K..eleen 407, nyt tuli lähtö

Anonyymi

Siis vuoden ainoa kerra kun on vanhukset kyydissä niin viitsii jättää välille. Siellä se on halpaHallin pihalla, taksilla piti vanhukset kotiin kuskata.

Kaikki toimi hyvin mennessä, ei mitään ongelmia. Sitten kun tulemme takaisin, ovet aukeaa, starttaa mutta ei lähde käyntiin. Economy modea pukkaa näytölle, selvä homma, ei tunnista avainta, sattuipas pariston loppuminen hyvään paikkaan. Rauhoittelen vanhemmat ja haen uuden pariston kaupasta.

Ei käynnisty, pyöritää kyllä todella hyvin. Äitimuori hermostuu kyllä tästä on nopsaan kotiin päästävä. No voi kehveli. Ei kun akun kenkä irti pariksi minuutiksi... ei starttaa.

Äidillä palaa käämi ja se soittaa naapurin taksimiehelle. Ei se oikeasti ole taksi, mutta on kuskannut meidän liikuntakyvyttömiä jo pari vuotta.

Mikä hitto nyy tuli, kyllä se näillä tempuilla on ennen käynnistynyt. Vielä olisi toki lukkopesän irroitus, se kun heiluu aikalailla. Miten hitossa 407:ssa puretaan ratin muovit, eihän täällä ole ruuvinreikiäkään kuten 406:ssa.

Vi..taa, ei auta kuin kävellä kotiin, 3 km. En soita piruuttaankaan ketään hakemaan. Tästä tulee nyt mulle oppitunti, en ikinä, siis IKINÄ enää osta ranskalaista autoa, johan niitä olikin, tämä 407 taitaa olla kuudes.

Naputtelen tätä lähiöpubissa joka on matkan varrella, pitää vähän rauhoittua ennen kuin menee kotiin. Ei enää edes harmita, nyt minä opin, kuudennesta eurooppalaisesta autosta vasta, että japsi oli elämäni ensimmäinen ja tulee olemaan viimeinen auto. Muita en enää huoli. Piste.

6

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos keksit tuollaisen tarinan niin kannattaa hioa etenkin ne tekniset yksityiskohdat sellaisiksi että ne pitää paikkansa.

    • Anonyymi

      Onneksi et ollut autiomaassa hiekka aavikolla ilman kamelia?

    • Anonyymi

      Huomenta, tiedän että ahistaa pösöllä liikkuvia. Olenhan itsekin viimeiset 20 vuotta sillä likkunut ja naureskellut niille provoille joita täälläkin liikkuu, ei mitään totuuspohjaa, ilmeisesti kirjoittaminen hoitaa jollain tavalla provoilijan omaa mielenterveyttä, tarvetta päteä tai osoittaa omaa paremmuuttaan. Iltse olen välttänyt kommentoimasta näitä selvästi lapsellisia aloituksia. Kukin eläköön uskossaan. Tuossa oli yksi viesti "tekniset yksityiskohdat", ei kai nyt pösön puolustaja sorru samaan kuin provoilijat, keksimään asiaa mielipiteensä tueksi...

      Nyt se vain sippasi. Näin yön jälkeen, kun aamukahvia tässä hörpin ja kokoilin työkaluja pöydälle, mitä otan mukaan, harmittaa edelleen vietävästi. Edelleen olen sitä mieltä että merkin vaihto on edessä, välillä kateellisena olen katsellut lasten autoilua, nissan kestää ja kestää, ei ole semmoisia yllätyksiä kuin 407:ssa.

      Onhan minulla hyviäkin kokemuksia, varsinkin 406 2.0HDi, vm 2004, eihän parempaa autoa ollutkaan, ei mitään ylläreitä, kerran jätti hautuumaan parkkipaikalle kun startti ei ottanutkaan päälle, naksahteli vain. Nämä muut ovat olleet kerran kuussa rempaa-autoja. Ostin tämän 407:n juuri siksi että tässäkin on tuo 2-litrainen HDi, eri korissa sama tuttu kone. Mutta, en tiedä onko tämä mällätty ja huonosti korjattu vai missä vika, murhetta on ollut vähintään sen kerran kuussa, nyt pisti sitten oikein kävelemään...

      Eli nyt tuli kahdeksan uutiset kuunneltua, kahvi juotua ja vessassa käytyä, pitää ottaa sykkeli varastosta ja polkasta auton luo. Sykkeliin pitää ottaa pyöräteline mukaan, että saa molemmat toivottavasti kerralla kotiin. Eipä pösön laadusta enää muuta, kiitän monivuotisesta seurasta, taisi olla 1998 tai vastaavaa kun PugFanin kanssa ensimmäiset mielipiteet pösöstä vaihdoin. Hyvää jatkoa teille kaikille, niin provoajille kuin oikeasti apua ongelmiin etsiville, minä kiitän ja kuittaan, todennäköisesti jatkan nissan/tojo/mitsu - palstalla...

      • Anonyymi

        Vaadi ainakin hitsauskone kaupan päälle.


      • Anonyymi

        407 HDi 2,0 ei ajamalla hajoa! Mutta huollot sekin vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        407 HDi 2,0 ei ajamalla hajoa! Mutta huollot sekin vaatii.

        Kun BSM hajoaa niin siihen jäi sekin 407. Oli pellin alla mikä moottori vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe