perusteella. Se elämä kun tapahtuu auurimmaksi osaksi muualla kuin täällä. Ei täällä saa kuvaa millainen ihminen tosellisuudessa on. Ei ainun tarvitae hävetä. Olet suutimmaksi osaksi muuta kuin tämän palstan LS, kyllä lukijat sen ymmärtää
STTarkoitan kait sitä arvostuksen puutteella, että olen ollut mielestäni aito ja toivoisin, että se olisi näkynyt siinä, että vaikka minussa on inhimillisiä vikoja, minuun voisi kokea voivansa luottaa....vaikka palsta ei olisi muuten luotettava, niin se aitous ja sellainen näkyisi kuitenkin selkeästi...että en olisi etäinen...tai että minusta pystyisi näkemään, että olen kiltti ihmisenä loppuviimein...kuitenkin se että toinen sanoo ettei täällä voi luottaa...niin sehän kohdistuu minuun itseeni...uskon, että toisesta voi oikeasti myös nähdä palstalla, mitä tämä on..vaikka ei kaikkea tietäisikään tai voisi nähdä...ainakin, jos toinen on aito oma itsensä.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan kait sitä arvostuksen puutteella, että olen ollut mielestäni aito ja toivoisin, että se olisi näkynyt siinä, että vaikka minussa on inhimillisiä vikoja, minuun voisi kokea voivansa luottaa....vaikka palsta ei olisi muuten luotettava, niin se aitous ja sellainen näkyisi kuitenkin selkeästi...että en olisi etäinen...tai että minusta pystyisi näkemään, että olen kiltti ihmisenä loppuviimein...kuitenkin se että toinen sanoo ettei täällä voi luottaa...niin sehän kohdistuu minuun itseeni...uskon, että toisesta voi oikeasti myös nähdä palstalla, mitä tämä on..vaikka ei kaikkea tietäisikään tai voisi nähdä...ainakin, jos toinen on aito oma itsensä.
LSMinusta taas arvostaminen on eri asia kuin palstaan luottaminen.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta taas arvostaminen on eri asia kuin palstaan luottaminen.
STMutta et näe minua niin, että voisin olla luotettava ihmisenä? Se on loukkaavaa kuitenkin. En tarkoita, että pitää luottaa palstaan.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta taas arvostaminen on eri asia kuin palstaan luottaminen.
STKoen niin...etten ole kuka tahansa palstalainen. Ja että asetat minut sille viivalle, osoittaa, että...et tunne minua lainkaan ja samalla kaikki juttelumme...niillä ei ole merkitystä...kyllä näillä palstoilla voi jutella kenen kanssa vaan...mutta huomata, että jonkun kanssa jutteleminen ja se yhteys on spesiaalimpaa kuin vain ..niin minulle seurasi oli spesiaalimpaa ja pidin mahdollisena ystävänäkin...mutta sinä torjuit ystävyyden tarjouksen joten ei sillä ole enää merkitystä ..
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koen niin...etten ole kuka tahansa palstalainen. Ja että asetat minut sille viivalle, osoittaa, että...et tunne minua lainkaan ja samalla kaikki juttelumme...niillä ei ole merkitystä...kyllä näillä palstoilla voi jutella kenen kanssa vaan...mutta huomata, että jonkun kanssa jutteleminen ja se yhteys on spesiaalimpaa kuin vain ..niin minulle seurasi oli spesiaalimpaa ja pidin mahdollisena ystävänäkin...mutta sinä torjuit ystävyyden tarjouksen joten ei sillä ole enää merkitystä ..
LSAi, koet sen noin. Minä näen taas toisin. Näen että vaikka arvostan sitä että olet keskustellut kanssani täällä, kukaan muuhan ei ole siihen alkanutkaan niin meille on syntynyt palstatuttavuus jota muiden palstalaisten kanssa minulla ei ole. Kuitenkin pelkään niin paljon sitä ettei netissä keheenkään voi luottaa täysin joten tuo estää yhteydenotot todellisessa elämässä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, koet sen noin. Minä näen taas toisin. Näen että vaikka arvostan sitä että olet keskustellut kanssani täällä, kukaan muuhan ei ole siihen alkanutkaan niin meille on syntynyt palstatuttavuus jota muiden palstalaisten kanssa minulla ei ole. Kuitenkin pelkään niin paljon sitä ettei netissä keheenkään voi luottaa täysin joten tuo estää yhteydenotot todellisessa elämässä.
STOn siihen muitakin alkanut, keskusteluun kanssasi. Soffiina, Aurorab.
Se mitä kirjoitit ei pidä paikkaansa. Eikä kyse ole siitä, onko jutellut kenen kanssa. Olen itsekin jutellut monien kanssa. Sydämessäni, sisimmässä oleva asia ..jokin kertoi, että olet enemmän kuin vain joku palstalainen...mutta kaikkihan lähtee itsestä käsin ja jos pelkää koko ajan niin parempi kait sitten kuunnella sitä ääntä.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siihen muitakin alkanut, keskusteluun kanssasi. Soffiina, Aurorab.
Se mitä kirjoitit ei pidä paikkaansa. Eikä kyse ole siitä, onko jutellut kenen kanssa. Olen itsekin jutellut monien kanssa. Sydämessäni, sisimmässä oleva asia ..jokin kertoi, että olet enemmän kuin vain joku palstalainen...mutta kaikkihan lähtee itsestä käsin ja jos pelkää koko ajan niin parempi kait sitten kuunnella sitä ääntä.
LSOn alkanut muttei yhtä pitkäjönteisesti, sinun kanssasi olen jutellut eniten niin siksi käyty palstatutuiksi.
En pelkää koko ajan tässä jutellessamme tai ollessani netissä, mutta ajattelen, että niinkuin kuuluu vanha sanontakin, että pelko on viisauden alku.
En luota nettimaailmaan. Minusta on järkevää suojella itseään nettimaailmassa esim niin ettei sovi tuntemattomien kanssa tapaamisia. Tai motä sinä ajattelet tuosta tapaamisesta? Mistä tiedät kuka minä olen, että olenko oikeasti se keneksi itseni kerron tai olenko edes sellainen minkälaisen kuvan olet minusta saanut? Voisin olla vaikka huijari.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On alkanut muttei yhtä pitkäjönteisesti, sinun kanssasi olen jutellut eniten niin siksi käyty palstatutuiksi.
En pelkää koko ajan tässä jutellessamme tai ollessani netissä, mutta ajattelen, että niinkuin kuuluu vanha sanontakin, että pelko on viisauden alku.
En luota nettimaailmaan. Minusta on järkevää suojella itseään nettimaailmassa esim niin ettei sovi tuntemattomien kanssa tapaamisia. Tai motä sinä ajattelet tuosta tapaamisesta? Mistä tiedät kuka minä olen, että olenko oikeasti se keneksi itseni kerron tai olenko edes sellainen minkälaisen kuvan olet minusta saanut? Voisin olla vaikka huijari.
STNo otetaanpa asiat kerrallaan ja mistä kaikki lähti. En ole sopimassa kanssasi treffejä yhtään minnekään. En ehkä haluaisi edes sinuun tutustua niin, että tietäisit höpötykseni, se jo on antanut liikaa sellaista informaatiota hallitsemattomassa ympäristössä, mitä en haluaisi ehkä sinun tietävän minusta. Kyse oli vain siitä, että olisit minut hyväksynyt, olisin luottamuksen arvoinen, ja näkisit sen minusta...miksi pitää keskustella niinkuin olisit minua tapaamassa, jos kyse on, what about you think If se meet somewhere someday...ja.....olet nyt peloissaan, että pakotan johonkin meetingiin...
On järkevää olla luottamatta nettimaailmaan...mutta kyllä luotan sinuun silti. Olet luottamukseni arvoinen. Mutta senhän pitäisi olla molemminpuolista, luottamuksen.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No otetaanpa asiat kerrallaan ja mistä kaikki lähti. En ole sopimassa kanssasi treffejä yhtään minnekään. En ehkä haluaisi edes sinuun tutustua niin, että tietäisit höpötykseni, se jo on antanut liikaa sellaista informaatiota hallitsemattomassa ympäristössä, mitä en haluaisi ehkä sinun tietävän minusta. Kyse oli vain siitä, että olisit minut hyväksynyt, olisin luottamuksen arvoinen, ja näkisit sen minusta...miksi pitää keskustella niinkuin olisit minua tapaamassa, jos kyse on, what about you think If se meet somewhere someday...ja.....olet nyt peloissaan, että pakotan johonkin meetingiin...
On järkevää olla luottamatta nettimaailmaan...mutta kyllä luotan sinuun silti. Olet luottamukseni arvoinen. Mutta senhän pitäisi olla molemminpuolista, luottamuksen.
LSEnkä ole peloissani että pakotat. Niin olen ymmäetänyt että kaipaat kaveria jolle puhua ja jonka kanssa jakaa asioita.
Kiitos että olen luottamuksesi arvoinen mutten pysty luottamaan tähän palstaan.
Millä mitalla arvioit luottamustani? Täällä palstalla minusta ainakin on hankala arvioida sitä voiko toiseen luottaa.
Minusta se etten luota keheenkään tälle ei kerro siittä ettenkö arvostaisi kyseisiä ihmisiä.
En oikein kyllä osaa sitäkään sanoa, että onko täällä mahdollistakaan ansaita kenenkään täyttä luottamusta. En ymmärrä miten se on näissä oloissa mahdollista.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä ole peloissani että pakotat. Niin olen ymmäetänyt että kaipaat kaveria jolle puhua ja jonka kanssa jakaa asioita.
Kiitos että olen luottamuksesi arvoinen mutten pysty luottamaan tähän palstaan.
Millä mitalla arvioit luottamustani? Täällä palstalla minusta ainakin on hankala arvioida sitä voiko toiseen luottaa.
Minusta se etten luota keheenkään tälle ei kerro siittä ettenkö arvostaisi kyseisiä ihmisiä.
En oikein kyllä osaa sitäkään sanoa, että onko täällä mahdollistakaan ansaita kenenkään täyttä luottamusta. En ymmärrä miten se on näissä oloissa mahdollista.
STVarmastikin osa siitä perustuu, Hengen tuntemiseen, miksi luotan. Jos sinä et samaa tunne minussa, luulen ..ettei sitten kokemukseni ehkä ole...olen tasan kahdessa uskovassa kokenut...ei sitä aisti, koe, tunne, joka päivä, kaikissa uskovissa jne ..ja jos Jumala on totta...niin ehkä siihen tulee voida luottaa, jos Hän ei ole totta...niin ehkä kyse on vain inhimillisistä jutuista.
Sori että olen vaivannut. Tottakai haluan oppia tuntemaan ihmisen, jonka Jumala osoittaisi sen tuntemisen arvoiseksi...
Mutta moro sulle.. Ehkä vaikka näistä uskovat aina kirjoittavat, niin he eivät itsekään oikeasti siihen usko, todellisessa elämässä. Ja toisaalta, jos sinä et tunne erityisesti...niin...minun on otettava järki käteen jälleen kerran...miksi hän aina yleensäkin, sorrun tähän?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmastikin osa siitä perustuu, Hengen tuntemiseen, miksi luotan. Jos sinä et samaa tunne minussa, luulen ..ettei sitten kokemukseni ehkä ole...olen tasan kahdessa uskovassa kokenut...ei sitä aisti, koe, tunne, joka päivä, kaikissa uskovissa jne ..ja jos Jumala on totta...niin ehkä siihen tulee voida luottaa, jos Hän ei ole totta...niin ehkä kyse on vain inhimillisistä jutuista.
Sori että olen vaivannut. Tottakai haluan oppia tuntemaan ihmisen, jonka Jumala osoittaisi sen tuntemisen arvoiseksi...
Mutta moro sulle.. Ehkä vaikka näistä uskovat aina kirjoittavat, niin he eivät itsekään oikeasti siihen usko, todellisessa elämässä. Ja toisaalta, jos sinä et tunne erityisesti...niin...minun on otettava järki käteen jälleen kerran...miksi hän aina yleensäkin, sorrun tähän?
LSEn ihan heti käsitä, miten ajattelet, että Jumala olisi ohjannut, koska et usko Jumalaan.
Mutta jätän tämän Jumalalle, minun taitoni eivät riitä eikä ymmärrykseni. Luotan Häneen.
Etsitkö Jumalaa ihmisistä vai miten tuo nyt menee, en oikein ehkä ymmärrä. Sinuna en ensisijaisesti ja lähtökohtaisesti etsisi ihmisistä Häntä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ihan heti käsitä, miten ajattelet, että Jumala olisi ohjannut, koska et usko Jumalaan.
Mutta jätän tämän Jumalalle, minun taitoni eivät riitä eikä ymmärrykseni. Luotan Häneen.
Etsitkö Jumalaa ihmisistä vai miten tuo nyt menee, en oikein ehkä ymmärrä. Sinuna en ensisijaisesti ja lähtökohtaisesti etsisi ihmisistä Häntä.
STMiksi sinä siihen puutut mihin minä uskon, tiedätkö sinä paremmin mitä uskon, silloin kun en aina itsekään tiedä?
Typerä...typerä...ihminen. juu, olet tosissaan vaan...jokin joka ei tajua näistä mitään...joten...ehkä kokemukseni on ollut mieleni tuotos.
Ehkä parempi, että...sinä kyllä saat minut olemaan uskomatta, koska huomaan...että ehkä vaan kyse ei ole yhtään mistään...että sillä tavoin... ehkä Jumala on vain kirjan sivuilla kuollut asia.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä siihen puutut mihin minä uskon, tiedätkö sinä paremmin mitä uskon, silloin kun en aina itsekään tiedä?
Typerä...typerä...ihminen. juu, olet tosissaan vaan...jokin joka ei tajua näistä mitään...joten...ehkä kokemukseni on ollut mieleni tuotos.
Ehkä parempi, että...sinä kyllä saat minut olemaan uskomatta, koska huomaan...että ehkä vaan kyse ei ole yhtään mistään...että sillä tavoin... ehkä Jumala on vain kirjan sivuilla kuollut asia.
LSWn tiedä mihin uskot. Kuumosti vain ailtä ikäänkuin olisit pwttynyt kun minussa ei ollutkaan henkeä jonka ajattelit olevan niin tuohon vastasin että minusta sinun ei kannattaisi etsiä Jumalaa ihmisestä. Jos siis tarkoitit tuolla hengellä josta aikaisemmin kirjoitit Jumalanhenkeä.
Ei, en minä saa sinua olemaan uskomatta vaan se on sinun oma päätöksesi. Sinä itse joko uskot tai et, ei se muista ole riippuvainen sinun uskosi vaan se on ihan täysin sinun omassa harkinnassa ja omassa valinnassasi. Jos uskot et voi siittä ketään muuta syyttää kuin itseäsi tai jos et usko niin sama homma.
Se on sinun valintasi, sinun henkilökohtainen päätöksesi sinun henkilökohtainen uskosi jos uskot tai jos et usko.
Kyllä, tuo on totta, että typerähän minä olen mutta vaikka olen näin ryperä niin minun uskoni ei ole kenestäkään ihmisestä riippuvainen. En ole syyntakeeton typeränäkään vaan otan itse vastuun siittä ertä olen valinnut uskon, ottanut vastaan Jumalan lahjan.
Niin se on, että ei voi vastuutraa ketään muuta, ei edes Jumalaa
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä siihen puutut mihin minä uskon, tiedätkö sinä paremmin mitä uskon, silloin kun en aina itsekään tiedä?
LSSydämmeen 😆
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydämmeen 😆
STMitä enemmän kirjoitat, sitä enemmän tajuan olleeni vain seko, ei muuta.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän kirjoitat, sitä enemmän tajuan olleeni vain seko, ei muuta.
LSEtkait sinä ole sen sekompi kuin muutkaan. Täksi illaksi oli luvattu lumikuuroja, missähän se viipyy. Touvottavasti ei kestä kauaa lumipeite, säälittää nuo pihapuisssa pesivät linnut.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkait sinä ole sen sekompi kuin muutkaan. Täksi illaksi oli luvattu lumikuuroja, missähän se viipyy. Touvottavasti ei kestä kauaa lumipeite, säälittää nuo pihapuisssa pesivät linnut.
STEi kun en jaksa kirjoituksiasi "kuunnella"...ja pidän kummallisena, että edes koin tarvitsevani sinua ystävänä...kauheeta järpätystä. Tekis mieli pyöritellä silmiä ja ajatella, että joo joo...taas se alkoi....saarnaajantauti
LS - Anonyymi
No mistähän sun oireet johtuvat. Sulla oli se menierekin ja muuta häikkää. Ehkä sun fyysinen elimistö on jotenkin epätasapainossa.
Onko siellä isotkin kemut, mökillä?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistähän sun oireet johtuvat. Sulla oli se menierekin ja muuta häikkää. Ehkä sun fyysinen elimistö on jotenkin epätasapainossa.
Onko siellä isotkin kemut, mökillä?
LSNämä oireet johtucat nyt mugreenistä, tuttua. En sin aljaa aurat ja näkökenttäpuutokset, otan tuossa vaiheessa jo lääkkeen, sitten iskee päänsärky joka ei ole kovin paha lääkkeen ansiosta mutta ajatus voi takellella. Tuolloin köllöttelen aika paljon. Muutanan tunnin päästä aljaa helpittamaan mutra on semmonen jännä olo vielä pari päivää ja silmissä voi olla häikkää niin ja huippauttaa.
Sain kuitenkin tehtyä täytejakkupohjan ja viinimarja piirakan pakastimeen.
No meidän äiskä ja sisaruksia tulee mökille.
Savustetaan kallaa ja jottai salaattia, paistettaa makkaraa, kakkukahavit nautittaa. Meidän äiskän vuoksi me järjestettää pikku juhlat tai semmosra yhdessä olemista vain.
Mutta kyllä mun fyysinen olemus on epätasapainossa. Jokin häikkä on. Luulen, että niskassa nikamat ei oo linjassa, jotenkin lukossa. Se vaikuttaa kokonausvaltaisesti kehoon. Oon yrittänyt tehdä sinnikkäästi omaa pientä jumppaa eli tasapainoharjoitusta. Seison ekka toisella jalalla tehden erillaisia liikkeitä hitaasti ja sitten toisella jalalla. Oon myös kyykännyt että jalkojen tasapaino tuntuma paranisi ja lihaksisto. Yritän kehittää tasapainoaistiani.. Mutta aina kun teen noita harjoitteita vähääkään enemmän päivässä niin iskee tuo migreeni lopulta. Todella tympii. Päivällä löin itseäni nyrkillä koipeen kun niin tympi se pään huijaus 😂 mutta sain tehtyä. Välillä ottaa raskaasti päästä kun keho laittaa hanttiin.
Mutta yritän, vielä en anna periksi.
ST
- Anonyymi
Aloittaja: pelastava usko on yksin Jumalan itsensä kullekin lahjoittama. Ihmisvoimin tai luuloteltuihin, esim. omiin, hyviin tekoihin perustuva luulousko ei pelasta.
Tätä uskoa tulee rukoilla Jumalalta. Esim. ateismi sinänsä ei estä rukoilemasta. Jokainen voi rukoilla, uskoi siinä vaiheessa tai ei.
Mulla oli tuttu ateisti, joka mieluummin kärsi omia, henkisiä tuskiaan, kuin suostui rukoilemaan. "Emmä voi rukoilla, kun mä en usko". Neuvoistani huolimatta hän itse valitsi tämän kielteisyytensä. Luullakseni hän ei halunnut suostua Jumalan tahtoon, joka oli vastoin hänen oman lihansa tahtoa, eli olisi vaatinut myös parannuksen.
Sittemmin hän tappoi itsensä, luullakseni hirtti. - Anonyymi
Jos etsii vielä jotain mihin uskoa, voi tästä katsoa lyhyen pätkän! Silmiä avaava.
https://www.youtube.com/watch?v=crw47jhhU8Y
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904503
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613425Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1152616Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152575Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282474- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282027Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241783Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291638